PROCEDURĂ din 22 noiembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 783 din 23 noiembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1301 11/04/2023
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 2530 12/09/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2461 29/08/2011
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 22/11/2010
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1301 11/04/2023
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 2530 12/09/2011





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.722 din 22 noiembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 783 din 23 noiembrie 2010.
(la 30-08-2011,
Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din ORDINUL nr. 2.461 din 29 august 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 613 din 30 august 2011
)
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezenta procedură asigură cadrul și metodologia unitară pentru organizarea și desfășurarea achiziției de servicii de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", denumit în continuare program.(2)Achiziția serviciilor de asistență juridică se face de către Ministerul Finanțelor Publice, prin aplicarea procedurii de cerere de oferte.(3)Prin servicii de asistență juridică, în sensul prezentei proceduri, se înțelege totalitatea activităților de asistență juridică, în legătură cu:a)negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror documente contractuale aferente activării programului, precum și revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacții individuale, dacă este cazul;b)asistența pentru revizuirea și actualizarea regulată a prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului);c)asistență în structurarea oricărei tranzacții individuale și în procesul de due diligence;d)pregătirea și/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor financiare aferente tranzacțiilor individuale efectuate în cadrul programului;e)pregătirea și emiterea de opinii legale cu privire la documentația aferentă activării programului și pentru fiecare tranzacție individuală în cadrul programului și/sau cu privire la alte acțiuni, dacă este cazul;f)analiza și consilierea cu privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra documentației programului;g)pregătirea, la un moment dat pe parcursul derulării programului, a documentației necesare care să permită efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA, precum și revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacții individuale, dacă este cazul.(4)Procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică are la bază principiile enunțate la art. 2 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2(1)Societățile profesionale civile de avocați, denumite în continuare societăți de avocați, pot participa singure sau în asociere/consorțiu la procedura de cerere de oferte.(2)Forma de asociere se demonstrează prin convenții scrise intervenite între membrii asocierii/consorțiului.
 + 
Articolul 3(1)În urma aplicării prezentei proceduri vor fi selectate minimum două și maximum 3 societăți de avocați, respectiv asocieri/consorții cu care se vor încheia contracte-cadru de prestări de servicii de asistență juridică, denumite în continuare contracte-cadru de asistență juridică.(2)În cazul în care societățile profesionale civile de avocați selectate în conformitate cu alin. (1) se află în imposibilitatea prestării oricăruia dintre serviciile juridice specificate la art. 1 alin. (3), Ministerul Finanțelor Publice solicită cereri de ofertă din partea societății/societăților profesionale civile de avocați selectate conform procedurii specificate în anexa nr. 1^1 la ordin.(la 30-08-2011,
Articolul 3 din Capitolul I a fost completat de Punctul 5, Articolul UNIC din ORDINUL nr. 2.461 din 29 august 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 613 din 30 august 2011
)
 + 
Articolul 4(1)Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică aferente activării programului și efectuării tranzacției inaugurale, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, societății de avocați/asocierii/consorțiului care a obținut punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.(2)Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică aferente pregătirii sau revizuirii documentației pentru efectuarea de emisiuni de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA și a celor aferente tranzacțiilor individuale din cadrul programului, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, uneia dintre societățile de avocați/asocieri/consorții selectate, acestora urmând să le fie cerute oferte de preț pentru serviciile vizate, în funcție de specificul tranzacțiilor și al piețelor financiare vizate de acestea. Mandatul va fi acordat societății de avocați, respectiv consorțiului care oferă prețul cel mai mic. Prețul aferent fiecărei tranzacții individuale ulterioare nu va depăși 50% din oferta financiară aferentă activării programului și tranzacției inaugurale și se va încadra în limita alocărilor bugetare.(3)Ministerul Finanțelor Publice își rezervă dreptul de a respinge oricare sau toate ofertele de preț primite în vederea acordării unui mandat, dacă consideră că este în interesul său să o facă.(4)Contractul-cadru de asistență juridică produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanțelor Publice emite mandatul de asistență juridică și se vor încheia subcontracte, prin care nominalizează societatea de avocați, respectiv consorțiul pentru acordarea de servicii de asistență juridică în cadrul programului.
 + 
Capitolul IISelecția societăților de avocați + 
Articolul 5(1)Procedura de cerere de oferte se desfășoară în două etape, respectiv inițierea procedurii și selecția ofertelor.(2)Etapa de inițiere a procedurii presupune:a)publicarea pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice a invitației de participare la selecția societăților de avocați din România sau din străinătate, al cărei model este prevăzut în anexa A;b)constituirea nominală a comisiei de evaluare prin ordin al ministrului finanțelor publice; se desemnează în comisii atât membrii titulari, cât și membrii supleanți.
 + 
Articolul 6Etapele procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică presupun următoarele:a)primirea ofertelor;b)analiza și stabilirea ofertelor care sunt elaborate în conformitate cu prevederile pct. 3 – Calificarea ofertanților din anexa B „Caiet de sarcini”;c)aplicarea criteriilor de selecție prevăzute la pct. 4 – Criterii de selectare din anexa B;d)stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia contractul-cadru de asistență juridică, conform modelului prevăzut în anexa C;e)informarea conducerii Ministerului Finanțelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;f)încheierea contractului-cadru de asistență juridică;g)întocmirea dosarului contractului-cadru de asistență juridică.
 + 
Articolul 7(1)În vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, ofertanții trebuie să îndeplinească cerințele prevăzute în anexa B.(2)Condițiile de eligibilitate și modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin caietul de sarcini.
 + 
Articolul 8Analiza ofertelor se face de către comisia de evaluare, care răspunde de desfășurarea următoarelor activități:a)selecția ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;b)aplicarea criteriilor de selecție, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;c)stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse;d)întocmirea grilelor de evaluare și redactarea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică; raportul este aprobat de către președintele comisiei;e)informarea conducerii Ministerului Finanțelor Publice cu privire la rezultatul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.
 + 
Articolul 9Pe parcursul desfășurării procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, membrii comisiei au obligația de a păstra confidențialitatea asupra conținutului ofertelor, precum și asupra oricăror altor informații prezentate de ofertanți, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-și proteja interesele comerciale. + 
Articolul 10(1)Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare are obligația de a semna o declarație pe propria răspundere, prin care se angajează să respecte dispozițiile prevăzute la art. 9 și prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situațiile următoare:a)este soț sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocații propuși de către ofertanți pentru a face parte din echipa de avocați;b)în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanți ori cu asociații unuia dintre ofertanți sau a făcut parte din adunarea asociaților sau din orice alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanți;c)are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanți.(2)Declarația prevăzută la alin. (1) trebuie semnată imediat după deschiderea ofertelor, dar înainte de începerea procesului de analiză și evaluare a acestora.(3)În cazul în care unul dintre membrii desemnați în comisia de evaluare constată că se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (1), acesta are obligația de a solicita de îndată înlocuirea sa din componența comisiei respective.(4)În cazul în care atât titularul, cât și supleantul se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (1), conducătorul instituției care i-a desemnat va desemna alte două persoane. + 
Articolul 11(1)Pe parcursul derulării procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, Ministerul Finanțelor Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariția eventualelor situații de concurență neloială sau conflict de interese și orice alte fapte considerate contravenții ori infracțiuni potrivit legislației în vigoare. În măsura în care aceste situații totuși se produc, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.(2)Societățile de avocați vor depune o declarație pe propria răspundere privind inexistența situațiilor de conflict de interese în legătură cu acordarea de asistență juridică în cadrul programului, atât la începutul programului, cât și înainte de fiecare tranzacție individuală ce urmează a fi realizată în cadrul programului.
 + 
Articolul 12(1)În urma aplicării criteriilor de selecție și a evaluării ofertelor, comisia de evaluare redactează raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.(2)Anunțul privind societățile profesionale civile de avocați câștigătoare va fi publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. De asemenea, în termen de 3 zile de la data încheierii raportului de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică vor fi transmise comunicări privind rezultatul acesteia tuturor ofertanților participanți la procedură.(3)Actele emise în legătură cu procedura de atribuire pot fi contestate în condițiile reglementate de prevederile cap. IX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. Termenul de depunere a contestațiilor se calculează începând cu ziua lucrătoare următoare luării la cunoștință a comunicărilor transmise.
 + 
Capitolul IIIÎncheierea contractului-cadru de asistență juridică + 
Articolul 13(1)Ministerul Finanțelor Publice, în urma aplicării procedurii de cerere de oferte, va încheia contractele-cadru de asistență juridică cu societățile de avocați ale căror oferte au fost acceptate.(2)Contractul-cadru de asistență juridică se încheie pe o perioadă de 3 ani și se semnează de către ministrul finanțelor publice sau de o persoană delegată în acest sens și de către reprezentantul mandatat al ofertanților, pe baza documentelor depuse în vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.(3)Contractele-cadru de asistență juridică se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunțarea ofertanților selectați în vederea încheierii acestora, cu excepția cazului în care au fost formulate contestații. În acest caz, se aplică în mod corespunzător dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la condițiile legale privind încheierea contractelor-cadru de asistență juridică.(4)Modelul contractului-cadru de asistență juridică ce va fi încheiat cu societățile de avocați selectate este prevăzut în anexa C.
 + 
Articolul 14(1)În baza contractului-cadru de asistență juridică, Ministerul Finanțelor Publice va emite mandatele de asistență juridică și va încheia subcontracte în legătură cu activitățile prevăzute la art. 1 și în funcție de necesitățile apărute.(2)În perioada cuprinsă între încheierea contractului-cadru de asistență juridică și emiterea mandatului de asistență juridică, societățile de avocați nu sunt îndreptățite să pretindă Ministerului Finanțelor Publice efectuarea de plăți în baza contractului-cadru de asistență juridică.
 + 
Articolul 15(1)Mandatul pentru tranzacțiile ulterioare se acordă în condițiile art. 4, ținându-se cont de disponibilitatea efectivă a fiecărei societăți de avocați pentru realizarea mandatului solicitat și în funcție de necesitățile apărute.(2)După emiterea mandatului, societatea de avocați își va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Finanțelor Publice.
 + 
Articolul 16(1)Ministerul Finanțelor Publice are obligația de a întocmi dosarul achiziției publice, care va cuprinde, în ordine cronologică, cel puțin următoarele documente:a)procedura de selectare a societăților profesionale civile de avocați;b)ordinul ministrului finanțelor publice de constituire a comisiei de evaluare;c)invitația de participare privind încheierea contractului-cadru de asistență juridică;d)solicitările de clarificări referitoare la caietul de sarcini și răspunsurile aferente;e)ofertele depuse;f)procesul-verbal de deschidere a ofertelor;g)declarațiile pe propria răspundere ale membrilor comisiei de evaluare;h)solicitările de clarificări referitoare la ofertele depuse și răspunsurile aferente;i)raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică;j)informarea adresată conducerii ministerului cu privire la rezultatul aplicării procedurii;k)anunțul și comunicările privind rezultatul aplicării procedurii transmise ofertanților;l)contestațiile primite, rezoluțiile și, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanțelor Publice și comunicate ofertanților, precum și hotărârile judecătorești irevocabile;m)contractul-cadru de asistență juridică, semnat;n)mandatele de asistență juridică emise.(2)Dosarul achiziției publice se păstrează de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică din cadrul Ministerului Finanțelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puțin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de asistență juridică.
 + 
Articolul 17Anexele A, B și C fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa Ala procedură
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂNr. …………/…………
INVITAȚIE DE PARTICIPARE

Aprobat
Secretar de stat
Denumirea autorității contractante: Ministerul Finanțelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel. ………………Obiectul contractului: servicii de asistență juridică, cod CPV 79112000-2.Procedura aplicată: cerere de oferteData-limită și locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et. …., camera …., tel. ……………Oferta tehnică și financiară se vor introduce într-un plic sigilat, care, la rândul lui, împreună cu celelalte documente doveditoare se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care vor fi trecute adresa, denumirea și datele de contact ale ofertantului participant la procedură, precum și denumirea achiziției publice.Clarificările pentru elaborarea și prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et. …., camera …., tel. ………….. . Persoana de contact: ……………, tel. ………….. .Modul de elaborare a ofertelor, precum și sistemul de evaluare a acestora sunt reglementate în caietul de sarcini prevăzut în anexa B la Procedura de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. …………………………, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. ….. din ……………… .Deschiderea ofertelor are loc la data de …………………, la sediul ministerului din municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Director general,
…………………
 + 
Anexa Bla procedură
CAIETUL DE SARCINI
1.Informații generaleAutoritatea contractantă: Ministerul Finanțelor Publice, București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RomâniaScopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri stat pe termen mediu "Medium Term Notes".Procedura aplicată: cerere de oferteLegislația aplicabilă:– art. 2 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 3538 și 56 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare;– pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare;– Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.722/2010 privind aprobarea Procedurii de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”Finanțare: bugetul de stat2.Specificații tehniceServiciile de asistență juridică aferente programului cuprind totalitatea activităților în legătură cu, dar nu limitate la:a)negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror documente contractuale aferente programului;b)asistența pentru revizuirea și actualizarea regulată a prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului);c)asistența în structurarea oricărei tranzacții individuale și în procesul de "due diligence";d)pregătirea și/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor financiare aferente tranzacțiilor individuale efectuate în cadrul programului;e)pregătirea și emiterea de opinii legale cu privire la documentația aferentă activării programului și pentru fiecare tranzacție individuală în cadrul programului și/sau cu privire la alte acțiuni, dacă este cazul;f)analiza și consilierea cu privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra documentației programului;g)pregătirea, la un moment dat pe parcursul derulării programului, a documentației necesare care să permită efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA, precum și revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacții individuale.3.Calificarea ofertanțilorÎn vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, ofertanții trebuie să depună următoarele:a)oferta tehnică, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 și subanexele nr. 1.1, 1.2 și 1.3;b)oferta financiară, conform formularului prevăzut în anexa nr. 2;c)curriculum vitae al membrilor echipei propuse, care vor fi nominalizați în oferta tehnică prevăzută în anexa nr. 1, din care să rezulte informații cu privire la numele firmei în cadrul căreia și-au desfășurat activitatea, titlul/poziția, naționalitatea, limbile străine vorbite, experiență – numărul de ani ca avocat practicant/numărul de ani ca partener/numărul de ani de când lucrează în firmă. Participarea membrilor propuși la diverse tranzacții nu va fi evidențiată în CV, ci în subanexele nr. 1.1, 1.2 și 1.3.Pentru calificare, cel puțin 2 dintre membrii nominalizați trebuie să fi acordat asistență juridică pentru cel puțin o tranzacție propusă în cadrul fiecărui criteriu prevăzut în oferta tehnică;d)pagini relevante din prospectele de emisiune aferente tranzacțiilor de emisiuni de titluri pe piețele internaționale de capital și pentru care au acordat asistență juridică (paginile pe care să apară numele emitentului, valoarea programului/tranzacției, precum și numele părților care au participat la realizarea tranzacției – de exemplu aranjori, lead-manageri, consultanți juridici și legea pentru care au acordat asistență juridică);e)convențiile de asociere intervenite între membrii asocierii/consorțiului.4.Criterii de selectareCriteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt:a)oferta tehnică – anexa nr. 1:a.1)numărul de programe MTN, în afara pieței Statelor Unite ale Americii, pentru emitenți suverani sau unități ale administrației publice locale, la a căror activare ofertantul a acordat asistență juridică. Informații detaliate vor fi furnizate conform subanexei nr. 1.1;a.2)numărul de programe MTN, pentru emitenți suverani sau unități ale administrației publice locale, pentru care ofertantul a implementat Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA și pentru care a acordat asistență juridică privind legislația Statelor Unite ale Americii, în cadrul unui program supus "Regulation S" deja existent*1). Informații detaliate vor fi furnizate conform subanexei nr. 1.2;Notă
*1) "Regulation S" exceptează instrumentele financiare destinate investitorilor din afara SUA de la obligațiile de înregistrare sub secțiunea 5 a Legii valorilor mobiliare din SUA;
a.3)numărul de tranzacții finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenți suverani sau unități ale administrației publice locale. Informații detaliate vor fi furnizate conform subanexei nr. 1.3;b)oferta financiară – anexa nr. 2 pentru asistență juridică în negocierea documentelor contractuale aferente activării programului și executării tranzacției inaugurale, revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului), precum și în procesul de due diligence și emiterea opiniei/opiniilor juridice și colectarea condițiilor precedente pentru activarea programului și executarea tranzacției inaugurale, precum și toate cheltuielile aferente.
5.Elaborarea oferteiOfertantul are obligația de a menține oferta valabilă pe o perioadă de 60 de zile.Ministerul Finanțelor Publice are dreptul de a solicita, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.Oferta trebuie însoțită de împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea de avocați și să semneze în numele acesteia.Documentele solicitate la pct. 3 lit. d) și e) pot fi transmise și în limba engleză.6.Prezentarea oferteiOfertantul trebuie să depună și să înregistreze oferta în termenul prevăzut în invitația de participare.Orice ofertant are dreptul de a-și retrage sau de a-și modifica oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru deschiderea ofertei și numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.O societate de avocați are dreptul de a depune doar o singură ofertă fie individual, fie în asociere. Nu se admite participarea aceleiași societăți de avocați în mai multe oferte.7.Deschiderea și evaluarea ofertelor7.1.Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finanțelor Publice, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et. …., camera ……. .Orice ofertant are dreptul să fie prezent la deschiderea ofertelor.Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât și de reprezentanții ofertanților prezenți, în care se consemnează:– denumirea ofertanților;– oferta tehnică;– oferta financiară;– orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.7.2.Evaluarea ofertelor presupune:– analizarea ofertelor tehnice și financiare și punctarea acestora;– stabilirea ofertelor inacceptabile, neconforme sau admisibile;– ierarhizarea ofertanților calificați;– întocmirea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.8.Punctajul8.1.Punctajul ofertei tehnice:a)numărul de programe MTN, în afara pieței Statelor Unite ale Americii, la a căror activare ofertantul a acordat asistență juridică. – câte 5 puncte pentru fiecare program, dar nu mai mult de 40 de puncte;b)numărul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA și pentru care a acordat asistență juridică privind dreptul din Statele Unite ale Americii, în cadrul unui program supus "Regulation S" deja existent – câte 5 puncte pentru fiecare program implementat, dar nu mai mult de 40 de puncte;c)numărul de tranzacții finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenți suverani sau unități ale administrației publice locale – câte 2 puncte pentru fiecare tranzacție, dar nu mai mult de 20 de puncte.8.1.1.Punctajul ofertei tehnice se calculează astfel:a)se adună punctele obținute de fiecare ofertă tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 8.1, suma acestora reprezentând scorul tehnic;b)oferta cu scorul tehnic cel mai mare primește punctaj maxim de 100 de puncte;c)celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:P_X = S_X x 100/S_M,unde:P_X = punctajul ofertei tehnice analizate;S_X = scorul tehnic obținut de oferta analizată;S_M = scorul tehnic obținut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100 de puncte.8.1.2.Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 3 criterii de selecție prevăzute la pct. 8.1 și care nu au un scor tehnic de cel puțin 70 de puncte sunt descalificate.8.2.Oferta financiară8.2.1.Oferta financiară cuprinde totalitatea cheltuielilor exprimate în euro/societate de avocați/asociere/consorțiu, fără TVA (inclusiv, dar fără a se limita la cheltuieli de transport, diurnă cazare, fotocopiere etc.), pentru asistență juridică în negocierea documentelor contractuale aferente activării programului și executării tranzacției inaugurale, revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului), precum și în procesul de due diligence și emiterea opiniei/opiniilor juridice și colectarea condițiilor precedente pentru activarea programului și executarea tranzacției inaugurale.8.2.2.În vederea analizării ofertei financiare, ofertele în euro vor fi transformate în lei, la cursul oficial comunicat de Banca Națională a României cu două zile înainte de deschiderea ofertelor.8.2.3.Punctajul ofertei financiare se calculează astfel:a)oferta cu prețul cel mai mic va primi 100 de puncte;b)celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:P_X = S_M x 100/S_X,unde:P_X = punctajul ofertei financiare analizate;S_M = prețul cel mai mic, respectiv oferta care a primit 100 de puncte;S_X = prețul aferent ofertei analizate.8.3.Punctajul finalPentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul tehnic obținut se adaugă punctajul obținut la oferta financiară. În caz de egalitate de puncte primează punctajul obținut la oferta tehnică.9.Atribuirea contractului-cadru de asistență juridică(1)Criteriul de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică este "oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic". În situația în care 2 sau mai mulți ofertanți obțin punctaj egal, departajarea se face în funcție de punctajul obținut la oferta tehnică.(2)Ministerul Finanțelor Publice va comunică în scris tuturor ofertanților rezultatul aplicării procedurii, în cel mult 3 zile de la data la care comisia de evaluare a încheiat Raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.(3)Prețul contractului va fi stabilit în mandat în funcție de tipul serviciilor de asistență juridică solicitate conform art. 4 din anexa nr. 1 la ordin.(4)Valoarea contractului poate fi diminuată, prin acordul părților, în situația în care bugetul alocat Ministerului Finanțelor Publice, potrivit legii bugetului de stat, este insuficient pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente serviciilor care vor fi prestate în acel an.10.Acordarea mandatului(1)Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică referitoare la implementarea programului și a tranzacției inaugurale, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, societății de avocați/asocierii/consorțiului care a obținut punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică.(2)Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică aferente pregătirii sau revizuirii documentației pentru efectuarea de emisiuni de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA și a celor aferente tranzacțiilor individuale din cadrul programului, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, uneia dintre societățile de avocați/asocieri/consorții selectate, acestora urmând să le fie cerute oferte de preț pentru serviciile vizate, în funcție de specificul tranzacțiilor și al piețelor financiare vizate de acestea, iar mandatul se va acorda societății de avocați/consorțiului care oferă prețul cel mai mic. Mandatul va fi acordat societății de avocați, respectiv consorțiului care oferă prețul cel mai mic. Prețul aferent fiecărei tranzacții individuale ulterioare nu va depăși 50% din oferta financiară aferentă activării programului și tranzacției inaugurale și se va încadra în limita alocărilor bugetare. Ofertele de preț pentru activitățile solicitate în cadrul mandatelor vor include toate costurile aferente (inclusiv, dar fără a se limita la cheltuieli de transport, diurnă, cazare, fotocopiere etc.).11.Anexele nr. 1 și 2 și subanexele nr. 1.1, 1.2 și 1.3 fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini. + 
Anexa nr. 1la caietul de sarciniOFERTA TEHNICĂOfertant: ……………………..………………………………………………………………

Nr. crt. Criterii Nr. programe MTN/ tranzacții care îndeplinesc criteriul
1. Numărul de programe MTN, în afara pieței americane, la a căror activare ofertantul a acordat asistență juridică
2. Numărul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA și pentru care a acordat asistență juridică privind dreptul din Statele Unite ale Americii, în cadrul unui program supus "Regulation S" deja existent
3. Numărul de tranzacții finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenți suverani sau unități ale administrației publice locale

Componența echipei de avocați:……………………………………………………………………………………………………………………Semnătura…………………..

Denumirea emitentului Descrierea programului Data activării programului Valoarea programului Asistență juridică oferită pentru Membrul echipei propus care a participat
Emitent Aranjori/Lead- manageri/Dealeri
Denumirea emitentului Descrierea programului Data activării programului Valoarea programului Asistență juridică oferită pentru Membrul echipei propus care a participat
Emitent Aranjori/Lead- manageri/Dealeri Dreptul din Statele Unite ale Americii(DA/NU)
Denumirea emitentului Program Tranzacție Asistență juridică oferită pentru Membrul echipei propus care a participat
Valoare Data implementării Valoare Data efectuării Emitent Aranjori/Lead-manageri/Dealeri

 + 
Anexa nr. 2la caietul de sarcini
OFERTA FINANCIARĂ
Ofertant: …………………….……………………………..……………………………..

Nr. crt. Activitate Totalitatea cheltuielilor în euro, fără TVA (inclusiv, dar fără a se limita la cheltuieli de transport, diurnă, cazare, fotocopiere etc.)
1. Revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului), asistarea în procesul de due diligence; negocierea documentelor contractuale aferente programului și a celor aferente tranzacției inaugurale; emiterea opiniei juridice și colectarea condițiilor precedente pentru activarea programului și executarea tranzacției inaugurale

 + 
Anexa Cla procedură
– Model -
CONTRACT-CADRU DE ASISTENȚĂ JURIDICĂ
1.Părțile contractanteÎntre:Ministerul Finanțelor Publice, adresa sediului ……………………, telefon/fax …………….., numărul de înmatriculare ………………., cod fiscal ………………, cont trezorerie …………………, reprezentat prin …………(denumirea conducătorului)…., având funcția de ……………….., în calitate de beneficiar,și……..(denumirea)…….., adresa sediului …………………….., telefon/fax …………………., numărul de înmatriculare ……………., cod fiscal …………………, cont (trezorerie, bancă) ………………, reprezentat prin……(denumirea conducătorului)……, având funcția de …………….., în calitate de prestator, a intervenit prezentul contract-cadru de asistență juridică, denumit în continuare contract.2.Obiectul contractuluiPrin încheierea prezentului contract, prestatorul își asumă obligația de a presta servicii de asistență juridică, în conformitate cu prevederile din caietul de sarcini, în vederea implementării și efectuării de tranzacții în cadrul Programului-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes" (programul), în baza mandatului acordat de Ministerul Finanțelor Publice.3.Prețul contractului3.1.Prețul contractului va fi stabilit în mandat în funcție de tipul serviciilor de asistență juridică solicitate conform art. 4 din Procedura de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu "Medium Term Notes", aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. ………………, denumită în continuare procedură.3.2.Beneficiarul se obligă să plătească prestatorului prețul convenit în cazul în care, în baza mandatului acordat, prestatorul asigură prestarea de servicii juridice legate de implementarea programului.3.3.Plata se face doar pentru serviciile de asistență juridică prestate efectiv de către prestator prin avocații nominalizați în oferta tehnică, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligație financiară pentru beneficiar, obligațiile financiare ale părților fiind stipulate în mandatul acordat.3.4.Facturile corespunzătoare serviciilor prestate vor fi redactate defalcându-se activitățile/subactivitățile, care sunt precizate și solicitate în mandatul acordat, precum și cheltuielile aferente.4.Durata contractului4.1.Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 3 ani. Prestatorul își asumă obligația de a asigura servicii de asistență juridică, conform mandatului acordat.4.2.În baza prezentului contract, beneficiarul va emite mandate de asistență juridică și va încheia subcontracte pentru prestarea de activități din cadrul celor prevăzute la art. 1 alin. (3) din procedură.4.3.În perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract și emiterea mandatului de asistență juridică, prestatorul nu este îndreptățit să pretindă beneficiarului să efectueze plăți în baza prezentului contract.4.4.Prestatorul care a primit mandat de asistență juridică are obligația de a depune toate diligențele pentru îndeplinirea mandatului încredințat.5.Caracterul confidențial al contractului5.1.(1)O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părți:a)de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terțe părți, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;b)de a utiliza informațiile și documentele obținute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-și îndeplini obligațiile contractuale.(2)Dezvăluirea oricărei informații față de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidențial și se va extinde numai asupra acelor informații necesare în vederea îndeplinirii acestuia.5.2.O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informații referitoare la prezentul contract dacă:a)informația era cunoscută părții contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; saub)informația a fost dezvăluită după ce a fost obținut acordul scris al celeilalte părți contractante pentru asemenea dezvăluire; sauc)partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informația.6.Responsabilitățile prestatorului6.1.(1)Prestatorul are obligația de a presta, cu profesionalismul și promptitudinea cuvenite angajamentului asumat și în conformitate cu propunerea de ofertă, asistența juridică aferentă programului în legătură cu:a)negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror documente contractuale aferente activării programului, precum și revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacții individuale, dacă este cazul;b)asistența pentru revizuirea și actualizarea regulată a prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului);c)asistența în structurarea oricărei tranzacții individuale și în procesul de due diligence;d)pregătirea și/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor financiare aferente tranzacțiilor individuale efectuate în cadrul programului;e)pregătirea și emiterea de opinii legale cu privire la documentația aferentă activării programului și pentru fiecare tranzacție individuală în cadrul programului și/sau cu privire la alte acțiuni, dacă este cazul;f)analiza și consilierea cu privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra documentației programului;g)pregătirea, la un moment dat pe parcursul derulării programului, a documentației necesare care să permită efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea valorilor mobiliare din SUA, precum și revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacții individuale, dacă este cazul.(2)Prestatorul își va desemna un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Finanțelor Publice.(3)Prestatorul are obligația de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalațiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive, cerute de și pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.(4)Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acordul beneficiarului și dacă avocatul propus are aceleași calificări și întrunește criteriile de selecție aplicate de beneficiar în cadrul procedurii de atribuire a contractului.(5)Pe durata derulării prezentului contract, prestatorul are obligația de a informa beneficiarul despre apariția situațiilor de conflict de interese și de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.6.2.Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea și legalitatea tuturor operațiunilor și metodelor de prestare utilizate, cât și de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.7.Responsabilitățile beneficiaruluiBeneficiarul are obligația de a face demersurile necesare către toate instituțiile statului pentru a pune la dispoziția prestatorului orice facilități și/sau informații pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă sau care au apărut pe durata mandatului acordat și pe care acesta le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.8.Verificări8.1.Beneficiarul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor. În desfășurarea activității de verificare, beneficiarul poate amâna sau refuza plata anumitor activități ori deconturi insuficient fundamentate în prezentările transmise, fără a genera calculul de penalități.8.2.Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Beneficiarul are obligația de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanților săi împuterniciți în acest scop.9.Asigurarea serviciilor de asistență juridicăPrestatorul are obligația de a începe prestarea serviciilor de asistență juridică în timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de asistență juridică.10.Modalități de platăBeneficiarul are obligația de a efectua plata către prestator, prin ordin de plată, în perioada 24-31 a lunii următoare celei în care au fost finalizate toate activitățile solicitate în baza unui mandat, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările și completările ulterioare. Plățile în valută aferente facturilor externe se vor efectua la cursul Băncii Naționale a României din ziua comunicării facturii către beneficiar, cu respectarea prevederilor legale.11.AmendamenteModificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părților contractante.12.Rezilierea contractului12.1.Nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părți dă dreptul părții lezate de a cere rezilierea contractului și de a pretinde plata de daune-interese.12.2.Beneficiarul își rezervă dreptul de a denunța unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia și care conduc la modificarea clauzelor contractuale în așa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.13.Forța majoră13.1.Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinirea obligațiilor asumate prin prezentul contract pe toată perioada în care aceasta acționează.13.2.Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată pe perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia.13.3.Partea contractantă care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia și de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor.13.4.Dacă forța majoră acționează sau se estimează că va acționa o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părți să poată pretinde celeilalte daune-interese.14.Soluționarea litigiilor14.1.Beneficiarul și prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînțelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.14.2.Dacă beneficiarul și prestatorul nu reușesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluționeze de către instanțele judecătorești competente din România.15.Limba care guvernează contractulLimba care guvernează contractul este limba română.16.Comunicări16.1.(1)Orice comunicare între părți referitoare la îndeplinirea prezentului contract poate fi transmisă în scris, în limba română sau limba engleză.(2)Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât și în momentul primirii.16.2.Comunicările dintre părți se pot face și prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiția confirmării în scris a primirii comunicării. În situația în care comunicările dintre părți se fac prin intermediul poștei electronice sau al faxului și sunt dublate de transmiterea acelorași documente și prin poștă, data comunicării va fi considerată cea la care se înregistrează exemplarele transmise prin poștă.17.Legea aplicabilă contractuluiPrezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.Încheiat astăzi,…………., în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

Beneficiar, ………….. Prestator,…………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x