PROGRAM din 21 septembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 878 din 30 septembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 430 25/04/2001
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 25/04/2001
ActulREFERIRE LAACORD 23/01/1991 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 1128 29/09/2005
ActulCONTINUT DEMEMORANDUM 21/09/2005

Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare



Guvernul RomânieiDocument de Proiect referitor laactivităţi de implementare şi monitorizare a Strategiei pentruîmbunătăţirea situaţiei romilor – 2005

Scurta descriere;

Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare va susţine Guvernul României în
eforturile sale de a îndeplini criteriile de aderare la Uniunea Europeana, cu
privire la sprijinirea implementării şi monitorizării Strategiei Naţionale de
Imbunătăţire a Situaţiei Romilor. Acest lucru se va realiza prin oferirea unui
sprijin financiar pentru proiectele locale care respecta priorităţile progra-
mului de aderare al României la Uniunea Europeana şi de asemenea care incu-
rajeaza participarea activa a romilor la viaţa economica, sociala, culturala
şi politica a comunităţii lor.

Obiectivul general al proiectului este de a produce schimbări pozitive nivelu-
lui de trai al comunităţilor minoritare dezavantajate din România prin:
1) îmbunătăţirea micii infrastructuri din regiunile ţinta selectate şi care
concentrează o mare parte a populaţiei de romi;
2) încurajarea integrării sociale şi economice a comunităţilor minoritare
dezavantajate din România prin oferirea de instruire profesionala şi
antreprenoriala precum şi prin programe de crearea locurilor de muncă în
regiunile ţinta, inclusiv achiziţia de terenuri
3) Reabilitarea locuinţelor

Programul va susţine proiectele de intervenţie derulate pe bază de parteneriat
de către autorităţile locale precum şi de membrii comunităţilor de romi.

Partea I Analiza contextuluiContextul NaţionalReformele politice şi economice iniţiate în România după 1990 au fost însoţite de scăderea drastica a activităţii economice precum şi de o creştere brusca a şomajului şi o scădere a nivelului de trai. Impactul social al reformei a fost relativ mare în comparaţie cu alte tari Central şi Est europene, datorita schimbărilor politice frecvente, a lipsei de decizie privind restructurarea economiei dar şi datorita incoerentei politicilor macroeconomice.Lipsa locurilor de muncă şi nivelul de trai foarte scăzut au afectat în special minoritatea etnica a romilor. În ultimii zece ani, rata şomajului în rândul romilor a crescut în mod sistematic, acest grup contribuind la menţinerea nivelului crescut al lipsei locurilor de muncă pe termen lung.În multe oraşe din România cartierele de romi au devenit suprapopulate, situaţia inrautatindu-se după 1990, când mulţi romi şi-au vândut apartamentele de la bloc şi s-au intors la rudele lor din cartierele de romi. Este cazul multor romi migraţi în zonele rurale, datorita lipsei unui loc de muncă care să le permită să-şi acopere cheltuielile administrative. La acest aspect a contribuit şi faptul ca mediul de viaţa era neprietenos şi deseori ostil.Infrastructura tehnica, adeseori inexistenta, se afla intr-o stare precara, în timp ce infrastructura sociala (scoli, grădiniţe, unităţi medicale, magazine, birouri sociale, etc) este necorespunzatoare sau de asemenea lipseşte. Datorita faptului ca multe persoane de etnie roma au domiciliul înregistrat în alta localitate, ei nu beneficiază de ajutoare sociale, copiii lor nu frecventează o scoală, iar familiile nu au acces la serviciile sociale.Acest proiect se adresează în mod direct problemelor menţionate mai sus. Prin dezvoltarea infrastructurii tehnice şi sociale din regiunile selectate ale tarii care deţine un mare procent al populaţiei minoritare dezavantajate, proiectul va crea condiţii pentru integrarea socio-economica a grupurilor ţinta.Evitarea discriminării ulterioare a romilor se va realiza printr-o implementare a proiectului corespunzătoare. Astfel, se vor urma "Principiile Directoare" stabilite de UE, OSCE şi Consiliul Europei care menţionează că "toţi paşii din cadrul procesului de rezolvare a situaţiei locuinţelor romilor vor fi dezvoltaţi astfel încât identitatea lor etnica şi culturala să fie conservata".Contribuţia PNUDVeriga lipsa din politicile de integrare ale romilor o constituie pregătirea şi ocuparea profesionala a acestora, aceste date fiind posibile conform unui studiu realizat de PNUD şi Organizaţia Internaţionala a Muncii (ILO). Gradul de ocupare profesionala a romilor în România este mai mic decât cel al populaţiei la nivel naţional. Implicarea femeilor de naţionalitate roma pe piaţa muncii este deosebit de redusa – procentul acestora fiind de 4 ori mai mare decât la nivel naţional. Participarea lor economica este parţial limitata datorita lipsei de calificare profesionala.Experienţa PNUDPNUD este o organizaţie puternic implicata în îmbunătăţirea oportunităţilor de dezvoltare a grupurilor vulnerabile. Raportul Regional de Dezvoltare Umana publicat de Biroul Regional PNUD, "Cum sa eviţi capcana dependentei", arata ca indicele de dezvoltare umana pentru romii din România este cel mai scăzut din întreaga regiune. În acest context, integrarea sociala, ca unul din domeniile cheie de acţiune ale PNUD România, are ca scop ameliorarea oportunităţilor de dezvoltare pentru romi urmărind creşterea nivelului de trai pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului.Proiectul propus va juca un rol foarte important în acest sens.În trecut, PNUD România a organizat un seminar privind Imbunătăţirea Situaţiei Romilor în România precum şi alte proiecte în vederea creşterii nivelului de trai, având drept ţinta comunităţile de romi (cooperative de credit, micro-întreprinderi, centre de dezvoltare comunitara etc). În acest sens PNUD România reprezintă un partener de incredere al Guvernului sprijinindu-l în eforturile sale de implementare a Strategiei Naţionale de Imbunătăţire a Situaţiei Romilor, date fiind bunele relaţii şi experienţa în colaborarea cu autorităţile locale/centrale şi organizaţiile societăţii civile.PNUD România a lansat raportul "HIV/SIDA şi Romii din Europa Centrala şi de Est" pregatindu-se sa lanseze inca doua rapoarte privind finanţările programelor pentru comunităţile de romi: "Cartea Alba -Finanţări pentru Comunităţile Roma din România" şi "Studiu asupra impactului finanţărilor şi programelor adresate comunităţilor de romi în perioada 1996-2004"Raportul "HIV/SIDA şi Romii din Europa Centrala şi de Est" reprezintă primul studiu de acest gen, abordând problematica HIV/SIDA şi răspândirea ei în rândul romilor din Europa Centrala şi de Est. Ca atare, raportul constituie un prim pas necesar pentru centralizarea unor informaţii despre problematica sociala complexa generata de fenomenul HIV/SIDA în rândul populaţiei vulnerabile şi marginalizate. Viziunea de ansamblu susţinuta de acest raport serveşte ca baza pentru cercetări suplimentare vizând o evaluare competenţa şi empirica a HIV/SIDA precum şi a minorităţii Roma în Europa Centrala şi de Est.Raportul vizează 4 tari din regiune: România, Bulgaria, Moldova şi Slovacia, selectate în urma consultării cu Biroul Regional PNUD Bratislava. Principalele recomandări propuse de raport sunt privite din prisma paşilor necesari în vederea reducerii unor probleme principale confruntate de romii din Europa Centrala şi de Est. Se prevede că toate eforturile şi programele să fie implementate prin parteneriate depline şi cu participarea activa a romilor.Iniţiativa PNUD de a elabora "Cartea Albă – Finanţări pentru Comunităţile Roma din România" adaugă un plus de informaţie în literatura de specialitate confirmând interesul Agenţiilor ONU din România pentru ameliorarea situaţiei romilor. Aceasta publicaţie îşi propune să prezinte activităţile realizate până în prezent în aceasta direcţie, prin descrierea tuturor proiectelor/programelor propuse în beneficiul comunităţilor de romi precum şi a instituţiilor/ organizaţiilor naţionale şi internaţionale care au fost implicate în finanţarea acestora.Ca structura Cartea Alba conţine patru părţi.Prima parte furnizează o sinteza a principalelor date referitoare la situaţia romilor din România.Cea de-a doua parte prezintă principalele instituţii finanţatoare, precum şi programele şi proiectele din cadrul acestora, insotite de descrieri succinte şi de prezentări ale principalelor obiective propuse.Principalele studii referitoare la comunităţile de romi, finanţate de instituţiile menţionate în partea anterioara vor fi detaliate în capitolul al treilea al lucrării, urmând ca ultima parte să prezinte concluziile şi recomandările formulate pe baza discuţiilor formale şi informale cu liderii romilor, oficiali ai Guvernului, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, instituţii finanţatoare, membrii ai comisiilor interministeriale/ comitetelor de sprijin, precum şi alţi factori interesaţi în formularea politicilor publice pentru romi.Studiu asupra impactului finanţărilor şi programelor adresate comunitatilor de romi în perioada 1996-2004" are drept scop evaluarea eficientei cu care au fost folosite fondurile destinate îmbunătăţirii situaţiei din comunităţile de romi. După descrierea principalilor indicatori privind situaţia romilor în România, politicile publice adresate lor şi principalii factori din acest domeniu, studiul analizează câteva exemple pozitive şi negative care vizează implementarea de proiecte pentru romi în 4 domenii: locuinţe/infrastructura, sănătate, educaţie, locuri de muncă.Proiectul "Centru de Sprijin Social pentru Comunităţile de Romi" îşi propune dezvoltarea unui centru pilot care să furnizeze servicii integrate comunităţilor de romi într-un cadru coerent bazat pe principii de dezvoltare durabila. Se preconizează ca proiectul va conduce la o creştere a gradului de dezvoltare economica şi sociala pentru comunităţile de romi din localitatea propusa (Mărăşeşti, jud. Vrancea), cu accent sporit asupra categoriei care include femeile şi copii, dar şi pe îmbunătăţirea stării de sănătate a întregii comunităţi şi adoptarea unui comportament adecvat pentru o viaţa mai sănătoasa.Impactul estimat al proiectului rezida în creşterea nivelului de trai al romilor din mai multe comunităţi, prin replicarea modelului din alte tari şi în România. În vederea extinderii proiectului se preconizează colaborarea PNUD cu parteneri naţionali şi internaţionali.Partea a II-a. StrategiaStrategia naţionalaÎmbunătăţirea situaţiei romilor continua să fie un obiectiv fundamental pentru politica Guvernului României. Programul de guvernare subliniază importanţa dezvoltării locale ale comunităţilor de romi, dezvoltare care este vizata de asemenea şi de Hotărârea Guvernului nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului României de Îmbunătăţire a Situaţiei Romilor. Documentul include un program de implementare şi reprezintă un model de colaborare dintre Guvern şi organizaţiile neguvernamentale ale romilor. Acest document are la baza principiile consensualismului, diviziunii sectoriale, descentralizării, egalităţii şi diferenţierii etnice. De asemenea strategia deţine un rol semnificativ în conceptul politicii de imbunatatire a situaţiei romilor şi urmăreşte sa stimuleze participarea lor la viaţa economica, sociala, educaţionala şi politica. Acest lucru va fi facilitat prin implicarea în programe de dezvoltare comunitara şi asistenţa sectoriala precum şi prin derularea unor programe de prevenire a discriminării sociale şi instituţionale. Implementarea strategiei este planificata pe durata a 10 ani (2001-2010).Strategia a fost dezvoltata cu participarea reprezentanţilor ministerelor responsabile, precum şi cu lideri şi reprezentanţi ai romilor de la numeroase organizaţii nonguvernamentale, iar acest fapt reprezintă unul dintre punctele forte ale acestei iniţiative. Direcţiile principale de acţiune ale Strategiei sunt: administraţie publică, locuinţe, securitate sociala, sănătate, economie, justiţie şi ordine publică, protecţia copilului, educaţie, cultura şi culte, comunicare şi participare civica.Obiectivele generale ale proiectului● Îmbunătăţirea condiţiilor de viaţa ale romilor din România prin extinderea şi reabilitarea infrastructurii publice din zonele ţinta cu o mare concentrare a populaţiei minoritare etnice dezavantajate;● Integrarea sociala şi economica a romilor prin implementarea de politici active pe piaţa muncii în zonele ţinta;● Îmbunătăţirea bunelor relaţii interetnice prin conservarea identităţii etnice a comunităţilor minoritare şi prin construirea unei infrastructuri sociale în zonele ţinta;● Sprijinirea implementării Strategiei Naţionale de Îmbunătăţire a Situaţiei Romilor.Obiectivele specifice ale proiectului1. Implementarea planului de acţiune al Strategiei prin susţinerea iniţiativelor dezvoltate de autorităţile locale şi instituţiile publice locale în parteneriat cu reprezentanţi ai comunităţilor de romi.2. Identificarea şi sprijinirea proiectelor de intervenţie comunitara desfăşurate în parteneriat de către autorităţile locale şi organizaţiile de romi.3. Realizarea unui studiu referitor la identificarea pe zone geografice a nevoilor romilor legate de ocuparea forţei de muncă şi de asemenea a perspectivelor de integrare economica a lor în societatea românească.Partea a III-a. Organizarea şi conducerea proiectuluiPrincipalii parteneri guvernamentali vor fi Secretariatul General al Guvernului, prin Unitatea de Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000-586.01.02 "Sprijin pentru Strategia naţională de îmbunătăţire a situaţiei romilor" (SGG-UIP) şi Agenţia Naţională pentru Romi (ANR), dar şi autorităţile locale, beneficiare ale granturilor. PNUD se va asigura ca exista o modalitate de abordare participativa a comunităţilor de romi astfel încât acestea să fie implicate activ în implementarea proiectelor la toate nivelele. Scopul este de a dezvolta activităţi complementare celor realizate de alte organizaţii în cadrul comunităţii.Proiectul se bazează pe o strânsa colaborare între instituţiile guvernamentale centrale, autorităţi locale, ONG-uri şi PNUD care vor fi parteneri implicaţi direct în implementarea proiectului, cu roluri şi responsabilităţi clar definite.Proiectul va fi implementat conform Legii bugetului de stat şi procedurii PNUD de execuţie naţionala. Agenţia de Execuţie a proiectului va fi SGG-UIP. PNUD va desemna un Director de proiect care va urmări atingerea obiectivelor proiectului în conformitate cu prezentul document. Întâlnirile de informare vor fi realizate permanent între reprezentanţii PNUD, SGG-UIP, ANR şi Directorul de proiect.Proiectul va fi implementat de PNUD în strânsa colaborare cu SGG-UIP şi ANR. Echipa proiectului va fi implicata în activităţile curente de organizare, conducere şi monitorizare ale proiectului inclusiv, în activităţile formale şi informale de monitorizare (vizite în teren, comitete de evaluare, rapoarte narative şi financiare). ANR va fi responsabil de pregătirea Termenilor de Referinţa pentru activităţile proiectului inclusiv, pentru evaluarea proiectului (evaluare finala şi parţiala). Personalul ANR din Bucureşti dar şi experţii romi din cadrul Birourilor Judeţene pentru Romi şi cei regionali ai ANR se vor implica activ în soluţionarea problemelor aparute pe parcursul implementării proiectului.Echipa proiectului şi Managerul de Proiect vor fi selectaţi de către o comisie formata din reprezentanţi ai SGG-UIP, ANR şi PNUD şi vor fi contractaţi de către PNUD. De preferat, aceştia vor fi selectaţi dintre persoanele cu experienţa în derularea de proiecte similare cu finanţare de la UE sau alte organizaţii internaţionale. Echipa proiectului va lucra în strânsa colaborare cu personalul SGG-UIP şi ANR pentru a asigura comunicarea zilnica şi întărirea capacităţii echipei SGG-UIP şi ANR. Echipa proiectului şi Managerul de Proiect vor răspunde în faţa PNUD pentru realizarea la timp a rezultatelor proiectului. Echipa proiectului va fi alcătuita din:● Coordonator proiect● Coordonator social● AdministratorManagerul de Proiect va fi responsabil de realizarea proiectului conform graficului activităţilor, bugetului, obiectivelor generale şi specifice asa cum sunt ele prevăzute în prezentul document. Managerul de Proiect va lua decizii pentru a asigura buna desfăşurare a proiectului. Orice dificultăţi majore vor fi soluţionate în colaborare de către PNUD, SGG-UIP şi ANR. De asemenea, Managerul de Proiect va pregăti Raportul Anual de Activitate şi îl va înainta spre aprobare partenerilor menţionaţi mai sus.Managerul de Proiect şi echipa proiectului vor avea următoarele responsabilităţi care vor fi asumate în strânsa colaborare cu personalul SGG-UIP şi ANR:● Coordonarea activităţilor zilnice ale proiectului● Pregătirea contractelor (personal, consultanţi, contracte de finanţare, echipamente)● Monitorizarea activităţilor proiectului la nivel local● Efectuarea tuturor plaţilor în cadrul proiectului● Administrarea conturilor proiectului● Pregătirea şi înaintarea rapoartelor narative şi financiare către ANR● Organizarea de activităţi şi evenimente de informare publicăÎn numele PNUD, Managerul de Proiect va menţine legătura cu parţile implicate în implementarea proiectului la nivel local:1. Autorităţile locale şi centrale2. Partenerii finanţatori3. ONG-uri ale romilorManagerul de Proiect va pregăti un plan de lucru în conformitate cu responsabilităţile fiecărui partener stipulate în acest document de proiect şi în strânsa colaborare cu reprezentanţii SGG-UIP, ANR şi Coordonatorii locali (BJR) şi regionali de Proiect.Reprezentanţii locali (BJR) şi regionali de Proiect în colaborare cu reprezentanţii autorităţilor locale, şi ONG-urilor locale ale romilor vor organiza selecţia iniţiativelor şi a personalului care va realiza activităţile din cadrul proiectelor locale, propuse spre finanţare.PNUDPNUD va avea responsabilitatea generală pentru managementul proiectului şi va co-finanta acest proiect. PNUD va fi responsabil de distribuirea fondurilor către autorităţile locale. Regulile şi regulamentele PNUD se vor aplica tuturor activităţilor legate de proiect. PNUD va pregăti şi actualiza planurile de lucru şi va folosi propriile mecanisme pentru monitorizare şi evaluare, asa cum sunt descrise în cele ce urmează. PNUD va folosi propriile mecanisme pentru a analiza situaţia financiară şi a realiza rapoarte exacte şi de actualitate ale proiectului.PNUD va monitoriza implementarea proiectului, asigurând conformitatea cu regulile şi procedurile relevante pentru execuţia la nivel naţional. Cheltuielile din buget şi orice propuneri de modificare a activităţilor bugetate vor fi analizate şi aprobate de grupul de parteneriat tripartit alcătuit din PNUD, Agenţia de Execuţie şi agenţii locali de implementare (autorităţile locale). Acest grup tripartit se va intalni cel puţin o dată pe perioada implementării proiectului pentru a analiza progresul acestuia.Partea a IV-a. Monitorizare şi evaluareProiectul definit în prezentul document va fi supus procedurilor standard de monitorizare şi evaluare ale PNUD în conformitate cu Manualul de Programe al PNUD. În plus, pot fi utilizate alte proceduri de monitorizare şi evaluare cerute de partenerul de co-finanţare, în cazul în care procedurile PNUD nu sunt considerate suficiente.În cadrul unei intalniri de lucru, dacă este cazul, proiectul va fi supus unei revizii realizate de către SGG-UIP, ANR şi PNUD. Directorul de Proiect va prezenta un Raport de Activitate la fiecare întâlnire de acest gen. Un Raport final de activitate va fi pregătit la încheierea proiectului. Toate rapoartele vor fi pregătite (în draft) şi distribuite tuturor părţilor cu mult timp înainte pentru a permite examinarea lor. Personalul SGG-UIP, ANR şi PNUD vor realiza monitorizarea permanenta a proiectului prin vizite în teren.În plus faţă de întâlnirile periodice ale partenerilor pentru discutarea rezultatelor intermediare, proiectul va fi supus controalelor financiare obişnuite ale programelor PNUD implementate conform procedurii de execuţie naţionala (audit anual).Partea a V-a. Contextul legalAcest Document de Proiect reprezintă instrumentul la care se face referire în articolul 1 al Acordului Standard de Asistenţa dintre Guvernul României şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la 23 ianuarie 1991. Proiectul va fi implementat conform regulilor şi procedurilor PNUD.Următoarele tipuri de modificări ale acestui document de proiect pot fi făcute numai cu semnătura Reprezentantului Rezident al PNUD care trebuie să se asigure ca ceilalţi semnatari ai documentului de proiect nu au nici o obiecţie faţă de modificările propuse:● Modificarea sau completarea oricărei anexe din documentul de proiect;● Modificări ce nu implica schimbări semnificative ale obiectivelor imediate, rezultatelor sau activităţilor proiectului dar care sunt cauzate de reorganizarea deja aprobata a resurselor sau de creşterea costurilor datorita inflaţiei;● Revizii anuale obligatorii care reorganizează etapele de distribuire a resurselor aprobate sau reflecta creşterea costurilor pentru experţi sau a altor costuri datorita inflaţiei, sau care iau în considerare flexibilitatea agenţiei privind cheltuielile.Planul de lucru şi bugetulProgramul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare

Anul: 2005 Numărul proiectului:
Titlul Proiectului: Activităţi de implementare şi monitorizare a strategiei
pentru îmbunătăţirea situaţiei romilor – 2005

┌─────────┬────────┬───────────┬──────┬────────────────────────────────────────┐│Proj. ID/│Activi- │ Perioada │Parte-│ Buget planificat ││Rezultate│tăţi ├───┬───┬───┤ner ├──────┬──────┬──────┬───────────┬───────┤│aşteptate│cheie │T.1│T.2│T.3│res- │Fond │Par- │Linie │Descriere │ Suma ││ │ │ │ │ │pon- │ │teneri│buge- │ │ ││ │ │ │ │ │sabil │ │ │tară │ │ │├─────────┼────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│Întreţi- │Perso- │ │ │ │ │ │ │ │Personalul │ ││nerea │nalul │ X │ X │ X │PNUD │ 4000│PNUD │ 71300│proiectului│ 20.000││unităţii ├────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│de imple-│Biroul │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 73100│Inchirierea│ 4.000││mentare a│proiec- │ │ │ │ │ │ │ │şi întreţi-│ ││proiec- │tului │ X │ X │ X │ │ │ │ │nerea bi- │ ││tului │ │ │ │ │ │ │ │ │roului │ ││ │ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│ │ │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 72500│Consumabile│ 1.500││ │ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│ │ │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 71600│Misiuni │ 4.000││ │ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│ │ │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 74500│Diverse │ 3.000│├─────────┴────────┴───┴───┴───┴──────┴──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│ Subtotal │ │ │ │ 32.500│├─────────┬────────┬───┬───┬───┬──────┬──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│Granturi │Servicii│ │ X │ X │PNUD │ 30000│Guvern│ 72600│Granturi │606.509││pentru │contrac-│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││proiec- │tuale │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││tele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────┼────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│Granturi │Servicii│ │ X │ X │PNUD │ 4000│PNUD │ 72600│Granturi │ 26.600││pentru │contrac-│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││proiec- │tuale │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││tele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────┴────────┴───┴───┴───┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────────┼───────┤│ Subtotal │633.109│├─────────┬────────┬───┬───┬───┬──────┬──────┬──────┬──────┬───────────┼───────┤│ │ISS │ X │ X │ X │PNUD │ 30000│Guvern│ │ISS (1,5%) │ 10.426││ │(1,5%) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────┼────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤│ │GMS(3%) │ X │ │ │PNUD │ 30000│Guvern│ 75100│GMS (3%) │ 19.053│├─────────┴────────┴───┴───┴───┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────────┼───────┤│ Subtotal │ 29.479│├──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┼───────┤│Total PNUD │PNUD │ 60.000│├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────┤│Total Guvern │PNUD │635.088│├──────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────┤│TOTAL 695.088│└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘MATRICEA LOGICA A REZULTATELOR ŞI RESURSELOR PROIECTULUI┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Rezultatul scontat la nivel naţional, asa cum este el menţionat în ││Programul-Cadrul al Resurselor Naţionale ││ ││Reforma sistemului de protecţie sociala/stabilirea celor mai vulnerabile ││grupuri ale societăţii ca grupuri ţinta │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Indicatorul rezultatului, conform Programului-Cadru de Rezultate şi Resurse: ││ ││Procentul persoanelor sărace incluse în sistemul de protecţie sociala/ ││capacitate crescută a celor săraci de a-şi imbunatati nivelul de trai. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Domeniul Strategic din Programul Cadru de Resurse: Accesul la servicii ││sociale de baza şi sisteme pentru managementul riscului şi creşterea numărului││de locuri de muncă la nivel local şi naţional ││ ││TTF Service Line: Servicii sociale de baza │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Strategia de parteneriat: Proiectul presupune o strânsa colaborare cu SGG-UIP ││şi ANR. Proiectul se bazează pe o strânsa colaborare între PNUD, SGG-UIP, ANR,││autorităţile locale din judeţele/oraşele selectate şi ONG-uri ale romilor ││recunoscute pentru rezultatele obţinute în programele de incluziune sociala. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Titlul şi numărul proiectului: Urbanizarea şi dezvoltarea sociala a regiunilor││cu populaţie dominant minoritara. │├───────────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬──────────────────┤│Rezultate naţionale │Rezultate anuale │Activităţi │Contribuţii ││scontate │ │ │ │├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│Rezultat 1 │Rezultat anual │Activitatea 1.1 │Echipa proiectului││ │pentru 2005: │ │şi personalul SGG-││ │ │ │UIP şi ANR ││Asigurarea monitoriză- │Organizarea acti-│Selectarea şi │ ││rii şi evaluării per- │vităţilor de mo- │contractarea │ ││evaluării permanente a │nitorizare şi │echipei proiectu │ ││proiectului şi întoc- │evaluare şi ela- │lui pentru acti- │ ││mirea rapoartelor de │borarea rapoarte-│vităţile de mo- │ ││monitorizare şi │lor aferente. │nitorizare. │ ││evaluare. │ │ │ │├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│Rezultat 2 │Rezultat anual │Activitatea 2.1 │Subcontracte ││ │pentru 2005: │ │ ││ │ │ │ ││Derularea unei companii│Organizarea a cel│Conferinţe de │ ││de informare şi con- │puţin 2 conferin-│presa, pregătirea│ ││ştientizare a opiniei │ţe de presa. │materialelor de │ ││publice la nivel naţi- │Elaborarea a cel │presa şi a bro- │ ││onal şi local şi reali-│puţin 1 broşura │surilor de pre- │ ││zarea unui studiu pri- │de prezentare a │zentare a pro- │ ││vind nevoile şi pers- │proiectului. │iectului. │ ││pectivele romilor în ce│ │ │ ││priveşte ocuparea for- │Rezultat anual │Activitatea 2.2 │ ││ţei de muncă │pentru 2005: │ │ ││ │ │Culegerea de date│ ││ │Organizarea unei │despre nevoile şi│ ││ │conferinţe de │perspectivele │ ││ │presa finala │romilor în ce │ ││ │ │priveste ocuparea│ ││ │Rezultat anual │forţei de muncă │ ││ │pentru 2005: │ │ ││ │ │ │ ││ │Lansarea unui │ │ ││ │studiu privind │ │ ││ │nevoile şi pers- │ │ ││ │pectivele romilor│ │ ││ │în ce priveşte │ │ ││ │ocuparea forţei │ │ ││ │de muncă. │ │ │├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│Rezultat 3 │Rezultat anual │Activitatea 3.1 │Subcontracte ││ │pentru 2005: │ │ ││ │ │ │ ││Realizarea de activi- │Numărul de romi │Selectarea pro- │ ││tăţi generatoare de │care au benefici-│iectelor │ ││venit │at de formare şi │ │ ││ │care au fost an- │Activitatea 3.2 │ ││ │gajaţi │ │ ││ │ │Asigurarea moni- │ ││ │ │torizării perma- │ ││ │ │nente a lucrărilor │├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│Rezultat 4 │Rezultat anual │Activitatea 4.1 │Subcontracte ││ │pentru 2005: │ │ ││ │ │ │ ││Reabilitarea de locu- │Numărul de metri │Lansarea licita- │ ││inţe sociale şi a în- │de reţea de ali- │ţiei, selectarea │ ││frastructurii mici în │mentare cu apa │şi contractarea │ ││zonele cu populaţie │construiţi. │firmelor de con- │ ││majoritara de romi. │ │strucţii. │ ││ │Numărul de metri │ │ ││ │patraţi de dru- │Activitatea 4.2 │ ││ │muri construite. │ │ ││ │ │Selectarea prin │ ││ │Numărul de metri │concurs şi con- │ ││ │de reţea de ca- │tractarea unor │ ││ │nalizare constru-│supervizori în- │ ││ │iţi. │dependenţi în do-│ ││ │ │meniul lucrări- │ ││ │Numărul de locu- │lor de construc- │ ││ │inţe sociale │ţii. │ ││ │reabilitate. │ │ ││ │ │Activitatea 4.3 │ ││ │ │ │ ││ │ │Asigurarea moni- │ ││ │ │torizării perma- │ ││ │ │nente a lucrări- │ ││ │ │lor de construc- │ ││ │ │ţii şi a crearii │ ││ │ │de locuri de │ ││ │ │muncă temporare. │ ││ │ │ │ │└───────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘APROBĂRITara: RomâniaCadrul de asistenţa pentru dezvoltare acordat României de ONURezultate/Indicatori: Intensificarea creşterii economice naţionale şi reducerea sărăciei în rândul grupurilor vulnerabile, prin acţiuni susţinute de incluziune sociala şi întărire a capacităţii instituţionale, până în anul 2009.Efecte aşteptate/Indicatori: Reducerea sărăciei şi sprijinirea afirmării economice în rândul grupurilor vulnerabile – romi, în special femei din mediul rural, tineri, inclusiv cei post-instituţionalizati – prin crearea unor locuri de muncă şi realizarea unor intervenţii specifice care să protejeze şi sa încurajeze incluziunea sociala. (PNUD)Rezultate aşteptate/Indicatori:● Crearea locurilor de muncă pentru grupurile dezavantajate prin intermediul lucrărilor publice, precum şi prin metode de instruire şi consiliere profesionala;● Reabilitare de mica infrastructura● Reabilitare locuinţelor● Achiziţie de terenuri agricole şi cultivarea lor.Partenerul de implementare: Secretariatul general al Guvernului (SGG)Agenţia Naţionala pentru Romi (ANR)Parteneri: Consilii locale┌──────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐│Perioada programului: 2005 │ │ Buget………… 1.810.000 RON ││Rolul programului: Creşterea economica│ │ Contribuţia la managementul 5% ││şi reducere saraciei │ │ general al proiectului (GMS) ││Titlul Proiectului: Activităţi de │ │ ││implementare şi monitorizare a │ │ ││Strategiei pentru îmbunătăţirea │ │ Buget total ││situaţiei romilor – Programul │ │ Resurse alocate: …………. ││guvernamental "Parteneriat pentru │ │ ● Guvernul României (SGG) ││sprijinul romilor-2005" │ │ 1.810.000 RON ││ │ │ ● Regular (PNUD) 60.000 USD ││Proiect nr: │ │ USD ││Durata proiectului: │ │ ● Alţii: ││Managementul proiectului: Execuţie │ │ o Donatori……… ││naţionala │ │ ││Intâlnirea Comitetului de aprobare; │ │ o Donatori……… ││ │ │ ● Contribuţiile în natură…A.N.R. ││ │ │ Buget neacoperit: ……. │└──────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘Aprobat de (Guvern): D-nul Mihai Alexandru Voicu, ministrul delegatpentru coordonarea Secretariatului General alGuvernuluiD-na Maria Ionescu, Preşedinţe al AgentieiNaţionale pentru RomiAprobat de (Parteneri)Aprobat de (PNUD): D-na Soknan Han Jung, Reprezentant RezidentNOTĂ(CTCE)Semnaturile şi stampilele se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 878 din 30.09.2005, la pagina 32.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x