PROCEDURĂ din 4 decembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1265 din 16 decembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024
ART. 1REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAORDIN 63 09/01/2017
ART. 1REFERIRE LAANEXĂ 09/01/2017
ART. 1REFERIRE LAANEXĂ 09/01/2017 ANEXA 69
ART. 1REFERIRE LAORDIN 3454 25/11/2016
ART. 1REFERIRE LAPROCEDURĂ 25/11/2016
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 24
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 232
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 263
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 336
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 CAP. 1
ART. 1REFERIRE LACOD CIVIL (R) 17/07/2009 ART. 867
ART. 2REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 3
ART. 4REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 4
ART. 4REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 5
ART. 4REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 6
ART. 4REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 7
ART. 4REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 8
ART. 4REFERIRE LACOD CIVIL (R) 17/07/2009 ART. 867
ART. 6REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 8
ART. 6REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 9
ART. 6REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 10
ART. 6REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 11
ART. 6REFERIRE LAORDIN 6942 04/12/2024 ANEXA 12
ART. 6REFERIRE LAANEXĂ 09/01/2017 ANEXA 59
ART. 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 49
ART. 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 50
ART. 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 53
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 6942 04/12/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 6942 04/12/2024
ActulREFERIT DEORDIN 6942 04/12/2024
ART. 6REFERIT DEORDIN 6942 04/12/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 6.942 din 4 decembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1265 din 16 decembrie 2024.
 + 
Articolul 1Dispoziții generale(1)Stingerea creanțelor fiscale prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile, reprezentând construcție și teren aferent, precum și terenuri fără construcții, după caz, denumită în continuare dare în plată, se realizează în baza unei cereri al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, transmisă organului fiscal competent, prevăzut la titlul III capitolul I din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală.(2)Pot face obiectul dării în plată bunurile imobile proprietatea debitorului, chiar dacă acestea sunt supuse executării silite de către organul fiscal competent, cu excepția:a)bunurilor care fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietății, revendicarea și restituirea acestora, potrivit legii, după caz;b)bunurilor care fac obiectul unor litigii;c)bunurilor care sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participațiune sau la capitalul social al unei alte societăți;d)bunurilor care sunt închiriate, concesionate sau arendate, după caz.(3)Prin excepție de la alin. (2), pot face obiectul dării în plată bunurile imobile aflate în proprietatea persoanelor care și-au asumat obligația de plată printr-un angajament de plată sau printr-un alt act încheiat în formă autentică, potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, denumite în continuare debitori garanți. În acest caz, bunurile trebuie să nu fie supuse executării silite și să nu fie grevate de alte sarcini cu excepția ipotecii constituite în condițiile art. 24 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală. Cererea de stingere a creanțelor fiscale prin darea în plată a acestor bunuri se transmite de către debitor organului fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale ale acestuia.(4)Pot face obiectul dării în plată și bunurile imobile aflate în proprietatea:a)debitorilor/debitorilor garanți care se află sub incidența legislației privind insolvența, caz în care cererea de stingere a creanțelor fiscale prin dare în plată se întocmește de către administratorul/lichidatorul judiciar și se transmite organului fiscal competent;b)debitorilor/debitorilor garanți cărora li s-a instituit administrarea specială în perioada de privatizare, caz în care cererea de stingere a creanțelor fiscale prin dare în plată se întocmește de către administratorul special și se transmite organului fiscal competent.(5)Prezenta procedură se aplică creanțelor fiscale administrate de organul fiscal central, precum și creanțelor transmise spre recuperare organului fiscal central care se fac venit la bugetul de stat.(6)Procedura de dare în plată nu se aplică pentru stingerea creanțelor fiscale cu reținere la sursă și a obligațiilor fiscale accesorii aferente acestora, a drepturilor vamale și a altor creanțe transmise spre colectare organului fiscal central care nu se fac venit la bugetul de stat.(7)Valoarea de stingere a creanțelor fiscale prin dare în plată este:a)în cazul debitorului/debitorului garant persoană juridică, pentru care nu s-a deschis procedura insolvenței, valoarea cea mai mică dintre valoarea stabilită prin evaluarea bunurilor imobile, în conformitate cu prevederile art. 232 din Codul de procedură fiscală, și valoarea de inventar a bunurilor imobile, evidențiată în contabilitate, reevaluată în conformitate cu reglementările legale în vigoare;b)în cazul debitorului/debitorului garant persoană fizică, valoarea stabilită prin evaluarea bunurilor imobile, în conformitate cu prevederile art. 232 din Codul de procedură fiscală;c)în cazul debitorului/debitorului garant pentru care s-a deschis procedura insolvenței, valoarea de lichidare din raportul de evaluare, stabilită potrivit legii insolvenței.(8)Cererea debitorului se analizează și se soluționează de către comisia constituită la nivelul organului fiscal competent potrivit art. 3.(9)În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, organul fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de debitor, prin serviciul cu atribuții în executare silită, întocmește procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, conform modelului prevăzut în anexa nr. 69 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, precum și pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice, cu modificările și completările ulterioare, care se comunică:a)un exemplar debitorului;b)un exemplar debitorului garant;c)un exemplar instituției publice solicitante în vederea inițierii proiectului de hotărâre a Guvernului privind constituirea dreptului de administrare potrivit art. 867 din Codul civil; d)un exemplar biroului de cadastru și publicitate imobiliară;e)un exemplar administratorului-sechestru desemnat de organul de executare în procedura de sechestrare a bunurilor; f)un exemplar serviciului cu atribuții de evidență pe plătitori, în vederea scăderii din evidența fiscală a debitorului a obligațiilor fiscale ce au făcut obiectul stingerii prin dare în plată, inclusiv, după caz, a celor viitoare până la concurența valorii de stingere prevăzute la alin. (7);g)un exemplar organului de executare în a cărui rază teritorială se află bunul imobil care a făcut obiectul trecerii în proprietatea publică a statului, în cazul în care bunul se află în raza teritorială a altui organ fiscal decât cel competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de debitor.(10)De la data primirii de către instituția publică solicitantă a procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, imobilul se află în custodia acesteia și are obligația să îl înregistreze în contabilitatea proprie, iar eventualele cheltuieli de administrare efectuate în perioada cuprinsă între data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile și preluarea în administrare prin hotărâre a Guvernului sunt suportate de către aceasta.(11)În termen de cel mult 90 zile de la data primirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, instituția publică solicitantă efectuează demersurile pentru inițierea hotărârii Guvernului de constituire a dreptului de administrare sau comunică, în scris, organului fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale ale debitorului care a deținut bunul ce a făcut obiectul trecerii în proprietatea publică a statului refuzul expres pentru efectuarea acestor demersuri.(12)În termen de cel mult 90 de zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (11), organul fiscal competent sesizează Direcția generală de inspecție economico-financiară din cadrul Ministerului Finanțelor cu privire la nerespectarea obligației prevăzute la art. 263 alin. (4) din Codul de procedură fiscală de către instituția care a solicitat preluarea în administrare a bunului de a efectua demersurile pentru inițierea hotărârii de constituire a dreptului de administrare potrivit art. 867 din Codul civil, pentru a constata și a aplica sancțiunea prevăzută la art. 336 alin. (2) lit. k) din Codul de procedură fiscală.(13)În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii refuzului instituției publice solicitante, organul fiscal competent transmite refuzul instituției publice solicitante direcției din cadrul Ministerului Finanțelor cu atribuții în centralizarea inventarului bunurilor din domeniul public al statului, întocmit de administratorii acestora, respectiv Direcției generale de legislație și reglementare în domeniul activelor statului, în vederea aplicării prevederilor art. 263 alin. (11^1)-(11^5) din Codul de procedură fiscală, însoțit de un extras de carte funciară a bunului imobil care atestă dreptul de proprietate publică a statului, înscris în baza procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a acestuia. (14)În cazul în care bunurile imobile proprietatea debitorului, ce au făcut obiectul dării în plată, sunt sechestrate de către organul fiscal competent, odată cu întocmirea procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile se întocmește și decizia de ridicare a măsurilor de executare silită aplicate asupra bunurilor sechestrate. În cazul în care bunul imobil se află în raza teritorială a altui organ fiscal, decizia de ridicare a măsurilor de executarea silită asupra acestuia se emite în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile. Câte un exemplar din această decizie se comunică, împreună cu procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, atât fiecărei părți căreia i-a fost comunicată indisponibilizarea bunurilor imobile, cât și biroului de cadastru și publicitate imobiliară. + 
Articolul 2Dispoziții referitoare la cererea de stingere a unor creanțe fiscale prin dare în plată(1)Cererea debitorului privind stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile cuprinde cel puțin următoarele informații:a)datele de identificare ale debitorului și/sau debitorului garant, administratorului/lichidatorului judiciar sau ale administratorului special, după caz;b)datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal, după caz;c)obiectul cererii de dare în plată;d)descrierea bunurilor imobile pentru care se solicită darea în plată, inclusiv valoarea din raportul de evaluare, valoarea de inventar/lichidare a bunurilor imobile;e)mențiunea debitorului privind instituția publică solicitantă pentru preluarea în administrare a bunurilor imobile ce fac obiectul dării în plată;f)declarația pe propria răspundere cu privire la faptul că:(i)bunurile imobile fac/nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietății, revendicarea și restituirea acestora, potrivit legii, sau al altor litigii, după caz;(ii)bunurile imobile sunt/nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participațiune sau la capitalul social al unei alte societăți ori sunt/nu sunt închiriate, concesionate, arendate, după caz;(iii)cererea a fost/nu a fost depusă cu acordul creditorilor pentru stingerea creanțelor fiscale prin dare în plată, în baza hotărârii creditorilor, necontestată sau definitivă în sistemul căilor judiciare de atac;g)acceptul cu privire la stingerea obligațiilor fiscale viitoare de natura celor care fac obiectul procedurii de dare în plată, cu suma rămasă nestinsă în urma realizării procedurii de dare în plată; h)semnătura reprezentantului legal al debitorului/reprezentantului fiscal/împuternicitului.(2)La cerere se anexează:a)titlul de proprietate al bunurilor imobile care fac obiectul dării în plată;b)raportul de evaluare, întocmit de un expert evaluator independent, a bunurilor imobile care fac obiectul dării în plată sau, după caz, raportul de evaluare din care rezultă valoarea de lichidare stabilită potrivit legii insolvenței;c)în cazul bunurilor imobile ale debitorului persoană juridică sau ale debitorului garant persoană juridică, fișa mijlocului fix și balanța analitică;d)acordul debitorului garant privind stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile, în cazul în care bunurile imobile ce fac obiectul dării în plată sunt proprietatea acestuia, prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. În cazul în care debitorul garant se află în procedura insolvenței/de administrare specială acordul se emite de către administratorul/lichidatorul judiciar sau administratorul special, după caz, al acestuia.(3)Cererea de dare în plată poate fi retrasă de debitor până la emiterea deciziei de către Comisia pentru analiza și soluționarea cererilor de dare în plată, denumită în continuare Comisia, care se soluționează prin emiterea de către Comisie a unei decizii prin care se ia act de retragerea cererii de dare în plată. Prin retragerea cererii, debitorul nu pierde dreptul de a depune o nouă cerere. + 
Articolul 3Componența Comisiei pentru analiza și soluționarea cererilor de dare în plată(1)Comisia are în componență 5 membri, astfel:a)directorul executiv/directorul general adjunct din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili cu atribuții în coordonarea activității de executare silită – membru cu calitatea de președinte;b)șef administrație din cadrul administrațiilor finanțelor publice județene/administrațiilor de sector ale finanțelor publice/ Administrației Fiscale pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului București/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Nerezidenți/ directorul general adjunct administrare venituri din cadrul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili – membru cu calitatea de vicepreședinte;c)șef administrație adjunct colectare din cadrul administrațiilor finanțelor publice județene/administrațiilor de sector ale finanțelor publice/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului București/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Nerezidenți/șef serviciu executare silită din cadrul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili – membru;d)șef administrație adjunct inspecție fiscală din cadrul administrațiilor finanțelor publice județene/administrațiilor de sector ale finanțelor publice/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului București/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Nerezidenți/director general adjunct inspecție fiscală din cadrul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili – membru;e)șef serviciu juridic din cadrul administrațiilor județene ale finanțelor publice/director executiv al departamentului juridic din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice a Municipiului București pentru administrațiile de sector ale finanțelor publice, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Ilfov, Administrația Fiscală pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului București și Administrația Fiscală pentru Contribuabili Nerezidenți/șef serviciu juridic cu atribuții în derularea procedurilor de insolvență din cadrul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili – membru.(2)La ședințele Comisiei pot fi invitați să participe, având rol consultativ, și următoarele persoane:a)șef serviciu cu atribuții de evidență analitică pe plătitori din cadrul administrațiilor județene ale finanțelor publice/ administrațiilor de sector ale finanțelor publice/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului București/ Administrației Fiscale pentru Contribuabili Nerezidenți/Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili;b)șef serviciu cu atribuții de executare silită din cadrul administrațiilor finanțelor publice județene/administrațiilor de sector ale finanțelor publice/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului București/Administrației Fiscale pentru Contribuabili Nerezidenți.(3)În cazul în care președintele Comisiei nu este prezent, atribuțiile acestuia vor fi îndeplinite de către vicepreședintele Comisiei. În cazul absenței oricărui alt membru al Comisiei, atribuțiile acestuia vor fi îndeplinite de către înlocuitorul său de drept.(4)Comisia se întrunește în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data convocării de către președintele acesteia, prin grija secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 4Componența și atribuțiile secretariatului tehnic(1)Pentru ducerea la îndeplinire de către Comisie a atribuțiilor ce îi revin se înființează un secretariat tehnic compus din două persoane din cadrul serviciului cu atribuții de executare silită, desemnate de conducătorul organului fiscal competent.(2)Secretariatul tehnic are următoarele atribuții:1.verifică dacă cererea și documentația care o însoțește respectă prevederile art. 2 și solicită completarea acestora de către debitor atunci când constată că lipsesc elemente obligatorii din cerere sau documente ce trebuiau atașate la aceasta, precum și ca urmare a propunerilor și observațiilor formulate de membrii Comisiei ori la solicitarea Comisiei, după caz;2.solicită serviciului cu atribuții de evidență pe plătitor eliberarea certificatului de atestare fiscală, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 4 sau anexa nr. 5 la ordin, după caz, iar un exemplar al acestuia se comunică și debitorului;3.solicită informații departamentului cu atribuții de inspecție fiscală, respectiv dacă a fost efectuată inspecția fiscală în ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii;4.solicită informații departamentului juridic cu privire la faptul că există/nu există o încheiere sau o sentință judecătorească de deschidere a procedurii insolvenței pentru debitor și debitor garant, după caz;5.solicită membrilor Comisiei prevăzuți la art. 3 alin. (1) punctul de vedere asupra cererii și documentației aferente, în limitele competențelor;6.listează din aplicațiile informatice următoarele documente:a)extrasul de carte funciară a imobilului de la biroul de cadastru și publicitate imobiliară. În situația în care până la data întrunirii Comisiei se împlinesc mai mult de 30 de zile se solicită un nou extras de carte funciară;b)certificatul constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului;7.solicită, prin conducătorul organului fiscal competent:a)instituției publice menționate în cererea debitorului să transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii solicitării, cererea privind preluarea în administrare a bunurilor imobile ce pot face obiectul procedurii de dare în plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin, avizată de ordonatorul principal de credite al acesteia, din care să rezulte că:(i)bunurile urmează a fi destinate uzului și interesului public, cu menținerea acestora pe o perioadă de 5 ani;(ii)până la data intrării în vigoare a actului prin care se va dispune darea în administrare, imobilul se va afla în custodia instituției publice solicitante, cu obligația inventarierii acestuia, potrivit legii;(iii)eventualele cheltuieli de administrare efectuate în perioada cuprinsă între data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile și data preluării în administrare prin hotărâre a Guvernului sunt suportate de instituția publică solicitantă;(iv)în termen de 90 de zile de la data comunicării procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a bunurilor imobile, instituția publică solicitantă va efectua demersurile pentru inițierea hotărârii de constituire a dreptului de administrare potrivit art. 867 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)instituțiilor abilitate, cum ar fi primăriilor și prefecturilor, eliberarea documentului din care să rezulte că bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietății, revendicarea și restituirea acestora, potrivit legii, sau altor litigii;c)organului fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de debitorul garant, dacă bunurile imobile oferite în vederea stingerii prin dare în plată aflate în proprietatea acestuia sunt sau nu sunt supuse executării silite demarate de către acesta;8.întocmește referatul prevăzut în anexa nr. 7 la ordin, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii documentelor prevăzute la pct. 2-7;9.convoacă în scris, prin președintele Comisiei, membrii acesteia, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la data întocmirii referatului. Odată cu convocarea se comunică atât referatul întocmit de secretariatul tehnic, cât și întreaga documentație care stă la baza soluționării cererii de dare în plată, inclusiv eventualele propuneri și observații ale membrilor Comisiei;10.în cel mult două zile lucrătoare de la data întrunirii Comisiei întocmește:a)procesul-verbal al ședinței Comisiei prin care se consemnează soluția cererii de dare în plată, precum și eventualele puncte de vedere exprimate de membrii Comisiei cu privire la o opinie diferită față de soluția stabilită;b)decizia de soluționare a cererii debitorului, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 8-12 la ordin;11.înaintează membrilor Comisiei documentele prevăzute la pct. 10 în vederea semnării.(3)Documentele prevăzute la alin. (2) pct. 2-7 se solicită de către secretariatul tehnic în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii cererii de dare în plată și a documentației aferente.
 + 
Articolul 5Procedura de soluționare de către Comisie a cererilor de dare în plată(1)Cererea de dare în plată, precum și documentația aferentă se analizează de către secretariatul tehnic, potrivit atribuțiilor prevăzute la art. 4. (2)Comisia este legal constituită dacă sunt prezenți cel puțin 3 membri, cu prezența obligatorie a președintelui sau a vicepreședintelui, care îndeplinește atribuțiile președintelui în lipsa acestuia. În cazul în care atribuțiile președintelui sunt îndeplinite de către vicepreședintele Comisiei, acesta acordă un singur vot, pentru ambele calități pe care le deține, respectiv atât în calitate de președinte, cât și în calitate de vicepreședinte.(3)În situația în care membrii Comisiei au opinii divergente privind modul de soluționare a cererii, acestea vor trebui să fie motivate și se vor consemna în procesul-verbal ca opinii separate.(4)Comisia decide asupra modului de soluționare a cererilor, cu votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți.(5)În situația în care se înregistrează egalitate între numărul de voturi pentru și numărul de voturi împotrivă, președintele Comisiei are drept de decizie.
 + 
Articolul 6Atribuțiile Comisiei(1)Comisia are următoarele atribuții:a)analizează și verifică cererile debitorilor care solicită stingerea unor creanțe bugetare, prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile dacă acestea cuprind informațiile prevăzute la art. 2 alin. (1), precum și următoarele documente și condiții ce trebuie îndeplinite:1.referatul întocmit de secretariatul tehnic, precum și documentația care îl însoțește;2.extrasul de carte funciară, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în plată, precum și faptul că bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale și de alte sarcini, emis de biroul de cadastru și publicitate imobiliară;3.cererea de preluare în administrare a bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în plată, întocmită de instituția publică solicitantă;4.dacă bunurile imobile nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participațiune sau la capitalul social al unei alte societăți ori nu sunt închiriate, concesionate, arendate, după caz;5.dacă bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietății, revendicarea și restituirea acestora, potrivit legii, sau al altor litigii; 6.dacă bunurile imobile oferite în vederea stingerii prin dare în plată de către debitorul garant nu sunt supuse executării silite și/sau nu sunt grevate de alte sarcini, cu excepția ipotecii constituite în condițiile art. 24 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală;7.dacă bunurile imobile care fac obiectul solicitării de dare în plată sunt proprietate a debitorului/debitorului garant;8.valoarea de stingere a creanțelor prin dare în plată astfel cum este stabilită conform art. 1 alin. (7);9.punctele de vedere obținute de la membrii comisiei cu privire la documentația primită în soluționarea cererii de dare în plată; 10.existența acordului debitorului garant, după caz. În cazul în care debitorul garant se află în procedura insolvenței/ administrare specială acordul a fost emis de către administratorul/ lichidatorul judiciar sau administratorul special, după caz, al acestuia;11.existența unei încheieri sau a unei sentințe judecătorești de deschidere a procedurii insolvenței, după caz. În situația în care a fost deschisă procedura insolvenței, cererea a fost depusă cu acordul creditorilor pentru stingerea creanțelor fiscale prin dare în plată, în baza hotărârii creditorilor, necontestată sau definitivă în sistemul căilor judiciare de atac;12.s-a efectuat inspecția fiscală în ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de dare în plată a bunurilor;b)solicită debitorului completarea cererii sau a documentației cu informații și documente suplimentare necesare luării unei decizii;c)decide asupra modului de soluționare a cererii de dare în plată, prin aprobarea sau respingerea acesteia, pe baza documentației depuse și în conformitate cu dispozițiile legale;d)decide asupra cererii de retragere a cererii de dare în plată;e)decide privind revocarea, în tot sau în parte, a deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică;f)decide privind modificarea deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, pentru îndreptarea erorilor materiale în cuprinsul acesteia;g)solicită, ori de câte ori este necesar, puncte de vedere altor instituții și autorități publice pentru soluționarea cererilor de dare în plată.(2)Cererea de dare în plată se aprobă de către Comisie, prin emiterea unei decizii conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la ordin, atunci când sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege.(3)Cererea de dare în plată se respinge de către Comisie, prin emiterea unei decizii conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 la ordin, în următoarele situații:a)cererea de dare în plată și documentația aferentă nu au fost completate de către debitor conform solicitării prevăzute la alin. (1) lit. b);b)instituția publică solicitantă, menționată de debitor în cererea de dare în plată, nu a transmis cererea privind preluarea în administrare a bunurilor imobile ce pot face obiectul procedurii de dare în plată;c)bunurile imobile fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietății, revendicarea sau restituirea acestora, potrivit legii, sau al altor litigii;d)bunurile imobile sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participațiune sau la capitalul social al unei alte societăți ori sunt închiriate, concesionate, arendate, după caz;e)nu s-a efectuat inspecția fiscală în ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de dare în plată a bunurilor;f)dacă bunurile imobile oferite în vederea stingerii prin dare în plată de către debitorul garant sunt supuse executării silite și/sau sunt grevate de alte sarcini, cu excepția ipotecii constituite în condițiile art. 24 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală;g)dacă bunurile imobile care fac obiectul solicitării de dare în plată nu sunt proprietate a debitorului/debitorului garant;h)dacă debitorul nu și-a dat acceptul cu privire la stingerea obligațiilor fiscale viitoare de natura celor care fac obiectul procedurii de dare în plată, cu suma rămasă nestinsă în urma realizării acestei proceduri;i)nu există acordul debitorului garant, după caz. În cazul în care debitorul garant se află în procedura insolvenței/ administrare specială cererea de dare în plată se respinge dacă acordul nu a fost emis de către administratorul/lichidatorul judiciar sau administratorul special, după caz, al acestuia;j)în situația în care a fost deschisă procedura insolvenței, dacă cererea a fost depusă fără acordul creditorilor pentru stingerea creanțelor fiscale prin dare în plată, în baza hotărârii creditorilor, necontestată sau definitivă în sistemul căilor judiciare de atac.(4)Comisia poate decide:a)modificarea deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, în conformitate cu prevederile art. 53 din Codul de procedură fiscală, prin emiterea unei decizii conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 la ordin;b)asupra solicitării debitorului de retragere a cererii privind stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, prin emiterea unei decizii conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 la ordin;c)revocarea, în tot sau în parte, a deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, în cazul în care, în interiorul termenului de prescripție a creanțelor bugetare, ia cunoștință despre unele aspecte privind bunurile imobile, necunoscute la data aprobării cererii debitorului, cum ar fi cele prevăzute la alin. (3) lit. c) și d). În acest caz, Comisia emite o decizie conform modelului prevăzut în anexa nr. 12 la ordin, prin care: (i)se modifică decizia prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, în cazul revocării, în parte, a acestei decizii;(ii)se desființează decizia prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, în cazul revocării, în tot, a acestei decizii;d)anularea deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, în conformitate cu prevederile art. 49 și 50 din Codul de procedură fiscală. În acest caz, Comisia emite Decizia de anulare a actelor administrativ-fiscale și/sau de impunere a obligațiilor fiscale/bugetare, utilizând în mod corespunzător modelul formularului prevăzut în anexa nr. 59 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 63/2017, cu modificările și completările ulterioare.(5)În cazul emiterii unei decizii de către Comisie potrivit alin. (4) lit. c) și d), organul fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de debitor repune în sarcina acestuia creanțele fiscale stinse, total sau parțial, ca urmare a trecerii în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile, în ordinea vechimii acestora. Creanțele fiscale renasc la data revocării/anulării deciziei prin care s-a aprobat darea în plată. (6)Pentru creanțele fiscale renăscute potrivit alin. (5) nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru perioada cuprinsă între data trecerii în proprietatea publică și data revocării/anulării deciziei prin care s-a aprobat darea în plată.(7)În cazul revocării în parte/modificării deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, potrivit alin. (4) lit. a) și lit. c) pct. (i), organul fiscal competent emite, în cel mult 2 zile lucrătoare, Procesul-verbal privind modificarea procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, prevăzut în anexa nr. 70 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 63/2017, cu modificările și completările ulterioare.(8)În cazul revocării în tot/anulării deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică, potrivit alin. (4) lit. c) pct. (ii) și lit. d), organul fiscal competent emite, în cel mult 2 zile lucrătoare, Procesul-verbal privind desființarea procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, prevăzut în anexa nr. 71 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 63/2017, cu modificările și completările ulterioare.(9)Procesele-verbale emise potrivit alin. (7) și (8) se comunică părților cărora le-a fost comunicat procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile. + 
Articolul 7Deciziile Comisiei(1)Deciziile Comisiei se semnează de președintele acesteia sau de vicepreședinte, după caz, și se emit în 3 sau mai multe exemplare, după caz, cu valoare de original, din care un exemplar va fi semnat de toți membrii sau înlocuitorii de drept ai membrilor Comisiei prezenți la ședința Comisiei și se va arhiva de către Secretariatul tehnic. În cazul în care bunurile imobile pentru care Comisia a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituții publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se emite câte o decizie.(2)Deciziile emise conform alin. (1) se comunică, în cel mult 2 zile lucrătoare, astfel:a)un exemplar debitorului;b)un exemplar debitorului garant, după caz;c)un exemplar instituției publice solicitante;d)un exemplar organului fiscal competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de debitor, în vederea emiterii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile sau a procesului-verbal prevăzut la art. 6 alin. (7) sau (8), după caz.  + 
Articolul 8Dispoziții tranzitorii(1)Prevederile prezentei proceduri se aplică și pentru cererile de dare în plată aflate în curs de soluționare.(2)Prevederile art. 9 se aplică în mod corespunzător și pentru procedurile de dare în plată finalizate până la data intrării în vigoare a prezentei proceduri, în vederea monitorizării emiterii proiectelor de hotărâri ale Guvernului. + 
Articolul 9Dispoziții finale(1)În termen de 90 de zile de la data comunicării procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a bunului imobil, instituția care a solicitat preluarea în administrare a bunului are obligația de a efectua demersurile pentru inițierea hotărârii de constituire a dreptului de administrare potrivit art. 867 din Codul civil și de a-l transmite spre avizare instituțiilor publice competente.(2)Inițierea proiectului de hotărâre a Guvernului pentru bunurile imobile intrate în proprietatea publică a statului care au fost solicitate pentru preluare în administrare de către Ministerul Finanțelor se realizează la propunerea Direcției generale economice.(3)Inițierea proiectului de hotărâre a Guvernului pentru bunurile imobile intrate în proprietatea publică a statului care au fost solicitate pentru preluare în administrare de către instituțiile publice aflate în subordinea Ministerului Finanțelor se realizează de către Ministerul Finanțelor, prin Direcția generală economică, la propunerea instituției publice solicitante. În cazul în care ordonatorul de credite terțiar al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, denumită în continuare Agenție, a solicitat trecerea în administrarea sa a unui bun imobil, proiectul de hotărâre a Guvernului se elaborează de către acesta și se transmite secretarului general al Agenției, în vederea avizării de către direcțiile implicate din cadrul acesteia și comunicării pentru inițiere către Ministerul Finanțelor.(4)Monitorizarea emiterii proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind preluarea în administrare a bunurilor imobile ce au făcut obiectul procedurii de dare în plată se realizează:a)de către Ministerul Finanțelor, prin Direcția generală economică, pentru bunurile solicitate în administrare de către acesta și instituțiile publice subordonate acestuia, cu excepția Agenției;b)de către direcția cu atribuții de monitorizare a veniturilor din cadrul Agenției, pentru bunurile solicitate în administrare de către aceasta sau de către ordonatorii de credite din subordine, precum și de către celelalte instituții publice.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x