PROGRAMUL ANUAL din 18 martie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 192 din 27 martie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 2REFERIRE LAOUG 142 28/10/2008 ART. 9
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 314 18/03/2009
ActulCONTINUT DEHG 314 18/03/2009

de dezvoltare a produselor turistice



 + 
Articolul 1Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
 + 
Articolul 2Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte realizarea următoarelor obiective şi activităţi:a) constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel naţional pentru dezvoltarea turismului, incluzând crearea unui sistem instituţionalizat de colaborare între specialiştii din turism şi urbanism, participarea la aprobarea şi promovarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice, în rândul specialiştilor şi al autorităţilor publice locale, şi metodologiei pentru analiza potenţialului turistic al teritoriuluiPentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, servicii de tipărire de broşuri, servicii de agenţii de turism;b) îmbunătăţirea calităţii programelor de formare profesională a personalului pentru sectorul turism, hoteluri şi restaurante, prin:– organizarea de seminarii, pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din staţiunile balneare, staţiunile montane (în vederea organizării Festivalului Olimpic European şi a altor evenimente internaţionale) şi din centrele de informare turistică;– editarea unor broşuri în vederea diseminării informaţiilor necesare desfăşurării cu eficacitate şi eficienţă a activităţilor, de către angajaţii care lucrează în centrele de informare turistică din România;– organizarea unui concurs de proiecte cu tema "Formatori de excelenţă", în scopul informării adecvate a consumatorilor şi al facilitării/optimizării deciziei acestora de achiziţionare a programelor de formare;– implementarea unui sistem naţional de evaluare şi dezvoltare a personalului şi a abilităţilor manageriale ale personalului din unităţile de turism;– verificarea şi actualizarea legislaţiei din domeniu.Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipărire de broşuri, servicii de consultanţă naţională şi internaţională privind formarea şi evaluarea profesională;c) îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din România prin:– realizarea şi implementarea unui model de bune practici în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor hoteliere;– introducerea unor specializări pentru domeniul hotelier, luându-se în considerare experienţa ţărilor care deja au implementat astfel de specializări cu mult succes (de exemplu, hotel specializat pe tenis, hotel specializat pe sănătate, hotel specializat pe welness etc.);– implementarea programului "Steagul Albastru – Blue Flag", pentru îmbunătăţirea calităţii plajelor şi porturilor din România.Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipărire de broşuri;d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante pentru România, prin: vizite de scurtă durată în Bucureşti, croaziere pe Dunăre şi în Delta Dunării, turism montan (drumeţii montane şi sporturi de iarnă), turism balnear, turism de litoral, turism culturalPentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:– servicii de cercetare şi de consultanţă naţională şi internaţională privind turismul montan, precum şi turismul balnear din România, elaborarea de strategii sectoriale (turismul balnear);– servicii de studii de piaţă pe plan naţional şi internaţional privind: turismul montan – sporturi de iarnă şi turismul balnear;– servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale privind formele de turism menţionate;– servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;– servicii de tipărire de broşuri pentru produsele turistice: sfârşit de săptămână în Bucureşti, croaziere pe Dunăre, turism montan/drumeţii, turism pe litoral şi turism cultural;e) organizarea de parteneriate internaţionale cu rol în creşterea vizibilităţii destinaţiilor turistice din România, incluzând:– proiectul comun cu Comisia Europeană – EDEN – "Destinaţii europene de excelenţă";– proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economică (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeană, Consiliul Europei – coridor cultural în sud-estul Europei privind rute ale vinului şi evenimente (festivaluri) culturale -, Comisia Europeană pentru Turism;– actualizarea site-ului www.visiteurope.com în ceea ce priveşte destinaţiile turistice din România – site-ul este gestionat de Comisia Europeană pentru Turism;– exercitarea preşedinţiei în exerciţiu de către România, în domeniul turismului, în cadrul Iniţiativei Central-Europene (ICE);– dezvoltarea şi promovarea zonei turistice Marea Neagră în cadrul OCEMN – Organizaţia pentru Cooperare Economică la Marea Neagră;– organizarea în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Turismului (OMT) a unor seminarii privind managementul prevenirii situaţiilor de criză şi dezvoltarea turismului în situaţii de criză, precum şi asistenţă din partea acestei organizaţii, în vederea armonizării cadrului legislativ din domeniul turismului, plată servicii sol în România;– realizarea de materiale de promovare turistică – ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, cu accent pe partea turistică, inclusiv postarea pe internet;– depunerea candidaturii României la Comisia Regională a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa (2009) în vederea organizării în 2010, la Bucureşti, a reuniunii Comisiei Regionale a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa;– organizarea unei conferinţe şi elaborarea de materiale de promovare privind traseele de ciclism în statele membre ale Asociaţiei de promovare a turismului "Die Donau", respectiv croaziere pe Dunăre şi Adunarea generală "Die Donau";– realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborării unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnă, cât şi în cel de vară, a turismului cultural, dar şi a altor forme de turism;– comisii mixte sau întâlniri bilaterale în România, cu autorităţile naţionale de turism din alte ţări;– editarea broşurii de promovare comune România – Ungaria privind staţiunile balneare din cele două ţări.Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminarii cu participare naţională şi internaţională, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţări, servicii de agenţii de presă/conferinţe de presă, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii de tipărire de broşuri, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism etc.;f) restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, incluzând extinderea softului existent pentru includerea activităţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare, realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţiuni de cazare, elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi ale agenţiilor de turism din România pe suport hârtie şi magnetic, demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit în Turism şi elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitarePentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii şi produse:– crearea şi implementarea sistemului de software pentru autorizarea on-line;– dezvoltarea sistemului de software pentru toată activitatea de autorizare în domeniul turismului;– crearea şi implementarea sistemului de software pentru reţeaua de centre de informare turistică din România;– crearea şi dezvoltarea sistemului de software pentru susţinerea activităţii de promovare şi dezvoltare;– studii de fezabilitate pentru centre de informare turistică care sunt finanţate prin fonduri structurale;– servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţă pentru crearea Contului Satelit în Turism;– servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale pe teme de informare turistică;– servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;– servicii de tipărire de broşuri;– servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri;– servicii de traducere etc.;g) acţiuni de dezvoltare durabilă a turismului, incluzând: elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism în arii protejate, acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltării durabile a turismului, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice din România, reducerea poluării produse în industria turistică, preluarea conceptului de "eticheta ecologică" în sistemul hotelier din RomâniaPentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:– servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţă naţională şi internaţională privind elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism şi actualizarea sistemului legislativ de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, în conformitate cu standardele internaţionale;– servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, incluzând seminarii de conştientizare pe plan naţional şi seminarii cu participare internaţională, cu următoarele obiective: elaborarea strategiei de ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluării în domeniul turismului, "eticheta ecologică";h) servicii de consultanţă pentru perfecţionarea cadrului legal şi instituţional în conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii EuropenePentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:– servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;– servicii de tipărire de broşuri;– servicii de traducere etc.;i) realizarea de achiziţii de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate, buletine statistice, cărţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţionalAchiziţionarea materialelor documentare se va realiza prin cumpărare directă de la diverşi furnizori, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice;j) derularea programelor de investiţii în parteneriat public/public, dintre Ministerul Turismului şi autorităţile publice locale la nivel de judeţ sau de unitate administrativ-teritorială;k) studii de prefezabilitate şi fezabilitate, proiecte tehnice de execuţie, alte studii de specialitate şi alocare de fonduri pentru investiţii în infrastructura turismului, în parteneriat cu autorităţile publice locale:– sumele de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor de turism ai căror beneficiari sunt autorităţile administraţiei publice locale se alocă prin transferuri de la bugetul Ministerului Turismului către bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie;– sumele alocate prin transfer către autorităţile publice locale se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Turismului;l) elaborarea legislaţiei în domeniu prin: emiterea unui ordin comun al Ministerului Turismului şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei pentru aprobarea metodologiei privind analiza potenţialului turistic al teritoriului prevăzut la art. 9 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice; actualizarea şi finalizarea legislaţiei privind domeniul schiabil.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x