PROCEDURĂ din 9 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
ActulREFERIRE LALEGE 130 20/07/1999 ART. 8
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 98 09/02/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 98 09/02/2006

de predare/primire a carnetelor de muncă aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare



Prezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare/primire către casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncă, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.1. În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, inspectoratele teritoriale de muncă la care se păstrează, se completează, se verifică şi se certifică, potrivit prevederilor legale, carnetele de muncă, urmează să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au sediul.2. Carnetele de muncă trebuie să fie completate, în baza actelor depuse de angajatorii prevăzuţi la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, cu toate înscrisurile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie certificate de inspectoratele teritoriale de muncă pentru perioadele de până la această dată, conform documentelor gestionate de aceste instituţii. Certificarea se va efectua pe primul rând liber din cap. VI „Date referitoare la activitatea în muncă” al carnetului de muncă şi va cuprinde menţionarea perioadei pentru care inspectoratul teritorial de muncă deţine documentele care atestă vechimea în muncă a acestor salariaţi.3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.4. În scopul obţinerii copiilor actelor de identitate, inspectoratele teritoriale de muncă vor solicita în scris angajatorilor pentru care păstrează şi completează carnetele de muncă să transmită copiile solicitate în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.5. Pentru angajatorii care au aprobarea din partea inspectoratelor teritoriale de muncă să efectueze înscrisurile în carnetele de muncă ale propriilor angajaţi, inspectoratul teritorial de muncă va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncă, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncă va ţine cont de capacitatea de prelucrare de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncă nu se vor afla în posesia angajatorilor.6. În cazurile prevăzute la pct. 5 inspectoratele teritoriale de muncă vor solicita în scris angajatorilor să predea carnetele de muncă în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.7. La preluarea carnetelor de muncă de la angajatorii prevăzuţi la pct. 5 se va încheia un proces-verbal, iar personalul inspectoratelor teritoriale de muncă va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi 3.8. În situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 7 vor fi returnate angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 6 să fie reînnoită pentru documentele necorespunzătoare, până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii.9. Inspectoratele teritoriale de muncă vor depozita carnetele de muncă aflate în evidenţa lor, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de casele teritoriale de pensii.Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă vor avea aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează să efectueze preluarea datelor din carnetul de muncă, codul inspectoratului teritorial de muncă la care se depun carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.10. În vederea transmiterii carnetelor de muncă la casele teritoriale de pensii, inspectoratele teritoriale de muncă le vor centraliza şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al acestuia, codul unic de identificare (CUI) al angajatorului, codul inspectoratului teritorial de muncă, precum şi numărul de înregistrare al angajatorului la inspectoratul teritorial de muncă la care se află în evidenţă. De asemenea, vor fi înscrise datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncă: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.11. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 10, vor fi predate, săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, de reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii.Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivului inspectorat teritorial de muncă, în vederea luări măsurilor ce se impun, potrivit legii.12. După încheierea operaţiunilor de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă cutiile conţinând carnetele de muncă, pe baza completării procesului-verbal de predare/primire 2.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.13. În termen de 15 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, inspectoratele teritoriale de muncă vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate şi ulterior, în cazul prevăzut la pct. 5, la returnarea acestora către angajatori, încheindu-se în acest sens un proces-verbal de predare/primire.14. Activitatea de predare/primire la şi de la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă păstrate, verificate şi certificate de inspectoratele teritoriale de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către personalul din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, desemnat prin decizii ale inspectorilor-şefi.15. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de personalul desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.16. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 14 şi 15 se sancţionează potrivit legii._________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x