de restituire proporţională a taxei de autorizare aferente perioadei de nefunctionare a activităţilor de comercializare a mărfurilor în regim duty-free
1. În cazul autorizaţiilor emise înainte de intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free, pentru desfăşurarea activităţilor de comercializare a mărfurilor în regim duty-free, indiferent de locul de amplasare a magazinelor, se va proceda la restituirea proporţională a taxei de autorizare aferente perioadei de nefunctionare a acestora.2. Perioada de nefunctionare reprezintă pentru magazinele duty-free din aeroporturile internaţionale perioada de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 104/2002, respectiv 11 septembrie 2002, şi până la data la care expira de drept anul de funcţionare pentru care s-a făcut plata taxei de autorizare anuală.Pentru magazinele duty-free situate în punctele de trecere a frontierei de stat terestre şi navale, după locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal, duty-free diplomatice şi de comercializare a mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor, perioada de nefunctionare reprezintă perioada de la data de 10 noiembrie 2002 şi până la data la care expira de drept anul de funcţionare pentru care s-a făcut plata taxei de autorizare anuală.3. Suma de restituit la care are dreptul persoana juridică solicitanta rezultă din următorul calcul: se împarte 10.000 dolari S.U.A. la 365 de zile, iar rezultatul se înmulţeşte cu numărul zilelor de nefunctionare. Suma în dolari S.U.A. rezultată se transforma în lei, potrivit procedurii de la pct. 4.4. Suma în lei care se solicita a fi restituită pentru perioada de nefunctionare a magazinelor în regim duty-free se determina de către persoana juridică solicitanta, prin transformarea sumei în dolari S.U.A., la cursul de schimb stabilit şi comunicat de Banca Naţionala a României în fiecare zi de joi, şi se înscrie în cererea (model prezentat în anexa nr. 1) adresată Direcţiei generale de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat din Ministerul Finanţelor Publice în vederea stabilirii sumei de restituit.Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat analizează modul de calcul al sumei ce se solicita a fi restituită şi întocmeşte în doua exemplare originale avizul (model prezentat în anexa nr. 2), în care înscrie suma stabilită pentru a fi restituită, îşi retine un exemplar al acestui document, iar celălalt exemplar se eliberează persoanei juridice solicitante.5. Persoana juridică solicitanta depune la organul fiscal teritorial competent o cerere de restituire a sumei cuprinse în avizul eliberat de Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat din Ministerul Finanţelor Publice, însoţită de următoarele documente:– o copie a autorizaţiei de funcţionare emise de Ministerul Finanţelor Publice, pentru care s-a efectuat plata taxei;– o copie a ordinului de plată şi a extrasului de cont, care atesta efectuarea plăţii taxei;– originalul avizului eliberat de Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat din Ministerul Finanţelor Publice, prin care s-a stabilit suma de restituit de către aceasta direcţie.6. Restituirea diferenţelor de taxa de autorizare pentru funcţionarea în regim duty-free se efectuează de către organele fiscale competente, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 79/2003, cu modificările ulterioare, şi cu procedura de restituire prevăzută în Normele metodologice referitoare la aplicarea prevederilor din Ordonanţa Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creanţelor bugetare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.785/2002.În situaţia în care persoana juridică în cauza are obligaţii restante la bugetul de stat, organele fiscale competente vor proceda la compensarea acestor obligaţii, după care vor restitui efectiv numai diferenţa de suma rămasă după compensare.7. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedura. + Anexa 1––-la procedura––––-– Model –Denumirea persoanei MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEjuridice solicitante ……… Direcţia generală de politiciCodul fiscal …………….. şi legislaţie privind veniturileSediul ………………….. bugetului general consolidatNr. înregistrare ……/…… Nr. înregistrare …../……..CEREREÎn conformitate cu prevederile art. 8 alin. (4), (5) şi (6) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free, aprobată şi modificată prin Legea nr. 132/2003, solicitam avizul pentru restituirea proporţională a taxei de autorizare, în suma de ………………… lei*), calculată pentru ………. zile, la un curs de ………… lei/dolar S.U.A., aferentă perioadei de nefunctionare ……………….. a magazinului ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. pentru care a fost emisă de către Ministerul Finanţelor Publice autorizaţia de funcţionare în regim duty-free nr. …………….. din data ………………………… .Semnatura şi ştampila Data……………………. ………..–––––Notă … *) Suma se trece atât în cifre, cat şi în litere. + Anexa 2––-la procedura––––-– Model –MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDirecţia generală de politici şi legislaţieprivind veniturile bugetului general consolidatAVIZ Nr. …../……Ca urmare a cererii înregistrate la Ministerul Finanţelor Publice – Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat cu nr. …………../…………………, adresată de către ……………………………. pentru restituirea proporţională a taxei de autorizare aferente perioadei de nefunctionare a magazinului duty-free ………………………………., avizam restituirea sumei de ………………….. lei*), care se va efectua în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 79/2003, cu modificările ulterioare, şi cu procedura de restituire prevăzută în Normele metodologice referitoare la aplicarea prevederilor din Ordonanţa Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creanţelor bugetare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.785/2002.Director general,……………..–––––Notă … *) Suma se trece atât în cifre, cat şi în litere.––-
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.