privind modificarea şi completarea art. 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995
INIŢIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂŢENILORPOTRIVIT LEGII Nr. 189/1999EXPUNERE DE MOTIVEEste o realitate de necontestat faptul că, în ultimii 13 ani, învăţământul de stat a fost sistematic subfinanţat. Dovadă clară a acestui lucru sunt procentele din PIB alocate anual, în ultimii ani, de la bugetul de stat:● În 1996 – 3,31% din PIB;● În 1997 – 3,45% din PIB;● În 1998 – 3,42% din PIB;● În 1999 – 2,67% din PIB;● În 2000 – 3,66% din PIB;● În 2001 – 3,64% din PIB;● În 2002 – 3,10% din PIB;● În 2003 – 3,20% din PIB.Pentru anul 2004 se propune prin proiectul legii bugetului de stat un procent de 3,24% din PIB.Se observă faptul că, deşi în 1995, a fost adoptată Legea învăţământului nr. 84/1995, care prevede expres alocarea de la bugetul de stat a unui procent din PIB de minimum 4% pentru finanţarea învăţământului de stat, practic, acest procent nu a fost niciodată acordat.Anuarul statistic din anul 2002 al Comisiei Naţionale de Statistică ne arată că, în timp ce în România s-a alocat învăţământului un procent de 3,10% din PIB (cel mai mic procent din Europa), ţările candidate pentru aderarea la UE, precum şi ţările membre ale Uniunii acordau procente mult mai mari, ca de exemplu:● Bulgaria – 3,44% din PIB;● Slovacia – 4,41% din PIB;● Republica Cehă – 4,44% din PIB;● Ungaria – 4,83% din PIB;● Polonia – 5,07% din PIB;● Letonia – 6,31% din PIB;● Lituania – 6,54% din PIB;● Estonia – 7,62% din PIB;● Finlanda – 6,26% din PIB;● Austria – 6,4% din PIB;● Danemarca – 8,04% din PIB.Sistematic, salariile personalului din învăţământ s-au situat sub nivelul salariului mediu pe economie. Salariile nemotivante au determinat migrarea spre alte sectoare de activitate a personalului didactic cu certe calităţi pedagogice şi cu rezultate deosebite la concursurile şi olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale, dar şi lipsa de interes a tinerilor care optează pentru cariere mai atractive din punct de vedere material decât cea de dascăl. Astfel, s-a ajuns la îmbătrânirea personalului din învăţământ şi la existenţa unui mare număr de personal necalificat în sistem.Actul educaţional se desfăşoară încă în condiţii precare: materialul didactic al şcolilor atât din mediul urban, cât şi din mediul rural este, în unele cazuri, cu mult sub nivelul celui din ţările în curs de aderare sau membre ale Uniunii Europene.Atât de mult dorita descentralizare a finanţării învăţământului de stat a adus cu sine noi probleme: imixtiunea autorităţilor administraţiei locale în desfăşurarea procesului instructiv-educativ; imposibilitatea consiliilor locale de a asigura, din bugetele proprii, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor materiale şi a celorlalte categorii de cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pe care le finanţează. Nu puţine au fost situaţiile în care unităţile şcolare au fost chemate în judecată pentru neplata la timp a facturilor la lumină, gaze, telefon şi celelalte utilităţi, deşi consiliilor locale le revenea obligaţia de a aloca, din bugetele proprii, sumele necesare acoperirii acestor cheltuieli.Toate aceste lipsuri, perpetuate sistematic ne determină să promovăm această iniţiativă legislativă.Considerăm că este imperios necesară intervenţia activă a statului care să garanteze acordarea, de la bugetul de stat, a unui procent corespunzător din PIB pentru învăţământul de stat. Numai astfel se vor putea rezolva problemele grave cu care se confruntă sistemul naţional de învăţământ în ultimii 13 ani.Promulgarea iniţiativei legislative pe care o propunem va fi o dovadă clară că clasa politică din România este pregătită să aibă în vedere caracterul de prioritate naţională al învăţământului de stat, să statueze legal locul şi rolul în societate ale cadrului didactic, dar, în acelaşi timp, şi să transpună în legislaţia internă aquis-ul comunitar.Faţă de cele prezentate mai sus, a fost întocmită propunerea legislativă pe care o supunem Parlamentului spre adoptare.Comitetul de iniţiativă:1. Cornea Aurel Iosif2. Dima-Caraveţeanu Mihai3. Spătăcean Alexandru4. Ţenţ Ioan5. Becic Maria-Cornelia6. Mija Vasile7. Mihai Mihail8. Cojocaru Lucia-Maria9. Hancescu Simion-Severel10. Crucean Cornel-Mihai11. G'f6nd'f6r Marius Sorin12. Lecca Doina13. Gavrilă Fănica14. Aldescu Liliana-Elena15. Dumitru Eleonora16. Ploscă Gabriel17. Chiriac-Manole Gheorghe18. Rotăruş Gabriela19. Axioti TeodorINIŢIATIVĂ LEGISLATIVĂLEGEpentru modificarea şi completarea art. 170 din Legeaînvăţământului nr. 84/1995Parlamentul României adoptă prezenta lege. +
Articolul UNICArt. 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Începând cu 1 ianuarie 2005, finanţarea învăţământului de stat se face de la bugetul de stat, cu prioritate din cotele de T.V.A., în limitele a cel puţin 6% din PIB."2. După alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1), (1^2) şi (1^3), cu următorul cuprins:(1^1): "De la 1 ianuarie 2007, pentru finanţarea învăţământului de stat, bugetul de stat asigură, în principal, din cotele de T.V.A. un procent de minimum 7% din PIB."(1^2): "Procentele din PIB alocate anual prin legea bugetului de stat pentru finanţarea învăţământului de stat asigură realizarea următoarelor cerinţe:a) considerarea dezvoltării învăţământului ca prioritate naţională pentru pregătirea resurselor umane la nivelul standardelor internaţionale; … b) profesionalizarea resurselor umane în concordanţă cu diversificarea pieţei muncii; … c) dezvoltarea bazei materiale şi dotarea unităţilor de învăţământ cu material didactic performant, la nivelul standardelor europene; … d) asigurarea unei salarizări motivante pentru personalul didactic, care să garanteze atragerea tinerilor cu vocaţie pentru cariera didactică, dar şi menţinerea în sistem a acestora; … e) dezvoltarea învăţământului superior şi a cercetării ştiinţifice universitare pentru integrarea la vârf în piaţa ştiinţifică mondială." … (1^3): "Statul garantează alocarea prin legea anuală a bugetului de stat, pentru finanţarea învăţământului de stat, a procentelor din PIB prevăzute la alin. (1) şi (1^1). În acest scop, prevederile alin. (1) şi (1^1) au caracter minimal şi obligatoriu la elaborarea legilor anuale ale bugetului de stat, începând cu anul 2005."AVIZreferitor la iniţiativa legislativă cetăţenească privindmodificarea Legii învăţământului nr. 84/1995,republicată, cu modificările şi completările ulterioareAnalizând iniţiativa legislativă cetăţenească privind modificarea Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, transmisă la data de 14 ianuarie 2004 de doamna Aldescu Liliana Elena, împuternicită de Comitetul de iniţiativă,CONSILIUL LEGISLATIV,în temeiul art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993, al art. 3 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni şi al art. 48 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ,avizează favorabil iniţiativa legislativă cetăţenească, cu următoarele observaţii şi propuneri:1. Prezenta iniţiativă legislativă cetăţenească, elaborată de un comitet de iniţiativă constituit în temeiul art. 2 din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea art. 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Iniţiativa legislativă îndeplineşte condiţiile procedurii prealabile publicării, prevăzute de Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni.Iniţiatorii propun alocarea de la bugetul de stat, pentru finanţarea învăţământului de stat, a unui procent din produsul intern brut de cel puţin 6%, obţinut cu prioritate din cotele de T.V.A., începând cu 1 ianuarie 2005 şi, respectiv, de minimum 7%, asigurat în principal din cotele de T.V.A., începând cu 1 ianuarie 2007.Totodată se preconizează ca printre cerinţele pentru finanţarea învăţământului de stat să fie prevăzute dezvoltarea bazei materiale şi dotarea unităţilor de învăţământ cu material didactic performant la nivelul standardelor europene şi asigurarea unei salarizări motivante pentru personalul didactic, care să garanteze atragerea tinerilor cu vocaţie pentru cariera didactică, dar şi menţinerea în sistem a acestora.Iniţiatorii au în vedere datele statistice privind finanţarea învăţământului de stat din România, comparativ cu ţările candidate pentru aderarea la Uniunea Europeană, precum şi cu ţările membre ale acesteia.Iniţiativa legislativă face parte din categoria legilor organice, ca şi legea asupra căreia se aduc modificări şi completări.2. Având în vedere că reglementarea propusă afectează bugetul de stat prin majorarea procentului din produsul intern brut alocat finanţării învăţământului de stat, potrivit dispoziţiilor art. 15 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, trebuie să se prevadă şi mijloacele necesare creşterii cheltuielilor, în speţă cele care depăşesc cotele de T.V.A. avute în vedere. Totodată, potrivit art. 111 alin. (1) din Constituţie, în cazul în care o iniţiativă legislativă implică modificarea prevederilor bugetului de stat este obligatorie solicitarea unei informări din partea Guvernului.3. În ceea ce priveşte modalitatea de finanţare a învăţământului de stat, semnalăm că potrivit art. XIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, finanţarea instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat se asigură, cu unele excepţii, din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale pe a căror rază acestea îşi desfăşoară activitatea.De asemenea, conform dispoziţiilor art. 167 alin. (2^1) din Legea nr. 84/1995, unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pot obţine venituri din activitatea de producţie, prestări de servicii, taxe de la persoane fizice şi juridice, închirieri de spaţii, donaţii, sponsorizări, activităţi cultural-educative, activităţi ale internatelor şi cantinelor pentru preşcolari şi elevi.Potrivit dispoziţiilor mai sus menţionate, toate aceste venituri vor fi utilizate exclusiv de către unităţile de învăţământ preuniversitar.În ceea ce priveşte finanţarea instituţiilor de învăţământ superior de stat, aceasta se realizează în prezent din fonduri alocate de la bugetul de stat, având două componente: finanţarea de bază şi finanţarea complementară, asigurată atât de la bugetul de stat, cât şi din surse externe, respectiv din împrumuturi şi ajutoare externe.4. Referitor la propunerea formulată de iniţiatori la art. I pct. 1 şi 2 ca finanţarea învăţământului de stat să se facă de la bugetul de stat, "cu prioritate din cotele de T.V.A.", semnalăm următoarele:a) potrivit Legii nr. 507/2003 privind bugetul de stat pe anul 2003, din veniturile obţinute la bugetul de stat din cotele din taxa pe valoarea adăugată se fac alocări de fonduri pentru diferite titluri şi articole, inclusiv pentru finanţarea instituţiilor de învăţământ preuniversitar prin bugetele locale. În acest sens, avem în vedere dispoziţiile art. 32 din acelaşi act normativ, care precizează modalitatea de defalcare a sumelor provenite din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării instituţiilor de învăţământ preuniversitar; … b) în ceea ce priveşte mărimea procentelor din produsul intern brut propuse a fi alocate finanţării învăţământului de stat, aceasta reprezintă o opţiune politico-economică şi de oportunitate, asupra căreia Consiliul Legislativ nu este abilitat să se pronunţe. … Semnalăm, însă, că în prezent acest procent este stabilit prin lege în limitele a cel puţin 4% din produsul intern brut în concordanţă cu o serie de cerinţe expres prevăzute în art. 170 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Precizăm, totodată, că, în urma analizelor economice întreprinse, în bugetul de stat pentru anul 2004 s-a aprobat o anumită majorare a procentului în cauză, acesta fiind în prezent de 4,1% din PIB. Iată de ce iniţiatorii ar trebui să aibă în vedere că majorarea procentului peste această limită s-ar putea face doar pe seama afectării altor domenii de activitate.5. Pe plan redacţional dispoziţiile de modificare şi completare din cuprinsul iniţiativei legislative cetăţeneşti necesită îmbunătăţiri, întrucât nu au în vedere întreaga economie a art. 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.În acest sens, în corelare şi cu cerinţele normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, prevăzute de Legea nr. 24/2000, cu modificările ulterioare, formulăm următoarele observaţii şi propuneri:a) deoarece propunerea legislativă are în vedere atât modificarea, cât şi completarea Legii nr. 84/1995, precum şi pentru faptul că intervenţiile legislative preconizate vizează doar art. 170 din lege, propunem ca titlul să fie redactat după cum urmează: … "Lege pentru modificarea şi completarea articolului 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995„;b) în aplicarea art. 39 alin. (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările ulterioare, este necesară folosirea formulei introductive consacrate: … "Parlamentul României adoptă prezenta lege.";c) întrucât nu se aduc modificări şi completări substanţiale la actul normativ de bază, care să constituie, potrivit art. 66 alin. (1) din Legea nr. 24/2000, cu modificările ulterioare, temei pentru republicarea acestuia, recomandăm ca art. II să fie eliminat. Pe cale de consecinţă, actualul art. I urmează a fi marcat drept articol unic; … d) precizăm că, potrivit exigenţelor de tehnică legislativă, invocarea elementelor structurale din actul normativ de bază nu se face prin abrevieri. În acest sens, propunem ca abrevierea "alin." din partea dispozitivă a pct. 1-4 să fie înlocuită prin substantivul "alineatul". … Totodată, pentru uniformitate în redactarea proiectului, ţinând seama că în legea de bază alineatele – ca elemente structurale ale articolului – sunt marcate cu cifre încadrate între paranteze, propunem ca cifrele care semnifică numărul de alineat, în partea dispozitivă a punctelor, să fie încadrate între paranteze, după următorul exemplu: "alineatul (1)";e) întrucât în legea de bază articolul 170 supus intervenţiei legislative este alcătuit din 8 alineate, formulările de la pct. 2, 3 şi 4, potrivit cărora se introduc alin. 2, 3 şi 4, sunt incorecte. … Pe cale de consecinţă, ţinând seama că la pct. 1 se preconizează modificarea alin. (1) al art. 170, iar dispoziţiile propuse la pct. 2-4 se află în legătură tematică cu alin. (1), fiind o continuare a aceleiaşi idei, ar trebui ca acestea să constituie alin. (1^1)-(1^3), subsumate unui punct 2, cu următoarea parte dispozitivă:"2. După alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alin. (1^1), (1^2) şi (1^3), cu următorul cuprins:".În continuare, se va reda textul propus pentru acestea, marcat corespunzător, încadrat între ghilimele, şi se va elimina partea dispozitivă a actualelor pct. 2-4.Totodată, pentru corelare cu această propunere, la norma de trimitere de la alin. (4), devenit alin. (1^3), este necesară înlocuirea locuţiunii "… la alin. 1 şi 2. În acest scop, prevederile alin. 1 şi 2 … ", prin locuţiunea "… la alin. (1) şi (1^1). În acest scop, prevederile alin. (1) şi (1^1) …".PREŞEDINTE,DRAGOŞ ILIESCUBucureşti, 11 februarie 2004.Nr. 219.PROCURĂSubsemnaţii: Cornea Aurel Iosif, domiciliat în Bucureşti, str. Stoian Militaru nr. 101, bl. 3, ap. 45, sectorul 4; Becic Maria-Cornelia, domiciliată în Bucureşti, str. Reşiţa nr. 37, bl. A5, sc. 1, ap. 125, sectorul 4; Dima-Caraveţeanu Mihai, domiciliat în Drobeta-Turnu Severin, str. Mareşal Antonescu (Orly) nr. 41, bl. G2, sc. 1, ap. 7, judeţul Mehedinţi; Mija Vasile, domiciliat în Târgu Jiu, Str. 11 Iunie 1848 bl. 102, sc. 1, ap. 10, judeţul Gorj; Spătăcean Alexandru, domiciliat în Blaj, str. Coriolan Suciu nr. 11, judeţul Alba; Chiriac-Manole Gheorghe, domiciliat în Bacău, str. Neagoe Vodă nr. 16, sc. A, ap. 1, judeţul Bacău; Ţenţ Ioan, domiciliat în Oradea, str. Henrich Ibsen nr. 14, judeţul Bihor; Hancescu Simion-Severel, domiciliat în Slobozia, str. Mihai Eminescu bl. 31, sc. A, ap. 5, judeţul Ialomiţa; Mihai Mihail, domiciliat în Târgovişte, Str. Tineretului bl. 12, sc. A, ap. 19, judeţul Dâmboviţa; Cojocaru Lucia-Maria, domiciliată în Cluj-Napoca, str. Cardinal Iuliu Hosu nr. 13, ap. 2, judeţul Cluj; Crucean Cornel Mihai, domiciliat în Sovata, Str. Vulturului nr. 13A, ap. 37, judeţul Mureş; Dumitru Eleonora, domiciliată în Bucureşti, str. Srg. Lăţea Gheorghe nr. 12, bl. C 47, sc. B, ap. 93, sectorul 6; G'f6nd'f6r Marius Sorin, domiciliat în Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 118, bl. Z 19, sc. A, ap. 18, judeţul Arad; Ploscă Gabriel, domiciliat în Roman, str. Victor Hugo bl. 7, sc. B, et. 2, ap. 24, judeţul Neamţ; Lecca Doina, domiciliată în Bucureşti, str. Popa Savu nr. 64, sectorul 1; Rotăruş Gabriela, domiciliată în Bucureşti, aleea Avrig nr. 10, bl. P 5, sc. 3, ap. 126, sectorul 2; Gavrilă Fănica, domiciliată în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 99, bl. 402A, sc. 2, ap. 211, sectorul 2; Axioti Teodor, domiciliat în Bucureşti, Str. Presei nr. 3, bl. 20, sc. A, ap. 1, sectorul 1; Aldescu Liliana-Elena, domiciliată în Bucureşti, Str. Grădinii nr. 21, sectorul 5,în calitate de membri ai Comitetului de iniţiativă legislativă, constituit conform Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, la data de 17 decembrie 2003, prin declaraţia autentificată sub nr. 3.658 din 17 decembrie 2003 la Biroul notarului public Rotărescu Elena din Bucureşti împuternicesc pe doamna Aldescu Liliana-Elena, domiciliată în Bucureşti, Str. Grădinii nr. 21, sectorul 5, Bucureşti, care se identifică cu C.I. seria RD nr. 178166/9 iulie 2001, eliberată de Secţia 18 Poliţie a Municipiului Bucureşti, pentru a depune propunerea legislativă privind modificarea art. 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care formează obiectul iniţiativei legislative, în vederea avizării ei de către Consiliul Legislativ.De asemenea, mandatarul nostru este împuternicit şi pentru publicarea propunerii legislative în Monitorul Oficial al României, Partea I.Mandatarul nostru va îndeplini toate formalităţile necesare şi va semna în numele nostru, oriunde va fi cazul, semnătura sa fiindu-ne opozabilă.Actul a fost redactat şi editat în 6 exemplare, la Biroul notarului public Rotărescu Elena, astăzi, data autentificării, act din care s-au eliberat 5 exemplare.1. Cornea Aurel Iosif2. Becic Maria-Cornelia3. Dima-Caraveţeanu Mihai4. Mija Vasile5. Chiriac-Manole Gheorghe6. Spătăcean Alexandru7. Ţenţ Ioan8. Hancescu Simion-Severel9. Mihai Mihail10. Cojocaru Lucia-Maria11. Crucean Cornel-Mihai12. Dumitru Eleonora13. G'f6nd'f6r Marius Sorin14. Ploscă Gabriel15. Lecca Doina16. Rotăruş Gabriela17. Gavrilă Fănica18. Axioti Teodor19. Aldescu Liliana-ElenaROMÂNIABiroul notarului public – Rotărescu ElenaStr. Sf. Constantin nr. 7, sectorul 1, BucureştiTel./fax: 315.30.10ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 3.659anul 2003, luna decembrie, ziua 17În faţa mea, Rotărescu Elena, notar public, la sediul biroului s-au prezentat în nume propriu:Cornea Aurel Iosif, cetăţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Stoian Militaru nr. 101, bl. 3, ap. 45, sectorul 4, cod numeric personal 1450410400082, identificat cu B.I. seria BC nr. 111679, eliberat de Secţia 16 Poliţie Bucureşti la data de 10.09.1980, Becic Mariana-Cornelia, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Reşiţa nr. 37, bl. A5, sc. 1, et. 1, ap. 125, sectorul 4, cod numeric personal 2440813400021, identificată cu C.I. seria RD nr. 167492, eliberată de Secţia 16 Poliţie Bucureşti la data de 31.05.2001, Dima-Caraveţeanu Mihai, cetăţean român, domiciliat în municipiul Drobeta-Turnu Severin, str. Mrs. Antonescu nr. 41, bl. G2, sc. 1, et. 2, ap. 7, judeţul Mehedinţi, cod numeric personal 1540912250532, identificat cu C.I. seria MH nr. 000447, eliberată de Poliţia Municipiului Drobeta-Turnu Severin la data de 1.03.1999, Mija Vasile, cetăţean român, domiciliat în municipiul Târgu Jiu, Str. 11 Iunie 1848, bl. 102, sc. 1, et. 3, ap. 10, judeţul Gorj, cod numeric personal 1480404182785, identificat cu C.I. seria GZ nr. 006542, eliberată de Poliţia Municipiului Târgu Jiu la data de 2.06.1999, Spătăcean Alexandru, cetăţean român, domiciliat în oraşul Blaj, str. Coriolan Suciu nr. 11, judeţul Alba, cod numeric personal 1461119011844, identificat cu B.I. seria BC nr. 308688, eliberat de Poliţia Oraşului Blaj la data de 5.01.1990, Chiriac-Manole Gheorghe, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bacău, str. Neagoe Vodă nr. 16, sc. A, ap. 1, judeţul Bacău, cod numeric personal 1490515040032, identificat cu B.I. seria BX nr. 135946, eliberat de Poliţia Municipiului Bacău la data de 5.10.1993, Ţenţ Ioan, cetăţean român, domiciliat în municipiul Oradea, str. Henrich Ibsen nr. 14, judeţul Bihor, cod numeric personal 1510225054702, identificat cu B.I. seria DB nr. 565806, eliberat de Poliţia Municipiului Oradea la data de 31.01.1997, Hancescu Simion-Severel, cetăţean român, domiciliat în municipiul Slobozia, str. Mihail Eminescu bl. 31, sc. A, ap. 5, judeţul Ialomiţa, cod numeric personal 1620121212952, identificat cu C.I. seria SZ nr. 106741, eliberată de Poliţia Municipiului Slobozia la data de 11.09.2003, Mihai Mihail, cetăţean român, domiciliat în municipiul Târgovişte, Str. Tineretului bl. 12, sc. A, ap. 19, judeţul Dâmboviţa, cod numeric personal 1490501151822, identificat cu B.I. seria BZ nr. 133036, eliberat de Poliţia Municipiului Târgovişte la data de 25.05.1994, Cojocaru Lucia-Maria, cetăţean român, domiciliată în municipiul Cluj-Napoca, str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 13, ap. 2, judeţul Cluj, cod numeric personal 2580801120643, identificată cu C.I. seria KX nr. 255605, eliberată de Poliţia Municipiului Cluj-Napoca la data de 1.04.2003, Crucean Cornel-Mihai, cetăţean român, domiciliat în oraşul Sovata, Str. Vulturului nr. 13A, ap. 37, judeţul Mureş, cod numeric personal 1540201264242, identificat cu B.I. seria DE nr. 912772, eliberat de Poliţia Municipiului Sibiu la data de 7.01.1998, Dumitru Eleonora, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Srg. Lăţea Gheorghe nr. 12, bl. C47, sc. B, ap. 93, sectorul 6, cod numeric personal 2470210400120, identificată cu C.I. seria DP nr. 077182, eliberată de Secţia 22 Poliţie Bucureşti la data de 7.03.2002, G'f6nd'f6r Marius-Sorin, cetăţean român, domiciliat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 118, bl. Z19, sc. A, et. 6, ap. 18, judeţul Arad, cod numeric personal 1640321020029, identificat cu C.I. seria AR nr. 056852, eliberată de Poliţia Municipiului Arad la data de 26.01.2001, Ploscă Gabriel, cetăţean român, domiciliat în municipiul Roman, str. Victor Hugo bl. 7, sc. B, et. 2, ap. 24, judeţul Neamţ, cod numeric personal 1510910272645, identificat cu C.I. seria NT nr. 050853, eliberată de Poliţia Municipiului Roman la data de 14.12.2000, Lecca Doina, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Popa Savu nr. 64, sectorul 1, cod numeric personal 2420223400414, identificată cu B.I. seria BZ nr. 034037, eliberat de Secţia 2 Poliţie Bucureşti la data de 7.09.1994, Rotăruş Gabriela, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, aleea Avrig nr. 10, bl. P5, sc. 3, ap. 126, sectorul 2, cod numeric personal 2620220400152, identificată cu B.I. seria GR nr. 229038, eliberat de Secţia 8 Poliţie Bucureşti la data de 6.04.1995, Gavrilă Fănica, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 99, bl. 402A, sc. 2, et. 10, ap. 211, sectorul 2, cod numeric personal 2490223400825, identificată cu B.I., seria DA nr. 631791, eliberat de Secţia 9 Poliţie Bucureşti la data de 20.03.1986, Axioti Teodor-Laurenţiu-Alexandru, cetăţean român, domiciliat în Bucureşti, Str. Presei nr. 3, sc. A, ap. 1, sectorul 1, cod numeric personal 1420901400016, identificat cu B.I. seria DS nr. 016692, eliberat de Secţia 5 Poliţie Bucureşti la data de 18.09.1989, şi Aldescu Liliana-Elena, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, Str. Grădinii nr. 21, sectorul 5, cod numeric personal 2750324035046, identificată cu C.I. seria RD nr. 178166, eliberată de Secţia 18 Poliţie Bucureşti la data de 9.07.2001, care au solicitat, au citit şi au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.În temeiul art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995, se declară autentic prezentul înscris.S-a perceput taxă de timbru în sumă de 969.000 lei cu chitanţa nr. 4.426/17.12.2003, emisă de biroul notarial.S-a aplicat timbru judiciar în valoare de 1.500 lei pe primul exemplar.S-a perceput onorariu în sumă de 1.900.000 lei şi T.V.A. în sumă de 361.000 lei cu nr. 4.426 şi factura fiscală nr. 2724085/17.12.2003.Notar public,Rotărescu ElenaS-a cerut autentificarea prezentului înscris:DECLARAŢIESubsemnaţii:– Cornea Aurel Iosif, cetăţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Stoian Militaru nr. 101, bl. 3, ap. 45, sectorul 4, posesor al B.I. seria BC nr. 111679/10.09.1980, eliberat de Secţia 16 Poliţie Bucureşti, cod numeric personal 1450410400082, în calitate de alegător;– Becic Maria-Cornelia, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Reşiţa nr. 37, bl. A5, sc. 1, et. 1, ap. 125, sectorul 4, posesoare a C.I. seria RD nr. 167492/31.05.2001, eliberată de Secţia 16 Poliţie Bucureşti, cod numeric personal 2440813400021, în calitate de alegător;– Dima-Caraveţeanu Mihai, cetăţean român, domiciliat în Drobeta-Turnu Severin, str. Mareşal Antonescu (Orly) nr. 41, bl. G2, sc. 1, et. 2, ap. 7, judeţul Mehedinţi, posesor al C.I. seria MH nr. 000447/1.03.1999, eliberată de Poliţia Drobeta-Turnu Severin, cod numeric personal 1540912250532, în calitate de alegător;– Mija Vasile, cetăţean român, domiciliat în Târgu Jiu, Str. 11 Iunie 1948 bl. 102, sc. 1, et. 3, ap. 10, judeţul Gorj, posesor al C.I. seria GZ nr. 006542/2.06.1999, eliberată de Poliţia Târgu Jiu, cod numeric personal 14804041182785, în calitate de alegător;– Spătăcean Alexandru, cetăţean român, domiciliat în Blaj, str. Coriolan Suciu nr. 11, judeţul Alba, posesor al B.I. seria BC nr. 308688/5.01.1990, eliberat de Poliţia Blaj, cod numeric personal 1461119011844, în calitate de alegător;– Chiriac-Manole Gheorghe, cetăţean român, domiciliat în Bacău, str. Neagoe Vodă nr. 16, sc. A, ap. 1, judeţul Bacău, posesor al B.I. seria BX nr. 135946/5.10.1993, eliberat de Poliţia Municipiului Bacău, cod numeric personal 1490515040032, în calitate de alegător;– Ţenţ Ioan, cetăţean român, domiciliat în Oradea, str. Henrich Ibsen nr. 14, judeţul Bihor, posesor al B.I. seria DB nr. 565806/31.01.1997, eliberat de Poliţia Oradea, cod numeric personal 1510225054702, în calitate de alegător;– Hancescu Simion-Severel, cetăţean român, domiciliat în Slobozia, str. Mihai Eminescu bl. 31, sc. A, ap. 5, judeţul Ialomiţa, posesor al C.I. seria SZ nr. 106741/11.09.2003, eliberată de Poliţia Slobozia, cod numeric personal 1620121212952, în calitate de alegător;– Mihai Mihail, cetăţean român, domiciliat în Târgovişte, Str. Tineretului bl. 12, sc. A, ap. 19, judeţul Dâmboviţa, posesor al B.I. seria BZ nr. 133036/25.05.1994, eliberat de Poliţia Municipiului Târgovişte, cod numeric personal 1490501151822, în calitate de alegător;– Cojocaru Lucia-Maria, cetăţean român, domiciliată în Cluj-Napoca, str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 13, ap. 2, judeţul Cluj, posesoare a C.I. seria KX nr. 255605/1.04.2003, eliberată de Poliţia Municipiului Cluj-Napoca, cod numeric personal 2580801120643, în calitate de alegător;– Crucean Cornel Mihai, cetăţean român, domiciliat în Sovata, Str. Vulturului nr. 13A, ap. 37, judeţul Mureş, posesor al B.I. seria DE nr. 912772/7.01.1998, eliberat de Poliţia Municipiului Sibiu, cod numeric personal 1540201264242, în calitate de alegător;– Dumitru Eleonora, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Srg. Lăţea Gheorghe nr. 12, bl. C47, sc. B, ap. 93, sectorul 6, posesoare a C.I. seria DP nr. 077182/7.03.2002, eliberată de Secţia 22 Poliţie a Municipiului Bucureşti, cod numeric personal 2470210400120, în calitate de alegător;– G'f6nd'f6r Marius Sorin, cetăţean român, domiciliat în Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 118, bl. Z19, sc. A, et. 6, ap. 18, judeţul Arad, posesor al C.I. seria AR nr. 056852/26.01.2001, eliberată de Poliţia Municipiului Arad, cod numeric personal 1640321020029, în calitate de alegător;– Ploscă Gabriel, cetăţean român, domiciliat în Roman, str. Victor Hugo bl. 7, sc. B, et. 2, ap. 24, judeţul Neamţ, posesor al C.I. seria NT nr. 050853/14.12.2000, eliberată de Poliţia Municipiului Roman, cod numeric personal 1510910272645, în calitate de alegător;– Lecca Doina, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Popa Savu nr. 64, sectorul 1, posesoare a B.I. seria BZ nr. 034037/7.09.1994, eliberat de Secţia 2, Poliţia Municipiului Bucureşti, cod numeric personal 2420223400414, în calitate de alegător;– Rotăruş Gabriela, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, aleea Avrig nr. 10, bl. P 5, sc. 3, ap. 126, sectorul 2, posesoare a B.I. seria GR nr. 229038/6.04.1995, eliberat de Secţia 8, Poliţia Municipiului Bucureşti, cod numeric personal 2620220400152, în calitate de alegător;– Gavrilă Fănica, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 99, bl. 402 A, sc. 2, et. 10, ap. 211, sectorul 2, posesoare a B.I. seria DA nr. 631791/20.03.1986, eliberată de Secţia 9, Poliţia Municipiului Bucureşti, cod numeric personal 2490223400825, în calitate de alegător;– Axioti Teodor, cetăţean român, domiciliat în Bucureşti, Str. Presei nr. 3, bl. 20, sc. A, ap. 1, sectorul 1, posesor al B.I. seria DS nr. 016692/18.09.1989, eliberat de Secţia 5, Poliţia Municipiului Bucureşti, cod numeric personal 1420901400016, în calitate de alegător;– Aldescu Liliana-Elena, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, Str. Grădinii nr. 21, sectorul 5, posesoare a C.I. seria RD, nr. 178166/9.07.2001, eliberată de Secţia 18, Poliţia Municipiului Bucureşti, cod numeric personal 2750324035046, în calitate de alegător.Cunoscând sancţiunile prevăzute de art. 292 din Codul penal, pentru declaraţii neadevărate, pe propria răspundere declarăm următoarele:Am convenit ca, în temeiul Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, să constituim Comitetul de iniţiativă legislativă în scopul promovării unui proiect de lege privind modificarea art. 170 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Menţionăm că suntem cetăţeni cu drept de vot şi nu încălcăm prevederile art. 2 alin. 2 din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni.Dăm prezenta declaraţie pentru a fi depusă la autorităţile competente.1. Cornea Aurel Iosif2. Becic Maria-Cornelia3. Dima-Caraveţeanu Mihai4. Mija Vasile5. Chiriac-Manole Gheorghe6. Spătăcean Alexandru7. Ţenţ Ioan8. Hancescu Simion-Severel9. Mihai Mihail10. Cojocaru Lucia-Maria11. Crucean Cornel-Mihai12. Dumitru Eleonora13. G'f6nd'f6r Marius Sorin14. Ploscă Gabriel15. Lecca Doina16. Rotăruş Gabriela17. Gavrilă Fănica18. Axioti Teodor19. Aldescu Liliana-ElenaROMÂNIABiroul notarului public – Rotărescu ElenaStr. Sf. Constantin nr. 7, sectorul 1, BucureştiTel./fax: 315.30.10ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 3.658anul 2003, luna decembrie, ziua 17În faţa mea, Rotărescu Elena, notar public, la sediul biroului s-au prezentat în nume propriu:Cornea Aurel Iosif, cetăţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Stoian Militaru nr. 101, bl. 3, ap. 45, sectorul 4, cod numeric personal 1450410400082, identificat cu B.I. seria BC nr. 111679, eliberat de Secţia 16 Poliţie Bucureşti la data de 10.09.1980, Becic Mariana-Cornelia, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Reşiţa nr. 37, bl. A5, sc. 1, et. 1, ap. 125, sectorul 4, cod numeric personal 2440813400021, identificată cu C.I. seria RD nr. 167492, eliberată de Secţia 16 Poliţie Bucureşti la data de 31.05.2001, Dima-Caraveţeanu Mihai, cetăţean român, domiciliat în municipiul Drobeta-Turnu Severin, str. Mrs. Antonescu nr. 41, bl. G2, sc. 1, et. 2, ap. 7, judeţul Mehedinţi, cod numeric personal 1540912250532, identificat cu C.I. seria MH nr. 000447, eliberată de Poliţia Municipiului Drobeta-Turnu Severin la data de 1.03.1999, Mija Vasile, cetăţean român, domiciliat în municipiul Târgu Jiu, Str. 11 Iunie 1848 bl. 102, sc. 1, et. 3, ap. 10, judeţul Gorj, cod numeric personal 1480404182785, identificat cu C.I. seria GZ nr. 006542, eliberată de Poliţia Municipiului Târgu Jiu la data de 2.06.1999, Spătăcean Alexandru, cetăţean român, domiciliat în oraşul Blaj, str. Coriolan Suciu nr. 11, judeţul Alba, cod numeric personal 1461119011844, identificat cu B.I. seria BC nr. 308688, eliberat de Poliţia Oraşului Blaj la data de 5.01.1990, Chiriac-Manole Gheorghe, cetăţean român, domiciliat în municipiul Bacău, str. Neagoe Vodă nr. 16, sc. A, ap. 1, judeţul Bacău, cod numeric personal 1490515040032, identificat cu B.I. seria BX nr. 135946, eliberat de Poliţia Municipiului Bacău la data de 5.10.1993, Ţenţ Ioan, cetăţean român, domiciliat în municipiul Oradea, str. Henrich Ibsen nr. 14, judeţul Bihor, cod numeric personal 1510225054702, identificat cu B.I. seria DB nr. 565806, eliberat de Poliţia Municipiului Oradea la data de 31.01.1997, Hancescu Simion-Severel, cetăţean român, domiciliat în municipiul Slobozia, str. Mihail Eminescu bl. 31, sc. A, ap. 5, judeţul Ialomiţa, cod numeric personal 1620121212952, identificat cu C.I. seria SZ nr. 106741, eliberată de Poliţia Municipiului Slobozia la data de 11.09.2003, Mihai Mihail, cetăţean român, domiciliat în municipiul Târgovişte, Str. Tineretului bl. 12, sc. A, ap. 19, judeţul Dâmboviţa, cod numeric personal 1490501151822, identificat cu B.I. seria BZ nr. 133036, eliberat de Poliţia Municipiului Târgovişte la data de 25.05.1994, Cojocaru Lucia-Maria, cetăţean român, domiciliată în municipiul Cluj-Napoca, str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 13, ap. 2, judeţul Cluj, cod numeric personal 2580801120643, identificată cu C.I. seria KX nr. 255605, eliberată de Poliţia Municipiului Cluj-Napoca la data de 1.04.2003, Crucean Cornel-Mihai, cetăţean român, domiciliat în oraşul Sovata, Str. Vulturului nr. 13A, ap. 37, judeţul Mureş, cod numeric personal 1540201264242, identificat cu B.I. seria DE nr. 912772, eliberat de Poliţia Municipiului Sibiu la data de 7.01.1998, Dumitru Eleonora, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Srg. Lăţea Gheorghe nr. 12, bl. C47, sc. B, ap. 93, sectorul 6, cod numeric personal 2470210400120, identificată cu C.I. seria DP nr. 077182, eliberată de Secţia 22 Poliţie Bucureşti la data de 7.03.2002, G'f6nd'f6r Marius-Sorin, cetăţean român, domiciliat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 118, bl. Z19, sc. A, et. 6, ap. 18, judeţul Arad, cod numeric personal 1640321020029, identificat cu C.I. seria AR nr. 056852, eliberată de Poliţia Municipiului Arad la data de 26.01.2001, Ploscă Gabriel, cetăţean român, domiciliat în municipiul Roman, str. Victor Hugo bl. 7, sc. B, et. 2, ap. 24, judeţul Neamţ, cod numeric personal 1510910272645, identificat cu C.I. seria NT nr. 050853, eliberată de Poliţia Municipiului Roman la data de 14.12.2000, Lecca Doina, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, str. Popa Savu nr. 64, sectorul 1, cod numeric personal 2420223400414, identificată cu B.I. seria BZ nr. 034037, eliberat de Secţia 2 Poliţie Bucureşti la data de 7.09.1994, Rotăruş Gabriela, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, aleea Avrig nr. 10, bl. P5, sc. 3, ap. 126, sectorul 2, cod numeric personal 2620220400152, identificată cu B.I. seria GR nr. 229038, eliberat de Secţia 8 Poliţie Bucureşti la data de 6.04.1995, Gavrilă Fănica, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 99, bl. 402A, sc. 2, et. 10, ap. 211, sectorul 2, cod numeric personal 2490223400825, identificată cu B.I. seria DA nr. 631791, eliberat de Secţia 9 Poliţie Bucureşti la data de 20.03.1986, Axioti Teodor-Laurenţiu-Alexandru, cetăţean român, domiciliat în Bucureşti, Str. Presei nr. 3, sc. A, ap. 1, sectorul 1, cod numeric personal 1420901400016, identificat cu B.I. seria DS nr. 016692, eliberat de Secţia 5 Poliţie Bucureşti la data de 18.09.1989, şi Aldescu Liliana-Elena, cetăţean român, domiciliată în Bucureşti, Str. Grădinii nr. 21, sectorul 5, cod numeric personal 2750324035046, identificată cu C.I. seria RD nr. 178166, eliberată de Secţia 18 Poliţie Bucureşti la data de 9.07.2001, care au solicitat, au citit şi au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.În temeiul art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995 se declară autentic prezentul înscris.S-a perceput taxă de timbru în sumă de 285.000 lei cu chitanţa nr. 4.426/17.12.2003, emisă de biroul notarial.S-a aplicat timbru judiciar în valoare de 1.500 lei pe primul exemplar.S-a perceput onorariu în sumă de 1.900.000 lei şi T.V.A. în sumă de 361.000 lei cu nr. 4.426 şi factura fiscală nr. 2724085/17.12.2003.Notar public,Rotărescu Elena_______________