PROCEDURĂ din 27 iulie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 28 iulie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOUG 68 30/06/2010
ART. 2REFERIRE LAHG 11 16/01/2009
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 614 27/07/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 614 27/07/2010

de restructurare şi reorganizare la nivelul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale



 + 
Articolul 1(1) Prezenta procedură reglementează modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului pentru ocuparea unor posturi din cadrul compartimentelor supuse restructurării/reorganizării, conform legii.(2) Prin compartiment supus restructurării/reorganizării se înţelege acel compartiment a cărui structură organizatorică sau de posturi a fost modificată.(3) În cazul în care, în urma restructurării/reorganizării, în cadrul unui compartiment există mai mulţi funcţionari publici decât posturi alocate, ocuparea acestora se face prin examen, organizat conform prezentei proceduri, susţinut pentru posturi de aceeaşi categorie, clasă şi/sau grad profesional.(4) În cazul în care, în cadrul unui compartiment, astfel cum este definit la alin. (2), există un post de aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional, ocupat de un singur funcţionar public, acesta nu va mai susţine proba de examen, păstrându-şi postul respectiv.(5) Funcţionarii publici preluaţi din cadrul instituţiilor publice desfiinţate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activităţii instituţiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea să se supun prevederilor prezentei proceduri şi se încadrează în categoria personalului supus restructurării şi reorganizării.(6) În cazul în care, în cadrul compartimentului supus restructurării/reorganizării, nu mai există posturi de aceeaşi categorie, clasă şi/sau de acelaşi grad profesional cu posturile ocupate anterior de funcţionarii publici, funcţionarilor respectivi li se va acorda preaviz, fără a mai susţine examenul prevăzut de prezenta procedură, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 2(1) În termen de maximum 5 zile de la data aprobării prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale a statului de funcţii avizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, aferent structurii organizatorice, prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, personalul prevăzut la art. 1 alin. (3) şi (5) care face parte din compartimentele supuse restructurării/reorganizării va fi notificat în scris cu privire la posturile pe care poate candida şi la examenul ce urmează a fi organizat potrivit prezentei proceduri.(2) Notificarea va fi trimisă la sediul instituţiei unde îşi desfăşoară activitatea personalul ce trebuie notificat, precum şi la domiciliul acestuia, după caz.(3) Personalul notificat în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) are la dispoziţie 48 de ore de când a luat cunoştinţă de notificare pentru a-şi exprima în scris opţiunea, în condiţiile art. 4 alin. (4), privind participarea la examenul organizat pentru ocuparea posturilor alocate fiecăruia dintre respectivele compartimente supuse restructurării/reorganizării.(4) La expirarea termenului prevăzut la alin. (1) şi (3) începe procesul de desfăşurare a examenului pentru ocuparea posturilor din compartimentele supuse reorganizării/ restructurării.
 + 
Articolul 3În vederea ocupării posturilor alocate respectivului compartiment supus restructurării/reorganizării, la examenul organizat în condiţiile prezentei proceduri poate participa numai personalul notificat din compartimentele supuse restructurării/reorganizării şi care şi-a exprimat opţiunea în termenul prevăzut la art. 2 alin. (3), cu respectarea următoarelor criterii:a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;c) pregătirea profesională;d) să fi desfăşurat activităţi similare.
 + 
Articolul 4(1) Examenul prevăzut la art. 1 constă în 3 etape succesive, după cum urmează:a) selecţia cererilor, respectiv a dosarelor de înscriere, după caz;b) proba scrisă;c) interviul.(2) Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.(3) Posturile pentru care se organizează examen, condiţiile de participare la examen şi de desfăşurare a examenului, bibliografia şi alte date necesare înscrierii şi desfăşurării examenului se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi vor fi postate pe pagina de internet a acesteia, cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea probei scrise.(4) În vederea participării la examen, în termenul prevăzut la art. 2, candidaţii depun sau, după caz, transmit, pe fax sau pe e-mail, la compartimentul de resurse umane din Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, o cerere de înscriere la examen semnată, întocmită conform modelului care va fi publicat pe pagina de internet a ministerului, însoţită, după caz, de dosarul prevăzut la art. 9.(5) Personalului prevăzut la art. 1 alin. (3), care nu şi-a exprimat opţiunea în condiţiile alin. (4) şi ale art. 2 sau care nu a promovat examenul organizat conform prezentei proceduri, i se acordă preaviz, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 5(1) În vederea organizării şi desfăşurării examenului prevăzut la art. 1, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale se constituie comisii de examen alcătuite din 5 membri, dintre care un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi un reprezentant al sindicatului sau comisiei paritare, după caz, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor alcătuite din 3 membri.(2) Fiecare comisie de examen, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul prevăzut la alin. (1).(3) În situaţia în care Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi/sau sindicatul sau comisia paritară, după caz, nu şi-au desemnat reprezentanţii în comisie, locul acestora va fi ocupat de câte o persoană nominalizată de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.
 + 
Articolul 6(1) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în următoarele cazuri de conflict de interese:a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.(2) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, dacă sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.(3) Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
 + 
Articolul 7(1) Situaţiile de incompatibilitate, precum şi situaţiile de conflict de interese prevăzute la art. 6 se sesizează de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi sau de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului.(2) Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.(3) În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese, actul de desemnare a membrilor comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea membrului aflat în respectiva situaţie.(4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre etapele examenului, procedura de desfăşurare a examenului se reia cu noua componenţă a comisiei.
 + 
Articolul 8(1) Comisia de examen are următoarele atribuţii principale:a) selectează cererile, respectiv dosarele candidaţilor, după caz;b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;c) stabileşte planul interviului şi participă la interviu;d) stabileşte baremul de notare, notează proba scrisă şi interviul pentru fiecare candidat;e) transmite secretarului comisiei rezultatele selecţiei cererilor, respectiv dosarelor şi, după caz, ale examenului, cu menţiunea admis/respins, pentru a fi comunicate candidaţilor.(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.(3) Secretarul comisiei de examen are următoarele atribuţii principale:a) centralizează şi primeşte cererile de înscriere la examen, respectiv dosarele candidaţilor, după caz;b) convoacă membrii comisiei de examen;c) întocmeşte procesul-verbal de desfăşurare a examenului;d) asigură transmiterea către candidaţi a rezultatelor selecţiei dosarelor şi, după caz, ale examenului, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz;e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.(4) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:a) convoacă membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;b) asigură transmiterea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz;c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.
 + 
Articolul 9(1) În vederea participării la examen, candidaţii depun cererea prevăzută la art. 4 şi, după caz, dosarul de examen, care va conţine în mod obligatoriu:a) copia actului de identitate;b) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;c) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice.(2) În termen de maximum două zile de la data expirării termenului de depunere a cererii şi, după caz, a dosarelor, comisia de examen are obligaţia de a selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la examen.(3) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examen, cu menţiunea "admis"/"respins", însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, în termenul prevăzut la alin. (2).(4) Până la expirarea termenului stabilit pentru primirea şi selecţia cererilor, respectiv a dosarelor, după caz, membrii comisiei de examen pot solicita candidaţilor informaţii sau alte documente relevante, pentru desfăşurarea examenului.(5) În termen de cel mult o zi de la data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei de examen, contestaţii care se soluţionează de către comisia de contestaţii în cel mult 12 ore de la înregistrarea acestora.
 + 
Articolul 10Pentru etapele examenului, punctajele se stabilesc după cum urmează:a) pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte;b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
 + 
Articolul 11(1) Proba scrisă se susţine de către candidaţii ale căror cereri, respectiv dosare au fost declarate admise şi constă în rezolvarea unor teste-grilă.(2) Testele-grilă se stabilesc pe baza bibliografiei şi au ca scop testarea cunoştinţelor teoretice necesare ocupării funcţiei pentru care se organizează examenul.(3) În cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice.
 + 
Articolul 12(1) Comisia de examen stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de întrebări pentru proba scrisă, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă.(2) Membrii comisiei de examen răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.(3) Seturile de întrebări se semnează de toţi membrii comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila compartimentului de resurse umane.(4) Comisia de examen stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.(5) Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a examenului, membrii comisiei de examen au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişează la locul desfăşurării examenului, anterior corectării lucrărilor.
 + 
Articolul 13(1) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, fără a depăşi o oră şi jumătate.(2) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de examen prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de examen.(3) Candidatul care a extras plicul cu subiectele îl înmânează preşedintelui comisiei de examen, care îl deschide şi comunică subiectele candidaţilor participanţi la examen.(4) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul în sala de examen a candidaţilor care întârzie sau ale oricăror alte persoane, în afara membrilor comisiei de examen, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de examen, respectiv supravegherea desfăşurării probei.(5) În încăperea în care are loc proba scrisă, pe toată perioada derulării acesteia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (4) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Dacă constată încălcarea acestor dispoziţii, comisia de examen elimină candidatul din sală, înscrie pe lucrare menţiunea "anulat" şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.(7) Sub sancţiunea anulării lucrărilor scrise, acestea se redactează doar pe seturile de hârtie asigurate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, purtând pe fiecare filă ştampila compartimentului de resurse umane. După înscrierea de către candidat a numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta a primei file, acesta se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila compartimentului de resurse umane.(8) La finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisă şi de a semna borderoul special întocmit în acest sens.
 + 
Articolul 14(1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată.(2) Lucrările de la proba scrisă se corectează sigilate.(3) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în procesul-verbal al examenului. Acordarea punctajului final pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.(4) Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al examenului.(5) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen.(6) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (5).
 + 
Articolul 15(1) Lucrările scrise se desigilează după acordarea punctajelor finale la proba scrisă cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (3) şi (5).(2) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi la proba scrisă şi menţiunea "admis" ori "respins" se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz, în termenul prevăzut la art. 16.(3) În vederea depunerii şi soluţionării eventualelor contestaţii, afişarea rezultatelor la proba scrisă se realizează cu cel puţin 24 de ore anterior susţinerii probei interviului.(4) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă şi au dreptul să susţină interviul candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.
 + 
Articolul 16(1) Proba scrisă se notează de la 0 la 100 de puncte, candidatul declarat "admis" fiind cel care a obţinut minimum 50 de puncte.(2) Rezultatele probei scrise se afişează în cel mult 24 de ore la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia.(3) În termen de cel mult o zi de la data afişării rezultatelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei, contestaţii care se soluţionează de către comisia de contestaţii în cel mult 12 ore de la înregistrarea acestora.
 + 
Articolul 17(1) Proba interviului poate fi susţinută doar de către candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă.(2) Interviul se realizează conform planului de interviu, întocmit de comisia de examen în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:a) abilităţile de comunicare;b) capacitatea de analiză;c) abilităţile impuse de funcţie;d) motivaţia candidatului;e) comportamentul în situaţiile de criză.
 + 
Articolul 18(1) Interviul se susţine, de regulă, după expirarea termenului de depunere sau de soluţionare a contestaţiilor, după caz.(2) Data şi ora susţinerii interviului se afişează prin grija secretariatului comisiei de examen.
 + 
Articolul 19(1) În cadrul interviului, membrii comisiei de examen vor adresa întrebări candidatului, cu excepţia celor privind opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.(2) Întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în scris în anexa la procesul-verbal al examenului. Procesul-verbal se semnează de către membrii comisiei de examen şi de către candidat.
 + 
Articolul 20(1) Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute la art. 17 alin. (2) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de examen pentru aceste criterii, prin planul de interviu.(2) Membrii comisiei de examen acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la art. 17 alin. (2). Punctajele se acordă individual de către fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare candidat, şi se notează în borderoul de notare.(3) Prevederile art. 14 alin. (3) şi (5) se aplică în mod corespunzător pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecărui candidat.(4) Punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi la interviu, cu menţiunea "admis" ori "respins", se afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz, în termenul prevăzut la art. 16.
 + 
Articolul 21(1) Punctajul final al examenului se calculează ca medie aritmetică a punctajelor finale obţinute la proba scrisă şi la interviu.(2) Punctajele finale ale examenului, în ordine descrescătoare, sunt înscrise într-un centralizator nominal, în care se menţionează pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de examen.(3) Comunicarea punctajelor finale ale examenului, cu menţiunea "admis" sau "respins", se face în termen de maximum două zile de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz.(4) Se consideră admis la examen candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor prezentei proceduri.(5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).
 + 
Articolul 22Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele finale pot depune contestaţii în termen de o zi lucrătoare de la data afişării acestora.
 + 
Articolul 23Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia şi poate modifica punctajul final acordat de comisia de examen, în situaţia în care constată una dintre următoarele situaţii:a) punctajele de la proba scrisă nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;b) punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului.
 + 
Articolul 24Contestaţia se respinge în situaţia în care comisia de contestaţii constată una dintre următoarele situaţii:a) punctajele de la proba scrisă au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;b) punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului.
 + 
Articolul 25Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse de candidaţi se face prin afişare la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz, imediat după soluţionarea acestora.
 + 
Articolul 26(1) La finalizarea examenului, respectiv la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor ori de soluţionare a acestora se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, care se semnează de membrii comisiei de examen şi de secretarul acesteia.(2) La procesul-verbal privind desfăşurarea examenului se anexează rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale examenului, precum şi, după caz, rezultatele contestaţiilor depuse.
 + 
Articolul 27În situaţia în care termenele prevăzute în prezenta procedură expiră în zile nelucrătoare, acestea se prelungesc până la finalul primei zile lucrătoare care urmează.
 + 
Articolul 28Raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici din compartimentele supuse restructurării/reorganizării care nu se înscriu sau nu se prezintă la examenul organizat vor înceta, cu respectarea prevederilor legale.
 + 
Articolul 29Prezenta procedură se poate aplica, după caz, şi la nivelul instituţiilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x