PROCEDURĂ din 23 octombrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1087 din 31 octombrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DERECTIFICARE 694 23/10/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUDECIZIE 775 04/12/2024
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 23/10/2024
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DERECTIFICARE 694 23/10/2024
ART. 1MODIFICAT DERECTIFICARE 694 23/10/2024
ART. 2REFERIT DEDECIZIE 775 04/12/2024
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 775 04/12/2024
ART. 4REFERIT DEDECIZIE 775 04/12/2024
ART. 6REFERIT DEDECIZIE 775 04/12/2024





Notă
Aprobată prin DECIZIA nr. 694 din 23 octombrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.087 din 31 octombrie 2024.
 + 
Articolul 1Sfera de aplicare(1)Prezenta procedură se aplică pentru obligațiile bugetare administrate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).(2)Prin obligații bugetare administrate de ANCOM se înțelege obligațiile bugetare principale reprezentând tarif de monitorizare, tarif de utilizare a spectrului, tarif de utilizare a resurselor de numerotație, contribuție pentru compensarea costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, amendă administrativă, alte sume datorate bugetului ANCOM, precum și obligațiile accesorii aferente acestora, după caz.(3)Debitorii care pot beneficia de facilitățile prevăzute în prezenta procedură sunt toate categoriile de debitori care la data de 31 august 2024 inclusiv figurează în evidențele ANCOM cu obligații bugetare principale restante sau numai cu obligații de plată accesorii restante aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, dacă accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță de urgență, respectiv până la data de 6 septembrie 2024.(4)În categoria debitorilor prevăzuți la alin. (3) se includ și următorii debitori:a)debitorii declarați insolvabili, potrivit legii;b)persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), sau răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de atragere a răspunderii;c)debitorii aflați în procedura insolvenței, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor, cu condiția obținerii de către administratorii speciali/judiciari a acordului creditorilor, ori aflați în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare.(5)În sensul prezentei proceduri, prin obligații bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv se înțelege obligațiile bugetare datorate bugetului ANCOM pentru care s-a împlinit scadența sau termenul de plată până la data de 31 august 2024 inclusiv.(6)Obligațiile bugetare accesorii ce urmează a fi anulate sunt cele calculate de către ANCOM.
 + 
Articolul 2Obiectul facilităților fiscale(1)În baza ordonanței de urgență, ANCOM acordă următoarele facilități fiscale:a)amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii reprezentate de dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii rămase nestinse la data emiterii „Situației privind debitele restante datorate bugetului ANCOM“, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru fiecare debitor care notifică ANCOM conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență;(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
b)anularea obligațiilor de plată accesorii reprezentate de dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii;c)amânarea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data emiterii situației debitelor restante aferente bugetului ANCOM, până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifică organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență și care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență;(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
d)anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență.
(2)Obligațiile de plată accesorii reprezentate de dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii care pot face obiectul facilităților fiscale prevăzute la alin. (1) sunt aferente:a)obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. 1 alin. (5);b)obligațiilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată.(3)În sensul prevederilor art. I alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență, sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor.(4)Prevederile prezentei proceduri nu se aplică obligațiilor bugetare:a)care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date;b)stabilite prin hotărâri penale definitive;c)reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.(5)La verificarea condițiilor prevăzute la alin. (4), ANCOM ia în considerare declarația pe propria răspundere depusă prin notificare/cererea de anulare a unor obligații bugetare. În situația în care se constată că debitorul se află în una din situațiile prevăzute la alin. (4), obligațiile bugetare ce fac obiectul acestor situații nu se anulează.
 + 
Articolul 3Procedura de acordare a amânării la plată(1)Debitorii își exprimă intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată a unor obligații bugetare, respectiv a obligațiilor de plată accesorii și/sau a unui procent din obligațiile bugetare principale, după caz, potrivit ordonanței de urgență, prin depunerea unei notificări privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, la registratura ANCOM sau prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, ori transmisă prin poșta electronică, semnată cu certificat digital, la adresa registraturaonline@ancom.ro.(2)După primirea notificării prevăzute la alin. (1), ANCOM procedează la efectuarea stingerilor, compensărilor și oricăror alte operațiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligațiilor bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității potrivit art. II, IV și XVI din ordonanța de urgență.(3)După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, ANCOM emite și comunică debitorului „Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații“ și „Situația debitelor restante aferente bugetului ANCOM“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură, care se eliberează pe baza datelor existente în evidența ANCOM.(4)În cazul în care există neconcordanțe între sumele înscrise în „Situația debitelor restante aferente bugetului ANCOM“ și evidența contabilă proprie a debitorului, debitorul poate solicita punerea de acord a acestora în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data comunicării „Situației debitelor restante aferente bugetului ANCOM“. După clarificarea neconcordanțelor, ANCOM întocmește în două exemplare „Procesul-verbal de punere de acord“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, precum și decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii și noua „Situație privind debitele restante datorate bugetului ANCOM“.(5)După întocmirea procesului-verbal de punere de acord sau în cazul în care debitorul nu solicită clarificarea neconcordanțelor în termenul prevăzut la alin. (4), ANCOM emite „Decizia de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta procedură, precum și „Adresa de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilor“ sau „Adresa de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării reținerilor“, după caz, adresată instituțiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare și/sau terților popriți care dețin/datorează sume de bani debitorului, ori, după caz, „Înștiințarea de respingere a notificării“, prevăzută în anexa nr. 5 la prezenta procedură, dacă debitorul nu se încadrează în niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art. II, IV și XVI din ordonanța de urgență.(6)Notificările depuse anterior publicării prezentei proceduri în Monitorul Oficial al României, Partea I, se soluționează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data publicării.(7)Notificarea depusă în condițiile alin. (1) va cuprinde cel puțin următoarele elemente:a)datele de identificare a debitorului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail;b)obiectul notificării, respectiv intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), cu precizarea exactă a prevederilor legale la care debitorul consideră că se încadrează;c)data și semnătura debitorului/reprezentantului legal/ împuternicitului.(8)De la data emiterii deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare, pentru obligațiile de plată accesorii, și/sau a unui procent din obligațiile bugetare principale, după caz, care fac obiectul amânării la plată:a)nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;b)nu se efectuează stingerea până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, după caz.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(9)În situația în care pe perioada amânării la plată se emite decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii care cuprinde obligații de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), ANCOM emite, odată cu această decizie, și „Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, prevăzută în anexa nr. 6 la prezenta procedură, prevederile alin. (3), (4) și (8) aplicându-se în mod corespunzător ori de câte ori este cazul. Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM înlocuiește decizia emisă anterior. Amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii și/sau a unui procent din obligațiile bugetare principale, după caz, se acordă în baza notificării inițiale.(10)În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de amânare la plată a unor obligații bugetare, se constată erori în conținutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situație, ANCOM emite decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare.(11)În situația în care debitorul nu depune cererea de anulare a unor obligații bugetare până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, ANCOM emite și comunică „Decizia de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, prevăzută în anexa nr. 7 la prezenta procedură.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(12)Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare nu este obligatorie, ci are drept scop obținerea efectelor prevăzute la alin. (8).
 + 
Articolul 4Procedura de acordare a anulării obligațiilor de plată accesorii(1)Anularea unor obligații bugetare se solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat ANCOM conform art. 3 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta procedură, depusă la registratura ANCOM sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, ori transmisă prin poșta electronică, semnată cu certificat digital, la adresa registraturaonline@ancom.ro. Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024 inclusiv.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(2)Procedura vizează anularea tuturor obligațiilor bugetare prevăzute la art. II, IV și XVI din ordonanța de urgență.(3)Condițiile de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale datorate bugetului ANCOM restante la data de 31 august 2024 inclusiv sunt următoarele:a)toate obligațiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv se sting prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024;(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
b)sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de ANCOM, cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024;(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
c)debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute la lit. a) și b), dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(4)În aplicarea prevederilor art. II din ordonanța de urgență, obligațiile de plată accesorii ce pot face obiectul anulării sunt, în mod cumulativ:a)aferente obligațiilor bugetare principale al căror termen de prescripție a dreptului de a cere executarea silită conform Codului de procedură fiscală nu s-a împlinit;b)datorate și nestinse la data de 31 august 2024 inclusiv.(5)Condițiile de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 și stinse până la această dată sunt următoarele:a)sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de ANCOM, cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024;(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
b)debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condiției prevăzute la lit. a), dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(6)Condițiile de anulare a unui procent din obligațiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, datorate de persoanele fizice, sunt următoarele:a)în situația în care debitul principal este mai mic de 5.000 de lei inclusiv, pentru anularea unui procent de 50% din obligațiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, este necesară stingerea în procent de 50% a acestora, prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare inclusiv, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024;(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
b)în situația în care debitul principal este mai mare de 5.000 de lei, pentru anularea unui procent de 75% din obligațiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, este necesară stingerea acestora în procent de 25% prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare inclusiv, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(7)Accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv datorate de persoanele fizice se anulează după îndeplinirea condiției prevăzute la alin. (6) lit. a) sau b), după caz.(8)Debitorii care au obligații de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată, în condițiile legii, la data de 31 august 2024 inclusiv, ale cărei efecte nu au încetat și care intenționează să beneficieze de anularea unor obligații bugetare potrivit art. II, IV și XVI din ordonanța de urgență vor face mențiuni cu privire la renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal în notificarea și/sau cererea de anulare a unor obligații bugetare.(9)Renunțarea la efectele suspendării executării silite are drept scop aplicarea dispozițiilor art. II, IV și XVI din ordonanța de urgență și nu dă dreptul ANCOM de a începe sau continua procedura de executare silită.(10)Cererea de anulare a unor obligații bugetare cuprinde cel puțin următoarele:a)datele de identificare a debitorului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail;b)obiectul cererii, respectiv anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM, cu precizarea facilităților solicitate, prevăzute la art. II, IV și XVI din ordonanța de urgență;c)declarația pe propria răspundere că debitorul se află/nu se află în vreuna din situațiile prevăzute la art. XVIII alin. (1) din ordonanța de urgență;d)data și semnătura debitorului/reprezentantului legal/ împuternicitului.(11)În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a unor obligații bugetare, ANCOM:a)analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. II, IV și XVI, după caz, din ordonanța de urgență;b)emite și comunică, dacă este cazul, „Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații“, în vederea actualizării obligațiilor de plată accesorii ce pot face obiectul anulării;c)reface evidența contabilă în situația în care au fost stinse obligații bugetare ce pot face obiectul anulării;d)emite „Decizia de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, prevăzută în anexa nr. 9 la prezenta procedură, sau „Decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, prevăzută în anexa nr. 10 la prezenta procedură, după caz.(12)Înainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare, ANCOM audiază debitorul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, ocazie cu care îi indică condițiile ce nu au fost îndeplinite.(13)În situația în care au fost stinse obligațiile de plată datorate bugetului ANCOM începând cu data de 6 septembrie 2024, ce pot face obiectul anulării, se naște dreptul de restituire al debitorului, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.(14)Obligațiile de plată datorate bugetului ANCOM nu se restituie în situația în care acestea au fost stinse înainte de data de 6 septembrie 2024.(15)Pentru debitorii care nu au notificat ANCOM cu privire la intenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM se aplică în mod corespunzător prevederile art. 165 din Codul de procedură fiscală cu privire la ordinea de stingere a obligațiilor fiscale, urmând ca obligațiile de plată accesorii să se restituie potrivit alin. (13).(16)În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM, se constată erori în conținutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situație, ANCOM emite „Decizie de modificare a deciziei de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, prevăzută în anexa nr. 11 la prezenta procedură.
 + 
Articolul 5Retragerea notificării/cererii de anulare a accesoriilor(1)Notificarea depusă potrivit art. 3 poate fi retrasă de debitor oricând, prin depunerea în acest sens a unei cereri la ANCOM. ANCOM comunică debitorului „Decizia prin care se ia act de retragerea notificării și se desființează decizia de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta procedură.(2)Cererea de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM poate fi retrasă de debitor oricând, prin depunerea în acest sens a unei cereri la ANCOM. Prin retragerea cererii, debitorul își menține dreptul de a depune o nouă cerere de anulare a acestora, cu respectarea condițiilor prevăzute în acest sens de ordonanța de urgență. + 
Articolul 6Dispoziții finale(1)Deciziile prevăzute de prezenta procedură se emit de către ANCOM, în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează la dosarul acestuia.(2)Aceste prevederi sunt aplicabile și înștiințării prevăzute la art. 3 alin. (5).(3)În situația în care unui debitor i s-a comunicat o decizie de respingere a cererii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM, iar ulterior îndeplinește condițiile prevăzute de ordonanța de urgență, acesta poate depune o nouă cerere de anulare a acestora până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv.(la 10-12-2024,
sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul 1 din DECIZIA nr. 775 din 4 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1240 din 10 decembrie 2024
)
(4)Prevederile prezentei proceduri se aplică în mod corespunzător și pentru notificările privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM ori cererile de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM depuse după data de 6 septembrie 2024 și până la intrarea în vigoare a prezentei proceduri.
 + 
Articolul 7AnexeAnexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa nr. 1la procedură
NOTIFICARE
privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
A.Datele de identificare a debitoruluiCodul de identificare fiscală/Codul de înregistrare fiscală/Codul unic de înregistrare/CNP ……………………………………………..Denumirea/Numele și prenumele …………………………………………….Domiciliul fiscal: județul/sectorul ……………………., localitatea ……………………, str. ………………………….. nr. ……, bl. ….., sc. …., ap. ……Telefon …………………., fax ………………., e-mail …………………………………….B.Datele de identificare a reprezentantului legal/împuternicituluiNumele și prenumele ………………………………………………………..C.Obiectul notificăriiIntenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM conform prevederilor art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență:

Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 [art. XI alin. (1) coroborat cu art. II din ordonanța de urgență]
Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 și stinse până la această dată [art. XI alin. (1) coroborat cu art. IV din ordonanța de urgență]
Anularea unui procent din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în funcție de cuantumul acestora cuprins în situația debitelor restante aferente bugetului ANCOM, în cazul debitorilor persoane fizice [art. XI alin. (1) coroborat cu art. XVI din ordonanța de urgență]

D.Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal

Număr document suspendare
Dată document suspendare
Denumirea obligației bugetare Suma (lei)
………………….
………………….

E.Anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legiiDate de identificare a debitorului principal

Codul de identificare fiscală
Denumirea/Numele și prenumele
Cuantumul obligațiilor bugetare pentru care a fost atrasă răspunderea (lei)

F.Prin prezenta cerere declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la falsul în declarații, că:[ ] nu datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, stabilite prin hotărâri penale definitive sau reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.[ ] datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, potrivit Dosarului penal nr. …../stabilite prin Hotărârea penală definitivă nr. …. din data de ………….. pronunțată de ………………../reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, conform …….(tipul actului)….. nr. ……………….. din data de …………… emis de …………….SemnăturaDocument care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) + 
Anexa nr. 2la procedură
SITUAȚIA
debitelor restante aferente bugetului ANCOM nr. ……./data ………
Ca urmare a Notificării nr. ………….. din data de …………….., se certifică prin prezenta că:Denumirea/Numele și prenumele …………………………………………..Codul de identificare fiscală/Codul de înregistrare fiscală/Codul unic de înregistrare/CNP …………………………………………….Domiciliul fiscal: județul ………………………………….., localitatea ……………………………………………….., sectorul …………………., str. ……………………… nr. …….., bl. ………., sc. ……, et. ……, ap. ………Obligații bugetare administrate de ANCOMSus-numitul debitor figurează în evidențele ANCOM cu următoarele obligații bugetare, restante la data eliberării prezentei:

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

din care:

 + 
Capitolul IObligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentei situații, conform art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

 + 
Capitolul IIDobânzile, penalitățile și toate accesoriile, rămase nestinse la data eliberării prezentei situații, aferente obligațiilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată, conform art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4
1.
2.
……..
Total general

 + 
Capitolul IIIObligații bugetare cu termene de plată cuprinse între data de 1.09.2024 și data eliberării prezentei situații, rămase nestinse la data eliberării situației

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

 + 
Capitolul IVObligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 datorate de persoanele fizice

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații,

AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Prezenta situație se eliberează în vederea stabilirii obligațiilor bugetare ce pot forma obiect al amânării la plată a obligațiilor accesorii în conformitate cu prevederile art. II și IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

 + 
Anexa nr. 3la procedură
PROCES-VERBAL DE PUNERE DE ACORD
încheiat astăzi, ………/……./…………., la sediul ……………..
Subsemnatul(a), ……………………………………., având funcția de ………………………….. în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului …………………………………, am procedat la clarificarea neconcordanțelor existente între evidența debitorului și sumele înscrise în Situația debitelor restante aferente bugetului ANCOM. Drept urmare, am constatat că ………………………………………… figurează în evidența ANCOM cu următoarele obligații ce pot face obiectul anulării prevăzute de art. II, IV și XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, conform Situației debitelor restante aferente bugetului ANCOM nr. …………. din data de …………….:Alte mențiuni: ……………………………………………………………Obiecțiile debitorului: …………………………………………………….

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

Debitor/Împuternicit …..,……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

 + 
Anexa nr. 4la procedură
DECIZIE
de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele …………………………………………….Adresa …………………………………………………………………………Codul de identificare fiscală/CNP …………………………………………În temeiul prevederilor art. VI alin. (5) lit. a) și/sau, după caz, art. XVI alin. (…) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,luând în considerare motivele de fapt ……………………………………….,având în vedere Notificarea nr. …… din data de …………….., înregistrată la ANCOM cu nr. ……… din data de ……………………..,luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. II, IV sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se acordă amânarea la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM^1 prevăzute la art. …… din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, în sumă totală de ………………….. lei, reprezentând:

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)^1 Se vor menționa:a)obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;

b)obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv. + 
Anexa nr. 5la procedură
ÎNȘTIINȚARE
de respingere a notificării
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele ……………………………………………Adresa …………………………………………………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………………………………………..În temeiul prevederilor art. VI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,având în vedere Notificarea dumneavoastră nr. …………… din data de ……………, înregistrată la ANCOM cu nr. …………… din data de …………………………,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se respinge notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM.Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusă de dumneavoastră: ……………………………………………….Temeiul de drept: ………………………………………………Mențiuni privind audierea debitorului: ………………………………………………………………….

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

 + 
Anexa nr. 6la procedură
DECIZIE
de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele ……………………………………………Adresa …………………………………………………………………………Codul de identificare fiscală/CNP ……………………………………………În temeiul prevederilor art. VI alin. (5) lit. a) și/sau, după caz, art. XVI alin. (…) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,luând în considerare motivele de fapt …………………………………………………………….,vă comunicăm că Decizia de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM nr. ……. din data de ……… se modifică după cum urmează:Se acordă amânarea la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM^1, în sumă totală de ………………….. lei, reprezentând:

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

^1 Se vor menționa:a)obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b)obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.Prezenta decizie înlocuiește Decizia nr. …………….. .Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) + 
Anexa nr. 7la procedură
DECIZIE
de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele …………………………………………….Adresa ………………………………………………………………………Codul de identificare fiscală/CNP ………………………………………….În temeiul prevederilor VI alin. (7) lit. a) sau b), după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM nr. ………………. din data de …………………, și-a pierdut valabilitatea, începând cu data de ……………. .Suma rămasă de plată din amânare este în cuantum de ……………….. lei.Motivele de fapt pentru care s-a constatat pierderea valabilității amânării la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM: ………………………………………………Temeiul de drept: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Consecințele pierderii valabilității amânării la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM: …………………………..Mențiuni privind audierea debitorului: …………………………………………………………………………………………………………………….Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

București, …………….. Nr. …………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

 + 
Anexa nr. 8la procedură
CERERE
de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
A.Datele de identificare a debitoruluiCodul de identificare fiscală/Codul de înregistrare fiscală/Codul unic de înregistrare/CNP …………………………………………….Denumirea/Numele și prenumele ……………………………………………Domiciliul fiscal: județul/sectorul ………………………………., localitatea ………………………………, str. ……………………………………… nr. ……, bl. ….., sc. …., ap. ……Telefon …………………., fax …………………, e-mail ………………………………………………B.Datele de identificare a reprezentantului legal/împuternicituluiNumele și prenumele …………………………………………………….C.Obiectul cereriiAnularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM conform prevederilor art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență:

Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 [art. XI alin. (1) coroborat cu art. II din ordonanța de urgență]
Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 și stinse până la această dată [art. XI alin. (1) coroborat cu art. IV din ordonanța de urgență]
Anularea unui procent din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în funcție de cuantumul acestora cuprins în Situația debitelor restante aferente bugetului ANCOM, în cazul debitorilor persoane fizice [art. XI alin. (1) coroborat cu art. XVI din ordonanța de urgență]

D.Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal

Număr document suspendare
Dată document suspendare
Denumirea obligației bugetare Suma(lei)
………………….
………………….

E.Anularea obligațiilor accesorii în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legiiDate de identificare a debitorului principal

Codul de identificare fiscală
Denumirea/Numele și prenumele
Cuantumul obligațiilor bugetare pentru care a fost atrasă răspunderea (lei)

F.Prin prezenta cerere declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la falsul în declarații, că:• nu datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, stabilite prin hotărâri penale definitive sau reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;• datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, potrivit Dosarului penal nr. …../stabilite prin Hotărârea penală definitivă nr. …. din data de ………….. pronunțată de………………../reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, conform ……..(tipul actului) ……. nr. ……. din data de ……………………. emis de ……………………… .Semnătura …………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) + 
Anexa nr. 9la procedură
DECIZIE
de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele ……………………………………………Adresa …………………………………………………………………………Codul de identificare fiscală/CNP ……………………………………………În temeiul prevederilor art. VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,având în vedere motivele de fapt ………………………………………………..,luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. ….. din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se acordă anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM^1 prevăzute la art. …… din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, în sumă totală de ………………….. lei, reprezentând:

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)^1 Se vor menționa:a)obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b)obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv. + 
Anexa nr. 10la procedură
DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele …………………………………………….Adresa ………………………………………………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………………………………………În temeiul prevederilor art. VIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ………….. din data de …………, înregistrată la ANCOM cu nr. ………….. din data de ……………………..,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. II, IV sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, se respinge cererea de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM.Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM: ………………………………………………………………………………..Temeiul de drept: ……………………………………………………….Mențiuni privind audierea debitorului: ……………………………………..Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

 + 
Anexa nr. 11la procedură
DECIZIE
de modificare a deciziei de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele ……………………………………………..Adresa ……………………………………………………………………….Codul de identificare fiscală/CNP ……………………………………………În temeiul prevederilor art. VIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale prevederilor Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024,având în vedere motivele de fapt ………………………………………………….…………………………………………………………………………………….,vă comunicăm că Decizia de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM nr. ………. din data de ……………… se modifică după cum urmează:Se acordă anularea la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM prevăzute la art. …… din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, în sumă totală de ………………….. lei, reprezentând:

Nr. crt. Denumirea obligației bugetare Debit Dobânzi Penalități de întârziere Alte accesorii
0 1 2 3 4 5
1.
2.
……..
Total general

Prezenta decizie înlocuiește Decizia nr. ……………………..Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) + 
Anexa nr. 12la procedură
DECIZIE
prin care se ia act de retragerea notificării și se desființează
decizia de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM
Datele de identificare a debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele …………………………………………..Adresa ……………………………………………………………………….Codul de identificare fiscală/CNP …………………………………………..În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale prevederilor Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024, și având în vedere Notificarea dumneavoastră nr. ……… din data de ……………, prin care v-ați manifestat intenția de a beneficia de anularea unor obligații de plată, înregistrată la ANCOM cu nr. ………… din data de ………………………., precum și Cererea nr. ……… din data de ……………….. de retragere a notificării, înregistrată la ANCOM cu nr. ………. din data de …………………….,vă comunicăm că am luat act de retragerea notificării menționate mai sus, astfel că Decizia de amânare la plată a unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM nr. ………. din data de …………….. se desființează și nu mai produce efecte.Prezenta decizie se comunică …………….. și produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestație la ANCOM în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații……………………..
AvizatConducătorul compartimentului financiar-contabil,………………………. Întocmit/Data……………..

Nr. ………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x