Notă …
Aprobată prin ORDINUL nr. 491 din 24 martie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 10 aprilie 2020. +
Articolul 1Prezentul ordin reglementează normele privind modul de constituire, organizare, funcționare, componența, atribuțiile, modul de sesizare și procedura de lucru ale consiliului de disciplină. +
Articolul 2Consiliile de disciplină sunt structuri deliberative, fără personalitate juridică, independente în exercitarea atribuțiilor ce le revin, care au competența de a analiza faptele personalului silvic sesizate ca abateri disciplinare și de a propune modul de soluționare, prin individualizarea sancțiunii disciplinare aplicabile sau clasarea sesizării, după caz. +
Articolul 3Consiliile de disciplină se constituie, după cum urmează:a)prin decizia conducătorilor administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului, pentru structurile din subordine, dacă administratorii hotărăsc în acest sens, și pentru structura centrală; … b)prin decizia conducătorilor structurilor din subordinea administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului, numai cu acordul conducătorului administratorului fondului forestier proprietate publică a statului; … c)prin decizia șefului ocolului silvic de regim pentru ocoalele silvice de regim. … +
Articolul 4(1)Consiliile de disciplină prevăzute la art. 3 sunt compuse din 3 sau 5 membri titulari, din care un reprezentant al organizației sindicale reprezentative și cel mult 2 membri supleanți, dintre care unul din partea organizației sindicale, pentru situațiile în care membrii titulari sunt indisponibili, și se numesc prin decizie a conducătorului entității pe o perioadă de 4 ani. În cazul în care personalul entității nu este organizat în sindicat sau sindicatul nu este reprezentativ, în consiliul de disciplină se nominalizează o persoană aleasă de majoritatea personalului angajat în cadrul entităților prevăzute la art. 3; unul dintre membrii consiliilor de disciplină constituite la nivelul centralei Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și la nivelul unităților teritoriale fără personalitate juridică din structura acesteia trebuie să fie consilier juridic.(2)Membrul supleant își desfășoară activitatea în absența unui membru titular din consiliul de disciplină, în cazul absenței motivate a acestuia, al suspendării mandatului membrului titular corespunzător, respectiv în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen.(3)Președintele consiliului de disciplină se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceștia. În situația în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales președinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate juridică sau, în cazul în care acesta nu există, membrul care are cea mai mare vechime în domeniul silvicultură.(4)Consiliul de disciplină are un secretar titular și un secretar supleant, numiți prin aceeași decizie prin care sunt nominalizați și membrii titulari și supleanți, pe o perioadă de 4 ani.(5)Secretarul titular al consiliului de disciplină și secretarul supleant nu sunt membri ai consiliului de disciplină. +
Articolul 5Nu poate fi desemnată ca membru în consiliul de disciplină persoana care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:a)este soț, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoanele care au competența legală de a numi membri în consiliul de disciplină, cu persoanele care au competența legală de a aplica sancțiunea disciplinară sau cu celelalte persoane desemnate membri în consiliu; … b)a fost sancționată disciplinar, iar sancțiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată, conform legii. … +
Articolul 6(1)Mandatul de membru al consiliului de disciplină se suspendă în cazul în care:a)soțul, ruda sau afinul său, până la gradul al patrulea inclusiv, exercită cu caracter temporar funcția care implică competența legală de a numi reprezentanți în consiliul de disciplină ori de a aplica sancțiunea disciplinară, pentru perioada numirii temporare în cadrul entității în care își desfășoară activitatea personalul care are calitatea de membru în consiliul de disciplină, pentru cercetarea administrativă în cauză; … b)este în concediu de odihnă, medical sau alt concediu, este delegat ori detașat în cadrul altei entități ori este suspendat din funcție, pentru perioada concediului, delegării, detașării sau suspendării raportului de serviciu, dar nu mai mult de 6 luni consecutive; … c)consiliul de disciplină a primit o sesizare din partea unei persoane sau cu privire la o persoană angajată în cadrul entității, cu care membrul consiliului de disciplină este soț, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, pentru cercetarea administrativă în cauză; … d)s-a pronunțat în orice mod cu privire la fapta sesizată ca abatere disciplinară anterior propunerii consiliului de disciplină pentru soluționarea cauzei, pentru cercetarea administrativă în cauză; … e)consiliul de disciplină a primit o sesizare îndreptată împotriva sa, pentru cercetarea administrativă în cauză; … f)se află în una dintre situațiile de conflict de interese prevăzute la art. 7, pentru cercetarea administrativă în cauză; … g)solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 60 de zile consecutive, pentru perioada solicitată. … (2)În caz de suspendare a mandatului unui membru al consiliului de disciplină, ședințele se desfășoară cu participarea unuia din cei doi membri supleanți.(3)Membrul consiliului de disciplină care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-f) are obligația de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia cunoștință de existența vreuneia dintre aceste situații. Suspendarea mandatului membrului consiliului de disciplină poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existența uneia dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-f).(4)Cererea de suspendare se face în scris, cu menționarea perioadei pentru care se solicită suspendarea, și se înaintează consiliului de disciplină, împreună cu probele doveditoare ale susținerilor care fac obiectul cererii.(5)Președintele consiliului de disciplină are obligația de a convoca ceilalți membri ai consiliului de disciplină pentru întocmirea unui raport. Raportul consiliului de disciplină se întocmește în lipsa membrului care face obiectul cererii de suspendare, cu menționarea expresă a perioadei pentru care se suspendă mandatul membrului consiliului de disciplină, și se comunică, după caz:a)persoanei prin al cărei act administrativ s-a constituit consiliul de disciplină; … b)membrului consiliului de disciplină care a făcut obiectul cererii de suspendare; … c)persoanei care a solicitat suspendarea, dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b); … d)membrului supleant, în cazul în care acesta va face parte din consiliul de disciplină pe durata suspendării titularului. … (6)În situația în care mandatul membrului care are calitatea de președinte al consiliului de disciplină se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului titularului, președintele consiliului de disciplină se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia. Prevederile art. 4 alin. (3) se aplică în mod corespunzător. +
Articolul 7(1)Membrii și secretarul consiliului de disciplină sunt în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situații:a)au relații cu caracter patrimonial cu persoana a cărei faptă sesizată ca abatere disciplinară este cercetată; … b)interesele patrimoniale personale, ale soțului, soției sau rudelor de gradul I pot influența deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea atribuțiilor corespunzătoare care îi revin potrivit prezentului ordin; … c)se află în raporturi ierarhice directe cu persoana a cărei faptă sesizată ca abatere disciplinară este cercetată; … d)ori de câte ori consideră că integritatea, obiectivitatea și imparțialitatea procedurii disciplinare pot fi afectate. … (2)Prevederile art. 6 alin. (2)-(6) se aplică în mod corespunzător.(3)La prima ședință a consiliului de disciplină pentru analizarea oricărei sesizări adresate acesteia, membrii și secretarul consiliului de disciplină au obligația de a depune o declarație pe propria răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile prevăzute la alin. (1).(4)În situația în care conflictul de interese intervine pe parcursul procedurii disciplinare, membrii și secretarul consiliului au obligația de a actualiza declarația prevăzută la alin. (3) și de a solicita suspendarea mandatului în condițiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. f).(5)Declarațiile se păstrează de către secretarul consiliului. Încălcarea dispozițiilor alin. (3) și (4) constituie abatere disciplinară. +
Articolul 8(1)Mandatul de membru al consiliului de disciplină încetează:a)la data expirării perioadei pentru care a fost desemnat în consiliul de disciplină; … b)la data transferului în cadrul unei alte entități; … c)la data la care a intervenit o situație de incompatibilitate prevăzută la art. 5; … d)la data încetării raportului de serviciu; … e)la data solicitată de persoana nominalizată, prin cerere scrisă. … (2)În caz de încetare a mandatului unui membru al consiliului de disciplină, se numește ca membru titular unul din membrii supleanți și se demarează procedura pentru desemnarea unui alt membru supleant.(3)Membrul consiliului de disciplină care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b) și c) are obligația de a aduce la cunoștința consiliului de disciplină, prin cerere formulată în scris, existența cauzei de încetare a mandatului.(4)Încetarea mandatului membrului consiliului de disciplină poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existența situației prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris și se înaintează consiliului de disciplină, împreună cu orice probe doveditoare ale susținerilor care fac obiectul cererii.(5)Președintele consiliului de disciplină convoacă ceilalți membri ai consiliului de disciplină pentru întocmirea unui raport. Raportul consiliului de disciplină se întocmește în lipsa membrului care face obiectul cererii de încetare a mandatului de membru al consiliului de disciplină și se comunică:a)persoanei prin al cărei act administrativ s-a constituit consiliul de disciplină; … b)membrului consiliului de disciplină care a făcut obiectul cererii de încetare; … c)persoanei care a solicitat încetarea mandatului de membru al consiliului de disciplină, dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b); … d)membrului supleant, în cazul în care a fost numit în consiliul de disciplină ca titular. … +
Articolul 9Pentru activitatea desfășurată în cadrul consiliului de disciplină, membrii și secretarul acestuia au dreptul la o indemnizație lunară de 1%, care se aplică la salariul de bază al fiecăruia și se acordă în lunile în care consiliul de disciplină își desfășoară activitatea. Sporul lunar se acordă de entitatea în cadrul căreia își desfășoară activitatea persoanele menționate, pe baza certificării de către președintele consiliului a desfășurării activității consiliului pe luna respectivă. +
Articolul 10(1)Activitatea consiliului de disciplină are la bază următoarele principii:a)prezumția de nevinovăție, conform căreia persoana împotriva căreia s-a făcut sesizarea este considerată nevinovată pentru fapta sesizată ca abatere disciplinară consiliului de disciplină atât timp cât vinovăția sa nu a fost dovedită; … b)garantarea dreptului la apărare, conform căreia persoana împotriva căreia s-a făcut sesizarea are dreptul de a fi audiată, de a prezenta dovezi în apărarea sa și de a fi asistată sau reprezentată pe parcursul procedurii de cercetare administrativă; … c)contradictorialitatea, conform căreia consiliul de disciplină are obligația de a asigura persoanelor aflate pe poziții divergente posibilitatea de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizat consiliul de disciplină; … d)proporționalitatea, conform căreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanțele săvârșirii acesteia și sancțiunea disciplinară propusă să fie aplicată; … e)legalitatea sancțiunii, conform căreia consiliul de disciplină nu poate propune decât sancțiunile disciplinare prevăzute de lege; … f)unicitatea sancțiunii, conform căreia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancțiune disciplinară; … g)celeritatea procedurii, conform căreia consiliul de disciplină are obligația de a proceda fără întârziere la soluționarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate și a procedurilor prevăzute de lege și de prezentul ordin; … h)obligativitatea opiniei, conform căreia fiecare membru al consiliului de disciplină are obligația de a se pronunța pentru fiecare sesizare aflată pe rolul consiliului de disciplină. … (2)Consiliul de disciplină își desfășoară activitatea numai în baza unei sesizări, în limitele și raportat la obiectul acesteia.(3)Competențele consiliului de disciplină se realizează prin exercitarea de către membrii consiliului a atribuțiilor care le revin, cu respectarea principiilor independenței, stabilității în cadrul consiliului, integrității, obiectivității și imparțialității în analizarea faptelor și luarea deciziilor.(4)Refuzul unui membru al consiliului de disciplină de a-și exprima opinia sau abținerea de la vot pe parcursul cercetării administrative constituie abatere disciplinară și se sancționează conform legii. +
Articolul 11(1)În desfășurarea activității și îndeplinirea atribuțiilor, membrii și secretarul consiliului de disciplină au următoarele obligații:a)să asigure prin activitatea desfășurată respectarea legislației în vigoare, precum și aplicarea principiilor prevăzute la art. 10 alin. (1) în derularea procedurii de cercetare administrativă; … b)să aducă la cunoștința președintelui consiliului de disciplină orice ingerință în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independența sau imparțialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea; … c)să participe la ședințele de lucru, stabilite potrivit procedurii de cercetare administrativă; … d)să respecte confidențialitatea deliberărilor și a datelor cu caracter personal, în condițiile legii; … e)să nu își exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare; … f)să evite orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea și cu persoana a cărei faptă a fost sesizată pe durata procedurii de cercetare administrativă; … g)să respecte regimul incompatibilităților și al conflictului de interese și să aplice prevederile legale privind modalitățile de evitare a conflictului de interese. … (2)Membrii consiliului de disciplină pot absenta de la ședințele de lucru stabilite potrivit procedurii de cercetare administrativă din motive obiective, aduse la cunoștința președintelui consiliului de disciplină, în scris, cu cel puțin două zile înaintea ședinței consiliului de disciplină, fiind înlocuiți de membrii supleanți corespunzători. În cazul în care în această situație se află președintele consiliului de disciplină, acesta va fi înlocuit de membrul supleant corespunzător. Președintele consiliului de disciplină pentru ședința respectivă se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia. +
Articolul 12Atribuțiile consiliului de disciplină sunt:a)administrative; … b)funcționale. … +
Articolul 13(1)Consiliul de disciplină îndeplinește următoarele atribuții administrative:a)alege președintele consiliului de disciplină, în condițiile prezentei proceduri; … b)primește sesizările și toate documentele care îi sunt adresate, după ce au fost înregistrate de secretarul consiliului de disciplină; … c)întocmește procese-verbale, în condițiile prezentei proceduri; … d)întocmește rapoarte, în condițiile prezentei proceduri; … e)întocmește recomandări cu caracter general, la finalizarea procedurilor de cercetare administrativă; … f)emite hotărârea privind sancționarea personalului silvic în sarcina căruia s-au stabilit abateri disciplinare sau clasarea cauzei, după caz; … g)întocmește orice alte înscrisuri în condițiile prezentei proceduri. … (2)Consiliul de disciplină se întrunește în vederea alegerii președintelui în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului președintelui. Alegerea are loc prin vot secret. Este desemnat președinte al consiliului de disciplină membrul care cumulează cele mai multe voturi.(3)Consiliul de disciplină are obligația de a primi, prin secretarul acesteia, orice document care îi este destinat. Acesta se înregistrează în registrul de evidență al consiliului de disciplină. +
Articolul 14Consiliul de disciplină îndeplinește următoarele atribuții funcționale:a)efectuează procedura de cercetare administrativă a faptei sesizate ca abatere disciplinară; … b)propune sancțiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propune clasarea sesizării în condițiile prezentei proceduri, cu votul majorității membrilor consiliului; … c)comunică conducătorului angajatorului hotărârea privind sancționarea sau nesancționarea personalului silvic în sarcina căruia s-au stabilit abateri disciplinare, în maximum 5 zile de la pronunțarea acesteia; prin hotărârea adoptată, consiliul de disciplină propune conducătorului entității angajatoare aplicarea sau neaplicarea sancțiunii disciplinare. … +
Articolul 15Președintele consiliului de disciplină are următoarele atribuții principale:a)stabilește locul, data și ora ședințelor consiliului de disciplină; … b)conduce ședințele consiliului de disciplină; … c)coordonează activitatea consiliului de disciplină și a secretarului acesteia; … d)reprezintă consiliul de disciplină în fața oricăror persoane fizice sau juridice. … +
Articolul 16Secretariatul consiliului de disciplină are următoarele atribuții principale:a)primește și înregistrează documentele adresate consiliului de disciplină în registrul de evidență al consiliului de disciplină; … b)convoacă membrii consiliului de disciplină, precum și orice altă persoană, la solicitarea președintelui acesteia; … c)redactează și semnează toate documentele emise de consiliul de disciplină, alături de membrii acesteia, și ține evidența acestor documente; … d)primește și transmite corespondența consiliului de disciplină; … e)efectuează alte lucrări necesare desfășurării activității consiliului de disciplină, din dispoziția președintelui acesteia. … +
Articolul 17(1)Consiliul de disciplină poate fi sesizat de orice persoană care se consideră vătămată prin fapta unei persoane angajate în cadrul entității care a constituit consiliul de disciplină sau de către conducătorul entității, atunci când i s-a adus la cunoștință despre abaterile disciplinare constatate și stabilite în sarcina unui angajat prin acte de verificare/control și precizată de art. 49 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare.(2)Sesizarea se depune la registratura entității în cadrul căreia persoana își desfășoară activitatea, respectiv la registratura entității la nivelul căreia este constituit consiliul de disciplină competent potrivit prezentei proceduri. Sesizarea se transmite secretarului consiliului de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la înregistrare.(3)Sesizarea se înregistrează de secretarul consiliului de disciplină și se înaintează președintelui consiliului de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării.(4)Președintele consiliului de disciplină dispune convocarea, prin adresă sau e-mail, a membrilor pentru ședința consiliului de disciplină în termen de maximum 5 zile. +
Articolul 18(1)Sesizarea consiliului de disciplină se formulează în scris și trebuie să cuprindă următoarele elemente:a)numele, prenumele, domiciliul sau, după caz, locul de muncă și funcția deținută de persoana care a formulat sesizarea ori denumirea și sediul persoanei juridice, precum și numele și funcția reprezentantului legal; … b)numele și prenumele persoanei a cărei faptă este sesizată ca abatere disciplinară și denumirea entității în care își desfășoară activitatea; … c)descrierea faptei care constituie obiectul sesizării și data săvârșirii acesteia; … d)prezentarea dovezilor pe care se sprijină sesizarea; … e)adresa de corespondență, dacă este alta decât cea prevăzută la lit. a); … f)data; … g)semnătura. … (2)Sesizarea se depune în termen de maximum 1 an și 6 luni de la data săvârșirii faptei sesizate ca abatere disciplinară și trebuie însoțită, atunci când este posibil, de înscrisurile care o susțin. În situația existenței unui raport de control/verificări aprobat/aprobate, prin care se propun sancțiunile prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. e)-g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, persoana care a aprobat raportul/ verificarea are obligația să sesizeze consiliul de disciplină în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la aprobare.(3)În situația în care persoana care formulează sesizarea nu cunoaște informațiile prevăzute la alin. (1) lit. b), sesizarea poate să cuprindă alte elemente de identificare a persoanei ale cărei fapte sunt sesizate ca abateri disciplinare. +
Articolul 19(1)Sesizarea se analizează în consiliul de disciplină, care are în vedere:a)verificarea respectării termenului de depunere a sesizării; … b)identificarea obiectului sesizării și stabilirea competenței de soluționare; … c)verificarea elementelor constitutive ale sesizării și reglementările încălcate. … (2)Sesizarea se clasează, întocmindu-se în acest sens un raport, dacă:a)nu a fost depusă în termenul prevăzut la art. 18 alin. (2); … b)nu conține elementele constitutive prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a)-c), f) și g) sau persoana împotriva căreia s-a făcut sesizarea nu poate fi identificată pe baza elementelor furnizate în conformitate cu art. 18 alin. (3); … c)privește aceeași persoană și aceeași faptă săvârșită în aceleași circumstanțe pentru care s-a desfășurat procedura de cercetare administrativă și s-a propus aplicarea unei sancțiuni disciplinare sau clasarea sesizării. … (3)În situația în care obiectul sesizării nu se circumscrie sferei legale de competență a consiliului de disciplină, acesta transmite sesizarea consiliului de disciplină competent și comunică persoanei care a formulat sesizarea declinarea competenței. Comunicarea se face printr-o adresă semnată de președinte și de ceilalți membri ai consiliului de disciplină, precum și de secretarul acestuia.(4)Dacă există mai multe sesizări cu același obiect, împotriva aceleiași persoane, acestea se conexează.(5)Consiliul de disciplină începe procedura de cercetare administrativă pentru sesizările care nu au fost clasate în condițiile prevăzute la alin. (2). (6)Președintele consiliului de disciplină stabilește data și locul desfășurării următoarei ședințe și dispune convocarea membrilor, a persoanei a cărei faptă a fost sesizată, precum și a persoanei care a formulat sesizarea. +
Articolul 20(1)Procedura cercetării administrative este obligatorie pentru aplicarea sancțiunilor disciplinare prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. e)-g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare.(2)Procedura cercetării administrative constă în:a)audierea persoanei care a formulat sesizarea și a persoanei a cărei faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, a altor persoane care pot oferi informații cu privire la soluționarea cazului; … b)administrarea probelor propuse de părți, precum și, dacă este cazul, a celor solicitate de consiliul de disciplină; … c)dezbaterea cazului. … (3)Pe parcursul cercetării administrative, ședințele consiliului de disciplină sunt publice numai la solicitarea sau cu acordul scris al persoanei a cărei faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară.(4)Persoana care a formulat sesizarea și persoana a cărei faptă a fost sesizată pot participa la cercetarea administrativă personal sau pot fi asistate ori reprezentate de avocați, în condițiile prevăzute de lege. +
Articolul 21Lucrările fiecărei ședințe a consiliului de disciplină se consemnează într-un proces-verbal semnat de președintele și de ceilalți membri ai consiliului de disciplină, precum și de secretarul acestuia. +
Articolul 22(1)Convocarea membrilor consiliului de disciplină se face prin adresă, de către secretarul consiliului de disciplină, la solicitarea președintelui acestuia.(2)Comunicarea adresei prevăzute la alin. (1) se face personal, cu semnătură de primire, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin poșta electronică. Dovezile de comunicare se depun la dosar. +
Articolul 23(1)Convocarea persoanelor care urmează a fi audiate, pentru prezentarea în fața consiliului de disciplină, se face de către președintele consiliului de disciplină, prin citație.(2)Citația prevăzută la alin. (1) este individuală și cuprinde următoarele elemente constitutive, sub sancțiunea nulității:a)numărul de înregistrare și data emiterii; … b)numele, prenumele, domiciliul sau sediul entității unde își desfășoară activitatea și calitatea ori funcția celui citat; … c)numărul și data înregistrării la consiliul de disciplină a sesizării aflate pe rolul consiliului de disciplină; … d)locul, data și ora organizării ședinței; … e)numele, prenumele și semnătura președintelui consiliului de disciplină. … +
Articolul 24(1)Comunicarea citației și a tuturor actelor de procedură se face de către secretarul consiliului de disciplină, personal, cu semnătură de primire, sau prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.(2)Comunicarea citației și a tuturor actelor de procedură prin scrisoare recomandată se face la domiciliul sau reședința celui citat ori la adresa de corespondență. Schimbarea domiciliului uneia dintre părți în timpul cercetării administrative trebuie, sub sancțiunea neluării ei în seamă, să fie adusă la cunoștința consiliului de disciplină.(3)Citația se consideră comunicată părților și în cazul în care destinatarul a refuzat primirea sau nu s-a prezentat la oficiul poștal pentru a o ridica, deși există dovada avizării sale.(4)Citația, sub sancțiunea nulității, va fi comunicată celui citat cu cel puțin 5 zile lucrătoare înaintea termenului stabilit.(5)Prezența persoanei citate în fața consiliului de disciplină, personal sau prin mandatar, acoperă orice vicii de procedură. +
Articolul 25(1)Citația pentru audierea persoanei a cărei faptă face obiectul sesizării se comunică împreună cu un exemplar al sesizării, precum și cu copii ale înscrisurilor depuse de către persoana care a formulat sesizarea, dacă este cazul.(2)După primirea citației, a sesizării îndreptate împotriva sa și a înscrisurilor depuse de persoana care a formulat sesizarea, persoana poate să formuleze o întâmpinare care să cuprindă răspunsul la toate capetele de fapt și de drept ale sesizării, precum și mijloacele de probă prin care înțelege să se apere.(3)Se consideră mijloace de probă, în înțelesul prezentului ordin, înscrisurile și martorii.(4)Persoana care a formulat sesizarea și persoana a cărei faptă a fost sesizată pot cere în scris ca procedura de cercetare administrativă să se desfășoare și în lipsă, pe baza actelor de la dosar, cu excepția termenelor stabilite pentru audiere. +
Articolul 26(1)Persoana care a formulat sesizarea se audiază separat de persoana a cărei faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară. La solicitarea uneia dintre părți și cu acordul celeilalte, audierea se poate realiza în prezența persoanei care a formulat sesizarea și a personalului silvic a cărui faptă a fost sesizată.(2)Audierea se consemnează într-un proces-verbal distinct, care conține întrebările formulate de membrii consiliului de disciplină și răspunsurile persoanei audiate.(3)Procesele-verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri. Adăugările, ștersăturile sau schimbările aduse se semnează în același mod, sub sancțiunea de a nu fi luate în seamă.(4)În timpul audierii persoana care a formulat sesizarea și persoana a cărei faptă este cercetată au obligația de a propune mijloacele de probă pe care le consideră necesare.(5)Dacă persoanele audiate nu vor sau nu pot să semneze, se va menționa acest lucru în procesul-verbal.(6)Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri se menționează în procesul-verbal și nu împiedică desfășurarea cercetării administrative.(7)În procesul-verbal se stabilește în mod obligatoriu termenul până la care mijloacele de probă care nu au fost solicitate în timpul audierii vor mai putea fi invocate în fața consiliului de disciplină, dar nu mai târziu de termenul-limită la care consiliul de disciplină administrează probele.(8)Termenul prevăzut la alin. (7) se comunică persoanei a cărei faptă a fost sesizată, precum și persoanei care a formulat sesizarea. +
Articolul 27Mijloacele de probă care nu au fost solicitate în condițiile art. 25 nu vor mai putea fi invocate în fața consiliului de disciplină. +
Articolul 28Administrarea probelor presupune analizarea probelor propuse în timpul audierii de către persoana care a formulat sesizarea și de către persoana a cărei faptă este cercetată, precum și a probelor pe care consiliul de disciplină le consideră necesare. +
Articolul 29Consiliul de disciplină are obligația de a asigura accesul neîngrădit al persoanei care a formulat sesizarea și al persoanei a cărei faptă a fost sesizată la documentele utilizate în sau rezultate din activitatea consiliului de disciplină privind fapta sesizată ca abatere disciplinară. +
Articolul 30Dezbaterea cazului se face de către consiliul de disciplină pe baza:a)proceselor-verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea și a persoanei a cărei faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară; … b)probelor administrate. … +
Articolul 31(1)Consiliul de disciplină poate să propună, în urma dezbaterii cazului:a)aplicarea uneia dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. e)-g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, în cazul în care s-a dovedit săvârșirea unei abateri disciplinare; … b)clasarea sesizării, atunci când nu se confirmă săvârșirea unei abateri disciplinare. … (2)La individualizarea sancțiunii disciplinare aplicabile persoanei asupra căreia s-a făcut sesizarea, consiliul de disciplină ține seama de:a)cauzele care au determinat săvârșirea abaterii disciplinare; … b)împrejurările în care aceasta a fost săvârșită; … c)gradul de vinovăție; … d)gravitatea, consecințele abaterii disciplinare și mărimea prejudiciului creat; … e)conduita persoanei asupra căreia s-a făcut sesizarea; … f)existența unor antecedente disciplinare ale persoanei asupra căreia s-a făcut sesizarea, care nu au fost radiate în condițiile prevăzute de lege. … (3)În situația în care, prin aceeași sesizare, se semnalează mai multe fapte ca abateri disciplinare săvârșite de aceeași persoană, consiliul de disciplină propune, în urma cercetării administrative, aplicarea unei singure sancțiuni disciplinare, cu luarea în considerare a tuturor abaterilor disciplinare. +
Articolul 32(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la data finalizării procedurii cercetării administrative potrivit art. 48 alin. (2) lit. e)-g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, consiliul de disciplină întocmește un raport cu privire la sesizarea în cauză, care trebuie să conțină următoarele elemente:a)numărul și data de înregistrare ale sesizării; … b)numele complet și funcția deținută de persoana a cărei faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, precum și compartimentul în care aceasta își desfășoară activitatea; … c)numele complet și domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, după caz, locul de muncă și funcția deținută de aceasta; … d)prezentarea pe scurt a faptei sesizate și a circumstanțelor în care a fost săvârșită; … e)probele administrate; … f)propunerea privind sancțiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propunerea de clasare a sesizării; … g)motivarea propunerii; … h)numele complet și semnăturile președintelui și ale celorlalți membri ai consiliului de disciplină, precum și ale membrilor secretariatului acesteia; … i)data întocmirii raportului. … (2)Propunerea prevăzută la alin. (1) lit. f) se formulează pe baza majorității de voturi. Membrul consiliului care are o altă părere va redacta și va semna opinia separată, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină. +
Articolul 33(1)Consiliul de disciplină analizează fapta/faptele prevăzută/prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. e)-g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, și comunică conducătorului angajatorului hotărârea privind sancționarea personalului silvic, în maximum 5 zile de la pronunțarea acesteia; prin hotărârea adoptată și în baza raportului prevăzut la art. 31, consiliul de disciplină propune conducătorului entității angajatoare aplicarea sancțiunii disciplinare.(2)Sancțiunea propusă de consiliul de disciplină în condițiile alin. (1) se stabilește și se aplică de conducătorul angajatorului prin decizie/ordin a/al acestuia, după caz, și se comunică persoanei în cauză în maximum 5 zile.(3)Conducătorul angajatorului poate stabili și aplica și altă sancțiune decât cea propusă prin hotărârea consiliului de disciplină, caz în care acesta prezintă justificarea și își asumă răspunderea.(4)Împotriva sancțiunii aplicate în condițiile alin. (2) sau (3), persoana în cauză poate face contestație la instanța competentă teritorial în termen de 30 de zile de la data comunicării sancțiunii.(5)Sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. a) și b) se radiază de drept în termen de 6 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancțiune disciplinară în acest termen.(6)Radierea sancțiunilor disciplinare se face prin ordin/ decizie emis(ă), în formă scrisă, de conducătorul angajatorului. +
Articolul 34(1)Documentele rezultate din activitatea de cercetare desfășurată de consiliul de disciplină, cu excepția raportului privind propunerea de sancționare, au caracter confidențial și se păstrează de secretariatul acestuia, în situația în care ședințele consiliului de disciplină nu au avut caracter public.(2)Rapoartele privind propunerea de sancționare se publică de către consiliul de disciplină la sediul entității în cadrul căreia persoana își desfășoară activitatea, cu excepția datelor cu caracter personal, așa cum sunt ele definite prin lege.––