de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice
+
Articolul 1Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural. +
Articolul 2Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice vizează realizarea următoarelor obiective:a) îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din România; … b) participarea în cadrul unor proiecte comune iniţiate pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului; … c) realizarea de investiţii publice în infrastructura turistică; … d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante din România; … e) modernizarea şi extinderea sistemului informaţional în domeniul turismului; … f) perfecţionarea cadrului legal şi instituţional din sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene; … g) îmbunătăţirea calităţii formării profesionale a angajaţilor din sectorul turismului, în special a celor din structurile de primire turistică. … +
Articolul 3(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. a) se desfăşoară următoarele activităţi: … a) elaborarea strategiei calităţii serviciilor turistice din România; … b) realizarea de studii privind comportamentul turistului; … c) elaborarea criteriilor pentru desemnarea destinaţiilor ecoturistice şi a ecomuzeelor; … d) continuarea programului "Steagul Albastru – Blue Flag" pentru îmbunătăţirea calităţii plajelor şi porturilor turistice din România. … (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. a) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piaţă pe plan naţional şi servicii de cercetare şi dezvoltare, precum şi servicii conexe. … +
Articolul 4(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. b) se derulează următoarele proiecte: … a) proiectul comun cu Comisia Europeană EDEN "Destinaţii europene de excelenţă"; … b) proiectele Sagittarius "Lansarea antreprenoriatului de patrimoniu la nivel local: strategii şi instrumente pentru unificarea forţelor, conservarea locurilor, mobilizarea valorilor culturale, facilitarea schimbului de experienţă" şi Transdanube "Mobilitate şi transport durabil în regiunile turistice de-a lungul Dunării", în cadrul Programului Sud-Estul Europei al Comisiei Europene; … c) proiectul "Dezvoltarea turismului în zona transfrontalieră România-Bulgaria", în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria; … d) proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economică (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeană (CE), Comisia Europeană pentru Turism (CET), Iniţiativa Central Europeană (ICE), Organizaţia pentru Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) şi Asociaţia de promovare turistică internaţională a ţărilor dunărene "Die Donau"; … e) realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborării unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan, atât în sezonul de iarnă, cât şi în cel de vară, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, precum şi a altor forme de turism; … f) se vor iniţia o serie de acţiuni şi evenimente menite să promoveze România ca membru activ al Organizaţiei Mondiale a Turismului şi care să atragă atenţia asupra potenţialului natural şi cultural al destinaţiilor turistice din România, asupra identităţii acestor destinaţii din punctul de vedere al naturii şi culturii la nivel european, al României în general, în concordanţă cu brandul turistic al ţării noastre, pe durata cât România deţine poziţia de vicepreşedinte al Organizaţiei Mondiale a Turismului. … (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. b) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminare cu participare naţională şi internaţională, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţări, servicii de agenţii de presă/conferinţe de presă, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism şi altele asemenea. … +
Articolul 5(1) Sumele necesare în scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. c) vor fi alocate pentru dezvoltarea prioritară a infrastructurii turistice a staţiunii de interes naţional Băile Herculane, a staţiunii turistice de interes local Borsec, a oraşului Sulina, a tuturor destinaţiilor turistice din sudul litoralului şi pentru continuarea programelor de investiţii în vederea dezvoltării formelor de turism prioritare în conformitate cu Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026, a formelor de turism prioritare rezultate prin dezvoltarea brandului de ţară, a Strategiei de turism de sănătate, a Strategiei de ecoturism şi a Planului de Amenajare Naţională a Turismului – secţiunea 8 "Turism", a Programului naţional de dezvoltare a turismului "Schi în România", aprobat prin Legea nr. 526/2003, cu modificările şi completările ulterioare, a planului de acţiuni inclus în Strategia de dezvoltare a Dunării. … (2) Sumele necesare dezvoltării proiectelor se defalcă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie, din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului către bugetele locale. … +
Articolul 6(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. d) se desfăşoară următoarele activităţi: … a) elaborarea de studii de consultanţă privind evaluarea infrastructurii generale şi turistice pentru diferite destinaţii, forme şi produse turistice; … b) coproducţii de emisiuni de televiziune privind dezvoltarea destinaţiilor turistice; … c) implementarea strategiilor pentru destinaţii turistice şi pentru diferite forme de turism: turism montan, turism de litoral, turism balnear, ecoturism; … d) iniţierea unor acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltării durabile a turismului; … e) actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistică din România; … f) dezvoltarea sistemului informaţional privind rute culturale, rute montane şi alte rute pedestre, trasee cicloturistice şi pentru monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice; … g) preluarea conceptului "etichetă ecologică" în sistemul hotelier din România. … (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. d) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: … a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanţă naţională şi internaţională privind evaluarea factorilor naturali de cură din staţiunile balneare, privind turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural şi alte forme de turism, respectiv destinaţii, precum şi elaborarea de strategii sectoriale şi la nivel naţional; … b) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale, incluzând seminare de conştientizare pe plan naţional şi seminare cu participare internaţională, în vederea consultării factorilor interesaţi asupra următoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru turismul balnear, turismul de litoral, turismul montan, turismul cultural, ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, dezvoltarea durabilă a turismului prin introducerea standardelor de calitate de tipul "etichetei ecologice" pentru serviciile turistice; c) servicii de studii de piaţă pe plan naţional şi internaţional privind toate formele şi destinaţiile turistice; … d) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale privind toate formele şi destinaţiile turistice; … e) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism; … f) servicii de tipărire de broşuri pentru produsele turistice: "Sfârşit de săptămână în Bucureşti", "Croaziere pe Dunăre", turism montan/drumeţii, turism pe litoral, turism cultural şi rute culturale; … g) realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinaţiilor turistice – ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, inclusiv servicii de publicitate pe internet; … h) realizarea de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate, buletine statistice, cărţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional şi alte materiale documentare; … i) instalarea de indicatoare, repararea şi întreţinerea echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional privind rutele culturale, rutele montane şi alte rute pedestre, traseele cicloturistice şi monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice. … +
Articolul 7(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. e) se desfăşoară următoarele activităţi: … a) extinderea programului de calculator existent pentru includerea activităţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare; … b) realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţii de cazare; … c) elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistică cu funcţii de cazare şi ale agenţiilor de turism din România, pe suport hârtie şi magnetic; … d) demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit în Turism; … e) dezvoltarea sistemului software pentru toată activitatea de autorizare în domeniul turismului; … f) crearea şi implementarea sistemului software pentru reţeaua de centre de informare turistică din România; … g) crearea şi dezvoltarea sistemului software pentru susţinerea activităţii de promovare şi dezvoltare; … h) elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitare. … (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. e) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: … a) servicii de consultanţă, dezvoltare de software, internet şi asistenţă; … b) studii de fezabilitate pentru centrele de informare turistică ce sunt finanţate prin fonduri structurale; … c) servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţă pentru crearea Contului Satelit în Turism; … d) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale pe teme de informare turistică; … e) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism; … f) servicii de tipărire de broşuri; … g) servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri; … h) servicii de traducere şi altele asemenea. … +
Articolul 8(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. f) se desfăşoară următoarele activităţi: … a) organizarea de evenimente naţionale şi internaţionale având ca tematică bunele practici în domeniul turismului; … b) elaborarea de ghiduri, broşuri şi alte materiale promoţionale de acest gen cuprinzând bunele practici în sectorul turismului. … (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. f) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: … a) servicii de organizare de evenimente; … b) servicii de publicare şi tipărire; … c) servicii de traducere; … d) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism. … +
Articolul 9(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. g) se desfăşoară următoarele activităţi: … a) organizarea de seminare pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din structurile de primire turistică şi din centrele de informare turistică, în vederea organizării Festivalului Olimpic al Tineretului European şi a altor evenimente internaţionale de acest gen; … b) realizarea unor broşuri în vederea diseminării informaţiilor necesare desfăşurării cu eficacitate şi eficienţă a activităţilor din cadrul centrelor de informare turistică şi al asociaţiilor de promovare şi informare turistică; … c) elaborarea unor propuneri de modificare şi actualizare a legislaţiei în domeniu. … (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. g) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanţă naţională şi internaţională privind formarea şi evaluarea profesională. … –-