PROCEDURI din 18 februarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 18 martie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 83 31/01/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 83 31/01/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 31 15/01/2004
ActulMODIFICAT DEORDIN 81 10/03/2004
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 93 23/01/2003
ActulREFERIRE LAHG 829 31/07/2002
ActulREFERIRE LAHG 758 18/07/2002
ActulREFERIRE LAHG 399 19/04/2001
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 83 31/01/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 83 31/01/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 31 15/01/2004
ActulMODIFICAT DEORDIN 81 10/03/2004
ActulAPROBAT DEORDIN 39 18/02/2003
ActulCONTINUT DEORDIN 39 18/02/2003

privind implementarea subprogramului "Investiţii în servicii sociale"



1. Importanţa programuluiÎncepând cu anul 2000 Guvernul României a elaborat şi a implementat o serie de măsuri în scopul prevenirii, limitării sau inlaturarii efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot genera marginalizarea sau excluderea socială a unor persoane.În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării şi Prognozei, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Dezvoltării şi Prognozei aplica politicile de dezvoltare economică şi socială pe ansamblul tarii, pe regiuni şi zone de dezvoltare. Pentru realizarea acestor obiective, alături de alte acţiuni întreprinse, Ministerul Dezvoltării şi Prognozei elaborează şi implementeaza programe multianuale de sprijin al regiunilor. Alături de programele de dezvoltare privind stimularea investiţiilor în activităţi economice generatoare de profit pentru creşterea calităţii vieţii pe ansamblul tarii este necesară derularea unor programe de investiţii în servicii sociale care să sprijine realizarea Planului naţional antisaracie şi promovare a incluziunii sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 829/2002.În prezent reducerea saraciei şi integrarea efectivă pe piaţa muncii a grupurilor sociale vulnerabile se realizează printr-o schema de finanţare cuprinsă în cadrul Programului PHARE 2001 – componenta coeziune economică şi socială -, implementata în zonele de restructurare industriala cu potenţial de creştere economică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 399/2001, cu un grad de acoperire a teritoriului tarii de circa 30%.Luându-se în considerare problemele sociale recunoscute şi în celelalte zone ale tarii, prin subprogramul "Investiţii în servicii sociale", aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 93/2003, se intenţionează stimularea infiintarii şi modernizării unor servicii sociale.În sensul prezentelor proceduri, prin servicii sociale se înţelege activităţile care au drept obiectiv menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor pentru depăşirea unei situaţii de nevoie, cronice sau de urgenta, în cazul în care persoana sau familia este incapabila sa o soluţioneze singura.Subprogramul "Investiţii în servicii sociale", denumit în continuare program, susţine financiar serviciile sociale, promovand parteneriatul dintre administraţia judeteana sau locală şi societatea civilă.Primăriile/consiliile locale/consiliile judeţene, pe baza proiectelor depuse şi selectate, vor primi finanţare pentru crearea sau modernizarea unor servicii sociale adresate grupurilor vulnerabile care, datorită unor motive de natura economică, fizica, psihică sau socială, nu au posibilitatea să îşi asigure nevoile sociale sau să îşi dezvolte propriile capacităţi şi competente pentru integrare socială.Un accent important este pus pe identificarea cat mai exactă de către solicitanţi a grupurilor defavorizate, cat şi a soluţiilor propuse prin proiecte, pentru protejarea acestor persoane.Nivelul de implicare a partenerilor va fi un criteriu de selecţie, iar parteneriatul creat între autorităţile locale din zonele în care serviciile sociale oferite de asociaţii şi fundaţii sunt mai puţin dezvoltate va fi incurajat.2. Obiectivele programului2.1. Obiective generale:– dezvoltarea capacităţii sistemului de asistenţa socială în România pentru a răspunde nevoilor grupurilor vulnerabile;– întărirea capacităţii administraţiilor locale şi regionale de a crea parteneriate, de a organiza şi de a implementa iniţiative în domeniul serviciilor sociale.2.2. În cadrul prezentului program se finanţează investiţiile în înfiinţarea, reabilitarea şi/sau dotarea următoarelor unităţi pentru asigurarea serviciilor sociale:– centre educative pentru copiii saraci (de exemplu: copiii care au abandonat şcoala sau care fac parte din familii aflate în situaţii de criza);– unităţi de promovare a sănătăţii: planificare familială, educaţie sanitară;– centre sociale pentru copii şi adulti:● centre de gazduire pe perioada temporară;● cantine sociale;● centre de tip azil de noapte;– centre de integrare socială pentru ţinerii aflaţi în situaţii de risc (potenţiali şi/sau actuali delincventi, cu comportament deviant şi/sau antisocial);– centre de ocrotire pentru persoane cu handicap;– centre temporare pentru ţinerii de 18 ani care nu mai sunt institutionalizati ca urmare a depăşirii limitei de vârsta;– centre saptamanale pentru copiii saraci din comunitatile urbane sau rurale sarace în care accesul la şcoli este dificil;– centre de ocrotire pentru persoane dependente de alcool şi droguri;– centre de ocrotire pentru femei şi copii, victime ale violenţei la domiciliu;– cămine de bătrâni.3. Bugetul programuluiBugetul total estimat al programului aferent anilor 2003 şi 2004 este de 425.719 milioane lei, din care suma de 387.722 milioane lei este alocata de la bugetul de stat.Programul finanţează:– cheltuieli necesare infiintarii şi/sau modernizării serviciilor sociale:– asistenţa tehnica pentru implementarea programului (cheltuieli de personal, materiale şi servicii), destinată agentiilor pentru dezvoltare regionala.De la bugetul de stat programul este finanţat astfel:                                                          – milioane lei – ┌─────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬────────┐ │ │ 2003 │ 2004 │Bugetul │ │ │Program │Estimat │total │ ├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤ │ Ajutor financiar nerambursabil │ 164.372│ 215.600│ 379.970│ ├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤ │ Asistenţa tehnica │ 3.350│ 4.400│ 7.750│ ├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤ │ TOTAL: │ 167.722│ 220.000│ 387.722│ └─────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┘În cadrul programului ajutorul financiar nerambursabil aferent unui proiect care poate fi finanţat are valori cuprinse între:● suma minima: 300 milioane lei;● suma maxima: 3 miliarde lei.Finanţarea nerambursabilă nu poate depăşi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenţa trebuie să fie finanţată din sursele proprii ale solicitantului, ale partenerilor acestuia sau din alte surse decât cele provenind de la prezentul program. Fiecare solicitant trebuie să contribuie cu un aport propriu de cel puţin 10% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral în numerar. Contribuţia în natura nu este eligibilă.4. Cadrul instituţional al programuluiMinisterul Dezvoltării şi Prognozei este autoritatea contractantă, în numele Guvernului României, care răspunde de implementarea prezentului program.5. Criterii de eligibilitate5.1. Solicitanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) să fie primărie, consiliu local sau consiliu judeţean;b) să fie direct responsabili de pregătirea şi managementul proiectului şi sa nu acţioneze ca intermediari;c) să aibă surse de finanţare stabile şi suficiente pentru a asigura derularea şi continuitatea proiectului;d) să aibă experienta şi să poată demonstra capacitatea lor de a gestiona activităţi de amploarea proiectului pentru care este cerută finanţarea nerambursabilă.Potentialii solicitanţi nu sunt în drept sa participe la licitaţia deschisă sau sa primească finanţare nerambursabilă, dacă:● înregistrează obligaţii restante de plată a contribuţiilor la asigurările sociale şi de sănătate, conform prevederilor legale în vigoare, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);● înregistrează obligaţii restante de plată a taxelor şi impozitelor, conform prevederilor legale în vigoare, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);● sunt declaraţi într-o situaţie de încălcare contractuală prin neîndeplinirea obligaţiilor provenind dintr-un alt contract încheiat cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei sau dintr-un alt contract finanţat din fonduri bugetare ori ale Comisiei Europene.În cazul selecţiei proiectului solicitantul va fi parte în contractul de finanţare nerambursabilă încheiat cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei.5.2. Parteneriate şi eligibilitatea partenerilorPartenerii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) să fie asociaţie, fundaţie sau instituţie publică/privată;b) să aibă sediul înregistrat în România.Potentialii parteneri nu sunt în drept sa participe în asociere la realizarea proiectului, dacă:● sunt în stare de faliment sau pe cale de lichidare, au afacerile administrate de tribunal, au început proceduri de aranjamente cu creditorii, au activitatea suspendată sau sunt în orice situaţie analoagă provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislaţia în vigoare;● sunt subiectul procedurilor de declarare a falimentului, de lichidare, de administrări judiciare, de acorduri cu creditorii sau al altor proceduri similare prevăzute de legislaţia în vigoare;● nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a contribuţiilor la asigurările sociale şi de sănătate, prevăzute de legislaţia în vigoare;● nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a taxelor şi impozitelor, prevăzute de legislaţia în vigoare;● sunt declaraţi într-o situaţie de încălcare contractuală prin neîndeplinirea obligaţiilor provenind dintr-un alt contract încheiat cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei sau dintr-un alt contract finanţat din fonduri de la bugetul de stat sau de la Comisia Europeană.Pentru implementarea proiectului solicitanţii, începând cu data depunerii cererii de finanţare şi până la îndeplinirea obiectivelor propuse, pot acţiona individual sau în asociere, cu condiţia menţinerii partenerilor iniţiali. Prin program se urmăreşte crearea de parteneriate, în vederea stimulării implicarii comunităţilor locale în problemele cu care se confrunta acestea, atribuindu-se astfel un punctaj mai mare proiectelor care prevăd implementarea în parteneriat.Partenerii solicitantului trebuie să aibă sediul înregistrat în România, indiferent de regiunea de dezvoltare unde se implementeaza proiectul.Partenerii solicitantului pot fi fundaţii sau asociaţii organizate conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi instituţii publice sau private (de exemplu, spitale, şcoli, universităţi, unităţi de reeducare din domeniul delincventei juvenile etc.).Parteneriatul ia naştere ca urmare a încheierii unui contract între parteneri şi solicitanţi. În sensul prezentelor proceduri, prin contract de parteneriat se înţelege actul juridic care statuează drepturile şi obligaţiile autorităţii publice şi ale asociaţiilor/fundaţiilor pentru întreaga perioadă de funcţionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregătire, finanţare, realizare şi/sau exploatare a proiectului.Partenerii solicitantului nu pot participa ca furnizori sau ca intermediari la licitaţiile organizate în implementarea proiectului şi nu pot face achiziţii publice în numele solicitantului.Pe perioada derulării proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa de la Ministerul Dezvoltării şi Prognozei plati care fac obiectul contractului de finanţare nerambursabilă încheiat în cadrul acestui program. Partenerii vor tine evidenţa contabilă separată de cea a beneficiarului.5.3. Eligibilitatea proiectelor● Valoarea proiectului: Solicitarea de ajutor financiar nerambursabil trebuie să respecte valoarea minima de 300 milioane lei şi maxima de 3 miliarde lei, indiferent de costul total al proiectului (nu exista limita maxima referitoare la costul total al proiectului).● Durata proiectului: sa nu depăşească 12 luni de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilă. În cazul proiectelor care prevăd activităţi de construcţii-montaj nu se vor depăşi 12 luni de la finalizarea proiectului tehnic.● Sectoare sau domenii de activitate finanţate: înfiinţarea, reabilitarea şi dotarea categoriilor de unităţi prevăzute la pct. 2.2● Zone geografice eligibile: Sunt eligibile toate localităţile urbane şi/sau rurale, cu excepţia localităţilor cuprinse în zonele de restructurare industriala, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 399/2001.● Numărul cererilor de finanţare depuse de un solicitant: Un solicitant poate depune mai multe cereri de finanţare pentru proiecte diferite.● Activităţi neeligibile:– sponsorizări individuale pentru participarea la workshopuri, seminarii, conferinţe, congrese;– burse de studii sau cursuri de instruire individuală ori în grup;– activităţi curente de exploatare şi de întreţinere;– activităţi pentru care au fost deja alocate resurse de Guvern sau de alţi finanţatori.5.4. CosturiÎn sensul prezentului program, prin bugetul total al proiectului se înţelege valoarea estimată, în moneda naţionala, a totalităţii cheltuielilor economice generate de implementarea proiectului propus.Prin costuri eligibile se înţelege valoarea estimată, în moneda naţionala, a totalităţii cheltuielilor cofinantate de la program. Costurile eligibile sunt singurele costuri luate în considerare pentru finanţarea nerambursabilă.Costurile eligibile sunt costuri justificabile şi nu pot lua forma unor sume forfetare.Pentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, costurile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale:● să fie strict necesare pentru realizarea proiectului;● să fie prevăzute a fi efectuate după semnarea contractului, în perioada de execuţie a proiectului.Pentru unităţile prevăzute la pct. 2.2 sunt eligibile următoarele costuri:● construirea de imobile aflate numai pe terenurile în proprietatea solicitanţilor;● extinderea de imobile aflate numai pe terenurile în proprietatea solicitanţilor;● reabilitarea, renovarea sau modernizarea clădirilor;● dotarea cu bunuri şi echipamente specifice (mobilier, aparatura medicală, instalaţii sanitare, obiecte de uz casnic şi electrocasnic, instalaţii termice, electrice, de climatizare, de filtrare şi epurare a apei etc.).Sunt neeligibile următoarele costuri:● cheltuieli de personal;● taxe şi impozite;● amenzi;● asigurare, instruire, audit, garanţii financiare;● provizioane pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;● comisioane;● cumpărări de terenuri;● cumpărări de autovehicule;● pierderi de schimb valutar;● taxa pe valoarea adăugată;● costuri ale unor studii pregătitoare (proiect tehnic) sau ale altor activităţi pregătitoare;● avize, autorizaţii, taxe pentru construcţii.6. Promovarea programuluiPentru a permite informarea clara şi unitară a potenţialilor solicitanţi va fi susţinută o campanie publicitara la nivel naţional, regional şi local de către Ministerul Dezvoltării şi Prognozei, împreună cu agenţiile pentru dezvoltare regionala.Pentru susţinerea campaniei de promovare a programului Ministerul Dezvoltării şi Prognozei va încheia cu agenţiile pentru dezvoltare regionala contracte de prestări de servicii.Anunţul pentru lansarea publică a cererii de oferta pentru proiecte în cadrul programului va fi făcut public, inclusiv pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltării şi Prognozei: www.mdp.ro.Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor publică în cotidienele/publicaţiile locale anunţul pentru lansarea publică a cererii de oferta pentru proiecte în cadrul programului şi vor organiza sesiuni de informare cu aceasta tematica în municipiile reşedinţa de judeţ.7. Distribuirea procedurilor de implementarePrezentele proceduri de implementare vor fi utilizate şi drept "Ghidul solicitantului" şi se distribuie gratuit celor interesaţi, la cerere, de către Ministerul Dezvoltării şi Prognozei şi agenţiile pentru dezvoltare regionala, pe suport hârtie, prin e-mail sau pe suport magnetic. De asemenea, acesta poate fi accesat de pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltării şi Prognozei www.mdp.ro şi la următoarele adrese ale agentiilor pentru dezvoltare regionala:

         
  Nr. crt. Regiuni Judeţe Adresele agenţiilor pentru dezvoltare regională
  1. Nord-Est Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, str. Alexandru cel Bun nr. 27 bis, cod 5600 Piatra-Neamţ, judeţul Neamţ, telefon: 0233/218071; fax: 0233/218071; e-mail: adrnordest@adrnordest.ro
  2. Sud-Est Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea, Tulcea Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Piaţa Independenţei nr. 1, et. 5, cod 6100 Brăila, judeţul Brăila, telefon: 0239/611086; fax: 0239/623403; e-mail: seagency_ro@cibnet.flex.ro
  3. Sud Muntenia Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 1, cod 8500 Călăraşi, judeţul Călăraşi, telefon: 0242/331769; fax: 0242/313167; e-mail: adr3sud@nex.ro
  4. Sud-Vest Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest, Str. Unirii nr. 19, cod 1100 Craiova, judeţul Dolj, telefon: 0251/414904; fax: 0251/419494; e-mail: adr@rdslink.ro
  5. Vest Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest, str. Proclamaţia de la Timişoara nr. 5, cod 1900, Timişoara, judeţul Timiş, telefon: 0256/191981; 0256/191923; fax: 0256/191981, 0256/191923; e-mail: office@adr5vest.ro
  6. Nord-Vest Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureş Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, str. Sextil Puşcariu nr. 2, cod 3400, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, telefon: 0264/431550; fax: 0264/43922; e-mail: adrnv@mail.dntcj.ro
  7. Centru Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru, str. Decebal nr. 12, cod 2500, Alba Iulia, judeţul Alba, telefon: 0258/818613; 0258/818616; fax: 0258/818613; e-mail: adcentru@abx.logicnet.ro
  8. Bucureşti Ilfov Bucureşti-Ilfov Agenţia pentru Dezvoltare Regională Bucureşti Ilfov, Calea Victoriei nr. 16-20, sc. A, et. 2, sectorul 1, Bucureşti, telefon: 0213159659; fax: 0213159665, e-mail: adrbi@newsys.ro

8. Completarea formularului "Cerere de finanţare nerambursabilă"Pentru completarea cererii de finanţare nerambursabilă Ministerul Dezvoltării şi Prognozei, precum şi agenţiile pentru dezvoltare regionala furnizează toate informaţiile cerute, în mod gratuit, potenţialilor solicitanţi.Solicitanţii trebuie să respecte strict formularul cererii de finanţare nerambursabilă, precum şi ordinea paginilor.Este important să fie furnizate suficiente detalii pentru a se asigura claritatea privind în special modul în care vor fi atinse scopurile proiectului, avantajele care vor rezultă din implementare, precum şi modul în care proiectul propus este relevant pentru obiectivele programului.În scopul asigurării unor sanse egale tuturor solicitanţilor, se va respecta confidenţialitatea datelor şi informaţiilor menţionate în proiecte şi nu se va face nici o apreciere cu privire la sansele de finanţare a cererilor depuse.Nu au dreptul sa completeze cereri de finanţare nerambursabilă salariaţii Ministerului Dezvoltării şi Prognozei şi cei ai agentiilor pentru dezvoltare regionala, precum şi rudele până la gradul II şi afinii acestora.Documentele care însoţesc cererea de finanţare nerambursabilă:Pentru solicitanţi:1. copie de pe bilanţul contabil la data de 31 decembrie 2002;2. copie de pe hotărârea consiliului local/judeţean privind aprobarea cofinanţării proiectului;3. CV-ul managerului de proiect şi al persoanelor responsabile cu realizarea activităţilor-cheie din proiect;4. copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a solicitantului;5. declaraţie de atestare fiscală, în original, eliberata de administraţia financiară, care să stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care să rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata către bugetul asigurărilor sociale de stat, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);7. certificat emis de casa de asigurări de sănătate judeteana, din care să rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata către fondul asigurărilor de sănătate, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);8. schema de organizare a solicitantului.Pentru parteneri:1. copie de pe contractul de parteneriat;2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care să cuprindă elemente economice şi financiare;3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activităţilor-cheie din proiect;4. declaraţie pe propria răspundere ca îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la pct. 5.2.Toate documentele vor fi anexate la cererea de finanţare, în ordinea enumerata mai sus. Cererea de finanţare şi documentele anexate trebuie să fie în mod obligatoriu indosariate şi să aibă paginile numerotate.9. Depunerea formularului "Cerere de finanţare nerambursabilă"Cererile de finanţare nerambursabilă trebuie trimise prin posta, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, sau depuse la Ministerul Dezvoltării şi Prognozei, str. Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti (aducatorului i se va elibera o confirmare de primire cu data şi semnatura).Cererile de finanţare nerambursabilă trimise prin orice alte mijloace (de exemplu: fax sau e-mail) ori trimise la alte adrese vor fi respinse.Pentru a fi acceptată cererea de finanţare nerambursabilă trebuie să respecte următoarele condiţii:– va fi redactată în limba română, pe suport hârtie;– completarea se va face pe calculator. Cererile completate de mana sau la masina de scris nu vor fi acceptate;– va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau se va depune la sediul Ministerului Dezvoltării şi Prognozei;– va fi depusa într-un exemplar original şi doua copii, toate într-un pachet sigilat, cu următoarele menţiuni:● adresa Ministerului Dezvoltării şi Prognozei;● precizarea: Licitaţie deschisă de proiecte pentru subprogramul "Investiţii în servicii sociale";● fiecare exemplar va purta menţiunea "ORIGINAL" şi, după caz, "COPIA 1", "COPIA 2";● numele şi adresa solicitantului/responsabilului de proiect;● termenul limita de depunere este 30 mai 2003, ora 16,00. Orice cerere primită după termenul limita va fi respinsă în mod automat şi nu va fi deschisă chiar dacă ştampila poştei indica o dată anterioară datei limita.Fiecare cerere de finanţare nerambursabilă primeşte un număr de înregistrare dintr-un registru special întocmit de Ministerul Dezvoltării şi Prognozei pentru acest program. Cererile de finanţare nerambursabilă nu vor fi deschise înaintea sesiunii de deschidere.În urma sesiunii de deschidere a propunerilor de proiect Ministerul Dezvoltării şi Prognozei trimite confirmări de primire tuturor solicitanţilor, menţionând dacă propunerea de proiect a fost sau nu primită înaintea încheierii termenului limita şi informandu-i asupra numărului de înregistrare al cererii de finanţare nerambursabilă.10. Evaluarea şi selectarea cererilor de finanţare nerambursabilăMembrii Comisiei de evaluare sunt aleşi dintre specialişti cu experienta în domeniu, pe baza CV depuse, şi sunt numiţi prin ordin al ministrului dezvoltării şi prognozei. Vor fi nominalizate cel puţin două rezerve, pentru cazurile în care se identifica un conflict de interese sau apar evenimente neprevăzute.Secretariatul şi preşedinţia Comisiei de evaluare vor fi asigurate de Ministerul Dezvoltării şi Prognozei.Comisia de evaluare va fi formată din 7 membri, dintre care:a) 5 membri cu drept de punctare:● 2 reprezentanţi ai agentiilor pentru dezvoltare regionala;● 2 reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării şi Prognozei;● un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;b) 2 membri fără drept de punctare, din partea Ministerului Dezvoltării şi Prognozei, respectiv preşedintele şi secretarul Comisiei de evaluare.Rolul Comisiei de evaluare este de a evalua proiectele depuse de solicitanţi şi de a selecta, în vederea finanţării, proiectele care au obţinut cel mai bun punctaj.Secretarul va redacta Raportul de evaluare şi procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de evaluare.În prima sesiune toţi membrii Comisiei de evaluare semnează declaraţia de confidenţialitate şi imparţialitate. Orice membru al Comisiei de evaluare implicat într-un conflict de interese va fi recuzat şi exclus din comisie.În prima sesiune Comisia de evaluare stabileşte regulile şi programul de desfăşurare a sesiunilor acesteia în procesul de evaluare, inclusiv cazurile în care se pot cere clarificări din partea solicitanţilor, precum şi modalităţile în care comisia va comunică cu solicitanţii.Toate proiectele solicitanţilor vor fi evaluate conform următoarelor criterii:10.1. ConformitateÎn sesiunea de deschidere au loc desigilarea pachetelor conţinând cererile de finanţare nerambursabilă, precum şi verificarea conformitatii de către Comisia de evaluare.Cererile de finanţare nerambursabilă care nu sunt însoţite de toate documentele solicitate sau nu sunt semnate ori stampilate sunt respinse. Aceste cereri care nu corespund din punct de vedere al conformitatii vor fi incluse în Lista proiectelor respinse la verificarea conformitatii.La fiecare cerere de finanţare nerambursabilă se ataşează Fişa proiectului, care va fi completată de secretarul Comisiei de evaluare.Toate cererile de finanţare nerambursabilă care corespund cerinţelor de conformitate intră în etapa de verificare a eligibilităţii.10.2. Eligibilitatea solicitanţilor, partenerilor şi proiectelorComisia de evaluare verifica eligibilitatea solicitanţilor, a partenerilor şi a proiectelor, descrise la pct. 5.1, 5.2 şi 5.3. Cererile de finanţare nerambursabilă care nu îndeplinesc unul dintre criteriile de eligibilitate sunt respinse. Acestea se includ în Lista proiectelor respinse după verificarea eligibilităţii.Solicitanţii care au fost respinsi în urma verificării conformitatii şi eligibilităţii vor fi anuntati în scris de către secretarul Comisiei de evaluare.Proiectele care îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate vor fi acceptate pentru procesul de evaluare.10.3. Evaluarea calităţii proiectelorEvaluarea şi selecţia proiectelor sunt realizate pe baza criteriilor de evaluare şi selecţie prevăzute în anexa "Lista criteriilor de evaluare". Punctajul final pentru fiecare criteriu se noteaza în Fişa proiectului.Fiecare membru al Comisiei de evaluare evalueaza toate proiectele. Punctajul total al proiectului, acordat de un evaluator, este calculat prin adunarea punctelor acordate pentru fiecare criteriu.Punctajul final al fiecărui proiect este calculat prin media aritmetica, cu 3 zecimale, a punctajelor totale acordate de fiecare membru al Comisiei de evaluare.Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 100 de puncte.La sfârşitul şedinţei de evaluare secretarul Comisiei de evaluare centralizează punctajele din fişele proiectelor în formularul "Centralizator – punctaj proiecte". Acest formular trebuie să fie semnat de preşedintele Comisiei de evaluare şi de secretarul acesteia.Proiectele se selecteaza în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, după care Comisia de evaluare le propune spre aprobare, în vederea finanţării, ministrului dezvoltării şi prognozei.Pentru proiectele propuse spre finanţare se pot verifica informaţiile furnizate de solicitanţi, prin inspecţii pe teren, efectuate de reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării şi Prognozei, în colaborare cu cei ai agentiilor pentru dezvoltare regionala din raza teritorială de implementare a proiectelor.11. Aprobarea proiectelorAprobarea finanţării proiectelor va fi data în limita fondului alocat din bugetul programului pentru cofinantarea acestora, începând în ordinea descrescătoare a punctajelor.Secretarul Comisiei de evaluare întocmeşte un raport final de evaluare care este înaintat ministrului dezvoltării şi prognozei.12. Condiţiile de încheiere a contractelorProcesul de contractare se va desfăşura după cum urmează:12.1. Contractul de finanţare nerambursabilă a proiectului Între Ministerul Dezvoltării şi Prognozei şi beneficiarii finanţării se încheie un contract de finanţare nerambursabilă, iar proiectul beneficiarului este parte integrantă a contractului.Principalele elemente ale contractului sunt:● obiectul contractului;● durata de execuţie a proiectului;● finanţarea proiectului;● conţinutul raportului tehnic şi financiar, precum şi sistemul modalitatii de plată;● obligaţii generale;● obligaţii privind informarea lunară şi rapoartele tehnice şi financiare;● răspundere;● confidenţialitate;● publicitate;● evaluarea proiectului;● amendamente ce pot fi aduse contractului;● rezilierea contractului;● rezolvarea litigiilor;● verificările tehnice, financiare şi contabile;● stabilirea termenelor.12.2. Asistenţa tehnica pentru implementarea programuluiÎntre Ministerul Dezvoltării şi Prognozei şi agenţiile pentru dezvoltare regionala în a căror rază teritorială se implementeaza proiectele se încheie contracte de prestări de servicii pentru implementarea programului, conform prezentelor proceduri.După încheierea contractelor cu beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile Ministerul Dezvoltării şi Prognozei transmite agentiilor pentru dezvoltare regionala proiectele şi o copie a contractelor, inclusiv anexele acestora.13. Achiziţionarea bunurilor, serviciilor sau lucrărilor în cadrul programuluiAchiziţionarea de către beneficiarii proiectelor a bunurilor, serviciilor sau lucrărilor eligibile, prevăzute în contractul de finanţare nerambursabilă încheiat între aceştia şi Ministerul Dezvoltării şi Prognozei, se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice.Aceeaşi obligaţie revine şi agentiilor pentru dezvoltare regionala în achiziţionarea bunurilor şi serviciilor finanţate din bugetul de asistenţa tehnica.14. PlatiSumele acordate de Ministerul Dezvoltării şi Prognozei din bugetul programului reprezintă ajutoarele financiare nerambursabile acordate beneficiarilor şi asistenţa tehnica acordată agentiilor pentru dezvoltare regionala. Ajutoarele financiare nerambursabile sunt efectuate strict în limita valorii totale prevăzute în contract. În vederea obţinerii ajutorului financiar nerambursabil beneficiarul transmite agenţiei pentru dezvoltare regionala din raza teritorială de implementare a proiectului cererea de plată, însoţită de documentele justificative originale şi de copii ale acestora. După verificarea documentelor şi, după caz, la faţa locului, agenţia pentru dezvoltare regionala transmite Ministerului Dezvoltării şi Prognozei cererea de plată, în termen de 10 zile.Plăţile se efectuează în contul beneficiarului proiectului, în baza cererilor de plată efectuate. Plata se efectuează în transe conform derulării proiectului şi pe măsura achitării contribuţiei proprii.Pe perioada derulării proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa plati de la Ministerul Dezvoltării şi Prognozei.15. MonitorizareaMonitorizarea va fi bazată pe rapoartele periodice elaborate de beneficiari cu referire la indicatorii fizici, tehnici, financiari şi de management. Rapoartele vor fi analizate de agenţiile pentru dezvoltare regionala şi de Ministerul Dezvoltării şi Prognozei.Agenţiile pentru dezvoltare regionala au obligaţia de a raporta către Ministerul Dezvoltării şi Prognozei:● măsurile luate pentru asigurarea publicităţii la nivel judeţean;● raportări privind evoluţia implementarii proiectelor;● raportări financiare privind modul de folosire a fondurilor aferente asistenţei tehnice, ori de câte ori se solicita aceasta de către Ministerul Dezvoltării şi Prognozei.Ministerul Dezvoltării şi Prognozei răspunde de evaluarea rezultatelor şi a impactului programului, precum şi de informarea Guvernului şi a opiniei publice.Ministerul Dezvoltării şi Prognozei elaborează periodic rapoarte de examinare calitativă a activităţilor de implementare.16. Raportarea16.1. Raportări efectuate de către beneficiarBeneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile înaintează rapoarte tehnice şi financiare privind stadiul implementarii proiectelor agentiilor pentru dezvoltare regionala şi, la cerere, Ministerului Dezvoltării şi Prognozei.Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile sunt obligaţi sa elaboreze:a) rapoarte de achiziţie având ca scop prezentarea procedurii de selectare a furnizorului de echipamente şi încadrarea în prevederile legale privind achiziţiile publice;b) rapoarte periodice (intermediare) care se întocmesc după achitarea de către beneficiar a procentului (conform contractului de finanţare nerambursabilă) din valoarea facturii emise de furnizor (dacă achitarea are loc în transe, prima raportare se va face la achitarea primei transe);c) raport final care trebuie transmis în 30 de zile de la data încheierii proiectului.16.2. Raportări efectuate de agenţiile pentru dezvoltare regionalaAgenţiile pentru dezvoltare regionala transmit periodic Ministerului Dezvoltării şi Prognozei rapoarte privind stadiul implementarii proiectelor.16.3. Raportări efectuate de Ministerul Dezvoltării şi PrognozeiMinisterul Dezvoltării şi Prognozei elaborează un raport anual privind implementarea programului, care este prezentat Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi Guvernului.17. ControlulSistemul de control cuprinde următoarele niveluri:– agenţiile pentru dezvoltare regionala controlează modul de implementare a proiectelor de către beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile;– Ministerul Finanţelor Publice, prin compartimentele sale specializate, colaborează cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei pentru realizarea activităţilor de control asupra modului de implementare a programului;– Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării şi Prognozei îşi rezerva dreptul de a controla în orice etapa desfăşurarea proiectelor finanţate prin prezentul program.18. Publicitatea ex postMinisterul Dezvoltării şi Prognozei în colaborare cu agenţiile pentru dezvoltare regionala asigura transparenta şi publicitatea ex post.Lista ajutoarelor financiare nerambursabile acordate prin program se publică pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltării şi Prognozei, la sfârşitul contractării proiectelor, şi va conţine următoarele informaţii:● numele beneficiarilor;● poziţia geografică a beneficiarilor (regiunea de dezvoltare, judeţul, localitatea);● titlul proiectului;● valoarea finanţării; rata de finanţare, ca proporţie a costurilor totale eligibile ale operaţiunii.19. Dispoziţii finaleProcedurile privind implementarea, monitorizarea şi evaluarea programului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Anexă––-la proceduri––––-LISTA CRITERIILOR DE EVALUAREComisia de evaluare va evalua cererea de finanţare nerambursabilă pe baza listei criteriilor de evaluare şi selecţie prezentate în continuare:

         
  Criteriul Nota Coeficientul de importanţă Total
  Justificarea necesităţii proiectului: de la 1 la 5 7 35
  ▪ există studii/analize din care să rezulte dacă este identificat grupul-ţintă şi necesităţile acestuia (2 pct.)      
  ▪ proiectul răspunde necesităţilor grupului-ţintă (3 pct.)      
  Rezultate aşteptate, durabilitate: de la 1 la 5 5 25
  ▪ există indicatori de evaluare a rezultatelor (1 pct.)      
  ▪ cum îmbunătăţeşte proiectul situaţia grupului-ţintă (1 pct.)      
  ▪ posibilitatea de extindere a proiectului (1 pct)      
  ▪ rezultatele au impact de durată asupra grupului-ţintă (1 pct.)      
  ▪ există şi necesităţi alternative pentru utilizarea proiectului (1 pct.)      
  Coerenţa activităţilor şi a planului de acţiune: de la 1 la 5 2 10
  ▪ activităţile sunt necesare realizării proiectului (1 pct.)      
  ▪ activităţile sunt corelate cu planul de acţiune (1 pct.)      
  ▪ ordinea activităţilor este logică (1 pct.)      
  ▪ este posibilă realizarea activităţilor incluse în graficul prevăzut (2 pct.)      
  Detalierea cheltuielilor şi necesitatea lor: de la 1 la 5 2 10
  ▪ cheltuielile sunt justificate prin planul de acţiune (2 pct.)      
  ▪ bugetul proiectului este bine întocmit (1 pct.)      
  ▪ estimarea cheltuielilor aferente fiecărei activităţi este realistă (2 pct.)      
  Implicarea partenerilor: de la 1 la 5 2 10
  ▪ există partener/parteneri (1 pct.)      
  ▪ partenerul are experienţă relevantă în domeniul vizat în proiect (1 pct.)      
  ▪ este definit clar rolul fiecărui partener pe întreaga durată de implementare a proiectului (1 pct.)      
  ▪ fiecare partener îşi păstrează rolul după realizarea proiectului (1 pct.)      
  ▪ resursele puse la dispoziţie de partener (1 pct.)      
  Capacitatea de realizare a proiectului (experienţă, resurse): de la 1 la 5 2 10
  ▪ experienţa solicitantului în domeniu (1 pct.)      
  ▪ are personal cu expertiză/experienţă în derularea activităţilor din proiect (2 pct.)      
  ▪ există dotarea materială necesară derulării proiectului (1 pct.)      
  ▪ existenţa şi dimensiunea resurselor financiare necesare proiectului (1 pct.)      
      TOTAL: 100

Modul de punctare:Fiecare criteriu va fi apreciat cu o nota între 1 şi 5. Aceasta nota se multiplica cu coeficientul de importanţa.În cazul în care diferenţa de punctare la nota finala între evaluatori este mai mare de 20 de puncte, urmează o mediere la care participa preşedintele Comisiei de evaluare, în care evaluatorii îşi prezintă argumentele şi cad de acord asupra punctajului.Nota finala va fi calculată prin însumarea punctajelor tuturor criteriilor.Comisia de evaluare va stabili ponderea minima de îndeplinire a cerinţelor de la care un proiect poate fi finanţat.MINISTERUL DEZVOLTĂRII ŞI PROGNOZEIStr. Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, RomâniaSUBPROGRAMUL "INVESTIŢII ÎN SERVICII SOCIALE"FORMULAR DE "CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILA"┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────┐│ Numele solicitantului:                   │                                                            │                  └───────────────────────────┴─────────────────────────────────┘┌───────────────┬─────────────────────────┐│ Dosar nr.              │                                             │└───────────────┴─────────────────────────┘(doar pentru uz intern)I. PROIECTUL1. Descriere1.1. Titlu1.2. LocalizareRegiune de dezvoltare, judeţ, localitate1.3. Suma solicitată de la Ministerul Dezvoltării şi Prognozei┌──────────┬────┬───────────┬────────────────────────────────────┐│                  │lei    │                    │ % din costul total al proiectului                      │└──────────┴────┴───────────┴────────────────────────────────────┘1.4. RezumatMaximum 10 randuri [se includ informaţii despre: a) scopul proiectului; b) grupurile-ţinta; c) activităţile principale]1.5. ObiectiveMaximum 1 pagina. Descrieti obiectivele proiectului.1.6. JustificareMaximum 7 pagini. Furnizati următoarele informaţii:a) identificarea necesităţilor percepute în regiune/zona;b) lista grupurilor-ţinta şi estimarea anticipata a numărului beneficiarilor direcţi şi indirecti;c) motivele alegerii grupurilor-ţinta şi a activităţilor;d) relevanta proiectului pentru grupurile-ţinta;e) relevanta proiectului pentru obiectivele programului.NOTĂ: Grupurile-ţinta vor face parte din categoria grupurilor vulnerabile prezentate în Procedurile privind implementarea programului. Dacă la identificarea grupului-ţinta şi a necesităţilor acestuia au stat la baza studii/analize, se vor anexa la cerere.1.7. Descrierea detaliată a activităţilorMaximum 9 pagini. Cuprinde titlul, descrierea detaliată a fiecărei activităţi. În acest sens descrierea detaliată a activităţilor nu trebuie confundata cu planul de acţiune (a se vedea secţiunea1.8).1.8. Durata şi planul de acţiuneDurata proiectului va fi de … luni (nu va depăşi 12 luni de la semnarea contractului).NOTĂ: Planul de acţiune orientativ nu trebuie să menţioneze date actuale, dar trebuie să înceapă cu "luna 1", "luna 2" etc. Solicitanţii sunt sfatuiti sa prevadă o marja de siguranţă în planul de acţiune propus. Planul de acţiune nu trebuie să conţină descrieri detaliate ale activităţilor, ci doar denumirea lor (va rugăm sa verificaţi dacă denumirea lor este aceeaşi cu cea menţionată în secţiunea 1.7).Planul de acţiune trebuie să fie suficient de detaliat pentru a furniza informaţii cu privire la pregătirea şi implementarea fiecărei activităţi menţionate în proiect. Planul de acţiune trebuie prezentat conform urmatorului model:

    Activitatea Localizarea Organismul de implementare
    (exemplu)   (exemplu)
  Luna 1 Pregătirea activităţii 1   Solicitant
    Pregătirea activităţii 2   Partener 1
  Luna 2 Punerea în aplicare a activităţii 1    
    Pregătirea activităţii 3    
       
  Luna 12 Implementarea activităţii n    

ATENŢIE! Finalizarea proiectului va corespunde cu data punerii în funcţiune şi nu poate depăşi data de 31 decembrie 2004.2. Rezultate asteptate2.1. Impactul estimat asupra grupurilor-ţintaMaximum 2 pagini. Includeti informaţii despre:a) cum va îmbunătăţi proiectul situaţia grupurilor-ţinta;b) cum va îmbunătăţi proiectul capacitatile tehnice şi manageriale ale instituţiei care prestează servicii sociale.2.2. RezultateMaximum 1 pagina. Descrierea va fi precisa şi va cuantifica rezultatele. Va fi prezentată lista indicatorilor generali şi specifici, cu specificarea valorii şi a datei realizării în vederea monitorizarii.2.3. Efecte multiplicatoareMaximum 1 pagina. Descrierea posibilităţilor de extindere a rezultatelor proiectului2.4. DurabilitateMaximum 3 pagini. Vor fi prezentate următoarele aspecte ale durabilitatii:a) durabilitatea financiară (se prezintă un plan prin care se urmăreşte menţinerea în funcţiune pe termen lung a obiectivelor realizate prin proiect şi sunt descrise sursele financiare identificate pentru întreţinerea şi acoperirea cheltuielilor curente, după terminarea finanţării nerambursabile);b) durabilitatea implicarii partenerilor (Parteneriatul îşi va continua activităţile după finalizarea prezentului proiect?).3. Bugetul proiectuluiBugetul se elaborează detaliat, structurat pe capitole şi subcapitole de cheltuieli pentru întreaga durata a proiectului. În cadrul fiecărui capitol/subcapitol se înscriu:a) cheltuieli aferente construcţiei de imobile;b) cheltuieli aferente reabilitării, renovarii şi modernizării clădirilor;c) cheltuieli pentru extinderea clădirilor;d) cheltuieli pentru dotarea cu bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar specifice activităţilor proiectate.NOTĂ: Bugetul trebuie prezentat în conformitate cu anexa A la prezenta cerere.4. Surse de finanţare preconizateFurnizati informaţii cu privire la sursele de finanţare preconizate pentru proiect.II. SOLICITANTUL1. Identitate

   
  Denumirea legală completă:
  Codul fiscal:
  Adresa:
  Reprezentant:
  Responsabil de proiect:
  Telefon:
  Fax:
  Adresă e-mail:
  Website:

2. Detalii despre trezorerie

   
  Numele titularului contului:
  Cont curent nr.:
  Adresa trezoreriei:
  Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnătură:
  Funcţia/Funcţiile persoanei/persoanelor cu drept de semnătură:

3. Descrierea solicitantului (maximum 1 pagina)4. Capacitatea de management şi de implementare a proiectelor4.1. Experienta în derularea unor proiecte similareMaximum 1 pagina pentru fiecare proiect. Descrierea detaliată a proiectelor derulate de instituţia dumneavoastră în ultimii 5 ani, în domeniile acoperite de acest program, menţionând pentru fiecare proiect:a) localizarea proiectului;b) descrierea proiectului;c) costul proiectului (valoarea eligibilă şi a ajutorului financiar nerambursabil);d) lucrări/produse/servicii achiziţionate;e) rezultatele proiectului;f) rolul implicarii în proiect;g) sponsorii proiectului (nume, adresa şi e-mail, telefon, suma cu care au contribuit).4.2. ResurseMaximum 3 pagini. Descrierea detaliată a surselor aflate la dispoziţia instituţiei dumneavoastră, incluzând:a) valoarea investiţiilor în domeniul serviciilor sociale prevăzute în bugetul local pentru anul 2003;b) cheltuielile efectuate în domeniul serviciilor sociale în ultimii 2 ani;c) descrierea detaliată a compartimentului pentru servicii publice de asistenţa socială şi gradul de implicare a acestuia în proiect;d) dotarea materială necesară derulării proiectului;e) alte resurse relevante.5. Alte ajutoare financiare primite pentru implementarea unor proiecte care au obiective asemănătoareSe completează pentru fiecare ajutor de care a beneficiat:a)

   
  Programul:
  Finanţatorul:
  Titlul proiectului:
  Suma:
  Felul ajutorului (nerambursabil/împrumut):
  Anul primirii:
  Alte informaţii relevante:

b)

   
  Programul:
  Finanţatorul:
  Titlul proiectului:
  Suma:
  Felul ajutorului (nerambursabil/împrumut):
  Anul primirii:
  Alte informaţii relevante:

c) …III. PARTENERI AI SOLICITANTULUI CARE PARTICIPA LA PROIECT1. Descrierea partenerilorAceasta secţiune trebuie completată pentru fiecare organizaţie partener. Puteti completa tabelul (dacă este cazul) cu "Partener 3" etc., pentru a prezenta mai mulţi parteneri.

       
    Partener 1 Partener 2
  Denumirea legală completă    
  (numele organizaţiei):    
  Naţionalitate:    
  Statut juridic:    
  Număr de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/cod unic de înregistrare:    
  Adresa oficială:    
  Reprezentant:    
  Telefon:    
  Fax:    
  Adresă e-mail:    
  Număr de angajaţi    
  (permanenţi şi temporari):    
  Experienţă în domeniul abordat în proiect:    
  Istoricul cooperării cu solicitantul:    
  Rolul şi implicarea în pregătirea proiectului propus:    
  Rolul şi implicarea în punerea în aplicare a proiectului propus:    

2. Contractul de parteneriat:● parteneriat – cooperarea dintre diferite instituţii publice centrale sau locale şi asociaţii şi/sau fundaţii, cu scopul de a realiza obiectivele programului;● contract de parteneriat – actul juridic care statuează drepturile şi obligaţiile autorităţii publice şi ale asociaţiilor/fundaţiilor pentru întreaga perioadă de funcţionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregătire, finanţare, realizare şi/sau exploatare a proiectului.IMPORTANT: Acesta se va anexa la cerere.    IV. DECLARAŢIA SOLICITANTULUI   ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐   │Declar pe propria răspundere ca informaţia furnizată în aceasta cerere │   │şi orice alta informaţie furnizată ca suport pentru aceasta cerere sunt │   │complete şi corecte. │   │Declar că ajutorul financiar nerambursabil solicitat, dacă va fi acordat, │   │va fi utilizat în mod exclusiv pentru scopurile declarate în aceasta │   │cerere de finanţare. │   │Înţeleg ca neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată │   │sau falsa a acestor informaţii va duce în mod automat la respingerea │   │proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca │   │ajutor financiar nerambursabil în cadrul acestui program, dacă acesta │   │a fost acordat. │   │Am înţeles ca, dacă prezenta cerere nu este completa în toate detaliile │   │relevante şi sub toate aspectele, ea va fi respinsă. │   │ │   │ ┌──────────────────────┬───────────────────┐ │   │ │Semnatura: │ │ │   │ │Nume: │ │ │   │ │Funcţie: │ Data: │ │   │ └──────────────────────┴───────────────────┘ │   └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Documente care se anexează la cerere:Pentru solicitanţi:1. copie de pe bilanţul contabil la data de 31 decembrie 2002;2. copie de pe hotărârea consiliului local/judeţean privind aprobarea cofinanţării proiectului;3. CV-ul managerului de proiect şi al persoanelor responsabile cu realizarea activităţilor-cheie din proiect;4. copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a solicitantului;5. declaraţie de atestare fiscală, în original, eliberata de administraţia financiară, care să stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care să rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata către bugetul asigurărilor sociale de stat, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);7. certificat emis de casa de asigurări de sănătate judeteana, din care să rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata către fondul asigurărilor de sănătate, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);8. schema de organizare a solicitantului.Pentru parteneri:1. copie de pe contractul de parteneriat;2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care să cuprindă elemente economice şi financiare;3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activităţilor-cheie din proiect;4. declaraţie pe propria răspundere ca îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la pct. 5.2 din proceduri. + 
Anexa A    ––-la cerere–––-┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ BUGETUL PROIECTULUI │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ I. Costuri Eligibile │├────┬───────────────────┬────────────────┬──────────────────────────┬─────────┤│Nr. │Tip Costuri │Suma transferata│Suma reprezentând │Valoarea ││crt.│ │de la Program │contribuţia solicitantului│totală │├────┼───────────────────┼───────────┬────┼─────────────────┬────────┼─────┬───┤│ │ │lei │% │lei │% │lei │% │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ A. Cheltuieli pentru construirea de imobile: │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal A │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│B. Cheltuieli pentru reabilitarea, renovarea sau modernizarea clădirilor: │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal B │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ C. Cheltuieli pentru extinderea clădirilor: │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal C │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│D. Cheltuieli pentru dotarea cu bunuri specifice: │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal D │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Total costuri eligibile │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ II. Alte costuri suportate integral de solicitant (neeligibile) │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ A. Cheltuieli pentru obţinerea şi achiziţia terenului │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal A x x x x x│├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ B. Cheltuieli pentru studii, avize, organizare licitaţii, consultanţa, ││ asistenţa tehnica etc. │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal B x x x x x│├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ C. Cheltuieli de deplasare (transport) │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal C x x x x x│├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ D. Cheltuieli referitoare la resursele umane (salarii, diurne) │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ x│ x│ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ Subtotal D x x │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ │ │ x│ x│ │ │ │ │├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤│ E. Alte cheltuieli │├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤│ 1 │ │ x│ x│ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ 2 │ │ x│ x│ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│….│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ │Subtotal E │ x│ x│ │ x│ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ │Total costuri │ │ │ │ │ │ ││ │neeligibile │ x│ x│ │ │ x│ x│├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤│ │Total buget proiect│ │ │ │ │ │ ││ │ (I+II) │ │ │ │ │ │ │└────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┘––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x