PROIECT DE LEGE nr. 80 din 13 februarie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 4 martie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 208 20/07/2015 ART. 5
ActulREFERIRE LAHOTARARE 37 26/11/2009
ActulREFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 236
ActulREFERIRE LALEGE (R) 189 09/12/1999
ActulREFERIRE LALEGE (R) 189 09/12/1999 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE (R) 36 12/05/1995 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 73 03/11/1993 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE (R) 73 03/11/1993 ART. 2
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 1REFERIRE LALEGE 208 20/07/2015 ART. 5
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 73
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 75
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 73
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 75
ART. 3REFERIRE LALEGE 208 20/07/2015
ART. 3REFERIRE LALEGE 208 20/07/2015 ART. 5
ART. 3REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 75
ART. 3REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 75
ART. 4REFERIRE LADECIZIE 682 27/06/2012
ART. 6REFERIRE LALEGE 208 20/07/2015 ART. 5
ART. 6REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 16
ART. 6REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 62
ART. 6REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 16
ART. 6REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 62
 Nu exista acte care fac referire la acest act





 + 
EXPUNERE DE MOTIVEConstituția României statuează faptul că Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român, iar alegerea Camerelor Parlamentului – Camera Deputaților și Senatul – se face prin vot universal, egal, direct, secret și liber exprimat, potrivit legii electorale.În ceea ce privește numărul deputaților și al senatorilor, acesta se stabilește prin legea electorală, în raport cu populația țării.La data de 22 octombrie 2009, Președintele României a emis Decretul pentru organizarea unui referendum național prin care a chemat poporul român să își exprime voința cu privire la două probleme de interes național – trecerea la un Parlament unicameral și reducerea numărului de parlamentari la maximum 300 de persoane.Hotărârea Curții Constituționale a României nr. 37/2009 referitoare la respectarea procedurii pentru organizarea și desfășurarea referendumului național din data de 22 noiembrie 2009 și la confirmarea rezultatelor acestuia a consemnat că – la referendumul național din data de 22 noiembrie 2009 din totalul de 18.293.277 de persoane înscrise pe listele electorale permanente au participat la vot 9.320.240 de persoane, mai precis 50,94% din numărul persoanelor înscrise pe aceste liste. În ceea ce privește răspunsul la întrebarea „Sunteți de acord cu reducerea numărului de parlamentari la maximum 300 de persoane?“ s-au înregistrat următoarele rezultate: …c) numărul voturilor valabil exprimate pentru răspunsul „DA“: 7.765.573 – 83,31%. În considerarea faptului că numărul deputaților și al senatorilor se stabilește prin legea electorală, alegerea acestora se face de către cetățenii cu drept de vot, iar voința lor este suverană, pentru aplicarea rezultatului referendumului din 2009 privind reducerea numărului de parlamentari la 300, depunem prezenta inițiativă legislativă.
În numele inițiatorilor,
Coman Ion,
președintele Comitetului de inițiativă
 + 

LEGE
pentru modificarea și completarea art. 5 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților,
precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente
Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
ARTICOL UNICArticolul 5 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 24 iulie 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Alineatele (2), (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: (2)Norma de reprezentare pentru alegerea Camerei Deputaților este de un deputat la 101.000 de locuitori.(3)Norma de reprezentare pentru alegerea Senatului este de un senator la 203.000 de locuitori.…………………………………………………………………………………..(5)Numărul de mandate pentru Senat, respectiv pentru Camera Deputaților se determină prin raportarea numărului de locuitori al fiecărei circumscripții electorale la normele de reprezentare prevăzute la alin. (2)-(4), la care se adaugă un mandat de senator, respectiv de deputat, pentru ceea ce depășește jumătatea normei de reprezentare, fără ca numărul mandatelor de senator dintr-o circumscripție electorală să fie mai mic de 2, iar cel de deputat, mai mic de 3.2.După alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:(6^1)De fiecare dată când se organizează alegeri parlamentare la termen, Autoritatea Electorală Permanentă actualizează și stabilește prin hotărâre numărul de mandate pentru Senat, respectiv pentru Camera Deputaților, pe fiecare circumscripție în parte, cu 90 de zile înainte de data alegerilor, în condițiile alin. (2)-(5). Numărul de mandate pentru Senat, respectiv pentru Camera Deputaților nu poate fi mai mare de 100, respectiv mai mare de 200.
 + 

AVIZ
referitor la inițiativa legislativă cetățenească pentru modificarea și completarea
art. 5 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților,
precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente
Analizând inițiativa legislativă cetățenească pentru modificarea și completarea art. 5 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, formulată de un comitet de inițiativă în baza prevederilor Legii nr. 189/1999 privind exercitarea inițiativei legislative de către cetățeni, republicată, și transmisă de împuternicitul comitetului de inițiativă, cu Adresa înregistrată la Consiliul Legislativ cu nr. R100 din 21.01.2019,
CONSILIUL LEGISLATIV,
în temeiul art. 2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 73/1993, republicată și art. 46 alin. (2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Legislativ, precum și al art. 3 alin. (2) din Legea nr. 189/1999, republicată, Avizează favorabil inițiativa legislativă a cetățenilor, cu următoarele observații și propuneri:1.Inițiativa legislativă cetățenească are ca obiect de reglementare modificarea și completarea art. 5 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare, în sensul reducerii numărului de senatori și deputați în acord cu rezultatele referendumului național din anul 2009.Prin conținutul său normativ, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, fiind incidente prevederile art. 73 alin. (3) lit. a) din Constituția României, republicată, iar în aplicarea dispozițiilor art. 75 alin. (1) din Legea fundamentală, prima Cameră sesizată este Senatul.2.Menționăm că, prin avizul pe care îl emite, Consiliul Legislativ nu se poate pronunța asupra oportunității soluțiilor legislative preconizate.3.Precizăm că inițiativa legislativă cetățenească are un conținut asemănător cu două propuneri legislative avizate favorabil, cu observații și propuneri de Consiliul Legislativ prin avizele nr. 1.325/2015 și nr. 194/2018, prima propunere fiind respinsă la data de 14.02.2017 de Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională, iar cea de-a doua fiind adoptată de Senat, în condițiile art. 75 alin. (2) teza a treia din Constituție ca primă Cameră sesizată și trimisă Camerei Deputaților spre dezbatere. Precizăm că, la nivelul Camerei Deputaților, Comisia juridică de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului prin Raportul comun au propus respingerea proiectului de lege pentru modificarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente (care prevede aceleași norme de reprezentare ca prezenta propunere), „deoarece stabilirea numărului de mandate alocat conform normelor de reprezentare propuse la alin. (2) și (3) ale art. 5 trebuie să aibă în vedere rezultatele oficiale comunicate de Institutul Național de Statistică, în ceea ce privește populația județelor, aspect care ar putea determina un alt număr de mandate“ decât cel avut în vedere de inițiatori.4.Potrivit Expunerii de motive, soluțiile legislative propuse au ca scop aplicarea rezultatului referendumului național din data de 22 noiembrie 2009 privind reducerea numărului de parlamentari la 300.Așa cum a reținut Curtea Constituțională prin Decizia nr. 682/2012 „ceea ce distinge un referendum consultativ de unul decizional nu este, în principal, chestiunea privitoare la respectarea sau nu a voinței populare … ci caracterul efectului referendumului (direct sau indirect). Spre deosebire de referendumul decizional, referendumul consultativ produce un efect indirect, în sensul că necesită intervenția altor organe, de cele mai multe ori a celor legislative, pentru a pune în operă voința exprimată de corpul electoral.Această interpretare se întemeiază și pe principiul loialității constituționale …. principiu care, în această materie, impune ca autoritățile cu competențe decizionale în domeniile vizate de problematica supusă referendumului (în cazul de față Parlamentul) să ia în considerare, să analizeze și să identifice modalități de punere în practică a voinței exprimate de popor“. 5.Cu privire la instrumentul de prezentare și motivare semnalăm că acesta nu conține nicio mențiune cu privire la criteriile aplicate pentru a se ajunge la normele de reprezentare prevăzute în cuprinsul propunerii legislative și nicio referire la populația avută în vedere, aspecte care să justifice temeinicia cifrelor propuse. 6.La pct. 1 al articolului unic, referitor la normele de reprezentare propuse pentru alin. (2) și (3) ale art. 5, se constată că aplicarea acestora pentru stabilirea numărului de mandate alocate fiecărei circumscripții electorale determină diferențe semnificative între gradul de reprezentare al cetățenilor din circumscripții electorale diferite. De exemplu, raportând numărul 522.154, reprezentând populația județului Maramureș^1, la 203.000, cât este norma de reprezentare propusă pentru Senat, rezultă că acestei circumscripții electorale i se vor aloca 3 mandate de senator (2,57 rotunjit). Efectuând aceeași operațiune prin raportarea numărului 490.520, cât reprezintă populația județului Vaslui^2, la norma de reprezentare propusă pentru Senat, rezultă că circumscripției electorale aferente acestui județ i se vor aloca 2 mandate de senator (2,42 rotunjit). Raportând populația fiecăruia dintre cele două județe la numărul de mandate alocat potrivit soluțiilor legislative preconizate, rezultă că, în fapt, populația din județul Maramureș este reprezentată în Senat de un senator la 174.051 locuitori, în timp ce populația județului Vaslui este reprezentată de 1 senator la 245.260 locuitori. Având în vedere această disproporție, soluțiile legislative preconizate trebuie reanalizate pentru a nu fi susceptibile de încălcarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Constituție, referitoare la egalitatea în drepturi a cetățenilor. De asemenea opinăm că există riscul ca soluțiile legislative preconizate să încalce și prevederile art. 62 alin. (3) din Legea fundamentală, potrivit cărora numărul de mandate se stabilește în raport cu populația țării. În subsidiar, semnalăm că prin raportarea numărului reprezentând populația după domiciliu, potrivit Institutului Național de Statistică^3, la normele de reprezentare propuse, rezultă un număr mai mare de mandate de senatori și de deputați decât cel avut în vedere de inițiatori.^1 http://www.maramures.insse.ro/^2 http://www.vaslui.insse.ro/^3 http://www.insse.ro/cms/ro/content/popula%C5%A3ia-dup%C4%83-domiciliu-la-1-ianuarie-2018La textul propus pentru alin. (5), norma trebuie revăzută în ceea ce privește condiția potrivit căreia numărul mandatelor de senator dintr-o circumscripție electorală să nu fie mai mic de 2, iar cel de deputat, mai mic de 3, deoarece, în condițiile creșterii normelor de reprezentare, această regulă ar determina diferențe foarte mari între gradul de reprezentare al cetățenilor din județele cu un număr de locuitori redus și cei din județele cu un număr mare de locuitori. De exemplu, populația județului Tulcea, potrivit site-ului Direcției Județene de Statistică Tulcea, era de 241.061, la data de 1 iulie 2018^4. Raportând acest număr la normele de reprezentare propuse la alin. (2) și (3), ar rezulta că circumscripției electorale aferente acestui județ i-ar fi alocate un număr de 2 mandate de deputat și unul de senator, însă, având în vedere condiția impusă de alin. (5), trebuie alocate 3 mandate de deputat și 2 de senator, cea ce ar însemna că, în fapt, în acest județ, cetățenii vor fi reprezentați de un deputat la 80.354 locuitori, față de 101.000, cât este norma de reprezentare, respectiv de un senator la 120.531 locuitori, față de 203.000, cât este norma de reprezentare propusă.^4 http://www.covasna.insse.ro/De asemenea, condiția ca numărul de mandate de senator dintr-o circumscripție electorală să nu fie mai mic de 2 nu este compatibilă nici cu norma propusă la pct. 2 pentru alin. (6^1) teza finală, potrivit căreia numărul mandatelor de senatori nu poate fi mai mare de 100. Este evident că numai din aplicarea regulii propuse la art. 5 alin. (5) ar rezulta un număr de 86 de senatori (2 senatori x 43 circumscripții). Or, diferența de 14 mandate, până la 100, ar fi depășită cu mult prin calcularea mandatelor alocate fiecărei circumscripții electorale, potrivit normei de reprezentare de la alin. (2). 7.Având în vedere soluția legislativă prevăzută pentru teza întâi a alin. (6^1), astfel cum este propusă la pct. 2, potrivit căreia numărul de mandate pentru Senat și Camera Deputaților va fi stabilit de către Autoritatea Electorală Permanentă, prin hotărâre, cu 90 de zile înaintea alegerilor, cu respectarea prevederilor alin. (2)-(5) ale aceluiași articol, proiectul trebuie să cuprindă și dispoziții de modificare a anexei nr. 1, în sensul eliminării ultimelor două coloane, prin care se stabilește numărul de mandate de senatori, respectiv de deputați pentru fiecare dintre cele 43 de circumscripții electorale. Totodată, proiectul ar trebui să prevadă și modificarea art. 4 teza a treia și abrogarea art. 5 alin. (6) din actul normativ de bază, care fac trimitere la această anexă. Față de cele de mai sus se impune și modificarea titlului proiectului, deoarece intervențiile legislative vor viza și alte elemente de structură, nu doar art. 5 din actul normativ de bază.Pe de altă parte, semnalăm că, potrivit alin. (4) al art. 5 din actul normativ de bază, text rămas nemodificat, numărul locuitorilor care se ia în calcul este conform populației după domiciliu, raportat de Institutul Național de Statistică la data de 1 ianuarie a anului precedent anului în care au loc alegeri la termen. Or, raportările Institutului Național de Statistică se referă la numărul persoanelor cu cetățenie română și domiciliul pe teritoriul României, delimitat după criterii administrativ-teritoriale^5. Prin urmare, nu este clar cum ar putea stabili Autoritatea Electorală Permanentă numărul de mandate aferente circumscripției electorale nr. 43, pentru cetățenii români cu domiciliul în afara țării, pe baza datelor furnizate de Institutul Național de Statistică.^5 ^1http://www.insse.ro/cms/files/statistici/comunicate/com_anuale/populatie/precizari_metodologice_1ian2018.pdfReferitor la teza finală a alin. (6^1) semnalăm că norma nu este previzibilă, deoarece aceasta nu menționează care ar fi algoritmul de reducere a mandatelor la 100 de senatori, respectiv 200 de deputați, în situația în care, prin aplicarea dispozițiilor alin. (2)-(5) ale art. 5, aceste limite ar fi depășite. Se impune, de aceea, revederea normei propuse.
PREȘEDINTE
dr. DRAGOȘ ILIESCU
București, 13 februarie 2019.Nr. 80.
 + 

DECLARAȚIE
Subsemnații:– BURSAȘIU COSMIN-TRAIAN, cetățean român, domiciliat în municipiul Oradea, Strada Cireșilor numărul 55, județul Bihor, posesor al cărții de identitate seria XH numărul 860543, eliberată de SPCLEP Oradea la data de 19.03.2013, având cod numeric personal 1690308054713;– LUNGU RAREȘ-MIRCEA, cetățean român, domiciliat în municipiul Cluj-Napoca, bulevardul Nicolae Titulescu numărul 8, bloc P3, apartament 27, județul Cluj, posesor al cărții de identitate seria CJ numărul 306768, eliberată de SPCJEP Cluj la data de 20.10.2017, având cod numeric personal 1821109125808;– ABRIHAN MARIN, cetățean român, domiciliat în orașul Baia Sprie, Strada Freziei numărul 8, județul Maramureș, posesor al cărții de identitate seria MM numărul 892422, eliberată de SPCLEP Baia Sprie la data de 31.05.2017, având cod numeric personal 1690508241127;– ȘERBAN ROXANA, cetățean român, domiciliată în orașul Plopeni, Aleea Armoniei numărul 5, bloc V22, scara A, etaj 4, apartament 19, județul Prahova, posesoare a cărții de identitate seria PX numărul 277163, eliberată de SPCLEP Plopeni la data de 12.08.2014, având cod numeric personal 2660307297308;– BORONTIȘ MIHAELA-MIRELA, cetățean român, domiciliată în municipiul Drobeta-Turnu Severin, Aleea Privighetorii numărul 2, bloc T4, scara 1, apartament 8, județul Mehedinți, posesoare a cărții de identitate seria MH numărul 423577, eliberată de SPCLEP Drobeta-Turnu Severin la data de 05.07.2013, având cod numeric personal 2680716250588;– RADU MIRONEL, cetățean român, domiciliat în municipiul Pitești, strada General Eremia Grigorescu numărul 20, bloc P1, scara A, etaj 1, apartament 1, județul Argeș, posesor al cărții de identitate seria AZ numărul 110050, eliberată de SPCLEP Pitești la data de 09.05.2016, având cod numeric personal 1690126034960;– BOT AUGUSTIN MĂLIN, cetățean român, domiciliat în municipiul Timișoara, Strada Arenei numărul 8, etaj 4, apartament 13, județul Timiș, posesor al cărții de identitate seria TM numărul 915847, eliberată de SPCLEP Oradea la data de 01.08.2011, având cod numeric personal 1760826113691;– POPESCU ANCA-PETRONELA, cetățean român, domiciliată în orașul Buftea, Strada Studioului numărul 12B, bloc 34, scara B, etaj 2, apartament 53, județul Ilfov, posesoare a cărții de identitate seria IF numărul 563407, eliberată de SPCLEP Buftea la data de 30.06.2017, având cod numeric personal 2710701335034;– VOICULEȚ MARIAN, cetățean român, domiciliat în municipiul Brașov, Strada Morii numărul 26, județul Brașov, posesor al cărții de identitate seria ZV numărul 122717, eliberată de SPCLEP Brașov la data de 20.01.2017, având cod numeric personal 1671201080041;– MUTALIP MARIA-STELA, cetățean român, domiciliată în municipiul Constanța, aleea Topolog numărul 16, bloc E3, scara F, etaj 2, apartament 111, județul Constanța, posesoare a cărții de identitate seria KT numărul 764693, eliberată de SPCLEP Constanța la data de 13.02.2009, având cod numeric personal 2461225131237;– MANEA MIHAI, cetățean român, domiciliat în municipiul Ploiești, Strada Puțul cu Apa Rece numărul 26, județul Prahova, posesor al cărții de identitate seria PX numărul 289630, eliberată de SPCLEP Ploiești la data de 23.09.2014, având cod numeric personal 1700919293122;– IANCULESCU GEORGE-MARIUS, cetățean român, domiciliat în municipiul Târgoviște, strada Poet Grigore Alexandrescu numărul 1, bloc E1, apartament 20, județul Dâmbovița, posesor al cărții de identitate seria DD numărul 536852, eliberată de SPCLEP Târgoviște la data de 03.05.2011, având cod numeric personal 1710320151781;– ȘANDRU VASILE-SORIN, cetățean român, domiciliat în satul Nicani, comuna Zamostea, numărul 101, județul Suceava, posesor al cărții de identitate seria XV numărul 262714, eliberată de SPCLEP Siret la data de 19.12.2017, având cod numeric personal 1721230334932;– TOADER ALEXANDRU, cetățean român, domiciliat în municipiul Buzău, Cartier Episcopiei, bloc A8, apartament 2, județul Buzău, posesor al cărții de identitate seria XZ numărul 749805, eliberată de SPCLEP Buzău la data de 26.05.2016, având cod numeric personal 1781119100044;– CARPOV DANIEL, cetățean român, domiciliat în comuna Luncavița, satul Luncavița, județul Tulcea, posesor al cărții de identitate seria TC numărul 254160, eliberată de SPCLEP Măcin la data de 16.06.2010, având cod numeric personal 1720211361948;– ROIBU MIHAI, cetățean român, domiciliat în municipiul Călărași, strada București numărul 318G, județul Călărași, posesor al cărții de identitate seria KL numărul 399807, eliberată de SPCLEP Călărași la data de 11.06.2013, având cod numeric personal 1580305510047;– ALEXA RODICA, cetățean român, domiciliată în municipiul Arad, Strada Fluturilor numărul 10, bloc 9, scara E, apartament 3, județul Arad, posesoare a cărții de identitate seria AR numărul 611918, eliberată de SPCLEP Arad la data de 27.03.2013, având cod numeric personal 2570315020067;– TĂMĂȘDAN CRISTIAN-CONSTANTIN, cetățean român, domiciliat în municipiul Alba Iulia, localitatea Oarda, Strada Cordovanilor numărul 11, județul Alba, posesor al cărții de identitate seria AX numărul 680067, eliberată de SPCLEP Alba Iulia la data de 21.07.2017, având cod numeric personal 1720212011107;– DUMITRU VALERICĂ, cetățean român, domiciliat în comuna Girov, satul Turturești, strada Înv. Gheorghe Popovici numărul 196, județul Neamț, posesor al cărții de identitate seria NT numărul 912618, eliberată de SPCLEP Piatra-Neamț la data de 02.11.2016, având cod numeric personal 1670815270647;– BERINDE VASILE, cetățean român, domiciliat în municipiul Satu Mare, strada Aurora, bloc E17, apartament 9, județul Satu Mare, posesor al cărții de identitate seria SM numărul 462459, eliberată de SPCLEP Satu Mare la data de 06.06.2012, având cod numeric personal 1660611301021;– SIMION GEORGE-NICOLAE, cetățean român, domiciliat în municipiul București, strada Liviu Rebreanu numărul 7, bloc 51, scara 2, etaj 7, apartament 76, sector 3, posesor al cărții de identitate seria RK numărul 175486, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 3 la data de 01.08.2018, având cod numeric personal 1860921394443;– GHEORGHE STELICĂ, cetățean român, domiciliat în municipiul Slobozia, bulevardul Matei Basarab numărul 37, bloc J1, etaj 8, apartament 29, județul Ialomița, posesor al cărții de identitate seria SZ numărul 430673, eliberată de SPCLEP Slobozia la data de 05.08.2015, având cod numeric personal 1720808213014;– BĂLĂLĂU VASILE, cetățean român, domiciliat în comuna Bârnova, satul Păun, județul Iași, posesor al cărții de identitate seria MX numărul 518349, eliberată de municipiul Iași la data de 25.01.2005, având cod numeric personal 1491028400759;– SIGHENAȘI EMIL, cetățean român, domiciliat în municipiul Brăila, strada Alecu Russo numărul 25A, județul Brăila, posesor al cărții de identitate seria XR numărul 515171, eliberată de SPCLEP Brăila la data de 11.12.2014, având cod numeric personal 1740802090122;– BARB CONSTANTIN, cetățean român, domiciliat în municipiul Târgu Jiu, Strada Victoriei numărul 15, bloc 15, scara 1, etaj 7, apartament 24, județul Gorj, posesor al cărții de identitate seria GZ numărul 646749, eliberată de SPCLEP Târgu Jiu la data de 27.01.2017, având cod numeric personal 1730124182775;– ENE ION, cetățean român, domiciliat în municipiul București, calea Ferentari numărul 17, bloc 96, scara 2, etaj 1, apartament 34, posesor al cărții de identitate seria RD numărul 686069, eliberată de S.P.C.E.P. sector 5 la data de 29.10.2010, având cod numeric personal 1601116400195;– MIHAI MARIA, cetățean român, domiciliată în municipiul Craiova, strada Gogu Constantinescu numărul 11, bloc F20, scara 1, apartament 1, județul Dolj, posesoare a cărții de identitate seria DX numărul 640880, eliberată de SPCLEP Craiova la data de 05.06.2009, având cod numeric personal 2571220163233;– HRIȚCU VIORICA, cetățean român, domiciliată în municipiul Botoșani, Strada Victoriei numărul 60, județul Botoșani, posesoare a cărții de identitate provizorie seria PA numărul 524503, eliberată de SPCLEP Botoșani la data de 23.08.2018, cu valabilitate până la data de 22.08.2019, având codul numeric personal 2740819070011;– DUCA CONSTANTIN, cetățean român, domiciliat în comuna Ilieni, satul Ilieni numărul 13, județul Covasna, posesor al cărții de identitate seria KV numărul 393677, eliberată de SPCLEP Sfântu Gheorghe la data de 04.05.2017, având cod numeric personal 1640216141032;– FURDUI ADRIAN-CRISTIAN, cetățean român, domiciliat în municipiul Deva, Aleea Saturn, bloc 23, scara A, etaj 3, apartament 11, județul Hunedoara, posesor al cărții de identitate seria HD numărul 540801, eliberată de SPCLEP Deva la data de 23.02.2011, având cod numeric personal 1690218205509;– COMAN ION, cetățean român, domiciliat în municipiul București, Intrarea Ogradei numărul 38, sector 5, posesor al cărții de identitate seria RX numărul 451021, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 5 la data de 07.03.2014, având cod numeric personal 1650228400157;– VAI COSTICĂ, cetățean român, domiciliat în municipiul Turnu Măgurele, Strada Libertății numărul 229, județul Teleorman, posesor al cărții de identitate seria TR numărul 640029, eliberată de SPCLEP Turnu Măgurele la data de 24.11.2017, având cod numeric personal 1471101343238;– COICIU VICTOR, cetățean român, domiciliat în municipiul București, aleea Timișul de Jos numărul 1, bloc A23, scara 3, apartament 31, sector 6, posesor al cărții de identitate seria RX numărul 507945, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 6 la data de 2.06.2014, având cod numeric personal 1740601463052;– PIȚIGOI MARIUS-ALEXANDRU, cetățean român, domiciliat în municipiul București, calea Călărași numărul 240, bloc 76, scara 1, etaj 3, apartament 12, sector 3, posesor al cărții de identitate seria RX numărul 680974, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 3 la data de 17.03.2015, având cod numeric personal 1771023434511;– NEAGOE-MATEESCU NICULAE, cetățean român, domiciliat în municipiul București, Strada Crizantemelor numărul 12, bloc Z7, scara 1, etaj 4, apartament 18, sector 5, posesor al cărții de identitate seria RX numărul 508545, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 5 la data de 03.06.2014, având cod numeric personal 1540601401108;– BABESCU IOAN-GHEORGHE, cetățean român, domiciliat în municipiul Timișoara, strada Constantin-Miu Lerca numărul 5/d, județul Timiș, posesor al cărții de identitate seria TZ numărul 159091, eliberată de SPCLEP Timișoara la data de 25.08.2014, având cod numeric personal 1510727250521, cunoscând sancțiunile prevăzute de art. 236 din Codul penal privind falsul în declarații, pe propria răspundere, declarăm că:– avem calitatea de alegători;– nu deținem funcții în care să fi fost aleși prin vot universal;– nu suntem membri ai Guvernului;– nu suntem persoane numite în funcție de primul-ministru;– nu suntem persoane care nu pot face parte, potrivit legii, din partide politice.De asemenea, declarăm că scopul inițiativei este punerea în aplicare a deciziei poporului în urma rezultatului de la Referendumul din data de 22.11.2009 privind întrebarea „Sunteți de acord cu reducerea numărului de parlamentari la maximum 300 de persoane?“Dau prezenta declarație spre a folosi oriunde va fi necesar.Redactată și autentificată la cererea expresă a părții, la Societatea Profesională Notarială Mihaela Jipa și Asociații din București, azi, data autentificării, într-un exemplar original care rămâne în arhiva biroului notarial și 37 (treizecișișapte) duplicate, din care 1 (un) duplicat pentru arhiva biroului notarial și 36 (treizecișișase) duplicate pentru părți.Declaranți

Bursașiu Cosmin-Traian Lungu Rareș-Mircea Abrihan Marin
Șerban Roxana Borontiș Mihaela-Mirela Radu Mironel
Bot Augustin Mălin Popescu Anca-Petronela Voiculeț Marian
Mutalip Maria-Stela Manea Mihai Ianculescu George-Marius
Șandru Vasile-Sorin Toader Alexandru Carpov Daniel
Roibu Mihai Alexa Rodica Tămășdan Cristian-Constantin
Dumitru Valerică Berinde Vasile Simion George-Nicolae
Gheorghe Stelică Bălălău Vasile Sighenași Emil
Barb Constantin Ene Ion Mihai Maria
Hrițcu Viorica Duca Constantin Furdui Adrian
Coman Ion Vai Costică Coiciu Victor
Pițigoi Marius-Alexandru Neagoe-Mateescu Nicolae Babescu Ioan-Gheorghe

 + 
ROMÂNIA

UNIUNEA NAȚIONALĂ A NOTARILOR PUBLICI
SOCIETATE PROFESIONALĂ NOTARIALĂ
MIHAELA JIPA ȘI ASOCIAȚII
Licența de funcționare nr. 300/3583/26.11.2015
București, bulevardul Alexandru Obregia nr. 7B,
Ds + P + 1E, sector 4
e-mail: bnpmihaelajipa@yahoo.com
Tel.: 0728120464, 0214603396


ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 7.240

Anul 2018, luna decembrie, ziua 20În fața mea, STĂNILĂ LILIANA-IOANA, notar public, la sediul biroului s-au prezentat:– BURSAȘIU COSMIN-TRAIAN, cetățean român, domiciliat în municipiul Oradea, Strada Cireșilor numărul 55, județul Bihor, identificat cu cartea de identitate seria XH numărul 860543, eliberată de SPCLEP Oradea la data de 19.03.2013, având cod numeric personal 1690308054713, în nume propriu;– LUNGU RAREȘ-MIRCEA, cetățean român, domiciliat în municipiul Cluj-Napoca, bulevardul Nicolae Titulescu numărul 8, bloc P3, apartament 27, județul Cluj, identificat cu cartea de identitate seria CJ numărul 306768, eliberată de SPCJEP Cluj la data de 20.10.2017, având cod numeric personal 1821109125808, în nume propriu;– ABRIHAN MARIN, cetățean român, domiciliat în orașul Baia Sprie, Strada Frunzei numărul 8, județul Maramureș, identificat cu cartea de identitate seria MM numărul 892422, eliberată de SPCLEP Baia Sprie la data de 31.05.2017, având cod numeric personal 1690508241127, în nume propriu;– ȘERBAN ROXANA, cetățean român, domiciliată în orașul Plopeni, Aleea Armoniei numărul 5, bloc V22, scara A, etaj 4, apartament 19, județul Prahova, identificată cu cartea de identitate seria PX numărul 277163, eliberată de SPCLEP Plopeni la data de 12.08.2014, având cod numeric personal 2660307297308, în nume propriu;– BORONTAȘ MIHAELA-MIRELA, cetățean român, domiciliată în municipiul Drobeta-Turnu Severin, Aleea Privighetorii numărul 2, bloc T4, scara 1, apartament 8, județul Mehedinți, identificată cu cartea de identitate seria MH numărul 423577, eliberată de SPCLEP Drobeta-Turnu Severin la data de 05.07.2013, având cod numeric personal 2680716250588, în nume propriu;– RADU MIRONEL, cetățean român, domiciliat în municipiul Pitești, strada General Eremia Grigorescu numărul 20, bloc P1, scara A, etaj 1, apartament 1, județul Argeș, identificat cu cartea de identitate seria AZ numărul 110050, eliberată de SPCLEP Pitești la data de 09.05.2016, având cod numeric personal 1690126034960, în nume propriu;– BOT AUGUSTIN MĂLIN, cetățean român, domiciliat în municipiul Timișoara, Strada Arenei numărul 8, etaj 4, apartament 13, județul Timiș, identificat cu cartea de identitate seria TM numărul 915847, eliberată de SPCLEP Timișoara la data de 01.08.2011, având cod numeric personal 1760826113691, în nume propriu;– POPESCU ANCA-PETRONELA, cetățean român, domiciliată în orașul Buftea, Strada Studioului numărul 12B, bloc 34, scara B, etaj 2, apartament 53, județul Ilfov, identificată cu cartea de identitate seria IF numărul 563407, eliberată de SPCLEP Buftea la data de 30.06.2017, având cod numeric personal 2710701335034, în nume propriu;– VOICULEȚ MARIAN, cetățean român, domiciliat în municipiul Brașov, Strada Morii numărul 26, județul Brașov, identificat cu cartea de identitate seria ZV numărul 122717, eliberată de SPCLEP Brașov la data de 20.01.2017, având cod numeric personal 1671201080041, în nume propriu;– MUTALIP MARIA-STELA, cetățean român, domiciliată în municipiul Constanța, aleea Topolog numărul 16, bloc E3, scara F, etaj 2, apartament 111, județul Constanța, identificată cu cartea de identitate seria KT numărul 764693, eliberată de SPCLEP Constanța la data de 13.02.2009, având cod numeric personal 2461225131237, în nume propriu;– MANEA MIHAI, cetățean român, domiciliat în municipiul Ploiești, strada Puțul cu apă rece numărul 26, județul Prahova, identificat cu cartea de identitate seria PX numărul 289630, eliberată de SPCLEP Ploiești la data de 23.09.2014, având cod numeric personal 1700919293122, în nume propriu;– IANCULESCU GEORGE-MARIUS, cetățean român, domiciliat în municipiul Târgoviște, strada Poet Grigore Alexandrescu numărul 1, bloc E1, apartament 20, județul Dâmbovița, identificat cu cartea de identitate seria DD numărul 536852, eliberată de SPCLEP Târgoviște la data de 03.05.2011, având cod numeric personal 1710320151781, în nume propriu;– ȘANDRU VASILE-SORIN, cetățean român, domiciliat în satul Nicani, comuna Zamostea, numărul 101, județul Suceava, identificat cu cartea de identitate seria XV numărul 262714, eliberată de SPCLEP Siret la data de 19.12.2017, având cod numeric personal 1721230334932, în nume propriu;– TOADER ALEXANDRU, cetățean român, domiciliat în municipiul Buzău, Cartier Episcopiei, bloc A8, apartament 2, județul Buzău, identificat cu cartea de identitate seria XZ numărul 749805, eliberată de SPCLEP Buzău la data de 26.05.2016, având cod numeric personal 1781119100044, în nume propriu;– CARPOV DANIEL, cetățean român, domiciliat în comuna Luncavița, satul Luncavița, județul Tulcea, identificat cu cartea de identitate seria TC numărul 254160, eliberată de SPCLEP Măcin la data de 16.06.2010, având cod numeric personal 1720211361948, în nume propriu;– ROIBU MIHAI, cetățean român, domiciliat în municipiul Călărași, strada București numărul 318G, județul Călărași, identificat cu cartea de identitate seria KL numărul 399807, eliberată de SPCLEP Călărași la data de 11.06.2013, având cod numeric personal 1580305510047, în nume propriu;– ALEXA RODICA, cetățean român, domiciliată în municipiul Arad, Strada Fluturilor numărul 10, bloc 9, scara E, apartament 3, județul Arad, identificată cu cartea de identitate seria AR numărul 611918, eliberată de SPCLEP Arad la data de 27.03.2013, având cod numeric personal 2570315020067, în nume propriu;– TĂMĂȘDAN CRISTIAN-CONSTANTIN, cetățean român, domiciliat în municipiul Alba Iulia, localitatea Oarda, Strada Cordovanilor numărul 11, județul Alba, identificat cu cartea de identitate seria AX numărul 680067, eliberată de SPCLEP Alba Iulia la data de 21.07.2017, având cod numeric personal 1720212011107, în nume propriu;– DUMITRU VALERICĂ, cetățean român, domiciliat în comuna Girov, satul Turturești, strada Înv. Gheorghe Popovici numărul 196, județul Neamț, identificat cu cartea de identitate seria NT numărul 912618, eliberată de SPCLEP Piatra-Neamț la data de 02.11.2016, având cod numeric personal 1670815270647, în nume propriu;– BERINDE VASILE, cetățean român, domiciliat în municipiul Satu Mare, strada Aurora, bloc E17, apartament 9, județul Satu Mare, identificat cu cartea de identitate seria SM numărul 462459, eliberată de SPCLEP Satu Mare la data de 06.06.2012, având cod numeric personal 1660611301021, în nume propriu;– SIMION GEORGE-NICOLAE, cetățean român, domiciliat în municipiul București, strada Liviu Rebreanu numărul 7, bloc 51, scara 2, etaj 7, apartament 76, sector 3, identificat cu cartea de identitate seria RK numărul 175486, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 3 la data de 01.08.2018, având cod numeric personal 1860921394443, în nume propriu;– GHEORGHE STELICĂ, cetățean român, domiciliat în municipiul Slobozia, bulevardul Matei Basarab numărul 37, bloc J1, scara B, etaj 8, apartament 29, județul Ialomița, identificat cu cartea de identitate seria SZ numărul 430673, eliberată de SPCLEP Slobozia la data de 05.08.2015, având cod numeric personal 1720808213014, în nume propriu;– BĂLĂLĂU VASILE, cetățean român, domiciliat în comuna Bârnova, satul Păun, județul Iași, identificat cu cartea de identitate seria MX numărul 518349, eliberată de municipiul Iași la data de 25.01.2005, având cod numeric personal 1491028400759, în nume propriu;– SIGHENAȘI EMIL, cetățean român, domiciliat în municipiul Brăila, strada Alecu Russo numărul 25A, județul Brăila, identificat cu cartea de identitate seria XR numărul 515171, eliberată de SPCLEP Brăila la data de 11.12.2014, având cod numeric personal 1740802090122, în nume propriu;– BARB CONSTANTIN, cetățean român, domiciliat în municipiul Târgu Jiu, Strada Victoriei numărul 15, bloc 15, scara 1, etaj 7, apartament 24, județul Cluj, identificat cu cartea de identitate seria GZ numărul 646749, eliberată de SPCLEP Târgu Jiu la data de 27.01.2017, având cod numeric personal 1730124182775, în nume propriu;– ENE ION, cetățean român, domiciliat în municipiul București, calea Ferentari numărul 17, bloc 96, scara 2, etaj 1, apartament 34, identificat cu cartea de identitate seria RD numărul 686069, eliberată de S.P.C.E.P. sector 5 la data de 29.10.2010, având cod numeric personal 1601116400195, în nume propriu;– MIHAI MARIA, cetățean român, domiciliată în municipiul Craiova, strada Gogu Constantinescu numărul 11, bloc F20, scara 1, apartament 1, județul Dolj, identificată cu cartea de identitate seria DX numărul 640880, eliberată de SPCLEP Craiova la data de 05.06.2009, având cod numeric personal 2571220163233, în nume propriu;– HRIȚCU VIORICA, cetățean român, domiciliată în municipiul Botoșani, Strada Victoriei numărul 60, județul Botoșani, identificată cu cartea de identitate provizorie seria PA numărul 524503, eliberată de SPCLEP Botoșani la data de 23.08.2018, cu valabilitate până la data de 22.08.2019, având cod numeric personal 2740819070011, în nume propriu;– DUCA CONSTANTIN, cetățean român, domiciliat în comuna Ilieni, satul Ilieni numărul 13, județul Covasna, identificat cu cartea de identitate seria KV numărul 393677, eliberată de SPCLEP Sfântu Gheorghe la data de 04.05.2017, având cod numeric personal 1640216141032, în nume propriu;– FURDUI ADRIAN-CRISTIAN, cetățean român, domiciliat în municipiul Deva, aleea Saturn, bloc 23, scara A, etaj 3, apartament 11, județul Hunedoara, identificat cu cartea de identitate seria HD numărul 540801, eliberată de SPCLEP Deva la data de 23.02.2011, având cod numeric personal 1690218205509, în nume propriu;– COMAN ION, cetățean român, domiciliat în municipiul București, Intrarea Ogradei numărul 38, sector 5, identificat cu cartea de identitate seria RX numărul 451021, eliberată de S.P.C.E.P sector 5 la data de 07.03.2014, având cod numeric personal 1650228400157, în nume propriu;– VAI COSTICĂ, cetățean român, domiciliat în municipiul Turnu Măgurele, Strada Libertății numărul 229, județul Teleorman, identificat cu cartea de identitate seria TR numărul 640029, eliberată de SPCLEP Turnu Măgurele la data de 24.11.2017, având cod numeric personal 1471101343238, în nume propriu;– COICIU VICTOR, cetățean român, domiciliat în municipiul București, aleea Timișul de Jos numărul 1, bloc A23, scara 3, apartament 31, sector 6, identificat cu cartea de identitate seria RX numărul 507945, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 6 la data de 02.06.2014, având cod numeric personal 1740601463052, în nume propriu;– PIȚIGOI MARIUS-ALEXANDRU, cetățean român. domiciliat în municipiul București, calea Călărași numărul 240, bloc 76, scara 1, etaj 3, apartament 12, sector 3, identificat cu cartea de identitate seria RX numărul 680974, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 3 la data de 17.03.2015, având cod numeric personal 1771023434511, în nume propriu;– NEAGOE-MATEESCU NICULAE, cetățean român, domiciliat în municipiul București, Strada Crizantemelor numărul 12, bloc Z7, scara 1, etaj 4, apartament 18, sector 5, identificat cu cartea de identitate seria RX numărul 508545, eliberată de S.P.C.E.P. Sector 5 la data de 03.06.2014, având cod numeric personal 1540601401108, în nume propriu;– BABESCU IOAN-GHEORGHE, cetățean român, domiciliat în municipiul Timișoara, strada Constantin-Miu Lerca numărul 5/d, județul Timiș, identificat cu cartea de identitate seria TZ numărul 159091, eliberată de SPCLEP Timișoara la data de 25.08.2014, având cod numeric personal 1510727250521, în nume propriu, care, după ce au citit actul, au declarat că i-au înțeles conținutul, că cele cuprinse în act reprezintă voința lor, au consimțit la autentificarea prezentului înscris și au semnat unicul exemplar.În temeiul art. 12 lit. b din legea notarilor publici și activității notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările ulterioare,Se declară autentic prezentul înscris.S-a perceput onorariul de 300 lei și 57 lei TVA cu bonul fiscal nr. 25/20.12.2018.cd
Notar public
Stănilă Liliana-Ioana
L.S.
Prezentul duplicat s-a întocmit în 37 (treizecișisapte) exemplare, de notar public, Stănilă Liliana-Ioana, astăzi, data autentificării actului, și are aceeași forță probantă ca originalul.
Notar public
Stănilă Liliana-Ioana

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x