PROCEDURĂ din 5 octombrie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 04/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 759 din 12 octombrie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2048 18/12/2023
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURĂ 05/10/2015
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 2048 18/12/2023





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.594 din 5 octombrie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 759 din 12 octombrie 2015.
 + 
Capitolul IProcedura de înscriere în cazierul fiscal a faptelor și situațiilor prevăzute la art. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierului fiscalA.Dispoziții generale privind înscrierea informațiilor în cazierul fiscal1.Înscrierea informațiilor în cazierul fiscal se realizează de către compartimentul cu atribuții în gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal competent, prevăzut la art. 1 din ordin, denumit în continuare compartiment de specialitate, pe baza fișei de înscriere în cazierul fiscal, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin. Se completează câte o fișă pentru fiecare faptă care se înscrie în cazierul fiscal.2.Fișele prevăzute la pct. 1 se completează și se editează numai cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziția organelor fiscale de Centrul Național pentru Informații Financiare.(la 28-12-2023,
sintagma: Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.Fișele de înscriere se întocmesc în condițiile prezentei proceduri și se transmit compartimentelor de specialitate.4.Compartimentul de specialitate are următoarele atribuții:a)analizează formal, din punctul de vedere al coerenței și completitudinii, fișele de înscriere primite;b)restituie emitentului, în vederea corectării, fișele la care se constată neconcordanțe;b^1)întocmește fișe de înscriere pentru informațiile care privesc fapte sancționate contravențional care se înscriu în cazierul fiscal, pe baza documentelor transmise de autoritățile din afara agenției.(la 12-09-2016,
Lit. b^1) a pct. 4 al lit. A a capitolului I din anexa 1 a fost introdusă de lit. a) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
c)înregistrează în registrul unic de evidență fișele de înscriere valide.
5.Fișele valide sunt vizate de șeful serviciului (biroului) care coordonează activitatea compartimentului de specialitate și sunt repartizate de acesta pentru a fi înscrise în cazierul fiscal, în termen de o zi de la data primirii.
B.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a informațiilor privind faptele sancționate contravențional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum și a celor care privesc disciplina financiară1.Compartimentele juridice din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și al unităților sale subordonate vor comunica în timp util organelor cu atribuții de constatare a faptelor și de aplicare a sancțiunilor, denumite în continuare «organe constatatoare», soluțiile pronunțate în dosarele prin care s-au soluționat definitiv de către instanțele de judecată plângerile împotriva proceselor-verbale/actelor de control, în baza Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.(la 12-09-2016,
Pct. 1 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost modificat de lit. b) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
2.Fișele de înscriere în cazierul fiscal (formular 500) se întocmesc, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabililor, de către următoarele organe și la următoarele termene:a)organele constatatoare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și al unităților sale subordonate, astfel:Partea introductivă a lit. a) a pct. 2 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost modificată de lit. c) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.a.1– în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de exercitare a căii de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției, în cazul neexercitării căii de atac;(la 28-12-2023,
Litera a.1., Punctul 2., Litera B., Capitolul I a fost modificată de Punctul 5., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
a.2.– în termen de 5 zile de la data primirii comunicării, de la compartimentele juridice, a hotărârii definitive prin care s-a soluționat calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției;b)compartimentele juridice din cadrul organului fiscal competent sau din cadrul organelor fiscale ierarhic superioare, după caz, pentru faptele care constituie infracțiuni, în termen de 5 zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătorești definitive;(la 28-12-2023,
Litera b), Punctul 2., Litera B., Capitolul I a fost modificată de Punctul 6., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
c)compartimentul de specialitate, pentru faptele care constituie contravenții constatate și sancționate de organele din afara agenției, în termen de 5 zile de la primirea documentelor prin care au fost constatate și sancționate contravențiile.(la 12-09-2016,
Lit. c) a pct. 2 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdusă de lit. d) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
3.Fișele de înscriere întocmite de organele/compartimentele prevăzute la pct. 2 lit. a) și b) se transmit compartimentului de specialitate.(la 12-09-2016,
Pct. 3 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost modificat de lit. e) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
4.Actele prin care s-au constatat și sancționat contravenții, care, potrivit legii, se înscriu în cazierul fiscal al contribuabililor, întocmite de către organele constatatoare din afara agenției, se transmit, în copie, organului fiscal competent în a cărui rază teritorială își are domiciliul fiscal contribuabilul sancționat, în termen de 15 zile de la data la care aceste acte au rămas definitive, potrivit art. 5 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările și completările ulterioare.(la 28-12-2023,
Punctul 4., Litera B., Capitolul I a fost modificat de Punctul 7., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
5.De la registratură, acestea se repartizează compartimentului de specialitate.(la 12-09-2016,
Pct. 5 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdus de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
6.În ipoteza în care organul fiscal prevăzut la pct. 4 nu are în structura sa compartiment de specialitate, documentația primită se transmite, cel târziu în următoarea zi lucrătoare, organului fiscal competent pentru gestionarea cazierului fiscal al respectivilor contribuabili.(la 12-09-2016,
Pct. 6 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdus de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
7.Pe baza documentelor primite, compartimentul de specialitate întocmește fișa de înscriere în cazierul fiscal, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, pe care o transmite, împreună cu actele prin care s-au constatat faptele și s-au aplicat sancțiunile, compartimentului juridic din cadrul aceluiași organ fiscal sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, în vederea avizării.(la 12-09-2016,
Pct. 7 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdus de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
8.Compartimentul juridic analizează documentația primită și, în cazul în care constată că fișa de înscriere a fost întocmită corect, o restituie compartimentului de specialitate, în termen de cel mult două zile lucrătoare, în vederea înscrierii acesteia în cazierul fiscal al contribuabilului.(la 12-09-2016,
Pct. 8 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdus de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
9.În situația în care compartimentul juridic constată că fișa de înscriere nu a fost întocmită corect, acesta înștiințează compartimentul de specialitate, în vederea remedierii deficiențelor constatate.(la 12-09-2016,
Pct. 9 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdus de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
10.După primirea avizului de la compartimentul juridic, compartimentul de specialitate înregistrează în registrul unic de evidență fișele de înscriere și procedează la înscrierea informațiilor în cazierul fiscal al contribuabilului, în termen de o zi lucrătoare de la data primirii.(la 12-09-2016,
Pct. 10 al lit. B a capitolului I din anexa 1 a fost introdus de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
C.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderiiC1.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare cu debitorul, stabilită prin decizie a organului fiscal rămasă definitivă1.În cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice și al entităților fără personalitate juridică se înscrie atragerea răspunderii solidare cu debitorul, stabilită prin decizie a organului fiscal competent, emisă în condițiile Codului de procedură fiscală, rămasă definitivă prin neexercitarea căilor de atac prevăzute de lege sau prin hotărâre judecătorească definitivă, în situația în care decizia organului fiscal a fost atacată în justiție.2.În situația în care decizia de atragere a răspunderii solidare cu debitorul, emisă în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală, a rămas definitivă prin neexercitarea căilor de atac prevăzute de lege, fișele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de compartimentul cu atribuții de executare silită din cadrul organului fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de persoana răspunzătoare.(la 28-12-2023,
sintagma: din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a debitorului declarat insolvabil sau insolvent a fost înlocuită de Punctul 9., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.În vederea stabilirii momentului la care fapta poate fi înscrisă în cazierul fiscal, compartimentul cu atribuții de executare silită organizează o evidență a deciziilor de angajare a răspunderii solidare emise.4.Pentru aplicarea pct. 2, compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a persoanelor cărora li s-a atras răspunderea sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz, notifică compartimentul cu atribuții de executare silită care a emis decizia de atragere a răspunderii solidare cu privire la introducerea vreunei acțiuni la instanța de contencios administrativ prin care se solicită anularea respectivei decizii.(la 28-12-2023,
sintagma: persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea solidară a fost înlocuită de Punctul 8., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
5.În situația prevăzută la pct. 4, compartimentul cu atribuții de executare silită elimină din evidența organizată potrivit pct. 3 decizia de atragere a răspunderii solidare care a fost atacată în instanță. Dacă decizia de atragere a răspunderii solidare rămâne definitivă prin hotărâre judecătorească definitivă, fișele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a persoanelor cărora li s-a atras răspunderea solidară sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz, în termen de 5 zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătorești definitive.(la 28-12-2023,
sintagma: persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea a fost înlocuită de Punctul 8., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
6.În situația în care compartimentul cu atribuții de executare silită nu primește informații cu privire la introducerea vreunei acțiuni la instanța judecătorească, acesta întocmește fișa de înscriere în cazierul fiscal în termen de 5 zile de la împlinirea termenului de 6 luni prevăzut pentru introducerea acțiunii la instanța de contencios administrativ, în condițiile prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.7.Pentru situațiile prevăzute la pct. 2 și 4 se completează formularul 505 „Fișa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul”, prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.8.Fișele de înscriere completate se transmit compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al persoanei în sarcina căreia s-a atras răspunderea solidară.(la 28-12-2023,
sintagma: persoanei în sarcina căreia s-a stabilit răspunderea solidară a fost înlocuită de Punctul 10., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
9.Dispozițiile pct. 1-8 sunt aplicabile chiar dacă obligațiile fiscale pentru care s-a aplicat procedura de atragere a răspunderii solidare au fost stinse înainte ca decizia de atragere a răspunderii solidare să rămână definitivă, potrivit legii.(la 28-12-2023,
Litera C1., Litera C., Capitolul I a fost completată de Punctul 11., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
C2.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvență, pronunțată prin hotărâre judecătorească definitivă1.În cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice și al entităților fără personalitate juridică se înscrie atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvență, pronunțată prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru creanțele care fac parte din pasivul debitorului și sunt administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală.2.Fișele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a persoanelor cărora li s-a atras răspunderea patrimonială sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz.(la 28-12-2023,
sintagma: persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea a fost înlocuită de Punctul 8., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.În situația prevăzută la pct. 2, fișele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc în termen de 5 zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătorești definitive.4.Pentru situația prevăzută la pct. 2 se completează formularul 505 „Fișa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul”, prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.5.Fișele de înscriere completate se transmit compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al persoanei în sarcina căreia s-a stabilit răspunderea patrimonială.Notă
Conform punctului 8, Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023, la anexa nr. 1 capitolul I secțiunile C1 și C2, sintagma „persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea“ se modifică și se înlocuiește cu sintagma „persoanelor cărora li s-a atras răspunderea“.
De asemenea, conform punctului 10, Articolului I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023, la anexa nr. 1 capitolul I secțiunea C1 punctul 8, sintagma „persoanei în sarcina căreia s-a stabilit răspunderea solidară“ se modifică și se înlocuiește cu sintagma „persoanei în sarcina căreia s-a atras răspunderea solidară“.
D.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a stării de inactivitate fiscalăD1.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a stării de inactivitate fiscală, în cazul contribuabililor declarați inactivi fiscal în condițiile Codului de procedură fiscală1.În cazierul fiscal al contribuabililor/plătitorilor persoane juridice și al entităților fără personalitate juridică se înscrie inactivitatea fiscală, declarată potrivit legii, cu excepția inactivității fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivității temporare la registrul comerțului, prevăzută în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.2.În situația în care decizia de declarare în inactivitate fiscală emisă în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală a rămas definitivă prin neexercitarea căilor de atac prevăzute de lege, fișa de înscriere în cazierul fiscal se întocmește de compartimentul care a întocmit decizia.3.În vederea stabilirii momentului la care fapta poate fi înscrisă în cazierul fiscal, compartimentul prevăzut la pct. 2 organizează o evidență a deciziilor de declarare în inactivitate emise, care au fost comunicate contribuabililor.4.Pentru aplicarea pct. 2, compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a persoanelor declarate inactive sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz, notifică compartimentul care a emis decizia de declarare în inactivitate cu privire la introducerea vreunei acțiuni la instanța de contencios administrativ prin care se solicită anularea respectivei decizii.5.În situația prevăzută la pct. 4, compartimentul elimină din evidența organizată potrivit pct. 3 decizia de declarare în inactivitate care a fost atacată în instanță. Dacă decizia de declarare în inactivitate rămâne definitivă prin hotărâre judecătorească definitivă, fișa de înscriere în cazierul fiscal se întocmește de compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a persoanelor declarate inactive fiscal sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz, în termen de 5 zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătorești definitive.6.În situația în care compartimentul care a emis decizia de declarare în inactivitate nu primește informații cu privire la introducerea vreunei acțiuni la instanța judecătorească, acesta întocmește fișa de înscriere în cazierul fiscal în termen de 5 zile de la împlinirea termenului de 6 luni prevăzut pentru introducerea acțiunii la instanța de contencios administrativ, în condițiile prevăzute de Legea nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.7.Pentru situațiile prevăzute la pct. 2 și 4 se completează formularul 506 „Fișa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală”, prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța „contribuabil declarat inactiv fiscal”.8.Fișele de înscriere completate se transmit compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al persoanei juridice declarate inactive.D2.Procedura de înscriere în cazierul fiscal a stării de inactivitate fiscală pentru reprezentanții legali/reprezentanții desemnați ai contribuabililor declarați inactivi fiscal1.În cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor, existenți în perioada în care au intervenit situațiile de declarare a inactivității fiscale, se înscrie inactivitatea fiscală, declarată potrivit legii, cu excepția inactivității fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivității temporare la registrul comerțului, prevăzută în Legea nr. 207/2015.2.În cazul noilor reprezentanți legali/reprezentanți desemnați, starea de inactivitate fiscală se înscrie în cazierul fiscal, dacă aceasta se menține pe o perioadă mai mare de un semestru calendaristic de la data înscrierii mențiunilor privind desemnarea noilor reprezentanți în registrul comerțului sau în evidențele autorităților/instituțiilor publice, după caz.2^1.Prin excepție de la pct. 2, pentru contribuabilul aflat în procedură simplificată de insolvență, pentru contribuabilul care a intrat în faliment sau pentru contribuabilul pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, inactivitatea fiscală declarată, potrivit legii, nu se înscrie în cazierul fiscal al practicianului în insolvență desemnat în procedură potrivit legii, conform art. 4 alin. (7^1) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările și completările ulterioare.(la 28-12-2023,
Litera D2., Litera D., Capitolul I a fost completată de Punctul 12., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.Centrul Național pentru Informații Financiare extrage în mod automat lista contribuabililor pentru care s-au emis decizii de declarare a inactivității fiscale, cu excepția inactivității fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivității temporare la registrul comerțului. (la 28-12-2023,
Punctul 3., Litera D2., Litera D., Capitolul I a fost modificat de Punctul 13., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
4.Centrul Național pentru Informații Financiare solicită Oficiului Național al Registrului Comerțului, în baza protocolului de colaborare, datele de identificare ale reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor care figurează în această listă, existenți în perioada în care au intervenit situațiile de declarare a inactivității fiscale.(la 28-12-2023,
Punctul 4., Litera D2., Litera D., Capitolul I a fost modificat de Punctul 13., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
5.Pentru persoanele juridice și entitățile fără personalitate juridică care nu au, potrivit legii, obligația înregistrării în registrul comerțului, informațiile referitoare la reprezentanții legali/desemnați existenți în perioada în care au intervenit situațiile de declarare a inactivității fiscale se primesc în condițiile prevăzute prin protocoale încheiate potrivit art. 4 alin. (10) și (11) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.6.După primirea informațiilor solicitate, Centrul Național pentru Informații Financiare transmite datele de identificare ale reprezentanților legali/reprezentanților desemnați către unitățile fiscale solicitante, care, la rândul lor, le transmit compartimentelor care au emis deciziile de declarare în inactivitate prevăzute la pct. 3 din prezenta secțiune.(la 28-12-2023,
sintagma: Direcția generală de tehnologia informației a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
7.În vederea stabilirii momentului la care inactivitatea fiscală poate fi înscrisă în cazierul fiscal al reprezentantului legal/desemnat sunt aplicabile dispozițiile lit. D1 pct. 3-7.8.Pentru înscrierea în cazierul fiscal a inactivității fiscale se completează formularul 506 "Fișa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța „reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului declarat inactiv fiscal”.9.Fișele de înscriere întocmite potrivit pct. 8 se transmit compartimentelor de specialitate, în a căror sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați.
 + 
Capitolul IIProcedura de actualizare a faptelor și situațiilor înscrise în cazierul fiscalA.Dispoziții generale privind actualizarea faptelor și situațiilor înscrise în cazierul fiscal1.În scopul actualizării datelor din cazierul fiscal, documentul justificativ este fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal. Pentru fiecare faptă sau situație care se actualizează se completează câte o fișă de actualizare.2.Actualizarea informațiilor din cazierul fiscal se face prin completarea formularelor 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", 507 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul" sau 508 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.3.Fișele de actualizare menționate la pct. 2 se utilizează și pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal, în condițiile prevăzute de art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.4.Fișele de actualizare se completează și se editează numai cu ajutorul programului de asistență, pus la dispoziția organelor fiscale de Centrul Național pentru Informații Financiare.(la 28-12-2023,
sintagma: Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
5.Fișele de actualizare a informațiilor din cazierul fiscal se întocmesc, la cererea contribuabilului sau din oficiu, de către compartimentul de specialitate, pe baza următoarelor documente justificative:a)listele primite de la compartimentul cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor, care cuprind persoanele radiate, respectiv decedate, după caz;b)nota de serviciu prin care se aprobă fișa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea faptelor/situațiilor în cazierul fiscal, aprobată de conducătorul organului fiscal competent;c)nota de serviciu prin care se aprobă fișa de actualizare în vederea scoaterii din evidența cazierului fiscal a faptelor/situațiilor când a intervenit amnistia sau reabilitarea de drept sau judecătorească constatată prin hotărâre judecătorească, după caz, avizată de compartimentul juridic.d)nota de serviciu prin care se propune scoaterea din evidență a situațiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor inactivi fiscal care nu mai dețin calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului aflat în stare de inactivitate fiscală;(la 28-12-2023,
Punctul 5., Litera A., Capitolul II a fost completat de Punctul 14., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
e)nota de serviciu prin care se propune scoaterea din evidență a situațiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al practicianului în insolvență desemnat în procedură conform legii, pentru contribuabilul aflat în procedură de insolvență, pentru contribuabilul care a intrat în faliment sau pentru contribuabilul pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare.(la 28-12-2023,
Punctul 5., Litera A., Capitolul II a fost completat de Punctul 14., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
6.Fișele de actualizare pot fi completate și de organele cu atribuții de inspecție fiscală/antifraudă fiscală, compartimentele juridice, compartimentele cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor sau de compartimentele cu atribuții de executare silită (colectare), pentru a rectifica eventualele erori din fișele de înscriere transmise de acestea.7.Pentru fișele de actualizare întocmite de alte compartimente, compartimentele de specialitate:a)analizează formal, din punctul de vedere al coerenței și completitudinii, fișele de actualizare primite;b)restituie fișele la care se constată neconcordanțe compartimentelor emitente, pentru a fi corectate, după caz;c)înregistrează în registrul unic de evidență fișele de actualizare primite.8.Fișele de actualizare valide sunt vizate de șeful serviciului (biroului) care coordonează activitatea compartimentului cu atribuții de gestionare a cazierului fiscal și sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.9.Abrogat.(la 12-09-2016,
Pct. 9 al lit. A a capitolului II din anexa 1 a fost abrogată de lit. h) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
B.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a faptelor sancționate ca infracțiuni sau sancționate conform legii penale cu amendă sau avertisment1.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a faptelor sancționate ca infracțiuni, pentru care s-a scurs perioada de 5 ani de la data executării pedepsei, fișa de actualizare se întocmește, la cererea contribuabilului, de către compartimentul de specialitate, pe baza notei de serviciu avizate de compartimentul juridic.2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a faptelor sancționate conform legii penale cu amendă sau avertisment, pentru care s-a scurs perioada de 5 ani de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, fișa de actualizare se întocmește, la cererea contribuabilului, însoțită de documentele doveditoare sau din oficiu, de către compartimentul de specialitate, pe baza notei de serviciu avizate de compartimentul juridic.3.Nota de serviciu prevăzută la pct. 1 și 2 cuprinde informații privind identificarea contribuabilului, fapta sancționată ca infracțiune sau sancționată conform legii penale cu amendă ori avertisment, hotărârea judecătorească/documentul în temeiul căreia/căruia a fost înscrisă fapta în cazierul fiscal și data la care pedeapsa a fost executată/fapta a fost înscrisă în cazierul fiscal.4.După întocmirea notei de serviciu, aceasta se transmite compartimentului juridic din cadrul organului fiscal competent sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior, după caz, în vederea acordării unui aviz de legalitate.C.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a faptelor sancționate contravenționalC1.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a faptelor sancționate contravențional, altele decât contravențiile la regimul produselor accizabile1.Faptele sancționate contravențional, altele decât contravențiile la regimul produselor accizabile, se scot din evidența cazierului fiscal, din oficiu sau la cererea contribuabilului, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. e) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, într-o perioadă de o lună de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, cu condiția achitării cuantumului amenzilor contravenționale.2.În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidență se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor.3.La cererea contribuabilului de scoatere din evidența cazierului fiscal a faptelor prevăzute la pct. 1, formulată după împlinirea termenului de o lună prevăzut de lege, compartimentul de specialitate întocmește nota de serviciu pe care o transmite compartimentului cu atribuții de evidență pe plătitori sau organelor cu atribuții de inspecție fiscală ori altor organe constatatoare, după caz, în vederea avizării din punctul de vedere al îndeplinirii condiției prevăzute de lege privind achitarea cuantumului amenzii contravenționale.(la 12-09-2016,
Pct. 3 al lit. C1 a capitolului II din anexa 1 a fost modificat de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016, prin înlocuirea unei sintagme.
)
4.După primirea notei de serviciu avizate, compartimentul de specialitate completează de îndată formularul 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.5.Pentru scoaterea, din oficiu, din evidența cazierului fiscal a faptelor prevăzute la pct. 1, compartimentul de specialitate întocmește, în prima zi lucrătoare a fiecărei luni, liste cu contribuabilii care au înscrise în cazierul fiscal astfel de fapte și pentru care s-a împlinit în luna anterioară termenul de o lună de zile de la data la care fapta a fost înscrisă în cazierul fiscal.6.Listele întocmite potrivit pct. 5 se transmit compartimentului cu atribuții de evidență pe plătitori sau organelor cu atribuții de inspecție fiscală ori altor organe constatatoare, după caz, în vederea confirmării îndeplinirii condiției prevăzute de lege privind achitarea cuantumului amenzii contravenționale.(la 12-09-2016,
Pct. 6 al lit. C1 a capitolului II din anexa 1 a fost modificat de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016, prin înlocuirea unei sintagme.
)
7.După primirea confirmării privind achitarea cuantumului amenzii contravenționale, compartimentul de specialitate completează de îndată formularul 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.8.Contribuabilii pentru care s-a împlinit termenul de o lună de la data la care fapta a fost înscrisă în cazierul fiscal, dar care nu au achitat cuantumul amenzii contravenționale, se preiau în listele lunare în vederea confirmării ulterioare a plății.9.În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în termen de 5 ani de la data înscrierii faptei în cazierul fiscal, compartimentul de specialitate completează formularul 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", pentru scoaterea faptelor din evidența cazierului fiscal, dispozițiile secțiunii A punctul 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.(la 12-09-2016,
Pct. 9 al lit. C1 a capitolului II din anexa 1 a fost modificată de lit. j) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016, prin înlocuirea unei sintagme.
)
C2.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a faptelor sancționate contravențional pentru nerespectarea regimului produselor accizabile1.Faptele sancționate contravențional pentru nerespectarea regimului produselor accizabile se scot din evidența cazierului fiscal, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. f) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, într-o perioadă de un an de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, cu condiția achitării cuantumului amenzilor contravenționale.2.În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidență se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor.3.La cererea contribuabilului de scoatere din evidența cazierului fiscal a faptelor prevăzute la pct. 1, formulată după împlinirea termenului de un an prevăzut de lege, compartimentul de specialitate întocmește nota de serviciu pe care o transmite compartimentului cu atribuții de evidență pe plătitori sau organelor cu atribuții de inspecție fiscală ori altor organe constatatoare, după caz, în vederea avizării din punctul de vedere al îndeplinirii condiției prevăzute de lege privind achitarea cuantumului amenzii contravenționale.(la 12-09-2016,
Pct. 3 al lit. C2 a capitolului II din anexa 1 a fost modificat de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016, prin înlocuirea unei sintagme.
)
4.După primirea notei de serviciu avizate, compartimentul de specialitate completează de îndată formularul 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.5.Pentru scoaterea, din oficiu, din evidența cazierului fiscal a faptelor prevăzute la pct. 1, compartimentul de specialitate întocmește, în prima zi lucrătoare a fiecărei luni, liste cu contribuabilii care au înscrise în cazierul fiscal astfel de fapte și pentru care s-a împlinit în luna anterioară termenul de un an de zile de la data la care fapta a fost înscrisă în cazierul fiscal.6.Listele întocmite potrivit pct. 5 se transmit compartimentului cu atribuții de evidență pe plătitori sau organelor cu atribuții de inspecție fiscală ori altor organe constatatoare, după caz, în vederea confirmării îndeplinirii condiției prevăzute de lege privind achitarea cuantumului amenzii contravenționale.(la 12-09-2016,
Pct. 6 al lit. C2 a capitolului II din anexa 1 a fost modificat de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016, prin înlocuirea unei sintagme.
)
7.După primirea confirmării privind achitarea cuantumului amenzii contravenționale, compartimentul de specialitate completează de îndată formularul 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.8.Contribuabilii pentru care s-a împlinit termenul de un an de la data la care fapta a fost înscrisă în cazierul fiscal, dar care nu au achitat cuantumul amenzii contravenționale, se preiau în listele lunare în vederea confirmării ulterioare a plății.9.În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în termen de 5 ani de la data înscrierii faptei în cazierul fiscal, compartimentul de specialitate completează formularul 501 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", pentru scoaterea faptelor din evidența cazierului fiscal, dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.
C3.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a informațiilor privind faptele sancționate contravențional de către organele constatatoare din afara agenției1.Informațiile privind faptele sancționate contravențional de către organele constatatoare din afara agenției se scot din evidența cazierului fiscal la cererea contribuabilului, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. e) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, într-o perioadă de o lună de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, cu condiția achitării cuantumului amenzilor contravenționale.2.În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidență se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor, la cererea contribuabilului.3.La cererea de scoatere din evidența cazierului fiscal a informațiilor privind faptele prevăzute la pct. 1, formulată după împlinirea termenului de o lună prevăzut de lege, contribuabilul trebuie să depună dovada achitării amenzii contravenționale.4.După verificarea documentelor depuse de către contribuabil, compartimentul de specialitate completează formularul 501 «Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal», dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.5.În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în termen de 5 ani de la data înscrierii în cazierul fiscal a informațiilor privind faptele sancționate contravențional, compartimentul de specialitate completează formularul 501 «Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal», pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a informațiilor privind faptele sancționate contravențional, dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.(la 12-09-2016,
Lit. C3 a capitolului II din anexa 1 a fost introdusă de lit. k) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.070 din 14 iulie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 12 septembrie 2016.
)
D.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind atragerea răspunderiiD1.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind atragerea răspunderii solidare cu debitorul1.Situațiile privind atragerea răspunderii solidare cu debitorul, stabilite prin decizia organului fiscal, se scot din evidența cazierului fiscal, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. g) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, la data stingerii creanțelor administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, însă nu mai devreme de o lună de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal.2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor prevăzute la pct. 1, la cererea contribuabilului formulată după împlinirea termenului de o lună prevăzut de lege, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea întocmește nota de serviciu pe care o transmite compartimentului cu atribuții de executare silită, în vederea avizării din punctul de vedere al îndeplinirii condiției prevăzute de lege privind stingerea creanței fiscale.(la 28-12-2023,
sintagma: compartimentul de specialitate a fost înlocuită de Punctul 15., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
(la 28-12-2023,
sintagma: evidență pe plătitori a fost înlocuită de Punctul 15., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
2^1.Compartimentul cu atribuții de executare silită restituie nota de serviciu avizată compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea solidară, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare.(la 28-12-2023,
Litera D1., Litera D., Capitolul II a fost completată de Punctul 16., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.După primirea notei de serviciu avizate, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea completează de îndată formularul 507 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.(la 28-12-2023,
sintagma: compartimentul de specialitate a fost înlocuită de Punctul 15., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
4.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor prevăzute la pct. 1, din oficiu, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea întocmește, în prima zi lucrătoare a fiecărei luni, liste cu contribuabilii care au înscrise în cazierul fiscal astfel de situații și pentru care s-a împlinit, în luna anterioară, termenul de o lună de la data la care situația a fost înscrisă în cazierul fiscal.(la 28-12-2023,
sintagma: compartimentul cu atribuții de gestionare a cazierului fiscal a fost înlocuită de Punctul 15., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
5.Listele întocmite potrivit pct. 4 se transmit compartimentului cu atribuții de executare silită, în vederea confirmării îndeplinirii condiției prevăzute de lege privind stingerea creanței fiscale.(la 28-12-2023,
sintagma: evidență pe plătitori a fost înlocuită de Punctul 15., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
6.După primirea confirmării privind stingerea creanței fiscale, „compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea completează de îndată formularul 507 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.(la 28-12-2023,
sintagma: compartimentul de specialitate a fost înlocuită de Punctul 15., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
7.Contribuabilii pentru care s-a împlinit termenul de o lună de la data la care situația a fost înscrisă în cazierul fiscal, dar care nu au stins creanțele administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, pentru care s-a dispus atragerea răspunderii solidare, se preiau în listele lunare în vederea confirmării ulterioare a stingerii respectivelor creanțe.8.În situația în care creanțele fiscale nu se sting în termen de 5 ani de la data înscrierii situației în cazierul fiscal, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea întocmește nota de serviciu și o transmite compartimentului cu atribuții de executare silită, în vederea confirmării neachitării creanțelor fiscale.(la 28-12-2023,
Punctul 8., Litera D1., Litera D., Capitolul II a fost modificat de Punctul 17., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
9.Compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în administrarea persoanei căreia i s-a atras răspunderea completează formularul 507 «Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul», dispozițiile secțiunii A pct. 8 fiind aplicabile în mod corespunzător.(la 28-12-2023,
Litera D1., Litera D., Capitolul II a fost completată de Punctul 18., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
D2.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul1.Situațiile privind atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvență, pronunțată prin hotărâre judecătorească, se scot din evidența cazierului fiscal, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. g) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, la data stingerii creanțelor administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, însă nu mai devreme de o lună de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal.2.Dispozițiile secțiunii D1 pct. 2-8 se aplică în mod corespunzător.
E.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată pentru neîndeplinirea obligațiilor declarativeE1.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată pentru neîndeplinirea obligațiilor declarative, în condițiile Codului de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al contribuabililor declarați inactivi1.Situațiile privind inactivitatea fiscală, declarată pentru neîndeplinirea obligațiilor declarative prevăzute de lege, se scot din cazierul fiscal al contribuabililor declarați inactivi fiscal, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, la data reactivării contribuabilului.2.Compartimentul care întocmește decizia privind reactivarea contribuabilului, după comunicarea acestei decizii, completează formularul 508 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța „contribuabil declarat inactiv fiscal”.3.În situația contribuabililor declarați inactivi fiscali ca urmare a unei erori materiale, fișa de actualizare se întocmește după comunicarea deciziei de anulare a deciziei de declarare în inactivitate fiscală.4.Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 sau 3, după caz, se transmite compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al contribuabilului reactivat.5.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.E2.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată pentru neîndeplinirea obligațiilor declarative, în condițiile Codului de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor reactivați1.Situațiile privind inactivitatea fiscală, declarată pentru neîndeplinirea obligațiilor declarative prevăzute de lege, se scot din cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor declarați inactivi fiscal, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, la data reactivării contribuabilului.2.Compartimentul care întocmește decizia privind reactivarea contribuabilului, după comunicarea acestei decizii, completează formularul 508 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța „reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului declarat inactiv fiscal”.3.În situația contribuabililor declarați inactivi fiscal ca urmare a unei erori materiale, fișa de actualizare se întocmește după comunicarea deciziei de anulare a deciziei de declarare în inactivitate fiscală.4.Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 sau 3, după caz, se transmite compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat al contribuabilului reactivat.5.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.F.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată pentru celelalte cazuri prevăzute de Codul de procedură fiscalăF1.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată pentru celelalte cazuri prevăzute de lege, în condițiile Codului de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al contribuabililor declarați inactivi1.Situațiile privind inactivitatea fiscală, declarată pentru alte cazuri prevăzute de Codul de procedură fiscală decât neîndeplinirea obligațiilor declarative, se scot din cazierul fiscal al contribuabililor declarați inactivi fiscal, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, după împlinirea unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabilului.2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a inactivității fiscale compartimentul care întocmește decizia de reactivare, după împlinirea unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabililor, completează formularul 508 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, la care se bifează căsuța "contribuabil declarat inactiv fiscal".3.Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al contribuabilului reactivat.4.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.F2.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată pentru celelalte cazuri prevăzute de lege, în condițiile Codului de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor reactivați1.Situațiile privind inactivitatea fiscală, declarată pentru alte cazuri prevăzute de Codul de procedură fiscală decât neîndeplinirea obligațiilor declarative, se scot din cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor declarați inactivi fiscali, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, după împlinirea unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabilului declarat inactiv fiscal.2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a acestor situații, compartimentul care întocmește decizia de reactivare, după împlinirea unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabililor, completează formularul 508 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța „reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului declarat inactiv fiscal”.3.Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat al contribuabilului reactivat.4.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.F^1.Dispoziții speciale privind scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală înscrisă în cazierul fiscal al practicianului în insolvență desemnat în procedură conform legii, pentru contribuabilul aflat în procedură de insolvență, pentru contribuabilul care a intrat în faliment sau pentru contribuabilul pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare1.Situațiile privind inactivitatea fiscală a contribuabilului, declarată pentru situațiile prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) și e)-g) din Codul de procedură fiscală, declarată anterior intrării în procedura simplificată de insolvență, în faliment sau pronunțării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare, se scot din evidența cazierului fiscal al practicianului în insolvență, la cererea acestuia, de către organul fiscal competent în administrarea practicianului în insolvență. 2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a acestor situații, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cărui administrare se află practicianul în insolvență întocmește nota de serviciu, pe care o transmite compartimentului cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal care administrează contribuabilul inactiv fiscal, aflat în procedură simplificată de insolvență, în faliment sau pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare. 3.Compartimentul cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor verifică dacă inactivitatea fiscală a fost declarată anterior intrării în procedura simplificată de insolvență, în faliment sau pronunțării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare și restituie nota de serviciu avizată, în termen de cel mult o zi lucrătoare.4.După primirea notei de serviciu avizate, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent în a cărui administrare se află practicianul în insolvență completează, de îndată, formularul 508 «Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală», prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța «reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului declarat inactiv fiscal».5.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.(la 28-12-2023,
Litera F., Capitolul II a fost completată de Punctul 19., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
G.Dispoziții speciale referitoare la scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor inactivi fiscal, care nu mai dețin calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului aflat în stare de inactivitate fiscală1.Situațiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidența cazierului fiscal al persoanei care nu mai deține calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului aflat în stare de inactivitate fiscală, la data împlinirii unui termen de un an de la data înscrierii mențiunii privind schimbarea reprezentantului legal/reprezentantului desemnat în registrul comerțului sau în evidențele autorităților și instituțiilor publice, după caz, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015. În situația în care mandatul de reprezentare a fost limitat în timp și nu a fost reînnoit, inactivitatea fiscală se scoate din cazierul fiscal al persoanei la data împlinirii unui termen de un an de la data expirării mandatului de reprezentare.2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a acestor situații, compartimentul cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal în a cărui evidență este înregistrat contribuabilul declarat inactiv fiscal, după primirea informației privind înscrierea în registrul comerțului a mențiunii referitoare la schimbarea reprezentantului legal/reprezentantului desemnat, întocmește nota de serviciu, pe care o transmite compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal care administrează persoana care nu mai deține calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului inactiv fiscal.(la 28-12-2023,
Punctul 2., Litera G., Capitolul II a fost modificat de Punctul 20., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
2^1.După primirea notei de serviciu, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal care administrează persoana care nu mai deține calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului inactiv fiscal completează, de îndată, formularul 508 «Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală», prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța «reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului declarat inactiv fiscal(la 28-12-2023,
Litera G., Capitolul II a fost completat de Punctul 21., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat al contribuabilului declarat inactiv.4.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.
H.Dispoziții speciale referitoare la scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați ai contribuabililor inactivi fiscal, care s-au radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivați1.Situațiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidența cazierului fiscal al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat al contribuabilului declarat inactiv, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivat, la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii contribuabilului, în condițiile art. 6 alin. (1) lit. j) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.1^1.În situația înscrierii inactivității fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entității fără personalitate juridică în cazierul fiscal al reprezentanților legali/reprezentanților desemnați, aceasta se scoate din evidență la data împlinirii unui termen de un an de la data înscrierii.(la 28-12-2023,
Litera H., Capitolul II a fost completată de Punctul 22., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
2.Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a acestor situații, compartimentul cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal în a cărui evidență a fost înregistrat contribuabilul declarat inactiv fiscal, care s-a radiat fără a fi reactivat, după primirea informației/comunicarea documentului care atestă radierea contribuabilului declarat inactiv fiscal, completează formularul 508 "Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care se bifează căsuța „reprezentant legal/reprezentant desemnat al contribuabilului declarat inactiv fiscal”.3.Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului de specialitate în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat al contribuabilului declarat inactiv, care s-a radiat fără a fi reactivat.4.Dispozițiile secțiunii A pct. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Capitolul IIIProcedura de solicitare și de eliberare a certificatului de cazier fiscal1.Contribuabilii au dreptul să solicite și să obțină certificate de cazier fiscal conținând datele înscrise în cazierul fiscal propriu, în condițiile prevăzute de lege.2.La solicitarea expresă a contribuabililor, certificatul de cazier fiscal poate fi eliberat în formă simplificată, care să ateste numai dacă aceștia figurează sau nu în evidența cazierului fiscal.3.Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune la orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului, în condițiile prevăzute de art. 9 din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.4.Solicitarea eliberării certificatului de cazier fiscal se face prin completarea formularului 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.5.Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se poate transmite la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.(la 28-12-2023,
Punctul 5., Capitolul III a fost modificat de Punctul 23., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
6.Certificatul de cazier fiscal se emite în scris, pe suport hârtie sau în formă electronică.7.Certificatul de cazier fiscal emis pe suport hârtie se întocmește în două exemplare de către persoana desemnată din cadrul serviciului de specialitate și se semnează de conducătorul organului fiscal competent. Eliberarea certificatului de cazier fiscal, pe suport hârtie, se face personal contribuabilului sau persoanei prevăzute la art. 9 alin. (1) și (2) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, sub semnătură, cu condiția prezentării actului de identitate și a împuternicirii/ documentului de reprezentare, după caz.8.Certificatul de cazier fiscal emis în formă electronică se comunică prin mijloace electronice de transmitere la distanță prevăzute de Codul de procedură fiscală ori de câte ori contribuabilul a optat pentru această modalitate de emitere și de comunicare.9.Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii și numai în scopul în care a fost eliberat.10.În ipoteza în care alte instituții și autorități publice solicită, în condițiile prevăzute de art. 9 alin. (10) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, eliberarea certificatului de cazier fiscal pentru contribuabilii care au cereri în curs de soluționare depuse la acestea, solicitarea de eliberare a unui certificat de cazier fiscal trebuie să cuprindă în mod obligatoriu: datele de identificare ale solicitantului și ale persoanei în numele căreia se face solicitarea – numele și prenumele/denumirea persoanei juridice sau entității fără personalitate juridică, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală -, scopul pentru care este solicitat certificatul și actul normativ care prevede depunerea acestuia.11.Pe baza acestei solicitări organul fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal eliberează certificatul de cazier fiscal și îl comunică instituției/autorității solicitante.12.Odată cu eliberarea certificatului de cazier fiscal, organul fiscal care l-a eliberat va arhiva împuternicirea/documentul de reprezentare, cererea pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal și copia certificatului de cazier fiscal.13.În cazul solicitărilor și eliberărilor electronice de certificate de cazier fiscal, acestea vor fi arhivate electronic și, totodată, corespondența va fi listată și arhivată pe suport hârtie în condițiile pct. 12.
 + 
Capitolul IVProcedura de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal, precum și de contestare a deciziei de respingere a cererii de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal1.În cazul în care datele înscrise în cazierul fiscal nu corespund situației reale ori înregistrarea lor nu s-a făcut cu respectarea dispozițiilor legale, contribuabilul poate solicita rectificarea acestora prin completarea formularului de cerere 503 "Cerere de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal", în condițiile prevăzute de art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.(la 28-12-2023,
sintagma: rectificare a datelor a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
2.Cererea de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal, însoțită de actele doveditoare, se depune la organul fiscal competent care a efectuat înscrierea în cazierul fiscal.(la 28-12-2023,
sintagma: rectificare a datelor a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
3.Actele doveditoare se anexează la cererea de rectificare, în copie certificată de organul fiscal competent pe baza prezentării actelor originale sau în copie legalizată.4.Modul de soluționare a cererii de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal se comunică contribuabilului, în termen de 5 zile de la data depunerii cererii, în condițiile Codului de procedură fiscală.(la 28-12-2023,
sintagma: rectificare a datelor a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
5.În cazul admiterii în totalitate sau în parte a cererii se eliberează un nou certificat de cazier fiscal, care va cuprinde datele rectificate.6.În cazul soluționării parțiale a cererii de rectificare, rectificarea se face numai asupra unora dintre mențiunile înscrise în cazierul fiscal, dintre cele pentru care s-a solicitat rectificarea.7.În ipoteza în care cererea de rectificare este respinsă, decizia de respingere trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, următoarele elemente: datele de identificare ale organului fiscal emitent, semnătura și ștampila unității, numărul de înregistrare și data, datele de identificare ale solicitantului – numele și prenumele/denumirea persoanei juridice sau entității fără personalitate juridică, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, precum și motivele de fapt și de drept pentru care cererea de rectificare a fost respinsă.8.În cazul respingerii sau soluționării parțiale a cererii de rectificare a informațiilor înscrise în cazierul fiscal ori în cazul în care contribuabilii nu au primit răspuns în termenul legal, aceștia pot să depună contestație la instanța judecătorească, în condițiile prevăzute de art. 11 din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.(la 28-12-2023,
sintagma: rectificare a datelor a fost înlocuită de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 2.048 din 18 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1181 din 28 decembrie 2023
)
9.În caz de admitere a contestației în baza hotărârii judecătorești definitive, organul fiscal competent va proceda la rectificarea informațiilor din cazierul fiscal și va elibera un nou certificat de cazier fiscal în locul celui contestat.10.Contribuabilul va fi înștiințat asupra datei la care să se prezinte pentru ridicarea noului certificat de cazier fiscal.
 + 
Capitolul VProcedura de solicitare și de eliberare a informațiilor din cazierul fiscal către autoritățile prevăzute la art. 8 alin. (6) și (7) din Ordonanța Guvernului nr. 39/20151.Informațiile referitoare la datele înscrise în cazierul fiscal al contribuabililor, solicitate de către autoritățile prevăzute la art. 8 alin. (6) și (7) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015, se furnizează numai la cererea motivată în scris, care va cuprinde temeiul potrivit căruia sunt necesare informațiile respective.2.Solicitările de informații din cazierul fiscal al contribuabilului, formulate de către autoritățile mai sus menționate, cuprind în mod obligatoriu datele de identificare a contribuabilului – numele și prenumele/denumirea persoanei juridice sau entității fără personalitate juridică, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală.3.Solicitările se transmit la organul fiscal competent direct de către organele de urmărire penală și instanțele judecătorești, precum și de către autoritățile fiscale internaționale, pe bază de reciprocitate.4.Organul fiscal are obligația să soluționeze, în termen de 5 zile de la data înregistrării, solicitarea de furnizare de informații din cazierul fiscal al contribuabilului, prin transmiterea unei comunicări scrise solicitantului, semnată de conducătorul unității. + 
Capitolul VIDispoziții tranzitorii privind scoaterea din cazierul fiscal în condițiile prevăzute de art. 12 din Ordonanța Guvernului nr. 39/20151.Faptele sancționate contravențional, altele decât cele sancționate contravențional pentru nerespectarea regimului produselor accizabile, existente în cazierul fiscal la data de 3 septembrie 2015, se scot din cazierul fiscal al contribuabililor într-o perioadă de o lună de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, cu condiția achitării cuantumului amenzilor contravenționale. În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidență se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor sau la data împlinirii unui termen de 5 ani de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, în situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în acest termen. Dispozițiile cap. II lit. C1 sunt aplicabile în mod corespunzător.2.Faptele sancționate contravențional pentru nerespectarea regimului produselor accizabile, existente în cazierul fiscal la data de 3 septembrie 2015, se scot din cazierul fiscal al contribuabililor într-o perioadă de un an de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, cu condiția achitării cuantumului amenzilor contravenționale. În situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidență se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor sau la data împlinirii unui termen de 5 ani de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, în situația în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în acest termen. Dispozițiile cap. II lit. C2 sunt aplicabile în mod corespunzător.3.(1)Informațiile privind atragerea răspunderii solidare existente în cazierul fiscal, pentru care deciziile de atragere a răspunderii solidare nu au rămas definitive în sistemul căilor de atac prevăzute de lege, se scot din cazierul fiscal, din oficiu, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri.(2)Pentru identificarea situațiilor de la pct. 3 (1), compartimentul de specialitate întocmește, cu ajutorul aplicației informatice, o listă a contribuabililor pentru care sunt înscrise în cazierul fiscal, la data selecției, informații privind atragerea răspunderii solidare care a fost stabilită prin decizii emise de organul fiscal și o transmite compartimentului juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea solidară sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior.(3)Compartimentul juridic completează lista primită cu informații privind introducerea vreunei acțiuni la instanța de contencios administrativ prin care se solicită anularea respectivelor decizii și stadiul în care se află procesul, respectiv dacă decizia a rămas definitivă prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, și o restituie compartimentului cu atribuții în gestionarea cazierului fiscal.(4)Pentru contribuabilii care au atacat în justiție deciziile de atragere a răspunderii solidare și pentru care nu au fost încă emise hotărâri judecătorești rămase definitive, compartimentul de specialitate întocmește fișe de actualizare pentru scoaterea acestor informații din cazierul fiscal. După rămânerea definitivă a deciziei de atragere a răspunderii solidare prin hotărâre judecătorească definitivă, compartimentul juridic întocmește o fișă de înscriere a acestor informații în cazierul fiscal al contribuabilului.(5)Pentru contribuabilii care au atacat în justiție deciziile de atragere a răspunderii solidare, decizii care au rămas definitive prin hotărâri judecătorești rămase definitive, informațiile privind atragerea răspunderii solidare se scot din cazierul fiscal doar dacă au fost stinse creanțele administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, însă nu mai devreme de o lună de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal. În situația în care creanțele administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală nu au fost stinse în această perioadă, scoaterea din evidență se realizează la data stingerii acestora sau la data împlinirii unui termen de 5 ani de la data înscrierii informațiilor în cazierul fiscal, în situația în care creanțele nu au fost stinse în acest termen. Dispozițiile cap. II lit. D1 sunt aplicabile în mod corespunzător.(6)Pentru contribuabilii ale căror decizii de atragere a răspunderii solidare au rămas definitive la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 39/2015, prin neatacarea în justiție în termenul prevăzut de lege, informațiile privind atragerea răspunderii solidare se scot din cazierul fiscal după îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. g) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015.(7)Pentru contribuabilii ale căror decizii de atragere a răspunderii solidare, emise de organul fiscal, nu au fost definitive la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 39/2015, compartimentul de specialitate întocmește fișe de actualizare pentru scoaterea acestor informații din cazierul fiscal. După rămânerea definitivă a acestor decizii, fie prin expirarea termenului prevăzut pentru introducerea acțiunii la instanța de contencios administrativ, în condițiile prevăzute de Legea nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, fie prin hotărâre judecătorească definitivă, informațiile privind atragerea răspunderii se înscriu în cazierul fiscal al respectivilor contribuabili în condițiile cap. I lit. C1 sau C2, după caz.4.(1)Informațiile privind inactivitatea fiscală înscrise în cazierul fiscal al contribuabililor declarați inactivi fiscal sau al reprezentanților legali ai acestora, pentru care deciziile de declarare în inactivitate nu au rămas definitive în sistemul căilor de atac prevăzute de lege, se scot din cazierul fiscal, din oficiu, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri.(2)Pentru identificarea situațiilor de la pct. 4 (1), compartimentul de specialitate, cu ajutorul aplicației informatice, întocmește o listă a contribuabililor declarați inactivi și a reprezentanților legali ai acestora pentru care au fost înscrise în cazierul fiscal informații privind inactivitatea fiscală și o transmite compartimentului juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a contribuabililor declarați inactivi sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior.(3)Compartimentul juridic completează lista primită cu informații privind introducerea vreunei acțiuni la instanța de contencios administrativ prin care se solicită anularea deciziilor de declarare în inactivitate fiscală și stadiul în care se află procesul, respectiv dacă decizia a rămas definitivă prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, și o restituie compartimentului de specialitate.(4)Pentru contribuabilii care au atacate în justiție deciziile de declarare în inactivitate și pentru care nu au fost încă emise hotărâri judecătorești rămase definitive, compartimentul de specialitate întocmește fișe de actualizare pentru scoaterea acestor informații din cazierul fiscal. După rămânerea definitivă a deciziei de declarare în inactivitate prin hotărâre judecătorească definitivă, compartimentul juridic întocmește o fișă de înscriere a acestor informații în cazierul fiscal al contribuabilului.(5)Pentru contribuabilii ale căror decizii de declarare în inactivitate fiscală au rămas definitive prin hotărâri judecătorești rămase definitive, informațiile privind inactivitatea se scot din cazierul fiscal doar dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. h) sau i), după caz, din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015. Dispozițiile cap. II lit. E1-H sunt aplicabile în mod corespunzător, după caz.(6)Pentru contribuabilii ale căror decizii de declarare în inactivitate au rămas definitive la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 39/2015, prin neatacarea în justiție, informațiile privind inactivitatea fiscală se scot din cazierul fiscal după îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 4 (5).(7)Pentru contribuabilii ale căror decizii de declarare în inactivitate fiscală nu sunt definitive la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 39/2015, compartimentul de specialitate întocmește fișe de actualizare pentru scoaterea acestor informații din cazierul fiscal. După rămânerea definitivă a acestor decizii, fie prin expirarea termenului legal prevăzut pentru introducerea acțiunii la instanța de contencios administrativ, în condițiile prevăzute de Legea nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, fie prin hotărâre judecătorească definitivă, informațiile privind inactivitatea fiscală se înscriu în cazierul fiscal al respectivilor contribuabili în condițiile cap. I lit. D1 sau D2, după caz.5.Dacă informațiile prevăzute la pct. 3 și 4 nu au fost scoase din cazierul fiscal, din oficiu, de organul fiscal în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri, acestea se pot scoate din cazier la cererea contribuabililor, însoțită de acte doveditoare, din care să rezulte faptul că documentele în baza cărora informațiile au fost înscrise în cazier nu sunt definitive în sistemul căilor de atac. În aceste situații, fișa de actualizare se întocmește de către compartimentul de specialitate, pe baza notei de serviciu avizate de compartimentul juridic.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x