Notă …
Aprobate prin ORDINUL nr. 200 din 17 mai 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 393 din 20 mai 2019. +
Articolul 1Alocarea ajutorului de stat se face în condițiile respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 239/2019 pentru instituirea unei scheme de ajutor de minimis privind programul guvernamental „gROwth – Investim în copii, investim în viitor“. +
Articolul 2(1)Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se realizează anual, în sesiune continuă, și începe de la data comunicată de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză pe site-ul său.(2)Nu se mai pot înregistra cereri de acord pentru finanțare după data epuizării bugetului anual alocat schemei. +
Articolul 3(1)Comisia Națională de Strategie și Prognoză transmite Comisiei „Investim în copii, investim în viitor“ formularele de cerere de acord pentru finanțare primite împreună cu documentația anexată, în vederea analizării, evaluării și selecției.(2)Documentația anexată la formularul de cerere de acord pentru finanțare sunt următoarele:a)dovada deținerii terenului pentru minimum 10 ani, pe care va urma să fie amplasată grădinița cu profil sportiv în condițiile stipulate de art. 7 lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019; … b)dovada existenței surselor de finanțare proprii sau atrase fără ca acestea sa facă obiectul unui ajutor de stat sau de minimis, la momentul depunerii cererii de finanțare în condițiile stipulate de art. 13 alin. (2) și (3) din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019; … c)devizul general pe categorii de cheltuieli, conform prevederilor legale în vigoare, cu respectarea condițiilor prevăzute în anexele nr. 1 și 2 din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019 în condițiile stipulate de art. 14 lit. b) ale aceluiași act normativ. … +
Articolul 4(1)Cererile de acord pentru finanțare se analizează în ordinea înregistrării la registratura Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză și în limita creditelor de angajament și bugetare aprobate prin legile bugetare anuale.(2)În cazul în care valoarea ajutorului de stat solicitat depășește valoarea bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale, soluționarea cererilor de finanțare se realizează astfel:a)Se analizează cererile de acord pentru finanțare în ordinea înregistrării la Registratura Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză și în limita bugetului anual alocat prin legile bugetare anuale; … b)Comisia Națională de Strategie și Prognoză publică pe site-ul său, periodic, lista cererilor de acord pentru finanțare depuse și stadiul analizei acestora (în analiză, s-a emis acord, s-a emis scrisoare de respingere, după caz) în limita bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale. … (3)În cazul în care în urma evaluării, pe parcursul exercițiului financiar, se emit scrisori de respingere a cererilor de acord pentru finanțare sau solicitanții comunică Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză renunțarea la „Acordul de finanțare“ emis și astfel rămân disponibile credite de angajament și bugetare, cererile de acord pentru finanțare, rămase în așteptare, care nu au făcut obiectul evaluării deoarece ajutorul solicitat depășea bugetul anual alocat, se vor analiza în ordinea înregistrării la Registratura Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză. Pentru cererile de acord pentru finanțare, aflate inițial în așteptare, termenele de analiză/soluționare prevăzute de actul normativ vor curge de la data publicării pe site-ul Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză a bugetului rămas disponibil.(4)Cererile de acord pentru finanțare se selectează în ordinea în care documentația este completă și cu condiția respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 239/2019.(5)Cererile de acord pentru finanțare nesoluționate până la data epuizării bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale se restituie solicitanților, iar Comisia Națională de Strategie și Prognoză comunică pe site-ul său că nu se mai primesc cereri de finanțare. +
Articolul 5Evaluarea cererilor de acord pentru finanțare de către Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ cuprinde următoarele etape:1.Etapa 1 – analiza din punctul de vedere al conformității documentelor într-un termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data la care cererea de acord pentru finanțare este considerată completă în sensul criteriilor de conformitate, care include în principal:(i)verificarea existenței și conformității formularului de acord de cerere pentru finanțare și a documentației anexate acestuia; … (ii)solicitare de informații suplimentare/clarificări în cazul în care se constată neconformitatea unor documente; … (iii)verificarea conformității documentelor transmise în urma solicitării de informații suplimentare, dacă este cazulȘ … … 2.Etapa 2 – analiza din punctul de vedere al eligibilității proiectului de investiții într-un termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data la care cererea de acord pentru finanțare este considerată completă în urma finalizării etapei 1, care include în principal:(i)evaluarea cererii de acord pentru finanțare și a documentelor anexate din punctul de vedere al îndeplinirii condițiilor și criteriilor de eligibilitate; … (ii)solicitarea de informații și/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finanțare, dacă este cazul; … (iii)deliberarea Comisiei; … (iv)soluționarea cererii de acord pentru finanțare prin adoptarea unei hotărâri privind emiterea acordului de finanțare sau a unei hotărâri de respingere motivată, comunicată beneficiarului printr-o scrisoare de respingere; … (v)transmiterea hotărârii privind emiterea acordului de finanțare sau a unei hotărâri de respingere motivată către președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză în vederea emiterii acordului de finanțare sau a respingerii cererii de acord pentru finanțare și aprobarea acestora prin ordin. … … +
Articolul 6(1)În cazul în care, oricând pe parcursul evaluării cererii de acord pentru finanțare, Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ constată următoarele:a)existența unor neconcordanțe în informațiile furnizate; … b)necesitatea unor documente suplimentare în vederea evaluării conformității sau eligibilității cererii de acord pentru finanțare, Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ va comunica solicitantului necesitatea completării/corectării formularului de cerere de acord pentru finanțare și/sau a documentelor anexate, însoțită de motivarea corespunzătoare. … (2)Solicitantul are la dispoziție un termen de maximum 5 zile lucrătoare să transmită informațiile și documentele suplimentare solicitate de Comisia „Investim în copii, investim în viitor“.(3)Nu se iau în considerare documentele transmise de solicitant din proprie inițiativă, în vederea completării documentației aferente cererii de acord pentru finanțare.(4)Termenele de soluționare prevăzute la art. 5 curg de la data la care documentația este considerată completă în urma primirii informațiilor și documentelor suplimentare solicitate de Comisia „Investim în copii, investim în viitor“. +
Articolul 7Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ adoptă o hotărâre de respingere motivată atunci când constată următoarele:a)nu sunt întrunite cumulativ condițiile de conformitate și eligibilitate prevăzute de schema de ajutor de stat; … b)formularul de cerere de acord pentru finanțare nu este însoțit de documentele justificative necesare evaluării prevăzute la art. 7 lit. c) și art. 13 alin. (2) și (3) din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019; … c)solicitantul nu răspunde la solicitarea de clarificări în termenul prevăzut la art. 6 alin. (2). … +
Articolul 8(1)În cazul îndeplinirii tuturor condițiilor de eligibilitate prevăzute de schema de ajutor de stat, Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ adoptă o hotărâre privind emiterea acordului de finanțare în care indică următoarele:a)numărul de înregistrare primit pe formularul de cerere de acord pentru finanțare; … b)valoarea cheltuielilor eligibile în baza formularului de cerere de acord pentru finanțare; … c)ajutorul de stat maxim aprobat. … (2)Hotărârile Comisiei „Investim în copii, investim în viitor“ se adoptă cu votul majorității simple a membrilor. În cazul egalității de voturi, votul președintelui prevalează. +
Articolul 9(1)Hotărârea privind emiterea acordului de finanțare sau hotărârea de respingere motivată se transmit de către Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ către președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză în vederea aprobării ordinului pentru emiterea acordului de finanțare sau a ordinului pentru emiterea respingerii cererii.(2)Hotărârile menționate la alin. (1) pot fi contestate în baza Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.(3)În urma aprobării ordinului pentru emiterea acordului de finanțare, Comisia Națională de Strategie și Prognoză comunică solicitantului rezultatul evaluării.(4)Acordurile pentru finanțare nu asigură solicitanților plata cuantumului ajutorului nerambursabil sau a alocării financiare nerambursabile, acestea fiind în final certificate de către auditorul proiectului, în condițiile art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019.(5)Acordurile pentru finanțare nu sunt transferabile. +
Articolul 10(1)Aprobarea rambursării ajutorului de minimis în baza acordurilor de finanțare emise se efectuează în termen de maximum 2 ani de la data finalizării proiectului, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022, în una dintre cele două modalități prevăzute de art. 12 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019.(2)Beneficiarul acordului pentru finanțare depune o cerere de aprobare a rambursării ajutorului de minimis la registratura Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, însoțită de un raport de audit independent care să certifice cuantumul cheltuielilor eligibile realizate, într-un singur exemplar tipărit și în format electronic de tip memorystick sau CD.(3)Cererea de aprobare a rambursării ajutorului de minimis trebuie să fie în conformitate cu opțiunea bifată în cuprinsul cererii de acord pentru finanțare, cu respectarea prevederilor art. 12 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 239/2019.(4)Cererea de aprobare a rambursării ajutorului de minimis va fi însoțită, de asemenea, de autorizația de funcționare provizorie de la Ministerul Educației Naționale.(5)Pe plic se menționează „Cerere de aprobare a rambursării ajutorului de minimis în baza schemei instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 239/2019“.(6)Cererea de aprobare a rambursării ajutorului de minimis, împreună cu documentația anexată, se transmite de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză la Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ în vederea analizării și soluționării.(7)Cererea de aprobare a rambursării ajutorului de minimis se consideră completă de la data la care beneficiarul ajutorului de minimis transmite toate documentele justificative necesare certificării cuantumului cheltuielilor eligibile.(8)În cazul în care Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ constată următoarele:a)existența unor neconcordanțe în informațiile furnizate; … b)necesitatea unor documente suplimentare, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii de aprobare a rambursării ajutorului de minimis, va solicita solicitantului completarea/corectarea documentației. … (9)Solicitantul are la dispoziție un termen de maximum 10 zile pentru a transmite informațiile și documentele suplimentare solicitate de Comisia „Investim în copii, investim în viitor“.(10)Nu se iau în considerare documentele transmise de solicitant din proprie inițiativă, în vederea completării documentației aferente cererii de plată.(11)Comisia „Investim în copii, investim în viitor“ emite o hotărâre care certifică cuantumul cheltuielilor eligibile și valoarea ajutorului de minimis corespunzător care nu va putea în niciun caz depăși valoarea totală aprobată prin acordul pentru finanțare.(12)Pe baza Hotărârii emise de Comisia „Investim în copii, investim în viitor“, Comisia Națională de Strategie și Prognoză va aproba cererea de rambursare a ajutorului de minimis în cel mult 10 zile de la data emiterii hotărârii prevăzute la alin. (11), în limita creditelor bugetare aprobate prin legile bugetare anuale.(13)Comisia Națională de Strategie și Prognoză poate efectua verificări proprii ale cererii de aprobare a rambursării ajutorului de minimis și documentației anexate și poate solicita, la rândul ei, completări sau poate efectua verificări la fața locului realizării proiectului.(14)Rambursarea ajutorului de minimis nu poate face obiectul unor plăți compensatorii.(15)Virarea efectivă a ajutorului de stat se face de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la data la care cererea de rambursare a ajutorului de minimis este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, în contul 50.70 „Disponibil din subvenții și transferuri“, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază își are domiciliul fiscal întreprinderea beneficiară a ajutorului de minimis.