PROCEDURĂ din 31 decembrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 13 ianuarie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 6031 31/12/2021
ART. 5REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ART. 7REFERIRE LALEGE 271 11/11/2021
ART. 7REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 112
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 6031 31/12/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 6031 31/12/2021
ActulREFERIT DEORDIN 6031 31/12/2021





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 6.031 din 31 decembrie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 37 din 13 ianuarie 2022.
 + 
Articolul 1Prin prezenta procedură se reglementează:a)elaborarea avizului conform pentru schimbarea destinației bazei materiale și a terenului folosit de instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în primii 3 ani calendaristici de la întreruperea activității educaționale;b)condițiile în baza cărora se emite avizul conform al ministrului educației pentru schimbarea destinației bazei materiale și a terenului folosit de instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în primii 3 ani calendaristici de la întreruperea activității educaționale;c)documentele care stau la baza emiterii avizului conform pentru schimbarea destinației bazei materiale și a terenului folosit de instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în primii 3 ani calendaristici de la întreruperea activității educaționale.
 + 
Articolul 2Avizul conform al ministrului educației pentru schimbarea destinației bazei materiale și a terenului folosit de instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în primii 3 ani calendaristici de la întreruperea activității educaționale, se emite la solicitarea autorităților administrației publice locale/județene pentru imobilele aflate în administrarea acestora. + 
Articolul 3(1)Schimbarea destinației se poate realiza doar în imobilele în care activitatea educațională este întreruptă.(2)Avizul conform al ministrului educației se emite ținând cont de următoarele aspecte:a)unitatea de învățământ a fost desființată sau comasată, iar imobilul respectiv (teren și clădire/clădiri) nu mai este necesar procesului de învățământ, întrucât nu se mai desfășoară activitate de învățământ, deoarece elevii/preșcolarii au fost mutați într-un alt imobil în care activitatea educațională se desfășoară în condiții optime;b)în clădirea care aparține unei unități de învățământ nu se mai poate desfășura activitate educațională deoarece aceasta se află într-o stare avansată de degradare, fapt confirmat de un expert tehnic autorizat; avizul conform se emite pentru demolarea clădirii respective, urmând ca după finalizarea lucrărilor terenul să rămână în domeniul public al localității, făcând parte din baza materială a învățământului preuniversitar de stat;c)imobilul (teren și clădire/clădiri) care face parte din baza materială a unei unități de învățământ nu mai este folosit în procesul de învățământ, iar elevii/preșcolarii își desfășoară activitatea în condiții optime în alt/alte imobil/imobile aflat/aflate în baza materială a unității de învățământ respective;d)imobilele/spațiile pentru care se solicită schimbarea destinației nu fac obiectul unui litigiu (aflat pe rol).
 + 
Articolul 4Pentru unitățile de învățământ care sunt cuprinse în rețeaua școlară, pe perioada stării de alertă, la solicitarea autorităților administrației publice locale, cu avizul prealabil al direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București, ministrul educației poate emite avizul conform pentru schimbarea destinației bazei materiale a unităților de învățământ preuniversitar de stat, exclusiv pentru organizarea și funcționarea centrelor de vaccinare. + 
Articolul 5Solicitarea emiterii avizului conform pentru schimbarea destinației bazei materiale și a terenului folosit de instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în primii 3 ani calendaristici de la întreruperea activității educaționale, va fi însoțită de următoarele documente:a)hotărârea consiliului local/consiliului județean prin care se propune schimbarea destinației unui imobil (construcție și/sau teren) sau a unei părți din imobil care se încadrează în una dintre situațiile sus-menționate;b)acordul consiliului de administrație al inspectoratului școlar județean/al municipiului București;c)acordul consiliului de administrație al unității de învățământ sau al unității de învățământ care a preluat patrimoniul unei alte unități școlare în urma comasării/desființării acesteia, cu excepția unităților școlare ale căror terenuri și clădiri au fost preluate de către autoritățile publice locale în urma desființării;d)documente justificative din care să reiasă că unitatea de învățământ se încadrează în prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare (șia întrerupt activitatea de mai puțin de 3 ani calendaristici);e)extras de carte funciară sau extras din domeniul public al localității pe raza căreia se află unitatea de învățământ;f)caracteristicile tehnice ale imobilului – construcții și teren aferent, construcții, teren (anul în care a fost edificată construcția, regim de înălțime, suprafață construită, suprafață desfășurată, suprafață totală de teren);g)plan de situație și plan de amplasament;h)fotografii ale construcțiilor și expertiza tehnică a clădirii, în cazul în care se solicită schimbarea destinației clădirii, în vederea demolării;i)memoriu justificativ, detaliat, din care să reiasă necesitatea schimbării destinației. Se vor avea în vedere: starea tehnică a clădirii – descriere; dacă sunt solicitări ale altor unități din sfera învățământului pentru spațiul respectiv, din ce an nu se mai desfășoară proces de învățământ și unde au fost mutați elevii/preșcolarii care își desfășurau activitatea în aceste spații; cum se desfășoară procesul de învățământ la nivelul unității de învățământ care a preluat efectivele și grupele de copii/elevi; alte informații suplimentare în vederea susținerii propunerii de schimbare a destinației etc.).
 + 
Articolul 6Etapele procedurii de elaborare a avizului conform sunt următoarele:a)autoritățile administrației publice locale/județene solicită, printr-o adresă transmisă Ministerului Educației, emiterea avizului conform pentru schimbarea destinației unui imobil/spațiu dintr-un imobil. Adresa va fi însoțită de documentele prevăzute la art. 5;b)în cazul în care direcția de specialitate constată că documentația este neconformă sau incompletă, se solicită, în termenul legal de 30 de zile, completări/clarificări necesare analizării din punct de vedere tehnic sau, după caz, se restituie documentația;c)după primirea tuturor clarificărilor/documentelor solicitate de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației, se elaborează proiectul avizului conform și, împreună cu documentația, se supune aprobării conducerii Ministerului Educației;d)avizul conform sau adresa de respingere a solicitării se emite în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentației complete sau, după caz, a răspunsului la ultima clarificare solicitată de către direcția de specialitate. + 
Articolul 7Pentru solicitările privind schimbarea destinației unui imobil/spațiu înregistrate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 271/2021 pentru modificarea și completarea art. 112 din Legea educației naționale nr. 1/2011 și pentru care nu a fost emis avizul conform al ministrului educației se aplică procedura aflată în vigoare la data înregistrării cererii.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x