PROCEDURĂ din 4 ianuarie 2010 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 04/01/2010
ActulREFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ActulREFERIRE LANORMA 22/01/2004
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 127
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 147
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 8
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 57
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 70
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 117
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 127
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 147
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 8
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 57
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 70
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 117
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 3998 18/12/2014 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 225 10/02/2014 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTĂRÂRE 7 24/09/2015

de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii(actualizată până la data de 1 ianuarie 2015*)



–––-1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (1) lit. b) şi ale art. 152^4 alin. (11) din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din normele metodologice, se efectuează potrivit prezentei proceduri.–––-Pct. 1 al anexei I a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 3.998 din 18 decembrie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 942 din 23 decembrie 2014.2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adăugată, persoana impozabilă trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la pct. 50 alin. (1) din normele metodologice şi să îşi desemneze un reprezentant în România în scopul rambursării, potrivit pct. 50 alin. (5) din aceleaşi norme.––––Pct. 2 al anexei I a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 225 din 10 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 28 februarie 2014.3. Reprezentantul solicită rambursarea taxei pe valoarea adăugată prin completarea şi depunerea formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevăzut în anexa nr. II la ordin.4.1. Reprezentantul desemnat în scopul rambursării trebuie să înregistreze la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal actul de împuternicire în formă autentică, potrivit dispoziţiilor art. 18 din Codul de procedură fiscală.4.2. Conţinutul şi limitele reprezentării sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) şi (7) din normele metodologice.4.3. În vederea înregistrării fiscale, reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de înregistrare fiscală, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.4.4. Comunicarea certificatului de înregistrare fiscală se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.4.5. Codul de înregistrare fiscală atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată persoanei reprezentate, stabilită în afara Uniunii Europene.5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată, însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 50 alin. (7) din normele metodologice, care să evidenţieze taxa a cărei rambursare se solicită.6. Documentele justificative, documentele din care rezultă că persoana este angajată într-o activitate economică ce ar face-o să fie considerată persoană impozabilă în condiţiile art. 127 din Codul fiscal, dacă ar fi stabilită în România, precum şi declaraţiile în limba străină vor fi însoţite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.7. De la registratură, cererea însoţită de documentaţie se repartizează Compartimentului de analiză de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistrează cererile în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare a TVA, organizat potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scanează şi se arhivează în format electronic.9.1. Compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din normele metodologice.9.2. De asemenea, acesta verifică pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice existenţa acordurilor/declaraţiilor de reciprocitate în ceea ce priveşte rambursarea TVA între România şi ţara solicitantului.9.2^1. Dispoziţiile pct. 9.2 nu sunt aplicabile cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii, care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de către persoane impozabile nestabilite în Uniunea Europeană, potrivit art. 152^4 din Codul fiscal.–––-Pct. 9.2^1 al anexei I a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.998 din 18 decembrie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 942 din 23 decembrie 2014.9.3. Rezultatul analizei se consemnează într-un referat pentru analiza documentară, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.10. În cazul în care există suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducătorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetări la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedură fiscală, la persoana impozabilă stabilită în România care a emis factura respectivă, precum şi la reprezentant.11. Pe baza constatărilor cuprinse în referatul de analiză şi, după caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetării la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte "Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii" (Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. V la ordin.12.1. Decizia prevăzută la pct. 11 se întocmeşte în 3 exemplare, se verifică şi se vizează de şeful compartimentului de specialitate şi se înaintează, împreună cu documentaţia, referatul de analiză şi, după caz, procesul-verbal, spre aprobare conducătorului unităţii fiscale.12.2. Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 90 din Codul de procedură fiscală.13.1. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le consideră necesare.13.2. Termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării documentelor şi data prezentării acestora, potrivit art. 70 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.14. Decizia de rambursare, aprobată de conducătorul unităţii fiscale, se transmite compartimentului de colectare în vederea compensării şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile art. 117 din Codul de procedură fiscală.15. Compartimentul de colectare, după efectuarea operaţiunilor de stingere a creanţelor fiscale, transmite compartimentului de specialitate ambele exemplare din documentele întocmite, un exemplar pentru a fi comunicat persoanei impozabile şi un exemplar în vederea arhivării, precum şi decizia de rambursare a TVA.16. Restituirea taxei pe valoarea adăugată se efectuează în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o instituţie de credit din România. Comisioanele bancare se suportă de către persoana impozabilă.17.1. După operarea datelor privind soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specială, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitării compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.17.2. Dosarul solicitării va cuprinde:a) cererea solicitantului;b) referatul de analiză;c) procesul-verbal privind rezultatul cercetării la faţa locului, după caz;d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată;e) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.18.1. După primirea Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţează pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, a Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, precum şi a documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adăugată a cărei rambursare a fost solicitată.18.2. Toate documentele se ştampilează de către compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.19. Solicitările de rambursare se soluţionează în termen de 6 luni de la data la care cererea, însoţită de documentele necesare, se primeşte de organele fiscale competente, potrivit pct. 50 alin. (12) din normele metodologice. + 
Anexa 1la procedurăRegistrul de evidenţăa cererilor de rambursare a TVA*Font 7*┌────┬─────────┬────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────┬─────────┬────────┬──────────┬───────────┐│Nr. │ Nr. de │Denumirea/numele│ Codul de │ Nr. şi data │ │ │ │Diferenţe │ Data ││crt.│referinţă│ şi prenumele │identificare│înregistrării│ │ Decizia │ Suma │constatate│efectuării ││ │ │ solicitantului │ fiscală │ cererii de │ Suma │organului│aprobată│ faţă de │compensării││ │ │ │ din ţara în│ rambursare │solicitată│fiscal*) │ │ suma │ şi/sau a ││ │ │ │ care este │ a TVA │ │ │ │solicitată│restituirii││ │ │ │ stabilit │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┼─────────┼────────┼──────────┼───────────┤│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │└────┴─────────┴────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────┴─────────┴────────┴──────────┴───────────┘–––-*) Se va completa cu:A – în cazul cererilor aprobate;R – în cazul cererilor respinse.
 + 
Anexa 2la procedură    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ    Direcţia Generală a Finanţelor Publice …………………………    Administraţia Finanţelor Publice ………………………………    Nr. ……….                                                              Aprobat                                                  Conducătorul unităţii fiscale,                                                       ………………..                             Avizat            Şeful compartimentului de specialitate,               …………………………                        REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ    A. Datele de identificare ale persoanei impozabile    Cod de identificare fiscală ……………………………………….    Denumire ………………………………………………………..    Domiciliu fiscal …………………………………………………    B. Datele de identificare ale reprezentantului    Cod de identificare fiscală ……………………………………….    Denumire ………………………………………………………..    Domiciliu fiscal …………………………………………………    C. Analiza documentară a cererii de rambursare aferentă lunii/       perioadei ………… anul …….    Au fost analizate următoarele documente:   ………………………………………………………………..    În urma analizei s-au constatat următoarele:    ………………………………………………………………..    D. Concluzii    a) Se propune aprobarea rambursării în urma analizei documentare pentru       suma de ………………… lei |_|    b) Se transmite pentru efectuarea cercetării la faţa locului |_|    c) Se propune respingerea rambursării TVA pentru suma de ………. lei |_|                  Întocmit                ……………––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x