privind măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului energetic naţional
+
EXPUNERE DE MOTIVEla proiectul de lege privind reorganizarea, restructurarea şi privatizarea Sistemului energetic naţionalO economie moderna, în evoluţie, trebuie să se conceapa cu un sector energetic eficient, capabil să asigure şi sa susţină cu energie ramurile economice ale tarii şi dezvoltarea socială a naţiunii.Energia, cu toate componentele ei – producere, transport, distribuţie -, poate fi considerată în momentul actual ca fiind singurul serviciu public de interes naţional, prin prisma utilizatorilor şi beneficiarilor acestui serviciu.Până în prezent raporturile dintre clienţi, agenţi economici şi stat au fost distorsionate în favoarea Ministerului Industriei şi Comerţului, reprezentantul statului.Politicul a prevalat, dar politicile construite şi aplicate au fost marcate de ambiguitate, inconsecventa, au fost rupte de realitati, irosind surse şi oportunitati, au fost ineficace în realizarea acestora.Lipsa unei strategii naţionale în consensul societăţii civile, lipsa cadrului legislativ şi instituţional, tolerarea indisciplinei contractuale şi financiare, politica tarifara gresita sunt cauze majore ale disfunctionalitatii şi crizelor cu care se confrunta în prezent Sistemul energetic naţional.Neintelegerea suficienta a proceselor pe plan internaţional în domeniul economic şi al sectorului energetic – Carta Europeană a Energiei şi Directiva 96/CE a Parlamentului şi Consiliului Europei – a accentuat întârzierea reformei pe plan naţional, ducand la acţiuni pripite, nefundamentate şi neconstructive din partea reprezentanţilor statului, în speta din partea Ministerului Industriei şi Comerţului.Integrarea în Comunitatea Europeană presupune şi alinierea la prevederile Directivei 96/CE a Parlamentului şi Consiliului Europei şi pentru aceasta este necesară adoptarea de măsuri care să asigure funcţionarea fără dificultăţi a pieţei interne de energie, pentru a se asigura miscarea libera a mărfurilor, a persoanelor, a serviciilor şi a capitalului.Stabilirea pieţei interne de electricitate este deosebit de importanţa pentru eficientizarea producţiei, transportului, distribuţiei şi furnizarii acestui produs, contribuind totodată la creşterea gradului de siguranţă în alimentare şi de competitivitate a economiei în condiţiile respectării normelor de mediu.Statul român trebuie să garanteze, pe baza organizării sale instituţionale şi în conformitate cu principiul subsidiarităţii, ca societăţile române de electricitate care se vor crea prin restructurarea Sistemului energetic naţional vor funcţiona conform principiilor Directivei 96/CE, în vederea realizării unei pieţe de electricitate competitive, şi că nu se vor face discriminări între aceste societăţi în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile acestora.Statul român poate impune societăţilor din domeniul public de electricitate, în interesul economic general, obligaţiile legate de serviciile publice care se referă la siguranţa, inclusiv la siguranţa în alimentare, regularitatea, calitatea şi preţul alimentarii şi protecţia mediului înconjurător.Construcţia, sincronizarea şi stabilirea strategiilor în problema energiei electrice la nivel naţional trebuie să depăşească ciclul electoral şi sa nu fie influentate radical de acesta.Politica tarifara în domeniul energiei va trebui sa realizeze compromisul necesar între accesibilitatea preţurilor şi viabilitatea financiară a consumatorilor.Este necesar să se ajungă la separarea politicii energiei electrice de politica energiei termice, ţinându-se seama de faptul ca energia electrica are cel puţin un orizont naţional şi, în perspectiva, internaţional, iar energia termica rămâne în orizontul local.Procesul de privatizare va trebui să fie pregătit şi legiferat în mod corespunzător pentru a investi în mod eficient capitalul din sectorul energiei electrice şi pentru a-i consolida infrastructura.În legiferarea procesului de restructurare, reorganizare şi privatizare a Sectorului energetic naţional nu trebuie uitat faptul ca producţia şi distribuţia de energie electrica reprezintă o ramura strategica a economiei naţionale (conform Hotărârii Guvernului nr. 266/1993 privind ramurile şi domeniile în care funcţionează regiile autonome de interes naţional, art. 1 lit. A pct. 1).În acest proces de legiferare este necesar să se ia în considerare şi faptul ca activitatea de producere, transport şi de distribuţie a energiei electrice este de interes public naţional şi ca aceste servicii sunt esenţiale pentru apărarea şi siguranţa naţionala a tarii.De asemenea, trebuie avute în vedere prevederile art. 135 alin. (4) şi (5) din Constituţia României, conform cărora apele cu potenţial energetic valorificabil fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice şi sunt inalienabile.Parlamentul României trebuie să hotărască asupra cerinţelor, obiectivelor şi soluţiilor de principiu pe care le doresc aplicate în sector, cu o imperioasa analiza a avantajelor, dezavantajelor, costurilor şi implicatiilor pe termen lung ale deciziilor ce se vor lua.În acest context pregătirea legislativă a unei noi etape de restructurare, privatizare şi reactualizare a strategiei energetice trebuie să se facă la nivelul celor două Camere ale Parlamentului.Prin adoptarea unei asemenea legi de către Parlamentul României în domeniul reorganizării, restructurării şi privatizării Sistemului energetic naţional trebuie să se asigure organizarea unei pieţe interne de electricitate care să favorizeze interconectarea şi interoperabilitatea sistemului, să se asigure siguranţa în alimentarea, regularitatea, calitatea şi preţul energiei electrice, să se asigure tuturor consumatorilor dreptul şi accesul financiar la alimentare cu electricitate.Prin adoptarea de către Parlament a unui act normativ prin care să se dispună ca reorganizarea, restructurarea şi privatizarea Sistemului energetic naţional să se facă numai prin lege se modifica prevederile următoarelor legi:– art. 2 alin. 1 lit. b) şi art. 43 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, modificată prin Legea nr. 99/1999 privind unele măsuri pentru accelerarea reformei economice;– art. 1 alin. 3 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, modificată prin Legea nr. 103/1998.Comitetul de iniţiativa:––––––––1. Chirita Dumitru2. Diaconu Ioan3. Geanta Marian4. Marin Tudor5. Vancea Aurelian6. Bostan Constantin7. Conea Adrian8. Pohrib Petrica9. Nedelea Gheorghe10. Angheluta Zaharia +
PROIECT DE LEGEPARLAMENTUL ROMÂNIEIPROPUNERE LEGISLATIVĂ–––––––PROIECT DE LEGEprivind măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului energetic naţional +
Articolul 1Măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului energetic naţional se reglementează prin lege. +
Articolul 2Orice dispoziţie contrară acestei legi se modifica în mod corespunzător.NOTĂ:––Prezentul proiect de lege reprezintă textul iniţial depus la Consiliul Legislativ în vederea obţinerii avizului.CONSILIUL LEGISLATIV +
AVIZreferitor la iniţiativa legislativă "Proiect de lege privind măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului energetic naţional"Analizând iniţiativa legislativă "Proiect de lege privind măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului energetic naţional", formulată de comitetul de iniţiativa legislativă, constituit în baza prevederilor Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, transmisă de preşedintele comitetului Marin Tudor, cu adresa înregistrată la Consiliul Legislativ sub nr. R 648 din 12 iunie 2000,Consiliul Legislativ,în temeiul art. 2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 73/1993 şi al art. 48 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, precum şi al art. 3 alin. (2) din Legea nr. 189/1999,avizează favorabil propunerea legislativă, cu următoarele observaţii şi propuneri:1. Propunerea legislativă are ca obiect şi finalitate instituirea unui regim special de reglementare privind reorganizarea, restructurarea şi privatizarea Sistemului energetic naţional, în sensul că asemenea măsuri să fie expresia voinţei exclusive a Parlamentului, fiind astfel declarate de domeniul legii.Este de precizat ca în prezent reorganizarea regiilor autonome şi privatizarea societăţilor comerciale şi naţionale rezultate din reorganizarea regiilor autonome de interes naţional se realizează, în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 şi ale Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, atât prin acte normative de nivelul legii, cat şi prin hotărâri ale Guvernului.Necesitatea reglementării prin lege a măsurilor mai sus menţionate este motivată de autorii propunerii legislative prin expunerea de motive, pe următoarele considerente:– sistemul energetic constituie un serviciu public de interes naţional, acesta sustinand cu energie ramurile economiei tarii;– lipsa unei strategii naţionale în acest domeniu şi a unui cadru legislativ institutionalizat creează în prezent crize şi disfunctionalitati în acest sistem;– politica tarifara în domeniul energiei va trebui sa realizeze compromisul necesar între accesibilitatea preţurilor şi viabilitatea financiară a consumatorilor;– la stabilirea cadrului legal cu privire la restructurarea, reorganizarea şi privatizarea sectorului energetic naţional ar trebui să se ţină seama de faptul ca producţia şi distribuţia de energie electrica reprezintă o ramura strategica a economiei naţionale şi ca activitatea de producere, transport şi distribuţie a energiei electrice este de interes public naţional, aceste servicii fiind esenţiale pentru apărarea şi siguranţa naţionala. În expunerea de motive se subliniaza totodată ca, potrivit art. 135 din Constituţie, apele cu potenţial energetic valorificabil fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice şi sunt inalienabile.Toate aceste motive ar justifica dezideratul ca numai Parlamentul României sa hotărască asupra cerinţelor, obiectivelor şi soluţiilor de principiu ce urmează să se aplice în acest sector, cu o imperioasa şi profunda analiza a avantajelor, dezavantajelor, costurilor şi implicatiilor pe termen lung ale deciziilor ce urmează să fie luate.2. Cu privire la expunerea de motive ce însoţeşte proiectul de lege, semnalam faptul ca aceasta nu este semnată de membrii comitetului de iniţiativa, asa cum cer expres prevederile art. 3 alin. (1) din Legea nr. 189/1999. În măsura în care nu se va îndeplini cerinţa obligatorie a legii, propunerea legislativă va fi afectată de un viciu procedural care poate constitui o piedica în calea promovării acestei iniţiative.3. În ceea ce priveşte titlul propunerii legislative, subliniem faptul ca, potrivit normelor de tehnica legislativă aprobate prin Legea nr. 24/2000, acesta trebuie să exprime sintetic conţinutul reglementării. Or, formularea propusă sugereaza ca proiectul ar cuprinde în fapt reglementarea de fond dorita de initiatori, ceea ce este inexact.Având în vedere conţinutul reglementării cuprinse în propunerea legislativă, propunem ca titlul proiectului de lege să aibă următoarea redactare: "Lege cu privire la regimul de reglementare a reorganizării, restructurării şi privatizării Sistemului energetic naţional".4. Proiectul de lege nu cuprinde formula introductivă necesară: "Parlamentul României adopta prezenta lege".5. Articolul 2, care cuprinde o dispoziţie generica de modificare "corespunzătoare" a oricăror prevederi contrare, se impune să fie reformulat, întrucât nu corespunde normelor de tehnica legislativă cu privire la intervenţiile de modificare şi completare a actelor normative. O asemenea prevedere este lipsită în fapt de conţinut, neputând fi aplicată în realitate.De altfel, dispoziţiile de modificare intervin doar atunci când în cuprinsul actului normativ propus exista reglementări de fond care deroga sau înlocuiesc cadrul normativ existent.Dacă, asa cum rezultă din cuprinsul expunerii de motive, iniţiatorii doresc modificarea art. 2 şi 43 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 şi a art. 1 alin. 3 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, ar trebui ca în propunerea legislativă să se formuleze texte alternative. Dar trebuie avut în vedere faptul ca textele menţionate sunt aplicabile în orice domeniu al economiei naţionale, nu numai în sectorul energetic.PREŞEDINTELECONSILIULUI LEGISLATIV,Valer DorneanuBucureşti, 20 iulie 2000.Nr. R 648. +
PROPUNERE LEGISLATIVAPARLAMENTUL ROMÂNIEIPROPUNERE LEGISLATIVĂ––––––– +
LEGE cu privire la regimul de reglementare a reorganizării, restructurării şi privatizării Sistemului electroenergetic naţional +
Articolul 1Măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului electroenergetic naţional se reglementează prin lege. +
Articolul 2(1) La data intrării în vigoare a prezentei legi se abroga Hotărârea Guvernului nr. 138/2000 privind programul de restructurare în sectorul energiei electrice şi termice. … (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pentru unităţile Sistemului electroenergetic naţional nu se aplică: … – Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, modificată prin Legea nr. 99/1999;– Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, modificată prin Legea nr. 207/1997 şi Legea nr. 103/1998;– orice alte dispoziţii contrare prevederilor prezentei legi. +
Articolul 3Prezenta lege intră în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.NOTĂ:––Prezentul proiect de lege a fost întocmit ţinându-se cont de conţinutul Avizului nr. R 648/20.07.2000 al Consiliului Legislativ. +
ÎMPUTERNICIREPrin prezenta, subsemnaţii: Chirita Dumitru, Diaconu Ioan, Geanta Marian, Marin Tudor, Vancea Aurelian, Conea Adrian, Nedelea Gheorghe, Angheluta Zaharia, Bostan Constantin, Pohrib Petrica, în calitate de membri ai comitetului de iniţiativa legislativă, constituit conform Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, la data de 23 mai 2000, prin declaraţia autentificată la notarul public cu nr. 991/23.05.2000, imputernicim pe domnul Marin Tudor, în calitate de preşedinte al comitetului de iniţiativa legislativă, pentru a depune propunerea legislativă care face obiectul iniţiativei legislative în vederea avizării ei de către Consiliul Legislativ.Domnul Marin Tudor este împuternicit şi pentru publicarea propunerii legislative în Monitorul Oficial al României, Partea I.Domnul Marin Tudor se va identifica cu B.I. seria G.N. nr. 424193, eliberat de Secţia de poliţie nr. 19, Bucureşti.Chirita DumitruDiaconu IoanGeanta MarianMarin TudorVancea AurelianConea AdrianNedelea GheorgheAngheluta ZahariaBostan ConstantinPohrib PetricaROMÂNIABiroul notaruluipublic Irina MoisescuBucureşti, str. Mexicnr. 2, ap. 2, sectorul 1 +
ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 992anul 2000 luna mai ziua 23În faţa mea, Irina Moisescu, notar public, la sediul biroului s-au prezentat:– Angheluta Zaharia, domiciliat în municipiul Suceava, Str. Duzilor nr. 12, bl. 37, sc. A, ap. 8, judeţul Suceava, act identitate B.I. seria G.D. nr. 0860771, emis de secţia Suceava la data de 15.02.1993;– Nedelea Gheorghe, domiciliat în municipiul Ploiesti, str. Spatari nr. 15, judeţul Prahova, B.I. seria P.H. nr. 133734/24.11.1999 c. Ploiesti;– Marin Tudor, domiciliat în Bucureşti, str. Barca nr. 9, bl. M87, ap. 3, sectorul 5, B.I. seria G.N. nr. 424193/20.06.1994 c. 19;– Chirita Dumitru, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Theodor Sperantia nr. 108, bl. S22, sc. 2, et. 1, ap. 3, sectorul 3, B.I. seria G.E. nr. 655446/15.04.1987 c. Titu;– Diaconu Ioan, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Aviator Zorileanu nr. 86, sectorul 1, B.I. seria G.X. nr. 343005/21.04.1997 c. 2;– Geanta Marian, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Radovanu nr. 3, bl. 20, sc. 1, et. 2, ap. 9, sectorul 2, B.I. seria D.B. nr. 415217/30.10.1986 c. 7;– Conea Adrian, domiciliat în municipiul Pitesti, str. Negru Voda bl. E7, sc. B, ap. 7, judeţul Arges, B.I. seria B.E. nr. 818237/19.10.1981 c. Pitesti;– Vancea Aurelian, domiciliat în municipiul Craiova, str. Brestii nr. 61, judeţul Dolj, B.I. seria B.X. nr. 126430/10.12.1983 c. Craiova;– Bostan Constantin, domiciliat în municipiul Bacau, str. Alexei Tolstoi nr. 1, sc. A, ap. 6, judeţul Bacau, B.I. seria X.C. nr. 010907/25.08.1999 secţia Bacau;– Pohrib Petrica, domiciliat în municipiul Galaţi, Str. Brailei bl. BR3, sc. 5, ap. 175, judeţul Galaţi, B.I. seria D.A. nr. 528706/21.04.1986 s. Galaţi, care, după ce au citit actul, au consimţit la autentificarea lui semnand toate exemplarele.În temeiul art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995,se autentifica prezentul înscris.S-a taxat cu 10.000 lei cu chitanţa C.E.C.S-a perceput onorariul în suma de 1.488.500 lei cu chitanţa nr. 1.542/2000.S-a achitat timbru judiciar în suma de 1.500 lei.Notar public,Irina MoisescuS-a cerut autentificarea urmatorului înscris: +
DECLARAŢIESubsemnaţii:– Angheluta Zaharia, cetăţean român, domiciliat în municipiul Suceava, Str. Duzilor nr. 12, bl. 37, sc. A, ap. 8, judeţul Suceava, cod numeric personal 1581013334998, în calitate de alegator, cazier nr. 46356/22.05.2000;– Nedelea Gheorghe, cetăţean român, domiciliat în municipiul Ploiesti, str. Spatari nr. 15, judeţul Prahova, cod numeric personal 1551130293110, în calitate de alegator, cazier nr. 463769/23.05.2000;– Marin Tudor, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Barca nr. 9, bl. M87, ap. 3, sectorul 5, cod numeric personal 1550621400148, în calitate de alegator, cazier nr. 463771/23.05.2000;– Chirita Dumitru, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Theodor Sperantia nr. 108, bl. S22, sc. 2, et. 1, ap. 3, sectorul 3, cod numeric personal 1630407155228, în calitate de alegator, cazier nr. 463772/23.05.2000;– Diaconu Ioan, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Aviator Zorileanu nr. 86, sectorul 1, cod numeric personal 1490304400124, în calitate de alegator, cazier nr. 463770/23.05.2000;– Geanta Marian, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Radovanu nr. 3, bl. 20, sc. 1, et. 2, ap. 9, sectorul 2, cod numeric personal 1521015400164, în calitate de alegator, cazier nr. 463773/23.05.2000;– Conea Adrian, cetăţean român, domiciliat în municipiul Pitesti, str. Negru Voda bl. E7, sc. B, ap. 7, judeţul Arges, cod numeric personal 1470413034977, în calitate de alegator, cazier nr. 463766/23.05.2000;– Vancea Aurelian, cetăţean român, domiciliat în municipiul Craiova, str. Brestii nr. 61, judeţul Dolj, cod numeric personal 1490806163289, în calitate de alegator, cazier nr. 463767/23.05.2000;– Bostan Constantin, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bacau, str. Alexei Tolstoi nr. 1, sc. A, ap. 6, judeţul Bacau, cod numeric personal 1510521040021, în calitate de alegator, cazier nr. 463774/23.05.2000;– Pohrib Petrica, cetăţean român, domiciliat în municipiul Galaţi, Str. Brailei bl. BR3, sc. 5, ap. 175, judeţul Galaţi, cod numeric personal 1510708170371, cazier nr. 95742/23.05.2000, în calitate de alegator, cunoscând sancţiunile prevăzute de art. 292 din Codul penal cu privire la declaraţiile neadevărate, pe proprie răspundere declaram următoarele:Înţelegem sa constituim Comitetul de iniţiativa legislativă alcătuit conform Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, în scopul promovării unui proiect de lege privind măsurile de reorganizare, restructurare şi privatizare a Sistemului energetic naţional.Menţionăm că nu incalcam prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 189/1999, care prevede următoarele: „Nu pot face parte din comitetul de iniţiativa persoanele alese prin vot universal, membrii Guvernului, persoanele numite în funcţie de primul-ministru sau care nu pot face parte, potrivit legii, din partide politice.”Dăm prezenta declaraţie pentru a fi depusa la autorităţile competente. Redactat şi editat la sediul biroului notarului public Irina Moisescu, astăzi – data autentificării – în cinci exemplare.Declaranti,––––Angheluta ZahariaNedelea GheorgheMarin TudorChirita DumitruDiaconu IoanGeanta MarianConea AdrianVancea AurelianBostan ConstantinPohrib PetricaROMÂNIABiroul notaruluipublic Irina MoisescuBucureşti, str. Mexicnr. 2, ap. 2, sectorul 1 +
ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 991anul 2000 luna mai ziua 23În faţa mea – Irina Moisescu, notar public, la sediul biroului s-au prezentat:– Angheluta Zaharia, domiciliat în municipiul Suceava, Str. Duzilor nr. 12, bl. 37, sc. A, ap. 8, judeţul Suceava, act identitate B.I. seria G.D. nr. 0860771 emis de secţia Suceava la data de 15.02.1993;– Nedelea Gheorghe, domiciliat în municipiul Ploiesti, str. Spatari nr. 15, judeţul Prahova, B.I. seria P.H. nr. 133734/24.11.1999 c. Ploiesti;– Marin Tudor, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Barca nr. 9, bl. M 87, ap. 3, sectorul 5, B.I. seria G.N. nr. 424193/20.06.1994 c. 19;– Chirita Dumitru, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Theodor Sperantia nr. 108, bl. S22, sc. 2, et. 1, ap. 3, sectorul 3, B.I. seria G.E. nr. 655446/15.04.1987 c. Titu;– Diaconu Ioan, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Aviator Zorileanu nr. 86, sectorul 1, B.I. seria G.X. nr. 343005/21.04.1997 c. 2;– Geanta Marian, domiciliat în municipiul Bucureşti, str. Radovanu nr. 3, bl. 20, sc. 1, et. 2, ap. 9, sectorul 2, B.I. seria D.B. nr. 415217/30.10.1986 c. 7;– Conea Adrian, domiciliat în municipiul Pitesti, str. Negru Voda bl. E7, sc. B, ap. 7, judeţul Arges, B.I. seria B.E. nr. 818237/19.10.1981 c. Pitesti;– Vancea Aurelian, domiciliat în municipiul Craiova, Str. Brestii nr. 61, judeţul Dolj, B.I. seria B.X. nr. 126430/10.12.1983 c. Craiova;– Bostan Constantin, domiciliat în municipiul Bacau, str. Alexei Tolstoi nr. 1, sc. A, ap. 6, judeţul Bacau, B.I. seria X.C. nr. 010907/25.08.1999 secţia Bacau;– Pohrib Petrica, domiciliat în municipiul Galaţi, Str. Brailei bl. BR3, sc, 5, ap. 175, judeţul Galaţi, B.I. seria D.A. nr. 528706/21.04.1986 s. Galaţi, care, după ce au citit actul, au consimţit la autentificarea lui, semnand toate exemplarele.În temeiul art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995,se autentifica prezentul înscris.S-a taxat cu 3.000 lei cu chitanţa CEC.S-a perceput onorariul în suma de 995.500 lei, cu chitanţa nr. 1.542/2000.S-a achitat timbru judiciar în suma de 1.500 lei.Notar public,Irina Moisescu––