PROIECT DE LEGE nr. 352 din 15 aprilie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 29 aprilie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006
ActulREFERIRE LAOUG 72 20/09/2006
ActulREFERIRE LALEGE (R) 189 09/12/1999
ActulREFERIRE LALEGE (R) 189 09/12/1999 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE 36 12/05/1995 ART. 8
ActulREFERIRE LALEGE 36 12/05/1995 ART. 65
ActulREFERIRE LALEGE (R) 73 03/11/1993 ART. 2
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 75
ART. 2REFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 81
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 38 03/12/2009

privind finanţarea sănătăţii



INIŢIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂŢENILOR POTRIVIT LEGII Nr. 189/1999 + 
EXPUNERE DE MOTIVEla proiectul de lege privind finanţarea sănătăţiiSănătatea a fost declarată prioritate naţională de către toţi guvernanţii postdecembrişti. Cu toate acestea, finanţarea acestui sector a avut permanent de suferit, procentul alocat sănătăţii din produsul intern brut fiind mult sub nivelul alocat de statele membre ale Uniunii Europene, chiar ţări din vecinătatea României având alocate procente mai mari decât la noi.Toate segmentele sistemului sanitar au avut de suferit, atât la nivelul infrastructurii, care de cele mai multe ori este degradată şi necesită investiţii majore sau nu mai corespunde standardelor, cât şi la nivelul dotărilor cu aparatură performantă şi cu medicamente şi materiale sanitare, al aprovizionării cu alimente, dezinfectante etc. De asemenea, subfinanţarea nu a permis funcţionarea optimă ca număr de personal medical calificat şi nici atingerea unor venituri corespunzătoare pentru personalul de specialitate la toate nivelurile de asistenţă. Asistăm în consecinţă la un veritabil exod al medicilor şi asistentelor către ţări europene capabile să îşi susţină sistemul medical.Medicina de familie este considerată în toată Europa cel mai important segment al asistenţei medicale. Ea furnizează serviciile medicale de bază pentru toată populaţia, cu un raport eficienţă/preţ extrem de favorabil. Pentru a sublinia acest aspect, sistemul de asigurări de sănătate britanic denumeşte medicina primară "perla coroanei sistemului de asigurări".Medicina de familie este gestionarul stării de sănătate a întregii populaţii. În cabinetele medicilor de familie se acordă minimum 50.000.000 de consultaţii pe an şi se rezolvă peste 80% dintre solicitările de asistenţă medicală. Medicina de familie este o specialitate interdisciplinară extrem de vastă, care implică, în afara serviciilor medicale curative, şi medicina omului sănătos, promovarea sănătăţii, medicina comunitară, profilaxia bolilor cu impact major asupra sănătăţii populaţiei, aplicarea programelor naţionale de sănătate, precum şi o relaţie specială, de lungă durată, cu pacienţii.De aceea trebuie ca finanţarea pe acest segment, cel mai ieftin de altfel, să aibă un nivel corespunzător, pentru a-şi putea realiza menirea, recunoscută de altfel la nivel declarativ de toţi guvernanţii de după Revoluţie.În acest moment, după aderarea României la Uniunea Europeană, s-a liberalizat piaţa muncii specifică sistemului sanitar. Diplomele sunt recunoscute în toată Uniunea Europeană şi astfel personalul medical a început să emigreze, tentat atât de veniturile mult mai consistente, de 10-15 ori mai mari decât în România, cât şi de posibilitatea de a-şi desfăşura meseria la cote înalte, de condiţiile generale de muncă şi de respectul social cuvenit.Stabilirea prin lege a procentului alocat asistenţei medicale şi, respectiv, asistenţei medicale primare în România ar crea premisele unei stabilităţi pe termen mediu şi lung în ceea ce priveşte finanţarea sistemului sanitar. Asigurarea stabilităţii finanţării va avea ca efect creşterea calităţii serviciilor medicale furnizate, demararea unor activităţi de investiţii, de modernizare şi dotare a unităţilor medicale, precum şi diversificarea serviciilor asigurate populaţiei.Considerând că adoptarea unei legi care să garanteze o finanţare corectă şi sigură a sistemului de sănătate reprezintă un pas important în reforma sistemului sanitar românesc, vă înaintăm propunerea legislativă alăturată, cu rugămintea de a o dezbate şi a o adopta.Membrii Comitetului de iniţiativă legislativă:1. Gabor Dorin-Marius2. Ionescu Victor-Daniel3. Tănăsescu Rodica Narcisa4. Ştefănescu Daniela5. Gheorghe Dumitru6. Tănăsescu Bianca-Ruxandra7. Toma Ioana-Daciana8. Petraru Mihaela-Gabriela9. Mocanu Ioana10. Giurăscu Mihail-Viorel11. Kopandi Constantin Dorin
 + 
LEGEPARLAMENTUL ROMÂNIEICAMERA DEPUTAŢILOR SENATULPROPUNERE LEGISLATIVĂ + 
LEGE
privind nivelul fondurilor anuale minimeobligatorii destinate finanţării sănătăţiiParlamentul României adoptă prezenta lege. + 
Articolul 1(1) Totalul fondurilor anuale destinate finanţării sănătăţii reprezintă cel puţin 6% din produsul intern brut anual, iar fondul anual destinat asistenţei medicale primare reprezintă minimum 12% din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.(2) Legea bugetului de stat va conţine prevederi conforme cu prevederile alin. (1).(3) Orice act normativ care reglementează finanţarea asistenţei medicale primare trebuie să respecte cu stricteţe prevederile alin. (1).
 + 
Articolul 2Articolul 81 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 81. – Sumele alocate pentru finanţarea asistenţei medicale primare se stabilesc pe baza obiectivelor politicii naţionale de sănătate publică şi nu pot fi mai mici de 12% din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate."
 + 
Articolul 3Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2010.NOTĂ:Prezentul proiect de lege a fost întocmit ţinându-se cont şi de Avizul Consiliului Legislativ nr. 352 din 15 aprilie 2009.
 + 
AVIZreferitor la iniţiativa legislativă a cetăţenilorprivind nivelul fondurilor anuale minimeobligatorii destinate finanţării sănătăţiiAnalizând iniţiativa legislativă a cetăţenilor privind nivelul fondurilor anuale minime obligatorii destinate finanţării sănătăţii,CONSILIUL LEGISLATIV,în temeiul art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993, republicată, şi al art. 46 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ,avizează favorabil iniţiativa legislativă a cetăţenilor, cu următoarele observaţii şi propuneri:1. Prezentul proiect are ca obiect de reglementare stabilirea nivelului sumei, reprezentând procentul din produsul intern brut, ce urmează a fi alocată prin legile bugetare anuale pentru finanţarea asistenţei medicale primare.Scopul declarat de către iniţiatori este acela de a se asigura creşterea calităţii serviciilor medicale, diversificarea acestora, precum şi modernizarea şi dotarea unităţilor medicale.Prin obiectul său de reglementare, propunerea legislativă se încadrează în categoria legilor ordinare, iar în aplicarea dispoziţiilor art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicată, prima Cameră sesizată este Senatul.2. Având în vedere obiectul de reglementare al proiectului, apreciem că ar fi fost mai indicat ca acesta să fie promovat sub forma unei propuneri de modificare şi completare a Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu sub forma unui act normativ de sine stătător.3. Întrucât procentul de 12% din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, care se propune a fi destinat anual pentru asistenţa medicală primară, intră în contradicţie cu art. 81 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 72/2006, în conformitate cu care „sumele alocate pentru finanţarea asistenţei medicale primare se stabilesc pe baza obiectivelor politicii naţionale de sănătate publică”, este necesară inserarea în cuprinsul proiectului a unui articol distinct, care să reglementeze raportul juridic dintre cele două texte.Totodată, la art. 1 alin. (1), pentru menţionarea denumirii corecte, sintagma "Fondul Naţional Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate" trebuie înlocuită cu sintagma "Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate".PREŞEDINTE,DRAGOŞ ILIESCUBucureşti, 15 aprilie 2009.Nr. 352.
 + 
ÎMPUTERNICIRESubsemnaţii:1. Gabor Dorin-Marius2. Ionescu Victor-Daniel3. Tănăsescu Rodica Narcisa4. Ştefănescu Daniela5. Gheorghe Dumitru6. Tănăsescu Bianca-Ruxandra7. Toma Ioana-Daciana8. Petraru Mihaela-Gabriela9. Mocanu Ioana10. Giurăscu Mihail-Viorel11. Kopandi Constantin Dorin,în calitate de membri ai Comitetului de iniţiativă legislativă, constituit conform Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată, în temeiul art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999, republicată, împuternicim pe domnul Gabor Dorin-Marius, în calitate de preşedinte al Comitetului de iniţiativă legislativă, să sesizeze Consiliul Legislativ şi să publice în Monitorul Oficial al României, Partea I, proiectul de lege, precum şi întreaga documentaţie aferentă solicitată prevăzută de lege.Domnul Gabor Dorin-Marius se legitimează cu cartea de identitate seria MS nr. 212847, eliberată de Poliţia Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003.În conformitate cu art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999, republicată, anexăm prezentei împuterniciri actul de constituire a Comitetului de iniţiativă legislativă.Membrii Comitetului de iniţiativă legislativă:1. Gabor Dorin-Marius2. Ionescu Victor-Daniel3. Tănăsescu Rodica Narcisa4. Ştefănescu Daniela5. Gheorghe Dumitru6. Tănăsescu Bianca-Ruxandra7. Toma Ioana-Daciana8. Petraru Mihaela-Gabriela9. Mocanu Ioana10. Giurăscu Mihail-Viorel11. Kopandi Constantin DorinS-a cerut autentificarea prezentului înscris:
 + 
DECLARAŢIESubsemnaţii:1. Ştefănescu Daniela, CNP 2560511400191, domiciliată în Bucureşti, str. Maguricea nr. 13, bl. 3G, sc. 1, et. 1, ap. 3, sectorul 1, posesoare a C.I. seria RD nr. 588665, eliberată de SPCEP S1 biroul nr. 2 la data de 22 august 2008;2. Petraru Mihaela-Gabriela, CNP 2741108471025, domiciliată în satul Chitila (oraşul Chitila), str. Tudor Vladimirescu nr. 127, judeţul Ilfov, posesoare a C.I. seria IF nr. 143444, eliberată de SPCLEP Buftea la data de 6 aprilie 2007;3. Gabor Dorin-Marius, CNP 1671107261460, domiciliat în municipiul Reghin, Str. Vânătorilor nr. 42/B, judeţul Mureş, posesor al C.I. seria MS nr. 212847, eliberată de Poliţia Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003;4. Ionescu Victor-Daniel, CNP 1620227400010, domiciliat în Bucureşti, aleea Valea lui Mihai nr. 2, bl. D2, sc. 2, et. 2, ap. 16, sectorul 6, posesor al C.I. seria RX nr. 196115, eliberată de Secţia 22 Poliţie la data de 16 iulie 2003;5. Gheorghe Dumitru, CNP 1390908400120, domiciliat în Bucureşti, str. Barajul Uzului nr. 1, bl. Y14, sc. D, et. 2, ap. 71, sectorul 3, posesor al B.I. seria DH nr. 351453, eliberat de Circa 12 Miliţie la data de 14 octombrie 1988;6. Tănăsescu Rodica Narcisa, CNP 2560103400259, domiciliată în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, posesoare a C.I. seria RD nr. 328486, eliberată de Secţia 13 Poliţie la data de 23 iulie 2003;7. Mocanu Ioana, CNP 2521104400284, domiciliată în Bucureşti, aleea Barajul Sadului nr. 7C, bl. M4A3, sc. A, et. 2, ap. 9, sectorul 3, posesoare a C.I. seria RT nr. 369795, eliberată de Secţia 23 Poliţie la data de 19 noiembrie 2004;8. Tănăsescu Bianca-Ruxandra, CNP 2870130450015, domiciliată în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, posesoare a C.I. seria RR nr. 151506, eliberată de Secţia 13 Poliţie la data de 13 februarie 2001;9. Toma Ioana-Daciana, CNP 2681121054712, domiciliată în Bucureşti, aleea Cislau nr. 4, bl. 10, sc. 1, et. 9, ap. 99, sectorul 2, posesoare a C.I. seria RT nr. 354653, eliberată de Secţia 9 Poliţie la data de 2 septembrie 2004;10. Giurăscu Mihail-Viorel, CNP 1570530400119, domiciliat în Bucureşti, şos. Mihai Bravu nr. 90-96, bl. D17, sc. B, ap. 67, sectorul 2, posesor al C.I. seria RT nr. 571307, eliberată de SPCEP S2 biroul nr. 3 la data de 23 iunie 2008;11. Kopandi Constantin Dorin, CNP 1560222400136, domiciliat în Germania, posesor al paşaportului nr. 14837085, eliberat de Serviciul Paşapoarte Bucureşti la data de 13 februarie 2009,prin prezenta, pe propria răspundere şi având cunoştinţă de prevederile art. 292 din Codul penal, declarăm următoarele:Am convenit ca, în temeiul Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată, să constituim Comitetul de iniţiativă legislativă, în scopul promovării unui proiect de lege privind finanţarea sănătăţii în România.Menţionăm că suntem cetăţeni cu drept de vot şi că nu încălcăm prevederile art. 2 alin. (2) şi (6) din legea mai sus amintită.Comitetul de iniţiativă legislativă a desemnat totodată, cu unanimitate de voturi, ca preşedinte pe domnul Gabor Dorin-Marius.Redactat, dactilografiat şi autentificat la Biroul Notarului Public Roxana Elena Mihalca, în 7 (şapte) exemplare, din care 6 (şase) exemplare au fost înmânate părţilor.Declaranţi,Ştefănescu DanielaPetraru Mihaela-GabrielaGabor Dorin-MariusIonescu Victor-DanielGheorghe DumitruTănăsescu Rodica NarcisaMocanu IoanaTănăsescu Bianca-RuxandraToma Ioana-DacianaGiurăscu Mihail-ViorelKopandi Constantin Dorin
 + 
ÎNCHEIEREROMÂNIABiroul Notarului PublicRoxana Elena MihalcaBucureşti, bd. Lacul Tei nr. 29, et. 1, ap. 1, sectorul 2ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 107anul 2009 luna martie ziua 9În faţa mea, Elena-Roxana Mihalca, notar public, la sediul biroului s-au prezentat:– Ştefănescu Daniela, CNP 2560511400191, domiciliată în Bucureşti, str. Maguricea nr. 13, bl. 3G, sc. 1, et. 1, ap. 3, sectorul 1, identificată cu C.I. seria RD nr. 588665, eliberată de SPCEP S1 biroul nr. 2 la data de 22 august 2008;– Petraru Mihaela-Gabriela, CNP 2741108471025, domiciliată în satul Chitila (oraşul Chitila), str. Tudor Vladimirescu nr. 127, judeţul Ilfov, identificată cu C.I. seria IF nr. 143444, eliberată de SPCLEP Buftea la data de 6 aprilie 2007;– Gabor Dorin-Marius, CNP 1671107261460, domiciliat în municipiul Reghin, Str. Vânătorilor nr. 42/B, judeţul Mureş, identificat cu C.I. seria MS nr. 212847, eliberată de Poliţia Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003;– Ionescu Victor-Daniel, CNP 1620227400010, domiciliat în Bucureşti, aleea Valea lui Mihai nr. 2, bl. D2, sc. 2, et. 2, ap. 16, sectorul 6, identificat cu C.I. seria RX nr. 196115, eliberată de Secţia 22 Poliţie la data de 16 iulie 2003;– Gheorghe Dumitru, CNP 1390908400120, domiciliat în Bucureşti, str. Barajul Uzului nr. 1, bl. Y14, sc. D, et. 2, ap. 71, sectorul 3, identificat cu B.I. seria DH nr. 351453, eliberat de Circa 12 Miliţie la data de 14 octombrie 1988;– Tănăsescu Rodica Narcisa, CNP 2560103400259, domiciliată în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, identificată cu C.I. seria RD nr. 328486, eliberată de Secţia 13 Poliţie la data de 23 iulie 2003;– Mocanu Ioana, CNP 2521104400284, domiciliată în Bucureşti, aleea Barajul Sadului nr. 7C, bl. M4A3, sc. A, et. 2, ap. 9, sectorul 3, identificată cu C.I. seria RT nr. 369795, eliberată de Secţia 23 Poliţie la data de 19 noiembrie 2004;– Tănăsescu Bianca-Ruxandra, CNP 2870130450015, domiciliată în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, identificată cu C.I. seria RR nr. 151506, eliberată de Secţia 13 Poliţie la data de 13 februarie 2001;– Toma Ioana-Daciana, CNP 2681121054712, domiciliată în Bucureşti, aleea Cislau nr. 4, bl. 10, sc. 1, et. 9, ap. 99, sectorul 2, identificată cu C.I. seria RT nr. 354653, eliberată de Secţia 9 Poliţie la data de 2 septembrie 2004;– Giurăscu Mihail-Viorel, CNP 1570530400119, domiciliat în Bucureşti, şos. Mihai Bravu nr. 90-96, bl. D17, sc. B, ap. 67, sectorul 2, identificat cu C.I. seria RT nr. 571307, eliberată de SPCEP S2 biroul nr. 3 la data de 23 iunie 2008;– Kopandi Constantin Dorin, CNP 1560222400136, domiciliat în Germania, identificat cu paşaportul nr. 14837085, eliberat de Serviciul Paşapoarte Bucureşti la data de 13 februarie 2009,care, după citirea actului, au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.În temeiul art. 8 lit. b) şi în conformitate cu art. 65 din Legea nr. 36/1995, se declară autentic prezentul înscris.S-a perceput onorariu în sumă de 261,80 lei, inclusiv TVA, cu bonul fiscal nr. 0003/2009.Notar public,Roxana Elena Mihalca––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x