PROCEDURĂ din 9 august 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ENERGIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 2 septembrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 569 09/08/2019
ActulREFERIRE LASISTEM 09/08/2019
ART. 3REFERIRE LASISTEM 09/08/2019 ART. 1
ART. 5REFERIRE LAORDIN 569 09/08/2019 ANEXA 3
ART. 6REFERIRE LAORDIN 569 09/08/2019 ANEXA 4
ART. 8REFERIRE LALEGE 311 17/12/2018
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 80 13/09/2018
ART. 9REFERIRE LASISTEM 09/08/2019 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAORDIN 569 09/08/2019 ANEXA 6
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 569 09/08/2019
ActulCONTINUT DEORDIN 569 09/08/2019
ActulREFERIT DEORDIN 569 09/08/2019
ActulREFERIT DESISTEM 09/08/2019
ART. 5REFERIT DEORDIN 569 09/08/2019





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 569 din 9 august 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 720 din 2 septembrie 2019.
1.Autoritatea competentă aprobă programul anual de eșantionare.2.Autoritatea competentă derulează procedura de selecție a organismului de inspecție de terță parte.3.Autoritatea competentă elaborează lista principală și lista de rezervă a locurilor de distribuție în care urmează să se desfășoare activitatea de eșantionare.Din lista prevăzută la pct. 7 din anexa nr. 1 la ordin, autoritatea competentă va stabili lista principală și lista de rezervă prin selectarea aleatorie a unui număr de locuri de distribuție corespunzător repartiției numărului de probe pe macroregiuni/regiuni prevăzute la pct. 3 din anexa nr. 1 la ordin.4.Autoritatea competentă stabilește datele calendaristice la care se eșantionează la locurile de distribuție din lista principală, pe care le comunică organismului de inspecție de terță parte selectat cu 24 de ore în avans.Fiecărui amplasament de la care urmează să fie efectuată eșantionarea i se atribuie un număr de identificare unic. Acest număr trebuie să se regăsească pe toate probele prelevate din amplasament și în rapoartele analitice.5.Organismul de inspecție de terță parte efectuează în cel mai scurt timp posibil activitatea de eșantionare, încercare și analiză a probelor în conformitate cu standardele aferente acestor activități și cerințele legislației în vigoare.În vederea determinării parametrilor prevăzuți în specificațiile tehnice pentru benzină se prelevă 3 probe, identificabile oricând:– proba pentru laborator – 3 litri;– contraproba – 3 litri;– proba-martor – 3 litri,iar pentru motorină se prelevă 3 probe, identificabile oricând:– proba pentru laborator – 1,5 litri;– contraproba – 1,5 litri;– proba-martor – 1,5 litri.Procesul-verbal de eșantionare în vederea determinării specificațiilor tehnice pentru benzină și motorină trebuie completat în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 3 la ordin și se întocmește în 3 exemplare:– un exemplar pentru distribuitorul final de la care s-a prelevat proba;– un exemplar pentru organismul recunoscut să efectueze eșantionarea;– un exemplar pentru autoritatea competentă.Operatorii locurilor de distribuție de benzină și motorină au obligația să permită organismelor de inspecție de terță parte recunoscute și selectate de autoritatea competentă să preleve probele de benzină și motorină în cadrul sistemului de monitorizare prin eșantionare a calității carburanților.Organismul de inspecție de terță parte va întocmi un formular de constatare în cazul în care este constatată cel puțin una dintre următoarele situații:a)adresă greșită/locații din listă cu adresa puțin diferită de cea comunicată de autoritate;b)lipsa unor sortimente solicitate pentru prelevare;c)întreruperea temporară/totală a activității punctului de lucru;d)imposibilitatea prelevării în condiții normale din motive care nu țin de organismul de inspecție de terță parte;e)alte situații care pot împiedica finalizarea prelevării de probe.Formularul de constatare se comunică de îndată autorității competente, care va comunica organismului de inspecție de terță parte modalitatea pentru continuarea eșantionării, respectiv utilizarea unei locații de distribuție alese aleatoriu din lista de rezervă.6.Etichetarea probelorPe recipientele utilizate pentru prelevarea probelor de benzină și motorină se aplică o etichetă ce conține informațiile prevăzute în anexa nr. 4 la ordin.Informațiile de pe etichetă trebuie să fie complete și lizibile. Eticheta se aplică pe recipientul pentru prelevarea probei astfel încât să nu se desprindă sau să nu se detașeze ușor ulterior.7.Comunicarea rezultatelorOrganismele de inspecție de terță parte vor transmite autorității competente rezultatele încercărilor efectuate asupra probei și un exemplar al procesului-verbal de eșantionare, în maximum 10 zile lucrătoare de la data prelevării.Dacă rezultatele încercărilor nu sunt conforme cu prevederile din standardele aferente și cu cerințele legislației în vigoare, organismul de inspecție de terță parte anunță în cel mai scurt timp posibil autoritatea competentă, care dispune preluarea contraprobelor în discuție de un alt organism recunoscut și analizarea acestora în maximum 48 de ore de la momentul preluării acestora.8.ContraprobeleContraprobele se trimit la un laborator acreditat pentru analiză și încercare. Contraprobele trebuie să fie analizate și încercate pentru aceleași caracteristici ca și probele. La încercarea și analizarea contraprobei poate să participe un reprezentant al organismului de inspecție de terță parte care a efectuat analize asupra probei de laborator inițiale.În cazul în care rezultatele încercărilor efectuate pe contraprobe sunt conforme cu standardele aferente și cu cerințele legislației în vigoare, cheltuielile aferente analizării contraprobelor sunt suportate de organismul de inspecție de terță parte care a efectuat primele încercări.În cazul în care rezultatele încercărilor efectuate pe contraprobe nu sunt conforme cu specificațiile tehnice prevăzute în standardele aferente și cu cerințele legislației în vigoare, autoritatea competentă sesizează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și/sau orice autoritate cu competențe despre neconformitățile constatate în vederea aplicării de către acestea a prevederilor referitoare la constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2018, aprobată cu modificări prin Legea nr. 311/2018.9.Raportul analitic elaborat de laboratorTrebuie să conțină informațiile prevăzute la pct. 6.5 din standardul SR EN 14274:2013, precum și codul de identificare al probei detaliat la pct. 1 subpct. 1.12 din anexa nr. 1 la ordin.Din motive de protecție a datelor, informațiile confidențiale despre probe trebuie să fie anonime și trebuie să fie păstrate doar în laboratorul care a executat analizele. Toate datele referitoare la probele prelevate trebuie să fie disponibile, la cerere, autorităților române pentru o perioadă de 3 ani.10.Centralizarea rapoartelor analitice de organismul de inspecție de terță parte și raportul finalAutoritatea competentă primește informația colectată și centralizată din rapoartele analitice de la laboratoare, sub forma unui raport tehnic final întocmit de către organismul de inspecție de terță parte, pe care îl folosește pentru elaborarea raportului tehnic final, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 6 la ordin și cu respectarea cerințelor din cap. 7 din SR EN 14274.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x