PROGRAMUL din 13 octombrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 949 din 26 octombrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 248 21/03/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 149 21/03/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1243 13/10/2005
ActulCONTINUT DEHG 1243 13/10/2005

"MAREA ALIANŢĂ ROMÂNĂ ANTIDROG" (MARA)



Programul MARA are drept scop constituirea şi implementarea SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A TRAFICULUI ŞI CONSUMULUI ILICIT DE DROGURI.I. SITUAŢIA EXISTENTĂI.1. Prevenirea consumului ilicit de droguriUna dintre principalele probleme actuale ale societăţii româneşti o constituie creşterea nivelului cererii de droguri în rândul populaţiei şi, îndeosebi, în rândul tinerei generaţii. Îngrijorător este faptul că, deşi fenomenul este în continuă creştere, la nivelul instituţiilor abilitate ale statului nu se găsesc, încă, suficiente resurse pentru adoptarea de măsuri corespunzătoare, concretizate în identificarea şi aplicarea de mijloace şi modalităţi de prevenire eficiente.Astfel, dacă prin prevederile legii sunt implicate în reducerea cererii instituţii precum Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Justiţiei, faptic, structurile existente ce au sarcini concrete în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri sunt extrem de limitate sub raportul resurselor umane şi materiale alocate.Estimarea cheltuielilor aferente acţiunilor întreprinse în domeniul drogurilor reprezintă un indicator important pentru evaluarea eforturilor şi angajamentelor fiecărui guvern implicat în rezolvarea acestei probleme. În general, la nivel mondial, cea mai mare parte din "bugetul drogurilor" acoperă cheltuielile destinate înlăturării consecinţelor consumului de droguri.Astfel, în Europa, media costurilor publice pentru asigurarea nevoii de tratament a unui consumator de droguri, după datele Centrului European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri, este de 2011 EURO pe an, iar în unele state, această sumă este cu mult depăşită (Suedia – 6058 EURO, Belgia – 3470 EURO, Olanda – 2996 EURO, Germania – 2509 EURO).Raportate la Produsul Intern Brut al Statelor Membre ale Uniunii Europene, aceste cheltuieli reprezintă în medie 0,05%, ceea ce reflectă o implicare importantă a statului în cheltuielile aferente politicilor sociale în acest domeniu (în unele state proporţia este cu mult mai mare: Belgia – 0,13%, Germania – 0,10%, Elveţia – 0,9%).În România, sumele bugetare alocate în acest domeniu sunt extrem de reduse, costul mediu pentru pacientul tratat, pe an, fiind de numai 77 EURO, iar reprezentarea cheltuielilor publice aferente domeniului drogurilor, raportată la Produsul Intern Brut, este irelevantă.Insuficienţa fondurilor necesare desfăşurării activităţilor de prevenire a consumului ilicit de droguri a condus, pe de o parte, la imposibilitatea efectuării tratamentelor adecvate pentru toxicomani, iar pe de altă parte, la evidenţierea inexactă a acestora şi, implicit, la subestimarea şi ignorarea dimensiunii şi dinamicii fenomenului drogurilor.În ultimii ani, programele de prevenire a consumului de droguri în România au fost desfăşurate, în principal de câteva organizaţii nonguvernamentale, dar datorită faptului că nu au prezentat continuitate, că au fost prea puţin accesibile publicului larg şi nu au fost susţinute de campanii mass-media, nu au avut efectul scontat.Existenţa unor mentalităţi diferite în abordarea serviciilor destinate prevenirii, tratamentului şi reabilitării persoanelor consumatoare şi dependente de droguri, incoerenţa, omisiunile şi chiar prevederile contradictorii în reglementările interne ale diferitelor instituţii abilitate în domeniu, în special ale Ministerului Sănătăţii, nerealizarea unui parteneriat real între instituţiile statului şi sectorul neguvernamental, inexistenţa unor instituţii specializate de formare integrată a profesioniştilor, au avut drept consecinţă propunerea şi derularea unor programe de tratament ineficiente.În acelaşi timp, inexistenţa unui circuit terapeutic capabil să asigure evaluarea, tratamentul şi reabilitarea consumatorilor şi a dependenţilor de droguri, puţinele centre şi secţii care funcţionează, calitatea scăzută a serviciilor, numărul redus al personalului şi dotările inadecvate, nu au fost în măsură să asigure nevoia de asistenţă medicală în domeniu. În România, conform Ordinului nr. 248/149/2003 al ministrului sănătăţii şi familiei şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru aprobarea subprogramelor de sănătate în anul 2003, cu modificările ulterioare, există doar 12 astfel de centre de asistenţă şi tratament, dintre care cele din municipiile Bucureşti şi Iaşi au înregistrat o minimă eficienţă.În vederea completării informaţiilor în legătură cu numărul consumatorilor de droguri din România, forurile internaţionale de monitorizare a fenomenului au realizat diverse studii prin intermediul unor structuri ale societăţii civile. Astfel, într-unul dintre acestea, realizat de Banca Mondială şi publicat în 1998 – "HIV.AIDS IN SOUTH EASTERN EUROPE" – se aprecia că numărul consumatorilor de droguri injectabile din România era de 10.000, iar dintr-o evaluare realizată, în anul 2002, de către Comisia Naţională Anti-SIDA şi finanţată de U.N.I.C.E.F., în patru mari oraşe ale ţării, s-a estimat că, numai în Bucureşti, numărul acestora variază între 18.000-40.000. De asemenea potrivit ultimei Estimări Rapide de Situaţie referitor la consumul de heroină în Bucureşti, efectuat de Agenţia Naţională Antidrog în colaborare cu Programul Naţiunilor Unite pentru HIV/SIDA – UNAIDS în trimestrul I/2004, a rezultat un număr de 24.000 utilizatori de heroină, ceea ce reprezintă mai mult de 1% din populaţia Capitalei.Aceste dimensiuni ale numărului consumatorilor de droguri fac şi mai pregnantă necesitatea implementării unui program naţional susţinut, în cadrul căruia, între altele, opinia publică să fie informată despre consecinţele negative ale consumului de droguri, iar acţiunile acestuia să fie dirijate cu precădere către grupa de vârstă cuprinsă între 12 şi 25 de ani.Înfiinţarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale Antidrog a adus speranţa, atât pentru specialiştii în domeniu, cât şi pentru persoanele afectate de consumul de droguri, pentru părinţii şi familiile acestora, că situaţia consumatorilor de droguri şi a tinerilor tentaţi să consume droguri poate fi îmbunătăţită prin acţiuni de prevenire susţinute şi desfăşurate la nivel naţional. Cu toate acestea, deşi s-a bucurat de sprijinul multor instituţii publice, private şi ONG-uri, Agenţia se află în situaţia de a nu putea dezvolta programe de prevenire, în principal din cauza fondurilor bugetare mici alocate – 300.000 EURO pentru anul 2004 (0,000039% din Bugetul de Stat pe 2004) – care îi acoperă doar funcţionalitatea administrativă: salarii 79,3 %, utilităţi 10%, deplasări interne şi internaţionale 3%, altele (consumabile, obiecte de inventar, protocol) 7,7%.Măsura înfiinţării celor 47 de centre locale de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog a reprezentat un pas esenţial în constituirea şi consolidarea reţelei naţionale pentru stimularea activităţilor cu caracter educativ-preventiv, însă, în prezent, pe fondul unor resurse umane şi financiare limitate, activitatea acestora este incoerentă şi, în cele mai multe cazuri, blocată. De aceea, se impune cu necesitate punerea în funcţiune la nivel corespunzător a acestor centre şi adoptarea unei legislaţii adecvate dezvoltării iniţiativei parteneriatului public-privat, în scopul derulării unor programe şi proiecte menite să asigure servicii complementare de prevenire şi tratament a consumului de droguri.Monitorizarea efectuată agenţiilor de presă Rompres şi Mediafax, în perioada ianuarie 2003 – martie 2004, a relevat preocuparea sporită a acestora de a reflecta evenimentele şi mesajele date publicităţii de instituţiile statului abilitate în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri.În consecinţă, odată cu conştientizarea pericolului reprezentat de consumul de droguri, societatea trebuie să ia şi măsurile adecvate de combatere a acestuia, programul propus spre implementare reprezentând un răspuns corespunzător în acest sens.1.2. Combaterea traficului ilicit de droguriActivităţile în domeniu sunt desfăşurate de către structurile specializate din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Autorităţii Naţionale a Vămilor.În anumite perioade, rezultatele obţinute pe linia combaterii traficului şi consumului ilicit de droguri au fost afectate de repetatele reorganizări ale structurilor specializate, de lipsa unei pregătiri profesionale adecvate, de instabilitatea pe posturi a specialiştilor, de numărul redus al acestora şi de dotarea tehnică precară în raport cu evoluţia şi dimensiunea fenomenului.Dinamica infracţiunilor privind drogurile, din ultimii trei ani, a cunoscut o creştere de la 670 infracţiuni în 2001, la 1291 fapte înregistrate în anul 2002, 1462 în anul 2003, şi 2169 în anul 2004. Procentual, în anul 2004, s-a înregistrat o creştere a numărului infracţiunilor constatate cu 223,7 % faţă de anul 2001, cu 68% faţă de anul 2002 şi cu 48,3% faţă de 2003. Dintre infracţiunile constatate de poliţie, 53,7% privesc operaţiuni de traficare a stupefiantelor, substanţelor psihotrope şi precursorilor, iar 37,4% reprezintă acte şi fapte legate de consumul ilicit de droguri. Analiza acestor date pune în evidenţă faptul că activitatea poliţiei a avut ca rezultat, în multe situaţii, identificarea şi prinderea persoanelor care deţineau cantităţi mici de droguri pentru consum propriu şi mai puţin destrămarea unor grupuri organizate de traficanţi.Datele privind persoanele implicate în operaţiuni ilicite cu droguri evidenţiază o tendinţă de creştere accentuată a numărului acestora pentru perioada 2001-2004, respectiv de la 723 persoane cercetate în anul 2001 pentru infracţiuni privind traficul şi consumul ilicit de droguri, la 1428 în anul 2002 (+97,5% faţă de 2001), la 1487 în anul 2003 (+105,6% faţă de 2001) şi 1997 în anul 2004 (+ 176,2% faţă de 2001).Din totalul persoanelor implicate în săvârşirea infracţiunilor de trafic şi consum ilicit de droguri, cele tinere reprezintă 59,9 % în anul 2003, şi 61,4% în 2004(29% fiind elevi şi studenţi).Numărul cauzelor soluţionate de către parchete, al persoanelor puse sub învinuire şi al celor trimise în judecată, precum şi al celor condamnate de către instanţele de judecată în anul 2003 şi 2004 a crescut în raport cu anii anteriori.În ceea ce priveşte cantităţile de droguri confiscate, în anul 2003 acestea au însumat 408,36 kg droguri (din care 320,70 kg. Heroină, 70,04 kg cannabis, 2,06 kg haşiş, 12,68 kg cocaină şi 81.939 comprimate droguri) iar în anul 2004 acestea sunt de 446,16 kg (din care 70,3 kg heroină şi opiu, 24,57 kg cocaină, 298,31 kg cannabis şi haşiş, 7924 comprimate amfetamina).Analizând situaţia la nivel mondial, numai pe ruta Afganistan-Europa de Vest, în care este inclusă şi România, se prefigurează o creştere explozivă a traficului în viitorii ani. Conform datelor furnizate de Oficiul Naţiunilor Unite pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC), cultura de mac opiaceu în Afganistan – principalul producător mondial, a cunoscut în anul 2004 o creştere cu 64% faţă de anul 2003, realizându-se o producţie cu 17% mai mare, dar în condiţiile în care productivitatea a fost de numai 30%, datorită vremii neprielnice din acest an. Totodată, preţul opiului a scăzut foarte mult ceea ce va genera o sporire a cantităţilor traficate. Pericolul pentru România este foarte mare datorită implicării în consumul de heroină prin injectare a unui număr foarte mare de persoane, aşa cu a reieşit din sondajele şi estimările prezentate.În condiţiile amplificării traficului de mărfuri şi persoane, trebuie sublimat că, în punctele vamale şi de control al trecerii frontierei de stat, nu s-au introdus încă tehnologii noi pentru a asigura un control rapid şi eficient în vederea depistării drogurilor.De asemenea, pe fondul unei cooperări insuficient dezvoltate şi a unei structuri antidrog subdimensionate a Poliţiei de Frontieră, aportul acesteia, precum şi al Autorităţii Naţionale a Vămilor la constatarea infracţiunilor din domeniul drogurilor a fost relativ scăzut, în special în porturi şi aeroporturi.În prezent, sistemul instituţional de reducere a ofertei de droguri se manifestă concurenţial şi are nevoie de redimensionarea efectivelor în funcţie de situaţia operativă, profesionalizarea angajaţilor, îmbunătăţirea dotării materiale şi a cooperării pentru a reacţiona adecvat la "mutaţiile" crimei organizate în domeniul drogurilor, delimitarea competenţelor şi administrarea în regim de parteneriat a resurselor informaţionale.Pe acest fond, crearea cadrului instituţional şi alocarea resurselor materiale necesare combaterii traficului ilicit de droguri, impune o repoziţionare a luptei antidrog în cadrul unui program naţional integrat.1.3. Dezvoltarea cooperării internaţionaleÎnfiinţarea Agenţiei Naţionale Antidrog şi demersurile realizate de către aceasta au contribuit la accelerarea procesului de armonizare legislativă cu acquis-ul comunitar, semnalele recepţionate dovedind faptul că România începe să fie percepută ca un partener serios, fiindu-i astfel recunoscute progresele înregistrate în domeniul luptei antidrog.Totuşi, s-a constatat că în contextul activităţilor de integrare europeană desfăşurate de instituţiile române, raportarea fragmentară şi paralelă către organismele internaţionale, a datelor privind reducerea cererii şi ofertei de droguri, a creat impresia unei lipse de coordonare, incoerenţă, lipsă de comunicare şi cooperare între acestea.De asemenea, unele proiecte propuse instituţiilor sau organismelor internaţionale pentru finanţare au fost avansate fără consultarea prealabilă a celorlalţi parteneri români, demersurile fiind înţelese, mai degrabă ca o competiţie, decât ca un parteneriat.Observatorul Român pe Droguri şi Toxicomanii din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog reprezintă structura tehnică de legătură a României cu Centrul European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri (EMCDDA). Obiectul de activitate al Observatorului Român pe Droguri şi Toxicomanii este colectarea şi procesarea, în sistemul standardizat european, a datelor referitoare la consumul de droguri din România, activitatea sa fiind fundamentată în Strategia Naţională Antidrog şi Planul de Acţiune al structurii centrale europene.Observatorul implementează, la nivel naţional, indicatorii epidemiologici cheie şi indicatorii principali ai EMCDDA şi elaborează Raportul naţional privind situaţia drogurilor, acesta fiind inclus în raportul european cu aceeaşi temă.Observatorul a început implementarea indicatorilor "cerere de tratament ca urmare a consumului de droguri" şi "studii la nivelul populaţiei privind consumul de droguri", cu sprijin financiar de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii – Global Found. Pentru implementarea la nivel naţional a indicatorilor respectivi, s-a propus dezvoltarea unui sistem informatic integrat care să reunească toate instituţiile implicate în lupta antidrog.Începând cu anul 2005, Observatorul Român pe Droguri şi Toxicomanii va deveni membru al EMCDDA, fiind inclus în reţeaua europeană informaţională privind drogurile şi toxicomaniile (REITOX), formată din punctele naţionale focale pe droguri din toate ţările membre şi candidate ale Uniunii Europene.II. NECESITATEA IMPLEMENTĂRII SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DE PREVENIRI ŞI COMBATERE A TRAFICULUI ŞI CONSUMULUI ILICIT DE DROGURIÎn anul 2003, Guvernul României, prin adoptarea Strategiei Naţionale Antidrog, şi-a asumat ca prioritate naţională prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.În pofida unor iniţiative pozitive de îmbunătăţire a acţiunilor instituţionale de prevenire şi combatere a consumului şi traficului ilicit de droguri, există în continuare o multitudine de aspecte la care România este deficitară, comparativ cu abordările din domeniu ale Statelor Membre Uniunii Europene şi ale ţărilor candidate.În absenţa unui sistem integrat de luptă împotriva consumului şi traficului ilicit de droguri, România desfăşoară programe şi acţiuni ce nu au eficienţă şi perpetuează acţiunile unui sistem deficitar, care nu se poate ridica la standardele cerute şi practicate de Uniunea Europeană.În calitatea sa de coordonator naţional în domeniu, Agenţia Naţională Antidrog supune spre analiză Guvernului României o evaluare a actualei situaţii privind problematica consumului de droguri din România referitoare la posibilităţile actuale de prevenire, combatere şi cooperare internaţională, precum şi o propunere de îmbunătăţire a acestui sistem în conformitate cu prevederile din domeniu elaborate de Organizaţia Naţiunilor Unite şi preluate integral de către Statele Membre ale Uniunii Europene.În principal, acest sistem urmăreşte:1. Crearea reţelei instituţionale teritoriale pentru implementarea de proiecte în parteneriat cu administraţia locală, organizaţiile neguvernamentale şi structurile locale;2. Dezvoltarea unui sistem informatic integrat care să faciliteze colectarea, într-o formă unitară a datelor şi informaţiilor privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, precum şi evaluarea statistică a acestora;3. Evaluarea sistematică a dinamicii fenomenului drogurilor şi implementarea unor politici naţionale în domeniu;4. Adaptarea structurilor specializate în combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri la standardele europene;5. Specializarea profesioniştilor în domeniu, inclusiv a personalului medical şi adoptarea unor standarde comune de pregătire pentru poliţişti, vameşi, procurori şi judecători prin cursuri organizate şi coordonate de Agenţia Naţională Antidrog;6. Întărirea controalelor la frontiere în perspectiva aderării la Uniunea Europeană;7. Îmbunătăţirea dotării logistice a instituţiilor abilitate în reducerea ofertei de droguri prin achiziţionarea de tehnologii de testare şl control antidrog;8. Îmbunătăţirea cooperării între instituţiile implicate în reducerea ofertei de droguri;9. Coordonarea instituţiilor abilitate pe baza evaluărilor şl studiilor efectuate.Este esenţial ca activităţile de prevenire şi serviciile medicale acordate consumatorilor şi dependenţilor de droguri, acţiunile de reducere a ofertei de droguri, demersurile de cooperare internaţională şi fluidizarea canalelor de comunicare cu instituţiile europene abilitate în domeniu să fie integrate şi coordonate la nivel central şi teritorial, pentru a se răspunde eficient la nevoia de tratament şi pentru a avea o imagine clară asupra dinamicii traficului şi consumului ilicit de droguri.Este foarte important ca aceste sisteme să fie corelate şi cu alte servicii de consiliere oferite, în general, de către societatea civilă, iar toate aceste acţiuni să poată fi monitorizate şi evaluate pe baza unui sistem informatic bine definit, care să cuprindă referinţe exacte despre cererea şi oferta de tratament şi despre modul în care serviciile de tratament sunt aplicate, la ce parametri şi pe ce frecvenţă.III. OBIECTIVE PRIORITARE ALE PROGRAMULUI1. Implementarea şi dezvoltarea subprogramelor sectoriale de prevenire.2. Dezvoltarea centrelor de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog şi înfiinţarea serviciilor complexe cuprinse în circuitul terapeutic destinat consumatorilor de droguri.3. Consolidarea instituţiilor implicate în reducerea ofertei de droguri, prin redimensionarea resurselor umane, financiare şi materiale şi perfecţionarea pregătirii.4. Iniţierea şi intensificarea relaţiilor de colaborare cu instituţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale de monitorizare şi control al drogurilor.5. Informatizarea sistemului naţional integrat destinat monitorizării dinamicii consumului şi traficului ilicit de droguri.IV. REZULTATE AŞTEPTATEAgenţia Naţională Antidrog apreciază că, prin desfăşurarea unor activităţi specifice direcţiilor prioritare ale Programului, România va obţine:Pe plan intern:● Cunoaşterea, în timp real, a dimensiunilor fenomenului drogurilor şi luarea măsurilor adecvate pentru reducerea cererii şi ofertei de droguri în România;● Crearea infrastructurii informatice naţionale şi îmbunătăţirea activităţii de colectare, stocare, prelucrare şi diseminare a informaţiilor pe linie de droguri;● Asigurarea aplicării standardelor minime de prevenire, tratament şi reabilitare pentru consumatorii dependenţi de droguri;● Profesionalizarea şi specializarea personalului din instituţiile abilitate în reducerea cererii şi ofertei de droguri;● Eficientizarea mecanismelor Agenţiei Naţionale Antidrog de coordonare, informaţională şi operaţională, a instituţiilor abilitate în prevenirea şi combaterea consumului şi traficului de droguri.Pe plan extern:● Optimizarea cooperării cu structurile internaţionale cu competenţe în domeniu şi îmbunătăţirea imaginii României pe plan internaţional;● Integrarea sistemului informaţional naţional pe linie de droguri în sistemele similare europene şi mondiale.V. PERIOADA DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI: 5 ani (2005-2009)PLAN DE ACŢIUNE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE APROGRAMULUI MARA

           
  Nr. crt. Proiectul (Măsuri) Răspunde Termen Buget estimat (EURO)
  1. Realizarea unei strategii de comunicare a Agenţiei Naţionale Antidrog Agenţia Naţională antidrog 2005 675.000
  I. IMPLEMENTAREA ŞI DEZVOLTAREA PROGRAMELOR SECTORIALE DE PREVENIRE
  2. Elaborarea şi implementarea de programe pentru copii şi familie Programele pentru Copii şi Familie au rolul de a informa părinţii despre consecinţele negative ale consumului de droguri şi de a-i ajuta să comunice eficient cu copiii, pe această temă. Datele sunt furnizate de către consilierii implicaţi în programe. Agenţia Naţională Antidrog prin Centrele de Prevenire, Evaluare şi Consiliere; Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, ONG-uri ce desfăşoară activităţi în domeniu. 2005-2009 180.000 EURO/un program/anual
        TOTAL 900.000 EURO
  3. Elaborarea şi desfăşurarea de programe de prevenire în şcoli Programul propus de Agenţia Naţională Antidrog se numeşte "ANA Merge la Şcoală". Acesta are ca obiectiv elaborarea şi editarea unor materiale educative, cu tematică antidrog, în scopul conştientizării elevilor asupra pericolului drogurilor. Agenţia Naţională Antidrog; ONG-uri ce desfăşoară activităţi în domeniu, Ministerul Educaţiei şi Cercetării 2005-2009 180.000 EURO/un program/anual
        TOTAL 900.000 EURO
  4. Dezvoltarea de programe comunitare (programe pentru tineri desfăşurate în afara şcolii) Programele pentru tineri, desfăşurate în afara şcolii, au rolul de a oferi acestora o alternativă la consumul de droguri şi de a promova valorile sociale şi cultural-sportive. Programul va fi susţinut de către formatori ai Agenţiei Naţionale Antidrog şi ai organizaţiilor nonguvernamentale implicate în program prin derularea unor activităţi specifice (jocuri, concursuri sportive, artă, tabere şcolare în timpul vacanţelor, etc.). Agenţia Naţională Antidrog; ONG-uri ce desfăşoară activităţi în domeniu; Ministerul Educaţiei şi Cercetării; Ministerul Sănătăţii; Agenţia Naţională pentru Tineret; Agenţia Naţională pentru Sport; primăriile municipale şi orăşeneşti 2005-2009 180.000 EURO anual
        TOTAL 900.000 EURO
  5. Desfăşurarea de campanii mass-media antidrog Agenţia Naţională Antidrog, în colaborare cu instituţiile responsabile şi în parteneriat cu instituţiile române de presă, va iniţia campanii mass-media care vor promova mesaje publice de informare şi conştientizare a opiniei publice privind pericolul consumului de droguri. Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Sănătăţii 2005-2009 90.000 EURO anual
        TOTAL 450.000 EURO
  6. Derularea campaniei de informare – educare – comunicare pentru prevenirea consumului de alcool şi tutun Agenţia Naţională Antidrog; 2005-2009 72.000 EURO anual
  Ministerul Sănătăţii
  Realizarea de materiale informative (pliante, broşuri, afişe)
  Realizarea şi difuzarea de spoturi audio şi video
  Realizarea, multiplicarea şi difuzarea de filme documentare
        TOTAL 360.000 EURO
  7. Aplicarea unor sondaje de opinie în rândul populaţiei Sondajele de opinie pe tematica consumului şi traficului ilicit de droguri din România vor avea rolul de a reliefa percepţia publică şi dinamica acestui fenomen la nivel naţional. Sondajele vor avea la bază indicatorii Centrului European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri şi alţi indicatori stabiliţi de Agenţia Naţională Antidrog. Agenţia Naţională Antidrog; Instituţii specializate de sondare a opiniei publice 2005-2009 54.000 EURO/ două sondaje/ anual
        TOTAL 270.000 EURO
  8. Realizarea unui studio TV-film propriu al Agenţiei Naţionale Antidrog şi dotarea acestuia cu tehnica necesară producerii şi difuzării unor materiale de televiziune şi film cu caracter preventiv   2005 112.000 EURO
    TOTAL     3.892.500
  II. DEZVOLTAREA CENTRELOR DE PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI ÎNFIINŢAREA SERVICIILOR COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI (Anexa 1)
  9. Dezvoltarea Centrelor de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog din structura Agenţiei Naţionale Antidrog Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Sănătăţii; Centrele de Prevenire, Evaluare şi Consiliere C.N.A.S. 2005-2009 47 de locaţii la nivel naţional 2.115.000 EURO/ cheltuieli de amenajare construcţii noi şi întreţinere sau 1.057.500 EURO/prin amenajarea unor construcţii existente
  Prin dezvoltarea celor 47 de centre (6 în Bucureşti şi 41 în judeţe), se va crea reţeaua teritorială a Agenţiei Naţionale Antidrog.
  În fiecare centru se va efectua evaluarea consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri din punct de vedere medical şi social.
  10. Înfiinţarea Centrelor pentru Tratamentul Adicţiilor Aceste centre se vor înfiinţa în cadrul Centrelor de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog din Bucureşti (2), Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova, Braşov, Galaţi, Târgu Mureş, prin suplimentarea schemei organizatorice şi dotarea corespunzătoare Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Sănătăţii; Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei; ONG-uri C.N.A.S. 2005-2009 10 centre la nivel naţional: 2 centre în Bucureşti + câte un centru la Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova, Braşov, Galaţi, Târgu Mureş: 2.700.000 EURO*) – construcţii noi sau 1.350.000 EURO – prin amenajarea unor construcţii existente
  11. Înfiinţarea unor centre de tratament substitutiv, în cadrul centrelor pentru tratamentul adicţiilor (metadonă sau alţi antagonişti) şi harm-reduction (reducerea riscurilor asociate consumului) precum şi modernizarea celor existente Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Sănătăţii C.N.A.S. 2005-2009 450.000 EURO
  – Se vor înfiinţa 10 astfel de centre în: Bucureşti 3, Constanţa, Galaţi, Craiova, Timişoara. Cluj, Tg. Mureş, Braşov 2005-2009 180.000 EURO
  – Se vor moderniza cele 4 clinici existente în reţeaua Ministerului Sănătăţii.
        TOTAL 630.000 EURO
  12. Înfiinţarea centrelor de tip comunitate terapeutică Se vor înfiinţa comunităţi terapeutice în judeţele Olt, Constanţa, Sibiu, Braşov, Timiş, Cluj, Neamţ, Iaşi şi municipiul Bucureşti, pentru reabilitare şi reinserţie socială. Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei; Ministerul Sănătăţii; Agenţia Naţională pentru Locuinţe O.N.G.-uri 2005-2007 9 comunităţi terapeutice la nivel naţional, 6.480.000 EURO*) – construcţii noi sau 3.240.000 EURO prin amenajarea unor construcţii existente.
  În cadrul acestui obiectiv se vor înfiinţa şi Apartamente Sociale (10 în Bucureşti; câte 5 în Iaşi, Constanţa, Timişoara şi Cluj; câte un apartament social pentru încă 36 de judeţe) pentru reabilitare şi reinserţie socială. 66 de apartamente sociale 2.970.000 EURO construcţii noi sau 1.485.000 EURO prin amenajarea unor construcţii existente
  13. Înfiinţarea în reţeaua medicală proprie a centrelor pentru evaluarea consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri ce au vârsta sub 18 ani Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Sănătăţii; Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei; Ministerul Educaţiei şi Cercetării; ONG-uri C.N.A.S. 2005-2007 7 centre la nivel naţional; 2 centre în Bucureşti + câte un centru la Iaşi, Constanţa, Cluj, Timişoara, Craiova, 1.260.000 EURO – construcţii noi sau 630.000 EURO prin amenajarea unor construcţii existente
  Se vor înfiinţa 7 astfel de centre la nivel naţional pentru evaluare, testări, dezintoxicare, harm-reduction (reducerea riscurilor asociate consumului), psihoterapie, consiliere, testări HIV şi hepatită tip B şi C, asistenţă socială etc., intraspitaliceşte sau/şi ambulator.
  14. Înfiinţarea de cabinete şi centre de evaluare şi tratament a dependenţilor de droguri din penitenciare (în completarea Agenţia Naţională Antidrog; Direcţia Generală a Penitenciarelor    
  Strategiei de reformă a sistemului judiciar) Ministerul Sănătăţii;
  Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei 2007-2009 2006-2009 495.000 EURO 45.000 EURO
  – Cabinete de evaluare, consiliere şi tratament antidrog la toate penitenciarele
  – dotarea Centrului de Dezintoxicare şi tratament substitutiv la Spitalul Penitenciarului Rahova
  – 5 centre de dezintoxicare şi tratament substitutiv la spitalele din sistemul penitenciar 2005-2009 81.000 EURO
  – 1 Centru de Post-Cură la Penitenciarul Jilava 2005-2009 45.000 EURO Sumele reprezintă cheltuieli complementare, celor asigurate prin Programul PHARE TOTAL 666.000 EURO
  15. Implementarea şi desfăşurarea programelor pentru urgenţe medicale necesare consumatorilor de droguri prin intermediul serviciilor de ambulanţă Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Sănătăţii 2005-2009 90.000 EURO training-ul de specialitate
  16. Constituirea unei reţele de laboratoare de analiză a lichidelor biologice Ministerul Sănătăţii 2005-2009 1.600.000 x 6= 8.640.000 EURO
  Se vor dota complet 6 laboratoare de acest tip în cadrul serviciilor de medicină legală din judeţele Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Târgu-Mureş şi Timişoara, cu condiţia efectuării, în regim de gratuitate, a analizelor specifice.
  17. Creşterea capacităţii Agenţiei Naţionale Antidrog de prevenire a consumului ilicit de droguri, la nivel central şi teritorial Agenţia Naţională Antidrog 2005-2009 47 autoturisme x 10.000 EURO 423.000 EURO 4 autobuze x 150.000 EURO 540.000 EURO
  18. Pregătirea personalului cu atribuţii în domeniul reducerii cererii de droguri (pregătirea de bază şi continuă în domeniul adicţiilor) Agenţia Naţională Antidrog; Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Sănătăţii; Ministerul Muncii, 2005-2009 180.000 anual EURO
    Solidarităţii Sociale şi Familiei.   TOTAL 900.000 EURO
    TOTAL     27.864.000 EURO Sau 18.976.500 EURO
  III. CONSOLIDAREA INSTITUŢIILOR IMPLICATE ÎN REDUCEREA OFERTEI DE DROGURI, PRIN REDIMENSIONAREA RESURSELOR UMANE, FINANCIARE ŞI MATERIALE ŞI PERFECŢIONAREA PREGĂTIRII
    III.1. Întărirea capacităţii instituţiilor de combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri
  19. Creşterea capacităţii instituţiilor abilitate în combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri Direcţia Antidrog (DGCCOA -IGPR) Ministerul Public Agenţia Naţională Antidrog, IGPR-Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog şi Autoritatea Naţională a Vămilor    
  – Achiziţionarea unui sediu corespunzător pentru Direcţia Antidrog. 2006 900.000 EURO prin achiziţionarea unui spaţiu sau construcţie existentă.
  – achiziţionarea unui sediu conspirat pentru serviciul de investigatori sub acoperire. 2005 450.000 EURO construcţie nouă sau 225.000 EURO prin amenajarea unei construcţii existente.
  – achiziţionarea de mijloace tehnice necesare desfăşurării activităţilor specifice. 2005-2009 68 autoturisme x 10.000 EURO = 612.000 EURO;
  – truse identificare droguri 54.000 EURO/anual
  – 50 camere video 36.000 EURO
  – Crearea de structuri tehnice pentru desfăşurarea activităţilor de obţinere a informaţiilor prin interceptări şi înregistrări audio-video la nivel central şi regional. 2005-2007 135.000 EURO
  – Crearea unui fond de care să fie utilizat în combinaţii operative (fără a fi cheltuiţi). 2006 180.000 EURO
  Autoritatea Naţională a Vămilor 2005-2009 – Truse identificare droguri 45.000 EURO/anual
  – achiziţionarea de mijloace tehnice necesare desfăşurării activităţilor specifice.
  – 50 aparate foto digitale 18.000 EURO
  – 30 complexe control buster endoscop 45.000 EURO
  – implementare sistem de colectare, analiză şi diseminare a informaţiilor compatibil cu cel existent în alte agenţii naţionale (licenţa i2, instruire) 9.000 EURO
  Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră 2005-2009 25 autoturisme x 10.000 EURO = 225.000 EURO
  – achiziţionarea de mijloace tehnice necesare desfăşurării activităţilor specifice.
  – truse identificare droguri 27.000 EURO/anual
  – 40 complexe control buster endoscop 60.300 EURO
  – implementare sistem de colectare, analiză şi diseminare a informaţiilor compatibil cu cel existent în alte agenţii naţionale (licenţa i2, instruire) = 54.000 EURO
  – 20 Staţii de emisie- recepţie = 18.000 EURO
  – crearea unor grupuri operative de lucru formate din specialişti din cadrul instituţiilor cu atribuţii în domeniu. Inspectoratul General al Poliţiei Române Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog şi Autoritatea Naţională a Vămilor 2006 18.000 EURO
        TOTAL 2.886.300 EURO construcţie nouă sau 2.331.300 EURO prin amenajarea unei construcţii existente.
  20. Creşterea capacităţii de analiză a drogurilor prin înfiinţarea unor laboratoare specializate la nivel teritorial Achiziţionarea şi înzestrarea cu aparatura necesară a patru laboratoare de analiză a drogurilor (Cluj, Iaşi, Craiova, Constanţa). Agenţia Naţională Antidrog şi Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog 2007 4 laboratoare x 500.000 EURO/LAB. = 1.800.000 EURO
  Înfiinţarea în cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog a unui laborator de expertize, analize comparative şi cercetare privind drogurile. în România nu există un astfel de laborator şi în cele două existente în cadrul DGCCOA se efectuează numai constatări tehnico-ştiinţifice. Agenţia Naţională Antidrog 2009 2.250.000 EURO
  Realizarea unei baze de date şi a unei colecţii de mostre de droguri în cadrul laboratorului de analize chimice al DGCCOA, pentru realizarea profilului chimic al drogurilor capturate pe teritoriul României în vederea stabilirii ţării de origine. Agenţia Naţională Antidrog şi Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog 2009 90.000 EURO
        TOTAL 4.140.000 EURO
    III.2. Asigurarea unei pregătiri profesionale corespunzătoare
  21. Creşterea eficienţei activităţilor agenţilor sub acoperire Asigurarea unei dotări logistice şi unei pregătiri adecvate investigatorilor sub acoperire: Ministerul Public; Agenţia Naţională Antidrog; Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog    
  1. Cursuri de pregătire efectuate în România pentru agenţii sub acoperire; 2005-2009 9.000 EURO/anual
  2. Cursuri de pregătire pentru agenţii sub acoperire efectuate în statele partenere în lupta antidrog; 2005-2009 18.000 EURO/anual
  3. Corelarea funcţională a structurilor antidrog la nivel central şi teritorial, cu structurile corespondente aparţinând Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; Semestrul I/2006 18.000 EURO
  4. Organizarea de cursuri comune pentru evaluarea fenomenului, metodelor şi tehnicilor operative la care să participe specialişti antidrog din poliţie, poliţie de frontieră, vamă, procurori şi judecători. 2005-2007 18.000 EURO/anual
        TOTAL 171.000 EURO
  22. Stabilirea unui cadru comun de derulare a activităţilor specifice privind livrările supravegheate Crearea unei reţele de specialişti din instituţiile abilitate care să asigure derularea operaţională şi integrată a livrărilor supravegheate: Ministerul Public Agenţia Naţională Antidrog, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, Autoritatea Naţională a Vămilor şi Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog    
  1. Desfăşurarea unui work-shop cu specialiştii din domeniu în România; 2005-2007 5.400 EURO/anual
  2. Elaborarea unui ghid de practică pozitivă privind administrarea programelor de livrare supravegheată; 2005 3.600 EURO
  3. Cursuri de perfecţionare şi schimburi de experienţă, participare la reuniuni internaţionale. 2005-2009 27.000 EURO/anual
        TOTAL 154.800 EURO
  23. Pregătirea multidisciplinară a specialiştilor din instituţiile abilitate în combaterea traficului ilicit de droguri, prin asigurarea participării în comun la sesiunile de training zonale a procurorilor, judecătorilor şi personalului specializat din Ministerul Administraţiei şi Internelor Ministerul Public – Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog, Autoritatea Naţională a Vămilor, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române.    
  1. Asigurarea pregătirii continue a specialiştilor implicaţi în constatarea, instrumentarea şi judecarea infracţiunilor pe linie de droguri; 2005-2009 405.000 EURO pentru 300 persoane anual
  2. Pregătirea profesională a procurorilor şi judecătorilor în acord cu reglementările în vigoare şi în raport cu tehnicile moderne de investigare în acest domeniu folosite pe plan mondial; 2005-2009 10.800 EURO/anual
  3. Pregătirea multidisciplinară zonală a procurorilor şi lucrătorilor din structurile ce concură la efectuarea urmăririi penale. 2005-2006 32.400 EURO/anual
        TOTAL 2.143.800 EURO
  24. Derularea unor cursuri de perfecţionare curentă şi continuă privind "Combaterea traficului de stupefiante", în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor (3-5 zile) Agenţia Naţională Antidrog; Instituţiile de pregătire ale Ministerului Administraţiei şi Internelor    
  1. Centrul de Studii Postuniversitare va organiza cursuri de perfecţionare şi specializare pentru ofiţerii de poliţie în scopul îmbunătăţirii cunoştinţelor necesare activităţilor de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri; 2005-2009 22.500 anual pentru 100 persoane anual
  2. Participarea personalului didactic la stagii de pregătire susţinute de experţi străini (20 de cadre/trei zile); 2005-2009 8.100 EURO anual pentru 20 persoane
  3. Proiectarea unui cadru general comun de pregătire şi diseminare a cunoştinţelor privind combaterea fenomenului drogurilor (work-shop/10 experţi/două zile); 2005 4.500 EURO
  4. Elaborarea unui manual privind proceduri eficiente de luptă împotriva drogurilor de către instituţiile de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor 2005 9.000 EURO
  5. Desfăşurarea unor stagii de pregătire zonală, pe o perioadă de trei zile, la care să participe echipe mixte formate din poliţişti de frontieră, lucrători vamali, ofiţeri din Direcţia Antidrog (20-25 de persoane pe stagiu). 2005-2009 16.200 EURO anual pentru 50 persoane
        TOTAL 247.500 EURO
    III.3. Consolidarea capacităţii de evaluare-coordonare a Agenţiei Naţionale Antidrog
  25. Constituirea băncii de date prin crearea bazelor de date informatizate, potrivit legii, în vederea fundamentării politicilor antidrog şi realizării prognozelor, analizelor, studiilor şi evaluărilor în domeniul drogurilor Ministerul Administraţiei şi Internelor – Agenţia Naţională Antidrog 2005-2008 1.800.000 EURO
  26. Constituirea Centrului Naţional de informare-documentare şi prelucrarea datelor pe linie de droguri Ministerul Administraţiei şi Internelor – Agenţia Naţională Antidrog 2009 2.700.000 EURO construcţie nouă sau 1.350.000 EURO prin amenajarea unei construcţii existente.
  27. Implementarea indicatorilor "cerere de tratament ca urmare a consumului de droguri", în conformitate cu modelul european, în scopul transmiterii acestora la EMCDDA (activităţi complementare programului finanţat de Fondul Global prin Banca Mondială) Ministerul Administraţiei şi Internelor – Agenţia Naţională Antidrog    
  – Indicatorul "mortalitate ca urmare a consumului de droguri" se referă la cazurile de deces legate direct de consumul şi abuzul de droguri. 2005-2009 900.000 EURO
  – Indicatorul "boli infecţioase" reuneşte cazurile de HIV/SIDA şi hepatite virale B şi C transmise prin consumul de droguri pe cale injectabilă. 2009 900.000 EURO
  – Indicatorul "studii în populaţie" monitorizează cunoştinţele, atitudinile şi practicile legate de consumul ilegal de droguri. În 2007 (se face o dată la 3 ani) 90.000 EURO
  – Indicatorul "consumul problemă" se referă la o categorie de droguri considerate a fi deosebit de periculoase – heroina, cocaina, amfetaminele etc, droguri care se consumă de obicei pe cale injectabilă. 2009 90.000 EURO
  – Indicatorii principali sunt cei care monitorizează oferta de droguri – preţul, puritatea, capturile, traficul cu precursori etc. 2007 90.000 EURO
        TOTAL 2.070.000 EURO
    TOTAL     16.313.400 EURO construcţie nouă sau 14.738.400 EURO prin amenajarea unei construcţii existente.
  IV. INIŢIEREA ŞI INTENSIFICAREA RELAŢIILOR DE COLABORARE CU INSTITUŢII SIMILARE DIN ALTE STATE ŞI CU ORGANISME INTERNAŢIONALE DE MONITORIZARE ŞI CONTROL AL DROGURILOR
  28. Intensificarea cooperării internaţionale în materia asistenţei penale, în vederea integrării în sistemul EUROJUST, inclusiv prin intermediul magistraţilor de legătură (în aplicarea Acordului de cooperare dintre România şi Eurojust) Ministerul Justiţiei; 2005-2009 9.000 EURO
  2005-2009 9.000 EURO
        TOTAL 18.000 EURO
  29. Participarea la programele Uniunii Europene în cadrul procesului de întărire a politicilor comunitare în domeniul drogurilor Ministerul Administraţiei şi Internelor; Ministerul Sănătăţii; Ministerul Educaţiei şi Cercetării; Agenţia Naţională Antidrog; Autoritatea Naţională a Vămilor;    
  1. Aderarea la Centrul European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri. 2005-2009 900.000 EURO
  2. Cooperare în reţeaua REITOX. 2005-2009 13.500 EURO/anual
  3. Participarea la programele internaţionale de asistenţă PHARE ale Comisiei Europene în domeniul drogurilor (co-finanţare). 2005-2009 360.000 EURO/anual
  4. Intensificarea schimbului de informaţii în baza acordului de cooperare dintre România şi EUROPOL şi alte structuri internaţionale specializate (INTERPOL, CIPOL, etc.). 2005-2009 18.000 EURO/anual
  5. Racordarea la baza de date a EUROPOL. 2007 (după aderarea României la Uniunea Europeană). 2005-2007 27.000 EURO
  6. Participarea activă în cadrul Task-force-urilor organizate de organismele regionale, europene şi internaţionale pe linia combaterii traficului internaţional de droguri şi precursori (prin cofinanţare). 45.000 EURO
        TOTAL 2.916.000 EURO
  30. Intensificarea schimbului de informaţii cu UNDCP, Iniţiativa Sud-Est Europeană a Pactului de Stabilitate, Organul Internaţional de Control al Stupefiantelor Ministerul Administraţiei şi Internelor; Agenţia Naţională Antidrog; 2005-2009 18.000 EURO/anual
        TOTAL 90.000 EURO
  31. Aderarea la Grupul Pompidou (Consiliul Europei) Ministerul Afacerilor Externe;    
  1. Obţinerea statutului de membru cu puteri depline al Grupului Pompidou şi participarea activă a reprezentanţilor României la lucrările acestui grup; Ministerul Administraţiei şi Internelor; 2005-2009 68.400 EURO/anual
  Agenţia Naţională Antidrog;
  2. Participarea reprezentanţilor României la lucrările Conferinţelor inter-ministeriale ale Grupului Pompidou; Autoritatea Naţională a Vămilor; 2005-2009 4.500 EURO/anual
        TOTAL 364.500 EURO
  32. Acorduri de cooperare bilaterală şi multilaterală Ministerul Afacerilor Externe; Ministerul Administraţiei şi Internelor; Agenţia Naţională Antidrog;    
  1. Încheierea unor acorduri bilaterale cu statele aflate pe rute comune ale traficului de droguri şi cu statele vecine; 2005-2009 9.000 EURO/anual
  2005-2009 9.000 EURO/anual
  2. Încheierea unor acorduri bilaterale cu statele ce au un aport semnificativ în prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri şi punerea în aplicare a prevederilor din cele şapte acorduri bilaterale pe droguri.
  3. Încheierea de acorduri pentru crearea şi operaţionalizarea de grupuri comune de lucru şi acţiuni regionale. 2005-2007 90.000 EURO (prin cofinanţare)
        TOTAL 180.000 EURO
    TOTAL     3.568.500 EURO
  V. INFORMATIZAREA SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DESTINAT MONITORIZĂRII DINAMICII CONSUMULUI ŞI TRAFICULUI ILICIT DE DROGURI DIN ROMÂNIA
  33. Arhitectura Hardware şi de Comunicaţii Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005 8.129.700 EURO
  Sistemul cuprinde:
  – crearea sistemului central şi a reţelei teritoriale;
  – activitatea de management a Agenţiei Naţionale Antidrog;
  – monitorizarea presei şi a altor surse deschise privind problematica drogurilor;
  – linia verde (Help-line);
  – site interactiv;
  – monitorizarea circuitului licit de droguri din România.
  34. Arhitectura Software Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 9.450.000 EURO
  35. Instalări şi integrări de echipament Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 1.260.000 EURO
  36. Instalări software de aplicaţie Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 Inclus în activitatea 36
  37. Şcolarizări Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 450.000 EURO
  38. Project Management Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 720.000 EURO
  39. Operarea sistemului Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 1.980.000 EURO
  40. Administrarea şi menţinerea în funcţiune a sistemului Agenţia Naţională Antidrog şi Operatorul contractual 2005-2006 1.350.000 EURO
    TOTAL     23.339.700 EURO
  *) TOTAL GENERAL (prin construirea unor noi locaţii pentru tratament şi reabilitare) 75.653.100 EURO
  Total (prin preluarea altor locaţii) 65.550.600 EURO

DISTRIBUŢIA TERITORIALĂ A CENTRELOR DEPREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI A SERVICIILORCOMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURINOTĂ(CTCE)Harta cu DISTRIBUŢIA TERITORIALĂ A CENTRELOR DE PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI A SERVICIILOR COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 949 din 26 octombrie 2005, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociată).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x