PROCEDURĂ din 4 mai 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 486 din 16 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 389 04/05/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 10/01/2023
ActulAPROBAT DEORDIN 389 04/05/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 389 04/05/2022
ActulREFERIT DEORDIN 389 04/05/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 389 din 4 mai 2022, publicat în Monitorul oficial, Partea I, nr. 486 din 16 mai 2022.
 + 
Articolul 1Dispoziții generale(1)Prezenta procedură stabilește cadrul privind justificarea de către federațiile sportive naționale a utilizării sumelor acordate de Ministerul Sportului în baza contractului de finanțare de utilizare, precum și modalitatea de transmitere a documentelor în format electronic.(2)Se instituie prin prezenta procedură formularul „Situație justificativă privind utilizarea finanțării“, conform anexei care face parte integrantă din prezenta procedură (document în format electronic disponibil pentru descărcare la adresa web: www.sport.gov.ro).(3)Formularul „Situație justificativă privind utilizarea finanțării“ se completează electronic de către federațiile sportive naționale cu informații privind operațiunile derulate în baza sumelor acordate de către Ministerul Sportului prin contractul de finanțare.
 + 
Articolul 2Completarea formularului „Situație justificativă privind utilizarea finanțării“Federațiile sportive naționale au obligația completării formularului „Situație justificativă privind utilizarea finanțării“ după cum urmează:La subprogramul „Promovare sport de performanță“:1.În rubrica „Subprograme“ se selectează subprogramul din lista drop-down, față de care urmează să fie completate informațiile justificative ale finanțării acordate, în strictă concordanță cu prevederile contractului de finanțare semnat între federația sportivă națională și Ministerul Sportului.2.Subprogramele ce urmează a fi selectate sunt:– Pregătire loturi olimpice și/sau naționale– Calendar sportiv național– Calendar sportiv internațional (competiții sportive internaționale)– Cheltuieli de personal aferente salariaților care derulează programul– Alte cheltuieli pentru bunuri și servicii necesare desfășurării programului, cu excepția cheltuielilor de telefonie și a celor privind carburanții– Cheltuieli pentru materiale și echipament sportiv– Cheltuieli pentru control doping– Cheltuieli de participare la congrese internaționale– Cheltuieli pentru organizare cursuri de perfecționare antrenori– Cheltuieli pentru activități de pregătire, organizare/ participare competiții pentru juniori mici– Cheltuieli pentru activități de pregătire, organizare/participare competiții pentru copii sub 9 ani– Cheltuieli pentru indemnizații sportive pentru juniori 1 și tineret– Cheltuieli pentru activități de pregătire, organizare/ participare competiții pentru persoane cu nevoi speciale3.Rubrica „Contract“ conține următoarele subrubrici:– „Tip contract“ – se selectează din lista drop-down: „Prestări servicii“ sau „Furnizare bunuri“;– „Denumire furnizor“ – se înscrie denumirea furnizorului de bunuri sau prestatorului de servicii în funcție de tipul de contract ales;– „CIF furnizor“ – se va înscrie codul de identificare fiscală al furnizorului completat la subrubrica „Denumire furnizor“;– „Nr. contract“ – se înscrie numărul contractului sau comanda, încheiat/încheiată între federația sportivă națională și furnizorul menționat la subrubricile anterior completate;– „Dată contract“ – se introduce data încheierii contractului/comenzii cu furnizorul;– „Obiectul contractului“ – se va înscrie succint denumirea/obiectul prestării de servicii sau furnizării de bunuri conform contractului;– „Valoare contract“ – se va insera valoarea totală (fără TVA) a contractului încheiat între federația sportivă națională și furnizor4.Rubrica „Document justificativ“ conține următoarele subrubrici:– „Tip document“ – se va completa cu denumirea documentului justificativ – factură, bon fiscal etc.;– „Nr. document“ – se înscrie numărul documentului justificativ;– „Data document“ – se introduce data emiterii documentului justificativ;– „Denumire furnizor“ – se înscrie denumirea furnizorului de bunuri sau prestatorului de servicii;– „CIF furnizor“ – se va înscrie codul de identificare fiscală al furnizorului completat la subrubrica „Denumire furnizor“;– „Valoare“ – se va insera valoarea (fără TVA) a documentului justificativ.5.Rubrica „Denumire activitate de pregătire/Competiție“ se va completa în mod automat (fără necesitatea completării de către federații), conform celor inserate inițial în secțiunea „Activități sportive“.6.Rubrica „Observații“ – se vor introduce, după caz, eventuale observații/elemente suplimentare considerate necesare de către federația sportivă națională.A.Secțiunea „Activități sportive“1.În rubrica „Denumire activitate de pregătire/Competiție“ se înscrie denumirea integrală a activității de pregătire sau competiția la care federația sportivă națională participă, fără abrevieri sau diacritice.2.Rubrica „Număr sportivi participanți la pregătire/acțiune“ se completează cu numărul sportivilor care au participat la activitatea de pregătire sau competiție descrisă în rubrica anterioară (pe linie).3.Informațiile scrise în rubrica „Denumire activitate de pregătire/Competiție“ se vor completa în mod automat (fără necesitatea completării de către federații) și în cadrul subprogramului „Promovare sport de performanță“.B.Secțiunea „Întreținere bază sportivă“1.Rubrica „Contract“ conține următoarele subrubrici:– „Tip contract“ – se selectează din lista drop-down „Prestări servicii/Furnizare bunuri/Construcții lucrări“;– „Denumire furnizor“ – se înscrie denumirea furnizorului de bunuri sau prestatorului de servicii în funcție de tipul de contract ales;– „CIF furnizor“ – se va înscrie codul de identificare fiscală al furnizorului completat la subrubrica „Denumire furnizor“;– „Nr. contract“ – se înscrie numărul contractului sau comanda încheiate între federația sportivă națională și furnizorul menționat la subrubricile anterior completate;– „Data contract“ – se introduce data încheierii contractului/ comenzii cu furnizorul;– „Obiectul contractului“ – se va înscrie succint denumirea/ obiectul prestării de servicii, execuției de lucrări sau furnizării de bunuri conform contractului;– „Valoare“ – se va insera valoarea totală (fără TVA) a contractului încheiat între federația sportivă națională și furnizor.2.Rubrica „Document justificativ“ conține următoarele subrubrici:– „Tip document“ – se va completa cu denumirea documentului justificativ – factură, bon fiscal etc.;– „Nr. document“ – se înscrie numărul documentului justificativ;– „Data document“ – se introduce data emiterii documentului justificativ;– „Denumire furnizor“ – se înscrie denumirea furnizorului de bunuri sau prestatorului de servicii;– „CIF furnizor“ – se va înscrie codul de identificare fiscală al furnizorului completat la subrubrica „Denumire furnizor“;– „Valoare“ – se va insera valoarea (fără TVA) a documentului justificativ.3.În cadrul rubricii „Observații“ – se vor introduce, după caz, eventuale observații/elemente suplimentare considerate necesare de către federația sportivă națională. + 
Articolul 3Transmiterea formularului „Situație justificativă privind utilizarea finanțării“(1)După completarea formularului „Situație justificativă privind utilizarea finanțării“, federația sportivă națională va transmite, în format electronic (Excel), formularul pe adresa de e-mail finantare.federatii@sport.gov.ro(2)Federația sportivă națională va transmite, în format electronic, pe adresa de e-mail finantare.federatii@sport.gov.ro, documentele justificative scanate în format PDF, care au stat la baza completării formularului „Situație justificativă privind utilizarea finanțării, ca urmare a operațiunilor derulate în baza sumelor alocate de către Ministerul Sportului în baza contractului de finanțare.(3)Documentele prevăzute la alin. (1) și (2) se vor transmite trimestrial până la ultima zi calendaristică a lunii următoare trimestrului pentru care se realizează justificarea.(4)Documentele aferente trimestrului I se vor depune până la 30 mai 2022. + 
ANEXĂla procedură
SITUAȚIE JUSTIFICATIVĂ PRIVIND UTILIZAREA FINANȚĂRII

Subprograme Contract Document justificativ Denumire activitate de pregătire/Competiție(Se va alege denumirea acțiunii la care se face cheltuiala.) Observații
Tip contract Denumire furnizor CIF furnizor Nr contract Dată contract Obiectul contractului Valoare contract (lei) Tip document Nr. document Dată document Denumire furnizor CIF furnizor Valoare (lei)
Promovare sport de performanță
Pregătire loturi olimpice și/sau naționale
Calendar sportiv național
Calendar sportiv internațional (competiții sportive internaționale)
Cheltuieli de personal aferente salariaților care derulează programul
Cheltuieli pentru control doping
Cheltuieli de participare la congrese internaționale
Cheltuieli pentru activități de pregătire, organizare/participare competiții pentru copii sub 9 ani
Alte cheltuieli bunuri și servicii necesare desfășurării programului, cu excepția cheltuielilor de telefonie și a celor privind carburanții
Cheltuieli pentru activități de pregătire, organizare/participare competiții pentru persoane cu nevoi speciale

A.ACTIVITĂȚI SPORTIVE

Denumire activitate de pregătire/Competiție Număr sportivi participanți la pregătire/acțiune
TOTAL
Acțiune 1
Acțiune 2
Acțiune 3
Acțiune 4
Acțiune 5
Acțiune 6
Acțiune 7
Acțiune 8
Acțiune 9
Acțiune 10
Acțiune 11
Acțiune 12
Acțiune 13
Acțiune 14
Acțiune 15
Acțiune 16
Acțiune 17
Acțiune 18
Acțiune 19

B.ÎNTREȚINERE BAZĂ SPORTIVĂ

Programe/ Subprograme/ Categorii Contract Document justificativ Observații
Tip contract Denumire furnizor CIF furnizor Nr. contract Dată contract Obiectul contractului Valoare (lei) Tip document Nr. document Dată document Denumire furnizor CIF furnizor Valoare (lei)
Cheltuieli de funcționare necesare derulării programelor sportive de utilitate publică Total program întreținere bază sportivă
Construcții/lucrări
Furnizare bunuri
Construcții/lucrări

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x