PROCEDURA din 6 iulie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 383 din 13 iulie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 573 13/06/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOUG 76 24/05/2001
ART. 3REFERIRE LAOUG 76 24/05/2001 ART. 6
ART. 5REFERIRE LALEGE 126 27/12/1995
ART. 5REFERIRE LALEGE 85 13/09/1995
ART. 5REFERIRE LAOG 4 20/01/1995
ART. 5REFERIRE LADECRET 466 28/12/1979
ART. 6REFERIRE LAOUG 76 24/05/2001
ART. 7REFERIRE LAOUG 76 24/05/2001
ART. 8REFERIRE LALEGE (R) 90 12/07/1996 ART. 9
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 90 12/07/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 126 27/12/1995
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 85 13/09/1995
ANEXA 1REFERIRE LADECRET 466 28/12/1979
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 126 27/12/1995 ART. 8
ANEXA 2REFERIRE LAOG 4 20/01/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 573 13/06/2002
ActulAPROBAT DEHG 625 06/07/2001

de autorizare a funcţionarii comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta procedura reglementează condiţiile de solicitare şi de emitere a autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, denumita în continuare autorizaţie, perioada de valabilitate şi modalitatea de reinnoire a acesteia, precum şi cuantumul tarifelor aferente, în vedere autorizării funcţionarii comercianţilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001.(2) Autorizaţia reprezintă documentul care condiţioneaza funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, în scopul prevenirii accidentelor de muncă şi bolilor profesionale.(3) Eliberarea autorizaţiei în urma evaluării sediului social şi a activităţilor desfăşurate în acesta da dreptul comerciantului sa funcţioneze şi sa desfăşoare activităţile pentru care a fost autorizat.(4) Neeliberarea autorizaţiei atrage neeliberarea certificatului de înregistrare.
 + 
Articolul 2Autorizaţia se eliberează de autorităţile competente în a căror rază teritorială se afla sediul social al comerciantului, respectiv inspectoratele teritoriale de muncă, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.
 + 
Articolul 3Inspectoratul teritorial de muncă are următoarele obligaţii:a) sa delege la Biroul unic unul sau mai mulţi reprezentanţi cu drept de semnatura, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 76/2001;b) sa evalueze sediul social şi activităţile desfăşurate în acesta şi sa transmită reprezentantului delegat la Biroul unic un referat care să conţină rezultatul evaluării, în termen de maximum 10 zile de la data pronunţării încheierii judecătorului delegat.
 + 
Capitolul 2Obligaţiile solicitantului + 
Articolul 4(1) În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare tip, în care va menţiona datele de identificare a sediului social şi activităţile care se desfăşoară la sediu, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.(2) Anexate la cererea de înregistrare, conform opisului de documente necesare în vederea autorizării, se vor depune:a) declaraţia pe propria răspundere privind respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.1;b) lista cuprinzând echipamentele tehnice din dotare;c) copii de pe certificatele de conformitate ale echipamentelor tehnice folosite în zone cu pericol de explozie (după caz);d) dovada achitării tarifului aferent autorizării.
 + 
Articolul 5Pentru activităţile care pot genera pericole deosebite şi care intra sub incidenţa prevederilor Decretului nr. 466/1979 privind regimul produselor şi substanţelor toxice, ale Legii nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, precum şi ale Legii nr. 85/1995 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 4/1995 privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor şi buruienilor în agricultura şi silvicultura, este necesară obţinerea prealabilă a unor avize şi/sau autorizari distincte, conform prevederilor reglementărilor legale susmenţionate, care se vor depune o dată cu documentele prevăzute la art. 4 alin. (2).
 + 
Capitolul 3Procedura de autorizare a funcţionarii comercianţilor1. Atribuţiile reprezentantului inspectoratului teritorial de muncă delegat la Biroul unic + 
Articolul 6Reprezentantul inspectoratului teritorial de muncă delegat la Biroul unic are următoarele obligaţii, cu respectarea termenelor stabilite prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 76/2001:a) sa verifice dosarul pentru obţinerea autorizaţiei, cuprinzând documentele prevăzute la art. 4 alin. (2), şi sa îl transmită de îndată inspectoratului teritorial de muncă (cu borderou);b) sa verifice încadrarea corecta a fiecărei solicitări în cuantumul tarifelor aferente autorizării;c) sa comunice inspectoratului teritorial de muncă, concomitent cu transmiterea dosarului, termenul până la care trebuie să primească referatul cu privire la acordarea autorizaţiei solicitate sau, după caz, respingerea solicitării;d) sa comunice solicitantului data vizitei personalului de specialitate al inspectoratului teritorial de muncă la sediile supuse autorizării;e) sa completeze şi să semneze anexa la certificatul de înregistrare, pe baza concluziilor cuprinse în referatul primit, sau, după caz, să asigure informarea în scris a solicitantului cu privire la neconformităţile constatate şi la actele normative ale căror prevederi nu sunt îndeplinite.2. Evaluarea sediilor şi/sau a activităţilor pentru care se solicita autorizarea
 + 
Articolul 7(1) Inspectoratul teritorial de muncă va proceda astfel:a) va evalua conţinutul documentelor din dosarul solicitantului din punct de vedere al legislaţiei de protecţie a muncii;b) va analiza la sediul solicitantului, la data comunicată, conformitatea documentelor cu situaţia din teren;c) va efectua la sediul solicitantului evaluarea aplicării măsurilor minime necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale.(2) Inspectoratul teritorial de muncă va redacta referatul cuprinzând concluziile evaluării, propunand clar una dintre variantele prevăzute la art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 76/2001; în situaţia în care se constată că nu sunt îndeplinite condiţiile pentru autorizarea funcţionarii vor fi precizate neconformităţile şi actele normative ale căror prevederi nu sunt îndeplinite, care motiveaza neeliberarea autorizaţiei.(3) Inspectorul-şef al inspectoratului teritorial de muncă va semna referatul şi îl va transmite reprezentantului în Biroul unic.
 + 
Capitolul 4Perioada de valabilitate şi modalitatea de revizuire a autorizaţiei, precum şi cuantumul tarifelor aferente + 
Articolul 8(1) Autorizaţia este valabilă atâta timp cat nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberata.(2) La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita Biroului unic revizuirea autorizaţiei.(3) Conform art. 9 alin. (2) din Legea protecţiei muncii nr. 90/1996, republicată, comercianţii au obligaţia sa confirme anual la inspectoratele teritoriale de muncă faptul ca se menţin condiţiile iniţiale pentru care s-a eliberat autorizaţia.
 + 
Articolul 9Tarifele pentru serviciile prestate pentru autorizarea din punct de vedere al protecţiei muncii sunt prevăzute în anexa nr. 5.2.
 + 
Articolul 10(1) Autorizaţia se retrage de către inspectoratul teritorial de muncă în cazul în care se constată că nu sunt menţinute condiţiile existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat revizuirea autorizaţiei, prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.(2) Retragerea autorizaţiei se face pe baza unui proces-verbal întocmit de inspectoratul teritorial de muncă cu o motivatie temeinica privind neconformităţile şi actele normative ale căror prevederi au fost incalcate. Un exemplar al procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta, Biroului unic şi Inspecţiei Muncii.
 + 
Articolul 11Inspectoratul teritorial de muncă asigura arhivarea documentaţiei specifice, prevăzută la art. 4 alin. (2), care a stat la baza eliberării autorizaţiei, inclusiv a revizuirilor, retragerilor şi reautorizarilor.
 + 
Articolul 12Camerele de comerţ şi industrie teritoriale vor asigura arhivarea referatelor de evaluare şi a copiilor de pe documentele referitoare la retragerea sau la revizuirea autorizaţiei, respectiv la reautorizare.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale + 
Articolul 13Prevederile prezentei proceduri se aplică în mod corespunzător şi pentru autorizarea funcţionarii filialelor, sucursalelor şi celorlalte sedii secundare – agenţii, reprezentante, puncte de lucru sau alte asemenea sedii, altele decât sediul social, prin Biroul unic din judeţul unde acestea sunt amplasate.
 + 
Articolul 14Anexele nr. 5.1 şi 5.2 fac parte integrantă din prezenta procedura.
 + 
Anexa 1DECLARAŢIEpe propria răspundere privind respectarea legislaţieide protecţia munciiSubsemnatul …………………….., în calitate de asociat/acţionar, declar pe propria răspundere ca activităţile enumerate mai jos şi pentru care se solicita autorizaţie de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii se vor desfăşura în conformitate cu prevederile Legii protecţiei muncii nr. 90/1996, republicată, normelor generale de protecţie a muncii, normelor specifice de securitate a muncii, standardelor de securitate şi ale altor reglementări în vigoare specifice activităţii desfăşurate.Numărul de personal care desfăşoară activităţi în sediul social este de …………… .

     
  Activităţi efectuate la sediul social:  
     
  Codul CAEN Denumirea CAEN
     
  Activitate principală  
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Alte activităţi  
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ne angajam ca, în situaţia în care urmează sa efectuam şi alte activităţi, sa solicitam revizuirea autorizaţiei emise, iar în situaţia în care vom înfiinţa subunitati (filiale, sucursale sau puncte de lucru) sa solicitam autorizaţia acestora prin Biroul unic din judeţul în care este amplasata subunitatea.    În susţinerea celor de mai sus:       I. Declaram ca:

   
  Condiţii Dacă este cazul, se marchează cu X
       
  1. Activitatea de protecţie a muncii este asigurată şi se desfăşoară în mod organizat. [ ]
  2. Condiţiile pentru instruirea corespunzătoare, în domeniul protecţiei muncii, a participanţilor la procesul de muncă sunt asigurate. [ ]
  3. Spaţiul construit este adecvat activităţilor unităţii şi corespunde ca rezistenţă reglementărilor legale în vigoare. [ ]
  4. Riscurile de accidentare sau îmbolnăvire profesională generate de activităţile desfăşurate sunt identificate. [ ]
  5. Sunt stabilite măsurile de apărare a vieţii, integrităţii corporale şi sănătăţii participanţilor la procesul de muncă. [ ]
  6. Echipamentele tehnice utilizate în atmosfere normale sunt certificate din punct de vedere al calităţii de securitate a muncii, conform reglementărilor legale în vigoare. [ ]
  7. Echipamentele tehnice utilizate în atmosfere potenţial explozive sunt certificate din punct de vedere al calităţii de securitate a muncii, conform reglementărilor legale în vigoare. [ ]
  8. Echipamentele tehnice sunt asigurate corespunzător cu sisteme şi dispozitive de protecţie, cu aparatură de măsură şi control. [ ]
  9. Locurile de muncă sunt dotate cu mijloacele necesare pentru intervenţie în caz de accident sau intoxicaţii, conform baremurilor în vigoare. [ ]
  10. Concentraţiile substanţelor toxice, explozive şi inflamabile în mediul de lucru sunt controlate periodic. [ ]
  11. Personalul este dotat cu echipamentul individual de protecţie reglementar necesar pentru protejarea contra tuturor factorilor de risc la care este expus, de calitate de protecţie corespunzătoare şi certificat conform reglementărilor în vigoare. [ ]
  12. Este încadrat personalul necesar, specializat şi autorizat reglementar pentru meserii şi profesii specificate în Normele Generale de Protecţia Muncii. [ ]

II. Precizam:1. Riscurile principale de accidentare şi/sau imbolnavire profesională.2. Se dispune după caz de:– proiectul pentru construcţie şi tehnologie şi/sau raport de expertiza nr. …/data … elaborat de …….;– proiectul de zonare Ex pentru prevenirea exploziilor şi incendiilor în zonele cu atmosfera potenţial exploziva, nr. …/data …. elaborat de ……..;– autorizaţia pentru produse şi substanţe toxice conform Decretului nr. 466/1979;– autorizaţia pentru materii explozive conform Legii nr. 126/1995;– autorizaţia pentru produse de uz fitosanitar conform Legii nr. 85/1995.3. Lista echipamentelor tehnice (tip, nr.) sub incidenţa ISCIR cu menţionarea numărului autorizaţiei şi a datei scadente de verificare.Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând ca falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală.

. . . . . . . . . . . . . . . .
    (semnătura)

 + 
Anexa 2    ANEXA 2              Tarife pentru serviciile prestate pentru autorizarea                    din punct de vedere al protecţiei muncii

                   
  Nr. crt. Activitatea Tariful
  1 Expertizarea persoanelor fizice şi juridice în vederea eliberării autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, a revizuirii autorizaţiei conform legislaţiei în vigoare Întreprinderi micro 450.000 lei
    Întreprinderi mici 700.000 lei
    Întreprinderi mijlocii 1.350.000 lei
    Întreprinderi mari 2.250.000 lei
  2 Expertiza şi analiza în vederea eliberării autorizaţiei pentru producerea, deţinerea, transportul, comercializarea şi utilizarea substanţelor toxice precum şi a substanţelor de uz fitosanitar conform Ordonanţei Guvernului nr. 4/1995 Întreprinderi micro 450.000 lei
    Întreprinderi mici 700.000 lei
    Întreprinderi mijlocii 1.350.000 lei
    Întreprinderi m ari 2.250.000 lei
  3 Expertiza şi analiza în vederea eliberării autorizaţiei de deţinere a materiilor explozive în conformitate cu prevederile art. 8 din Legea nr. 126/1995 materii explozive propriu-zise 1.800.000 lei
    obiecte artizanale şi de distracţie pe bază de amestecuri pirotehnice:
      a) deţinere maximum 3 kg. 180.000 lei
      b) deţinere între 3 şi 100 kg 900.000 lei
      c) deţinere peste 100 kg. 4.500.000 lei
  4 Expertiza şi analiza în vederea eliberării autorizaţiei de depozitare a materiilor explozive în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 126/1995 Întreprinderi micro 450.000 lei
    Întreprinderi mici 700.000 lei
    Întreprinderi mijlocii 1.350.000 lei
    Întreprinderi mari 2.250.000 lei
  5 Expertiza şi analiza în vederea obţinerii vizei anuale a autorizaţiei de deţinere materii explozive materii explozive propriu-zise 270.000 lei
    obiecte artizanale şi de distracţie pe bază de amestecuri pirotehnice:
    a) deţinere maximum 3 kg. 90.000 lei
    b) deţinere între 3 şi 100 kg 450.000 lei
    c) deţinere peste 100 kg 1.800.000 lei
  6 Analiza şi avizarea documentaţiilor aferente instalaţiilor din mediile cu potenţial exploziv   180.000 lei/oră
  7 Expertiza şi analiza în vederea eliberării documentului de clasificare a minelor din punct de vedere al emanaţiilor de gaze   900.000 lei
  8 Expertiza în vederea emiterii avizului de amplasament al firidelor de explozivi la persoanele juridice cu profil minier   450.000 lei / firidă
  9 Expertiza în vederea autorizării încăperilor pentru depozitarea, păstrarea şi manipularea capselor pentru pistoale de implant bolţuri, fuzee antigrindină şi capse de alarmare utilizate la transportul feroviar   450.000 lei / încăpere
  10 Analiza în vederea avizării documentaţiilor pentru împuşcări (explozii) masive cu peste 100 t exploziv (echivalent TNT), inclusiv asistenţă tehnică   1.350.000 lei

Pentru activităţile de expertize sau asistenţa tehnica, în cazul extinderii domeniului de autorizare sau al reautorizarii, se va tarifa cu 75% din tariful specificat.Emiterea duplicatelor (certificate, avize etc.) în condiţiile legii se va tarifa cu 50% din valoarea iniţială de eliberare.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x