PROCEDURĂ SPECIFICĂ din 18 iulie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 5 august 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 4221 18/07/2024
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 34 11/04/2024 ART. 3
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 34 11/04/2024 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 4221 18/07/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 4221 18/07/2024
ActulREFERIT DEORDIN 4221 18/07/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 4.221/1.928/2.786/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 5 august 2024.
 + 
Articolul 1(1)Prezenta procedură reglementează distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru categoriile de cupluri mamă-nou-născut defavorizate, precum și mecanismul de implementare aferent.(2)Listele cu beneficiarii finali la nivelul unităților administrativ-teritoriale se întocmesc lunar, în format letric și în format electronic, de serviciile publice de asistență socială, cu indicarea beneficiarilor pe categorii de eligibilitate, așa cum sunt prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen, denumită în continuare ordonanță de urgență, și se aprobă de către reprezentantul legal al autorității administrației publice locale în a cărei rază teritorială își au domiciliul sau reședința destinatarii finali.(3)Persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. f) din ordonanța de urgență beneficiază de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate, în baza cererilor formulate și depuse la unitatea administrativ-teritorială odată cu solicitarea emiterii certificatului de naștere pentru nou-născut.(4)Listele destinatarilor finali întocmite la nivelul unităților administrativ-teritoriale se transmit agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, după caz, Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București atât în format letric, cât și electronic, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1.(5)Agenția județeană pentru plăți și inspecție socială, respectiv Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București centralizează listele cu destinatarii finali și le comunică lunar, în ultima zi lucrătoare a lunii, Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială.(6)În cazul beneficiarilor finali care fac parte din categoria de eligibilitate prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. f) din ordonanța de urgență, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială transmite lista cu aceștia la Inspectoratul General pentru Imigrări, care comunică agenției, în termen de 4 zile lucrătoare, destinatarii finali care figurează în evidențele proprii ca beneficiari ai protecției temporare, beneficiari ai statutului de refugiat sau protecției subsidiare.(7)Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială centralizează listele cu destinatarii finali la nivel național și le transmite către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale în 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora.(8)Ministerul Muncii și Solidarității Sociale comunică lunar listele cu destinatarii finali la nivel național către structura cu rol de beneficiar din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora.(9)Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin structura cu rol de beneficiar, verifică datele înscrise în listele cu destinatarii finali transmise de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, în cazul beneficiarilor prevăzuți la alin. (3), solicită eventuale clarificări, după care le transmite unității selectate pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru cuplul mamă-nou-născut. + 
Articolul 2(1)Actualizările lunare se realizează cu respectarea mecanismului prevăzut la art. 1, se transmit în liste separate, indicându-se categoriile de eligibilitate, județul, precum și unitățile administrativ-teritoriale care fac parte din județul respectiv și conțin exclusiv noii beneficiari eligibili, identificați în cursul lunii curente, care devine lună de referință.(2)Agențiile județene pentru plăți și inspecție socială, după caz, Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București verifică dacă una sau mai multe persoane se regăsesc pe listele redactate de mai multe unități administrativ-teritoriale în cadrul aceluiași județ și elimină dublurile, dacă este cazul.(3)Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială verifică la nivel național dacă una sau mai multe persoane raportate se află pe listele mai multor unități administrativ-teritoriale și elimină dublurile, dacă este cazul.(4)Ministerul Muncii și Solidarității Sociale transmite lunar către structura cu rol de beneficiar din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene listele cu noii destinatari finali eligibili întocmite la nivel național.
 + 
Articolul 3(1)În baza listei cu destinatarii finali comunicate de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene achiziționează servicii de emitere tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate de la unitatea emitentă selectată, după parcurgerea procesului de achiziție publică.(2)Unitatea emitentă a tichetelor sociale pe suport electronic va asigura livrarea acestora în plicuri către unitățile administrației publice locale, împreună cu lista unităților afiliate care acceptă tichete sociale.(3)Autoritățile administrației publice locale vor desemna prin act administrativ, la nivelul fiecărei unități a administrației publice locale, persoanele împuternicite să facă recepția pentru fiecare lot de plicuri cu tichete sociale pe suport electronic, care va fi consemnată în procesul-verbal de recepție, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.(4)Unitățile administrației publice locale, prin serviciile publice de asistență socială în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința destinatarii finali, distribuie acestora sau, după caz, reprezentantului legal al destinatarului final tichetul social pe suport electronic împreună cu informațiile necesare privind lista unităților afiliate care acceptă tichete sociale pe suport electronic.(5)Pentru destinatarii finali nedeplasabili, autoritățile administrației publice locale asigură serviciul de livrare a tichetului social pe suport electronic la domiciliul sau reședința acestora.(6)Lista unităților afiliate care acceptă tichete sociale pe suport electronic va fi actualizată și comunicată lunar de unitatea emitentă a tichetului social către unitățile administrației publice locale.
 + 
Articolul 4(1)În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea tichetelor sociale pe suport electronic de la unitatea emitentă, unitățile administrației publice locale, prin serviciile publice de asistență socială în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința destinatarii finali sau, după caz, reprezentanții legali ai acestora, distribuie tichetele sociale către destinatarii finali și transmit agenției județene pentru plăți și inspecție socială listele de distribuire cu semnăturile de primire, în format electronic, conform modelului din anexa nr. 3.(2)Agenția județeană pentru plăți și inspecție socială centralizează listele de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic la nivel județean în două zile lucrătoare de la primirea lor și le transmite către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.(3)Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială centralizează listele de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic la nivel național în două zile lucrătoare și le transmite Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.(4)Ministerul Muncii și Solidarității Sociale remite situațiile cu listele de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.(5)În termen de maximum 30 de zile de la data confirmării primirii suportului electronic de către destinatarii finali, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene transferă către unitatea emitentă sumele aferente tichetelor sociale pe suport electronic distribuite. + 
Articolul 5(1)Plicurile care nu au fost ridicate de către beneficiarii finali în termen de 90 de zile de la data preluării de către reprezentantul autorității administrației publice locale se centralizează la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale și se remit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene împreună cu lista persoanelor eligibile cărora nu le-au fost distribuite cardurile sociale pe suport electronic, întocmită conform modelului din anexa nr. 4.(2)Este interzisă deschiderea plicului de către o altă persoană decât destinatarul final pentru care a fost emis suportul electronic pentru tichete sociale.
 + 
Articolul 6(1)Măsurile auxiliare prevăzute la art. 2 lit. f) din ordonanța de urgență vor fi întreprinse de serviciile publice de asistență socială din cadrul unităților administrativ-teritoriale.(2)În termen de 90 de zile de la data recepției fiecărui lot de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nounăscut defavorizate, serviciile publice de asistență socială din cadrul unităților administrativ-teritoriale întocmesc sinteza cu privire la măsurile auxiliare întreprinse, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care va fi aprobată de către reprezentantul legal al autorității administrației publice locale.(3)Sintezele aprobate se vor transmite către agenția județeană pentru plăți și inspecție socială, care le va centraliza la nivel de județ, urmând ca aceasta să le comunice în termen de 5 zile de la primire Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. + 
Articolul 7Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene realizează misiuni de verificare a modului de utilizare a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți. + 
Articolul 8Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene comunică Ministerului Muncii și Solidarității Sociale data la care acestea se încarcă, conform contractului de furnizare semnat cu emitenții de suporturi electronice pentru tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate. + 
Articolul 9Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 1la procedurăProiect …………………..Cod …………………….Unitatea administrativ-teritorială (UAT) ………………………. (numele localității)Județul ……………………..
LISTA DESTINATARILOR FINALI ELIGIBILI
privind acordarea tichetului social pe suport electronic
pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate în luna …………….

Numele și prenumele mamei/reprezentantului legal Adresa de domiciliu/ Adresa de reședință CNP sau NUI*) al mamei/reprezentantului legal CNP sau NUI*) al copilului Categoria de eligibilitate

*) NUI – număr unic de identificare desemnat persoanelor fără CNP (și fără adăpost).
Reprezentant/Conducător al UAT:
Numele și prenumele: …………………..
 + 
Anexa nr. 2la procedurăProiect …………………….Cod ……………………….Unitatea administrativ-teritorială (UAT) …………………… (numele localității și județul)
PROCES-VERBAL
de recepție a suporturilor electronice pentru cuplurile
mamă-nou-născut defavorizate nr. ………….,
încheiat astăzi ziua/luna/anul ……………….
Ca urmare a primirii suporturilor electronice (carduri) pentru nou-născuți, expediate/livrate de ………………………… (numele emitentului) la ……………………….., au fost recepționate/acceptate

Specificație Numărul de carduri Numărul de carduri recepționate Diferența (număr) Numărul de plicuri degradate/deschise/incomplete*) (din totalul de plicuri livrate/primite)
Carduri recepționate
TOTAL

*) În cazul în care vor fi primite plicuri deschise/cu documente lipsă sau degradate, va fi completată anexa.
Reprezentant
Numele și prenumele: ………………………….
Instituția: …………………………..
Funcția: ……………………………
Data: …………………
 + 
Anexa nr. 3la procedurăProiect ……………………..Cod ………………………….Unitatea administrativ-teritorială (UAT) …………………… (numele localității)Județul …………………..
LISTA DE DISTRIBUȚIE
a tichetelor sociale pe suport electronic pentru cuplurile
mamă-nou-născut defavorizate, înmânate destinatarilor finali în luna ……………

Numele și prenumele mamei/reprezentantului legal Adresa de domiciliu/ Adresa de reședință CNP sau NUI*) al mamei/reprezentantului legal Numărul de copii pentru care a fost acordat tichetul Data distribuirii Semnătura de primire

*) NUI – număr unic de identificare desemnat persoanelor fără CNP (și fără adăpost).
Reprezentant al UAT
Numele și prenumele: ………………………..
Funcția: …………………………
Data: ……………………..
 + 
Anexa nr. 4la procedurăProiect …………………..Cod ……………………..Unitatea administrativ-teritorială (UAT) …………………… (numele localității)Județul ……………………
LISTA
plicurilor/cardurilor pentru cuplurile mamă-nou-născut
defavorizate rămase nedistribuite în luna ………………………..

Numele și prenumele mamei/reprezentantului legal Localitatea de domiciliu CNP sau NUI*) al mamei/reprezentantului legal Numărul de copii pentru care a fost acordat tichetul Motivul nedistribuirii
De exemplu: devenit neeligibil sau plecat din localitate sau refuză cardul

*) NUI – număr unic de identificare desemnat persoanelor fără CNP (și fără adăpost).
Reprezentant al UAT
Numele și prenumele: ……………………………..

 + 
Anexa nr. 5la procedurăProiect …………………………….Cod ………………………………….Denumirea organizației partenere: unitatea administrativ-teritorială (UAT) ………………………….Județul ……………………….
SINTEZA
privind desfășurarea măsurilor auxiliare pentru acordarea tichetelor
sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate
Completarea cu „Nu este cazul/N/A/“ trebuie însoțită pe coloana „Observații“ de motivul pentru care nu au fost luate niciun fel de măsuri auxiliare.

Măsura auxiliară Datele de realizare Nr. de beneficiari ai măsurii auxiliare Persoana care a desfășurat măsura (jurist, asistent social) Observații
Educație cu privire la asigurarea igienei mamei și a nounăscutului, precum și a locuinței proprii
Facilitatea accesului la serviciile medicale
Orientare către servicii sociale furnizate de angajații serviciilor publice de asistență socială din primării
Facilitarea accesului la servicii de consiliere privind alăptarea și educația de prim ajutor pentru nou-născuți
Recomandări nutriționale pentru mamă și sfaturi privind alăptarea/alimentarea cu lapte praf, corespunzător vârstei nounăscutului


Reprezentant al UAT: …………………………………
(nume, prenume, semnătură)

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x