PROCEDURI din 9 iulie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 18 iulie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 138 27/04/2004 ART. 29
ART. 18REFERIRE LALEGE (R) 138 27/04/2004 ART. 29
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 579 09/07/2014
ActulCONTINUT DENORMA 09/07/2014

privind constituirea garanţiei în contul Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare



 + 
Capitolul IScopul procedurii şi constituirea garanţiei + 
Articolul 1Scopul procedurilor privind constituirea garanţiei în vederea aprobării protocolului, analiza de risc pentru vicii ascunse, precum şi utilizarea/reţinerea garanţiei este de a descrie detaliat etapele care trebuie parcurse în vederea verificării conformităţii, conţinutului şi eligibilităţii cererii depuse de utilizator pentru autorizarea garanţiei în vederea aprobării protocolului.
 + 
Articolul 2După aprobarea constituirii dreptului de folosinţă asupra infrastructurii în favoarea utilizatorului, Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, denumită în continuare Agenţie, transmite utilizatorului, în scris, valoarea cuantumului garanţiei.
 + 
Articolul 3Utilizatorul transmite în scris Agenţiei propunerea sa cu privire la forma de garanţie pe care a ales să o constituie în contul Agenţiei.
 + 
Articolul 4Agenţia decide cu privire la forma de garanţie care urmează să se constituie şi comunică decizia sa utilizatorului.
 + 
Articolul 5Utilizatorul transmite Agenţiei documentele care atestă că a constituit garanţia conform deciziei Agenţiei.
 + 
Articolul 6În cazul în care garanţia este suficientă şi acoperă o perioadă de timp corespunzătoare, Agenţia transmite utilizatorului că autorizează garanţia constituită în contul său.
 + 
Articolul 7Agenţia transmite utilizatorului proiectul de protocol pentru a fi semnat de persoanele competente ale utilizatorului.
 + 
Articolul 8Divergenţele cu privire la proiectul de protocol se soluţionează de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale prin Oficiul de reglementare al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare.
 + 
Articolul 9Protocolul semnat de persoanele competente ale Agenţiei şi ale utilizatorilor se prezintă la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pentru aprobare în termen de 3 zile de la data înregistrării acestuia la cele două părţi semnatare.
 + 
Capitolul IIAnaliza de risc pentru vicii ascunse + 
Articolul 10În înţelesul prezentei proceduri, analiza de risc reprezintă activitatea desfăşurată de Agenţie în vederea identificării viciilor ascunse ale infrastructurii de îmbunătăţiri funciare care în timpul exploatării şi/sau utilizării acestei infrastructuri prezintă riscuri pentru populaţie, pentru mediul înconjurător, precum şi pentru bunurile din patrimoniul public şi privat.
 + 
Articolul 11Criteriile de efectuare a analizei de risc şi riscul minim admis pentru eliberarea/restituirea garanţiei se aprobă prin decizie a directorului general al Agenţiei şi se comunică filialelor din subordine la data intrării în vigoare a prezentelor proceduri.
 + 
Articolul 12În înţelesul prezentei proceduri, expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:a) viciul ascuns înseamnă defectele de funcţionare sau de construcţie ale uneia sau mai multor componente din alcătuirea infrastructurii, precum şi/sau lipsa unor astfel de componente care nu pot fi constatate la prima vedere ori printr-o verificare normală sau atentă;b) vicii ascunse cu risc minim admisibil înseamnă lucrările devenite ascunse ca urmare a lucrărilor executate în cadrul intervenţiilor şi/sau reparaţiilor recepţionate şi cu garanţie acordate de prestator/executant, conform prevederilor legale în vigoare;c) intervenţiile şi/sau reparaţiile la construcţii înseamnă lucrări care trebuie realizate astfel încât să se menţină rezistenţa şi stabilitatea proiectată a acestora, precum şi ceilalţi parametrii tehnico-funcţionali, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 13În situaţia în care, la data încheierii protocolului prevăzut la art. 2 din norme, Agenţia cunoştea viciile ascunse ale bunului dat în folosinţa utilizatorului şi nu l-a prevenit pe utilizator despre aceste vicii, Agenţia este ţinută să repare prejudiciul suferit din această cauză de utilizator în perioada când bunul se află în folosinţa sa.
 + 
Capitolul IIIUtilizarea/Reţinerea garanţiei + 
Articolul 14(1) Agenţia poate verifica, din momentul transmiterii dreptului de folosinţă gratuită asupra infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, utilizatorul cu privire la respectarea obligaţiilor stabilite prin protocolul de predare-preluare, privind întreţinerea, exploatarea şi utilizarea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, cu respectarea prevederilor art. 29^1 din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) În situaţia în care, ca urmare a verificărilor, se constată că utilizatorul nu a respectat obligaţiile prevăzute la alin. (1) şi/sau cerinţele garantate prevăzute la art. 16 din norme, Agenţia va soma utilizatorul să execute sau să remedieze lucrările neexecutate ori executate necorespunzător, să repare sau să înlocuiască bunurile defecte şi să completeze bunurile dispărute într-un termen stabilit pentru a asigura utilizarea infrastructurii conform regulamentului privind exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile acesteia.(3) În situaţia în care nu se respectă termenul stabilit potrivit alin. (2), Agenţia încasează întreaga garanţie constituită şi propune Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale să iniţieze procedura de retragere a dreptului de folosinţă gratuită constituit în favoarea utilizatorului, conform prevederilor art. 29^1 alin. (2) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 15În cazul lipsurilor materiale, valoarea daunei se va stabili la valoarea de înlocuire, conform legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 16Prejudiciile produse care depăşesc valoarea garanţiei vor fi urmărite în vederea recuperării de către Agenţie, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 17În situaţia în care utilizatorul infrastructurii nu este de acord cu evaluarea pagubelor determinate de Agenţie, acesta poate efectua, pe cheltuiala sa, o evaluare efectuată de către persoane autorizate de către Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România în evaluări de bunuri mobile şi imobile, după caz, ca membri acreditaţi sau corporativi.
 + 
Articolul 18(1) Indiferent de forma garanţiei constituite, aceasta poate fi executată de Agenţie la prima cerere scrisă în cazul neîndeplinirii cerinţelor garantate şi a obligaţiilor din protocol.(2) La cererea prevăzută la alin. (1) se anexează:a) actul privind neconformităţile constatate semnat de Agenţie şi utilizator;b) adresa Agenţiei către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale prin care solicită acestuia să iniţieze procedura de retragere a dreptului de folosinţă gratuită constituit în favoarea utilizatorului, conform prevederilor art. 29^1 alin. (2) din Legea nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 19Garanţia executată sau reţinută de Agenţie se utilizează conform prevederilor art. 20 din norme.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x