PROCEDURĂ INTERNĂ din 31 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 19 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 31/05/2023
ART. 1REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 16
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 234 15/03/2023
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 15/03/2023 ART. 1
ART. 2REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 16
ART. 4REFERIRE LALEGE 118 20/06/2019 ART. 1
ART. 4REFERIRE LALEGE 76 08/04/2008
ART. 4REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003
ART. 6REFERIRE LAHOTARARE 1336 28/10/2022
ART. 6REFERIRE LAHOTARARE 1336 28/10/2022 ART. 48
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 31/05/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 31/05/2023
ActulREFERIT DEORDIN 31/05/2023





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. M.119 din 31 mai 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 546 din 19 iunie 2023.
 + 
Articolul 1Implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau fonduri externe rambursabile și/sau prin Mecanismul de redresare și reziliență la nivelul Ministerului Apărării Naționale se realizează prin echipe de proiect, desemnate în condițiile art. 16 alin. (1) și (3) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2(1)Prin excepție de la prevederile art. 1, în cadrul echipelor de proiect, poate fi încadrat personal cu contract individual de muncă, pe durată determinată, pe posturi în afara organigramei, în condițiile art. 16 alin. (10)-(11) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare.(2)Posturile prevăzute la alin. (1) sunt înființate cu aprobarea ministrului apărării naționale, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 1-3 din Regulamentul-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabilește procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) și (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum și condițiile de înființare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituțiilor și/sau autorităților publice care implementează proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau prin Mecanismul de redresare și reziliență, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 234/2023.
 + 
Articolul 3(1)Ocuparea unui post înființat în afara organigramei unei unități militare care derulează un proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile și/sau fonduri externe rambursabile și/sau prin Mecanismul de redresare și reziliență, după caz, se face prin concurs sau examen, organizat de unitatea militară în cauză.(2)La concurs poate participa orice persoană care îndeplinește condițiile generale și cele specifice prevăzute la art. 4 și, respectiv, art. 5.(3)În cazul în care, la concursul organizat pentru ocuparea postului înființat în afara organigramei unei unități militare, se prezintă un singur candidat, încadrarea postului se face prin examen. + 
Articolul 4Poate ocupa un post înființat în afara organigramei persoana care îndeplinește următoarele condiții generale:a)are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;b)cunoaște limba română, scris și vorbit;c)are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;d)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;e)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face persoana respectivă incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;f)nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;g)nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru posturile din cadrul domeniului învățământ, sănătate, protecție socială sau pentru posturile care presupun contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care implică examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane.
 + 
Articolul 5Condițiile specifice de ocupare a unui post înființat în afara organigramei cuprind cerințe privind nivelul și domeniul studiilor absolvite, cerințe de expertiză/experiență specifică, acordul scris al candidatului cu privire la procedura de verificare și avizare pentru obținerea autorizației/certificatului de acces la informații clasificate, precum și alte condiții prevăzute în fișa postului. + 
Articolul 6În cazul în care la concurs se înscrie o persoană cu dizabilități, unitatea militară, precum și comisia de concurs au obligația de a aplica corespunzător prevederile art. 48-52 din Regulamentul-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările și completările ulterioare.  + 
Articolul 7(1)Propunerea de organizare a concursului, însoțită de fișa postului, se transmite, spre aprobare, de către managerul de proiect, comandantului unității militare angajatoare și trebuie să cuprindă următoarele:a)denumirea postului;b)condițiile generale și specifice de ocupare a postului; c)bibliografia și tematica;d)propuneri privind componența comisiei de concurs, precum și a comisiei de soluționare a contestațiilor, inclusiv a secretarului acestora;e)tipul probelor de concurs: proba scrisă și/sau proba practică și interviu, după caz;f)alte mențiuni referitoare la organizarea concursului sau la condițiile de participare.(2)Bibliografia poate cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare și documente expres indicate, cu relevanță pentru postul pentru care se organizează concursul.(3)Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei. + 
Articolul 8(1)Unitatea militară angajatoare are obligația să publice anunțul privind concursul, prin grija secretarului comisiei de concurs, cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului, la sediul acesteia și pe pagina proprie de internet sau a eșalonului superior, dacă nu dispune de această facilitate.(2)Anunțul cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:a)numărul, denumirea și nivelul posturilor scoase la concurs, denumirea proiectului, perioada angajării, durata timpului de lucru, pentru fiecare post în parte, precum și mențiunea că angajarea se face prin contract individual de muncă încheiat pe durată determinată;b)documentele solicitate candidaților pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs și datele de contact ale secretarului comisiei de concurs;c)condițiile generale și condițiile specifice;d)bibliografia și tematica;e)calendarul de desfășurare a concursului, respectiv data-limită și ora până la care se pot depune dosarele de concurs, data, probele de concurs, ora și locul de desfășurare a probelor de concurs, termenele în care se afișează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor, precum și termenul în care se afișează rezultatele finale.(3)Anunțul prevăzut la alin. (2) se menține pe pagina de internet timp de cel puțin 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor finale ale concursului.(4)Publicitatea, în cazul modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfășurarea concursului, se realizează în cel mai scurt timp prin mijloacele prevăzute la alin. (1).(5)Nerespectarea prevederilor cu privire la publicitatea concursului constituie motiv de anulare a acestuia.(6)În situația în care unitatea militară angajatoare consideră necesar, poate asigura publicarea anunțului și prin alte forme de publicitate. + 
Articolul 9(1)Componența nominală a comisiei de concurs, a comisiei de soluționare a contestațiilor și secretarii acestora se aprobă de către șeful/comandantul unității militare angajatoare și se consemnează în ordinul de zi pe unitate.(2)Comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor sunt formate din 3 sau 5 membri, dintre care unul are calitatea de președinte.(3)Calitatea de membru al comisiei de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru al comisiei de soluționare a contestațiilor.(4)Secretarul comisiei de concurs poate fi și secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor.
 + 
Articolul 10(1)Membrii comisiilor prevăzute la art. 9 trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:a)încadrează funcții în Ministerul Apărării Naționale pentru care este prevăzut cel puțin același nivel de studii precum cel prevăzut pentru postul scos la concurs;b)au studii sau experiență profesională în cel puțin unul dintre domeniile postului pentru care se organizează concursul;c)nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;d)nu se află într-o situație de incompatibilitate sau de conflict de interese.(2)Pentru concursurile organizate în vederea ocupării posturilor de conducere înființate în afara organigramei, cel puțin doi dintre membrii comisiilor prevăzute la art. 9 trebuie să fie încadrați sau împuterniciți pe funcții de conducere la data desfășurării concursului.
 + 
Articolul 11Nu poate fi desemnată membru al uneia dintre comisiile prevăzute la art. 9 persoana care se află în următoarele situații:a)are relații cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soțului sau soției pot afecta imparțialitatea și obiectivitatea evaluării;b)este soț, soție, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv, cu oricare dintre candidați ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluționare a contestațiilor;c)este sau urmează să fie, în situația ocupării funcției de conducere pentru care se organizează concursul, direct subordonat ierarhic al oricăruia dintre candidați.
 + 
Articolul 12(1)Nerespectarea condițiilor prevăzute la art. 10 și 11 poate fi sesizată de persoana în cauză, de oricare dintre candidați ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării și desfășurării concursului, prin raport scris adresat comandantului unității militare organizatoare a concursului.(2)Membrii comisiilor prevăzute la art. 9 au obligația să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluționare a contestațiilor au obligația să se abțină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.(3)În cazul constatării existenței unei situații de incompatibilitate sau de conflict de interese, componența comisiei de concurs sau de soluționare a contestațiilor, după caz, se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situație și consemnarea modificării în ordinul de zi pe unitate.(4)În cazul în care situația de incompatibilitate sau de conflict de interese se constată ulterior desfășurării uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori al probelor desfășurate se recalculează prin eliminarea evaluării membrului aflat în situație de incompatibilitate sau de conflict de interese, sub rezerva asigurării validității evaluării a cel puțin două treimi din numărul membrilor comisiei.(5)În situația în care nu este asigurată validitatea evaluării a cel puțin două treimi din numărul membrilor comisiei, procedura de organizare și desfășurare a concursului se reia. + 
Articolul 13(1)În funcție de numărul și de specificul posturilor înființate în afara organigramei pentru care se organizează concursul, se pot constitui mai multe comisii de concurs.(2)În situația în care o unitate militară organizează, în aceeași perioadă, concurs pentru ocuparea mai multor posturi înființate în afara organigramei, similare din punctul de vedere al atribuțiilor, se pot constitui o singură comisie de concurs și o singură comisie de soluționare a contestațiilor.
 + 
Articolul 14(1)Membrii comisiei de concurs au următoarele atribuții principale:a)selectează dosarele de concurs ale candidaților;b)stabilesc subiectele pentru proba scrisă;c)stabilesc planul probei practice și realizează proba practică, după caz;d)elaborează baremul de corectare/notare pentru proba scrisă și/sau proba practică, după caz;e)stabilesc planul interviului și realizează interviul;f)notează pentru fiecare candidat, în borderoul individual, proba scrisă și/sau proba practică și interviul, după caz;g)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, respectiv procesul-verbal al selecției dosarelor, precum și procesele-verbale ale fiecărei probe de concurs.(2)Membrii comisiei de soluționare a contestațiilor au următoarele atribuții principale:a)soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la selecția dosarelor și cu privire la notarea probei scrise, probei practice și a interviului, după caz, respectiv: reselectează dosarele de concurs, renotează proba scrisă și/sau proba practică și interviul, după caz, cu respectarea prevederilor art. 30 alin. (1);b)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de contestații.(3)Președintele comisiei de concurs, pe lângă atribuțiile prevăzute la alin. (1), îndeplinește și următoarele atribuții:a)solicită secretarului convocarea membrilor;b)transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaților pentru fiecare etapă a concursului.(4)Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor, pe lângă atribuțiile prevăzute la alin. (2), îndeplinește și următoarele atribuții:a)solicită secretarului convocarea membrilor;b)transmite secretarului comisiei rezultatele contestațiilor pentru a fi comunicate candidaților pentru fiecare etapă a concursului. + 
Articolul 15Secretarul comisiei de concurs sau de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții principale:a)asigură publicitatea concursului de ocupare a postului înființat în afara organigramei; b)primește dosarele de concurs ale candidaților și le atribuie acestora un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs;c)primește și înregistrează contestațiile depuse de candidați;d)convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, la solicitarea președintelui comisiei;e)întocmește și semnează, alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor, întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesul-verbal al selecției dosarelor, precum și procesele-verbale ale fiecărei probe de concurs;f)asigură afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestații, folosind codul numeric pentru identificare atribuit acestora;g)îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului.
 + 
Articolul 16În îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 14 și 15, membrii comisiei de concurs, ai comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și persoanele care asigură secretariatul acestor comisii au obligația de a respecta confidențialitatea datelor cu caracter personal, potrivit legii. + 
Articolul 17Desfășurarea concursului de angajare constă în etapele cuprinse între prima zi de depunere a dosarelor candidaților și data afișării rezultatelor finale ale concursului. + 
Articolul 18(1)Concursul pentru ocuparea unui post înființat în afara organigramei constă, în funcție de complexitatea postului, în următoarele etape:a)selecția dosarelor de înscriere;b)proba scrisă și/sau proba practică, în situația în care este necesară verificarea abilităților practice;c)interviul.(2)În situația în care în fișa postului sunt prevăzute competențe lingvistice sau în domeniul tehnologiei informației, acestea se testează în cadrul probelor de concurs.(3)Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați „admis“ la etapa precedentă.
 + 
Articolul 19Probele concursului se evaluează independent de fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluționare a contestațiilor, după caz. + 
Articolul 20În vederea participării la concurs, candidații depun dosarul de concurs în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea postului înființat în afara organigramei. + 
Articolul 21(1)Pentru înscrierea la concurs, candidații vor prezenta un dosar care conține următoarele documente:a)cerere de înscriere la concurs, conform modelului orientativ prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările și completările ulterioare;b)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;c)copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;d)copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de unitatea militară angajatoare;e)copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;f)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;g)adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;h)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;i)curriculum vitae, model comun european;j)alte documente menționate expres în anunțul privind organizarea concursului.(2)Modelul orientativ al adeverinței menționate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările și completările ulterioare.(3)Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situația în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.(4)Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi solicitat și de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.(5)Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. (6)Copiile actelor prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) se prezintă însoțite de documentele originale și se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
 + 
Articolul 22(1)În termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare și de a consemna în borderoul individual rezultatul selecției.(2)După finalizarea selecției dosarelor se încheie un proces-verbal, semnat de către toți membrii comisiei și de către secretarul acesteia.
 + 
Articolul 23(1)Rezultatele selecției dosarelor de concurs se afișează de către secretarul comisiei de concurs, cu mențiunea „admis“ sau „respins“, însoțită, după caz, de motivul respingerii, la sediul unității militare angajatoare, precum și pe pagina de internet, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 22 alin. (1).(2)În situația în care între membrii comisiei de concurs există diferențe de opinie care nu au putut fi soluționate de comun acord, dosarul va fi declarat admis sau respins în funcție de opinia majoritară, consemnată conform borderourilor individuale ale acestora. Membrul comisiei de concurs care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, și o consemnează în borderoul individual.(3)În termenul prevăzut la art. 22 alin. (1), membrii comisiei de concurs pot solicita candidaților documente relevante, din categoria celor prevăzute la art. 21 alin. (1).(4)În situația în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi înființate în afara organigramei și este admis la selecția dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care unitatea militară angajatoare organizează concurs în aceeași zi și la aceeași oră, acesta se poate prezenta la probele stabilite pentru un singur post.
 + 
Articolul 24(1)Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări și/sau în rezolvarea unor teste-grilă.(2)Prin proba scrisă se testează cunoștințele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.(3)Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei și a tematicii de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză și sinteză a candidaților, în concordanță cu nivelul și specificul postului pentru care se organizează concursul.(4)În cazul unui număr mare de candidați înscriși, concursul se poate desfășura în mai multe sesiuni.(5)Pe baza propunerilor fiecărui membru al comisiei de concurs, în ziua în care se desfășoară proba scrisă, comisia întocmește două variante de subiecte care constau ulterior în redactarea unei lucrări.(6)În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă, cu cel mult două zile înainte de proba scrisă, fiecare membru al comisiei de concurs propune un număr de întrebări de două ori mai mare decât numărul întrebărilor din fiecare variantă de test-grilă propusă candidaților. Întrebările pentru fiecare variantă de test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfășoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe.(7)Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidențialității subiectelor propuse doar până la momentul prezentării variantelor în comisia de concurs.(8)Variantele de subiecte se semnează de toți membrii comisiei de concurs și se închid în plicuri sigilate purtând ștampila unității militare angajatoare.(9)Comisia de concurs stabilește punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele și se afișează la locul desfășurării concursului.(10)Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaților, în vederea îndeplinirii formalităților prealabile, respectiv verificarea identității. Verificarea identității candidaților se face pe baza cărții de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate. Candidații care nu sunt prezenți la efectuarea apelului nominal ori care nu fac dovada identității sunt declarați „absent“, respectiv „respins“.(11)După verificarea identității candidaților, ieșirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepția situațiilor de urgență, caz în care aceștia sunt însoțiți de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de către secretarul comisiei de concurs.(12)Durata probei scrise se stabilește de comisia de concurs în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăși 3 ore.(13)După ora stabilită pentru începerea probei scrise este interzis accesul candidaților care întârzie sau al oricărei alte persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum și a secretarului comisiei de concurs.(14)În sala în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităților prealabile și a celor ulterioare finalizării probei, candidaților nu le este permisă deținerea și folosirea vreunei surse de informare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanță.(15)Nerespectarea dispozițiilor prevăzute la alin. (14) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs, situație în care comisia de concurs elimină candidatul din sală, înscrie mențiunea „anulat“ pe lucrare și consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.(16)Lucrările se redactează, sub sancțiunea anulării, doar pe hârtia asigurată de unitatea militară angajatoare, purtând ștampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui și a prenumelui în colțul din dreapta sus, se lipește astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate și se aplică ștampila unității militare angajatoare. În situația în care există un singur candidat pentru postul respectiv, nu există obligația sigilării lucrării.(17)Candidatul are obligația de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea acestora ori la expirarea timpului alocat probei scrise, și să semneze borderoul întocmit în acest sens. + 
Articolul 25Proba practică constă în testarea abilităților și aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupării postului. + 
Articolul 26(1)Proba practică se desfășoară pe baza unui plan stabilit de comisia de concurs, care va include următoarele criterii de evaluare:a)capacitatea de adaptare;b)capacitatea de gestionare a situațiilor dificile;c)îndemânare și abilitate în realizarea cerințelor practice;d)capacitatea de comunicare;e)capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfășurarea probei practice.(2)În vederea testării pentru proba practică, managerul de proiect poate stabili și alte criterii de evaluare specifice domeniului de activitate, în funcție de specificațiile proiectului.(3)Pe baza propunerilor fiecărui membru al comisiei de concurs, în ziua în care se desfășoară proba practică, comisia de concurs stabilește sarcina/sarcinile practică/practice pentru testarea abilităților și aptitudinilor practice ale candidaților și metodologia de măsurare, precum și punctajele maxime care se acordă fiecărui criteriu de evaluare.(4)Aspectele constatate în timpul derulării probei practice se consemnează în scris într-un proces-verbal, întocmit de secretarul comisiei de concurs, care se semnează de membrii acestei comisii și de candidat. + 
Articolul 27(1)În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.(2)Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfășurării acestei probe, pe baza următoarelor criterii de evaluare:a)abilități și cunoștințe impuse de funcție;b)capacitatea de analiză și sinteză;c)motivația candidatului;d)comportamentul în situațiile de criză;e)abilități de comunicare;f)inițiativă și creativitate.(3)În funcție de cerințele de studii sau profesionale specifice postului înființat în afara organigramei, criteriile de evaluare prevăzute la alin. (2) lit. d) și e) sunt stabilite opțional de către comisia de concurs.(4)Pentru posturile de conducere, planul de interviu include și criterii referitoare la:a)capacitatea de a lua decizii și de a evalua impactul acestora;b)exercitarea controlului decizional;c)capacitatea managerială.(5)Interviul se susține în termen de cel mult 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise și/sau probei practice, după caz.(6)Data și ora susținerii interviului se afișează, obligatoriu, odată cu rezultatele la proba scrisă și/sau practică, după caz.(7)La proba interviu, fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.(8)Întrebările și răspunsurile la interviu se consemnează în anexa la procesul-verbal, întocmită de secretarul comisiei de concurs, și se semnează de membrii acesteia și de candidat.(9)Interviul se poate înregistra și audio/video la solicitarea membrilor comisiei de concurs, cu aprobarea președintelui comisiei. Înregistrarea video este permisă numai cu acordul scris al candidatului, obținut în prealabil, cu respectarea datelor cu caracter personal.(10)Înregistrarea interviului se păstrează, în condițiile legii, timp de minimum un an de la data afișării rezultatelor finale ale concursului. + 
Articolul 28Pentru fiecare probă a concursului se stabilește un punctaj de maximum 100 de puncte. + 
Articolul 29(1)Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepția cazului în care există un singur candidat.(2)Notarea probei scrise și/sau a probei practice, după caz, se realizează potrivit baremului de corectare/notare și se consemnează în borderoul individual de notare, realizându-se în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe.(3)Lucrările de la proba scrisă, cu excepția cazului în care există un singur candidat, se corectează sigilate.(4)Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, și se notează în borderoul individual de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.(5)Este interzis membrilor comisiei de concurs sau membrilor comisiei de soluționare a contestațiilor a face corecturi, însemnări sau notare direct pe lucrările candidaților.(6)Lucrările care prezintă însemnări de natură să conducă la identificarea candidaților se anulează și nu se mai corectează. Mențiunea „anulat“ se înscrie atât pe lucrare, cât și pe borderoul individual de notare și pe centralizatorul nominal, acest aspect consemnându-se în procesul-verbal.
 + 
Articolul 30(1)În situația în care pentru o lucrare se înregistrează diferențe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, se procedează după cum urmează:a)dacă comisia este formată din 3 membri, lucrarea se recorectează de către toți membrii acesteia; procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferențe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs;b)dacă comisia este formată din 5 membri, se face media aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei, eliminându-se punctajul cel mai mic și punctajul cel mai mare.(2)Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării.
 + 
Articolul 31(1)Lucrările scrise se desigilează numai după acordarea punctajelor finale.(2)Sunt declarați „admis“ la proba scrisă candidații care au obținut:a)minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de execuție;b)minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de conducere.
 + 
Articolul 32(1)Interviul și proba practică, după caz, se notează pe baza criteriilor de evaluare și a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs prin planul de interviu, respectiv planul probei practice, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (4) și ale art. 30 alin. (1).(2)Membrii comisiei de concurs acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile de evaluare stabilite. Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare candidat, și se notează în borderoul individual de notare.(3)Sunt declarați „admis“ la interviu și/sau proba practică candidații care au obținut:a)minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de execuție;b)minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de conducere. + 
Articolul 33(1)Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă și/sau la proba practică și interviu, după caz.(2)Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescătoare, se înscriu într-un centralizator nominal, în care se menționează, pentru fiecare candidat, punctajul obținut la fiecare dintre probele concursului, după caz. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs și de către secretarul acesteia.(3)Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișare la sediul și pe pagina de internet a unității militare angajatoare, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe și conține atât punctajul obținut, cât și mențiunea „admis“ sau „respins“, după caz.(4)Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post candidatul care a obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția obținerii punctajului minim necesar.(5)La punctaje egale are prioritate candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar, dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor susține, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor finale, un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câștigător, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).(6)În situația în care nu s-a organizat proba scrisă, la punctaje egale are prioritate candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba practică, iar, dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor susține, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor finale, un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câștigător, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).(7)Rezultatele finale ale concursului se consemnează într-un proces-verbal. + 
Articolul 34După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, la proba scrisă și/sau la proba practică ori la interviu, după caz, candidații nemulțumiți pot contesta rezultatul, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului, sub sancțiunea decăderii din acest drept. + 
Articolul 35(1)În situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.(2)În situația în care între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor există diferențe de opinie care nu au putut fi soluționate de comun acord, dosarul va fi declarat „admis“ ori „respins“, în funcție de opinia majoritară, consemnată conform borderoului individual al acestora. Membrul comisiei de soluționare a contestațiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, și o consemnează în borderoul individual.(3)În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei scrise, al probei practice sau al interviului, comisia de soluționare a contestațiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. + 
Articolul 36Comisia de soluționare a contestațiilor admite contestația, modificând rezultatul selecției dosarelor, respectiv punctajul final acordat de comisia de concurs, în situația în care:a)candidatul îndeplinește condițiile pentru a participa la concurs, în situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor;b)constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate și răspunsurilor candidaților în cadrul interviului;c)constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;d)ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul declarat inițial „respins“ obține cel puțin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului. + 
Articolul 37(1)Contestația este respinsă în următoarele situații:a)candidatul nu îndeplinește condițiile specificate în anunțul de concurs, în situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor;b)punctajele au fost acordate potrivit baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate și răspunsurilor candidaților în cadrul interviului;c)punctajele au fost acordate potrivit baremului probei practice;d)se constată că punctajul acordat de comisia de soluționare a contestațiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.(2)Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se realizează prin afișare la sediul unității militare angajatoare a concursului și pe pagina de internet a acesteia, imediat după soluționarea contestațiilor.(3)Rezultatele finale se afișează la sediul unității militare angajatoare și pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea mențiunii „admis“ sau „respins“. + 
Articolul 38Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se exclusiv codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat. + 
Articolul 39Candidatul nemulțumit de modul de soluționare a contestației se poate adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii. + 
Articolul 40La finalizarea concursului se întocmește raportul final al concursului, care conține modul de desfășurare a concursului și rezultatele obținute de candidați, semnat de membrii comisiei de concurs și de secretarul acesteia, la care se anexează borderourile individuale ale tuturor membrilor comisiei. + 
Articolul 41Unitatea militară angajatoare pune la dispoziția candidaților interesați, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluționare a contestațiilor, care sunt informații de interes public, cu excepția documentelor care conțin date cu caracter personal ale candidaților, potrivit legii. + 
Articolul 42Orice candidat poate consulta, la solicitarea sa, doar lucrarea sa scrisă redactată în cadrul probei scrise a concursului, după corectarea și notarea acesteia, în prezența secretarului comisiei de concurs. + 
Articolul 43(1)În cazul în care, de la data anunțării concursului și până la afișarea rezultatelor finale ale acestuia, comandantul unității militare angajatoare care organizează concursul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea și desfășurarea concursului, se procedează la verificarea celor sesizate, cu celeritate, de către o comisie ai cărei membri sunt desemnați prin ordinul de zi pe unitate, de către comandantul unității militare angajatoare.(2)Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluționare a contestațiilor, de către oricare dintre candidați sau de către orice persoană interesată.(3)În situația în care verificările prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezenta procedură și se constată că sunt respectate prevederile privind organizarea și desfășurarea concursului, acesta se desfășoară în continuare.(4)În cazul în care aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezenta procedură, desfășurarea concursului se suspendă pe o perioadă de 15 zile lucrătoare, cu aprobarea comandantului/ șefului unității militare organizatoare.(5)Suspendarea concursului prevăzută la alin. (4) se finalizează astfel:a)dacă comisia desemnată potrivit alin. (1) constată existența unor deficiențe în respectarea prevederilor prezentei proceduri, concursul se anulează cu aprobarea comandantului/ șefului unității militare organizatoare;b)dacă se constată că prevederile au fost respectate, concursul se reia cu etapa concursului care nu a fost finalizată.(6)Deciziile prevăzute la alin. (4) și (5) se consemnează în ordinul de zi pe unitate.
 + 
Articolul 44În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data, ora și/sau locul desfășurării concursului:a)concursul se amână pentru o perioadă de 15 zile lucrătoare, cu respectarea termenelor prevăzute de prezenta procedură;b)concursul se anulează dacă termenul prevăzut la lit. a) nu poate fi respectat. + 
Articolul 45În situația constatării necesității suspendării/ anulării/amânării/reluării concursului, unitatea militară angajatoare are următoarele obligații:a)să publice un anunț în acest sens prin aceleași mijloace de informare folosite la publicarea anunțului de concurs;b)să informeze candidații ale căror dosare de concurs au fost înregistrate, după caz, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit, respectiv publicarea pe site-ul unității militare angajatoare și/sau prin poșta electronică. + 
Articolul 46(1)În situația reluării procedurii de concurs prevăzute la art. 43 alin. (5) lit. b), candidații au posibilitatea de a înlocui, până la data stabilită pentru prima probă, documentele depuse inițial la dosarul de concurs, a căror valabilitate a încetat.(2)În situația în care concursul se anulează potrivit art. 43 alin. (5) lit. a) și art. 44 lit. b), candidații pot retrage documentele depuse la dosarul de concurs în original, în baza unei solicitări adresate în scris președintelui comisiei de concurs.(3)Documentele depuse la dosarul de concurs în original se înapoiază candidaților declarați „respins“, la solicitarea scrisă a acestora. + 
Articolul 47(1)Candidatul declarat „admis“ la concursul de ocupare a unui post înființat în afara organigramei este obligat să se prezinte la sediul unității militare angajatoare la data stabilită și comunicată de către aceasta.(2)În cazul neîndeplinirii obligației prevăzute la alin. (1), indiferent de cauza acesteia, postul este declarat vacant și se comunică candidatului care a obținut nota finală imediat inferioară posibilitatea de a ocupa postul respectiv, cu respectarea prevederilor art. 31 alin. (2) și ale art. 32 alin. (3).(3)Candidatul căruia i se comunică posibilitatea de a ocupa postul respectiv, în condițiile alin. (2), are obligația de a se prezenta la sediul unității militare angajatoare în condițiile prevăzute la alin. (1).

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x