PROCEDURĂ din 9 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 98 09/02/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 98 09/02/2006

de predare/primire a carnetelor de muncă de la persoanele aflate în evidenţa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare



Prezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare/primire a carnetelor de muncă ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă şi de punere a lor la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.1. În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele fizice care deţin sau păstrează, potrivit prevederilor legale, carnete de muncă sunt obligate să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul.2. În vederea eficientizării activităţii de aplicare a prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele prevăzute la pct. 1, aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă sau care solicită luarea în evidenţa acestora, vor preda carnetele de muncă la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă sau la punctele de lucru în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă au avut ultimul loc de muncă sau au realizat venituri în acea localitate.3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.4. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrierile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie certificate de autorităţile abilitate, potrivit legii.5. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă sau punctele de lucru ale acestora vor solicita în scris persoanelor aflate în evidenţă să predea carnetele de muncă în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.6. La preluarea carnetelor de muncă de agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi de punctele de lucru, personalul acestor agenţii sau puncte de lucru va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 3 şi 4.7. În situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 3 şi/sau 4, documentele vor fi returnate titularilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 5 să fie reînnoită lunar, până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii.8. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi puncte de lucru vor preda agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti în a căror subordine se află, până la data de 20 a lunii curente, pe bază de proces-verbal de predare/primire, carnetele de muncă preluate de la persoanele aflate în evidenţă, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal.9. În termen de 5 zile lucrătoare de la primire, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncă primite de la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru aflate în subordine şi le va depozita, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de către casele teritoriale de pensii.Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă vor avea aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează a efectua preluarea datelor din carnetul de muncă, codul agenţiei de ocupare a forţei de muncă care depune carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.10. În vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncă şi va întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4.Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele, codul numeric personal ale titularului, precum şi codul agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă sau al punctului de lucru la care se află în evidenţă. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncă: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.11. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 10, vor fi predate de către reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii, cel mai târziu până la finele lunii în curs.Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei agenţii pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.12. După încheierea operaţiunilor de înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti cutiile conţinând carnetele de muncă, pe baza completării procesului-verbal de predare/primire 2.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.13. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate şi ulterior la returnarea acestora către agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru, încheindu-se în acest sens un nou proces-verbal de predare/primire.14. În termen de 5 zile lucrătoare de la returnare, agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru vor invita în scris titularii carnetelor de muncă să se prezinte la sediul acestora, pentru a-şi ridica respectivele documente.15. Activitatea de predare/primire a carnetelor de muncă ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă şi de punere la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către personalul din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi.16. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.17. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 15 şi 16 se sancţionează potrivit legii.____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x