PROCEDURĂ din 4 ianuarie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ActulREFERIRE LANORMA 22/01/2004
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 147
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 8
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 57
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 207
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 209
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 8
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 57
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 207
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 209
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTĂRÂRE 6 14/05/2015
ActulREFERIT DEHOTĂRÂRE 7 24/09/2015
ActulAPROBAT DEORDIN 4 04/01/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 4 04/01/2010
ActulREFERIT DEHOTARARE 13 30/09/2010

de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene



 + 
Secţiunea 1Dispoziţii generale1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată, potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 49 din normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată” din acelaşi act normativ, către persoanele impozabile nestabilite în România, dar stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se efectuează potrivit prezentei proceduri.2. Competenţa pentru soluţionarea cererilor de rambursare revine, în condiţiile prezentei proceduri, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenţi, denumit în continuare compartiment de specialitate.
 + 
Secţiunea a 2-aSolicitarea rambursării3. Pentru a obţine o rambursare a TVA în România, persoana impozabilă care nu este stabilită în România, denumită în continuare solicitant, adresează pe cale electronică o cerere de rambursare pe care o înaintează statului membru în care este stabilită, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de către statul membru respectiv.4. Solicitantul trebuie să furnizeze atât informaţiile din cererea de rambursare, cât şi eventualele informaţii suplimentare/documente solicitate de către compartimentul de specialitate, în condiţiile pct. 9.1 şi 9.3 din prezenta procedură, în limba română sau însoţite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.5.1. Cererile de rambursare primite prin intermediul statului membru de stabilire, care conţin elementele prevăzute la pct. 49 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se transmit, cu ajutorul portalului electronic pus la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, compartimentului de specialitate definit la pct. 2 din prezenta procedură.5.2. În situaţia în care cererile de rambursare nu conţin elementele prevăzute la pct. 49 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se comunică solicitantului, cu ajutorul aplicaţiei informatice, că cererea nu se consideră a fi depusă.6.1. Cererile completate conform pct. 49 alin. (7)-(10) şi (12) din normele metodologice şi însoţite de documentaţia prevăzută la alin. (11) de la acelaşi punct sunt înregistrate de compartimentul de specialitate în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare a TVA, organizat electronic, potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.6.2. Compartimentul de specialitate atribuie fiecărei cereri un număr de referinţă, număr care se înscrie pe toate documentele referitoare la modul de soluţionare a respectivei cereri de rambursare.
 + 
Secţiunea a 3-aAnaliza cererii şi a documentelor ataşate7.1. Pentru stabilirea dreptului la rambursare, compartimentul de specialitate verifică, cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacă pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA în România potrivit art. 153 din Codul fiscal.7.2. În cazul în care pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat pentru analiză documentară, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta procedură, prin care se propune respingerea rambursării TVA. Referatul va fi înaintat, spre avizare, conducătorului compartimentului de specialitate.7.3. Pe baza referatului prin care se propune respingerea rambursării TVA se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. II la ordin, prin care se respinge taxa pe valoarea adăugată solicitată. Referatul împreună cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.7.4. După aprobare, dispoziţiile pct. 16.2 şi 17 din prezenta procedură se aplică în mod corespunzător.8. Compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă de solicitant, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 49 din normele metodologice.9.1. În cazul în care compartimentul de specialitate consideră că nu are toate informaţiile relevante pentru a lua o decizie privind cererea de rambursare în totalitatea ei sau privind o parte a acesteia, poate cere, pe cale electronică, informaţii suplimentare, în special de la solicitant, dar şi de la autorităţile competente din statul membru de stabilire, pe parcursul perioadei de 4 luni prevăzute la pct. 49 alin. (21) din normele metodologice.9.2. În cazul în care informaţiile suplimentare sunt cerute de la o altă sursă decât solicitantul sau o autoritate competentă dintr-un stat membru, cererea de rambursare se transmite prin mijloace electronice numai dacă destinatarul cererii dispune de astfel de mijloace.9.3. Dacă, ulterior transmiterii cererii de informaţii suplimentare, compartimentul de specialitate consideră necesar, se pot solicita alte informaţii suplimentare.10. Informaţiile solicitate în conformitate cu pct. 9 din prezenta procedură pot cuprinde depunerea facturii sau a documentului de import respectiv, în original sau în copie, în cazul în care există îndoieli întemeiate cu privire la validitatea sau acurateţea unei anumite cereri. În acest caz, plafoanele prevăzute la pct. 49 alin. (11) din normele metodologice nu se aplică.11. Solicitarea de informaţii potrivit pct. 9 din prezenta procedură se face prin completarea şi transmiterea cererilor de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta procedură.12.1. În situaţia în care compartimentul de specialitate transmite cererea de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare prin mijloace electronice, destinatarul cererii va confirma electronic data primirii acestei cereri.12.2. În situaţia în care din informaţiile deţinute de compartimentul de specialitate rezultă că destinatarul cererii de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare nu dispune de mijloace electronice, cererea se transmite prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.12.3. Compartimentul de specialitate înscrie în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare data transmiterii către destinatar a cererii, data primirii cererii de către destinatar, precum şi data primirii informaţiilor de către compartimentul de specialitate.13. Informaţiile solicitate în temeiul pct. 9.1-9.3 din prezenta procedură trebuie furnizate în termen de o lună de la data la care cererea privind informaţiile suplimentare sau cererea privind alte informaţii suplimentare este primită de persoana căreia îi este adresată. În cazul în care solicitantul nu transmite în termenul respectiv informaţiile suplimentare/alte informaţii suplimentare, prevederile pct. 49 alin. (31) din normele metodologice nu se aplică.14. În cazul în care există suspiciuni cu privire la unele facturi de achiziţii de bunuri/prestări de servicii, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul directorului coordonator adjunct, efectuarea unei cercetări la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedură fiscală, la persoana impozabilă stabilită în România care a emis respectiva factură.
 + 
Secţiunea a 4-aDecizia privind dreptul de rambursare15.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionării cererii de rambursare se consemnează într-un referat prin care se propune rambursarea integrală, rambursarea parţială sau respingerea rambursării TVA. Referatul se avizează de conducătorul compartimentului de specialitate.15.2. Pe baza referatului de analiză se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. II la ordin. Referatul împreună cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.16.1 După aprobarea Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se procedează la compensarea cu eventualele obligaţii fiscale neachitate la bugetul general consolidat de respectiva persoană şi la restituirea sumelor aprobate sau a diferenţelor rămase după compensare.16.2. Compartimentul de specialitate comunică de îndată solicitantului decizia cu privire la rambursarea TVA, însoţită de documentele întocmite pentru stingerea prin compensare/restituire a sumelor, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.17. Împotriva deciziei de rambursare se poate formula contestaţie la organul fiscal competent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.
 + 
Secţiunea a 5-aTermenul de soluţionare18. Termenul de soluţionare a cererilor de rambursare este:a) dacă compartimentul de specialitate nu a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare;b) dacă organul fiscal competent a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult două luni de la data primirii informaţiilor suplimentare solicitate sau în termen de cel mult două luni de la data expirării termenului de furnizare a acestor informaţii, în cazul în care nu a primit răspuns la cererea sa de informaţii, dar, în ambele cazuri, nu mai mult de 6 luni de la data primirii cererii de rambursare de la autoritatea competentă din statul membru în care este stabilit solicitantul;c) dacă organul fiscal competent a solicitat alte informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 8 luni de la data primirii cererii de rambursare.19. În cazul în care cererea de rambursare se aprobă, rambursarea sumei aprobate este efectuată cel târziu în termen de 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la pct. 49 alin. (21) din normele metodologice sau, în cazul în care au fost solicitate informaţii suplimentare ori alte informaţii ulterioare, a termenelor menţionate la pct. 49 alin. (24) din normele metodologice.
 + 
Secţiunea a 6-aDispoziţii privind plata20.1. Rambursarea se efectuează în lei într-un cont bancar din România sau, la cererea solicitantului, în oricare alt stat membru. În acest al doilea caz, eventualele comisioane bancare de transfer sunt reţinute din suma care urmează a fi plătită solicitantului.20.2. Rambursarea se efectuează într-un cont bancar deschis pe numele solicitantului sau pe numele altei persoane, în situaţia în care în cererea de rambursare sunt înscrise datele de identificare ale acesteia.
 + 
Secţiunea a 7-aRectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive21. Dacă, ulterior primirii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere declarată cu ocazia depunerii solicitării respective se modifică, solicitantul trebuie să rectifice suma solicitată la rambursare sau suma deja rambursată.22. Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate reprezintă o majorare ori o reducere a sumei de rambursat.23. Rectificarea se poate face astfel:23.1. printr-o cerere de rambursare, dacă solicitantul depune respectiva cerere pe parcursul anului care urmează perioadei de rambursare pentru care s-a solicitat rambursarea taxei sau pentru care taxa a fost deja rambursată;Exemplu:Perioada de rambursare: ianuarie – aprilie 2010Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2010.Perioada de rambursare: iunie-septembrie 2010Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 20 mai 2011.Dacă în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificată, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Astfel, solicitantul modifică pro-rata de deducere cu ocazia depunerii cererii de rambursare pe data de 20 mai 2011.23.2. printr-o declaraţie de rectificare, dacă solicitantul nu depune o altă cerere de rambursare pe parcursul anului calendaristic menţionat la pct. 23.1.Exemplu:Perioada de rambursare: ianuarie-aprilie 2010Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2010 şi o declaraţie de rectificare a pro-ratei pe data de 25 aprilie 2011.Dacă în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificată, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Deoarece în anul 2010 persoana nestabilită în România a desfăşurat, doar în perioada ianuarie-aprilie, operaţiuni pentru care avea dreptul să solicite rambursarea TVA în condiţiile art.147^2 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal şi întrucât pe parcursul anului 2011 această persoană nu mai depune altă cerere de rambursare, rectificarea se va face printr-o declaraţie de rectificare transmisă electronic, prin intermediul portalului electronic creat de statul membru în care este stabilit solicitantul, declaraţie care a fost depusă pe data de 25 aprilie 2011.24.1. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi ca urmare a rectificării sumei rambursate rezultă o sumă de rambursat mai mică decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. III la ordin, prin care se stabileşte diferenţa de plată dintre taxa deja rambursată şi taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive.24.1.1. Proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.24.1.2. După aprobare, compartimentul de specialitate comunică solicitantului Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.24.1.3. Dacă persoana impozabilă nu restituie diferenţa de taxă în termenul stabilit prin decizie, compartimentul de specialitate aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 147^2 alin. (3) din Codul fiscal.25.1. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi ca urmare a rectificării sumei rambursate rezultă o sumă de rambursat mai mare decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin care se restituie persoanei impozabile care a beneficiat de rambursare diferenţa dintre taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive şi taxa deja rambursată.25.1.1. Proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.25.1.2. După aprobare, compartimentul de specialitate comunică solicitantului Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.26. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA este în curs de soluţionare (suma TVA nu a fost rambursată), compartimentul de specialitate soluţionează cererea ţinând cont de rectificarea sumei TVA. Eventualele acte emise anterior pentru soluţionarea cererii de rambursare şi necomunicate persoanei impozabile (referat de analiză, decizie de rambursare a TVA) se desfiinţează în condiţiile art. 47 din Codul de procedură fiscală, noile acte întocmindu-se ţinând cont de modificarea pro-ratei.
 + 
Anexa 1la procedurăRegistrul de evidenţă a cererilor de rambursare a TVA*Font 7*

Nr.
crt.

Denumirea/
numele şi
prenumele
solicitantului

Codul de
înregistrare
în scopuri
de TVA sau
codul de
înregistrare
fiscală al
solicitantului

Data
înregis-
trării
cererii
de
rambursare
a TVA

Perioada
de
rambur-
sare

Suma
soli-
citată
– lei –

Pro-rata
defini-
tivă

Sumă
recti-
ficată
conform
pro-ratei
defini-
tive
– lei –

Data
trans-
miterii
cererii
de
infor-
maţii
supli-
mentare

Destinatarul
cererii de
informaţii
suplimentare
(solicitant,
autoritatea
competentă
din SMS,
altă
sursă)
Data primirii
cererii de
informaţii
suplimentare
de către
destinatarul
acestei
cereri

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

    -continuare-

Data primirii
răspunsului
la cererea
de informaţii
suplimentare

Data
transmiterii
cererii de alte
informaţii
suplimentare

Destinatarul
cererii de
alte informaţii
suplimentare
(solicitant,
autoritatea
competentă
din SMS,
altă sursă)
Data primirii
cererii de alte
informaţii
suplimentare
de către
destinatarul
acestei cereri

Data primirii
răspunsului
la cererea
de alte
informaţii
suplimentare

Decizia
organului
fiscal*)

Suma
aprobată
– lei-

Sumă
respinsă
– lei –

Data
efectuării
compensării
şi/sau
restituirii

12 13 14 15 16 17 18 19 20

–––-Notă *) Se va completa cu:A – în cazul cererilor aprobate;R – în cazul cererilor respinse;P – în cazul cererilor aprobate parţial. + 
Anexa 2la procedură

             Ministerul Finanţelor Publice
    SIGLĂ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
     MFP Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
             Nr. SIGLĂ
                                                             ANAF
                                                   Str. Dimitrie Gerota nr. 13
                                                   Sector 2, Bucureşti
                                                   Tel: +021 307 57 63
                                                   Fax:
                                                   E-mail:
    [] CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
    [] CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
    
Solicitant
Denumire/Nume, prenume ……………………………………….
Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscală
……………………………………………………………
Ţara de rezidenţă ……………………………………………
Adresa completă în ţara de rezidenţă …………………………..
……………………………………………………………
Cod poştal ………. Telefon ……………. E-mail ……………
    Prin Cererea dvs. de rambursare nr. ………………………., depusă în
data de ………………………, aferentă anului …………, perioadei
……… – ……….., s-a solicitat rambursarea sumei de ………….. lei.
    În vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să
transmiteţi, la adresa de mail ……………./adresa ………………….,
în termen de cel mult o lună de la data primirii prezentei cereri, copii scanate
ale următoarelor documente/următoarele documente:
    – factura nr. ………………. din data de ……………………..;
    – documentul de import nr. ………… din data de ………………;
    – alte documente (de exemplu, contract prestări servicii, documente de
plată etc.)
                          Director coordonator,
                                                   Întocmit, …………

 + 
Anexa 3la procedură

             Ministerul Finanţelor Publice
    SIGLĂ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
     MFP Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
             Nr. SIGLĂ
                                                             ANAF
                                                   Str. Dimitrie Gerota nr. 13
                                                   Sector 2, Bucureşti
                                                   Tel: +021 307 57 63
                                                   Fax:
                                                   E-mail:
    [] CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
    [] CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
    
Autoritatea competentă din statul membru în care este stabilit
solicitantul
……………………………………………………………
Ţara de rezidenţă ……………………………………………
Adresa completă în ţara de rezidenţă …………………………..
……………………………………………………………
Cod poştal ………. Telefon ……………. E-mail ……………
    Prin Cererea de rambursare nr. ………………………. din data de
……………, aferentă anului ……………., perioadei …………. –
……….., depusă de către …………………….., cod de înregistrare
în scopuri de TVA/cod de înregistrare fiscală …………………………,
s-a solicitat rambursarea din România a sumei de ………………….. lei,
în conformitate cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din
12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei
pe valoarea adăugată, prevăzută în Directiva 2006/112/CE, către persoane
impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.
    În vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să
ne comunicaţi, la adresa de mail ………………….., următoarele
informaţii:
    ………………………………………………………………..
    ………………………………………………………………..
                     Director coordonator,
                                                Întocmit, …………..

 + 
Anexa 4la procedură

             Ministerul Finanţelor Publice
    SIGLĂ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
     MFP Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
             Nr. SIGLĂ
                                                             ANAF
                                                   Str. Dimitrie Gerota nr. 13
                                                   Sector 2, Bucureşti
                                                   Tel: +021 307 57 63
                                                   Fax:
                                                   E-mail:
    [] CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
    [] CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
    
Către: (de exemplu, persoana impozabilă stabilită în România care a
emis factura nr. …..)
………………………………………………………….
………………………………………………………….
    Prin Cererea de rambursare nr. …………. din data de ……………..,
aferentă anului …………….., perioadei ………….. – ……………,
depusă de către …………………………………………, s-a solicitat
rambursarea din România a sumei de …………………. lei, în conformitate
cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de
stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată,
prevăzută în Directiva 2006/112/CE, către persoane impozabile stabilite în alt
stat membru decât statul membru de rambursare.
    În vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să
transmiteţi, la adresa de mail …………………/ adresa ……………..
………………, în termen de cel mult o lună de la data primirii prezentei
cereri, copii scanate ale următoarelor documente/următoarele documente:
    – factura nr. …………………. din data de …………………….;
    – documentul de import nr. ……………. din data de ………………;
    – alte documente (de exemplu, contract prestări servicii, documente de
plată etc.)
                         Director coordonator,
                                                Întocmit, …………….

 + 
Anexa 5la procedură

             Ministerul Finanţelor Publice
    SIGLĂ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
     MFP Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
             Nr. SIGLĂ
                                                             ANAF
                                                   Str. Dimitrie Gerota nr. 13
                                                   Sector 2, Bucureşti
                                                   Tel: +021 307 57 63
                                                   Fax:
                                                   E-mail:
                                          Aprobat
                                   Director coordonator,
                                  …………………..
                Avizat
    Şef compartiment specialitate,
     ………………………..
                     REFERAT PENTRU ANALIZĂ DOCUMENTARĂ
    A. Date de identificare ale persoanei impozabile
    
Solicitant
Denumire/Nume, prenume ……………………………………….
Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscală
……………………………………………………………
Ţara de rezidenţă ……………………………………………
Adresa completă în ţara de rezidenţă …………………………..
……………………………………………………………
Cod poştal ………. Telefon ……………. E-mail ……………
    B. Analiza documentară a cererii de rambursare nr. ……./……………
aferentă anului …………, perioadei ………. – ………….., prin care
s-a solicitat suma de …………… lei
    Au fost solicitate următoarele: ………………………………, de
la ……………….., în data de ………………………….., la care
s-a primit răspuns în data de ………………../nu s-a primit răspuns.
    Au fost analizate următoarele:
    ……………………………………………………………. .
    A fost efectuată cercetare la faţa locului la …………………….,
în perioada …………………………………… .
    În urma analizei s-au constatat următoarele: ……………………. .
    C. Concluzii:
    a) Se propune aprobarea rambursării în sumă de ………… lei.
    b) Se propune respingerea rambursării TVA ………………… lei.
                                                  Întocmit, …………….

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x