Notă … Aprobată prin ORDINUL nr. 569 din 9 august 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 720 din 2 septembrie 2019.1.Autoritatea competentă aprobă programul anual de eșantionare. … 2.Autoritatea competentă derulează procedura de selecție a organismului de inspecție de terță parte. … 3.Autoritatea competentă elaborează lista principală și lista de rezervă a locurilor de distribuție în care urmează să se desfășoare activitatea de eșantionare.Din lista prevăzută la pct. 7 din anexa nr. 1 la ordin, autoritatea competentă va stabili lista principală și lista de rezervă prin selectarea aleatorie a unui număr de locuri de distribuție corespunzător repartiției numărului de probe pe macroregiuni/regiuni prevăzute la pct. 3 din anexa nr. 1 la ordin. … 4.Autoritatea competentă stabilește datele calendaristice la care se eșantionează la locurile de distribuție din lista principală, pe care le comunică organismului de inspecție de terță parte selectat cu 24 de ore în avans.Fiecărui amplasament de la care urmează să fie efectuată eșantionarea i se atribuie un număr de identificare unic. Acest număr trebuie să se regăsească pe toate probele prelevate din amplasament și în rapoartele analitice. … 5.Organismul de inspecție de terță parte efectuează în cel mai scurt timp posibil activitatea de eșantionare, încercare și analiză a probelor în conformitate cu standardele aferente acestor activități și cerințele legislației în vigoare.În vederea determinării parametrilor prevăzuți în specificațiile tehnice pentru benzină se prelevă 3 probe, identificabile oricând:– proba pentru laborator – 3 litri; … – contraproba – 3 litri; … – proba-martor – 3 litri, … iar pentru motorină se prelevă 3 probe, identificabile oricând:– proba pentru laborator – 1,5 litri; … – contraproba – 1,5 litri; … – proba-martor – 1,5 litri. … Procesul-verbal de eșantionare în vederea determinării specificațiilor tehnice pentru benzină și motorină trebuie completat în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 3 la ordin și se întocmește în 3 exemplare:– un exemplar pentru distribuitorul final de la care s-a prelevat proba; … – un exemplar pentru organismul recunoscut să efectueze eșantionarea; … – un exemplar pentru autoritatea competentă. … Operatorii locurilor de distribuție de benzină și motorină au obligația să permită organismelor de inspecție de terță parte recunoscute și selectate de autoritatea competentă să preleve probele de benzină și motorină în cadrul sistemului de monitorizare prin eșantionare a calității carburanților.Organismul de inspecție de terță parte va întocmi un formular de constatare în cazul în care este constatată cel puțin una dintre următoarele situații:a)adresă greșită/locații din listă cu adresa puțin diferită de cea comunicată de autoritate; … b)lipsa unor sortimente solicitate pentru prelevare; … c)întreruperea temporară/totală a activității punctului de lucru; … d)imposibilitatea prelevării în condiții normale din motive care nu țin de organismul de inspecție de terță parte; … e)alte situații care pot împiedica finalizarea prelevării de probe. … Formularul de constatare se comunică de îndată autorității competente, care va comunica organismului de inspecție de terță parte modalitatea pentru continuarea eșantionării, respectiv utilizarea unei locații de distribuție alese aleatoriu din lista de rezervă. … 6.Etichetarea probelorPe recipientele utilizate pentru prelevarea probelor de benzină și motorină se aplică o etichetă ce conține informațiile prevăzute în anexa nr. 4 la ordin.Informațiile de pe etichetă trebuie să fie complete și lizibile. Eticheta se aplică pe recipientul pentru prelevarea probei astfel încât să nu se desprindă sau să nu se detașeze ușor ulterior. … 7.Comunicarea rezultatelorOrganismele de inspecție de terță parte vor transmite autorității competente rezultatele încercărilor efectuate asupra probei și un exemplar al procesului-verbal de eșantionare, în maximum 10 zile lucrătoare de la data prelevării.Dacă rezultatele încercărilor nu sunt conforme cu prevederile din standardele aferente și cu cerințele legislației în vigoare, organismul de inspecție de terță parte anunță în cel mai scurt timp posibil autoritatea competentă, care dispune preluarea contraprobelor în discuție de un alt organism recunoscut și analizarea acestora în maximum 48 de ore de la momentul preluării acestora. … 8.ContraprobeleContraprobele se trimit la un laborator acreditat pentru analiză și încercare. Contraprobele trebuie să fie analizate și încercate pentru aceleași caracteristici ca și probele. La încercarea și analizarea contraprobei poate să participe un reprezentant al organismului de inspecție de terță parte care a efectuat analize asupra probei de laborator inițiale.În cazul în care rezultatele încercărilor efectuate pe contraprobe sunt conforme cu standardele aferente și cu cerințele legislației în vigoare, cheltuielile aferente analizării contraprobelor sunt suportate de organismul de inspecție de terță parte care a efectuat primele încercări.În cazul în care rezultatele încercărilor efectuate pe contraprobe nu sunt conforme cu specificațiile tehnice prevăzute în standardele aferente și cu cerințele legislației în vigoare, autoritatea competentă sesizează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și/sau orice autoritate cu competențe despre neconformitățile constatate în vederea aplicării de către acestea a prevederilor referitoare la constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2018, aprobată cu modificări prin Legea nr. 311/2018. … 9.Raportul analitic elaborat de laboratorTrebuie să conțină informațiile prevăzute la pct. 6.5 din standardul SR EN 14274:2013, precum și codul de identificare al probei detaliat la pct. 1 subpct. 1.12 din anexa nr. 1 la ordin.Din motive de protecție a datelor, informațiile confidențiale despre probe trebuie să fie anonime și trebuie să fie păstrate doar în laboratorul care a executat analizele. Toate datele referitoare la probele prelevate trebuie să fie disponibile, la cerere, autorităților române pentru o perioadă de 3 ani. … 10.Centralizarea rapoartelor analitice de organismul de inspecție de terță parte și raportul finalAutoritatea competentă primește informația colectată și centralizată din rapoartele analitice de la laboratoare, sub forma unui raport tehnic final întocmit de către organismul de inspecție de terță parte, pe care îl folosește pentru elaborarea raportului tehnic final, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 6 la ordin și cu respectarea cerințelor din cap. 7 din SR EN 14274. … ––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Vă rugăm să vă autentificați pentru a comenta
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nouCele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
wpDiscuz
0
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.