PROCEDURĂ din 29 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 234 din 4 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2400 05/10/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2400 05/10/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 492 29/03/2007
ActulREFERIT DEORDIN 2180 23/11/2007
ActulREFERIT DEPROCEDURA 23/11/2007

de aplicare a prevederilor art. 65 şi 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale, cu modificările şi completările ulterioare



 + 
Articolul 1În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:1. ţară terţă – orice ţară care nu este stat membru al Uniunii Europene şi unde prevederile Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale, denumit în continuare regulament, cu modificările ulterioare, nu se aplică;2. organizaţii de stat – ministere şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale sau locale, căminele de bătrâni şi centrele de plasament pentru minori finanţate integral de la bugetul de stat, care funcţionează potrivit prevederilor legale în vigoare;3. bunuri indispensabile – articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, pături, lenjerie de pat, veselă şi alimente. Nu intră în această categorie produsele alcoolice, tutunul şi produsele pe bază de tutun, cafeaua, ceaiul şi autovehiculele, cu excepţia ambulanţelor;4. bunuri de orice tip – orice bunuri, cu excepţia produselor alcoolice, a tutunului sau a produselor din tutun şi a mijloacelor de transport cu destinaţie comercială. Sunt excluse autovehiculele de orice tip.
 + 
Articolul 2Scutirile de drepturi vamale se acordă cu respectarea condiţiilor prevăzute de regulament, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1) În vederea aprobării organizaţiilor de stat sau a altor organizaţii de binefacere ori filantropice care pot beneficia de scutire de drepturi de import în baza prevederilor art. 65 şi 79 din regulament, cu modificările ulterioare, în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi ale administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se constituie câte o comisie formată din:– preşedinte – director executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau şef al administraţiei finanţelor publice de sector;– membru – director adjunct executiv cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului sau şef administraţie, adjunct al administraţiei finanţelor publice de sector;– membru – şef serviciu/birou juridic.(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului, cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului.
 + 
Articolul 4(1) Organizaţia solicitantă va depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o cerere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, semnată de reprezentantul său legal, în care se vor menţiona denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal şi scopul concret pentru care se solicită aprobarea, însoţită de următoarele documente:a) actul de înfiinţare (copie);b) statutul, după caz (copie);c) codul fiscal (copie);d) referat al administraţiei finanţelor publice în a cărei rază teritorială îşi are sediul social solicitantul, din care să rezulte dacă acesta a respectat disciplina financiară, respectiv că a achitat obligaţiile fiscale şi a depus în termen declaraţiile aferente. Excepţie fac ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale.(2) Comisia va analiza documentele depuse şi va decide asupra aprobării. Aprobarea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, va fi semnată de preşedintele comisiei şi va fi comunicată solicitantului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării documentaţiei la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti.(3) În caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii.
 + 
Articolul 5Aprobarea se acordă doar organizaţiilor ale căror proceduri contabile permit autorităţilor competente să le supravegheze operaţiunile şi care oferă toate garanţiile necesare pentru derularea corespunzătoare a operaţiunilor respective.
 + 
Articolul 6Aprobarea se acordă numai pentru următoarele domenii înscrise în actul de înfiinţare al organizaţiei: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sănătate, filantropie şi voluntariat, elaborarea şi implementarea strategiilor de guvernare şi exclusiv pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevăzute la art. 65 şi 79 din regulament, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 7Aprobarea se prezintă în original la autoritatea vamală, care va menţiona pe verso numărul şi data declaraţiei vamale de punere în liberă circulaţie şi va reţine o copie. Scutirea de drepturi de import se acordă după verificarea îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 8Organizaţiile care primesc aprobarea vor transmite la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv administraţia finanţelor publice a sectorului municipiului Bucureşti, care a dat aprobarea, un raport anual privind activitatea desfăşurată în baza aprobării, respectiv structura şi cantitatea bunurilor importate şi destinaţia acestora.
 + 
Articolul 9În situaţia constatării de către organele teritoriale de control fiscal a nerespectării prevederilor regulamentului, cu modificările ulterioare, organizaţiilor li se anulează aprobarea de către aceeaşi autoritate care a eliberat-o şi care va înştiinţa autoritatea vamală, în vederea încasării drepturilor de import aferente operaţiunilor care au fost efectuate cu încălcarea reglementărilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 10Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificări la entităţile care au beneficiat de aprobare, cel puţin o dată pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare.
 + 
Articolul 11Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa 1la procedură  Denumirea organizaţiei ……………………………..  Codul fiscal ………………………………………  Adresa ……………………………………………  Telefon …………………………………………..  Nr. de înregistrare ………………………………..                                     CERERE    În conformitate cu prevederile art. 65 sau 79 din Regulamentul Consiliului  (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de  drepturi vamale (regulament), cu modificările ulterioare, ale Ordinului  ministrului finanţelor publice nr. 492/2007 şi în baza documentaţiei anexate,  solicităm aprobarea pentru desfăşurarea activităţilor de import în condiţiile  art. 65 sau 79 din regulament, cu modificările ulterioare.     Reprezentantul legal al organizaţiei,   ……………………………………..          (numele şi prenumele)      ……………………………         (semnătura şi ştampila)    Data …………..    ANEXA 2    la procedură  MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE  Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ………………….  Administraţia Finanţelor Publice a Sectorului ………………………                                    DECIZIA                       Nr. …….. din ……………..    În conformitate cu prevederile art. 65 sau 79 din Regulamentul Consiliului  (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de  drepturi vamale (regulament), cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului  ministrului finanţelor publice nr. 492/2007, pe baza documentaţiei depuse şi  înregistrate sub nr. ………………., se aprobă desfăşurarea activităţii  de import în condiţiile art. 65 sau 79 din regulament, cu modificările ulte-  rioare, de către organizaţia ………………, cu sediul social în locali-  tatea ………………, str. ……………………. nr. …….., codul  fiscal ……………., telefon ………….., reprezentată legal de către  ……………………….. .      (numele şi prenumele)                               Director executiv,                              ………………..–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x