PROCEDURĂ din 7 ianuarie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 31 din 16 ianuarie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 4878 13/10/2021
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 29 07/01/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 4878 13/10/2021
ActulAPROBAT DEORDIN 29 07/01/2020
ActulCONTINUT DEORDIN 29 07/01/2020
ActulREFERIT DEORDIN 29 07/01/2020





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 29/C din 7 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 31 din 16 ianuarie 2020.
 + 
Articolul 1Procedura reactivării avizelor a căror stingere a fost efectuată eronat în Registrul Național de Publicitate Mobiliară, denumit în continuare Registrul sau RNMP, este întemeiată pe principiul dreptului la îndreptarea gratuită a erorilor cauzate neintenționat în furnizarea serviciului de înscriere în Registrul Național de Publicitate Mobiliară, cu respectarea drepturilor înscrise de terții de bună-credință. + 
Articolul 2În cazul înscrierii în mod eronat a unui aviz de stingere, operatorul/agentul care a înregistrat în RNPM avizul respectiv, de îndată ce constată eroarea făcută ori este sesizat de către una dintre persoanele interesate, este obligat să completeze și să înscrie în RNPM un formular de aviz de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului conținute în avizele de înscriere, selectându-se tipul „Stingerea eronată a unui aviz“. + 
Articolul 3În termen de o zi lucrătoare de la data efectuării înregistrării în RNPM a avizului de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, operatorul/agentul va transmite Corpului operatorilor o solicitare de înscriere a unui aviz de reactivare a avizului stins din eroare. + 
Articolul 4(1)Solicitarea de înscriere a unui aviz de reactivare a unui aviz stins din eroare adresată Corpului operatorilor va fi însoțită de următoarele documente:a)cerere adresată Corpului operatorilor, prin care se solicită reactivarea avizului stins din eroare și se explică împrejurările în care s-a produs stingerea din eroare din culpa operatorului/ agentului;b)formularul de aviz de înscriere care a stat la baza înscrierii eronate a avizului de stingere;c)formularul de aviz de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“, semnat și înregistrat de operator/agent în Registru, completat inclusiv cu date privind numărul de identificare, precum și data, ora, minutul și secunda înregistrării;d)formularul de aviz de reactivare completat și semnat de operator/agent, fără completarea rubricilor cuprinse în câmpul „Actul juridic care stă la baza înscrierii“ (tip, număr, data încheierii), fiind bifat tipul de reactivare „Reactivare aviz stins eronat din culpa operatorului/agentului“.(2)Documentele menționate pot fi înaintate pe suport hârtie, semnate de operator/agent, sau în format electronic, cu semnătura electronică calificată, bazată pe un certificat calificat valabil.(3)Operatorul/Agentul transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea formularului de aviz de înscriere stins din eroare o înștiințare referitoare la eroarea materială constatată, precum și o copie a avizului de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului, care a fost înregistrat în RNPM. + 
Articolul 5(1)Înregistrarea în RNPM, de către operator/agent, a unui aviz de ipotecă mobiliară de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“ determină afișarea unui mesaj de avertizare „ATENȚIE – Există bunuri indisponibilizate“ atât pe site-urile oficiale ale Registrului, cât și în aplicația software utilizată de operatorii/agenții autorizați.(2)Mesajul de avertizare va apărea după efectuarea unei căutări, atât în pagina cuprinzând rezultatele căutării, cât și la vizualizarea oricărui aviz de înscriere, fiind însoțit de un link denumit „Lista avizelor ce conțin bunuri indisponibilizate“ către o pagină în care pot fi vizualizate toate bunurile preluate din avizele stinse din eroare.(3)Pentru celelalte categorii de avize de înscriere: avize de fiducie, avize specifice, avize de ipotecă – creanțe securitizate, avize de ipotecă – obligațiuni ipotecare, la înscrierea unui aviz de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“ nu se mai afișează mesajul de avertizare referitor la avizele de înscriere ce conțin bunuri indisponibilizate și nici „Lista avizelor ce conțin bunuri indisponibilizate“. + 
Articolul 6În termen de 2 zile lucrătoare de la data primirii solicitării de înscriere a unui aviz de reactivare a avizului stins din eroare, Corpul operatorilor transmite Autorității de supraveghere, în vederea aprobării reactivării, documentele menționate la art. 4 alin. (1) lit. a)-d), însoțite de punctul de vedere al Corpului operatorilor. + 
Articolul 7(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării de reactivare a unui aviz stins în mod eronat din culpa operatorului/agentului, primită de la Corpul operatorilor, Autoritatea de supraveghere își exprimă acordul/dezacordul la reactivare.(2)În cadrul acestui termen, Autoritatea de supraveghere poate solicita informații sau documente suplimentare Corpului operatorilor sau operatorului/agentului în cauză, care vor fi transmise de îndată.(3)Autoritatea de supraveghere își exprimă acordul/dezacordul la reactivare prin decizie a ministrului justiției, dar și utilizând aplicația software, prin selectarea numărului de identificare a avizului de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“ corespunzător și acționarea unei comenzi fie de aprobare, fie de respingere; dacă nu se acționează nicio comandă sau comanda acționată este de respingere, sistemul informatic nu permite înscrierea ulterioară a unui aviz de reactivare pentru avizul menționat în cererea de reactivare.(4)Autoritatea de supraveghere transmite Corpului operatorilor RNPM decizia prin care își exprimă acordul/ dezacordul la reactivare și confirmarea acționării comenzii de aprobare sau, după caz, de respingere în aplicația software.
 + 
Articolul 8(1)Îndată ce Corpul operatorilor RNPM primește decizia cuprinzând acordul Autorității de supraveghere pentru reactivare, completează numărul și data deciziei de aprobare emise de Autoritatea de supraveghere în câmpurile rubricii „Actul juridic care stă la baza înscrierii“ și înscrie avizul de reactivare.(2)După înscrierea avizului de reactivare, Corpul operatorilor RNPM transmite operatorului/agentului o copie a formularului de aviz de reactivare, având toate rubricile completate, inclusiv numărul de identificare a avizului și data, ora, minutul, secunda înscrierii.(3)În sistemul informatic al RNPM, după înscrierea avizului de reactivare, lanțul de înscrieri în care ultima înscriere era avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“ devine activ; în cazul ipotecilor mobiliare, acest aviz de ipotecă este șters automat din lista avizelor ce conțin bunuri indisponibilizate.(4)După înscrierea avizului de reactivare, operatorul/agentul transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea avizului de înscriere stins din eroare o adresă de înștiințare referitoare la înscrierea avizului de reactivare.
 + 
Articolul 9(1)În cazul în care cererea de reactivare nu este aprobată, Autoritatea de supraveghere acționează comanda de respingere în aplicația software pentru avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“, selectând numărul de identificare respectiv, iar sistemul informatic adaugă automat mențiunea „NU a fost aprobată reactivarea“ la vizualizarea acelui aviz atât pe site-urile publice, cât și în aplicația software utilizată de operatori/agenți.(2)În sistemul informatic al RNPM, după acționarea comenzii de respingere, lanțul de înscrieri în care ultima înscriere era avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“ rămâne inactiv; în cazul ipotecilor mobiliare, acest aviz de ipotecă este șters automat din lista avizelor ce conțin bunuri indisponibilizate.(3)Corpul operatorilor RNPM transmite operatorului/ agentului decizia, motivată, a Autorității de supraveghere cuprinzând dezacordul la reactivare.(4)Operatorul/Agentul transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea avizului de înscriere stins din eroare o adresă de înștiințare referitoare la respingerea înscrierii avizului de reactivare.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x