de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Sport
+
Capitolul IDomeniul de aplicare +
Articolul 1Prezentele norme reglementează procedura de închiriere a bunurilor imobile, respectiv terenuri şi baze sportive, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Sport, prin instituţiile publice din subordine, precum şi a celor aflate în folosinţa gratuită a structurilor sportive de utilitate publică. +
Articolul 2Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină. +
Articolul 3Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, construcţii pe terenurile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Sport, numai cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu avizul prealabil al Agenţiei Naţionale pentru Sport. +
Articolul 4Bazele sportive din domeniul public al statului, aflate în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Sport, pot fi închiriate numai pentru realizarea de activităţi sportive şi activităţi complementare acestora. +
Capitolul IIDefiniţii +
Articolul 5În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) contract de închiriere – contractul prin care o persoană, numită locator, se obligă să asigure unei alte persoane, numită locatar, folosinţa temporară, totală sau parţială, a unui bun în schimbul unei sume de bani, numită chirie; … b) bunuri imobile – terenuri şi baze sportive din domeniul public al statului, aflate în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Sport; … c) bază sportivă – orice amenajare, instalaţie sau construcţie destinată organizării şi desfăşurării activităţii de educaţie fizică şi sport; … d) bază materială sportivă – totalitatea terenurilor şi spaţiilor, precum şi amenajările, instalaţiile şi construcţiile care sunt destinate organizării şi desfăşurării activităţii de educaţie fizică şi sport; … e) activităţi comerciale asociate activităţii sportive – orice activităţi privind comercializarea şi realizarea de expoziţii pentru materiale, echipamente şi instalaţii sportive, comerţul cu amănuntul de băuturi nealcoolice şi produse alimentare ambalate; … f) titularii dreptului de administrare – unităţi din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Sport, respectiv direcţii pentru sport judeţene, cluburi sportive, complexuri sportive naţionale, Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport şi Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor; … g) titularii dreptului de folosinţă gratuită – federaţiile sportive naţionale şi alte structuri sportive de utilitate publică ce pot avea în patrimoniu dreptul de folosinţă gratuită asupra bunurilor imobile care deservesc activitatea sportivă; … h) iniţierea procedurii de închiriere – prima etapă în cadrul procedurii de închiriere, în care titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită elaborează şi transmite Agenţiei Naţionale pentru Sport referatul de oportunitate şi caietul de sarcini; … i) avizarea documentaţiei de închiriere – etapă în cadrul procedurii de închiriere, prin care se avizează de către Agenţia Naţională pentru Sport referatul de oportunitate şi caietul de sarcini; … j) licitaţia publică – etapă în cadrul procedurii de închiriere, în care titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, după caz, analizează şi evaluează ofertele depuse şi stabileşte oferta câştigătoare; … k) atribuirea contractului de închiriere – etapă în cadrul procedurii de închiriere, în care se încheie contractul de închiriere cu ofertantul câştigător. … +
Capitolul IIIEtapele procedurii +
Secţiunea AIniţierea procedurii de închiriere +
Articolul 6Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, după caz, iniţiază procedura de închiriere, prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreună documentaţia de închiriere. +
Articolul 7(1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele date: … a) descrierea bunului care urmează a fi închiriat; … b) motivele de ordin economic şi social, după caz, care justifică încheierea contractului de închiriere; … c) precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere; … d) durata închirierii; … e) nivelul minim al chiriei propuse; … f) alte consideraţii ce fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere. … (2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornită licitaţia se realizează pe baza expertizei gradului de folosinţă al bunului imobil. … +
Articolul 8Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu următoarele:a) datele de identificare ale titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită; … b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii; … c) condiţiile de închiriere; … d) obiectivele de ordin economic şi social, după caz, urmărite de titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită; … e) criteriul de selecţie utilizat, respectiv preţul; … f) cerinţe privind calificarea ofertanţilor, respectiv: … – înregistrarea la oficiul registrului comerţului;– cifra de afaceri minimă pe anul anterior celui în care se iniţiază procedura;– cazierul fiscal;– să nu se afle în litigiu cu titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;g) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii; … h) interdicţia subînchirierii sau cesionării bunului fără acordul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită; … i) durata închirierii; … j) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bază de act adiţional; … k) chiria minimă; … l) clauze referitoare la încetarea contractului; … m) cuantumul garanţiei de participare – minimum 3 chirii lunare; … n) facilităţi suplimentare; … o) perioada de valabilitate a ofertei. … +
Articolul 9Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini întocmite de titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită în două exemplare se înaintează şi se înregistrează la Direcţia patrimoniu, investiţii şi achiziţii publice, administrativ din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sport în vederea avizării acestora. +
Secţiunea BAvizarea documentaţiei de închiriere +
Articolul 10Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini se verifică şi se analizează de către comisia constituită în acest scop prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport. Propunerile comisiei se înaintează vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport în vederea avizării documentaţiei de închiriere. +
Articolul 11(1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 25 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcţia patrimoniu, investiţii şi achiziţii publice, administrativ. … (2) În situaţia în care comisia de analiză şi avizare a referatelor de oportunitate şi a caietelor de sarcini consideră că este necesară completarea documentaţiei de către titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, se va acorda un termen de maximum 10 zile în vederea completării cu datele/actele solicitate. … +
Articolul 12Termenul pentru transmiterea avizului privind documentaţia de închiriere către titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită este de 5 zile de la data acordării acestuia. +
Secţiunea CLicitaţia publică +
Articolul 13(1) Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită are obligaţia de a transmite spre publicare, în cel puţin un ziar de circulaţie naţională, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixată pentru organizarea licitaţiei, un anunţ de participare care cuprinde următoarele date: … a) denumirea titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită; … b) condiţiile de participare; … c) cuantumul şi forma garanţiei de participare; … d) descrierea succintă a bunului care urmează a fi închiriat; … e) data, adresa şi ora limită a depunerii ofertelor, data şi locul deschiderii acestora; … f) modul de obţinere a documentelor licitaţiei, preţul şi modalităţile de plată a acestora. … (2) Ofertele se depun cu cel puţin 24 de ore înainte de data organizării licitaţiei. … +
Articolul 14(1) Ofertele depuse se analizează şi se evaluează de către o comisie numită în acest scop prin decizie/hotărâre a conducătorului titularului dreptului de administrare sau a titularului dreptului de folosinţă gratuită, după caz, denumită în continuare comisia de evaluare. … (2) Comisia de evaluare este alcătuită dintr-un număr impar de membri. … (3) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt: … a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de către ofertanţi, inclusiv a termenului în care ofertele au fost depuse; … b) deschiderea ofertelor; … c) stabilirea ofertelor neeligibile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza respingerii acestora; … d) verificarea ofertei în corelaţie cu cerinţele caietului de sarcini; … e) întocmirea hotărârii de evaluare prin care se stabileşte oferta câştigătoare; … f) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei. … (4) Comisia este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor, iar deciziile se iau numai cu votul majorităţii membrilor. … (5) Deciziile comisiei se validează de conducătorul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită. … +
Articolul 15Dacă până la expirarea termenului limită de depunere a ofertelor nu se depun cel puţin două oferte, titularul dreptului de administrare sau folosinţă gratuită reia procedura de atribuire a contractului de închiriere de la etapa publicării anunţului de participare. +
Articolul 16În situaţia în care, după deschiderea ofertelor, nu sunt cel puţin două oferte care îndeplinesc cerinţele din caietul de sarcini, procedura de licitaţie se reia de la etapa publicării anunţului de participare. +
Articolul 17În situaţia în care după repetarea procedurii de licitaţie se prezintă o singură ofertă care îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini, contractul se atribuie titularului acestei oferte. +
Articolul 18Rezultatul licitaţiei se comunică în termen de 7 zile tuturor participanţilor la licitaţie. +
Articolul 19(1) Contestaţiile se formulează în termen de 3 zile lucrătoare, calculate de la data comunicării rezultatului licitaţiei, şi se depun în acelaşi loc unde s-au depus ofertele. … (2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării de către o comisie constituită în acest scop, iar rezultatul se comunică celor în cauză. … (3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoanele care au analizat şi evaluat ofertele. În cazul în care nu se poate constitui o nouă comisie în cadrul instituţiei organizatoare a licitaţiei, contestaţia va fi înaintată Agenţiei Naţionale pentru Sport. … (4) În situaţia în care contestaţia este fondată, comisia prevăzută la alin. (2) anulează hotărârea comisiei de evaluare. … +
Secţiunea DAtribuirea contractului de închiriere +
Articolul 20În termen de 15 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea irevocabilă a contestaţiei, dacă o asemenea cale de atac a fost formulată, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită are obligaţia de a încheia contractul de închiriere, în formă scrisă, cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare. +
Articolul 21Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de închiriere în termen de 15 zile atrage după sine reţinerea garanţiei de participare la licitaţie. +
Articolul 22În situaţia în care ofertantul declarat câştigător refuză încheierea contractului de închiriere, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită poate încheia contractul de închiriere cu ofertantul clasat pe locul următor. +
Capitolul IVDispoziţii finale +
Articolul 23(1) Contractul de închiriere şi actele adiţionale la acesta se transmit, în termen de 15 zile de la data încheierii, Direcţiei patrimoniu, investiţii şi achiziţii publice, administrativ din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sport în vederea verificării respectării cerinţelor din caietul de sarcini. … (2) Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini, referitoare la preţ, durată şi destinaţie, sunt lovite de nulitate. … +
Articolul 24Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită are obligaţia de a asigura păstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere timp de 5 ani de la data încetării contractului. +
Articolul 25Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, în calitate de locator, are obligaţia înregistrării contractului de închiriere încheiat pe o durată mai mare de 3 (trei) ani în cartea funciară a imobilului._______