PROCEDURĂ din 3 mai 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 333 din 8 mai 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 03/05/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 125 din 3 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial nr. 333 din 8 mai 2017.
 + 
Articolul 1(1)Prezenta procedură aprobă modul de recepție a studiilor pedologice și agrochimice care stau la baza întocmirii planului de fertilizare și a stabilirii măsurilor agropedoameliorative, necesare realizării amenajamentelor pastorale ale suprafețelor de pajiști permanente, denumite în continuare studii.(2)Elaborarea studiilor prevăzute la alin. (1) se realizează de către oficiile de studii pedologice și agrochimice județene, denumite în continuare OSPA.(3)Studiile prevăzute la alin. (1) se întocmesc în conformitate cu anexa nr. 3 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 362/2021 pentru aprobarea Programului național privind realizarea și reactualizarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, a Normelor de conținut pentru studiile pedologice și agrochimice elaborate în vederea realizării și reactualizării periodice a Sistemului județean de monitorizare sol-teren pentru agricultură și a realizării Sistemului național de monitoring al calității solului în rețeaua de profile 8 x 8 km și bazele de date aferente, a Metodologiei privind realizarea și reactualizarea Sistemului județean de monitorizare sol-teren pentru agricultură și a Sistemului național de monitoring al calității solului în rețeaua de profile 8 x 8 km și a bazelor de date aferente, a Normelor de conținut privind realizarea Sistemului național de monitoring al calității solului în rețeaua de profile 8 x 8 km și a bazei de date aferente rețelei de profile 8 x 8 km, precum și realizarea bazei de date la nivel național aferente Sistemului județean de monitorizare sol-teren pentru agricultură și a Modului de finanțare a Sistemului județean de monitorizare sol-teren pentru agricultură, a Sistemului național de monitoring al calității solului în rețeaua de profile 8 x 8 km, precum și a bazelor de date aferente.(la 28-02-2022,
Alineatul (3) din Articolul 1 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 41 din 23 februarie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 28 februarie 2022
)
 + 
Articolul 2(1)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei proceduri, pe baza listei de lucrări din nota de fundamentare, direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București, denumite în continuare DAJ, vor încheia contracte cu OSPA, pentru realizarea studiilor prevăzute la art. 1 alin. (1).(2)Modelul contractului-cadru pentru întocmirea și finanțarea studiilor este prevăzut în anexa nr. 1.(3)Modelul devizului estimativ la încheierea contractului este prevăzut în anexa nr. 2. + 
Articolul 3(1)Studiile prevăzute la art. 1 alin. (1) sunt avizate de comisia de avizare constituită la nivel județean, prin decizie a directorului direcției pentru agricultură județene sau a municipiului București.(2)Nominalizarea membrilor comisiei județene de avizare se face de către conducătorii instituțiilor în care aceștia își desfășoară activitatea.(3)Comisia județeană de avizare a studiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) este alcătuită din:a)2 reprezentanți specialiști agronomi din cadrul direcțiilor pentru agricultură județene sau a municipiului București, dintre care unul va fi desemnat președintele comisiei;b)un reprezentant de specialitate economică din cadrul direcțiilor pentru agricultură județene sau a municipiului București – membru;c)un specialist din cadrul Academiei de Științe Agricole și Silvice «Gheorghe Ionescu-Șișești» sau un specialist din cadrul OSPA situate în cadrul altui județ decât cel pe raza căruia este constituită comisia, după caz – membru;d)directorul OSPA – secretar.(4)Modelul procesului-verbal de avizare este prevăzut în anexa nr. 4.(5)Membrii comisiei de avizare răspund de exactitatea datelor și informațiilor conținute în studiile prevăzute la art. 1 alin. (1) avizate și/sau decid refacerea acestora, după caz, de către specialistul care a executat studiul/analizele, fără plată.(6)Avizarea studiilor se face conform normelor metodologice de întocmire, precum și cu respectarea normelor tehnice de încadrare în tip de studio și categorie de complexitate.(7)În cadrul unei ședințe de avizare se supun avizării studii pedologice și agrochimice care stau la baza întocmirii planului de fertilizare și a stabilirii măsurilor agropedoameliorative, necesare realizării amenajamentelor pastorale ale suprafețelor de pajiști permanente, executate la una sau mai multe unități administrativ-teritoriale(la 17-11-2017,
Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 370 din 14 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 17 noiembrie 2017
)
 + 
Articolul 4(1)Se recepționează și se admit la decontare numai studiile avizate favorabil de către comisia de avizare constituită la nivel județean prin decizia directorului direcției pentru agricultură județene și a municipiului București.(2)Studiile prevăzute la art. 1 alin. (1) avizate de către comisia de avizare se recepționează și se întocmește proces-verbal de recepție, pe baza căruia se efectuează decontarea contravalorii înscrise în procesul-verbal de recepție.(3)Modelul procesului-verbal de recepție este prevăzut în anexa nr. 5.(4)Valoarea contractului se calculează pe baza devizului estimativ și urmează să fie actualizată la recepția lucrării, conform modelului situației de plată, prevăzută în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 5(1)În situația în care, în cadrul Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, pe o suprafață de pajiște permanentă au fost realizate studii pedologice și sunt în vigoare, acestea se pun la dispoziția DAJ fără plată.(2)Studiile pedologice și agrochimice necesare întocmirii amenajamentelor pastorale se realizează pe suprafețele de pajiște permanentă, conform metodologiei în vigoare.(3)Studiile pedologice și agrochimice necesare întocmirii amenajamentelor pastorale realizate pentru suprafețele de pajiști permanente, inclusiv pentru suprafețele de pajiști permanente situate în zone eligibile pentru plăți de agromediu și climă, vor fi elaborate cu recomandări referitoare la utilizarea fertilizanților, a substanțelor de protecție a plantelor, precum și la pășunat.(4)În cazul pajiștilor permanente situate în zone eligibile pentru plăți de agromediu și climă, recomandările referitoare la utilizarea fertilizanților, a substanțelor de protecție a plantelor, precum și la pășunat vor fi elaborate astfel încât acestea să fie complementare cerințelor specifice măsurii de agromediu și climă, pe perioada derulării acesteia, fără a depăși recomandările maxime prevăzute în cadrul măsurii.(la 20-09-2018,
Articolul 5 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 1.379 din 18 septembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 20 septembrie 2018
)
 + 
Articolul 6(1)Studiile prevăzute la art. 1 alin. (1) se elaborează în trei exemplare, dintre care un exemplar se predă la DAJ, unul la ICPA București și unul la OSPA.(2)Datele studiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) se predau la ICPA București și în format electronic pe CD-ROM, conform Metodologiei unitare de realizare a bazelor de date națională și județene ale unităților de sol-teren.(3)Studiile prevăzute la art. 1 alin. (1) se predau ICPA București odată cu avizarea întregului studiu pedologic și agrochimic la nivel de unitate administrativ-teritorială, pentru toate categoriile de folosință a terenurilor agricole. + 
Articolul 7Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 1la procedură
– Model -

CONTRACT-CADRU
Nr. … din ……………..
pentru întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și
agrochimice care stau la baza întocmirii planului
de fertilizare și a stabilirii măsurilor agropedoameliorative,
necesare realizării amenajamentelor pastorale ale
suprafețelor de pajiști permanente
I.Părțile contractanteÎntre Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice ………………., denumit în continuare executant, cu sediul în ……………., str. …………… nr. ……, cod poștal …….., județul ……………., având cont de virament nr. ………….. deschis la …………………, cod fiscal nr. ………….., reprezentat prin …………….., director, și …………….., contabil, pe de o parte, șiDirecția Generală pentru Agricultură a Județului ………………, denumită în continuare beneficiar, cu sediul în ……………., str. …………… nr. ……., cod poștal ……., cod fiscal nr. ………, reprezentat prin ………………….., director, și ………………, contabil, pe de altă parte,se încheie prezentul contract.II.Obiectul contractuluiObiectul prezentului contract îl reprezintă ……………………….. .Termenele de execuție, predare și recepționare a studiului, precum și condițiile de realizare sunt prevăzute în prezentul contract.III.Durata contractuluiContractul se încheie pe perioada de realizare a lucrării contractate de către părți, termenul final de prezentare la recepție …………………Înainte cu 5 zile de termenul stabilit va fi anunțat secretarul comisiei de avizare, care va contacta beneficiarul și membrii comisiei de avizare în vederea stabilirii de comun acord a termenului în cadrul căruia se face recepția lucrărilor prezentate, termen care nu va depăși 3 zile de la prezentarea lucrărilor pentru recepție.Beneficiarul are următoarele drepturi:– să solicite ca lucrările prezentate la recepție să corespundă standardelor impuse prin normele metodologice în vigoare;– să utilizeze documentația ce rezultă din executarea prezentului contract, după recepționarea și achitarea integrală în scopul pentru care a fost întocmită;– să solicite executantului să desemneze un responsabil de lucrare care să colaboreze la soluționarea operativă a tuturor problemelor apărute în legătură cu prezentul contract.IV.Valoarea contractuluiValoarea estimată a contractului este de …………. lei, conform devizului estimativ întocmit de executant și care se anexează la prezentul contract.Decontarea studiului în totalitate cu valoarea înscrisă în procesul-verbal de recepție se va face în proporție de 100%, în termenul legal de la virarea sumei de către ordonatorul principal de credit.V.Obligațiile și drepturile părților contractanteExecutantul are următoarele obligații:– să respecte termenul stabilit pentru executarea lucrării contractate;– să aducă la cunoștința beneficiarului colectivul de specialiști desemnat să execute lucrările contractate;– să execute lucrările conform cerințelor impuse prin normele metodologice în vigoare;– să avizeze intern lucrările executate;– să pună la dispoziția beneficiarului toate datele solicitate de acesta în scopul pentru care s-a executat lucrarea;– să prezinte lucrarea în totalitate în forma de prezentare prevăzută de normele de conținut aprobate prin legislația în vigoare;– să respecte cu bună-credință prevederile prezentului contract.Beneficiarul are următoarele obligații:– să respecte termenul stabilit pentru recepția și achitarea lucrărilor;– să împuternicească, prin act intern specific, un responsabil pentru buna derulare a contractului, care să urmărească executarea acestuia și să colaboreze cu executantul pentru soluționarea operativă a tuturor problemelor apărute în legătură cu prezentul contract;– să respecte cu bună-credință prevederile prezentului contract.Executantul are următoarele drepturi:– să prezinte responsabilului beneficiarului problemele tehnice și de altă natură apărute în cursul derulării prezentului contract și să îi solicite sprijinul, în limitele competențelor;– să solicite plata studiilor efectuate în termenul stabilit în prezentul contract.VI.Procedura de recepție a lucrărilorLa înștiințarea beneficiarului despre intenția de înaintare spre recepție a lucrării, executantul este obligat:– să dețină lucrarea în totalitate, în forma prevăzută în normele metodologice aprobate prin legislația în vigoare;– să convoace responsabilul de lucrare și să ia toate măsurile ca acesta să fie prezent la data și locul stabilite pentru recepție;– să asigure toate condițiile pentru recepția lucrării.La primirea înștiințării despre intenția de recepționare a lucrării contractate, beneficiarul este obligat:– să convoace responsabilul de lucrare desemnat și membrii comisiei de avizare și să ia toate măsurile pentru ca aceștia să fie prezenți la data și locul prevăzute pentru recepție;– să asigure toate condițiile pentru recepția lucrării;– să comunice executantului data și ora la care va avea loc recepția lucrării, cu respectarea termenului prevăzut în prezentul contract.VII.Dispoziții finaleContractul se încheie individual pentru fiecare studiu integral. Acesta se poate derula ca execuție, predare și decontare în termen de 2 ani calendaristici, în condițiile prevăzute prin prezentul contract. Pe parcursul derulării contractului, în funcție de cerințele beneficiarului sau de alte cauze obiective, pot apărea modificări printr-un act adițional la prezentul contract.Valoarea contractului, prevăzută la pct. IV, s-a calculat pe baza devizului estimativ și urmează să fie actualizată la recepția lucrării, conform situației de plată. Valoarea finală ce se va achita este cea fixată în procesul-verbal de recepție. Nerespectarea sau executarea necorespunzătoare a obligațiilor contractuale atrage răspunderea părții în culpă, în conformitate cu legea. Eventualele litigii sunt de competența instanțelor judecătorești.În cazul în care finalizarea lucrărilor, pe etape sau în totalitate, devansează termenele din contract, executantul va anunța beneficiarul și membrii comisiei județene de avizare cu 5 zile înainte despre prezentarea pentru recepția lucrărilor executate.

Directorul executiv al Direcției pentru Agricultură a Județului ………….., ……………………. Contabil, ………………… Directorul Oficiului de Studii Studii Pedologice al Județului ………….., …………………….. Contabil, …………………

 + 
Anexa nr. 2la procedurăExecutant ……………………………………..Beneficiar ……………………………………..Denumirea lucrării: Studiu pedologic și agrochimic care stă la baza întocmirii planului de fertilizare și a stabilirii măsurilor agropedoameliorative, necesare realizării amenajamentelor pastorale ale suprafețelor de pajiști permanenteTeritoriul administrativ:Suprafața ha:Scara:Complexitatea ……………….. ha ………… ha ………….Contract nr. ………………….Valoarea devizului estimativ (mii lei):Teren …………………………Birou …………………………Total ………………………….

Nr. crt. Specificare Cod U.M. Cantitatea (nr.) Preț unitar Valoarea (mii lei)
1 Manoperă specialist teren 1 O.M.C.
birou 2 O.M.C.
2 Manoperă tehnician teren 3 O.M.C.
birou 4 O.M.C.
3 Manoperă muncitor 5 O.F.M.
cartograf 6 O.F.C.
4 Deplasare OSPA – T.C. 7 O.M.C.
5 Control tehnic 8 O.M.C.
6 Total manoperă teren 9 * * *
birou 10 * * *
7 Cote cheltuieli indirecte teren 60% x cod 9 11 * * *
birou 50% x cod 10 12 * * *
8 Transport teren 64% x cod 1 13 * * *
9 Total fază teren 14 * * *
fază birou 15 * * *
10 Laborator 16 probe
11 Total teren 17 * * *
12 Total birou 18 * * *
13 TOTAL STUDIU 19
14 TVA 20
15 TOTAL GENERAL

Directorul Oficiului de Studii Pedologice al Județului Contabil Oficiul de Studii Pedologice al Județului………………………………….. ………………………………….. (la 17-11-2017,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 370 din 14 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 17 noiembrie 2017
)

 + 
Anexa nr. 3la procedurăBeneficiar: Direcția pentru Agricultură a Județului ……………………..Lucrarea: Studiu pedologic și agrochimic elaborat în vederea întocmirii planului de fertilizare și a stabilirii măsurilor agropedoameliorative, necesare realizării amenajamentelor pastorale ale suprafețelor de pajiști permanenteTeritoriu administrativ: …………………, județul ……………Faza ……………………Scara …………………..Categoria de complexitate ……………Suprafața …………………………………..

Nr. crt. Operațiunea/denumirea Simbol U.M. Cantitatea Prețul unitar (lei) Valoarea (lei)
A. FAZA TEREN * * * * *
1 Manoperă specialist la faza teren Tab. 5 O.M.C.
Sporuri și reduceri (15% astupat profile) 1.2.2.1.1. O.M.C.
2 Manoperă tehnician (recoltat probe agrochimice maximum o probă la 10 ha – la parcelele dispersate sub 10 ha o probă pe parcelă necesară întocmirii planului de fertilizare) * 0,25 O.M.C./probă
3 TOTAL MANOPERĂ SPECIALIST *
4 Deplasare OSPA – T.C. 1.2.2.1.1.d O.M.C.
5 Control tehnic 1.2.2.1.1.e O.M.C.
6 Alte sporuri și reduceri 1.2.2.1.1. O.M.C.
7 TOTAL SPECIALIST * O.M.C.
8 Manoperă muncitor faza teren Tab. 3 bis O.F.M.
Astupat profile sol (spor 15%) 1.2.2.1.1.f O.F.M.
9 TOTAL MUNCITOR * O.F.M.
10 TOTAL MANOPERĂ TEREN *
11 Cheltuieli transport (64% din manoperă specialist – rândul 1) 1.2.2.1 * * *
12 Cheltuieli indirecte (60% din total manoperă teren – rândul 10) 2.6.1.f * * *
13 TOTAL CHELTUIELI (rândurile 11 + 12) * * * *
TOTAL TEREN (rândurile10 + 13) * * * *
B FAZA BIROU
14 Manoperă specialist pedologie Tab. 10,11 * * * *
punctele 1; 3 1.2.2.2.1.a O.M.C.
punctele 2; 4 (coeficient de reducere) 1.2.2.2.1.b O.M.C.
15 Alte sporuri și reduceri 1.2.2.2.1 etc. O.M.C.
16 Manoperă specialist bonitare (1/2 din suprafață) Tab. 10,11; pct. 3,4 O.M.C.
17 Manoperă tehnician 2.2.3.4 O.M.C.
18 TOTAL MANOPERĂ SPECIALIST * O.M.C.
19 Manoperă cartografie studiu pedologic Tab. 13 O.F.C.
20 Manoperă cartografie bonitare Tab. 13 O.F.C.
21 TOTAL MANOPERĂ CARTOGRAFIE * O.F.C.
22 TOTAL MANOPERĂ FAZA BIROU (rândurile 18 + 21) * * * *
23 Cheltuieli indirecte (50% din valoarea manoperei) (rândul 22) 2.6.1.f * * *
TOTAL BIROU (rândurile 22 + 23) * * * *

Nr. crt. Specificare SCS II A,B U.M. Nr. probe Lei/probă Valoare lei
C. ANALIZE LABORATOR * * * * *
1 Pregătit probe * probe
2 pH în apă distilată (pH) II-18 probe
3 Săruri solubile electroconductanță (EC) II-2 probe
4 Reziduu fix II-2 probe
5 Sodiu schimbabil II-11 probe
6 Suma bazelor (SB) II-13 probe
7 Aciditate hidrolitică (Ah) II-15 probe
8 Aciditate totală (SH) II-17 probe
9 Carbonați (CaCO_3) II-20 probe
10 Carbonați (CaCO_3) activ probe
11 Humus (H) II-21 probe
12 Azot total (N) II-22 probe
13 Materie organică II-23 probe
14 Fosfor solubil în AL (P) II-27 probe
15 Potasiu mobil în AL (K) II-29 probe
16 Aluminiu mobil (Al) II-31 probe
17 Analiză granulometrică (5 fracțiuni) II-36 probe
18 Determinare fracție suplimentară schelet prin cernere II-37 probe
19 Umiditate la 105º C II-39 probe
20 Coeficient de higroscopicitate (CH) II-40 probe
21 Greutate volumetrică (Da) II-41 probe
22 Greutate specifică (D) II-42 probe
23 Echivalentul umidității (EU) II-43 probe
24 Conductivitate hidraulică (K) II-44 probe
25 Rezistență la penetrare (RP) II-45 probe
26 Mineralizare II-32 probe
27 Calciu (Ca) II-3 probe
28 Magneziu (Mg) II-3 probe
29 Sodiu (Na) II-3 probe
30 Potasiu (K) II-3 probe
31 Cloruri II-3 probe
32 Sulfați II-3 probe
33 Bicarbonați II-3 probe
34 Alte analize probe
35 Calcule buletine și indici * probe
TOTAL LABORATOR * analize
A FAZA TEREN
B. FAZA BIROU
TOTAL LUCRARE (A + B)
T.V.A.
TOTAL GENERAL (A + B)

(la 17-11-2017,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 370 din 14 noiembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 17 noiembrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 4la procedură
– Model -

PROCES-VERBAL DE AVIZARE
Nr. ………. din …………….
Comisia constituită conform Deciziei nr. …………. din ……………, în vederea avizării lucrării ………………., având următoarea componență …………….,în urma verificării lucrării a constatat următoarele:1.Condițiile de cantitate și calitate au fost/nu au fost îndeplinite.2.Prețurile și tarifele din situația de plată au fost/nu au fost corect stabilite.3.Termenul de predare a fost/nu a fost respectat.4.Propuneri: …………………………….În urma celor constatate comisia avizează/nu avizează lucrarea.

Membrii comisiei de avizare: …………………….. (numele și prenumele) Secretar, …………………. Semnătura …………… Președinte,

 + 
Anexa nr. 5la procedură

Înregistrat la: Oficiul de Studii Pedologice al Județului ……………………….. Nr. …….. din ………… Direcția pentru Agricultură a Județului ……………………….. Nr. …….. din …………

Subsemnații: ……………….., directorul Oficiului de Studii Pedologice al Județului …………….., contabil la Oficiul de Studii Pedologice al Județului …………….., executant, și …………………., directorul executiv al Direcției pentru Agricultură a Județului ……………… contabil la Direcția pentru Agricultură a Județului ………………, beneficiarÎn Contractul nr. ………. din ……………….. am procedat primul la predarea și secundul la primirea lucrării: Studiu pedologic și agrochimic care stă la baza întocmirii planului de fertilizare și a stabilirii măsurilor agropedoameliorative, necesare realizării amenajamentelor pastorale ale suprafețelor de pajiști permanente, pentru teritoriul administrativ ………………….., în suprafață de ……… ha, categoria de complexitate ………. ha ….. și …… ha ……. la scara de lucru: …….. ha și ……. ha.S-a predat și recepționat studiul în totalitate.Din verificări se constată:1.Condițiile de cantitate și calitate au fost îndeplinite, lucrarea și, respectiv, situația de plată au fost avizate de către comisia de avizare.2.Termenul de predare a fost respectat.3.Alte prevederi contractuale au fost respectate în totalitate.ConcluziiLucrarea ce face obiectul predării-preluării se declară recepționată și urmează să fie decontată 100%, contravaloarea acesteia de ………… lei, conform situației de plată anexate.Plata se face din contul beneficiarului nr. ………….., deschis la Trezoreria ………………, în baza procesului-verbal de recepție și a facturii emise de executant.Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal în ……….. exemplare, dintre care ……….. pentru executant.Data ………………….

Am predat. Director, …………… Contabil, ……….. Am primit Director executiv, ……………. Contabil ………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x