PROCEDURĂ din 5 octombrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 900 din 5 octombrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 452 30/04/2024
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 05/10/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Conținută de HOTĂRÂREA nr. 924 din 5 octombrie iunie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 900 din 5 octombrie 2023.
I.Selecția și remunerarea președintelui executiv, a vicepreședinților executivi și a administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administrație al Exim Banca Românească – S.A.1.Procesul de selecție a membrilor Consiliului de administrație se realizează de o comisie de selecție creată la nivelul Ministerului Finanțelor, formată din specialiști, stabilită prin ordin al ministrului finanțelor.2.Secretariatul comisiei de selecție este asigurat de Direcția pentru administrarea participațiilor statului din cadrul Ministerului Finanțelor.3.În cadrul procesului de selecție, comisia de selecție poate fi asistată, la solicitarea justificată a acesteia, de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate de Ministerul Finanțelor.4.Selecția se realizează conform unei metodologii aprobate la nivelul Ministerului Finanțelor, elaborată cu respectarea prevederilor Legii nr. 96/2000 privind organizarea și funcționarea Băncii de Export-Import a României Eximbank – S.A., republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, și ale reglementărilor emise de Banca Națională a României în aplicarea acesteia, precum și a principiilor nediscriminării, tratamentului egal și transparenței și cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate al Băncii.5.În vederea desfășurării procedurii de selecție a membrilor Consiliului de administrație al Exim Banca Românească – S.A. (Banca), Comitetul de nominalizare, în urma unei evaluări privind echilibrul de cunoștințe, competențe, diversitate și experiență, înaintează Ministerului Finanțelor o descriere a rolurilor, care cuprinde criteriile de selecție pentru fiecare poziție vacantă, descrierea cerințelor individuale și colective pentru postul/posturile supus/supuse procesului de identificare a candidaților și de evaluare a acestora, rolul pe care respectiva funcție îl are în cadrul Băncii și timpul alocat în acest sens.6.În vederea desfășurării selecției membrilor Consiliului de administrație, Comitetul de remunerare înaintează Ministerului Finanțelor o propunere justificată a nivelului remunerației pentru fiecare poziție.7.Remunerația membrilor executivi ai Consiliului de administrație se stabilește în funcție de complexitatea activității ce urmează a fi desfășurată de către aceștia și este formată dintr-o indemnizație fixă și o remunerație variabilă. Componenta variabilă are la bază indicatorii de performanță financiari și nefinanciari, anuali, negociați și aprobați de acționari, și nu va depăși de 3 ori remunerația lunară netă, stabilită prin contractul de mandat. (la 29-12-2023,
sintagma: și depășește de 3 ori remunerația lunara netă a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 924 din 5 octombrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1197 din 29 decembrie 2023
)
8.Pentru funcția de președinte executiv, remunerația fixă lunară nu poate depăși de 3 ori salariul minim prevăzut în studiul salarial anual disponibil la nivelul sistemului bancar pentru funcția echivalentă de director general, studiu salarial anual efectuat de un consultant extern și pus la dispoziția autorității publice tutelare de către Bancă. 9.Remunerația fixă lunară a membrilor executivi ai Consiliului de administrație, vicepreședinți ai Băncii, nu poate depăși pentru funcția de vicepreședinte executiv de 2 ori salariul minim prevăzut în studiul salarial anual disponibil la nivelul sistemului bancar pentru funcția echivalentă de director general, studiu salarial anual efectuat de un consultant extern și pus la dispoziția autorității publice tutelare de către Bancă. 10.Remunerația fixă lunară a membrilor neexecutivi ai Consiliului de administrație nu poate depăși 30% din salariul minim prevăzut în studiul salarial anual disponibil la nivelul sistemului bancar pentru funcția echivalentă de director general, studiu salarial anual efectuat de un consultant extern și pus la dispoziția autorității publice tutelare de către Bancă.11.Ministerul Finanțelor, prin comisia de selecție, cu sprijinul Direcției pentru administrarea participațiilor statului din cadrul Ministerului Finanțelor, elaborează proiectul de profiluri ce cuprinde descrierea rolurilor și criteriile de selecție pentru fiecare poziție în parte. Proiectul de profiluri se publica pe paginile de internet ale Băncii și Ministerului Finanțelor pentru o perioadă de cel puțin 10 zile lucrătoare, timp în care acționarii minoritari pot face propuneri de modificare sau pot transmite observații. 12.Comisia de selecție, cu sprijinul Comitetului de nominalizare și al Direcției pentru administrarea participațiilor statului din cadrul Ministerului Finanțelor, definitivează rolurile și criteriile de selecție pentru fiecare poziție a Consiliului de administrație al Băncii, iar forma finală se aprobă de către Adunarea generală a acționarilor și se publică pe pagina de internet a Băncii și a Ministerului Finanțelor.13.Selecția se desfășoară pe bază de dosar de înscriere și interviu, cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal și transparenței, precum și a prevederilor legislației specifice instituțiilor de credit și ale reglementărilor emise de Banca Națională a României.14.În vederea desfășurării selecției, comisia de selecție elaborează planul de interviu și anunțul privind selecția membrilor Consiliului de administrație, care cuprinde condițiile ce trebuie întrunite de candidați și criteriile de evaluare a acestora. 15.Anunțul privind selecția membrilor Consiliului de administrație se publică de către Ministerul Finanțelor, prin grija președintelui comisiei de selecție, în cel puțin două publicații economice și/sau financiare cu largă răspândire, precum și pe paginile de internet ale Băncii și Ministerului Finanțelor. 16.Publicarea anunțului privind selecția membrilor Consiliului de administrație se efectuează cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea candidaturilor, specificată în anunț.17.În urma evaluării dosarelor, comisia de selecție întocmește lista candidaților pentru posturile de membru al Consiliului de administrație, care îndeplinesc condițiile minime de selecție stabilite prin anunț.18.În urma susținerii interviurilor, comisia de selecție întocmește lista scurtă a candidaților pentru posturile de membru al Consiliului de administrație.19.Lista scurtă cuprinde maximum 5 candidați pentru fiecare post de membru în Consiliul de administrație. 20.Candidații din lista scurtă trebuie să respecte cerințele de adecvare prevăzute de Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare.21.Consiliul de administrație trebuie să dispună la nivel colectiv de cunoștințe, aptitudini și experiență adecvate pentru a fi în măsură să înțeleagă activitățile desfășurate de instituția de credit, inclusiv principalele riscuri ale acestora, și să se pronunțe în deplină cunoștință de cauză cu privire la toate aspectele asupra cărora trebuie să decidă potrivit competențelor lui. 22.Comisia de selecție întocmește un raport privind componența membrilor executivi și neexecutivi ai Consiliului de administrație și a comitetelor consultative din cadrul acestuia, care cuprinde lista scurtă, precum și propunerile finale, rezultate în urma unei analize comparative a punctajelor obținute de candidații din lista scurtă.23.Raportul privind nominalizările pentru posturile de membri executivi și neexecutivi ai Consiliului de administrație este aprobat de către ministrul finanțelor. 24.Ulterior aprobării de către ministrul finanțelor a raportului prevăzut la pct. 23, propunerile de numire sunt transmise, prin adresă, Comitetului de nominalizare al Băncii, în vederea evaluării persoanelor nominalizate din perspectiva respectării prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 5/2013, cu modificările și completările ulterioare. Comitetul de nominalizare transmite rezultatele evaluării în termen de maximum 10 zile de la primirea componenței Consiliului de administrație.25.În situația în care unul sau mai mulți candidați sunt considerați de către Comitetul de nominalizare ca fiind neadecvați pentru pozițiile de membri ai Consiliului de administrație, comisia de selecție întocmește un nou raport privind componența Consiliului de administrație sau, în cazul în care pe lista scurtă nu se regăsesc alți candidați care să întrunească condițiile de nominalizare, aceasta reia procedura de selecție pentru posturile rămase vacante.26.Raportul menționat la pct. 25 este aprobat de către ministrul finanțelor. 27.Numirea membrilor executivi și neexecutivi ai Consiliului de administrație, forma contractului de mandat și nivelul remunerației acestora se aprobă în cadrul Adunării generale a acționarilor. 28.Numirile efectuate de către Adunarea generală a acționarilor în funcțiile de membri executivi și neexecutivi ai Consiliului de administrație al Băncii sunt înaintate Băncii Naționale a României, prin grija organelor statutare ale Băncii, în vederea evaluării și aprobării acestora. 29.În situația în care Banca Națională a României, în cadrul atribuțiilor legale de supraveghere, constată că una sau mai multe persoane nu sunt adecvate pentru funcțiile de membri ai Consiliului de administrație, comisia de selecție întocmește un nou raport privind componența Consiliului de administrație. 30.În situația în care componența listei scurte a candidaților nu permite nominalizarea altor candidați în locul celor considerați neadecvați de către Comitetul de nominalizare al Băncii sau de către Banca Națională a României, procedura de selecție se reia pentru posturile rămase vacante.
II.Reînnoirea mandatelor președintelui executiv, ale vicepreședinților executivi și ale administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administrație al Exim Banca Românească – S.A.31.Procesul de reînnoire a mandatelor membrilor executivi și neexecutivi ai Consiliului de administrație al Băncii se demarează cu cel puțin 30 de zile înaintea expirării mandatelor membrilor Consiliului de administrație al Băncii și se realizează de o comisie de selecție creată la nivelul Ministerului Finanțelor, formată din specialiști, stabilită prin ordin al ministrului finanțelor. 32.Secretariatul comisiei de selecție este asigurat de Direcția pentru administrarea participațiilor statului din cadrul Ministerului Finanțelor.33.Reînnoirea mandatelor membrilor Consiliului de administrație se realizează, conform unei metodologii aprobate la nivelul Ministerului Finanțelor, elaborată cu respectarea prevederilor Legii nr. 96/2000 privind organizarea și funcționarea Băncii de Export-Import a României Eximbank – S.A., republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 5/2013, cu modificările și completările ulterioare, și cu respectarea principiului transparenței, nediscriminării și egalității de șanse.34.În vederea reînnoirii mandatelor membrilor Consiliului de administrație al Băncii, Comitetul de nominalizare, în urma unei evaluări privind echilibrul de cunoștințe, competențe, diversitate și experiență, în cadrul organului de conducere, înaintează Ministerului Finanțelor o descriere a rolurilor, care cuprinde criteriile de selecție pentru fiecare poziție vacantă, descrierea cerințelor individuale și colective pentru postul/posturile supus/supuse procesului de identificare a candidaților și de evaluare a acestora, rolul pe care respectiva funcție îl are în cadrul Băncii și timpul alocat în acest sens. 35.În vederea reînnoirii mandatelor membrilor Consiliului de administrație, Comitetul de remunerare înaintează Ministerului Finanțelor o propunere justificată a nivelului remunerației pentru fiecare poziție.36.Remunerația președintelui executiv, a vicepreședinților executivi și a administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administrație se stabilește în conformitate cu prevederile pct. 7-10.37.Ministerul Finanțelor, prin comisia de selecție, cu sprijinul Direcției pentru administrarea participațiilor statului din cadrul Ministerului Finanțelor, elaborează proiectul de profiluri ce cuprind descrierea rolurilor și criteriile de selecție pentru fiecare poziție în parte. Acestea se publică pe pagina de internet a Băncii și a Ministerului Finanțelor pentru o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare, timp în care acționarii minoritari pot face propuneri de modificare sau pot transmite observații. 38.Comisia de selecție, cu sprijinul Comitetului de nominalizare și al Direcției pentru administrarea participațiilor statului din cadrul Ministerului Finanțelor, definitivează rolurile și criteriile de selecție pentru fiecare poziție a Consiliului de administrație al Băncii, iar forma finală se aprobă de către Adunarea generală a acționarilor și se publică pe pagina de internet a Băncii și a Ministerului Finanțelor.39.Reînnoirea mandatului se desfășoară pe baza cererii de reînnoire însoțită de un raport de activitate pentru perioada mandatului administratorului, precum și pe baza evaluărilor întocmite anual de Comitetul de nominalizare al Băncii, depuse de membrul Consiliului de administrație în funcție, care solicită reînnoirea.40.Pentru membri executivi, cererea de reînnoire cuprinde în mod obligatoriu, pe lângă raportul de activitate pentru perioada mandatului, evaluările anuale întocmite de Comitetul de nominalizare al Băncii și gradul de realizare a indicatorilor de performanță, anexă la contractul de mandat.41.În urma evaluării cererilor, comisia de selecție întocmește lista candidaților pentru care se solicită reînnoirea mandatelor de membri ai Consiliului de administrație, care îndeplinesc condițiile de selecție.42.Membrii Consiliului de administrație care solicită reînnoirea mandatelor trebuie să îndeplinească cerințele de adecvare prevăzute de Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 5/2013, cu modificările și completările ulterioare.43.Consiliul de administrație trebuie să dispună la nivel colectiv de cunoștințe, aptitudini și experiență adecvată pentru a fi în măsură să înțeleagă activitățile desfășurate de instituția de credit, inclusiv principalele riscuri ale acestora, și să se poată pronunța în deplină cunoștință de cauză cu privire la toate aspectele asupra cărora trebuie să decidă potrivit competențelor lor. 44.În cazul în care, în urma analizării cererilor de reînnoire depuse de către administratorii în funcție, comisia de selecție nu poate propune în vederea numirii o echipă completă de administratori executivi și neexecutivi, aceasta întocmește un raport care cuprinde propunerile privind reînnoirea mandatelor conform cererilor depuse, propuneri privind nivelul remunerației membrilor care au solicitat reînnoirea mandatelor, precum și propunerea de demarare a procedurii de selecție pentru pozițiile rămase vacante.45.În cazul în care comisia de selecție poate propune o echipă completă de administratori, aceasta întocmește un raport care cuprinde componența Consiliului de administrație, propuneri privind nivelul remunerației membrilor care au solicitat reînnoirea mandatelor, precum și componența comitetelor consultative din cadrul acestuia.46.Rapoartele prevăzute la pct. 17 și 18 se înaintează spre aprobare ministrului finanțelor. 47.Ulterior aprobării de către ministrul finanțelor a raportului privind reînnoirea mandatelor membrilor Consiliului de administrație, propunerile de reînnoire a mandatelor sunt transmise către Comitetul de nominalizare al Băncii, în vederea evaluării membrilor Consiliului de administrație din perspectiva respectării prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 5/2013, cu modificările și completările ulterioare. Comitetul de nominalizare transmite rezultatele evaluării în termen de maximum 5 zile de la primirea documentelor.48.În situația în care unul sau mai mulți membri ai Consiliului de administrație propuși pentru reînnoirea mandatelor sunt considerați de către Comitetul de nominalizare ca fiind neadecvați pentru pozițiile de membri ai Consiliului de administrație, comisia de selecție întocmește un raport prin care solicită ministrului finanțelor demararea procedurii de selecție pentru pozițiile rămase vacante. 49.Reînnoirea mandatelor membrilor Consiliului de administrație, remunerația și forma contractului de mandat ce se încheie cu aceștia se aprobă prin hotărârea Adunării generale a acționarilor, în baza raportului comisiei de selecție privind reînnoirea mandatelor. 50.Reînnoirea mandatelor membrilor executivi și neexecutivi ai Consiliului de administrație al Băncii care au fost aprobate de către Adunarea generală a acționarilor sunt înaintate Băncii Naționale a României, prin grija organelor statutare ale Băncii, în vederea evaluării și aprobării acestora. 51.În situația în care Banca Națională a României consideră că una sau mai multe persoane nu sunt adecvate pentru funcțiile de membri ai Consiliului de administrație, comisia de selecție întocmește un raport prin care solicită ministrului finanțelor demararea procedurii de selecție pentru pozițiile rămase vacante.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x