de marketing şi promovare
+
Articolul 1Programul anual de marketing şi promovare urmăreşte promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate. +
Articolul 2Programul anual de marketing şi promovare urmăreşte realizarea următoarelor activităţi:a) studii de marketing; … b) marketing prin internet şi alte mijloace electronice, incluzând realizarea şi administrarea unui portal de informaţii de turism, pe baze concurenţiale, cu suportarea integrală a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum şi alte activităţi de marketing şi promovare prin internet şi alte mijloace electronice; … c) participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară şi în străinătate … Participarea Ministerului Turismului la manifestările expoziţionale se realizează pe pieţe de interes, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe produse sau miniexpoziţii, pe bază de listă aprobată prin ordin al ministrului turismului.Societăţile comerciale cu activitate de turism, asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale şi centrale, alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului pot participa gratuit sau în urma achitării unei taxe la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate sau miniexpoziţiile la care participă în ţară şi în străinătate Ministerul Turismului.Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului turismului, în funcţie de fiecare manifestare expoziţională în parte, iar valoarea însumată, colectată de la toţi participanţii, nu va putea depăşi 10% din totalul devizului general al acţiunii.Pentru participarea la manifestările expoziţionale se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie:– cheltuieli cu elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea, amenajarea spaţiului expoziţional;– cheltuieli ocazionate de activităţi de marketing specifice participării la manifestarea expoziţională respectivă;– cheltuieli cu publicitatea în perioada premergătoare manifestărilor expoziţionale, precum şi în perioada de desfăşurare a acestora;– cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna pentru reprezentanţi ai mass-mediei;– cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna sau onorarii pentru formaţii artistice, meşteri populari, membri ai colectivelor artistice, sportive, ştiinţifice şi altele asemenea, lideri ori creatori de opinie cu rol în desfăşurarea manifestării expoziţionale respective;– cheltuieli de administrare şi întreţinere pentru utilităţi, consumabile etc.;– cheltuieli generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale;– cheltuielile de reprezentare şi de protocol;– cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile respective;– cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seară românească, recepţie, conferinţă de presă şi altele similare, cu rol în sporirea atractivităţii standului;– cheltuieli pentru închirierea aparaturii specifice, necesară derulării programelor artistice sau altor activităţi organizate cu ocazia manifestării expoziţionale;– alte cheltuieli necesare pentru buna desfăşurare a manifestării expoziţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.Cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizează pentru oferirea unor trataţii în limita echivalentului în lei al sumei de 1.500 euro pentru fiecare acţiune. Cheltuielile se referă la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apă minerală, băuturi răcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetărie şi altele asemenea. Băuturile alcoolice se achiziţionează numai în cazul organizării de cocktailuri.Ministerul Turismului poate efectua atât majorări sau diminuări ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expoziţională, cât şi modificarea sau completarea listei cu alte manifestări de interes pentru promovarea turismului românesc, în limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu această destinaţie;d) organizarea de vizite educaţionale şi de informare, în ţară, pentru reprezentanţi ai mass-mediei, touroperatori, reprezentanţi ai societăţilor comerciale cu activităţi în turism din ţară şi din străinătate, reprezentanţi ai asociaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale, alţi lideri de opinie, specialişti în turism din ţară şi din străinătate etc. … Pentru vizitele educaţionale şi de informare se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie: cazare, masă şi transport pentru invitaţi şi pentru ghid sau pentru însoţitor de grup, ghid sau însoţitor de grup pe teritoriul României, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe de fotografiere şi de filmare, precum şi alte cheltuieli necesare desfăşurării în condiţii optime a vizitelor;e) organizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, ori participarea în calitate de coorganizator … Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, ori participarea în calitate de coorganizator se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: cazare, masă, transport pentru participanţi, închiriere de săli şi aparatură specifică, onorariu pentru formaţii artistice prezente în cadrul evenimentului, precum şi închirierea aparaturii specifice, servicii de rent-a-car pentru participanţi, tipărirea şi transmiterea de invitaţii, realizarea de diplome şi trofee, protocol, producţie materiale publicitare specifice, publicitate înainte şi în perioada evenimentului, de tipul: producţie şi difuzare de clipuri tv şi spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizarea de CD/DVD cu participanţii şi principalele produse turistice prezentate etc.Pentru evenimentele la care Ministerul Turismului participă în calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizează pentru oferirea unor trataţii în limita stabilită de ordonatorul de credite pentru fiecare acţiune. Cheltuielile se referă la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apă minerală, băuturi răcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetărie şi altele asemenea. Băuturile alcoolice se achiziţionează numai în cazul organizării de cocktailuri;f) activităţi de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi prin intermediul principalelor aeroporturi din România şi din străinătate pe care operează curse internaţionale către România, constând în inserţii publicitare în materialele de promovare ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor, difuzarea de clipuri tv promoţionale şi filme publicitare de turism în aeroporturi şi în aeronave, precum şi alte tipuri de activităţi de promovare şi publicitate, în colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile; … g) activităţi de promovare prin intermediul inserţiilor publicitare în cataloagele turistice realizate de touroperatori, societăţi comerciale cu activitate de turism, asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţi ale administraţiei publice locale şi centrale, alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului, care promovează pe pieţele-ţintă de interes destinaţia turistică România, produse turistice şi pachete de servicii turistice cu locul de desfăşurare în România; … h) achiziţionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre România, hărţi, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii, cărţi cu specific de turism etc.; … i) activităţi de promovare prin intermediul posturilor de televiziune şi radio care realizează emisiuni de turism ori alte emisiuni cu impact în creşterea circulaţiei turistice în România, creşterea notorietăţii destinaţiilor turistice româneşti sau conştientizarea importanţei turismului românesc … Fondurile bugetare repartizate anual acestor activităţi se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: costuri de realizare a emisiunilor, difuzarea de clipuri tv în cadrul emisiunii etc.;j) acţiuni generale de publicitate şi reclamă a destinaţiilor turistice româneşti şi a produselor turistice româneşti … Fondurile bugetare repartizate anual acestor activităţi se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: inserţii publicitare în presă, în pagini web, ghiduri turistice, cataloage, albume, cărţi cu specific de turism, publicaţii de specialitate, publicitate outdoor în ţară şi în străinătate, publicitatea destinaţiei şi a produselor turistice româneşti în mass-media internă şi internaţională, pe pieţele-ţintă, activităţi de marketing direct etc.;k) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, broşuri, pliante, postere şi foi volante, diverse tipărituri, ghiduri şi hărţi turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, diapozitive, materiale audio-video, casete, filme cu specific de turism, CD-uri şi DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promoţionale şi de protocol în ţară şi în străinătate etc. … ––––