PROCEDURĂ din 23 iulie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 7 august 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3065 23/07/2020
ART. 1REFERIRE LALEGE 145 22/07/2019 ART. 5
ART. 1REFERIRE LALEGE 145 22/07/2019 ART. 11
ART. 1REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 18
ART. 1REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 91
ART. 1REFERIRE LACOD PR. PENALA (R) 01/01/1968 ART. 10
ART. 5REFERIRE LALEGE 145 22/07/2019 ART. 13
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 145 22/07/2019 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEPROCEDURA 02/07/2021
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 28/07/2021
ActulREFERIT DEDECIZIE 1035 25/10/2021
ActulAPROBAT DEORDIN 3065 23/07/2020
ActulCONTINUT DEORDIN 3065 23/07/2020
ActulREFERIT DEORDIN 3065 23/07/2020
ActulREFERIT DEDECIZIE 534 17/08/2020





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 3.065/C din 23 iulie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 709 din 7 august 2020.
 + 
Articolul 1(1)În vederea aprecierii comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare, reglementat de art. 11 lit. h) din Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege, se au în vedere următoarele criterii:a)persoana să nu fi săvârșit fapte pentru care i s-au aplicat sancțiuni contravenționale sau amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 18^1 din Codul penal din 1968 ori pentru care, deși s-a dispus achitarea, neînceperea urmăririi penale sau scoaterea de sub urmărire penală, în temeiul art. 10 alin. 1 lit. b^1) din Codul de procedură penală din 1968, s-a aplicat o sancțiune cu caracter administrativ dintre cele prevăzute la art. 91 din Codul penal din 1968, faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni de drept penal ori pentru care s-au pronunțat soluții de renunțare la urmărirea penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepsei, cu condiția ca aceste fapte să fie suficient de grave încât să fie contrare principiilor prevăzute la art. 5 din Lege; b)persoana să nu fi săvârșit fapte pentru care i s-au aplicat sancțiuni disciplinare (altele decât avertismentul sau mustrarea) în alte profesii în ultimii 3 ani anteriori datei de afișare a rezultatelor finale ale concursului, cu condiția ca aceste fapte să fie suficient de grave încât să fie contrare principiilor prevăzute la art. 5 din Lege; c)apartenența la organizații religioase, secrete sau de altă natură, nerecunoscute potrivit legii sau interzise prin Lege.(2)În aprecierea caracterului suficient de grav al faptelor prevăzute la alin. (1) se ține seama de: tipul și împrejurările de săvârșire a faptei, forma de vinovăție, tipul de sancțiune aplicată sau tipul soluției dispuse față de candidat, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau al procesului penal, așa cum rezultă din documentele comunicate de instituțiile abilitate, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum și perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancțiunii disciplinare, contravenționale, administrative sau de la rămânerea definitivă a soluției de condamnare, de renunțare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei, de amânare a aplicării pedepsei ori a celorlalte soluții prevăzute la alin. (1). + 
Articolul 2(1)Informații privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 1 se pot obține prin: a)verificări efective la domiciliul sau reședința declarat/declarată al/a candidatului și la ultimul loc de muncă;b)relații solicitate la instituții competente care dețin informații privind aspectele prevăzute la art. 1, precum: structuri ale Poliției Române care gestionează cazierul judiciar, evidențele operative și evidențele speciale, poliția de proximitate sau secții de poliție rurală, după caz;c)relații solicitate la alte instituții abilitate ale statului (primării, administrații financiare etc.), după caz;d)depunerea de către candidat a următoarelor documente, după caz:(i)declarație pe propria răspundere privind natura și tipul contravențiilor comise, al sancțiunilor contravenționale sau amenzilor administrative aplicate sau, după caz, declarație pe propria răspundere din care să rezulte că nu i-a fost aplicată vreuna dintre aceste măsuri;(ii)caracterizare de la locurile de muncă din ultimii 3 ani anteriori datei de afișare a rezultatelor finale ale concursului, care să cuprindă mențiuni privind comportamentul în serviciu și existența ori inexistența unor eventuale sancțiuni disciplinare sau administrative sau, după caz, declarație pe propria răspundere din care să rezulte că nu a avut un loc de muncă în această perioadă;(iii)declarație pe propria răspundere privind precizarea domiciliului sau reședinței avut(e) în ultimii 3 ani anteriori datei afișării rezultatelor finale ale concursului;(iv)declarație pe propria răspundere din care să rezulte dacă face parte din organizații religioase, secrete sau de altă natură, nerecunoscute potrivit legii sau interzise prin lege.(2)Depunerea documentelor prevăzute la alin. (1) lit. d) se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor finale ale concursului.(3)În termenul prevăzut la alin. (2), structura de resurse umane are obligația de a întreprinde demersurile necesare în vederea obținerii datelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și c), după caz, și prezentării acestora comisiei de verificare. + 
Articolul 3(1)Pentru candidații din sursă externă declarați „admis“, analizarea aspectelor prevăzute la art. 1 se efectuează de către o comisie constituită la nivelul unității unde se află postul vizat, formată din:a)șeful/coordonatorul structurii de resurse umane;b)ofițerul coordonator al compartimentului ori șeful structurii din care face parte postul vizat sau, în lipsa acestuia, un ofițer desemnat de directorul unității;c)șeful/coordonatorul structurii de prevenire a criminalității și terorismului ori, în lipsa acestuia, persoana cu atribuții în sfera prevenirii criminalității și terorismului. (2)Analizarea se efectuează pe baza documentației prezentate de structura de resurse umane, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii acesteia.(3)În situația în care opinia membrilor comisiei nu este unanimă, membrul care face opinie separată o va motiva, aceasta regăsindu-se în cuprinsul procesului-verbal.
 + 
Articolul 4(1)În urma analizării informațiilor cu privire la aspectele de la art. 1, comisia de verificare întocmește în termenul prevăzut la art. 3 alin. (2) un proces-verbal, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2a, pentru fiecare candidat, în care menționează dacă acesta are/nu are un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare. (2)Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) este supus analizei directorului unității, care, în termen de o zi lucrătoare de la data primirii, analizează concluziile formulate și dispune asupra încadrării ca polițist de penitenciare, potrivit competențelor, ori, după caz, poate solicita efectuarea unor verificări suplimentare. (3)În situația în care directorul unității solicită efectuarea unor verificări suplimentare, structura de resurse umane este obligată să le realizeze în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data la care au fost dispuse.(4)Ulterior verificării suplimentare, comisia menționată la art. 3 alin. (1) analizează aspectele prevăzute la art. 1 și întocmește în termen de o zi lucrătoare un nou proces-verbal, la care anexează procesul-verbal inițial.(5)Noul proces-verbal se supune hotărârii directorului unității, care, în termen de o zi lucrătoare de la data primirii, analizează concluziile formulate și dispune asupra încadrării ca polițist de penitenciare, potrivit competențelor.(6)Procesul-verbal care cuprinde hotărârea directorului unității se înregistrează și devine parte integrantă a dosarului de încadrare al candidatului declarat „admis“ la concurs.
 + 
Articolul 5Dispozițiile prezentei proceduri se aplică în mod corespunzător și pentru situațiile prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) și c) din Lege. + 
Articolul 6Dispozițiile prezentei proceduri privind desfășurarea verificărilor specifice și criteriile de apreciere a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist de penitenciare se aplică în mod corespunzător și polițiștilor de penitenciare din Ministerul Justiției. + 
Articolul 7Anexa nr. 2a face parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 2ala procedurăUnitatea …………………………………………..APROB/NU APROBDirector general al Administrației Naționale a Penitenciarelor/Director unitate……………………………………….,
PROCES-VERBAL
Nr. ………………. din ………………….
Noi, comisia formată din ……………………….. (grad, nume, prenume), șef al structurii resurse umane, din …………………. (grad, nume, prenume),ofițerul coordonator al compartimentului/șeful structurii din care face parte postul vizat/ofițer desemnat și din …………………. (grad, nume, prenume),coordonator compartiment/șeful structurii de prevenire a criminalității și terorismului, constituită prin Decizia directorului …………….. nr. ……… din ………………., am analizat documentele rezultate în urma verificării comportamentului domnului/doamnei ………………………., prevăzut la art. 11 lit. h) din Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare, candidat la concursul de ocupare, din sursă externă, a postului vacant de ………………………………………….., din Unitatea ………………………………………, și am constatat următoarele:…………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………..În concluzie, având în vedere cele mai sus menționate, considerăm îndeplinită/neîndeplinită condiția prevăzută la art. 11 lit. h) din Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare, și propunem continuarea demersurilor de încadrare/necontinuarea demersurilor de încadrare. Data:Comisia:1.………………………………………………..2.………………………………………………..3.………………………………………………..
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x