PROCEDURI din 20 decembrie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE MEDIERE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 16 ianuarie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHOTARARE 174 23/09/2019
ActulMODIFICAT DEHOTARARE 118 29/06/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 20/12/2014
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHOTARARE 174 23/09/2019
ActulMODIFICAT DEHOTARARE 118 29/06/2018
ActulREFERIT DEHOTARARE 118 29/06/2018





Notă
*) Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 52 din 20 decembrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 16 ianuarie 2015.
 + 
Capitolul IDispoziții introductive + 
Articolul 1(1)Consiliul de mediere este autoritatea națională de reglementare și control în domeniul medierii.(2)Consiliul de mediere este înființat în baza art. 17 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator, cu modificările și completările ulterioare, ca organism autonom cu personalitate juridică, de interes public, cu sediul în municipiul București.(3)Consiliul de mediere este organizat și funcționează potrivit prevederilor Legii nr. 192/2006 , cu modificările și completările ulterioare, și ale Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 5/2007 , cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulament. + 
Articolul 2(1)Consiliul de mediere este format din 9 membri și 3 membri supleanți, aleși prin vot direct și secret de mediatorii autorizați cu drept de vot înscriși în Tabloul mediatorilor, în condițiile prezentelor proceduri.(2)Pot fi membri ai Consiliului de mediere numai mediatorii autorizați care dispun de cunoștințe teoretice și de experiență practică în domeniul medierii conform art. 5 alin. (2) din Regulament.(3)Alegerea membrilor Consiliului de mediere are loc în condițiile Regulamentului și ale prezentelor proceduri.(4)Data alegerilor este stabilită de Consiliul de mediere în maximum 6 luni de la declanșarea procedurii de organizare a alegerilor, în condițiile art. 20 lit. m1, din Legea nr. 192/2006 , cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 3Alegerea membrilor Consiliului de mediere se desfășoară cu respectarea următoarelor principii: principiul legalității, principiul imparțialității, principiul cooperării, principiul prevenirii, principiul parteneriatului, principiul transparenței și dialogului social, principiul confidențialității, precum și principiul responsabilității.
 + 
Capitolul IICondiții de participare la alegeri a mediatorilor autorizați + 
Articolul 4La alegeri pot participa cu drept de vot mediatorii care îndeplinesc următoarele condiții:a)sunt înscriși în Tabloul mediatorilor autorizați – Secțiunea I reactualizat, în ultima formă transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform Regulamentului, înainte de declanșarea alegerilor;b)nu se află în executarea unei sancțiuni disciplinare;c)nu a interveni nicio clauză de suspendare la data exercitării dreptului de vot.
 + 
Articolul 5(1)Pentru a se putea întocmi în mod valabil lista mediatorilor cu drept de vot care participă la alegeri, Consiliul de mediere va întocmi și va afișa cu cel puțin 30 zile calendaristice anterior datei alegerilor lista completă cu mediatorii care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 4, listă pe care o va afișa la sediul propriu și o va publica pe site-ul său oficial.(2)Lista prevăzută la alin. (1) poate fi contestată în termen de 72 de ore de la data afișării. Contestarea se poate face în scris pe adresa oficială a Consiliului de mediere, prin email la adresa contestații@cmediere.ro sau prin fax pe numărul afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere.(3)Soluționarea contestațiilor se face de către Departamentul juridic din cadrul Secretariatului tehnic al Consiliului de mediere în termen de două zile calendaristice de la înregistrarea acestora. Modificările rezultate ca urmare a contestațiilor admise vor fi incluse în lista finală a mediatorilor cu drept de vot ce se publică în maximum 48 de ore de la soluționarea contestațiilor.
 + 
Capitolul IIICondiții de depunere a candidaturii și procedura de validare a candidaturilor + 
Articolul 6Pentru a fi aleși ca membri ai Consiliului de mediere, candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 5 alin. (2) din Regulament și pe cele prevăzute la art. 2 și 4 din prezentele proceduri. + 
Articolul 7Cererile de candidatură însoțite de actele doveditoare se depun personal sau prin mandatar la sediul Consiliului de mediere cu minimum 23 de zile înainte de data limită pentru exercitarea dreptului de vot. + 
Articolul 8Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:a)cererea de candidatură, conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere – în original;b)declarația de intenție privind activitatea candidatului ca viitor membru al Consiliului de mediere – semnată, în original;c)curriculum vitae, în format Europass, cu fotografie – semnat de candidat, în original;d)cazierul judiciar al candidatului, în termen de valabilitate – în original;e)certificat medical din care să rezulte starea de sănătate psihică;f)adeverință din care rezultă că la data depunerii cererii de candidatură este membru al asociației profesionale a mediatorilor așa cum este înscris în Tabloul mediatorilor;g)codul de înregistrare fiscală a formei de exercitare a profesiei – copie certificată "conform cu originalul";h)dovada că a achitat taxa profesională datorată până la 31 decembrie a anului anterior celui în care se organizează alegerile;i)declarație că nu se află în executarea unei sancțiuni disciplinare, conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere;j)descriere a competențelor și experienței practice pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de art. 20 din Legea nr. 192/2006 , cu modificările și completările ulterioare, însoțită de o declarație pe propria răspundere sub sancțiunea art. 327 din Codul penal privind falsul în declarații. + 
Articolul 9(1)Cererile de candidatură însoțite de documentele menționate la art. 8 vor fi înregistrate de Secretariatul tehnic în Registrul de intrări al Consiliului de mediere.(2)Candidatul sau mandatarul va primi confirmarea numărului de înregistrare a candidaturii în Registrul de intrări, cu menționarea documentelor depuse și a numărului de file ale dosarului.(3)Secretariatul tehnic va publica pe site-ul Consiliului de mediere, în maximum 24 de ore de la înregistrare, numele mediatorilor care au depus cerere privind candidatura pentru calitatea de membru în Consiliul de mediere, cu mențiunea "dosar complet" sau "dosar incomplet, lipsește …".(4)Candidații publicați de Secretariatul tehnic ca având dosarul de candidatură incomplet pot depune o singură dată documente în completarea dosarului de candidatură, în termen de 48 de ore de la publicarea mențiunii "dosar incomplet".(5)În maximum 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a cererilor de candidatură, Secretariatul tehnic întocmește un proces-verbal privind situația dosarelor de candidatură depuse, în vederea predării către Comisia electorală a dosarelor de candidatură complete. Dosarele de candidatură care nu au fost completate în termen se clasează prin proces-verbal sau referat al Secretariatului tehnic al Consiliului de mediere.
 + 
Capitolul IVProcedura de validare a candidaturilor + 
Articolul 10(1)Validarea candidaturilor se face de către Comisia electorală.(2)Comisia electorală este constituită din 7 membri și 2 supleanți, mediatori autorizați cu drept de vot.(3)Calitatea de membru al comisiei electorale este incompatibilă cu cea de candidat la funcția de membru în Consiliul de mediere, cu cea de membru în Consiliul de mediere în exercițiu și cu cea de angajat al Secretariatului tehnic al Consiliului de mediere.(4)Propunerile pentru membrii în Comisia electorală se formulează de către asociațiile profesionale ale mediatorilor înscrise în Registrul național de evidență a organizațiilor din domeniul medierii întocmit de Consiliul de mediere, conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere, timp de 5 zile calendaristice începând cu data publicării listei finale a mediatorilor cu drept de vot.(5)Secretariatul tehnic al Consiliului de mediere va înregistra propunerile asociaților profesionale pentru membrii în Comisia electorală.(6)Componența Comisiei electorale se stabilește prin tragere la sorți în ședință a Comisiei consultative a corpului profesional al mediatorilor.(7)Secretariatul Comisiei electorale este asigurat prin unul dintre angajații Secretariatului tehnic al Consiliului de mediere, nominalizat prin decizie a președintelui Consiliului de mediere, acesta neavând calitatea de membru al comisiei. + 
Articolul 11(1)Comisia electorală este constituită prin hotărâre a Consiliului de mediere prin care constată îndeplinirea procedurii conform art. 10, cu minimum 23 de zile înainte de data-limită pentru exercitarea dreptului de vot.(2)Membrii Comisiei electorale vor alege președintele comisiei.
 + 
Articolul 12După constituirea Comisiei electorale, Secretariatul tehnic al Consiliului de mediere va preda pe bază de proces-verbal toate cererile de candidatură complete și documentele anexate cererilor, însoțite fiecare de un referat semnat de director și de un consilier juridic. + 
Articolul 13(1)Comisia electorală va decide asupra validării sau invalidării candidaturilor în termen de două zile de la data constituirii sale.(2)În ceea ce privește documentul depus de candidați în îndeplinirea condiției prevăzute la art. 8 lit. j) Comisia electorală va avea drept competență doar verificarea existenței declarației prevăzute la art. 8 lit. j), fără a face evaluări privind conținutul acesteia.(3)Decizia Comisiei electorale va fi semnată de toți membrii săi și de secretarul comisiei, cu precizarea votului și a eventualelor observații.(4)Decizia Comisiei electorale se va comunica în maximum 24 de ore prin afișare la sediul Consiliului de mediere și prin publicare pe site-ul propriu.
 + 
Articolul 14Contestațiile împotriva deciziei Comisiei electorale se vor depune la sediul Consiliului de mediere în termen de două zile lucrătoare.
 + 
Capitolul VComisia de soluționare a contestațiilor + 
Articolul 15(1)Comisia de soluționare a contestațiilor este constituită din cinci membri și doi supleanți, mediatori autorizați.(2)Calitatea de membru al Comisiei de soluționare a contestațiilor este incompatibilă cu cea de candidat la funcția de membru al Consiliului de mediere, angajat în Secretariatul tehnic al Consiliului, precum și cu cea de membru sau supleant în alte comisii constituite cu prilejul alegerilor aflate în desfășurare.(3)Pot fi membri ai Comisiei de soluționare a contestațiilor doar mediatorii care au drept de vot și care au experiență în desfășurarea unor activități similare.(4)Propunerile pentru membri în Comisia de soluționare a contestațiilor se formulează de asociațiile profesionale ale mediatorilor conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere, timp de 5 zile calendaristice începând cu publicarea listei finale a mediatorilor cu drept de vot. Propunerile vor fi însoțite de un curriculum vitae al mediatorilor propuși să facă parte din comisie.(5)Secretariatul tehnic al Consiliului de mediere va înregistra propunerile pentru membri în Comisia de soluționare a contestațiilor.(6)Componența Comisiei de soluționare a contestațiilor se stabilește prin tragere la sorți în ședință a Comisiei consultative a corpului profesional al mediatorilor.(7)Secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor este asigurat de unul dintre angajații Secretariatului tehnic din departamentul juridic, acesta din urmă neavând calitatea de membru al comisiei. + 
Articolul 16(1)Comisia de soluționare a contestațiilor este constituită prin hotărâre a Consiliului de mediere prin care se constată îndeplinirea procedurilor conform art. 15, cu minimum 23 de zile înainte de data-limită pentru exercitarea dreptului de vot.(2)Președintele Comisiei de soluționare a contestațiilor va fi ales dintre membrii comisiei de către aceștia.
 + 
Articolul 17(1)Comisia de soluționare a contestațiilor va decide asupra acestora în termen de două zile de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.(2)Decizia Comisiei de soluționare a contestațiilor se comunică în maximum 24 de ore, prin afișare la sediul Consiliului de mediere și prin publicare pe site-ul Consiliului de mediere.
 + 
Articolul 18(1)Lista finală a candidaților pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere se afișează în maximum 24 de ore de la soluționarea contestațiilor, prin afișare la sediul Consiliului de mediere și pe site-ul acestuia.(2)În interiorul aceluiași termen, se publică pe site-ul Consiliului de mediere declarațiile de intenție și descrierea competențelor și a experienței practice pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de art. 20 din Legea nr. 192/2006, cu modificările și completările ulterioare, depuse de fiecare candidat împreună cu cererea de candidatură, precum și curriculum vitae al fiecărui mediator care candidează pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere.
 + 
Capitolul VIBuletinele de vot + 
Articolul 19(1)Alegerea membrilor Consiliului de mediere se face pe baza votului exprimat direct și secret, prin completarea unui singur buletin de vot pentru fiecare vot exprimat, depus în urnă la sediul Consiliului de mediere sau transmis prin serviciul curierat cu care Consiliul de mediere se află într-un raport juridic contractual ce are ca obiect exprimarea votului prin corespondență.(2)Fiecare mediator înscris pe lista de votanți are dreptul să își exprime votul pe un singur buletin de vot, pentru minimum un candidat și maximum 9 candidați pentru fiecare tur de alegeri.(3)Buletinele de vot se tipăresc înainte de data alegerilor și conțin numele tuturor candidaților validați de Comisia electorală, în ordine alfabetică.(4)Buletinele de vot se tipăresc în număr egal cu cel al mediatorilor cu drept de vot, la care se adaugă o marjă de 5% pentru a acoperi eventualele situații de forță majoră, și sunt înseriate.(5)Votul se consideră valabil exprimat dacă au fost exprimate maximum nouă opțiuni, prin încercuirea numărului înscris în dreptul candidatului sau candidaților înregistrați oficial prin tipărire în buletinul de vot.(6)Votul nu este valabil exprimat dacă au fost exprimate mai mult de 9 (nouă) opțiuni pe un buletin de vot sau alte opțiuni decât cele tipărite inițial în forma oficială a buletinului de vot.(7)Votul nu este valabil exprimat dacă a fost exprimat pe un alt buletin de vot decât cel tipărit conform alin. (3) și (4).(8)Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret la urnă, fiecare mediator cu drept de vot care și-a exprimat votul va semna în lista de votanți și va aplica ștampila formei de exercitare a profesiei alături de semnătură.(9)Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret prin corespondență, fiecare mediator cu drept de vot care și-a exprimat votul va semna și va aplica ștampila pe documentul de confirmare ce însoțește buletinul de vot.(10)Orice înscrisuri pe buletinul de vot ce pot conduce la identificarea persoanei care și-a exprimat votul conduc la anularea respectivului buletin de vot.
 + 
Capitolul VIIProcedura de alegere și validare a membrilor Consiliului de mediere + 
Articolul 20(1)Comisia de validare a voturilor se constituie înainte de începerea procesului de votare și este formată din 7 (șapte) membri și 3 supleanți, la propunerea asociațiilor profesionale ale mediatorilor, prin depunerea propunerilor conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere.(2)Componența Comisiei de validare a voturilor se stabilește prin tragere la sorți în ședință a Comisiei consultative a corpului profesional al mediatorilor.(3)Comisia de validare a voturilor se constituie prin hotărâre a Consiliului de mediere în exercițiu, prin constatarea respectării procedurii prevăzute la alin. (2), cu minimum 15 zile înainte de data finală a exercitării votului.(4)Înainte de începerea activității, Comisia de validare a voturilor își alege un președinte care coordonează activitatea comisiei și prezintă rezultatul votului.(5)Comisia de validare a voturilor este asistată de două persoane din Secretariatul tehnic al Consiliului de mediere, care nu au drept de vot în cadrul comisiei.(6)Președintele Comisiei de validare a voturilor anunță public rezultatul votului prin publicare pe site-ul Consiliului de mediere și prin transmiterea pe newsletter.(7)Comisia de validare a voturilor întocmește un proces-verbal de activitate și îl depune sub semnătură la Comisia electorală.(8)Contestațiile referitoare la vot se depun în maximum 24 de ore la Consiliul de mediere, iar soluționarea acestora se face în maximum 24 de ore de Comisia de soluționare a contestațiilor.(9)Asociațiile profesionale care au candidați înscriși pe buletinele de vot pot desemna și câte un observator din partea fiecărei asociații, care participă la deschiderea urnelor și validarea voturilor.(10)Calitatea de membru în comisia de validare a voturilor, precum și cea de observator este incompatibilă cu cea de candidat și membru în Consiliul de mediere, precum și cu cea de membru în alte comisii prevăzute de prezentele proceduri.
 + 
Articolul 21(1)Votul se exprimă secret, o singură dată, prin completarea unui singur buletin de vot.(2)Voturile exprimate sunt validate și numărate de Comisia de validare a voturilor, care va anunța public numărul de voturi obținute de fiecare candidat, după întocmirea procesului-verbal în care se consemnează rezultatul votului prin întocmirea listei în ordinea descrescătoare a voturilor obținute de fiecare candidat.(3)Lista precizată la alin. (2) se va afișa și pe site-ul Consiliului de mediere. + 
Articolul 22(1)Comisia electorală va analiza modul în care s-au desfășurat alegerile și va întocmi un document în care va prezenta etapele desfășurării alegerilor, însoțit în anexă de documentele în susținere depuse de toate comisiile constituite cu prilejul alegerilor.(2)Primii nouă candidați care au obținut cel mai mare număr de voturi, dar nu mai puțin de 5% din numărul voturilor valabil exprimate, conform procesului-verbal întocmit de Comisia de validare a voturilor, sunt declarați de Comisia electorală ca fiind aleși pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) din Legea nr. 192/2006 , cu modificările și completările ulterioare.(3)Următorii trei candidați, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute, dar nu mai puțin de 5 % din numărul total de voturi valabil exprimate, sunt declarați de Comisia electorală ca fiind aleși ca membri supleanți ai Consiliului de mediere.(4)Lista membrilor și a membrilor supleanți rezultată în urma votului exprimat conform procesului-verbal este transmisă Consiliului de mediere spre publicare.(5)Consiliul de mediere ia act de rezultatul alegerilor, publică pe site-ul propriu rezultatul alegerilor transmis de Comisia electorală și anunță data ședinței de constituire a noului Consiliu de mediere.(6)Mandatul noului Consiliu de mediere începe conform Legii nr. 192/2006 , cu modificările și completările ulterioare, și Regulamentului.
 + 
Articolul 23(1)În situația în care nu sunt întrunite cumulativ condițiile prevăzute de art. 22 care să asigure constituirea legală a noului consiliu de mediere, respectiv 9 membri titulari și 3 membri supleanți care au obținut un număr de voturi mai mare sau cel puțin egal cu 5% din totalul de voturi valabil exprimate, se va organiza un nou tur de alegeri în condițiile prevăzute de prezentele proceduri, până la completarea componenței legale a Consiliului de mediere.(2)Organizarea următorului tur de alegeri va începe în maximum 15 zile și pentru acesta se vor tipări noi buletine de vot în condițiile prezentelor proceduri, pe care se vor înscrie doar candidații care nu au fost validați după turul anterior de alegeri.(3)După ce a avut loc un prim tur de alegeri, nu se mai pot depune noi candidaturi.(4)Rezultatul noului tur de alegeri completează lista anterioară fără să modifice ordinea anterioară a ocupării locurilor de membru în Consiliul de mediere.
 + 
Capitolul VIIIMonitorizarea alegerilor + 
Articolul 24(1)Cu minimum 10 zile înainte de tipărirea buletinelor de vot, se constituie Comisia de monitorizare a alegerilor.(2)Comisia de monitorizare a alegerilor se constituie prin hotărâre a Consiliului de mediere care constată îndeplinirea procedurii de desemnare a membrilor în cadrul ședinței Comisiei consultative a corpului profesional și este formată din 7 membri, mediatori autorizați desemnați de asociațiile profesionale care depun în acest sens propuneri conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere.(3)Comisia de monitorizare a alegerilor are rolul de a observa respectarea prevederilor Codului de etică și deontologie a mediatorilor pe durata campaniei electorale și a alegerilor, precum și organizarea și desfășurarea alegerilor conform prezentelor proceduri.(4)Membrii Comisiei de monitorizare a alegerilor se întrunesc în plen la începutul și la finalul mandatului, își desemnează un președinte și își stabilesc un mod de lucru.(5)Mandatul membrilor Comisiei de monitorizare a alegerilor încetează după depunerea la Consiliul de mediere a unui raport scris privind modul în care s-au desfășurat alegerile, dar nu mai târziu de maximum 5 zile de la anunțarea rezultatului final al acestora.(6)Raportul integral al Comisiei de monitorizare a alegerilor se publică pe site-ul Consiliului de mediere.
 + 
Articolul 25(1)Pe durata alegerilor, mediatorii trebuie să se abțină de la a face aprecieri denigratoare la adresa altor candidați sau colegi mediatori.(2)Este interzisă publicarea sub orice formă a buletinului de vot înainte de anunțarea publică a rezultatelor finale ale votului.(3)Activitatea Comisiei electorale, a comisiei de soluționare a contestațiilor și a Comisiei de validare a voturilor se va desfășura la sediul Consiliului de mediere din București, piața Sf. Ștefan nr. 7, sectorul 2.
 + 
Capitolul IXDispoziții finale + 
Articolul 26(1)În cazul în care calitatea de membru al Consiliului de mediere încetează în timpul exercitării mandatului în condițiile art. 10 prevăzute de Regulament, locul rămas vacant va fi ocupat de un membru supleant, în ordinea înscrierii pe lista membrilor supleanți.(2)Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul revocării unui membru al Consiliului de mediere.(3)Procedura de revocare se poate declanșa și se desfășoară în condițiile art. 11 din Regulament. + 
Articolul 27(1)Decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă pentru membrii comisiilor se va face în limita bugetului alocat respectivei comisii și numai cu avizul președintelui de comisie.(2)După constituire, fiecare comisie constituită conform prezentelor proceduri își va planifica activitatea și va înainta o propunere de buget către Consiliul de mediere, spre aprobare.(3)Consiliul de mediere aprobă bugetele propuse de comisii în limita a cel mult jumătate din fondurile alocate în bugetul anual al Consiliului de mediere la cap. 7 "Promovare, publicitate, conferințe, alegeri", fonduri ce pot fi alocate pentru întreaga organizare și desfășurare a procesului electoral. + 
Articolul 28Prezentele proceduri intră în vigoare la data afișării lor la sediul Consiliului de mediere și pe site-ul oficial al acestuia, conform art. 5 alin. (1) din Regulament.Procedurile au fost introduse de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 52 din 20 decembrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 16 ianuarie 2015.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x