PROCEDURĂ din 5 iulie 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 655 08/06/2015
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAORDIN 668 05/07/2007
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 05/07/2007
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 168 15/05/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 35
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 36
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 37
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 38
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 56
ActulREFERIRE LAOUG 126 08/09/2005
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 12ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 13REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 13REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 2
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 143 28/01/2010 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 3282 06/11/2008 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 655 08/06/2015

de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii(actualizată până la data de 2 februarie 2010*)



––––– + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta procedură asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea achiziţiei de servicii de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.(2) Achiziţia serviciilor de asistenţă şi reprezentare juridică se face de către Ministerul Finanţelor Publice prin aplicarea procedurii de selecţie de oferte.––––Alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.(3) Prin servicii de asistenţă şi reprezentare juridică, în sensul prezentului ordin, se înţelege totalitatea activităţilor de documentare, studiu, redactare documente şi acţiuni, reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj şi orice alte activităţi necesare asigurării reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
 + 
Articolul 2(1) Societăţile profesionale civile de avocaţi, denumite în continuare societăţi de avocaţi, pot participa singure sau în asociere/consorţiu la procedura de selecţie de oferte.––––Alin. (1) al art. 2 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.(2) Forma de asociere se demonstrează prin convenţii scrise intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
 + 
Articolul 3În urma aplicării prezentei proceduri, vor fi selectate maximum 6 societăţi de avocaţi cu care se vor încheia contracte-cadru de prestări de servicii de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, denumite în continuare contracte-cadru de reprezentare.
 + 
Articolul 4În vederea reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat de reprezentare uneia dintre societăţile de avocaţi/asocieri/consorţii cu care s-a încheiat contractul-cadru de reprezentare.––––Art. 4 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.
 + 
Capitolul IISelecţia societăţilor de avocaţi + 
Articolul 5(1) Procedura de selecţie de oferte se desfăşoară în două etape, respectiv iniţierea procedurii şi selecţia ofertelor.––––Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.(2) Etapa de iniţiere a procedurii presupune:a) transmiterea spre publicare, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a – Achiziţii publice, a invitaţiei de participare la selecţia societăţilor de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, în vederea asigurării reprezentării României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii;b) constituirea nominală a comisiei de selecţie prin ordin al ministrului finanţelor publice; se desemnează în comisii atât membrii titulari, cât şi membrii supleanţi.––––Alin. (2) al art. 5 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.(3) Invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa A, va fi publicată şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.––––Alin. (3) al art. 5 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.
 + 
Articolul 6Etapa de selecţie presupune următoarele:a) primirea ofertelor;b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;c) aplicarea criteriilor de selecţie;d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia contractul-cadru de reprezentare;e) informarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;––––Lit. e) a art. 6 a fost modificată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.f) încheierea contractului-cadru de reprezentare;g) întocmirea dosarului contractului-cadru de reprezentare.
 + 
Articolul 7(1) În vederea participării la selecţie, ofertanţii trebuie să îndeplinească cerinţele din caietul de sarcini prevăzut în anexa B.(2) Condiţiile de eligibilitate şi modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin caietul de sarcini.
 + 
Articolul 8Analiza ofertelor se face de către comisia de selecţie, care răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:a) selecţia ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;b) aplicarea criteriilor de selecţie, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;––––Lit. b) a art. 8 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului de evaluare; raportul este aprobat de către preşedintele comisiei;e) informarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de oferte.––––Lit. e) a art. 8 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.
 + 
Articolul 9Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie, membrii comisiei au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja interesele comerciale.––––Art. 9 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.
 + 
Articolul 10(1) Fiecare dintre membrii comisiei de selecţie are obligaţia de a semna o declaraţie pe propria răspundere, prin care se angajează să respecte dispoziţiile prevăzute la art. 9 şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:a) este soţ sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipa de avocaţi;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de selecţie a ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse.(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.(4) În cazul în care atât titularul, cât şi supleantul se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), conducătorul instituţiei care i-a desemnat va desemna alte două persoane.
 + 
Articolul 11(1) Pe parcursul derulării procedurii de selecţie Ministerul Finanţelor Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni potrivit legislaţiei în vigoare. În măsura în care aceste situaţii totuşi se produc, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.–––-Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.(2) Societăţile de avocaţi vor depune o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul litigiilor care urmează a fi soluţionate prin arbitraj în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, înaintea acordării mandatului de reprezentare.
 + 
Articolul 12(1) În urma aplicării criteriilor de selecţie, comisia de selecţie redactează raportul de atribuire a ofertelor depuse.(2) Actele emise în legătură cu procedura de atribuire pot fi contestate în condiţiile reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(3) În cazul depunerii unei contestaţii, vor fi înştiinţaţi toţi participanţii la procedura de selecţie.––––Art. 12 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.
 + 
Capitolul IIIÎncheierea contractului-cadru de reprezentare + 
Articolul 13(1) Ministerul Finanţelor Publice, în urma aplicării procedurii de selecţie de oferte, va încheia contractele-cadru de reprezentare cu societăţile de avocaţi ale căror oferte au fost acceptate.––––Alin. (1) al art. 13 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.(2) Contractul-cadru de reprezentare se încheie pe o perioadă de 2 ani şi se semnează de către ministrul finanţelor publice şi de către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în vederea participării la selecţie.––––Alin. (2) al art. 13 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.(3) Contractele-cadru de reprezentare se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea ofertanţilor selectaţi în vederea încheierii acestora, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii. În acest caz, se aplică în mod corespunzător dispoziţiile din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la condiţiile legale privind încheierea contractelor-cadru de reprezentare.––––Alin. (3) al art. 13 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.(4) Încheierea contractului-cadru de reprezentare are la bază principiile enunţate la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(5) Modelul contractului-cadru de reprezentare juridică ce va fi încheiat cu societăţile de avocaţi selecţionate este prevăzut în anexa C.
 + 
Articolul 14(1) Contractul-cadru de reprezentare produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice emite mandatul de reprezentare care constituie nominalizarea societăţii de avocaţi pentru reprezentarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii într-o cauză determinată.(2) În perioada cuprinsă între încheierea contractului-cadru de reprezentare şi emiterea mandatului de reprezentare, societăţile de avocaţi nu sunt îndreptăţite să pretindă Ministerul Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de reprezentare.––––Art. 14 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.
 + 
Articolul 15(1) Mandatul se acordă în condiţiile art. 4, în ordinea clasării ca urmare a aplicării procedurii de selecţie de oferte, ţinându-se cont de disponibilitatea efectivă a acesteia pentru realizarea mandatului de reprezentare.(2) După emiterea mandatului de reprezentare, societatea de avocaţi îşi va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Finanţelor Publice.––––Alin. (2) al art. 15 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.(3) Societatea de avocaţi care a primit mandat de reprezentare într-o cauză are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă după expirarea perioadei de valabilitate a contractului-cadru de reprezentare nu mai este selectată de către Ministerul Finanţelor Publice pentru un alt contract de reprezentare. În această situaţie Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia corelativă de a face plata serviciilor prestate de societatea de avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis, numai pentru serviciile prestate efectiv de către aceasta.––––Alin. (3) al art. 15 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.
 + 
Articolul 16(1) Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice, care va cuprinde cel puţin următoarele documente:––––Partea introd. a alin. (1) al art. 16 a fost modificată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.a) componenţa comisiei de selecţie;–––-Lit. a) a alin. (1) al art. 16 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.b) invitaţia de participare privind încheierea contractuluicadru de reprezentare;c) caietul de sarcini, ofertele şi raportul de atribuire;–––-Lit. c) a alin. (1) al art. 16 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.d) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;––––Lit. d) a alin. (1) al art. 16 a fost modificată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.e) contractul-cadru de reprezentare, semnat;f) mandatele de reprezentare emise, după caz.(2) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către Direcţia generală juridică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de reprezentare.––––Alin. (2) al art. 16 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.
 + 
Articolul 17Anexele A, B şi C fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa Ala procedurăMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂNr. ……../………––––Antetul din anexa A a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.INVITAŢIE DE PARTICIPAREAprobat.Secretar general,……………..Denumirea autorităţii contractante: Ministerul Finanţelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel. …………–––-Primul paragr. al anexei A a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.Obiectul contractului: servicii de reprezentare juridică, cod CPV 79112000-2.––––Paragr. al 2-lea al anexei A a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.Procedura aplicată: selecţie de oferteData-limită şi locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera …., tel. ………….. .Oferta tehnică şi financiară se vor introduce într-un plic sigilat, care, la rândul lui, împreună cu celelalte documente doveditoare se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care va fi trecută adresa, denumirea şi datele de contact ale ofertantului participant la procedură, precum şi denumirea achiziţiei publice.––––Paragr. al 5-lea al anexei A a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010.Clarificări pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera …., tel. ………. . Persoana de contact: ……………., tel. ……….. .Modul de elaborare a ofertelor, precum şi sistemul de evaluare a acestora sunt reglementate în Caietul de sarcini prevăzut în anexa B la Procedura de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 668/2007, cu modificările şi completările ulterioare.Deschiderea ofertelor are loc la data de ……….., la sediul ministerului din municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.Director general,………………..––––Anexa A a fost înlocuită cu anexa 1 din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008, conform modificării aduse de pct. 1 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa Bla procedurăCAIET DE SARCINI1. Informaţii generaleAutoritatea contractantă: Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, România––––Primul paragr. al pct. 1 din anexa B a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de reprezentare în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DCProcedura aplicată: selecţie de oferteLegislaţia aplicabilă:Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului Finanţelor Publice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobată prin Legea nr. 168/2006;art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 668/2007 pentru aprobarea Procedurii de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţă şi reprezentare juridică a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, precum şi pentru aprobarea Procedurii de selectare a arbitrilor desemnaţi de partea română în procedurile arbitrale, în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.Finanţare: bugetul de stat.2. Calificarea candidaţilorÎn vederea participării la selecţie, ofertanţii trebuie să depună următoarele:a) oferta tehnică, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1;–––-Lit. a) a pct. 2 din anexa B a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008.b) oferta financiară, conform formularului prevăzut în anexa nr. 2;––––Lit. b) a pct. 2 din anexa B a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008.c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;d) documente din care să rezulte cunoştinţe privind acordurile încheiate de România privind promovarea şi protejarea reciprocă a investiţiilor;e) documente de formare academică recunoscute, prin care să se ateste cunoştinţele temeinice de drept internaţional public şi de dreptul comerţului internaţional;f) documente din care să rezulte lucrările de specialitate juridică privind regimul investiţiilor străine şi procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, întocmite de membrii echipei propuse;g) certificate de atestare recunoscute, care să ateste nivelul cunoştinţelor de limba engleză, cu excepţia vorbitorilor nativi de limba engleză;h) recomandări, certificate, contracte, care să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor, pe baza proiectelor îndeplinite de societatea profesională civilă de avocaţi, în cadrul unor proiecte de mare valoare;i) convenţiile de asociere intervenite între membrii asocierii/consorţiului;j) alte documente care să ateste îndeplinirea criteriilor de selecţie.3. Criterii de selectareCriteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt:a) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă, cu o vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani;b) numărul avocaţilor din echipă care au experienţă în litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj;c) numărul avocaţilor din echipă care au participat la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DC;d) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii;e) oferta financiară.4. Elaborarea oferteiCandidatul are obligaţia de a menţine oferta valabilă pe o perioadă de 30 de zile.Ministerul Finanţelor Publice are dreptul de a solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.––––Paragr. al 2-lea al pct. 4 din anexa B a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.Oferta trebuie însoţită de împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea de avocaţi şi să semneze în numele acesteia.5. Prezentarea oferteiOfertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta în termenul prevăzut în invitaţia de participare.Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi modifica oferta numai înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.Ofertantul are dreptul de a depune doar o singură ofertă. Nu se admit oferte alternative.6. Deschiderea şi evaluarea ofertelor6.1. Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finanţelor Publice, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.––––Partea introd. a pct. 6.1. a fost modificată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.Orice ofertant are dreptul să fie prezent la deschiderea ofertelor.Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se consemnează:– denumirea ofertanţilor;– oferta tehnică;– oferta financiară;– orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.6.2. Evaluarea ofertelor presupune:– analizarea ofertelor tehnice şi financiare şi punctarea acestora;– stabilirea ofertelor descalificate;– ierarhizarea ofertelor calificate;– întocmirea raportului de evaluare.7. Punctajul7.1. Punctajul ofertei tehnice:a) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă, cu o vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;b) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 50 de puncte;c) numărul de avocaţi din echipă care au participat la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DC – câte 15 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 60 de puncte;d) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii – câte 20 de puncte pentru fiecare litigiu, dar nu mai mult de 60 de puncte.7.1.1. Punctajul ofertei tehnice se calculează astfel:a) se adună punctele obţinute de fiecare ofertă tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 7.1, suma acestora reprezentând scorul tehnic;b) oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj maxim de 100 de puncte;c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:PX = SX x 100/SM,unde:PX = punctajul ofertei tehnice analizate;SX = scorul tehnic obţinut de oferta analizată;SM = scorul tehnic obţinut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100 de puncte.7.1.2. Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 4 criterii de selecţie prevăzute la pct. 7.1 şi care nu au un scor tehnic de cel puţin 100 de puncte sunt descalificate.7.2. Oferta financiară7.2.1. Oferta financiară cuprinde onorariul exprimat în lei, euro sau USD/oră/societate de avocaţi (asociere/consorţiu) fără TVA, defalcată pe 3 tipuri de activităţi ce urmează a fi desfăşurate, respectiv: documentare sau studiu, redactare documente sau acţiuni şi reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.Onorariul cel mai mare, pentru oricare dintre activităţile de mai sus, nu îl poate depăşi pe cel mai mic dintre onorarii cu un procent mai mare de 50% din valoarea acestuia. Ofertele financiare în care pentru o activitate se solicită un onorariu cu mai mult de 50% faţă de cel mai mic onorariu din cadrul aceleiaşi oferte se descalifică.––––Pct. 7.2.1. din anexa B a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008.7.2.2. În vederea analizării ofertei financiare, ofertele în euro sau USD vor fi transformate în lei, la cursul oficial comunicat de Banca Naţională a României pentru ziua în care se deschid ofertele.7.2.3. Punctajul ofertei financiare se calculează astfel:a) se face media onorariului solicitat pentru cele 3 tipuri de activităţi, prevăzute la pct. 7.2.1, denumit scor financiar;b) oferta cu scorul financiar cel mai mic va primi 100 de puncte;c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:PX = SM x 100/SX,unde:PX = punctajul ofertei financiare analizate;SM = scorul financiar obţinut de oferta cu cel mai mic scor financiar, respectiv cea care a primit 100 de puncte;SX = scorul financiar obţinut de oferta analizată.7.2.4. Ofertele financiare al căror scor financiar depăşeşte cu mai mult de 50% scorul financiar cel mai mic sunt descalificate.7.3. Punctajul final7.3.1. Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul tehnic obţinut se adaugă punctajul obţinut la oferta financiară. În caz de egalitate de puncte primează punctajul obţinut la oferta tehnică.8. Atribuirea contractului-cadru de reprezentareCriteriul de atribuire a contractului-cadru de reprezentare este oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic. În situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi obţin punctaj egal, departajarea se face în funcţie de punctajul obţinut la oferta tehnică.Ministerul Finanţelor Publice va comunică în scris tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii "Selecţie de oferte" în cel mult 10 zile de la data la care comisia de selecţie a stabilit ofertele câştigătoare.––––Paragr. al 2-lea al pct. 8 din anexa B a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia de a încheia contractul-cadru de reprezentare, după ierarhizarea ofertelor, în funcţie de gradul de îndeplinire a necesităţilor obiective.––––Paragr. al 3-lea al pct. 8 din anexa B a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.În contractul-cadru de reprezentare încheiat cu ofertanţii selectaţi se va menţiona onorariul.9. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini.–––-Pct. 9 din anexa B a fost introdus de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008. + 
Anexa 1la Caietul de sarciniOFERTA TEHNICĂOfertant: ……………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………….┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐│Nr. │ Criterii │Nr. de avocaţi/││crt.│ │ litigii care ││ │ │ îndeplinesc ││ │ │ criteriul │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 1. │Avocaţi definitivi care vor face parte din echipă, cu o │ ││ │vechime în specialitate juridică de minimum 5 ani │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 2. │Avocaţi din echipă care au experienţă în litigii inter- │ ││ │naţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 3. │Avocaţi din echipă care au participat la procedurile │ ││ │arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a │ ││ │Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor│ ││ │Relative la Investiţii din Washington DC │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│ 4. │Litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Inter- │ ││ │naţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea │ ││ │Diferendelor Relative la Investiţii │ │└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘Componenţa echipei de avocaţi:……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….Semnătura……………––––Anexa 1 a fost introdusă de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008 şi are conţinutul anexei 2 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 2la Caietul de sarciniOFERTA FINANCIARĂOfertant: ……………………………………………………………………………………………………………………….┌────┬────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐│Nr. │ Activitate │Onorariu*)││crt.│ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│ 1. │Documentare sau studiu │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│ 2. │Redactare documente sau acţiuni │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│ 3. │Reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj │ │└────┴────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘––––*) Onorariul cel mai mare, pentru oricare dintre activităţi, nu îl poate depăşi pe cel mai mic dintre onorarii cu un procent mai mare de 50% din valoarea acestuia.……………………………………………………………….Semnătura………….––––Anexa 2 a fost introdusă de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 3.282 din 6 noiembrie 2008 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008 şi are conţinutul anexei 3 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa Cla procedură––––Pct. 1, 2, alin. (2) şi (8) ale pct. 7.1. din anexa C au fost modificate de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme. + 
Anexa LA CONTRACTUL – CADRU DE REPREZENTAREPrezenta anexă cuprinde îndrumări cu privire la facturile de onorarii şi la cele de cheltuieli şi este parte integrantă a contractului-cadru de reprezentare juridică încheiat de Ministerul Finanţelor Publice, în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005, aprobată prin Legea nr. 168/2006, cu apărătorii statului român pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.––––-Primul paragr. al anexei de la Anexa C a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 143 din 28 ianuarie 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 prin înlocuirea unei sintagme.1. Depunerea facturilorFacturile, unice pentru fiecare societate de avocaţi/asociere/consorţiu, pentru onorarii şi cheltuieli se depun lunar, în ultima zi lucrătoare a lunii pentru luna anterioară.În situaţia în care prestatorul primeşte cu întârziere documentele justificative care dovedesc cheltuielile efectuate în îndeplinirea mandatului, acestea pot fi ataşate facturilor de cheltuieli emise de prestator şi decontate de achizitor în decurs de 30 de zile de la data la care a fost primită de prestator factura ce constituie document justificativ.Facturile de onorarii vor fi însoţite de o prezentare detaliată a activităţii desfăşurate, cu precizarea documentelor studiate, a discuţiilor purtate, a actelor redactate şi a oricăror alte elemente relevante, cu respectarea dispoziţiilor pct. 19.1 din contract.Facturile de cheltuieli vor avea anexată o scurtă prezentare a ocaziei ce a generat cheltuielile respective, cu respectarea dispoziţiilor pct. 19.1 din contract.La finalizarea mandatului, încetarea cauzei sau denunţarea unilaterală a contractului de către achizitor, prestatorul va depune factura finală de onorarii şi cheltuieli în decurs de 60 de zile de la finalizare, încetare sau denunţare.2. Onorarii şi cheltuieli facturabileAchizitorul va plăti costul onorariilor şi va deconta cheltuielile în conformitate cu cele prevăzute mai jos:a) OnorariiAchizitorul va plăti prestatorului onorariile pe oră, la tarif unic per societate/consorţiu/asociere, stabilite în conformitate cu dispoziţiile contractului pentru munca juridică descrisă în cuprinsul anexelor la facturi. Facturile detaliate vor cuprinde rubrici defalcate în funcţie de activitatea desfăşurată, respectiv documentare sau studiu, redactare documente sau acţiuni şi reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj.b) CheltuieliAchizitorul va deconta următoarele tipuri de cheltuieli, dovedite cu documente justificative:– cheltuieli detaliate de fotocopiere;– cheltuieli detaliate de transmisii pe fax;– cheltuieli detaliate de convorbiri telefonice efectuate în străinătate;– cheltuieli detaliate de servicii de curierat expres;– cheltuieli detaliate de cercetare electronică;– cheltuieli de servicii poştale extraordinare (volum mare sau scrisori recomandate);– cheltuieli detaliate pentru traduceri legalizate (oficiale) de documente. În această categorie nu intră comunicările prevăzute la art. 19.1 din contract;– cheltuieli generate de necesitatea consultării unor martori experţi sau a altor prestatori de servicii profesionale;– avize de publicare;– taxe de depunere documente;– cheltuieli de călătorie.Decontarea cheltuielilor de călătorii externe se va face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare.Călătoriile cu avionul din România în străinătate şi din străinătate în România vor fi la clasa economic, iar cheltuielile de cazare se vor încadra în sumele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 518/1995, cu modificările şi completările ulterioare.Prestatorul trebuie să se asigure că toate cheltuielile efectuate în contul achizitorului sunt necesare pentru a presta serviciile de asistenţă şi reprezentare juridică şi că sunt în conformitate cu dispoziţiile contractului şi ale prezentei anexe.3. Formatul facturilorI. Facturile vor include o prezentare a serviciilor totale facturate, conform următorului model:– numele persoanelor care au prestat servicii;– numărul de ore prestate de fiecare persoană;– tarif/oră;– totalul sumei corespunzătoare timpului muncit de fiecare persoană.II. La final, facturile pentru onorarii vor cuprinde:– tipul activităţii facturate: documentare, redactare documente/acţiuni, reprezentare în faţa instanţelor de arbitraj;– data prestării serviciului;– numele avocatului care a prestat serviciul, membru al echipei de avocaţi pe baza căreia s-a făcut selecţia şi s-a acordat mandatul de reprezentare;– descrierea activităţii desfăşurate;– timpul facturat.III. Facturile pentru cheltuieli vor cuprinde o scurtă prezentare a evenimentului care a generat cheltuielile efectuate în perioada facturată, precum şi următoarele informaţii:– cheltuieli de fotocopiere: cost/unitate înmulţit cu suma/unitate;– cheltuieli convorbiri telefonice, inclusiv faxuri trimise: data, nr. de telefon, suma;– cheltuieli servicii de curierat expres: data, suma, destinatarul;– cercetare electronică: data, suma;– cheltuieli poştale extraordinare: data şi suma;– cheltuieli pentru traducerea oficială/legalizată a documentelor: cost/pagină înmulţit cu nr. de pagini;– cheltuieli generate de necesitatea consultării unor martori experţi sau a altor prestatori de servicii profesionale;– avize de publicare: data publicării;– taxe de depunere documente: data depunerii;– cheltuieli de călătorie permisibile: perioada călătoriei, ocazia cu care a fost efectuată, persoana care a efectuat călătoria.Cheltuielile trebuie detaliate astfel încât pentru fiecare dintre tipurile de cheltuieli precizate mai sus să se specifice perioada de facturare şi data remiterii documentelor justificative.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x