Informatii Document
Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 702 din 7 octombrie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
a cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionisti
Programa analitica a cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionisti cuprinde:– 3 module (modulele 1, 2 şi 3) sau 9 sesiuni (o sesiune = 2, maximum 3 ore) minimum obligatorii pentru atestare;– 4 module specializate (modulele 4, 5, 6 şi 7), care sunt opţionale şi care, în funcţie de specializarea asistentului maternal profesionist, denumit în continuare AMP, abordeaza o tematica diversificata.Atât modulele obligatorii, cat şi cele opţionale au tematica şi durata la nivelul minim obligatoriu şi conţin elemente de predare a unor informaţii privind cunoaşterea primara şi aprofundata a condiţiilor creşterii şi îngrijirii unui copil; Comisia pentru protecţia copilului, denumita în continuare CPC, poate să aprobe o programa cu contribuţie proprie, dar incluzând elementele minime din prezenta programa analitica.MODULUL 1– Protecţia copilului şi drepturile copilului. Notiuni generale (o sesiune)1.1. Drepturile copilului:– principiile privind drepturile copilului– drepturile copilului– aspecte privind rasa, etnia, religia, sexul, handicapul1.2. Protecţia copilului:– responsabilitatea asigurării protecţiei copilului– instituţiile implicate în protecţia copilului– măsurile de protecţie a copilului.MODULUL 2– Creşterea şi dezvoltarea copilului (4 sesiuni)2.1. Etapele de dezvoltare a copilului:– nevoile copilului:– primul an de viaţa (0-1), prima copilarie (1-3), a doua copilarie (4-6), a treia copilarie (7-10), pubertatea (11-15), adolescenta (16-20)– tulburări de dezvoltare:– debilitatea mintală, tulburări ale limbajului2.2. Comunicare şi joc:– autonomia copilului– stimulare şi socializare2.3. Atasamentul copilului:– efectele separarii şi pierderii:– modele de atasament, ciclul tensiune-relaxare, ciclul interactiunilor pozitive– comportamentul dificil al copilului2.4. Aspecte privind îngrijirea copilului sanatos şi bolnav:– alimentaţia– igiena personală şi a mediului de viaţa– prevenirea accidentelor, primul ajutor.MODULUL 3– Rolul şi locul AMP în sistemul de servicii (4 sesiuni)3.1. AMP – definire, rol şi responsabilităţi:– definire, prevederi legale şi elemente de baza ale protecţiei copilului la AMP– serviciul de asistenţa maternala – atribuţii3.2. Evaluarea activităţii AMP3.3. Locul şi rolul AMP în echipa3.4. Relaţia AMP-copil şi AMP-familia copilului.MODULUL 4– Pregătirea specializată a AMP care primeşte în plasament un copil cu handicap (dizabilitati) (o sesiune)4.1. Problematica copilului cu deficiente şi handicap:– clasificarea deficienţelor– principii de lucru privind copilul cu deficiente (dizabilitati)– protecţia copilului cu deficiente (dizabilitati)– rolul AMP în evaluarea copilului cu deficiente (dizabilitati)4.2. Aspecte specifice şi personale privind deficienta şi handicapul copilului care urmează a fi plasat la AMP4.3. Deprinderi necesare AMP care primeşte în îngrijire un copil cu handicap.MODULUL 5– Pregătirea specializată a AMP care primeşte în plasament un copil victima a abuzului, neglijarii sau exploatării (o sesiune)5.1. Principii generale de lucru5.2. Definirea conceptelor de abuz, neglijare şi exploatare5.3. Elemente evocatoare ale abuzului, neglijarii şi exploatării copilului5.4. Factorii de risc şi efectele abuzului, neglijarii şi exploatării copilului5.5. Prevenirea abuzului, neglijarii şi exploatării copilului îngrijit la AMP.MODULUL 6– Pregătirea specializată a AMP care primeşte un copil în plasament în regim de urgenta (o sesiune)6.1. Rolul AMP în plasamentul în regim de urgenta6.2. Particularităţi ale plasamentului în regim de urgenta.MODULUL 7– Pregătirea specializată a AMP care primeşte un copil infectat HIV/SIDA (o sesiune)7.1. Generalitati privind HIV/SIDA şi cai de transmitere7.2. Îngrijirea copilului seropozitiv7.3. Comunicarea diagnosticului.NOTĂ:Formarea profesională a AMP se realizează numai de către personal cu studii superioare şi cu experienta în domeniul protecţiei drepturilor copilului.––-