PROGRAM din 26 septembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 28 septembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5COMPLETAT DEHG 951 28/09/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 152 15/07/1998
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1151 26/09/2007
ActulCONTINUT DEHG 1151 26/09/2007
ART. 5COMPLETAT DEHG 951 28/09/2011

de reconstrucţie a caselor de locuit afectate de calamităţile naturale produse în judeţele Bacău, Galaţi, Vaslui şi Vrancea în luna septembrie 2007



 + 
Articolul 1(1) Programul de reconstrucţie a caselor de locuit afectate de calamităţile naturale produse în judeţele Bacău, Galaţi, Vaslui şi Vrancea în luna septembrie 2007, denumit în continuare Program, are drept scop achiziţia de materiale cu finanţare de la bugetul de stat, pentru reconstrucţia în regie proprie de către proprietari sau prin prestatori de servicii şi executanţi specializaţi a caselor afectate de calamităţile naturale, în condiţiile legii.(2) Programul se realizează prin achiziţionarea în mod centralizat prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, aflată sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, a materialelor destinate reconstruirii unor case de locuit afectate de calamităţile naturale, conform abilitării date prin Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în baza solicitărilor transmise de instituţiile prefectului, va stabili sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor prevăzute la alin. (2).
 + 
Articolul 2(1) Instituţiile prefectului monitorizează inventarierea caselor de locuit afectate, situate în raza administrativ-teritorială în care îşi exercită autoritatea, şi fac propuneri pentru reconstrucţia acestora, propuneri pe care le transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în vederea stabilirii şi solicitării sumelor necesare a fi alocate de la bugetul de stat pentru achiziţionarea de materiale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul program, pentru fiecare zonă de autoritate a consiliilor locale din judeţ.(2) Pentru efectuarea propunerilor precizate la alin. (1) instituţiile prefectului vor lua următoarele măsuri:a) constituirea prin ordin al prefectului a unei comisii de inventariere din care să facă parte primarul sau viceprimarul unităţii administrativ-teritoriale, un reprezentant al instituţiei prefectului, un reprezentant al inspectoratului judeţean în construcţii sau al direcţiei de urbanism judeţene şi, după caz, experţi sau specialişti în construcţii ori în economia construcţiilor;b) constituirea prin dispoziţie a primarului a unei comisii sociale care va analiza starea socială a familiilor sinistrate, numărul de persoane din fiecare familie, situaţia materială a acestora şi alte aspecte de natură să conducă la concluzia că respectivii pot sau nu să îşi reconstruiască sau să îşi reabiliteze locuinţa în regie proprie.(3) Comisia de inventariere prevăzută la alin. (2) va prezenta instituţiei prefectului inventarul caselor distruse sau avariate, după modelul prevăzut în anexa nr. 1, defalcat pentru fiecare rază administrativ-teritorială în care îşi exercită autoritatea consiliile locale, inventar care va fi şi însoţit în mod obligatoriu de fişele tehnice ale caselor de locuit, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul program.(4) Propunerile instituţiilor prefectului, prevăzute la alin. (1), se întocmesc în baza inventarelor efectuate în condiţiile alin. (3) şi a rezultatelor anchetelor sociale prezentate de comisiile prevăzute la alin. (2) lit. a), precizându-se distinct casele care nu pot fi reconstruite sau reparate în regie proprie de către proprietari datorită incapacităţii fizice a acestora de a realiza asemenea lucrări şi/sau a lipsei surselor de finanţare pentru contractarea lor cu prestatori de servicii şi executanţi specializaţi.(5) Consiliile locale, cu sprijinul direcţiilor de urbanism judeţene şi al oficiilor de cadastru, vor asigura întocmirea planurilor de urbanism pentru amplasamente noi propuse, în cazul strămutării gospodăriilor afectate, stabilind şi regimul juridic cu privire la dreptul de proprietate şi/sau de folosinţă asupra terenurilor de construcţie din noile amplasamente, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 + 
Articolul 3(1) Achiziţia materialelor principale de construcţii prevăzută la art. 1 alin. (2) şi repartizarea acestora pe judeţe şi localităţi se fac pe baza necesarului stabilit de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, conform solicitărilor transmise de primarii localităţilor prin instituţia prefectului din judeţele de care aparţin. Primarii localităţilor răspund, potrivit legii, pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor transmise.(2) Materialele principale de construcţii se achiziţionează, în condiţiile legii, de către Agenţia Naţională pentru Locuinţe franco-destinaţie şi se predau pe bază de proces-verbal primarilor localităţilor, potrivit repartizării stabilite în condiţiile alin. (1), în depozite centralizate la nivel local, stabilite şi comunicate agenţiei de către primării.(3) Primarii localităţilor răspund de depozitarea, gestionarea şi predarea către persoanele şi familiile sinistrate a materialelor preluate de la Agenţia Naţională pentru Locuinţe în condiţiile alin. (2) în scopul reconstruirii sau reparării caselor distruse sau avariate în urma inundaţiilor.
 + 
Articolul 4Prefecţii judeţelor coordonează acţiunile primarilor privind reconstruirea caselor de locuit distruse sau avariate, în vederea utilizării cu eficienţă şi în scopul pentru care au fost alocate materialele necesare, pe judeţe, potrivit prezentului program.
 + 
Articolul 5(1) Instituţiile prefectului vor monitoriza realizarea alimentării cu apă, a reţelelor de alimentare cu energie electrică şi, după caz, a celor de alimentare cu gaze naturale, precum şi a branşării la acestea a caselor de locuit reconstruite, în concordanţă cu programul de finalizare şi punere în funcţiune a construcţiilor.(2) Consiliile locale vor asigura folosinţa gratuită a unor terenuri de către antreprenorii generali prin care se execută lucrările de reconstrucţie a caselor de locuit, în vederea realizării organizării de şantier, şi vor asigura prin obiective de investiţii proprii realizarea drumurilor şi a căilor de acces pentru amplasamentele noi, în cazul strămutării gospodăriilor afectate de calamităţile naturale, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 + 
Articolul 6Anexele nr. 1-2 fac parte integrantă din prezentul program.
 + 
Anexa 1––-la Program––––APROB,PREFECT…………..Localitatea ………….Judeţul ……………..Nr. ……/…………..FIŞA (INVENTAR)de analiză în teren a caselor de locuit distruse sau gravavariate ca efect al calamităţilor naturale, care sunt propusea fi reconstruite în localităţile aflate pe raza de autoritatea Consiliului Local …………..

Nr.
crt.

Descrierea
casei de locuit

Gradul de avariere
a imobilului

Observaţii

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1.Localitatea (1)………
x x x x x x x x x x x x x
x x x x x x x x x x x x x
n.Localitatea (n)………
x x x x x x x x x x x x x
x x x x x x x x x x x x x
TOTAL case propuse pentru a fi reconstruite pe raza de autoritate a
Consiliului local ………………

Legendă────────1 = Numele şi prenumele proprietarului2 = Numărul membrilor de familie3 = Adresa casei de locuit4 = Suprafaţa totală a terenului (mp)5 = Deschiderea terenului la stradă (m)6 = Numărul cadastral (parcelă)7 = Număr de camere8 = Materialul din care a fost construită9 = Suprafaţa construită (mp)10 = Distrusă (prăbuşită)11 = Avarii structurale (în pericol de prăbuşire)12 = Avarii nestructurale (uşor afectată)13 = ObservaţiiNotă:Coloana 1 – Se menţionează numele şi prenumele proprietarului casei de locuit.Coloana 2 – Se va înregistra numărul membrilor familiei care gospodăresc efectiv în casa de locuit.Coloana 3 – Adresa va fi cât mai exactă pentru a se putea identifica în teren.Coloana 4 – Suprafaţa totală a terenului pe care se afla casa de locuit (nu se cuprind alte terenuri).Coloana 5 – Se va menţiona deschiderea terenului la stradă în ml.Coloana 6 – Se menţionează numărul cadastral (parcelă).Coloanele 7, 8, 9 cuprind date referitoare la casa de locuit, respectiv nr. de camere (se va detalia numărul camerelor de locuit, vestibul, bucătărie etc.), tipul de material din care a fost construită, suprafaţa desfăşurată construită (fără anexe gospodăreşti).Coloanele 10, 11, 12 – Se va marca cu semnul X situaţia existentă la momentul întocmirii fişei.Coloana 13 – Se vor trece orice observaţii se consideră necesar a fi menţionate cu privire la posibilitatea de execuţie a lucrărilor în regie proprie de către proprietari sau prin prestatori de servicii şi executanţi specializaţi.AVIZAT––Inspectoratul Judeţean în Construcţii PRIMARInspector şef judeţean ……… ………… + 
Anexa 2––-la Program–––-    Localitatea ……..    Judeţul ………..                                                 VIZAT                                                 ──────                                              CONSILIUL LOCAL                                           ………………………..                                                 PRIMAR,                                           ……………………….                            FIŞA TEHNICĂ*)                          a casei de locuit    Numele şi prenumele:    Număr membri de familie locatară a casei:    Adresa casei:    Suprafaţa totală a terenului pe care este amplasată construcţia (mp):    Deschiderea terenului la stradă (m):    Număr parcelă:    Descrierea casei distruse:                              – camere de locuit                              -'c7bucătărie                              – baie                              – (hol (vestibul,'c7cămară)    – materialul din care a fost construită:    – suprafaţa desfăşurată construită a casei (fără anexe gospodăreşti) (mp):    – starea de degradare: – distrusă (prăbuşită)                           – avarii structurale (în pericol de prăbuşire)                           – avarii nestructurale (uşor afectată)    Concluzii privind acţiunea necesară: (reconstruire/reparare)              Data De acord,                             (Semnătură proprietar)    Reprezentanţi ai Consiliului Local    ………………………………    Reprezentant al instituţiei prefectului    ………………………………    Reprezentant al inspectoratului judeţean în construcţii    ………………………………    Experţi/specialişti în construcţii    ………………………………––––Notă *) Se completează de către reprezentanţii autorităţii publice locale în comisia de inventariere.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x