PROCEDURĂ din 5 iulie 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 655 08/06/2015
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAORDIN 668 05/07/2007
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 05/07/2007
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 168 15/05/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 35
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 36
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 37
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 38
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 56
ActulREFERIRE LAOUG 126 08/09/2005
ART. 13REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 13REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 2
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 655 08/06/2015

de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii(actualizată până la data de 14 noiembrie 2008*)



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 14 noiembrie 2008 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta procedură asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea achiziţiei de servicii de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.(2) Achiziţia serviciilor de asistenţă şi reprezentare juridică se face de către Ministerul Economiei şi Finanţelor prin aplicarea procedurii de selecţie de oferte.(3) Prin servicii de asistenţă şi reprezentare juridică, în sensul prezentului ordin, se înţelege totalitatea activităţilor de documentare, studiu, redactare documente şi acţiuni, reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj şi orice alte activităţi necesare asigurării reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
 + 
Articolul 2(1) Societăţile profesionale civile de avocaţi, denumite în continuare societăţi de avocaţi, pot participa singure sau în asociere/consorţiu la procedura de selecţie de candidaturi.(2) Forma de asociere se demonstrează prin convenţii scrise intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
 + 
Articolul 3În urma aplicării prezentei proceduri, vor fi selectate maximum 6 societăţi de avocaţi cu care se vor încheia contracte-cadru de prestări de servicii de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, denumite în continuare contracte-cadru de reprezentare.
 + 
Articolul 4În vederea reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, Ministerul Economiei şi Finanţelor va acorda, în baza avizului dat de conducătorul instituţiei publice citate în cauză şi, după caz, cu avizul Guvernului României, mandat de reprezentare uneia dintre societăţile de avocaţi/asocieri/consorţii cu care s-a încheiat contractul-cadru de reprezentare.
 + 
Capitolul IISelecţia societăţilor de avocaţi + 
Articolul 5(1) Procedura de selecţie de oferte se desfăşoară în două etape, respectiv lansarea procedurii şi selecţia ofertelor.(2) Etapa de lansare a procedurii presupune:a) transmiterea spre publicare, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în SEAP şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a – Achiziţii publice, precum şi în cel puţin un cotidian naţional de mare tiraj, a invitaţiei de participare la selecţia societăţilor de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, în vederea asigurării reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii;b) constituirea nominală a comisiei de selecţie şi de soluţionare a contestaţiilor prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor; se desemnează în comisii atât membri titulari, cât şi membri supleanţi.(3) Invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa A, va fi publicată şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
 + 
Articolul 6Etapa de selecţie presupune următoarele:a) primirea ofertelor;b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;c) aplicarea criteriilor de selecţie;d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia contractul-cadru de reprezentare;e) informarea conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor cu privire la rezultatul aplicării procedurii;f) încheierea contractului-cadru de reprezentare;g) întocmirea dosarului contractului-cadru de reprezentare.
 + 
Articolul 7(1) În vederea participării la selecţie, ofertanţii trebuie să îndeplinească cerinţele din caietul de sarcini prevăzut în anexa B.(2) Condiţiile de eligibilitate şi modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin caietul de sarcini.
 + 
Articolul 8Analiza ofertelor se face de către comisia de selecţie, care răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:a) selecţia ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;b) aplicarea criteriilor de ierarhizare potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului de evaluare; raportul este aprobat de către preşedintele comisiei;e) informarea conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi.
 + 
Articolul 9Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie, membrii comisiei au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja interesele comerciale.
 + 
Articolul 10(1) Fiecare dintre membrii comisiei de selecţie are obligaţia de a semna o declaraţie pe propria răspundere, prin care se angajează să respecte dispoziţiile prevăzute la art. 9 şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:a) este soţ sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipa de avocaţi;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de selecţie a ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse.(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.(4) În cazul în care atât titularul, cât şi supleantul se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), conducătorul instituţiei care i-a desemnat va desemna alte două persoane.
 + 
Articolul 11(1) Pe parcursul derulării procedurii de selecţie Ministerul Economiei şi Finanţelor va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni potrivit legislaţiei în vigoare. În măsura în care aceste situaţii totuşi se produc, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.(2) Societăţile de avocaţi vor depune o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul litigiilor care urmează a fi soluţionate prin arbitraj în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, înaintea acordării mandatului de reprezentare.
 + 
Articolul 12(1) În urma aplicării criteriilor de selecţie comisia de selecţie redactează raportul de evaluare a ofertelor depuse.(2) Raportul de evaluare poate fi contestat în termen de 5 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor.(3) Contestaţiile depuse se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.(4) În cazul depunerii de contestaţii vor fi înştiinţaţi toţi participanţii selectaţi în cadrul procedurii de selecţie.(5) Soluţiile date de comisia de soluţionare a contestaţiilor se comunică tuturor participanţilor selectaţi în cadrul procedurii de selecţie.(6) În cazul în care societăţile de avocaţi care au depus contestaţie sunt nemulţumite de decizia comisiei de soluţionare a contestaţiilor se pot adresa instanţei de judecată în condiţiile legii.
 + 
Capitolul IIIÎncheierea contractului-cadru de reprezentare + 
Articolul 13(1) Ministerul Economiei şi Finanţelor, în urma aplicării procedurii de selecţie de candidaturi, va încheia contractele-cadru de reprezentare cu societăţile de avocaţi ale căror oferte au fost acceptate.(2) Contractul-cadru de reprezentare se încheie pe o perioadă de 2 ani şi se semnează de către ministrul economiei şi finanţelor şi de către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în vederea participării la selecţie.(3) Contractele-cadru de reprezentare se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea ofertanţilor selectaţi în vederea încheierii acestora, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 30 de zile de la data expirării termenului de soluţionare a contestaţiilor, prevăzut la art. 12 alin. (3).(4) Încheierea contractului-cadru de reprezentare are la bază principiile enunţate la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(5) Modelul contractului-cadru de reprezentare juridică ce va fi încheiat cu societăţile de avocaţi selecţionate este prevăzut în anexa C.
 + 
Articolul 14(1) Contractul-cadru de reprezentare produce efecte începând cu data la care Ministerul Economiei şi Finanţelor emite mandatul de reprezentare care constituie nominalizarea societăţii de avocaţi pentru reprezentarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii într-o cauză determinată.(2) În perioada cuprinsă între încheierea contractului-cadru de reprezentare şi emiterea mandatului de reprezentare, societăţile de avocaţi nu sunt îndreptăţite să pretindă Ministerului Economiei şi Finanţelor efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de reprezentare.
 + 
Articolul 15(1) Mandatul se acordă în condiţiile art. 4, în ordinea clasării ca urmare a aplicării procedurii de selecţie de oferte, ţinându-se cont de disponibilitatea efectivă a acesteia pentru realizarea mandatului de reprezentare.(2) După emiterea mandatului de reprezentare, societatea de avocaţi îşi va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor.(3) Societatea de avocaţi care a primit mandat de reprezentare într-o cauză are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă după expirarea perioadei de valabilitate a contractului-cadru de reprezentare nu mai este selectată de către Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru un alt contract de reprezentare. În această situaţie Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia corelativă de a face plata serviciilor prestate de societatea de avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis, numai pentru serviciile prestate efectiv de către aceasta.
 + 
Articolul 16(1) Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice, care va cuprinde cel puţin următoarele documente:a) componenţa comisiei de selecţie şi de soluţionare a contestaţiilor;b) invitaţia de participare privind încheierea contractuluicadru de reprezentare;c) raportul de evaluare;d) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;e) contractul-cadru de reprezentare, semnat;f) mandatele de reprezentare emise, după caz.(2) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către Direcţia generală juridică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de reprezentare.
 + 
Articolul 17Anexele A, B şi C fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa Ala procedurăMINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELORDIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂNr. ……../………INVITAŢIE DE PARTICIPAREAprobat.Secretar general,……………..Denumirea autorităţii contractante: Ministerul Economiei şi Finanţelor, cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel. …………Obiectul contractului: servicii juridice cod CPSA 7411 (74.11)Procedura aplicată: selecţie de oferteData-limită şi locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera …., tel. ………….. .Modul de prezentare a ofertelor: un exemplar original, introdus într-un plic sigilat.Clarificări pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera …., tel. ………. . Persoana de contact: ……………., tel. ……….. .Modul de elaborare a ofertelor, precum şi sistemul de evaluare a acestora sunt reglementate în Caietul de sarcini prevăzut în anexa B la Procedura de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 668/2007, cu modificările şi completările ulterioare.Deschiderea ofertelor are loc la data de ……….., la sediul ministerului din municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.Director general,………………..––––Anexa A a fost înlocuită cu anexa 1 din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008, conform modificării aduse de pct. 1 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa Bla procedurăCAIET DE SARCINI1. Informaţii generaleAutoritatea contractantă: Ministerul Economiei şi Finanţelor, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RomâniaScopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de reprezentare în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DCProcedura aplicată: selecţie de oferteLegislaţia aplicabilă:Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului Finanţelor Publice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobată prin Legea nr. 168/2006;art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 668/2007 pentru aprobarea Procedurii de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, precum şi pentru aprobarea Procedurii de selectare a arbitrilor desemnaţi de partea română în procedurile arbitrale, în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.Finanţare: bugetul de stat.2. Calificarea candidaţilorÎn vederea participării la selecţie, ofertanţii trebuie să depună următoarele:a) oferta tehnică, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1;–––-Lit. a) a pct. 2 din anexa B a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008.b) oferta financiară, conform formularului prevăzut în anexa nr. 2;––––Lit. b) a pct. 2 din anexa B a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008.c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;d) documente din care să rezulte cunoştinţe privind acordurile încheiate de România privind promovarea şi protejarea reciprocă a investiţiilor;e) documente de formare academică recunoscute, prin care să se ateste cunoştinţele temeinice de drept internaţional public şi de dreptul comerţului internaţional;f) documente din care să rezulte lucrările de specialitate juridică privind regimul investiţiilor străine şi procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, întocmite de membrii echipei propuse;g) certificate de atestare recunoscute, care să ateste nivelul cunoştinţelor de limba engleză, cu excepţia vorbitorilor nativi de limba engleză;h) recomandări, certificate, contracte, care să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor, pe baza proiectelor îndeplinite de societatea profesională civilă de avocaţi, în cadrul unor proiecte de mare valoare;i) convenţiile de asociere intervenite între membrii asocierii/consorţiului;j) alte documente care să ateste îndeplinirea criteriilor de selecţie.3. Criterii de selectareCriteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt:a) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă, cu o vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani;b) numărul avocaţilor din echipă care au experienţă în litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj;c) numărul avocaţilor din echipă care au participat la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DC;d) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii;e) oferta financiară.4. Elaborarea oferteiCandidatul are obligaţia de a menţine oferta valabilă pe o perioadă de 30 de zile.Ministerul Economiei şi Finanţelor are dreptul de a solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.Oferta trebuie însoţită de împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea de avocaţi şi să semneze în numele acesteia.5. Prezentarea oferteiOfertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta în termenul prevăzut în invitaţia de participare.Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi modifica oferta numai înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.Ofertantul are dreptul de a depune doar o singură ofertă. Nu se admit oferte alternative.6. Deschiderea şi evaluarea ofertelor6.1. Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.Orice ofertant are dreptul să fie prezent la deschiderea ofertelor.Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se consemnează:– denumirea ofertanţilor;– oferta tehnică;– oferta financiară;– orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.6.2. Evaluarea ofertelor presupune:– analizarea ofertelor tehnice şi financiare şi punctarea acestora;– stabilirea ofertelor descalificate;– ierarhizarea ofertelor calificate;– întocmirea raportului de evaluare.7. Punctajul7.1. Punctajul ofertei tehnice:a) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă, cu o vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;b) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 50 de puncte;c) numărul de avocaţi din echipă care au participat la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DC – câte 15 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 60 de puncte;d) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii – câte 20 de puncte pentru fiecare litigiu, dar nu mai mult de 60 de puncte.7.1.1. Punctajul ofertei tehnice se calculează astfel:a) se adună punctele obţinute de fiecare ofertă tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 7.1, suma acestora reprezentând scorul tehnic;b) oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj maxim de 100 de puncte;c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:PX = SX x 100/SM,unde:PX = punctajul ofertei tehnice analizate;SX = scorul tehnic obţinut de oferta analizată;SM = scorul tehnic obţinut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100 de puncte.7.1.2. Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 4 criterii de selecţie prevăzute la pct. 7.1 şi care nu au un scor tehnic de cel puţin 100 de puncte sunt descalificate.7.2. Oferta financiară7.2.1. Oferta financiară cuprinde onorariul exprimat în lei, euro sau USD/oră/societate de avocaţi (asociere/consorţiu) fără TVA, defalcată pe 3 tipuri de activităţi ce urmează a fi desfăşurate, respectiv: documentare sau studiu, redactare documente sau acţiuni şi reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.Onorariul cel mai mare, pentru oricare dintre activităţile de mai sus, nu îl poate depăşi pe cel mai mic dintre onorarii cu un procent mai mare de 50% din valoarea acestuia. Ofertele financiare în care pentru o activitate se solicită un onorariu cu mai mult de 50% faţă de cel mai mic onorariu din cadrul aceleiaşi oferte se descalifică.––––Pct. 7.2.1. din anexa B a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008.7.2.2. În vederea analizării ofertei financiare, ofertele în euro sau USD vor fi transformate în lei, la cursul oficial comunicat de Banca Naţională a României pentru ziua în care se deschid ofertele.7.2.3. Punctajul ofertei financiare se calculează astfel:a) se face media onorariului solicitat pentru cele 3 tipuri de activităţi, prevăzute la pct. 7.2.1, denumit scor financiar;b) oferta cu scorul financiar cel mai mic va primi 100 de puncte;c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:PX = SM x 100/SX,unde:PX = punctajul ofertei financiare analizate;SM = scorul financiar obţinut de oferta cu cel mai mic scor financiar, respectiv cea care a primit 100 de puncte;SX = scorul financiar obţinut de oferta analizată.7.2.4. Ofertele financiare al căror scor financiar depăşeşte cu mai mult de 50% scorul financiar cel mai mic sunt descalificate.7.3. Punctajul final7.3.1. Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul tehnic obţinut se adaugă punctajul obţinut la oferta financiară. În caz de egalitate de puncte primează punctajul obţinut la oferta tehnică.8. Atribuirea contractului-cadru de reprezentareCriteriul de atribuire a contractului-cadru de reprezentare este oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic. În situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi obţin punctaj egal, departajarea se face în funcţie de punctajul obţinut la oferta tehnică.Ministerul Economiei şi Finanţelor va comunică în scris tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii "Selecţie de oferte" în cel mult 10 zile de la data la care comisia de selecţie a stabilit ofertele câştigătoare.Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia de a încheia contractul-cadru de reprezentare, după ierarhizarea ofertelor, în funcţie de gradul de îndeplinire a necesităţilor obiective.În contractul-cadru de reprezentare încheiat cu ofertanţii selectaţi se va menţiona onorariul.9. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini.–––-Pct. 9 din anexa B a fost introdus de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008. + 
Anexa 1la Caietul de sarciniOFERTA TEHNICĂOfertant: ……………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………….┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐│Nr. │ Criterii │Nr. de avocaţi/││crt.│ │ litigii care ││ │ │ îndeplinesc ││ │ │ criteriul │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 1. │Avocaţi definitivi care vor face parte din echipă, cu o │ ││ │vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 2. │Avocaţi din echipă care au experienţă în litigii inter- │ ││ │naţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 3. │Avocaţi din echipă care au participat la procedurile │ ││ │arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a │ ││ │Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor│ ││ │Relative la Investiţii din Washington DC │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 4. │Litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Inter- │ ││ │naţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea │ ││ │Diferendelor Relative la Investiţii │ │└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘Componenţa echipei de avocaţi:……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….Semnătura……………––––Anexa 1 a fost introdusă de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008 şi are conţinutul anexei 2 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 2la Caietul de sarciniOFERTA FINANCIARĂOfertant: ……………………………………………………………………………………………………………………….┌────┬────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐│Nr. │ Activitate │Onorariu*)││crt.│ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│ 1. │Documentare sau studiu │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│ 2. │Redactare documente sau acţiuni │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│ 3. │Reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj │ │└────┴────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘––––*) Onorariul cel mai mare, pentru oricare dintre activităţi, nu îl poate depăşi pe cel mai mic dintre onorarii cu un procent mai mare de 50% din valoarea acestuia.……………………………………………………………….Semnătura………….––––Anexa 2 a fost introdusă de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008 şi are conţinutul anexei 3 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa Cla procedură                        CONTRACT – CADRU DE REPREZENTARE                                   – model –    1. Părţi contractante    Între    Ministerul Economiei şi Finanţelor, adresa sediului ………………….,  telefon/fax …………………., numărul de înmatriculare ……………,  cod fiscal ………………., cont trezorerie ……………………….,  reprezentat prin …………………………………….., având funcţia  …………………………, în calitate de achizitor,     (denumirea conducătorului)  şi  ………………………, adresa sediului ………………………….,         (denumirea)  telefon/fax …………….., numărul de înmatriculare ………………..,  cod fiscal ………………, cont (trezorerie, bancă) ………………..,  reprezentat prin …………………, funcţia ……………………….,                                                   (denumirea conducătorului)  în calitate de prestator,  a intervenit prezentul contract-cadru de reprezentare, denumit în continuare  contract.    2. Obiectul contractului    Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a  presta servicii de asistenţă şi reprezentare juridică pentru a susţine  apărarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii  de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea  Diferendelor Relative la Investiţii, în baza mandatului acordat de Ministerul  Economiei şi Finanţelor.    3. Preţul contractului    3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul convenit, în  cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigură  reprezentarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa  Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru  Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.    3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin  prezentul contract, conform ofertei financiare, plătibil prestatorului de  către achizitor, este stabilit în monedă unică (lei/EURO/USD)/oră.    3.3. Plata se face doar pentru serviciile de asistenţă şi reprezentare  prestate efectiv de către prestator prin avocaţii nominalizaţi în oferta  tehnică, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie  financiară pentru achizitor.    3.4. Valoarea estimată/an se stabileşte în caz de acordare a mandatului de  reprezentare prin act adiţional la contract şi se reînnoieşte prin act  adiţional încheiat pentru fiecare an bugetar în parte.    3.5. Modul în care vor fi redactate facturile pentru onorarii este cuprins  în anexa la prezentul contract.    4. Regimul cheltuielilor    4.1. Cheltuielile de transport şi de cazare vor fi decontate de achizitor  pe bază de documente justificative, în limitele stabilite de reglementările  legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.    4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării prezentului contract  vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente justificative,  acestea fiind enumerate în anexa la prezentul contract.    5. Durata contractului    5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 2 ani. Prestatorul  îşi asumă obligaţia de a asigura servicii de asistenţă şi reprezentare  juridică pentru a susţine apărarea intereselor României sau ale altor  instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului  Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii,  conform mandatului acordat.    5.2. În baza prezentului contract, achizitorul va emite mandatele de  reprezentare, în funcţie de necesităţile apărute.    5.3. În perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract şi  emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să  pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui contract.    5.4. Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligaţia de a  depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la  finalizarea cauzei. În acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte  fără alte formalităţi.    6. Caracterul confidenţial al contractului    6.1. – (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al  celeilalte părţi:    a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia  unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea  prezentului contract şi a instituţiei publice citate în cauză;    b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces  în perioada de derulare a prezentului contract, în alt scop decât acela de  a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.    (2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în  îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde  numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.    6.2. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea  de informaţii referitoare la prezentul contract, dacă:    a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost  primită de la cealaltă parte contractantă; sau    b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al  celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau    c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie  informaţia.    7. Responsabilităţile prestatorului    7.1. – (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în  prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite  angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.    (2) Prestatorul îşi va desemna un reprezentant care va fi responsabil de  toate comunicările ulterioare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor.    (3) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a  asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele  asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru  prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este  prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul  contract.    (4) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acordul  achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări şi întruneşte  criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de  atribuire a contractului.    (5) Prestatorul se angajează şi este deplin responsabil să selecteze, după  o cercetare temeinică, şi să propună spre avizare achizitorului, în baza unei  justificări motivate, martori experţi sau alţi prestatori de servicii  profesionale, a căror necesitate rezultă din desfăşurarea procedurilor  arbitrale. Costul astfel generat va fi suportat de prestator şi decontat  ulterior de achizitor pe bază de documente justificative.    (6) Pe durata derulării prezentului contract prestatorul are obligaţia de a  informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de  a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.    (7) Pentru serviciile de asistenţă şi reprezentare juridică, prestatorul  are obligaţia de a emite în fiecare lună o factură unică, indiferent dacă  lucrează singur sau în asociere/consorţiu. De asemenea, prestatorul se obligă  să însoţească fiecare factură de o detaliere clară, în limba română, a  activităţilor desfăşurate în cadrul contractului de asistenţă şi reprezentare  juridică, ce va cuprinde numărul de ore de muncă juridică efectiv  desfăşurată/zi de avocaţii prezenţi pe listele în baza cărora s-a desfăşurat  procedura de selecţie, s-a încheiat contractul-cadru de reprezentare şi s-a  emis mandatul de reprezentare, cu precizarea pe scurt a documentelor  studiate, discuţiilor purtate şi actelor redactate.    (8) În situaţia în care, în apărarea intereselor statului român,  prestatorul a fost obligat la alte cheltuieli ce pot fi decontate de  Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform dispoziţiilor prezentului  contract, şi a transmis documente justificative în acest sens, acestea vor fi  însoţite de o prezentare a situaţiei ce a generat respectivele cheltuieli.    7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor.  Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor  operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea  personalului folosit pe toată durata prezentului contract.    8. Responsabilităţile achizitorului    Achizitorul are obligaţia de a face demersurile necesare către toate  instituţiile statului pentru a pune la dispoziţie prestatorului orice  facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de  ofertă sau care au apărut pe durata mandatului acordat şi pe care acesta le  consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.    9. Verificări    9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.  În desfăşurarea activităţii de verificare, achizitorul poate amâna sau refuza  plata anumitor activităţi sau deconturi insuficient fundamentate în  prezentările transmise lunar, fără a genera calculul de penalităţi.    9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile  prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris  prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest  scop.    10. Asigurarea serviciilor de asistenţă şi reprezentare juridică    Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor de asistenţă şi  reprezentare juridică în timpul cel mai scurt posibil de la primirea  mandatului de reprezentare.    11. Modalităţi de plată    Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de  cel mult 30 de zile de la comunicarea facturii. Plăţile în valută aferente  facturilor externe se vor efectua la cursul Băncii Naţionale a României  din ziua comunicării facturii către achizitor, cu respectarea prevederilor  legale.    12. Amendamente    Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul  părţilor contractante.    13. Penalităţi şi daune-interese    13.1. În situaţia în care, din cauza neprezentării la termene, prestatorul  nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin prezentul contract,  achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul  contract constituind titlu executoriu, fără punerea în întârziere sau  îndeplinirea altor formalităţi.    13.2. În cazul în care achizitorul nu onorează facturile în termen de 30 de  zile de la expirarea perioadei prevăzute la pct. 11, la solicitarea  prestatorului, achizitorul are obligaţia de a plăti o penalitate de 0,1%/zi  de întârziere din valoarea facturii.    14. Rezilierea contractului    14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către  una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului  şi de a pretinde plata de daune-interese.    14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral prezentul  contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au  putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea  clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului  respectiv ar fi contrară interesului public.    15. Alte cazuri de încetare a contractului    În cazul în care Guvernul soluţionează litigiul pe cale amiabilă, prezentul  contract îşi încetează valabilitatea fără acordarea de daune de orice fel.    16. Forţa majoră    16.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea  obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care  aceasta acţionează.    16.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată pe perioada de  acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau  părţilor până la apariţia acesteia.    16.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a  notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi  de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării  consecinţelor.    16.4. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o  perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice  celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca  vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.    17. Soluţionarea litigiilor    17.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a  rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau  dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea  prezentului contract.    17.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil  o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se  soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.    18. Limba care guvernează contractul    Limba care guvernează contractul este limba română.    19. Comunicări    19.1. – (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea  prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris, în limba română.    (2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii,  cât şi în momentul primirii.    19.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă,  telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii  comunicării. În situaţia în care comunicările dintre părţi se fac prin  intermediul poştei electronice sau al faxului şi sunt dublate de transmiterea  aceloraşi documente şi prin poştă, data comunicării va fi considerată cea la  care se înregistrează exemplarele transmise prin poştă.    20. Legea aplicabilă contractului    Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.    Încheiat astăzi, …………., în două exemplare originale, câte unul  pentru fiecare parte contractantă.                 Achizitor, Prestator,          …………………. …………………..
 + 
Anexa LA CONTRACTUL – CADRU DE REPREZENTAREPrezenta anexă cuprinde îndrumări cu privire la facturile de onorarii şi la cele de cheltuieli şi este parte integrantă a contractului-cadru de reprezentare juridică încheiat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005, aprobată prin Legea nr. 168/2006, cu apărătorii statului român pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.1. Depunerea facturilorFacturile, unice pentru fiecare societate de avocaţi/asociere/consorţiu, pentru onorarii şi cheltuieli se depun lunar, în ultima zi lucrătoare a lunii pentru luna anterioară.În situaţia în care prestatorul primeşte cu întârziere documentele justificative care dovedesc cheltuielile efectuate în îndeplinirea mandatului, acestea pot fi ataşate facturilor de cheltuieli emise de prestator şi decontate de achizitor în decurs de 30 de zile de la data la care a fost primită de prestator factura ce constituie document justificativ.Facturile de onorarii vor fi însoţite de o prezentare detaliată a activităţii desfăşurate, cu precizarea documentelor studiate, a discuţiilor purtate, a actelor redactate şi a oricăror alte elemente relevante, cu respectarea dispoziţiilor pct. 19.1 din contract.Facturile de cheltuieli vor avea anexată o scurtă prezentare a ocaziei ce a generat cheltuielile respective, cu respectarea dispoziţiilor pct. 19.1 din contract.La finalizarea mandatului, încetarea cauzei sau denunţarea unilaterală a contractului de către achizitor, prestatorul va depune factura finală de onorarii şi cheltuieli în decurs de 60 de zile de la finalizare, încetare sau denunţare.2. Onorarii şi cheltuieli facturabileAchizitorul va plăti costul onorariilor şi va deconta cheltuielile în conformitate cu cele prevăzute mai jos:a) OnorariiAchizitorul va plăti prestatorului onorariile pe oră, la tarif unic per societate/consorţiu/asociere, stabilite în conformitate cu dispoziţiile contractului pentru munca juridică descrisă în cuprinsul anexelor la facturi. Facturile detaliate vor cuprinde rubrici defalcate în funcţie de activitatea desfăşurată, respectiv documentare sau studiu, redactare documente sau acţiuni şi reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.b) CheltuieliAchizitorul va deconta următoarele tipuri de cheltuieli, dovedite cu documente justificative:– cheltuieli detaliate de fotocopiere;– cheltuieli detaliate de transmisii pe fax;– cheltuieli detaliate de convorbiri telefonice efectuate în străinătate;– cheltuieli detaliate de servicii de curierat expres;– cheltuieli detaliate de cercetare electronică;– cheltuieli de servicii poştale extraordinare (volum mare sau scrisori recomandate);– cheltuieli detaliate pentru traduceri legalizate (oficiale) de documente. În această categorie nu intră comunicările prevăzute la art. 19.1 din contract;– cheltuieli generate de necesitatea consultării unor martori experţi sau a altor prestatori de servicii profesionale;– avize de publicare;– taxe de depunere documente;– cheltuieli de călătorie.Decontarea cheltuielilor de călătorii externe se va face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare.Călătoriile cu avionul din România în străinătate şi din străinătate în România vor fi la clasa economic, iar cheltuielile de cazare se vor încadra în sumele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 518/1995, cu modificările şi completările ulterioare.Prestatorul trebuie să se asigure că toate cheltuielile efectuate în contul achizitorului sunt necesare pentru a presta serviciile de asistenţă şi reprezentare juridică şi că sunt în conformitate cu dispoziţiile contractului şi ale prezentei anexe.3. Formatul facturilorI. Facturile vor include o prezentare a serviciilor totale facturate, conform următorului model:– numele persoanelor care au prestat servicii;– numărul de ore prestate de fiecare persoană;– tarif/oră;– totalul sumei corespunzătoare timpului muncit de fiecare persoană.II. La final, facturile pentru onorarii vor cuprinde:– tipul activităţii facturate: documentare, redactare documente/acţiuni, reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj;– data prestării serviciului;– numele avocatului care a prestat serviciul, membru al echipei de avocaţi pe baza căreia s-a făcut selecţia şi s-a acordat mandatul de reprezentare;– descrierea activităţii desfăşurate;– timpul facturat.III. Facturile pentru cheltuieli vor cuprinde o scurtă prezentare a evenimentului care a generat cheltuielile efectuate în perioada facturată, precum şi următoarele informaţii:– cheltuieli de fotocopiere: cost/unitate înmulţit cu suma/unitate;– cheltuieli convorbiri telefonice, inclusiv faxuri trimise: data, nr. de telefon, suma;– cheltuieli servicii de curierat expres: data, suma, destinatarul;– cercetare electronică: data, suma;– cheltuieli poştale extraordinare: data şi suma;– cheltuieli pentru traducerea oficială/legalizată a documentelor: cost/pagină înmulţit cu nr. de pagini;– cheltuieli generate de necesitatea consultării unor martori experţi sau a altor prestatori de servicii profesionale;– avize de publicare: data publicării;– taxe de depunere documente: data depunerii;– cheltuieli de călătorie permisibile: perioada călătoriei, ocazia cu care a fost efectuată, persoana care a efectuat călătoria.Cheltuielile trebuie detaliate astfel încât pentru fiecare dintre tipurile de cheltuieli precizate mai sus să se specifice perioada de facturare şi data remiterii documentelor justificative.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x