PROCEDURĂ ȘI CRITERII din 20 iulie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILORMINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI RELATIILOR CU MEDIUL DE AFACERI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 2 septembrie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURĂ 20/07/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin Ordinul nr. 1.494/846/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 2 septembrie 2016.
 + 
Articolul 1Producătorii care își îndeplinesc în mod individual obligațiile, prevăzuți la art. 25 alin. (6) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015, denumiți în continuare producători individuali, au dreptul să își desfășoare activitatea numai dacă dețin un plan de operare aprobat, conform prezentei proceduri. + 
Articolul 2Aprobarea și vizarea anuală a planului de operare pentru producătorii individuali se fac de către conducătorul autorității publice centrale pentru protecția mediului, la propunerea Comisiei, după avizul/aprobarea secretarului de stat cu atribuții în domeniu din cadrul aceleiași instituții potrivit prevederilor prezentei proceduri. Acordarea și revizuirea licenței de operare se fac în baza depunerii dosarului complet pentru aprobarea planului de operare, potrivit prevederilor prezentului ordin. + 
Articolul 3(1)Dosarul pentru aprobarea planului de operare trebuie să cuprindă următoarele documente:a)cerere-tip de aprobare a planului de operare, potrivit anexei nr. 2a;b)actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformă cu originalul;c)certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, în copie conformă cu originalul;d)certificatul constatator detaliat, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii, de către Oficiul Național al Registrului Comerțului, în original, conform Legii nr. 26/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;e)planul de operare, întocmit cu respectarea conținutului-cadru prevăzut în anexa nr. 2b;f)dovada constituirii garanției financiare, conform art. 29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015;g)cazierul fiscal valabil la data depunerii.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-g) vor fi însoțite de un opis al acestora. + 
Articolul 4Dosarul de aprobare a planului de operare menționat la art. 3 se depune de către solicitant la sediul autorității publice centrale pentru protecția mediului, în atenția direcției generale de specialitate cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor, atât în format letric, cât și în format electronic, în trei exemplare. Fiecare pagină din dosarul de aprobare a planului de operare este numerotată și certificată pentru conformitate. Documentele obligatorii din cadrul dosarului de aprobare a planului de operare vor avea ordinea prezentată la art. 3. + 
Articolul 5(1)În cazul în care dosarul de aprobare a planului de operare cuprinde toate documentele și informațiile prevăzute la art. 3, în formatul și conținutul solicitat, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet Comisia informează solicitantul cu privire la decizia luată.(2)Aprobarea planului de operare se emite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2c.(3)Aprobarea planului de operare se emite după ce solicitantul depune la sediul autorității publice centrale pentru protecția mediului, în atenția direcției generale de specialitate cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor, dovada achitării tarifului de emitere a Aprobării planului de operare, conform art. 6 alin. (1) din ordin. + 
Articolul 6(1)În cazul în care dosarul de aprobare a planului de operare nu cuprinde toate documentele și informațiile prevăzute la art. 3, Comisia informează solicitantul cu privire la deficiențele constatate.(2)În situația în care în termen de 30 de zile de la primirea informării menționate la alin. (1) solicitantul nu remediază aceste deficiențe, dosarul este respins.(3)Respingerea dosarului de aprobare a planului de operare se motivează și se comunică în scris solicitantului de către Comisie.(4)Solicitantul poate ataca decizia de respingere, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 7Producătorii individuali notifică comisia printr-o scrisoare despre intenția de a desfășura activitatea în anul următor. Scrisoarea de intenție se transmite până la data de 20 noiembrie a fiecărui an. + 
Articolul 8În vederea obținerii vizei anuale, producătorii individuali transmit comisiei un raport de audit financiar extern conform Standardului român de audit financiar, precum și un raport de audit operațional extern întocmit potrivit anexei nr. 1d „Cerințe minime pentru efectuarea auditului operațional extern”, pentru solicitanții auditului, până la 15 mai a anului următor pentru anul anterior pentru care se realizează auditurile respective. + 
Articolul 9(1)Nu se acordă viza anuală în următoarele situații:a)dacă producătorul individual nu a transmis Comisiei raportul de audit financiar extern și raportul de audit operațional extern până la data de 15 mai a anului următor celui pentru care se realizează respectivele audituri externe, în acord cu prevederile art. 8;b)dacă, în urma analizării raportului de audit financiar extern și a raportului de audit operațional extern, precum și a datelor menționate la art. 7 și 8 din ordin, s-au constatat neîndeplinirea ratelor minime de colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice prevăzute la art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 și neîndeplinirea obiectivelor de valorificare prevăzute la art. 27 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015.(2)În cazul în care, în urma analizării raportului de audit financiar extern și a raportului de audit operațional extern, s-a constatat neîndeplinirea obiectivelor din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015, Comisia va sesiza Garda Națională de Mediu pentru aplicarea în mod corespunzător a sancțiunilor reglementate la art. 43 alin. (1) lit. b) pct. 1 și lit. b) pct. 1 și lit. c) pct. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice.
 + 
Articolul 10Producătorii individuali sunt obligați să solicite revizuirea planului de operare în situația în care există modificări ale conținutului documentelor prevăzute la art. 3. + 
Articolul 11Revizuirea planului de operare se face în baza prevederilor art. 3 și 4. + 
Articolul 12Producătorii individuali care nu au primit viza anuală într-un an sunt obligați începând de anul următor la transferarea responsabilității îndeplinirii obiectivelor către o organizație colectivă care deține licență de operare validă, în termen de 45 de zile de la comunicarea măsurii de neacordare a vizei anuale și la notificarea comisiei, în acest sens. + 
Articolul 13Producătorul individual se radiază de drept din registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice prevăzut la art. 38 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015, în situația în care acestuia nu i s-a acordat viza anuală și nu își transferă responsabilitățile îndeplinirii obiectivelor către o organizație colectivă care deține licență de operare validă în termenul prevăzut la art. 12. + 
Articolul 14În situația aplicării prevederilor art. 13, Comisia notifică Agenția Națională pentru Protecția Mediului privind anularea numărului de înregistrare din registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice prevăzut la art. 38 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015, care va proceda la modificarea registrului producătorilor, în acest sens. + 
Articolul 15În cazul radierii din registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice este interzis producătorului de echipamente electrice și electronice să pună pe piață echipamente electrice și electronice, până când nu obține un nou număr de înregistrare. + 
Articolul 16Obligațiile producătorilor individuali:a)să asigure și să finanțeze colectarea și valorificarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice, astfel încât să fie atinse cel puțin obiectivele prevăzute în anexele nr. 6 și 9 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015;b)să încheie contracte/parteneriate sau alte forme de colaborare, în condițiile legii, cu autoritățile administrației publice locale;c)să încheie contracte sau alte forme de colaborare în condițiile legii cu colectorii autorizați să preia deșeuri de echipamente electrice și electronice, precum și cu operatorii economici autorizați pentru tratarea, valorificarea și reciclarea, care acceptă condițiile contractuale;d)să transmită, la solicitarea autorității publice centrale pentru protecția mediului sau a unităților din subordonarea sau în coordonarea acesteia, informații referitoare la activitatea pentru care au obținut aprobarea planului de operare în vederea elaborării de studii, statistici ori pentru monitorizarea respectării prevederilor privind protecția mediului și pentru respectarea obligațiilor privind raportările către Comisia Europeană, potrivit legii;e)să transmită, la solicitarea Comisiei, orice informații referitoare la activitatea pentru care i s-a aprobat planul de operare, în condițiile legii;f)să pună la dispoziția organelor de control abilitate potrivit legii toate documentele solicitate conform prevederilor legale în vigoare. + 
Articolul 17Anexele nr. 2a-2c fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 2ala procedurăAntet solicitantNr. …../……CEREREde aprobare a planului de operare– Model -Subscrisa, ……., cu sediul social în ……., str. ……. nr. …. bl. …., ap. …., județul/sectorul ……, înregistrată la ……….. cu nr. ….., cod unic de înregistrare nr. …./…., cont bancar nr. ……., deschis la ……………, sucursala ……., telefon ……., fax ………, e-mail ………, prin ………, în calitate de reprezentant legal, solicită aprobarea planului de operare în scopul ducerii la îndeplinire a obligațiilor privind gestionarea deșeurilor din echipamente electrice și electronice, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, pentru următoarele categorii*) de echipamente electrice și electronice …………… .Notă
*) Se vor menționa categoriile din anexele nr. 1 și 3 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 (în perioada până la 14 august 2018 inclusiv), respectiv categoriile din anexa nr. 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 (după 15 august 2018).
Anexăm documentele specifice prevăzute în procedură.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile relevante ale legii penale, că documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.

Data ………………… ………………………… (numele, prenumele și semnătura) Reprezentant legal, …………………….

 + 
Anexa nr. 2bla procedurăPlan de operare pe trei ani (3 ani) care conține responsabilitățileproducătorilor individuali și criteriile de aprobare a planului de operarePlanul de operare trebuie să cuprindă următoarele elemente:a)modul în care se organizează și se finanțează colectarea, tratarea și valorificarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice pentru realizarea ratelor minime anuale de colectare și a tuturor obiectivelor și responsabilităților care le revin, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2015;b)modul în care se asigură realizarea ratelor minime anuale de colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice pentru care sunt responsabili;c)modul în care se asigură realizarea obiectivelor de valorificare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice, potrivit legii;d)valoarea costurilor de gestionare a DEEE-urilor pe categorii și modul de calcul al acestora.Prezentul plan de operare este semnat și asumat de către reprezentantul legal al producătorului individual.
 + 
Anexa nr. 2cla procedurăMINISTERUL MEDIULUI, APELOR ȘI PĂDURILORAPROBARE PLAN DE OPERARE– Model -Nr. ……… din ………….Se aprobă planul de operare în scopul ducerii la îndeplinire a obligațiilor privind gestionarea deșeurilor din echipamente electrice și electronice, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2015, pentru următoarele categorii de echipamente electrice și electronice ………. pentru ……….., cu sediul social în ………, str. ……… nr. …. bl. …., ap. …., județul/sectorul ……., înregistrată la ……… cu nr. …., cod unic de înregistrare nr. …../….. .Data emiterii: …………….Valabilă până la: …………….Ministrul mediului, apelor și pădurilor,……………………………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x