PROCEDURI din 19 aprilie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 21 iunie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHOTARARE 88 19/04/2007
ActulCONTINUT DENORMA 19/04/2007

privind cadrul general de desfăşurare a misiunilor de audit intern



1. PROCEDURA PLAN DE AUDIT INTERNScopul:Întocmirea planului de audit intern în conformitate cu cerinţele Standardelor de audit internPremise:Planul de audit intern reprezintă cadrul de acţiune pentru Departamentul de audit intern şi se întocmeşte de către şeful acestui departamentProcedura:

Şeful Departamentului
de audit intern

1. întocmeşte planul anual de audit intern
(anexa nr. 1);
2. întocmeşte referatul cuprinzând criteriile de
selectare a misiunilor de audit.
Comitetul de audit 3. analizează şi aprobă planul anual de audit.
Consiliul de
administraţie
4. analizează şi aprobă planul anual de audit.

NOTĂ:Planul anual de audit intern poate fi modificat în cursul anului în condiţiile reiterării procedurii. + 
Anexa 1───────la proceduri────────────PLAN DE AUDIT INTERNPLAN DE AUDIT INTERNpe anul …….

Nr.
crt.
Tema misiunii
de audit
Obiective

Perioada supusă
auditării
Unitatea
auditată
Perioada desfăşurării
misiunii de audit
0 1 2 3 4 5
1

Şeful Departamentului de audit intern,……………………………….2. PROCEDURA ORDIN DE MISIUNEScopul:Declanşarea misiunilor de audit intern în conformitate cu planul de audit aprobatPremise:Ordinul de misiune reprezintă mandatul dat de Comitetul de audit Departamentului de audit intern pentru demararea misiunilor de audit intern în conformitate cu planul de audit intern aprobat. Ordinul de misiune are rolul de a preciza clar obiectivele misiunii de audit internProcedura:

Şeful Departamentului
de audit intern
planul de audit intern.
1. întocmeşte ordinul de misiune (anexa nr. 2)
în conformitate cu

Comitetul de audit

2. semnează ordinul de misiune întocmit în
conformitate cu planul de audit intern aprobat
de către Consiliul de administraţie.
Şeful Departamentului
de audit intern
3. primeşte ordinul de misiune semnat şi iniţiază
procedurile de demarare a misiunii de audit intern

 + 
Anexa 2───────la proceduri────────────ORDIN DE MISIUNEData ……ORDIN DE MISIUNE

Destinatar Şeful Departamentului de audit intern
Copie pentru informare Şeful activităţii auditate
Obiectul misiunii

Comitetul de audit………………3. PROCEDURA ORDINUL DE SERVICIUScopul:Repartizarea sarcinilor de serviciu pe auditorii interni, astfel încât să se poată demara misiunea de audit internPremise:Ordinul de serviciu reprezintă mandatul de misiune dat de către Departamentul de audit intern şi se întocmeşte de către şeful acestui departament, pe baza planului anual de audit intern şi a ordinului de misiuneProcedura:

Şeful Departamentului
de audit intern

1. numeşte şeful misiunii de audit intern;
2. repartizează sarcinile de serviciu pe fiecare
auditor în parte;
3. întocmeşte ordinul de serviciu (anexa nr. 3)
pe baza planului de audit intern.
Secretariatul

4. alocă un număr ordinului de serviciu;
5. asigură copii ale ordinului de serviciu
fiecărui membru al misiunii de audit intern.
Auditorii interni

6. iau cunoştinţă de ordinul de serviciu şi
sarcinile repartizate.

 + 
Anexa 3───────la proceduri────────────ORDIN DE SERVICIUNr. ……. Data ……….ORDIN DE SERVICIUÎn conformitate cu prevederile Ordinului de misiune nr. …… şi cu planul anual de audit intern, se va efectua o misiune de audit intern la ……….. (locaţia, unitatea), în perioada ……… . Scopul misiunii de audit intern este ………, iar obiectivele acesteia sunt …………………….. .Menţionăm că se va efectua un audit de …………….. (se precizează tipul de audit).Echipa misiunii de audit intern este formată din următorii auditori …… (şeful misiunii), ……………………. (auditori).Şeful Departamentului de audit intern,………………………………..4. PROCEDURA NOTIFICAREA PRIVIND DECLANŞAREA MISIUNII DE AUDIT INTERNScopul:Informarea şefului activităţii ce urmează a fi auditată, în baza ordinului de misiune semnat de Comitetul de audit, cu privire la declanşarea misiunii de audit internPremise:Prin această notificare se urmăreşte să se asigure desfăşurarea în condiţii corespunzătoare a misiunii de auditProcedura:

Auditorii

1. pregătesc notificarea (anexa nr. 4) către
serviciul/activitatea ce urmează a fi auditată
în vederea transmiterii acesteia cu 30 de zile
înainte de declanşarea misiunii de audit intern.
Şeful Departamentului
de audit intern
2. verifică notificarea;
3. semnează notificarea.
Auditorii

4. reţin domeniile de interes în vederea
includerii în planul de audit al misiunii,
studiază particularităţile activităţii în
contextul general al afacerii.

 + 
Anexa 4───────la proceduri─────────────NOTIFICARE PRIVIND DECLANŞAREAMISIUNII DE AUDIT INTERNNr. ………… Data …………NOTIFICAREprivind declanşarea misiunii de audit intern

Către: ……………. (conducătorul activităţii auditate)
De la: Şeful Departamentului de audit intern
Referinţe: Denumirea misiunii de audit intern

În conformitate cu Planul anual de audit intern, urmează ca în perioada ……….. să se efectueze o misiune de audit intern cu tema ………….. la (numele activităţii/structurii auditate). Misiunea de audit se va desfăşura sub coordonarea dlui/dnei ………………….. .Vă vom contacta ulterior pentru a stabili, de comun acord, o şedinţă de deschidere în vederea discutării diverselor aspecte ale misiunii de audit, şi anume:– prezentarea auditorilor;– scopul misiunii de audit;– prezentarea obiectivelor misiunii de audit intern;– programul misiunii de audit;– alte aspecte.Pentru pregătirea misiunii de audit intern, vă rugăm să ne puneţi la dispoziţie următoarea documentaţie: …………………………………………………………… .Dacă aveţi întrebări privind această misiune de audit sau aveţi domenii care aţi dori să facă obiectul investigaţiei noastre, vă rog să mă contactaţi pe mine sau să luaţi legătura cu dl/dna ……………………….. (numele şefului misiunii de audit).Şeful Departamentului de audit intern,………………………………..Data …………..5. PROCEDURA COLECTAREA ŞI PRELUCRAREA INFORMAŢIILORScopul:Colectarea de informaţii privitoare la structura/ activitatea auditată, astfel încât auditorul să se familiarizeze cu domeniul ce urmează a fi auditat, şi identificarea factorilor de reuşită a misiunii de auditPremise:Colectarea informaţiilor în această etapă va permite ulterior divizarea proceselor sau activităţilor auditate în sarcini elementare, identificarea riscurilor proprii fiecărei sarcini şi evaluarea lor.Colectarea informaţiilor presupune:– identificarea principalelor elemente ale contextului economic în care entitatea/activitatea auditată îşi desfăşoară activitatea;– cunoaşterea cadrului legislativ-normativ care reglementează activitatea entităţii/activităţii auditate;– identificarea sistemelor de control pentru o evaluare prealabilă a punctelor forte şi slabe;– reţinerea constatărilor semnificative şi recomandărilor din dosarul permanent şi rapoartele de audit intern precedente, relevante pentru stabilirea obiectivelor misiunii de audit intern;– identificarea şi evaluarea riscurilor semnificative;– identificarea surselor potenţiale de informaţii care ar putea fi folosite ca probe ale auditului.Activităţi:

Auditorii

1. identifică legile, regulamentele şi normele aplicabile
structurii/activităţii auditate;
2. apreciază factorii de reuşită a misiunii de audit;
3. obţin în vederea analizei: organigrama, regulamentele
de funcţionare, fişe ale posturilor, proceduri scrise ale
structurii/activităţii auditate etc.;
4. identifică responsabilităţile pe persoane;
5. studiază circuitul informaţiilor în cadrul structurii
auditate;
6. realizează proceduri analitice privind performanţa
structurii/activităţii auditate, în vederea analizei
riscurilor şi calităţii managementului (dacă acesta este
unul dintre obiectivele misiunii).

6. PROCEDURA IDENTIFICAREA ŞI ANALIZA RISCURILORScopul:Procedura urmăreşte identificarea riscurilor specifice structurii/activităţii auditate. Evaluarea controlului intern din cadrul structurii/activităţii auditatePremise:Aprecierea unui risc se realizează în funcţie de:– natura şi specificul activităţii/funcţiei auditate;– calitatea controlului intern;– gravitatea consecinţelor directe şi indirecte ale producerii riscului;– probabilitatea producerii riscului.Riscurile potenţiale impun recomandări de audit, aceste riscuri fiind identificate pe baza concluziilor misiunilor de audit anterioare.Procedura:

Auditorii

1. realizează, pe baza informaţiilor culese, lista
activităţilor auditabile;
2. pentru fiecare activitate auditabilă stabilesc sarcini
elementare;
3. identifică riscurile asociate pentru fiecare sarcină
elementară;
4. precizează criteriile de evaluare a riscurilor;
5. evaluează riscurile identificate;
6. stabilesc obiectivele de auditat ca urmare a riscurilor
identificate;
7. precizează dispozitivele specifice fiecărei sarcini
(obiective, mijloace, sistem informaţional);
8. întocmesc tabelul Analiza riscurilor (anexa nr. 5).
Şeful Depar-
tamentului
de audit
intern

9. organizează o şedinţă de analiză a obiectivelor de
audit, a riscurilor şi criteriilor de evaluare a acestora.
După caz, poate dispune reevaluarea obiectivelor şi
riscurilor identificate;
10. aprobă tabelul Analiza riscurilor.
Auditorii

11. reţin tabelul Analiza riscurilor în dosarul misiunii
de audit intern.

 + 
Anexa 5────────la proceduri─────────────TABEL ANALIZA RISCURILOR

Risc

Clasificarea
riscului

Proba-
bilitate

Impact

Descrierea
consecinţei

Strategia
existentă

Clasifi-
carea
riscului
rezidual
Strategii
necesare

7. PROCEDURA ELABORAREA PROGRAMULUI MISIUNII DE AUDITScopul:Desfăşurarea în bune condiţii a misiunii de audit intern, cu respectarea tuturor etapelor şi procedurilor, în vederea acoperirii tuturor obiectivelor auditabile şi a riscurilor asociateacestoraPremise:Programul misiunii de audit este un document de lucru al echipei de audit intern desemnate, întocmit în baza tematicii detaliate. Pentru fiecare obiectiv sunt precizate activităţile concrete de efectuat (studii, cuantificări, teste, controale, analize etc.), precum şi repartizarea acestor activităţi pe membrii echipei de audit intern şi perioadele de timp în care respectivele activităţi vor fi executateProcedura:

Şeful Departamentului
de audit intern

1. întocmeşte programul misiunii de audit intern
(anexa nr. 6);
2. organizează o şedinţă de analiză a programului
misiunii de audit intern cu toţi auditorii desemnaţi.
Auditorii

3. reţin programul de audit în dosarul misiunii;
4. aplică prevederile programului în efectuarea
misiunii de audit intern.

 + 
Anexa 6────────la proceduri─────────────PROGRAMUL MISIUNII DE AUDITComponente de bază1. Definirea obiectivului auditului intern2. Colectarea şi prelucrarea informaţiilor cu privire la activitatea auditată3. Evaluarea riscurilor şi ierarhizarea acestora4. Elaborarea procedurilor de audit5. Elaborarea chestionarelor6. Completarea chestionarelor7. Prelucrarea rezultatelor8. Elaborarea foii de identificare şi analiză a problemei9. Colectarea probelor de audit10. Revizuirea documentelor11. Elaborarea proiectului de raport de audit intern12. Discutarea proiectului de raport de audit intern cu structurile auditate şi soluţionarea contradicţiilor13. Finalizarea raportului de audit intern14. Prezentarea raportului de audit intern Comitetului de audit15. Urmărirea aplicării recomandărilor8. PROCEDURA ŞEDINŢA DE DESCHIDEREScopul:Prezentarea, într-un cadru organizat, a membrilor echipei de audit intern, a scopului misiunii, obiectivelor urmărite şi procedurilor de lucruPremise:Participanţii la şedinţa de deschidere sunt membrii echipei de audit şi şefii structurii/activităţii auditate. Locul de desfăşurare este locul de desfăşurare al activităţii auditateProcedura:

1. prezentarea echipei de audit intern;
2. prezentarea aprofundată a obiectivelor generale ale auditului
intern;
3. prezentarea tematicii şi obiectivelor misiunii de audit,
programului de audit etc.;
4. stabilirea persoanelor cu care auditorii trebuie să lucreze,
fie pentru a efectua teste, fie pentru a lua interviuri şi a
culege informaţii, precum şi stabilirea calendarului întâlnirilor;
5. logistica misiunii;
6. prezentarea procedurilor de audit.

9. PROCEDURA COLECTAREA PROBELOR DE AUDITScopul:Asigurarea unei baze documentare relevante şi rezonabile pentru formularea constatărilor şi concluziilor auditorilorPremise:Colectarea informaţiilor şi probelor de audit în conformitate cu obiectivele fixate. Se produc astfel probele de audit în baza cărora auditorii vor formula constatări, concluzii şi propuneri pentru înlăturarea deficienţelor identificate.Procedura:

Auditorii

1. efectuează testările şi procedurile stabilite în programul
de audit;
2. apreciază dacă probele obţinute sunt suficiente, relevante,
complete;
3. colectează documente care să servească la argumentarea
concluziilor finale;
4. întocmesc foile de lucru [anexa nr. 7a)] şi fişele de
identificare şi analiză a problemelor – FIAP [anexa nr. 7b)].
Şeful
misiunii
de audit

5. analizează şi aprobă testele;
6. revede şi aprobă fişele de lucru şi fişele de identificare
şi analiză a problemelor;
7. în funcţie de constatările incluse în FIAP, poate propune
şefului Departamentului de audit intern extinderea
verificărilor şi testelor în limita obiectivelor de audit ale
misiunii.
Şeful
Departamen-
tului de
audit intern
8. în cazuri deosebite, dispune extinderea testelor şi
verificărilor şi orice alte măsuri pe care le consideră
necesare.

 + 
Anexa 7a)─────────la proceduri────────────Foi de lucruConţinut:1. Scopul2. Sursa datelor3. Aria de cuprindere a misiunii4. Constatări şi rezultate5. ConcluziiSecţiuni principale:1. Referenţiere2. Natura şi durata procedurilor3. Aria de acoperire a procedurilor4. Judecata profesională aplicată5. Natura şi implicaţiile excepţiilor identificate6. Concluzii
 + 
Anexa 7 b)FIŞA DE IDENTIFICARE ŞI ANALIZĂ A PROBLEMEIEntitatea/Structura auditată ………………….Tema misiunii de audit intern …………………Numele auditorului …………………………..Data realizării ……………………………..FIŞA DE IDENTIFICARE ŞI ANALIZĂ A PROBLEMEINr. …………..

1. Problema:

2. Constatări:

3. Cauze:

4. Consecinţe:

5. Recomandări şi soluţii propuse:

Întocmit de Revizuit de………… ………………10. PROCEDURA REVIZUIREA DOCUMENTELOR DE LUCRUScopul:Pregătirea şi organizarea documentelor, astfel încât acestea să reprezinte o bază documentară relevantă, riguroasă şi solidă pentru formarea unei opinii privind obiectivele auditatePremise:Auditorii revăd documentele de lucru din punctul de vedere al conţinutului şi formei, asigurându-se că probele de audit cuprinse în dosarul misiunii de audit intern asigură formarea opiniei.Procedura:

1. revizuirea documentelor din punctul de vedere al conţinutului şi formei;
2. efectuarea modificărilor necesare în documentele întocmite;
3. întocmirea notei centralizatoare a documentelor de lucru.

11. PROCEDURA ELABORAREA PROIECTULUI DE RAPORT DE AUDIT INTERNScopul:Prezentarea cadrului general, a obiectivelor, constatărilor, concluziilor şi recomandărilor făcute de auditorii interniPremise:În elaborarea proiectului de raport de audit intern, auditorii utilizează probele de audit consemnate în fişele de identificare şi analiză a problemelor şi în Formularul de constatare şi raportare a iregularităţilor.Procedura:

Auditorii

1. redactează proiectul raportului de audit intern
(anexa nr. 8).
2. precizează pentru fiecare constatare din proiectul
raportului de audit intern proba de audit care susţine
respectiva constatare;
3. transmite şefului Departamentului de audit intern
proiectul raportului de audit intern împreună cu
probele de audit.
Şeful
Departamentului
de audit intern

4. analizează proiectul raportului de audit intern;
5. stabileşte dacă există constatări în proiectul
de raport de audit intern care trebuie să fie
transmise departamentului juridic pentru revizuire
din punct de vedere juridic.
Auditorii

6. efectuează modificările propuse de şeful
Departamentului de audit intern;
7. includ proiectul raportului de audit intern în
dosarul misiunii de audit intern.

 + 
Anexa 8───────la proceduri────────────PROIECT RAPORT DE AUDIT INTERNPROIECT RAPORT DE AUDIT INTERNPagina de titlu şi cuprinsulCuprinde denumirea misiunii de audit intern.IntroducereSe precizează denumirea misiunii, tipul de audit şi baza legală a misiunii (planul anual de audit, solicitări speciale).Se prezintă datele de identificare a misiunii de audit intern (echipa de auditori, structura/activitatea auditată, durata misiunii de audit, perioada auditată, persoanele contactate în timpul misiunii de audit).Se precizează activitatea/activităţile auditată(e) şi sunt prezentate informaţiile sintetice referitoare la aceasta (acestea).Se prezintă modul de desfăşurare a misiunii de audit intern (caracterul misiunii de audit şi tehnicile de audit utilizate: sondaj/verificări exhaustive, documentare; proceduri şi metode utilizate; documente utilizate în cursul misiunii; materiale întocmite în cursul misiunii de audit intern).Sunt sintetizate recomandările misiunilor de audit anterioare şi sunt subliniate acele recomandări care, până în momentul derulării prezentei misiuni de audit intern, nu au fost implementate.Precizarea obiectivelorObiectivele de audit intern prezentate în raportul de audit intern coincid cu cele înscrise în programul de audit.Precizarea elementelor metodologiceSunt precizate: metodologia, tehnicile şi instrumentele de audit intern folosite în cadrul misiunii de audit intern.Constatările şi recomandările auditorilorAuditorul trebuie să se pronunţe asupra obiectivelor de audit intern în ordinea în care sunt înscrise în programul de audit.Constatările efectuate trebuie prezentate sintetic, clar, cu trimiteri la anexele raportului de audit intern unde se află probele de audit reţinute. Se prezintă distinct constatările cu caracter pozitiv (în vederea generalizării) de constatările precizând iregularităţile semnalate, pentru care se precizează căile de eliminare a deficienţelor semnalate.Concluziile auditorilor sunt formulate în baza constatărilor făcute şi a probelor de audit reţinute. Concluziile trebuie să fie pertinente, obiective şi nu trebuie să fie disproporţionate în raport cu constatările pe care se bazează.Constatările care implică răspundere juridică vor fi redactate cu precizarea explicită a actelor normative încălcate şi vor fi consemnate în acte constatative bilaterale anexate raportului de audit intern. Aceste cazuri vor fi comunicate imediat atât conducerii, cât şi celor ce se ocupă cu guvernanţa.12. PROCEDURA TRANSMITEREA PROIECTULUI RAPORTULUI DE AUDIT INTERNScopul:Activitatea/structura auditată să aibă posibilitatea de a analiza proiectul raportului de audit intern şi de a formula punctul său de vedere la constatările şi recomandările echipei de audit.Premise:Proiectul raportului de audit transmis la activitatea/structura auditată trebuie să fie complet, bine fundamentat pe baza probelor colectate, cuprinzând toate opiniile şi recomandările echipei de audit.Procedura:

Şeful Departamen-
tului de audit
intern
1. transmite proiectul raportului de audit intern la
structura/activitatea auditată.

Structura/entitatea
auditată

2. analizează proiectul raportului de audit intern;
3. solicită, dacă se consideră necesar, o reuniune de
conciliere;
4. transmite contestaţia sa la proiectul raportului de
audit intern în termen de 7 zile de la data primirii
proiectului raportului de audit intern.
Şeful Departamen-
tului de audit
intern
5. analizează contestaţia depusă de structura auditată;
6. stabileşte dacă se justifică convocarea unei
reuniuni de conciliere;
Auditorii

7. precizează în raportul de audit intern aspectele
reţinute din contestaţia entităţii auditate, dacă este
cazul;
8. includ în dosarul misiunii de audit intern
contestaţia structurii auditate.

13. PROCEDURA REUNIUNEA DE CONCILIEREScopul:Discutarea contestaţiei depuse de conducătorul structurii/activităţii auditate şi a constatărilor şi propunerilor formulate în proiectul raportului de audit intern. Stabilirea calendarului de implementare a recomandărilor şi a persoanelor responsabile cu implementarea recomandărilor.Premise:Reuniunea de conciliere este pregătită de auditori, care formulează punctele lor de vedere referitoare la contestaţia depusă de entitatea auditată.Procedura:

Auditorii

1. pregătesc, în termen de 15 zile de la primirea
contestaţiei depuse de structura/activitatea auditată,
reuniunea de conciliere;
2. informează conducerea structurii/activităţii
auditate asupra locului, datei şi orei reuniunii de
conciliere.
Auditorii, sefului
Departamentului
de audit intern şi
conducerea
structurii/
activităţii
auditate
3. analizează constatările, concluziile şi
recomandările din proiectul raportului de audit intern
în vederea clarificării punctelor de vedere divergente;
stabilesc calendarul de implementare a recomandărilor.

Auditorii 4. întocmesc o minută a reuniunii de conciliere.

14. PROCEDURA MONITORIZAREA MISIUNIIScopul:Asigurarea faptului că în misiunea de audit intern au fost atinse, în condiţii de calitate, toate obiectivele stabilite.Premise:Şeful Departamentului de audit intern răspunde de supervizarea misiunii de audit intern.Procedura:

Auditorii

1. prezintă şefului Departamentului de audit intern
documentele din dosarul misiunii de audit intern.
Şeful Departamen-
tului de audit
intern

2. stabileşte măsurile necesare pentru ca misiunea de
audit să-şi realizeze obiectivele;
3. verifică executarea riguroasă a programului de audit
al misiunii;
4. verifică existenţa şi relevanţa probelor reţinute de
auditori;
5. verifică dacă raportul de audit intern este clar,
riguros, concis şi dacă acoperă obiectivele de audit
stabilite etc.;
6. verifică dacă raportul de audit intern a fost
elaborat la termenul fixat.

15. PROCEDURA DIFUZAREA RAPORTULUI DE AUDIT INTERNScopul:Se urmăreşte trimiterea raportului de audit intern la persoanele cuprinse în lista de difuzare a raportului.Premise:Raportul de audit intern este trimis conducerii structurii/activităţii auditate, managementului societăţii şi celor însărcinaţi cu guvernanţa.Procedura:

Auditorii

1. transmit raportul de audit intern şi planul de
acţiune pentru implementarea recomandărilor şefului
Departamentului de audit intern.
Şeful Departamen-
tului de audit
intern
2. semnează raportul de audit intern şi planul de
acţiune pentru implementarea recomandărilor.

Auditorii

3. transmit raportul de audit intern şi planul de
acţiune pentru implementarea recomandărilor structurii/
activităţii auditate, managementului şi Comitetului de
audit.
Conducătorul
structurii/
activităţii
auditate
4. primeşte raportul de audit intern şi planul de
acţiune pentru implementarea recomandărilor.

16. PROCEDURA MONITORIZAREA IMPLEMENTĂRII RECOMANDĂRILORScopul:Verificarea măsurii în care recomandările auditorilor au fost implementatePremise:Urmărirea implementării recomandărilor de către auditorii interni este un proces prin care se constată caracterul adecvat, eficacitatea şi oportunitatea acţiunilor întreprinse de către conducerea structurii/activităţii auditate pe baza recomandărilor cuprinse în raportul de audit intern.Procedura:

Auditorii

1. întocmesc fişa de urmărire a recomandărilor;
2. verifică implementarea recomandărilor la termenele
stabilite.
Structura/
activitatea
auditată
3. transmite auditorilor, la termenele stabilite, o
notă de informare cu privire la stadiul de implementare
a recomandărilor auditorilor.
Şeful
Departamentului
de audit intern

4. sintetizează notele de informare primite şi
raportează periodic celor însărcinaţi în guvernanţa
stadiul de implementare a recomandărilor auditorilor
interni, subliniind cazurile de nerespectare a
termenelor de implementare.

____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x