PROCEDURĂ din 24 ianuarie 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1098 12/07/2016
ActulINLOCUIT DEORDIN 804 15/03/2010
ActulMODIFICAT DEORDIN 1179 11/09/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 532 03/04/2007 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 24/01/2007
ActulREFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ActulREFERIRE LANORMA 22/01/2004
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 187
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 192
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 84
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 116
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 179
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 187
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 192
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 84
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 116
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 179
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1098 12/07/2016
ActulINLOCUIT DEORDIN 804 15/03/2010
ActulREFERIT DEORDIN 3652 24/12/2009
ActulMODIFICAT DEORDIN 1179 11/09/2007
ART. 9REFERIT DEORDIN 1599 22/10/2009
ART. 9REFERIT DEORDIN 1036 07/07/2008

de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim suspensiv(actualizată până la data de 18 aprilie 2007*)



–––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 19 februarie 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 18 aprilie 2007, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 532 din 3 aprilie 2007.A. Documentul administrativ de însoţire1. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv este permisă numai atunci când transportul este însoţit de documentul administrativ de însoţire, în condiţiile titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, şi ale normelor metodologice pentru aplicarea acestuia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.2. În cazul deplasării produselor accizabile între două antrepozite fiscale în regim suspensiv sau între un antrepozit fiscal şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar, în cazul în care antrepozitul expeditor îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, acest document se întocmeşte în 5 exemplare, care se utilizează potrivit dispoziţiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal.3. În cazul deplasării produselor accizabile între un antrepozit fiscal care îşi desfăşoară activitatea într-un alt stat membru al Uniunii Europene, în calitate de expeditor, şi un antrepozit fiscal, operator înregistrat sau neînregistrat, care îşi desfăşoară activitatea în România, în calitate de primitor, documentul administrativ de însoţire sau un alt document comercial prevăzut în legislaţia acelui stat membru se întocmeşte în 4 exemplare, care se utilizează conform pct. 14 alin. (3) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.4. În cazul deplasării produselor accizabile între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal care îşi desfăşoară activitatea în România, în calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamală vor fi folosite cu rol de document administrativ de însoţire, conform pct. 15 alin. (5) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.B. Organizarea evidenţei documentelor administrative de însoţire1. Documentele administrative de însoţire primite de organele fiscale competente se înregistrează în următoarele evidenţe, organizate în format electronic, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1a) la prezenta procedură:a) evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României;b) evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României;c) evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, care fac obiectul analizei de risc efectuate de Serviciul central de legături;d) evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 4, depus de antrepozitul fiscal, operatorul înregistrat sau operatorul neînregistrat pentru produsele primite în regim suspensiv din Uniunea Europeană.2. Evidenţele se organizează şi se gestionează de compartimentele cu atribuţii în gestiunea documentelor administrative de însoţire.C. Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între două antrepozite fiscale situate pe teritoriul RomânieiI. Gestiunea documentului administrativ de însoţire, transmis de către antrepozitul fiscal expeditor (exemplar 5)1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor, exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire către organul fiscal teritorial în a cărui rază îşi desfăşoară activitatea, denumit în continuare organ fiscal competent.1.1^1. Prin derogare de la dispoziţiile subpct. 1.1, antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a unui municipiu reşedinţă de judeţ sau a municipiului Bucureşti, care aparţin unui antrepozitar autorizat care face parte din categoria contribuabililor mari sau mijlocii, astfel cum sunt definiţi potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire după cum urmează:a) antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul municipiului reşedinţă de judeţ, aparţinând unui contribuabil mare sau mijlociu, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene;b) antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Bucureşti, aparţinând unui contribuabil mijlociu, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti;c) antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, aparţinând marilor contribuabili, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili.––––Subpct. 1.1^1 al Secţiunii I de la Cap. C a fost introdus de pct. 2.1. al art. I din ORDINUL nr. 532 din 3 aprilie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007.1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire se depune în format electronic, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii.1.3. Formatul electronic al documentului administrativ de însoţire se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice.1.4. Programul de asistenţă este pus la dispoziţie contribuabililor gratuit, de către unităţile fiscale, sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.1.5. La aceeaşi adresă pot fi consultate şi condiţiile tehnice care trebuie îndeplinite pentru utilizarea programului de asistenţă.2. Zilnic, compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire, denumit în continuare compartiment de specialitate, preia de la registratura organului fiscal, pe bază de notă de predare-primire, documentele administrative de însoţire şi le înregistrează în evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplar 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României.3.1. În maximum o zi de la preluare, compartimentul de specialitate efectuează o verificare formală a documentelor administrative de însoţire primite şi urmăreşte dacă:a) datele de identificare înscrise în documentul administrativ de însoţire, referitoare atât la antrepozitul expeditor, cât şi la cel primitor, sunt valide, inclusiv valabilitatea autorizaţiilor de antrepozit fiscal;b) produsele înscrise în documentul administrativ de însoţire sunt incluse în listele de produse ce au fost autorizate în prealabil pentru cele două antrepozite fiscale (expeditor şi primitor);c) garanţiile sunt depuse la organele fiscale în condiţiile legii.3.2. În cazul în care din verificări se constată neconcordanţe, compartimentul de specialitate solicită organului de control competent verificarea conformităţii datelor înscrise în exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.3.3. În acest scop, compartimentul de specialitate transmite, în termen de maximum o zi de la verificare, organului de control competent, o listă a documentelor administrative de însoţire care au prezentat neconcordanţe.3.4. Pentru fiecare poziţie din listă se comunică în mod obligatoriu următoarele informaţii:– persoana care a expediat produsul accizabil şi codul de identificare fiscală al acesteia;– datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;– seria şi numărul documentului administrativ de însoţire;– copia exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire;– neconcordanţele constatate.4. Formatul hârtie al documentelor prelucrate se arhivează de către compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire.II. Gestiunea documentului administrativ de însoţire transmis de către antrepozitul fiscal primitor (exemplar 4)1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor, exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, care însoţeşte transportul, către organul fiscal competent în a cărui rază îşi desfăşoară activitatea.1^1. Dispoziţiile subpct. 1.1^1 al pct. I sunt aplicabile în mod corespunzător.––––Subpct. 1^1 al Secţiunii II de la Cap. C a fost introdus de pct. 2.2. al art. I din ORDINUL nr. 532 din 3 aprilie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007.2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratură, pe bază de notă de predare-primire, documentele administrative de însoţire şi le înregistrează în evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României.3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire se preiau în baza de date informaţiile cuprinse în macheta prevăzută în anexa nr. 1b) la prezenta procedură.4. A doua zi după primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire, informaţiile din acesta, preluate potrivit pct. 3, se transmit organului fiscal în a cărui rază teritorială se află antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispoziţie de Direcţia generală a tehnologiei informaţiei.5. Formatul hârtie al documentelor înregistrate se arhivează de către compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire.III. Închiderea circuitului documentelor administrative de însoţire1.1. Circuitul documentelor administrative de însoţire se închide, la nivelul fiecărui compartiment de specialitate, dacă unui exemplar 5 al documentului administrativ de însoţire i se alocă un exemplar 4 corespunzător aceluiaşi transport de produse accizabile, documentele cu regim special având elemente de identificare identice (număr şi serie, antrepozit expeditor, antrepozit primitor, produse accizabile transportate).1.2. În acest caz, aplicaţia generează un mesaj care confirmă închiderea circuitului documentului administrativ de însoţire. Exemplarul tipărit al mesajului generat de sistemul informatic se arhivează de către compartimentul de specialitate, împreună cu exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.1.3. În situaţia în care, informaţiile cuprinse în exemplarul 5 nu coincid cu informaţiile cuprinse în exemplarul 4, documente cu regim special având acelaşi număr şi aceeaşi serie, circuitul documentelor nu poate fi închis.1.4. Atât închiderea circuitului, cât şi orice altă fază intermediară prin care trec documentele administrative de însoţire se înregistrează în evidenţele documentelor administrative de însoţire.2. Dacă, în termen de 45 de zile lucrătoare de la data expedierii produselor accizabile, exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire nu i-a fost alocat, la nivelul compartimentului de specialitate, exemplarul 4 cu elemente de identificare identice, circuitul documentului administrativ de însoţire nu poate fi închis.3. Bilunar, la datele de 1 şi 16 ale fiecărei luni, compartimentul de specialitate transmite organului de control competent:a) situaţia documentelor administrative de însoţire al căror circuit nu a fost închis, ca urmare a lipsei exemplarului 4, care cuprinde:– nr. şi seria documentului administrativ de însoţire;– copia exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire;b) situaţia documentelor administrative de însoţire al căror circuit nu a fost închis, întrucât exemplarul 4 prezenta diferenţe, care cuprinde:– nr. şi seria documentului administrativ de însoţire;– informaţiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire care prezintă diferenţele prevăzute la cap. C pct. II alin. 3;c) situaţia documentelor administrative de însoţire al căror circuit nu a fost închis, întrucât pentru exemplarul 4 nu a putut fi găsit un exemplar 5 corespondent, care cuprinde:– nr. şi seria documentului administrativ de însoţire;– informaţiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, prevăzute la cap. C pct. II alin. 3.IV. Obligaţii declarative ale antrepozitarilor expeditori1. Dacă antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrătoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire, certificat de organul fiscal competent, acesta este obligat să înştiinţeze compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, în termen de 5 zile, potrivit dispoziţiilor art. 189^1 din Codul fiscal.2. Totodată, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevăzut la pct. IV subpct. 1, la organul fiscal competent formularul 122 «Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv», întocmită potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3.––––Subpct. 2 al Secţiunii IV de la Cap. C a fost modificat de pct. 2.3. al art. I din ORDINUL nr. 532 din 3 aprilie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007.V. Gestiunea documentelor administrative de însoţire în cazul antrepozitarilor autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia1. Documentele administrative de însoţire întocmite de antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate, pe toate cele 5 exemplare, de către reprezentantul desemnat de organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea antrepozitarul expeditor.2. Dacă antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se află în localităţi diferite, gestiunea documentelor administrative de însoţire se face potrivit cap. C pct. I sau II, după caz.3. Dacă antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se află în acelaşi loc, documentul administrativ de însoţire se întocmeşte în 3 exemplare, în condiţiile pct. 14 alin. (8) din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare. În această situaţie, antrepozitul fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea.D. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitarI. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 4) sau a altor documente comerciale cu rol de document administrativ de însoţire în cazul produselor accizabile primite în România în regim suspensiv dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene1. În situaţia în care produsele accizabile sunt deplasate în regim suspensiv dintr-un antrepozit fiscal aflat într-un alt stat membru al Uniunii Europene într-un antrepozit fiscal la un operator înregistrat sau neînregistrat aflat în România, primitorul transmite organului fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de însoţire a produsului accizabil.2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratură documentele administrative de însoţire şi le înregistrează în evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 4 pentru produse primite din Uniunea Europeană.3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire care prezintă diferenţe se preiau în baza de date informaţiile cuprinse în macheta prevăzută în anexa nr. 1b) la prezenta procedură şi se tratează potrivit cap. D pct. II lit. A.4. Formatul hârtie al exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire se arhivează de compartimentul de specialitate.II. Gestiunea documentelor administrative de însoţire – exemplarul 4 care prezintă lipsuri şi nereguli pe parcursul circulaţiei în regim suspensiv a produselor accizabileA. În cazul în care România este statul de destinaţie1. Compartimentul de specialitate care primeşte exemplarul 4 al unui document administrativ de însoţire, care conţine pierderi sau lipsuri de produse intervenite pe parcursul transportului şi constatate de autoritatea competentă a unui stat membru, aplică procedura prevăzută la pct. 18^2 alin. (2)-(4) din normele de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.2.1. Compartimentul de specialitate întocmeşte un referat care cuprinde în mod obligatoriu:– numărul şi seria documentului administrativ de însoţire;– datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;– pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentă a statului membru respectiv;– încadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea competentă a statului membru respectiv în situaţiile prevăzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal, cu menţionarea temeiului legal;– stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal.2.2. Referatul se vizează de conducătorul compartimentului de specialitate şi se aprobă de către conducătorul unităţii fiscale, şeful adjunct de administraţie sau directorul executiv adjunct coordonator, după caz.3. În baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o înştiinţare care cuprinde:– numărul şi seria documentului administrativ de însoţire;– datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;– autoritatea competentă a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse;– pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentă a statului membru care se încadrează în situaţiile prevăzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal;– baza de impozitare a accizelor stabilită potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal.4. Compartimentul de specialitate transmite înştiinţarea prevăzută la pct. 3 împreună cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire Serviciului central de legături din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, prin intermediul compartimentului de schimb internaţional de informaţii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice.5. Înştiinţarea prevăzută la pct. 3 împreună cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire se transmit de către Serviciul central de legături din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală autorităţii fiscale competente care a stabilit sau a constatat lipsurile ori pierderile de produse accizabile.B. În cazul în care România este statul în care au fost stabilite sau constatate lipsurile ori pierderile de produse accizabile1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse accizabile, scutite potrivit legislaţiei din statul de destinaţie, precum şi baza de calcul a accizei, împreună cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire, primite de la autoritatea competentă a statului membru de destinaţie al transportului de produse accizabile, se transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.2. După primirea documentaţiei prevăzute la pct. 1, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi calculează acciza datorată, pe baza cotelor aplicabile în România la data când s-au produs pierderile sau a fost înregistrată pierderea.3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi emite Decizia privind stabilirea obligaţiei de plată a accizelor datorate în cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul circulaţiei intracomunitare în regim suspensiv al produselor accizabile, prevăzută în anexa nr. 1c) la prezenta procedură.4. În vederea recuperării accizelor stabilite, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi va aplica, potrivit competenţelor, măsurile pentru recuperarea într-un alt stat membru a creanţelor stabilite prin titluri de creanţă în România.III. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 5) în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, într-un alt stat membru al Uniunii Europene1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire transmis de antrepozitul fiscal expeditor din România, dispoziţiile cap. C pct. I sunt aplicabile în mod corespunzător.2. După înregistrarea în evidenţa documentelor administrative de însoţire – exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, compartimentul de specialitate va efectua analiza de risc.3. Procedura de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar este prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.IV. Obligaţii declarative1. Dacă antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrătoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat de autoritatea fiscală în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea antrepozitul fiscal primitor, antrepozitul fiscal expeditor este obligat să înştiinţeze despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, în termen de 5 zile.2. Totodată, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevăzut la pct. IV subpct. 1, la organul fiscal competent formularul 122 «Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv», întocmită potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3.––––Subpct. 2 al Secţiunii IV de la Cap. D a fost modificat de pct. 2.4. al art. I din ORDINUL nr. 532 din 3 aprilie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007.E. Deplasarea produselor accizabile între un antrepozit fiscal din România şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar sau între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal din România1. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de la un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar către un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României, primitorul transmite către organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea exemplarul 3 al documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamală.2. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal sunt aplicabile în mod corespunzător dispoziţiile cap. D pct. I sau II, după caz.3. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României către un birou vamal de ieşire de pe teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite către organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.4. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire sunt aplicabile în mod corespunzător dispoziţiile cap. D pct. III. + 
Anexa 1a)–––la procedură––––               EVIDENŢA DOCUMENTELOR ADMINISTRATIVE DE ÎNSOŢIRE┌─────────────┬─────────────┬───────────┬───────────────────────────────┬──────┐│Data │ DAI │ Data │Rezultatele verificării formale│Inchi-││înregistrării├─────┬───────┤expedierii │Adresa de transmitere către │dere ││DAI │Seria│Numărul│produselor │organul de control │circu-││ │ │ │ │(nr. şi data) │it │├─────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────┤│ │ │ │ │ │Data ││ │ │ │ │ │ │└─────────────┴─────┴───────┴───────────┴───────────────────────────────┴──────┘
 + 
Anexa 1b)–––la procedură––––Macheta de preluare a exemplarului 4 din documentuladministrativ de însoţire    I. Seria şi numărul documentului administrativ de însoţire┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│Seria │ │├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤│Numărul │ │└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘    II. Date de identificare expeditor┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│Denumirea expeditorului │ │├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤│Cod unic de înregistrare│ │├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤│Cod accize antrepozit │ ││expeditor │ │├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤│Autoritatea competenţa │ ││în administrarea antre- │ ││pozitului expeditor │ │└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘    III. Date de identificare primitor┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│Denumirea primitorului │ │├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤│Cod unic de înregistrare│ │├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤│Cod accize antrepozit │ ││primitor │ │└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘    IV. Cantitatea expediata – de pe faţa documentului administrativ de însoţire(pct. 18a – 22c)┌────────────────────────┬───────────┬─────────────┬───────────────────────────┐│Descrierea produsului │ Cod NC │ Unitatea de │ Cantitatea ││ │ │ măsura │ │├────────────────────────┼───────────┼─────────────┼───────────────────────────┤│ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ ││ │ │ │ │└────────────────────────┴───────────┴─────────────┴───────────────────────────┘    V. Diferente inscrise pe verso-ul exemplarului 4 al documentuluiadministrativ de însoţire┌────────────────────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┐│Descrierea produsului │ Cod NC │ Unitatea de │ Plusuri │ Minusuri ││ │ │ măsura │ │ │├────────────────────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤│ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │└────────────────────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┘
 + 
Anexa 1c)–––la procedură––––   [ Sigla ] ROMÂNIA – MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE                       AGENTIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA             DIRECTIA GENERALĂ A FINANTELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURESTI             SERVICIUL DE ADMINISTRARE A CONTRIBUABILILOR NEREZIDENTI────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Nr. ……../ …………                                    DECIZIE          privind stabilirea obligaţiei de plată a accizelor datorate         în cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate          pe parcursul circulaţiei intracomunitare în regim suspensiv                          a produselor accizabile    CATRE:Denumire/Nume, prenume ………………………….Cod de identificare fiscala ……………………..Adresa completa din tara de rezidenta …………….………………………………………………………………………………………………Cod postal …………………Fax ………………Telefon ……………………E-mail ……………În baza art. 192^2 alin.(2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a pct. 18^2 alin.(5) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII „Accize şi alte taxe speciale” din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare,şi a constatarilor autorităţilor competente, astfel cum acestea sunt inscrise pe verso-ul exemplarului documentului administrativ de însoţire nr. …. ce se returneaza expeditorului, se stabileste obligaţia de plată a accizei, pentru lipsurile sau pierderile constatate pe teritoriul României la transportul în regim suspensiv a produselor supuse accizelor, după cum urmeaza:┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) ││ │ ││Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ ││verso-ul documentului administrativ de însoţire │ ││ │ ││Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ ││form deciziei autorităţii competente a statutului de│ ││destinatie (baza de calcul) │ ││ │ ││Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ ││diferentelor │ ││ACCIZA DATORATA │ ……(lei)││ │ ││TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ ││verso-ul documentului administrativ de însoţire │ ││ │ ││Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ ││form deciziei autorităţii competente a statutului de│ ││destinatie (baza de calcul) │ ││ │ ││Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ ││diferentelor │ ││ACCIZA DATORATA │ ……(lei)││ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ ││verso-ul documentului administrativ de însoţire │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ ││form deciziei autorităţii competente a statutului de│ ││destinatie (baza de calcul) │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ ││diferentelor │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤│ACCIZA DATORATA │ ……(lei)│└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐│TOTAL ACCIZA DATORATA │ ……(lei)│└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘În conformitate cu art. 84 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscala, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul inscris reprezinta titlu de creanta şi constituie instiintare de plată, conform legii.Suma stabilita ca acciza datorata se plateste în termen de 5 zile de la data constatarii pierderilor sau lipsurilor de către organul de control competent.Pentru neachitarea sumei până la termenul precizat mai sus se datorează majorări de intarziere, în condiţiile art. 116 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscala, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Prezenta Decizie de impunere poate fi constata în termen de 30 de zile de la data comunicarii, sub actiunea decaderii, la organul fiscal competent potrivit art.179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, privind Codul de procedură fiscala, cu modificările şi completările ulterioare.Aprobat, Verificat, Întocmit,Functia Functia FunctiaNume, prenume Nume, prenume Nume, prenumeData Data DataSemnatura Semnatura SemnaturaCod MFP:14.13.02.03/pNomenclator┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ Tipul accizei ││crt.│ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1 │Accize pentru bere │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2 │Accize pentru vinuri spumoase │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3 │Accize pentru bauturi fermentate spumoase, altele decat bere şi vinuri │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 4 │Accize pentru produse intermediare │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 5 │Accize pentru alcool etilic │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 6 │Accize pentru tigarete │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 7 │Accize pentru tigari şi tigari de foi │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 8 │Accize pentru tutun de fumat │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 9 │Accize pentru benzina cu plumb │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 10 │Accize pentru benzina fără plumb │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 11 │Accize pentru motorina │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 12 │Accize pentru pacura │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 13 │Accize pentru gaz petrolier lichefiat │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 14 │Accize pentru gaz natural │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 15 │Accize pentru petrol lampant (kerosen) │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 16 │Accize pentru carbune şi cocs │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 17 │Accize pentru energie electrica │└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x