de restituire a taxei pe valoarea adăugată către forţele armate ale statelor străine membre NATO care iau parte la efortul de apărare comun
+
Articolul 1(1) Potrivit prevederilor art. 143 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii către forţele armate ale statelor străine membre NATO, pentru uzul forţelor armate sau al personalului civil care însoţeşte forţele armate ori pentru aprovizionarea cantinelor, dacă forţele armate iau parte la efortul de apărare comun. Pentru prestările de servicii şi pentru bunurile care nu sunt expediate sau transportate în afara ţării, scutirea de taxă pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare, se aplică prin restituirea taxei pe valoarea adăugată conform prezentei proceduri. … (2) Participarea forţelor armate ale statelor străine membre NATO la efortul de apărare comun se va confirma de către unitatea militară din Ministerul Apărării Naţionale, responsabilă pentru organizarea activităţii, în scris, printr-un document emis către forţa armată respectivă în scopul aplicării scutirii de taxă pe valoarea adăugată, până la data de înregistrare a primei cereri de restituire a taxei pe valoarea adăugată. … (3) Taxa pe valoarea adăugată se restituie în lei, lunar, la cererea autorităţilor militare ale forţelor armate ale statelor străine membre NATO care iau parte la efortul de apărare comun. Autoritatea militară va solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată atât pentru achiziţiile de bunuri şi servicii destinate uzului propriu şi al cantinelor, cât şi pentru achiziţiile de bunuri şi servicii destinate uzului personalului civil străin care însoţeşte forţa armată respectivă. … (4) Restituirea taxei pe valoarea adăugată se efectuează în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii, potrivit prevederilor art. 199 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările ulterioare. … +
Articolul 2(1) Pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii efectuate către forţele armate ale statelor străine membre NATO şi personalul civil care însoţeşte forţele armate, cu excepţia carburanţilor, furnizorii şi/sau prestatorii au obligaţia să emită facturi fiscale sau alte documente aprobate prin ordine ale ministrului finanţelor publice în baza Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, care să cuprindă în mod obligatoriu denumirea beneficiarului, respectiv a forţei armate sau persoanei civile însoţitoare, după caz. … (2) Pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente carburanţilor auto se admit bonuri fiscale emise conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările ulterioare, dacă sunt ştampilate şi au înscrise denumirea cumpărătorului şi numărul de înmatriculare al autovehiculului. … +
Articolul 3(1) În vederea restituirii taxei pe valoarea adăugată solicitanţii prevăzuţi la art. 1 alin. (3) vor depune, până la finele lunii următoare celei pentru care se solicită restituirea, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, în raza căreia este situată localitatea în care sunt dislocate forţele armate, următoarea documentaţie: … a) cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 1; … b) borderoul cuprinzând documentele justificative pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 2; … c) documentele care atestă achiziţionarea şi plata bunurilor şi/sau a serviciilor, în original şi în copie; … d) documentul care confirmă participarea forţei armate pe teritoriul României la efortul de apărare comun, care va fi prezentat o singură dată, împreună cu prima cerere de restituire a taxei pe valoarea adăugată. … (2) Cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată şi documentaţia prevăzută la alin. (1) se depun direct la registratură sau se expediază prin poştă. … (3) Compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, vor verifica prin confruntare informaţiile înscrise în cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată şi în borderou cu informaţiile din documentele justificative prezentate în original şi în copie, respectiv dacă suma taxei pe valoarea adăugată solicitată la restituire este înscrisă în facturile fiscale sau în alte documente aprobate prin ordine ale ministrului finanţelor publice în baza Hotărârii Guvernului nr. 831/1997. … (4) Documentele originale pe baza cărora se efectuează restituirea vor fi ştampilate pe verso şi se va menţiona "Restituit taxa pe valoarea adăugată conform art. 143 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, în luna …… anul …..”, după care vor fi restituite solicitantului. Copiile de pe documentele justificative se păstrează şi vor fi ştampilate şi semnate de organul fiscal, cu menţiunea „Conform cu originalul”. … +
Articolul 4Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură. +
Anexa 1la procedurăCEREREde restituire a taxei pe valoarea adăugată1. Denumirea solicitantului şi alte date de identificare …………………………………………………..2. Adresa din România: localitatea ……………………, str. ……………….. nr. …., sectorul …., codul poştal …………, codul fiscal …………….., judeţul ……………….În conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare, prin prezenta cerere solicităm restituirea taxei pe valoarea adăugată în sumă de ……………. lei, pentru bunurile şi/sau serviciile cuprinse în borderoul anexat.Solicităm restituirea prin virament în contul nr. ………………., deschis la …………………. .Semnătura solicitantului ……………. Data ……………….. +
Anexa 2la procedurăBORDEROUcuprinzând documentele justificativepentru bunurile şi serviciile achiziţionate – lei –──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Documentul de livrare/ Documentul de platăNr. prestare Valoa- Valoa corespunzătorc ────────────────────── rea rea ───────────────────── Sumar Denumirea Nr. Data fără TVA Total Denumirea Nr. Data achi-t. TVA tată────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Semnătura solicitantului ……….. Data …………….–––-