PROCEDURĂ din 8 februarie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 243 bis din 10 martie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 31 08/02/2021
ART. 5REFERIRE LAORDIN 344 12/06/2019
ART. 5REFERIRE LALEGE 32 16/01/2019
ART. 5REFERIRE LANORMA 12/06/2019
ART. 5REFERIRE LALEGE 190 18/07/2018
ART. 5REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 5REFERIRE LAHG 1188 29/12/2014
ART. 5REFERIRE LAOUG 49 20/05/2009
ART. 15REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 17REFERIRE LAOUG 49 20/05/2009
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016 ART. 6
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016 ART. 13
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 31 08/02/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 31 08/02/2021





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 31 din 8 februarie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 243 din 10 martie 2021.
 + 
Capitolul IScopul și obiectivele procedurii + 
Articolul 1Agenția Națională pentru Zootehnie „Prof. dr. G. K. Constantinescu” (ANZ), este autoritatea competentă în domeniu, care conform prevederilor legale în vigoare, autorizează operatorii de însămânțări artificiale, cu recunoașterea calificării profesionale. + 
Articolul 2Scopul procedurii îl reprezintă garantarea unei utilizări raționale și sigure a materialului seminal, corespunzător din punct de vedere zootehnic și sanitar veterinar, prin urmărirea trasabilității acestuia după comercializare, pe baza unor înregistrări credibile. + 
Articolul 3Obiectivele principale ale procedurii sunt următoarele:(1)Stabilirea modalităților și tehnicii de autorizare cu recunoașterea calificării profesionale, precum și condițiile de participare la autorizare a specialiștilor care își desfășoară activitatea în sfera însămânțărilor artificiale.(2)Prezenta procedură se aplică specialiștilor ingineri zootehniști și medici veterinari, precum și persoanelor, care au parcurs un curs de specializare, calificare sau competențe profesionale pentru însămânțări artificiale, care solicită autorizarea în domeniul însămânțărilor artificiale la animale, denumiți în continuare prestatori de servicii.(3)Autorizarea tehnico-profesională a persoanelor, nominalizate la pct. 2, nu conduce la transferul de responsabilități de la persoana autorizată la organul de autorizare și nici nu îi exonerează pe aceștia de obligațiile ce le revin.
 + 
Articolul 4Prezenta procedură se aplică prestatorilor la nivel național, dar și serviciilor furnizate de către prestatorii stabiliți în România, cât și serviciilor furnizate transfrontalier, în România, de către prestatori stabiliți în alt stat membru.
 + 
Capitolul IIBaza legală a procedurii administrative + 
Articolul 5Procedura are la bază următoarele acte normative:a)H.G. nr. 1188/2014, privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Zootehnie „Prof. dr. G. K. Constantinescu”, cu modificările și completările ulterioare;b)Legea zootehniei nr. 32/2019;c)O.M. nr. 344/2019, privind Normele tehnice pentru desfășurarea activității inspecției de stat în zootehnie;d)Directiva 2006/123/CE, transpusă parțial în O.U.G. nr. 49/2009 privind serviciile în cadrul pieței interne;e)Regulamentul nr. 679/2016, privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);f)Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE.
 + 
Capitolul IIIActivitatea (serviciul) pentru care se emite autorizația + 
Articolul 6Autorizația se emite pentru activitatea de însămânțări artificiale la animale. + 
Articolul 7Codul CAEN corespunzător activității (serviciului) de autorizare este clasa 016, grupa 0162, respectiv activități auxiliare pentru creșterea animalelor, care include activități legate de însămânțarea artificială, și după caz, NACE (nomenclatorul de activități din Comunitatea Europeană) sau ISIC (clasificarea internațională standard a activităților economice elaborate de Comisia de Statistică a Națiunilor Unite).
 + 
Capitolul IVAutoritatea competentă care gestionează procedura + 
Articolul 8(1)Procedura este gestionată de Agenția Națională pentru Zootehnie (ANZ), cu sediul în șos. București – Ploiești, km 18,2, comuna Balotești, județul Ilfov, și structurile sale teritoriale.(2)Rolul structurilor teritoriale este de reprezentare, de control, verificare și consultanță în teritoriu.
 + 
Capitolul VDesfășurarea procesului de autorizare + 
Articolul 9Documentele solicitate*) de procedura administrativă sunt următoarele:*) Documentele solicitate la lit. b, c, d, e, f, g se vor depune în copie, cu mențiunea conform cu originalul.a)cerere tip (anexa nr. 5 a);b)carte de identitate;c)certificat de calificare ori certificat de competențe profesionale în meseria/ocupația operator de însămânțări artificiale la animale, pentru persoanele care au cel puțin studii gimnaziale;d)diploma de absolvire a studiilor universitare și după caz, certificat de absolvire pentru inginerii zootehniști;e)diploma de absolvire a studiilor universitare și atestatul de liberă practică eliberat de Colegiul Medicilor Veterinari, cu drept de liberă practică pentru activitatea de însămânțări artificiale și după caz, certificat de absolvire pentru medicii veterinari;f)prestatorii de serviciu menționați la lit. d) și e) în funcție de caz, pot prezenta un certificat, o atestare sau un alt document întocmit într-un scop echivalent sau din care reiese clar că cerința respectivă este îndeplinită, obținut într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, în copie și traducere în limba română;g)documente care să precizeze modalitatea de desfășurare a activității de însămânțări artificiale (angajat, persoană fizică autorizată sau altă formă de organizare);h)precizări în ceea ce privește spațiul, amenajarea, dotarea pe flux tehnologic, etc., în funcție de caz, punct de însămânțări artificiale fix sau mobil.
 + 
Articolul 10Autoritatea competentă transmite prin intermediul sistemului de informare al pieței interne (IMI), solicitări de informații autorităților competente din celelalte state membre, în cazul în care este necesară verificarea legalității documentelor menționate la art. 9, lit. f). + 
Articolul 11Certificatele de calificare, absolvire sau competențe profesionale în meseria/ocupația de operator însămânțări artificiale la animale se obțin după absolvirea cursurilor specifice în cadrul unui centru de formare sau centru de competențe profesionale autorizat, conform legislației în vigoare. + 
Articolul 12(1)Persoana interesată solicită autorității competente emiterea autorizației pentru activitatea de însămânțări artificiale la animale.(2)În acest sens, va depune documentația completă prin intermediul sistemului informatic de utilitate publică, Punctul de contact unic electronic, denumit în continuare PCU electronic.(3)Autoritatea competentă transmite solicitantului o confirmare de primire a cererii, în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii cererii. Confirmarea de primire a cererii trebuie să precizeze următoarele:a)termenul de procesare a cererii;b)căile de atac disponibile;c)după caz, mențiunea că, în lipsa unui răspuns în termenul specificat, autorizația se consideră acordată.(4)Cererea solicitantului este procesată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentației complete. Termenul poate fi prelungit o singură dată de către autoritatea competentă, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse inițial nu este afectată de prelungirea dispusă de autoritatea competentă. Prelungirea termenului de autorizare, precum și durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzător și notificate solicitantului înainte de expirarea termenului inițial.(5)Comisia de evaluare a documentației este desemnată prin decizie, de către directorul general al autorității competente.(6)În cazul în care, comisia de evaluare a documentației constată că aceasta este incompletă, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu în mai mult de 5 zile lucrătoare de la primirea cererii, cu privire la necesitatea transmiterii documentelor și precizărilor necesare, prin intermediul PCU electronic, precum și cu privire la consecințele asupra termenului de procesare a cererii, prevăzut la alin. (4).(7)În cazul în care, documentația este completă, comisia de evaluare propune conducerii autorității competente eliberarea autorizației.(8)Autorizația se transmite solicitantului în original, în termen de 30 de zile calendaristice de la data prezentării documentației complete. + 
Articolul 13Comisia de evaluare are următoarele atribuții:a)studiază și analizează documentația depusă pentru autorizare;b)evaluează documentațiile și persoanele în cauză, cu respectarea principiilor de nediscriminare, necesitate, proporționalitate, egalitate și concurență loială;c)asigură păstrarea secretului profesional asupra informațiilor din documentele studiate, potrivit legii.
 + 
Articolul 14(1)Anual se execută evaluarea competenței prestatorilor de servicii, prin intermediul rezultatelor activității de IA din anul anterior și se vizează fișa de evaluare.(2)Evaluarea anuală a rezultatelor activității de IA a medicilor veterinari se face de către o comisie formată din reprezentanți ai autorității competente (CRZ, OJZ), ai Colegiului Medicilor Veterinari, și în funcție de caz, ai asociațiilor profesionale, și/sau ai asociațiilor de consumatori.(3)Evaluarea anuală a rezultatelor activității de IA a inginerilor zootehniști și a celorlalte persoane autorizate se face de către o comisie formată din reprezentanți ai autorității competente (CRZ, OJZ), și în funcție de caz, ai asociațiilor profesionale, și/sau ai asociațiilor de consumatori. + 
Articolul 15(1)Autoritatea competentă are stabilite măsuri tehnice și procedurale, pentru a proteja și pentru a asigura confidențialitatea și integritatea datelor cu caracter personal prelucrate, prevenirea utilizării sau accesul neautorizat, precum și prevenirea încălcării securității datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul General privind Protecția Datelor (UE) 2016/679.(2)Autoritatea competentă asigură confidențialitatea informațiilor obținute în urma controalelor efectuate prin solicitarea personalului să se angajeze să nu divulge terților informațiile obținute în urma îndeplinirii atribuțiilor care le revin în cadrul controalelor oficiale și al altor activități oficiale care, prin natura lor, intră sub incidența secretului profesional, cu excepția cazului în care există un interes public superior care justifică divulgarea acestora.
 + 
Capitolul VILibera circulație a serviciilor + 
Articolul 16(1)Activitățile de însămânțări artificiale la animale, pot fi efectuate de persoanele autorizate într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European.Serviciile pot fi furnizate de către prestatorii stabiliți în România, cât și transfrontalier, de către prestatori stabiliți în alt stat membru, numai după emiterea autorizației de către autoritatea competentă.(2)Pentru emiterea autorizației de către autoritatea competentă sunt necesare următoarele documente**):**) Documentele solicitate la lit. a, b, c, d, se vor depune în copie și traducere în limba română, cu mențiunea conform cu originalul.a)cerere tip (anexa nr. 5 a);b)autorizația emisă de statul emitent, în copie și traducere în limba română, sau în funcție de caz, un certificat, o atestare sau un alt document întocmit într-un scop echivalent sau din care reiese clar că cerința respectivă este îndeplinită;c)diplomă de studii liceale sau studii superioare, în funcție de caz, în copie și traducere în limba română;d)carte de identitate sau pașaport, în copie și traducere în limba română;e)documentația care atestă funcționarea legală, obținută în celălalt stat al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, în copie și traducere în limba română;f)precizări în ceea ce privește spațiul, amenajarea, dotarea pe flux tehnologic, etc., în funcție de caz, punct de însămânțări artificiale fix sau mobil.
 + 
Articolul 17În cazul în care este necesară verificarea legalității documentelor depuse în vederea autorizării, ANZ-ul contactează autoritățile competente din statul membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European în cauză, prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieței interne, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România.
 + 
Capitolul VIIDocumente furnizate de procedura administrativă + 
Articolul 18(1)Autorizație pentru prestarea serviciilor de însămânțări artificial la animale, în format original pe hârtie, ștampilat (anexele nr. 5 b și 5 c).(2)Durata de valabilitate a autorizației este nelimitată.(3)Obligațiile persoanei autorizate și condițiile pentru înregistrarea și transmiterea datelor.(4)Unitățile de competență pentru care a fost declarat (ă) competent (ă).(5)Modelul documentelor privind monitorizarea activității de reproducție prin IA.(6)Fișa de evaluare anuală.(7)Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal.(8)Evidența autorizațiilor emise se ține într-un registru special, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5 d.(9)Obligațiile persoanei autorizate, unitățile de competență pentru care a fost declarat (ă) competent (ă), modelul documentelor privind monitorizarea activității de reproducție prin IA, fișa de evaluare anuală și informarea privind prelucrarea datelor cu caracter personal vor fi anexate la autorizație.
 + 
Capitolul VIIIControlul persoanelor autorizate + 
Articolul 19(1)Persoanele autorizate sunt supuse unui control de supraveghere.(2)Controlul de supraveghere se realizează de autoritățile competente teritoriale (CRZ– OJZ), care au rol de reprezentare, de control, verificare și consultanță în teritoriu.
 + 
Articolul 20(1)Persoanele autorizate trebuie să permită accesul controalelor în cadrul punctului de însămânțări artificiale, la toate documentele și evidențele pe care le utilizează și întocmesc, conform procedurii de lucru.(2)Beneficiarii (fermieri – crescători de bovine înregistrați în Registrul Național al Exploatațiilor, conform legislației în vigoare), activităților de IA realizate de persoanele autorizate trebuie să permită efectuarea controalelor în ferme și accesul la documentele emise de prestatorii de servicii.(3)Beneficiarii (fermieri, crescători), activităților de IA realizate de persoanele autorizate, în termen de 30 de zile trebuie să declare acestora fătările realizate în ferme. + 
Articolul 21(1)Controlul de supraveghere poate fi planificat sau inopinat.(2)Controlul de supraveghere planificat se efectuează ori de câte ori este nevoie și se comunică persoanei autorizate cu cel puțin 5 zile înainte de data propusă pentru realizarea acestuia.(3)Controlul de supraveghere inopinat se execută în urma reclamațiilor, informărilor și/sau sesizărilor cu privire la activitățile de IA efectuate de persoana autorizată. + 
Articolul 22(1)În urma controlului de supraveghere se întocmește o notă de control (anexa nr. 5 e), care se distribuie astfel:a)un exemplar la CRZ;b)un exemplar la OJZ;c)un exemplar la persoana autorizată controlată.(2)Nota de control se comunică persoanei autorizate controlate, după caz, în termen de 10 zile de la data încheierii controlului de supraveghere.(3)În funcție de rezultatul notei, se dispune, după caz, menținerea autorizării, suspendarea activității până la remedierea deficiențelor, ori retragerea autorizării.
 + 
Suspendarea, retragerea și anularea autorizației + 
Articolul 23(1)În cazul în care, în urma analizării notei de control, se constată că persoana autorizată nu mai îndeplinește condițiile care au stat la baza acordării autorizației, altele decât cele care atrag retragerea acesteia, CRZ/OJZ județean întocmește un raport de suspendare a autorizației.(2)Raportul de suspendare a autorizației cuprinde:a)abaterile constatate;b)propunerea pentru suspendarea autorizației;c)atenționarea persoanei autorizate ca în termen de cel mult 30 de zile de la comunicare să remedieze deficiențele constatate;d)căi de atac.(3)Raportul de suspendare se vizează de către șeful CRZ-ului și se întocmește în 3 exemplare, în termen de 10 zile de la data înregistrării notei de control la CRZ, și se comunică în termen de 5 zile de la data întocmirii acesteia:a)persoanei autorizate controlate;b)autorității competente.(4)Suspendarea autorizației încetează dacă, în termenul comunicat, persoana autorizată face dovada îndeplinirii condițiilor de autorizare.
 + 
Articolul 24Autorizația se retrage dacă:a)se constată efectuarea activități de IA cu material seminal congelat care nu a fost aprobat sau a cărei proveniență nu o poate justifica cu documente;b)persoanele autorizate împiedică ori se sustrag de la efectuarea controlului;c)se constată că nu sunt respectate condițiile pentru transmiterea evidențelor primare de reproducție la OJZ-urile teritoriale;d)se constată că persoana autorizată, pe perioada suspendării, efectuează activitățile în domeniul în care este autorizată;e)nu se face dovada îndeplinirii condițiilor de autorizare, în termenul comunicat cu ocazia suspendării.
 + 
Articolul 25(1)În cazul în care în urma analizării notei de control se constată existența uneia/unora din situațiile prevăzute la art. 24, CRZ/OJZ întocmește un raport de retragere a autorizației.(2)Raportul de retragere a autorizației cuprinde:a)abaterile constatate;b)propunerea pentru retragerea autorizației;c)căi de atac.(3)Raportul de retragere se vizează de către șeful CRZ-ului, se întocmește în 3 exemplare, în termen de 10 zile de la data înregistrării notei de control la CRZ, și se comunică în termen de 5 zile de la data întocmirii acestuia:a)persoanei autorizate controlate;b)autorității competente.
 + 
Articolul 26(1)Persoana căreia i-a fost retrasă autorizația poate solicita o nouă autorizare numai după expirarea unui an de la data retragerii autorizației anterioare.(2)În cazul în care persoana solicită o nouă autorizare fără respectarea termenului prevăzut la alin. (1), cererea se respinge ca prematură.(3)Persoana căreia i-a fost retrasă de două ori autorizația nu mai poate solicita o nouă autorizare.
 + 
Capitolul IXPreschimbarea autorizației + 
Articolul 27În vederea preschimbării autorizației, persoanele interesate depun prin intermediul sistemului informatic de utilitate publică, PCU electronic următoarele documente:a)cerere tip de preschimbare a autorizației (anexa nr. 5 f);b)documentele care justifică necesitatea preschimbării autorizației.
 + 
Anexa nr. 5a
CERERE-TIP
Subsemnatul ……………….. posesor al BI/CI ………, seria ….., nr. ……….., CNP ………….., domiciliat în …………., județul …………, absolvent al liceului/fac. …………, solicit autorizație pentru activitatea de însămânțări artificiale la animale. Anexez documentația necesară autorizării.DataSemnătura
 + 
Anexa nr. 5b
MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU ZOOTEHNIE “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”

AUTORIZAȚIE*)
*) Act oficial eliberat în conformitate cu legislația în vigoare, privind libera circulație a serviciilor în cadrul Comunității Europene.Domnul (Doamna) …… posesor (posesoare) a C.I. (B.I.) seria …… nr. ……., cod numeric personal ……., absolvent (ă) al (a) programului de formare/specializare cu certificat de calificare/absolvire seria ……, nr. ….., este autorizat (ă) să presteze servicii de însămânțări artificiale la animale pe teritoriul României, cu punctul de lucru în localitatea ……, județul ………
DIRECTOR GENERAL,
Data eliberării: anul ….. luna ……. ziua ….Nr. ………
 + 
Anexa nr. 5c
MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU ZOOTEHNIE “Prof. Dr. G. K. Constantinescu”

AUTORIZAȚIE*)
*) Act oficial eliberat în conformitate cu legislația în vigoare, privind libera circulație a serviciilor în cadrul Comunității Europene.Domnul (Doamna) …….. posesor (posesoare) a C.I. (B.I.) seria …. nr. ……., cod numeric personal ……, a fost evaluat(ă) cu certificat de competențe profesionale seria …, nr. ……., și este autorizat(ă) să presteze servicii de însămânțări artificiale la animale, conform unităților de competență pentru care a fost declarat (ă) competent (ă), cu punctul de lucru în localitatea ……, județul ……..
DIRECTOR GENERAL,
Data eliberării: anul ….. luna ….. ziua …….Nr. …………
 + 
Anexa nr. 5d
REGISTRU NAȚIONAL PENTRU EVIDENȚA OPERATORILOR IA AUTORIZAȚI

Nr. crt. Nume și prenume Cod numeric personal(CNP) Aria de activitate(PIAV-ul) Certificat calificare/ absolvire/competențe Numărul și data autorizației Observații
Județul LocalitateaLocalitățile Tipul Seria și numărul

 + 
Anexa nr. 5e
NOTĂ DE CONTROL
PIAV …………..Operator însămânțător ………Cod operator ………………1.Autorizația/adeverința/certificatul: nr. ….. data …… eliberat ……….2.Certificat de înregistrare sanitară veterinară: nr. ……. data …………3.Forma de activitate:persoană fizică ……….altă formă ……………4.Aprovizionarea cu m.s.c. și azot se face de către ………………………însoțite de:aviz de expediție ………….buletin de calitate ………………….factură ……………………alte documente …………5.Număr de femele apte pentru reproducție:total …. cap.IA …. cap.MN …. cap.6.PIAV organizat la ……………7.Număr doze m.s.c.:necesar anual …… dozeStoc la 1.01.20. …… dozeIntrări la zi …… dozeConsum la zi …… dozeStoc la data controlului scriptic …… dozeStoc la data controlului faptic …… dozeDiferența + / …… dozeM.s.c. în stoc provine de la taurii:nume ………………… cod ……….. rasa ……….. nr. doze …………nume ………………… cod ……….. rasa ……….. nr. doze …………nume ………………… cod ……….. rasa ……….. nr. doze …………8.Număr femele IA_1 de la 1.01. la zi ….. cap9.Număr femele IA_TOTAL de la 1.01. la zi …. cap10.Număr doze m.s.c. folosite pe femelă IA_1:după evidențe …. dozedupă stocul din container …. dozediferența + / …. doze11.Număr doze m.s.c. folosite pe femelă IA_TOTAL:după evidențe …. dozedupă stocul din container …. dozediferența + / …. doze12.Rezultatul controlului microscopic al m.s.c. la PIAV: M_2 ……… data ………………..13.Completarea registrului unic.– număr femele înscrise … cap– datele de catagrafie au fost înscrise pentru … cap– număr femele însămânțate (IA_1) înscrise în:Registru unic …. capCaiet m.s.c. …. capDupă buletinele IA …. capInformarea lunară ….. cap– număr femele însămânțate (IA_TOTAL) înscrise în:Registru unic …. capCaiet m.s.c. … capDupă buletinele IA … capInformarea lunară …. cap14.Număr viței obținuți după:Registru unic …. capBuletine de fătare …. capDeclarație de fătare … capInformarea lunară …. capIdentificarea și individualizarea vițeilor: ……………………S-au verificat un număr de …. femele din registrul unicS-au încadrat în termenul de fătare un număr de ….. cap15.Alte constatări (modul de completare al datelor de catagrafie și descărcarea evenimentelor de reproducție în registrul unic: însămânțarea, diagnosticul de gestație (prin NR sau control), fătarea, justificarea gestațiilor confirmate (balanța gestațiilor), avorturi, sexul și nr. matricol al produșilor)………….………….16.Cum și către cine raportează informațiile:Asociație ………….OJZ ………………..17.Existența unui registru sau caiet de îndrumare și control …………………Persoanele care iau controlat și măsurile dispuse …………….………………………………Notă: Pentru operatorii care efectuează IA la speciile ovine, caprine, suine, cabaline, obligatoriu se țin și se raportează următoarele situații:OVINE/CAPRINE/SUINE/CABALINE18.Evidențe primare: caiet cu femelele însămânțate, femele fătate, produși obținuți, pe proprietari (număr capete însămânțate, număr capete fătate, număr produși obținuți); informare lunară (conform tabelului).
Informare lunară

SUINE
Nr.crt. Specificare IA
1 Număr femele IA
2 Număr de fătări
3 Purcei obținuți
OVINE
Nr. crt. Specificare IA
1 Număr femele IA
2 Număr de fătări
3 Miei obținuți
CAPRINE
Nr.crt. Specificare IA
1 Număr femele IA
2 Număr de fătări
3 Iezi obținuți
CABALINE
Nr.crt. Specificare IA
1 Număr femele IA
2 Mânji obținuți

Controlul a fost efectuat azi ….. în prezența ………………Nume și prenumeSemnături + 
Anexa nr. 5f
CERERE DE PRESCHIMBARE A AUTORIZAȚIEI
Subsemnatul …………… posesor al BI/CI ………., seria ………., nr. ………, CNP ………., domiciliat în …………., județul ………., absolvent al liceului/fac. ………., autorizat pentru ………. cu autorizația nr. ……… din ………., solicit preschimbarea acesteia datorită următoarelor motive: ………………………………………În susținerea cererii anexez documentele prevăzute în procedura de autorizare.DataSemnătura, + 
ANEXĂla autorizație
Obligațiile persoanei autorizate și condițiile pentru înregistrarea și transmiterea datelor
Persoanele autorizate pentru serviciul de însămânțări artificiale au următoarele obligații:a)Să folosească material seminal provenit numai de la reproducători masculi aprobați de autoritatea competentă pentru utilizare la însămânțări artificiale.b)Să folosească pentru însămânțare artificială, numai materialul seminal colectat de la animale de reproducție de rasă pură din speciile bovine, porcine, ovine sau caprine, care au fost supuse evaluării genetice, iar pentru transferul de embrioni, numai embrioni concepuți cu ajutorul materialului seminal menționat și colectați de la animale de reproducție de rasă pură din speciile porcine, ovine sau caprine, care au fost supuse unor teste de performanță sau unei evaluări genetice;c)Să folosească pentru însămânțare artificială, numai materialul seminal provenit dintr-un centru de colectare sau un centru de depozitare autorizat de către autoritatea competentă.d)Să completeze și elibereze crescătorului buletinul de însămânțare artificială, în funcție de caz. Buletinul se emite în 3 exemplare (unul pentru fermier – proprietarul animalelor, unul pentru asociația județeană de crescători autorizată și/sau Oficiul Județean de Zootehnie și unul pentru prestatorul de servicii) și se păstrează de către prestatorul de servicii timp de 5 ani;e)Să completeze la zi în registru, în funcție de caz, datele de însămânțare, fătare, produși, ieșiri din efectiv, etc.;f)Să întocmească în funcție de caz, informarea lunară, evidența consumului de m.s.c. și a materialului criogenic, centralizatorul însămânțărilor artificiale, centralizatorul fătărilor;g)Să transmită lunar, până în data de 10, la Oficiul Județean de Zootehnie, pe raza căruia își desfășoară activitatea, următoarele documente, în funcție de caz:– centralizatorul însămânțărilor artificiale;– situația consumului de material seminal (stoc, intrări, ieșiri);– informarea lunară privind realizarea indicatorilor de reproducție;– centralizatorul fătărilor.h)Să execute corect operațiunile de însămânțare artificială în condiții de igienă și protecție, în conformitate cu tehnologia specifică.i)Să respecte instrucțiunile tehnice privind conservarea și manipularea materialului seminal, precum și decongelarea materialului seminal congelat;j)Să respecte tehnica de păstrare și utilizare a aparaturii criogenice, să ia măsuri de prevenire a deteriorării sau degradării lor.k)Să transmită lista cu deținătorii de reproducători neautorizați care efectuează montă naturală pe raza din activitate (facultativ).Unitățile de competență pentru care a fost declarat (ă) competent (ă), în funcție de caz, sunt următoarele:1.Aplicarea prevederilor legale referitoare la sănătatea și securitatea în muncă și în domeniul situațiilor de urgență și a normelor de protecție a mediului2.Aplicarea procedurilor de calitate3.Aprovizionarea cu materiale și instrumentar specific4.Întreținerea utilajelor și instrumentarului specific de lucru5.Pregătirea adăposturilor6.Îngrijirea reproducătorilor masculi utilizați la însămânțări artificiale7.Creșterea, îngrijirea și exploatarea animalelor de fermă8.Realizarea însămânțării artificiale la taurine și bubaline9.Realizarea însămânțării artificiale la cabaline10.Realizarea însămânțării artificiale la ovine și caprine11.Realizarea însămânțării artificiale la porcine12.Întocmirea evidenței operațiunilor specifice
Modelul documentelor privind monitorizarea activității de reproducție prin IA
Centrul …………..PIAV ……………….Operator însămânțător ………….COD [ ][ ][ ][ ][ ]
BULETIN DE ÎNSĂMÂNȚARE ARTIFICIALĂ NR. ……..
SEMNĂTURA

PROPRIETAR, OPERATOR,


DECLARAȚIE DE FĂTARE
Subsemnatul …………….., declar că vaca a fătat la data ………. vițelul de sex ……., cu nr. matricol …………….
Semnătura proprietarului,

Centralizatorul însămânțărilor artificiale

crt.

Nr. Proprietar Cod exploatație Nr. matricol vacă Cod taur partener Data IA Cod Operator însămânțător Nr. buletin IA

Operator IASemnătura
Centralizatorul fătărilor

Nr. crt. Proprietar Cod exploatație Nr. matricol vițel Sexul Data nașterii ORIGINE
MAMANr. matricol TATAcod

Operator IASemnătura
Situația consumului de material seminal congelat, în luna ……..

Taur Stoc la începutul lunii Intrări Ieșiri Stoc la finele lunii
Cod Rasa Total Din care:
IA Deficiențe tehnologice

Operator IASemnătura
INFORMARE
privind realizarea indicatorilor de reproducție în luna ……

Nr.crt. Specificare Categoria
Vaci Vițele
1 Număr femele IA total
2 Număr femele IA prima dată
3 Număr femele gestante
4 Pierderi de gestație
5 Avorturi
6 Număr femele fătate
7 Produși vii obținuți
8 Produși neviabili
9 Produși fătați morți

Operator IASemnătura
Centralizatorul însămânțărilor artificiale

Nr. crt. ProprietarCod exploatație Scroafa/scrofița Vierul Data IA Cod operator însămânțător
Nr. matricol Rasa Nr. matricol Rasa

Operator IASemnătura
Centralizatorul fătărilor

Nr. crt. ProprietarCod exploatație Sexul/număr matricol Data nașterii Observații
M F

Operator IASemnătura
Centralizatorul însămânțărilor artificiale

crt.

Nr.
ProprietarCod exploatație Oaia/capra Berbecul/țapul Data IA Cod operator însămânțător
Nr. matricol Rasa Nr. matricol Rasa

Operator IASemnătura
Centralizatorul fătărilor

crt.

Nr.
ProprietarCod exploatație Sexul/număr matricol Data nașterii Observații
M F

Operator IASemnătura
INFORMARE
privind realizarea indicatorilor de reproducție în luna …..

Nr.crt. Specificare IA
Indicatori de reproducție la suine
1 Număr femele IA
2 Număr de fătări
3 Număr purcei obținuți
Indicatori de reproducție la ovine
1 Număr femele IA
2 Număr de fătări
3 Număr miei obținuți
Indicatori de reproducție la caprine
1 Număr femele IA
2 Număr de fătări
3 Număr iezi obținuți


Fișa de evaluare anuală a operatorului de IA

crt

Nr.
Anul Specia bovine Număr scroafe IA Număr ovine/ caprine IA VIZA
Număr femele apte pentru reproducție Număr femele IA_1 Număr femele IA_TOTAL Număr femele gestante
1
2
3
4
5


INFORMARE
privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Agenția Națională pentru Zootehnie "Prof. dr. G. K. Constantinescu" (ANZ), autoritate competentă publică, cu sediul social în șos. București-Ploiești, km. 18, 2, loc. Balotești, județul Ilfov, CUI 4283511, telefon 0123501016 e-mail relatii.publice@anarz.eu, în baza art. 13 din REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI/ 27 aprilie 2016, Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal, vă informăm că, vom colecta și prelucra datele dvs. cu caracter personal (nume, prenume, seria și numărul actului de identitate, cod numeric personal, data și locul nașterii, adresa, profesia, studii, tip, serie și număr certificat, unități de competență, număr și dată autorizație, adresă de e-mail, număr de telefon, etc.), în scopul îndeplinirii sarcinilor efectuate în interes public și al exercitării funcției publice atribuite autorității competente publice, precum și al autorizării dvs. în vederea prestării serviciilor de însămânțări artificiale la animale, și a evaluării rezultatelor activității de IA, în vederea acordării calificativelor și vizei anuale, conform legislației în vigoare.Temeiul juridic al prelucrării datelor dvs. cu caracter personal îl reprezintă – îndeplinirea unei obligații legale și îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public, care rezultă din exercitarea autorității competente publice (Art. 6 alin. (1) lit. (c) și (e) din Regulament).Vă informăm că destinatarii datelor dvs. cu caracter personal sunt angajații instituției, colaboratorii acesteia (asociații ale crescătorilor de animale acreditate/autorizate) și autoritățile statului (MADR, ANSVSA, APIA, etc.), și că NU intenționăm transferarea acestor date către o altă instituție.Datele vor fi stocate pe o perioadă limitată, atât timp cât prestați serviciile de însămânțări artificiale la animale și, în situația unui litigiu, pe parcursul soluționării acelui litigiu, precum și pe termene limită preconizate în funcție de caz, respectiv pensionare, deces, renunțare la activitate.Vă informăm că aveți dreptul de a solicita accesul la datele dvs. personale, precum și rectificarea sau ștergerea acestora sau restricționarea prelucrării și portabilitatea acestora conform legii, precum și dreptul de a face plângere la autoritatea de supraveghere, dacă considerați că drepturile dvs. au fost nerespectate.Au fost stabilite măsuri tehnice și procedurale, pentru a proteja și pentru a asigura confidențialitatea, integritatea și accesibilitatea datelor dvs. cu caracter personal prelucrate, vom preveni utilizarea sau accesul neautorizat și vom preveni încălcarea securității datelor cu caracter personal, în conformitate cu legislația în vigoare.Pentru orice detalii suplimentare referitoare la prelucrarea datelor personale poate fi contactat Responsabilul cu Protecția Datelor cu Caracter Personal la adresa de e-mail: gabriel.oprea20@yahoo.com sau poate fi adresată o cerere scrisă la adresa șos. București-Ploiești, km. 18, 2, localitatea Balotești, județul Ilfov.Data:Am luat la cunoștință:Nume și prenume:Semnătura:

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x