PROCEDURĂ din 30 iunie 2010 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE-AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 492 10/02/2012
ActulABROGAT DEORDIN 205 24/02/2012
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 54 23/06/2010 ART. 13
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 30/06/2010
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ActulREFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990 ART. 17
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 78 26/01/2012 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 3374 01/11/2011 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 492 10/02/2012
ActulABROGAT DEORDIN 205 24/02/2012

de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social(actualizată până la data de 30 ianuarie 2012*)



–––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 30 ianuarie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 3374 din 1 noiembrie 2011, ORDINUL nr. 78 din 26 ianuarie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor1. Prezenta procedură se aplică persoanelor care, începând cu data intrării în vigoare a prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost modificate prin art. XIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, au obligaţia ca, la înmatricularea unei societăţi comerciale sau la schimbarea sediului social, să înregistreze documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi să obţină certificatul pentru spatiul cu destinaţie de sediu social.2. Pentru înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă şi obţinerea certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se depune Cererea de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.3. Înregistrarea la organul fiscal a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social se dovedeşte cu Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, prevăzută în anexa nr. 3 la ordin.4. Cererea prevăzută la pct. 2 se depune de către titularul dreptului de folosinţă. În cazul în care titularul dreptului de folosinţă este o persoană juridică, cererea se depune de către reprezentantul legal al acesteia sau de către un împuternicit, potrivit legii.5. Cererea va fi însoţită de:– actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vânzare cumpărare, contract de închiriere, contract de comodat sau alte acte care atestă dreptul de folosinţă;– actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea, după caz;– actul care atestă numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.6. Cererea se depune la organul fiscal competent, direct la registratură sau prin poştă, cu confirmare de primire.În sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent este administraţia finanţelor publice municipală, orăşenească, comunală sau a sectoarelor municipiului Bucureşti, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în a cărei rază teritorială se află situat spaţiul cu destinaţie de sediu social.7. Dacă cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinţă se prezintă în original şi în copie. Organul fiscal certifică conformitatea copiei cu originalul şi restituie solicitantului originalul.Dacă cererea se depune prin poştă, aceasta trebuie însoţită de actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, în copie legalizată.8. Cererile depuse în prima jumătate a programului de lucru se soluţionează în aceeaşi zi. Cererile depuse în a doua jumătate a programului de lucru se soluţionează în prima jumătate a programului de lucru din ziua imediat următoare.––-Pct. 8 a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 78 din 26 ianuarie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 75 din din 30 ianuarie 2012.9. Organul fiscal organizează evidenţa documentelor care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social, în cadrul Registrului de evidenţă a spaţiilor cu destinaţie de sediu social.10. Registrul se organizează la nivel de adresă a spaţiului şi se gestionează la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, şi cuprinde:a) adresa completă a spaţiului cu destinaţie de sediu social (str., nr., bl., ap., localitatea, judeţul/sectorul);b) datele de identificare a titularului dreptului de folosinţă (nume şi prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal şi cod de identificare fiscală);c) documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social (tipul documentului, conform pct. 5, număr şi dată);d) perioada de valabilitate a dreptului de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (data de început, data de final).11. De la registratura organului fiscal, cererea însoţită de actele doveditoare se transmite compartimentului cu atribuţii în gestionarea registrului contribuabililor, denumit în continuare compartiment de specialitate.12. Compartimentul de specialitate verifică datele înscrise în cerere cu cele din actele doveditoare şi preia informaţiile în Registrul de evidenţă a spaţiilor cu destinaţia de sediu social.13. Compartimentul de specialitate întocmeşte Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi Certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin, în câte două exemplare, şi le înaintează, spre semnare, conducătorului organului fiscal competent.14. Câte un exemplar al formularelor "Adeverinţă privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social" şi "Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social" se comunică solicitantului, potrivit art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.15. Dosarul solicitării, care cuprinde:a) cererea solicitantului;b) documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social;c) actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea, după caz;d) actul care atestă numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice, după caz;e) un exemplar al Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social;f) un exemplar al Certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se arhivează la compartimentul de specialitate.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x