PROCEDURA din 26 august 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 819 din 6 septembrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulRECTIFICAT DERECTIFICARE 199 26/08/2004
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 211 13/09/2004
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
CAP. 2REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
CAP. 2REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
CAP. 2REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 143 27/07/1999
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 199 26/08/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 199 26/08/2004
ActulRECTIFICAT DERECTIFICARE 199 26/08/2004
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 211 13/09/2004





Notă
Aprobată prin Ordinul nr. 199 din 26 august 2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 819 din 6 septembrie 2004.
1.Obiectivul ProgramuluiObiectivul Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START îl constituie promovarea unui sistem formativ care să faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învățământ și piața forței de muncă, precum și dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicării acestora în structuri economice private, ceea ce constituie o direcție prioritară a Planului Național de Acțiune pentru Tineret în România (PNAT – R).Programul urmărește:● dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoașterea și gestionarea optimă a resurselor, în vederea adaptării rapide la rigorile determinate de globalizarea piețelor și integrarea României în Uniunea Europeană;● creșterea numărului de întreprinzători de succes;● stimularea înființării de noi întreprinderi mici și mijlocii (IMM), precum și îmbunătățirea performanțelor economice ale microîntreprinderilor existente, prin creșterea gradului de pregătire a personalului acestora;● creșterea potențialului de accesare a surselor de finanțare.2.Bugetul Programului2.1.Programul se va derula în două etape, respectiv:2.1.1.etapa I – organizarea și desfășurarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului;2.1.2.etapa a II-a – finanțarea primelor 100 de planuri de afaceri selectate, prin acordarea de microcredite în condiții avantajoase, conform prevederilor stipulate la pct. 2.3.2.2.Pentru realizarea etapei I a programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2004 suma de 2,5 miliarde lei, defalcată astfel:– 2,25 miliarde lei – pentru finanțarea cursurilor de pregătire (inclusiv cheltuielile aferente desfășurării acestora);– 0,50 miliarde lei – pentru asistența tehnică destinată Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (ANIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea și evaluarea Programului.2.3.În cadrul etapei a II-a a Programului se vor finanța primele 100 de planuri de afaceri, selectate prin acordarea de microcredite în condiții avantajoase de către Banca Comercială Română (BCR), conform condițiilor de creditare specifice.3.Beneficiarii ProgramuluiBeneficiază de prevederile Programului: persoanele fizice, persoanele fizice autorizate și persoanele juridice care îndeplinesc, cumulativ, la data depunerii formularelor de înscriere, următoarele criterii de eligibilitate:3.1.Persoanele fizice:a)au vârsta cuprinsă între 18 ani și 35 de ani (neîmpliniți);b)sunt absolvenți ai învățământului liceal sau superior;c)au obținut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere.3.2.Persoanele juridice:a)sunt organizate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)au capital social integral privat;c)au numărul mediu scriptic de personal de până la 9 salariați inclusiv și cifra de afaceri echivalentă cu până la 100.000 euro;d)asociatul unic/asociații/acționarii persoanei juridice beneficiare are/au vârsta cuprinsă între 18 ani și 35 de ani (neîmpliniți) (un singur asociat/acționar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs);e)au maximum un an de la înființare la data depunerii formularului de înscriere;f)au ca obiect principal de activitate, conform clasificării și activității preponderente desfășurate, așa cum rezultă din documentele financiar-contabile, producția de bunuri materiale și/sau prestarea de servicii;g)îndeplinesc criteriul independenței. Sunt considerate independente întreprinderile care nu sunt deținute în proporție de peste 25% din capitalul social sau din drepturile de vot de către o altă întreprindere sau, în comun, de către mai multe întreprinderi care nu sunt întreprinderi mici și mijlocii. Acest prag poate fi depășit în două cazuri:(i)dacă întreprinderea este deținută de instituții publice de investiții, societăți de capital de risc sau investitori instituționali, cu condiția să nu se exercite nici un control individual sau comun;(ii)dacă întreprinderea are capitalul repartizat într-o asemenea manieră încât nu este posibil să se determine cine este deținătorul și dacă întreprinderea declară pe propria răspundere că nu este deținută în proporție de 25% sau mai mult de către o singură întreprindere ori, în comun, de către mai multe întreprinderi care nu se încadrează în definiția pentru întreprinderi mici și mijlocii.Nu beneficiază de prevederile Programului: societățile bancare, societățile de asigurare și reasigurare, societățile de administrare a fondurilor financiare de investiții, societățile de valori mobiliare, agenții economici cu activitate principală de comerț, activități de intermedieri financiare, activități auxiliare intermedierilor financiare, activități de consultanță pentru afaceri și management, activități juridice, de contabilitate și revizie contabilă, consultanță în domeniul fiscal, selecția și plasarea forței de muncă, alte activități prestate în principal întreprinderilor, precum și furnizorii de instruire.3.3.Persoanele fizice sau juridice eligibile nu au mai beneficiat în ultimii 2 ani de alocații financiare de la bugetul de stat. În acest scop, persoanele menționate la pct. 3.1 și 3.2 vor completa declarația pe propria răspundere, prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură.4.Tipurile de ajutor financiar:4.1.Prin Program se organizează și se finanțează în etapa I cursuri de pregătire destinate beneficiarilor eligibili în domenii de interes pentru dezvoltarea capacităților antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoștințelor teoretice și cu aplicabilitate practică necesare începerii și dezvoltării unei afaceri, conform tematicii prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură.4.2.În etapa a II-a a Programului se acordă microcredite de către BCR, pentru finanțarea primelor 100 de planuri de afaceri elaborate de beneficiarii cursurilor de pregătire antreprenorială, selectate de către o comisie de evaluare constituită din specialiști din cadrul ANIMMC, BCR și Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii – S.A. (FNGCIMM).5.În vederea implementării primei etape a Programului, ANIMMC va încheia parteneriate cu instituții publice locale, instituții de învățământ superior sau organizații neguvernamentale, în baza protocoalelor de colaborare încheiate cu fiecare instituție.6.Procedura de înscriere la cursurile de pregătire antreprenorială6.1.Fiecare potențial beneficiar trebuie să completeze integral formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.6.2.În cazul beneficiarilor prevăzuți la pct. 3.1, formularul de înscriere va fi însoțit de următoarele documente justificative:a)copie a buletinului/cărții de identitate al/a solicitantului;b)copie legalizată de pe ultima diplomă de studii;c)declarația pe propria răspundere că nu a mai beneficiat de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedură).6.3.În cazul beneficiarilor prevăzuți la pct. 3.2, formularul de înscriere va fi însoțit de următoarele documente justificative:a)copie a certificatului de înregistrare a solicitantului sau, după caz, a certificatului de înmatriculare, precum și o copie a certificatului de înregistrare fiscală;b)certificat constatator emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul societatea, în care să se menționeze reprezentanții legali ai acesteia, precum și domeniile de activitate principală și secundare ale societății solicitante;c)copie a buletinului/cărții de identitate al/a asociatului unic/asociaților/acționarilor persoanei juridice beneficiare;d)copie legalizată de pe diploma de studii a persoanei menționate la pct. 3.2 lit. d);e)dovada numărului mediu scriptic de personal și a cifrei de afaceri;f)certificate privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetul de stat și bugetele locale, precum și la fondul asigurărilor de stat, asigurărilor sociale de sănătate și asigurărilor sociale de șomaj;g)documentele financiar-contabile din care să rezulte activitatea preponderentă generatoare de venit;h)declarația pe propria răspundere că nu a mai beneficiat de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedură).6.4.Formularul de înscriere, completat, însoțit de documentele justificative, va fi depus la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) – "START" din cadrul ANIMMC, str. Poterași nr. 11, sectorul 4, cod 040623, București. Formularul de înscriere poate fi ridicat de la sediul ANIMMC, fiind disponibil și pe pagina de Internet la adresa: www.mimmc.ro.6.5.Perioada de depunere a formularului de înscriere, însoțit de documentele justificative, va fi anunțată pe pagina de Internet, la adresa: www.mimmc.ro, și în presa locală.7.Procedura de înregistrare, evaluare și selecție a beneficiarilor cursurilor de pregătire antreprenorială7.1.Formularul de înscriere completat, însoțit de documentele justificative, va fi înregistrat în Registrul special al Programului, pentru fiecare centru, menționându-se data, ora și numărul de înregistrare.7.2.Formularele vor fi analizate și selectate, în ordinea datei și orei înregistrării în Registrul special al Programului, pe baza conformității criteriilor de eligibilitate.7.3.Lista beneficiarilor eligibili va fi făcută publică prin afișare la fiecare centru, în termen de 5 zile de la expirarea termenului limită de depunere a formularelor de înscriere.7.4.În vederea implementării corespunzătoare a Programului, se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP), în cadrul ANIMMC. Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuțiile și responsabilitățile vor fi stabilite prin ordin al președintelui ANIMMC.8.Organizarea cursurilor de pregătire antreprenorială8.1.Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfășura în următoarele centre: București, Brașov, Constanța, Craiova, Iași și Timișoara. Aceste cursuri de pregătire antreprenorială vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind prezentată în anexa nr. 1 la prezenta procedură.8.2.Cursurile de pregătire antreprenorială vor avea ca finalitate elaborarea unui plan de afaceri, de către fiecare beneficiar eligibil, într-un termen ce va fi anunțat la încheierea cursurilor.8.3.Prin cursurile de pregătire antreprenorială se vor instrui peste 600 de tineri potențiali întreprinzători.9.Evaluarea și selectarea planurilor de afaceri9.1.Evaluarea planurilor de afaceri se va face de către o comisie de evaluare constituită din specialiști din cadrul ANIMMC, BCR și FNGCIMM. Componența Comisiei de evaluare și regulamentul vor fi aprobate prin ordin al președintelui ANIMMC.9.2.Evaluarea și selectarea planurilor de afaceri vor fi făcute pe baza criteriilor prevăzute în normele de creditare BCR și în normele de garantare ale FNGCIMM.9.3.În urma centralizării punctajului general obținut, vor fi selectate primele 100 de planuri de afaceri pentru a fi finanțate. Autorii lor vor beneficia de microcredite în condiții avantajoase, în valoare de maximum 5.000 euro, pentru implementarea planului de afaceri selectat. Persoanele fizice ale căror planuri de afaceri au fost selectate beneficiază de creditare cu condiția autorizării conform legii – persoană fizică autorizată/societate comercială.9.4.ANIMMC va încheia un protocol de colaborare cu BCR privind Programul START pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare, prin care BCR va asigura creditarea acestor planuri de afaceri în următoarele condiții: termenul de creditare este de 1,5-3 ani, perioada de grație de până la un an, garanții asigurate de către FNGCIMM și prin investiția propriu-zisă a beneficiarului; în condițiile în care aceasta are ca obiect și un bun corporal, dobânda practicată va fi cu două puncte procentuale sub nivelul dobânzii la creditele în lei și cu un punct procentual sub nivelul dobânzii la creditele în valută. + 
Anexa nr. 1la procedurăProgramul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START se va derula în următoarele etape:A.Perioada de promovare: întreaga perioadă de derulare a ProgramuluiB.Perioada de înscrieri: în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea IC.Cursurile se vor desfășura pe parcursul a 3 săptămâni (vineri – sâmbătă – duminică), după următorul orar:● 9,00-11,00 – curs● 11,00-11,30 – pauză● 11,30-13,30 – curs● 13,30-14,00 – pauză● 14,00-16,00 – curs● 16,00-16,30 – pauză● 16,30-18,30 – curs.Tematica cursurilor și desfășurarea acestora pe module:

Nr. crt. Conținutul modulelor de curs Nr. de ore
1. Aspecte legislative privind înființarea firmei 4 ore
Managementul resurselor umane 6 ore
2. Managementul microîntreprinderilor 6 ore
Management financiar 6 ore
3. Marketing 8 ore
Tehnici de negociere 6 ore
4. Accesarea surselor de finanțare și modul de construire a suportului de finațare pentru planul de afaceri 10 ore
5. Planul de afaceri 10 ore
6. Planul de afaceri 8 ore
7. Sesiuni de întrebări 8 ore

D.Elaborarea și depunerea planurilor de afaceri se vor realiza în termen de 10 zile de la terminarea cursurilor.E.Evaluarea și anunțarea planurilor de afaceri ce au fost selectate se vor realiza în termen de 10 zile lucrătoare de la expirarea perioadei de depunere a planurilor de afaceri. + 
TEMATICA DETALIATĂ
1.ASPECTE LEGISLATIVE PRIVIND ÎNFIINȚAREA UNEI FIRMEPrin cercetarea normelor juridice referitoare la formalitățile de constituire a societăților comerciale se definește statutul comerciantului colectiv, în funcție de forma juridică de societate aleasă. Principiul libertății comerțului se aplică, în acest caz, prin opțiunea comerciantului de a alege o anumită formă juridică, în funcție de specificul acesteia privind constituirea, organizarea, funcționarea și încetarea existenței. Noile modificări legislative impun cunoașterea obiectivelor urmărite de legiuitor, precum și a obligațiilor legale ale comerciantului, din momentul constituirii societății comerciale. O importanță deosebită prezintă normele cu caracter financiar și fiscal, în contextul noilor măsuri legislative de adaptare a legislației la cerințele europene. + 
Capitolul I Formalități de înregistrare a societăților comerciale1.1.Alegerea formei de organizare (forma juridică)1.2.Particularități ale formelor de organizare1.3.Aspecte relevante ale modalităților de organizare, în funcție de forma juridică a societății comerciale1.4.Etapele ce trebuie parcurse pentru constituirea unei societăți comerciale1.5.Efectele juridice ale parcurgerii etapelor obligatorii, în conformitate cu procedura de înregistrare a societății comerciale1.6.Jurisprudență în domeniu + 
Capitolul II Legislație fiscală și comercială1.1.Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare1.2.Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii1.3.Legea nr. 571/2003 – Codul fiscal, titlul II „Impozitul pe profit” Jurisprudență în domeniu
2.MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANEFamiliarizarea cursanților cu noțiunile și cu metodologiile proiectării structurilor organizatorice și conducerii organizațiilor, însușirea conceptelor și tehnicilor de comunicare și negociere colectivă, studierea culturii de organizație și a celor mai eficiente tehnici și metode de conducere în concordanță cu aceasta. + 
Capitolul 1 Mediul extern și funcția de personal a firmeiConceptul de mediu. Micromediul firmei. Macromediul firmei. Funcția de personal a firmei. Schimbarea conținutului funcției de personal și constituirea managementului resurselor umane
 + 
Capitolul 2 Managementul resurselor umane: esența, scop, componente2.1.Esența managementului resurselor umane2.2.Managementul grupurilor2.3.Managementul comunicațiilor2.4.Managementul conflictelor2.5.Managementul stresului
 + 
Capitolul 3 Managementul grupurilor3.1.Contextul organizațional3.2.Structura organizațională3.3.Elemente de bază ale conducerii organizației3.4.Grupurile de lucru3.5.Teoriile motivației
 + 
Capitolul 4 Managementul comunicațiilor4.1.Definirea și componentele comunicării interne4.2.Tipologia comunicărilor interne4.3.Deficiențe înregistrate în procesul comunicării4.4.Modalități de perfecționare a comunicării + 
Capitolul 5 Managementul relațiilor industriale5.1.Organizațiile sindicale5.2.Organizațiile patronale5.3.Conflictul de muncă5.4.Revendicările5.5.Greva5.6.Proceduri de restabilire a relațiilor management-sindicate5.7.Tendințe de evoluție a relațiilor management-sindicate
 + 
Capitolul 6 Salarizarea personalului6.1.Evaluarea posturilor6.2.Sisteme, principii și criterii de salarizare6.3.Politica de salarizare a firmei6.4.Forme de salarizare6.5.Negocierile salariale
 + 
Capitolul 7 Prognoza și planificarea resurselor umane7.1.Utilizarea eficientă a forței de muncă7.2.Prognoza și planificarea necesarului de personal
3.MANAGEMENTUL MICILOR AFACERIAprofundarea cunoștințelor privind aspectele esențiale ale teoriei și practicii managementului organizațiilor economice în domeniul complex al afacerilor și al tehnologiei manageriale a viitorului: antreprenoriatul. Însușirea de către cursanți a metodelor și tehnicilor de management și dezvoltarea abilităților absolut necesare pentru a putea conștientiza și valorifica ocaziile favorabile din mediul economic și social al firmei și pentru a se putea impune în competiția pieței + 
Tema 1. – Mediul de afaceri al firmei (1)1.1.Lumea afacerilor: caracteristici, tendințe, dinamică1.2.Forțele economice și influența asupra afacerilor + 
Tema 2. – Mediul de afaceri al firmei (2)2.1.Marile și micile afaceri – conlucrare și confruntare2.2.Restricții, facilități și privilegii în lumea afacerilor + 
Tema 3. – Afaceri: conștientizarea ocaziei favorabile de pe piață3.1.Factorii externi firmei: piața, concurenții, consumatorii, autoritățile3.2.Factorii interni: resursele și managementul + 
Tema 4. – Parteneri și clienți într-o afacere4.1.Caracteristicile de bază ale unei afaceri4.2.Tipologia partenerilor și a clienților într-o afacere + 
Tema 5. – Planificarea în afaceri5.1.Abordarea afacerii: întrebările esențiale5.2.Planificând necunoscutul: premise, obiective, etape, control, efecte + 
Tema 6. – Organizarea firmelor pentru afaceri6.1.Structuri moderne de afaceri6.2.Eficiența organizării: unde, ce, când și cum schimbăm + 
Tema 7. – Decizia în afaceri7.1.Risc și incertitudine în afaceri7.2.Decizie și negociere + 
Tema 8. – Conducerea afacerilor (1)8.1.Echipa: constituire; motivare; coordonare; performanțe8.2.Metode de conducere în afaceri + 
Tema 9. – Conducerea afacerilor (2)9.1.Liderul și arta conducerii afacerii9.2.Gafe în afaceri + 
Tema 10. – Strategii în afaceri10.1.Strategii: caracteristici, variante, evaluare10.2.Modele de analiză strategică în afaceri + 
Tema 11. – Antreprenoriatul – noua tehnologie managerială11.1.Antreprenoriatul – concepte de bază11.2.Structuri antreprenoriale + 
Tema 12. – Antreprenoriatul și inovația economică și socială12.1.Inovația tehnică – inovație socială – inovație economică12.2.Antreprenoriatul în instituțiile publice + 
Tema 13. – Strategii antreprenoriale (1)13.1.Strategia riscului maxim13.2.Strategia imitației + 
Tema 14. – Strategii antreprenoriale (2)14.1.Strategia nișei de piață14.2.Strategia schimbării valorilor și caracteristicilor
4.MANAGEMENTUL FINANCIARCursul urmărește să formeze deprinderea de a integra cunoștințe legate de dezvoltarea și specializarea pieței de capital și bancare cu cele referitoare la modul în care managerul financiar rezolvă aspectele specifice ale activității economico-financiare ale firmei. Problematica seminarului își propune fixarea și dezvoltarea cunoștințelor dobândite de către cursanți, precum și efectuarea de aplicații practice legate de activitatea specifică managementului financiar și bancar.Capitolul I- Managementul financiar. Definiție. Obiective: Importanța managementului financiar; funcția financiară a firmei și responsabilitățile managerului financiar; scopurile firmei; maximizarea valorii firmei ca scopCapitolul II- Mediul decizional al managementului financiar: Structura pieței financiare; tipuri de instrumente financiare; formarea prețului pe piața financiară; instituții ale pieței financiare în România; rolul statului pe piața financiarăCapitolul III- Analiza financiară – baza managementului financiar: Documentele financiare de bază: bilanț, cont de profit și pierdere, tabloul fluxului de numerar; analiza financiară pe baza bilanțului și a contului de profit și pierdere; utilizatorii informațiilor financiare și necesitățile lor de informareCapitolul IV- Concepte financiare de bază: Premisele existenței valorii în timp a banilor; valoarea în timp a banilor: dobânzi, fructificare, actualizare, anuități; legătura dintre valoarea firmei și valoarea în timp a banilorCapitolul V- Decizii financiare în condiții de certitudine: Cadrul strategic al deciziei financiare; decizia de investiții: alegerea variantei optime de proiect; proiecte cu durata de viață diferită; decizia de înlocuire a activelor fixeCapitolul VI- Decizii financiare în condiții de risc și incertitudine: Teoria riscurilor și a profiturilor: riscul și profitul ca obiect al alegerii; prețul titlurilor de valoare, eficiența pieței și a portofoliului, model de evaluare a activelor financiare (CAPM); modalități de asumare și controlare a riscurilor: considerații generale, asumarea controlată a riscului prin folosirea instrumentelor financiare; derivateCapitolul VII- Riscul și valoarea firmei: Riscul, structura și costul capitalurilor firmei; levierul financiar, riscul și structura capitalurilor firmei; stabilirea valorii firmei; necesitate, factori de influență, metode de evaluare; riscul, politica de dividend și valoarea firmeiCapitolul VIII- Strategii financiare pe termen scurt. Managementul ciclului de exploatare: Conținutul ciclului de exploatare; managementul activelor circulante; managementul pasivelor pe termen scurt; strategii financiare pe termen scurtCapitolul IX- Strategii financiare pe termen lung: Finanțarea firmei din surse proprii; finanțarea prin împrumut obligatar; finanțarea prin împrumut bancar; finanțarea prin leasing; planul de finanțare pe termen lungCapitolul X- Strategii dinamice pentru creșterea valorii firmei: Achiziții: fuziuni, preluări; formarea grupurilor; metode de contracarare a achizițiilor; managementul restructurării și lichidării; management financiar internaționalCapitolul XI- Managementul sistemului bancar în România: Activitatea Băncii Naționale a României: natura juridică, atribuții; instrumente ale politicii Băncii Naționale a RomânieiCapitolul XII- Activitatea băncilor – parte a sistemului economic și de afaceri din România: Băncile și mediul de afaceri; autorizarea băncilor în România; principalele operațiuni efectuate de bănciCapitolul XIII- Managementul operațiunilor bancare: Managementul operațiunilor pasive; managementul operațiunilor active; managementul serviciilor bancareCapitolul XIV- Riscul bancar și managementul operațiunilor bancare: Categorii de riscuri și căi de optimizare a managementului activelor în funcție de riscuri; reducerea riscului în activitatea bancară prin corelarea operațiunilor pasive cu cele active5.ACCESAREA SURSELOR DE FINANȚARECursul se predă managerilor de IMM și urmărește să formeze deprinderea de a accesa surse de finanțare, fundamentarea deciziei de investiție, alegerea sursei, formularistica de finanțare, întocmirea unui buget și previziuni financiare.1.Surse de finanțare disponibile IMM2.Fundamentarea deciziei de investiție – modele decizionale și indicatori de eficiență economică a investiției3.Modele decizionale privind alegerea sursei de finanțare4.Întocmirea unei documentații de finanțare6.MARKETINGCursul urmărește dobândirea de cunoștințe științifice în domeniul marketingului prin însușirea de metode, deprinderi și capacități care să permită posibilitatea autoinstruirii în acest domeniu. Creează competențe în domeniile cu care interferează și obligă cursanții să se autoperfecționeze prin contactul permanent cu literatura de specialitate în limbi de circulație internațională și aplicațiile pe calculator.1.Definirea marketingului. Evoluție și specializare1.1.Conceptul de marketing. Caracteristicile marketingului contemporan1.2.Apariția și evoluția marketingului. Domeniile de specializare ale marketingului2.Mediul de marketing2.1.Macromediul de marketing2.2.Micromediul de marketing3.Segmentarea piețelor. Poziționarea produselor3.1.Definirea pieței. Strategii de piață3.2.Segmentarea pieței3.3.Poziționarea și repoziționarea piețelor4.Politica de produs4.1.Conceptul de produs. Ciclul de viață al produsului4.3.Marca. Strategii în domeniul mărcii. Mixul de produs4.5.Portofoliul de produse (B.C.G.)5.Politica de preț5.1.Definirea prețului. Importanța prețului în mixul de marketing5.2.Variabile de care se ține seama în stabilirea prețului5.3.Strategii de prețuri7.TEHNICI DE NEGOCIERE1.Negocieri interne2.Contextul organizațional3.Pregătirea negocierilor4.Desfășurarea negocierilor5.Negocierile individuale6.Comunicarea în negocieri7.Momente cheie și impasuri în negocieri8.Factorul timp9.Încheierea negocierilor10.Postnegocierea11.Personalitatea negociatorului8.ELABORAREA ȘI IMPLEMENTAREA PLANULUI DE AFACERECapitolul 1- Oportunități de afaceri: listă cu domeniile în care se consideră că este oportun a se demara o afacere, legate de activitățile de consultanță și trainingCapitolul 2- Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înființării unei firmeCapitolul 3- Necesitatea consultanței și trainingului managerialCapitolul 4- Studiul pieței interne a serviciilor de consultanță și training managerialCapitolul 5- Planificarea activității firmei5.1.Planificarea structurii organizatorice5.2.Planificarea activitățiiCapitolul 6- Întocmirea documentației necesare înființării unei firmeCapitolul 7- Întocmirea unui plan de afaceri pentru obținerea finanțării în vederea demarării activității firmeiCapitolul 8- Stabilirea tarifelor pentru serviciile prestateCapitolul 9- Calculul cifrei de afaceri critice
 + 
Anexa nr. 2la procedură
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul pentru dezvoltarea
abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor – START
1.Numele și prenumele: ………………………………………2.Sexul Masculin [ ] Feminin [ ]3.Adresa de domiciliu:…………………………………………………………………………………………………………………………Telefon: ……………………….E-mail: ………………………..4.Vârsta: …………………….5.Starea civilă: Necăsătorit/ă [ ] Căsătorit/ă [ ]6.Nivelul educației:Studii liceale (perioada, numele liceului): …………………..Ați absolvit? Da [ ] Nu [ ]Studii tehnice/postliceale (perioada, unitatea de învățământ, specializarea):………………………………………………………..Ați absolvit? Da [ ] Nu [ ]Studii universitare/postuniversitare (perioada, unitatea de învățământ, specializarea):…………………………………………………………Ați absolvit? Da [ ] Nu [ ]7.V-ați implicat în activități de voluntariat? Da [ ] Nu [ ]În ce domeniu? …………………………………………8.Câți dintre oamenii pe care îi cunoașteți au propria lor afacere? …..9.Ce înțelegeți prin activitate antreprenorială? ……………………10.Care sunt, după opinia dumneavoastră, principalele calități necesare unui antreprenor?Detaliați:………………………………………………………..………………………………………………………..………………………………………………………..11.Vă rugăm să completați în tabelul următor datele referitoare la experiența dumneavoastră profesională:

Angajatorul Funcția Perioada

12.Ați încercat vreodată să începeți o afacere proprie? Da [ ] Nu [ ]Ce tip de activitate? ……………………………………………Ce s-a întâmplat cu această afacere? ………………………………13.Aveți o afacere în prezent? Da [ ] Nu [ ]Ce tip de afacere?…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….14.Dacă intenționați să începeți o afacere sau să o extindeți pe cea existentă, ce tip de afacere ați începe/extinde? (Vă rugăm să dați detalii.)…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….15.De cât capital credeți că aveți nevoie ca să începeți sau să extindeți o afacere? Detaliați.…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….…………………………………………………………….16.Estimați suma de bani din fiecare dintre sursele menționate mai jos pe care o puteți folosi în demararea/extinderea afacerii dumneavoastră.Bani personali: ……………………………………………..Împrumuturi sau bani oferiți de familie: ……………………….Împrumuturi sau bani oferiți de prieteni: ………………………Alte surse: ……………… Specificați: …………………….17.Aveți casa, apartamentul sau terenul dumneavoastră personal? Da [ ] Nu [ ]18.Care dintre lucrurile menționate mai jos considerați că reprezintă factorul cel mai important în succesul unei afaceri? (Marcați o singură opțiune.)Banii [ ] Educația [ ] Prietenii [ ] Motivația [ ] Altele [ ]19.Cum apreciați dorința dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea dumneavoastră deja existentă? (Marcați doar un singur răspuns.)Nu știu [ ] Medie [ ] Destul de puternică [ ] Foarte puternică [ ]20.Cum ați auzit de acest program?Presă [ ] Radio [ ] TV [ ] Altele (prieteni, la serviciu etc.) [ ]21.La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială ați mai participat?

Cursul Perioada

22.În ce stadiu va aflați în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriți să o transformați într-o afacere?– Nu am început să lucrez la un plan de afaceri.– Am început documentarea (colectare de materiale și informații) necesară elaborării planului de afaceri.– Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri.– Am elaborat un plan de afaceri.

23.De ce sprijin credeți că aveți nevoie pentru a începe sau extinde o afacere proprie?– Instruire generală în domeniul afacerilor– Consultanță juridică– Consultanță financiar-contabilă– Consultanță în marketing– Consultanță în management– Alt gen de sprijin (specificați) ……………………24.Până în prezent ați solicitat o finanțare sau un credit?Da, care a fost rezultatul solicitării …………..Nu25.Ce v-ați propus să obțineți în urma înscrierii în acest program? (Marcați un singur răspuns.)– Mai multe informații– Acces la finanțare– Punerea în practică a ideii de afaceri26.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că nu am mai beneficiat de finanțare în cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.

Localitatea …………………….. Semnătura aplicantului
Data ……………………………… ………………………………..

 + 
Anexa nr. 3la procedură
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata ………., identificat/identificată cu actul de identitate seria …… nr. ….., eliberat de …… la data de ……., cu domiciliul în localitatea ……., str. ……. nr. …., bl. ….., sc. ….., ap. ……, sectorul/județul ……, în calitate de reprezentant legal al organizației …….., declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete.Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Declar pe propria răspundere că activitățile pentru care solicit finanțarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finanțare de la bugetul de stat.De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii 2 (doi) ani:[ ] nu am beneficiat de ajutor de stat;[ ] am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

Nr. crt. Anul acordării ajutorului de stat Forma ajutorului de stat Instituția finanțatoare Programul prin care a beneficiar de finanțare Cuantumul ajutorului de stat acordat

În conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările și completările ulterioare.

Semnătura autorizată și ștampila solicitantului*) Funcția
……………………………………..
Data semnării ……………………………….
………………………………..

*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal societatea comercială.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x