PROCEDURĂ din 21 ianuarie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 14 februarie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 806 03/11/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LANORMA 45184 19/01/1996 ANEXA 6
ActulREFERIRE LALEGE 131 28/10/1996
ActulREFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ActulREFERIRE LALEGE 73 12/07/1996
ActulREFERIRE LAOG 15 23/01/1996
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 82
ActulREFERIRE LAOG 13 31/01/1995
ActulREFERIRE LAOG 13 31/01/1995 ART. 17
ActulREFERIRE LAOG 70 29/08/1994
ActulREFERIRE LAHG 557 15/09/1992
ActulREFERIRE LALEGE (R) 80 21/07/1992
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 806 03/11/1997
ActulAPROBAT DEORDIN 24 21/01/1997
ActulCONTINUT DEORDIN 24 21/01/1997

de solutionare a cererilor pentru acordarea unor inlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat



1. În temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobata prin Legea nr. 108/1996, al art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/1995, astfel cum a fost modificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, aprobata şi modificata prin Legea nr. 131/1996, platitorii contribuţiilor datorate fondurilor aprobate prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat, denumiti în continuare contribuabili, pot solicita Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale aprobarea unor aminari, esalonari, reduceri sau scutiri la plata obligaţiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat.1.1. Nu se acordă inlesniri la plata majorarilor calculate pentru intirzierea platii contribuţiilor de 3% pentru pensia suplimentara şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, pe care contribuabilii sunt obligati să le retina din drepturile achitate salariatilor şi să le vireze organelor de muncă şi protecţie sociala.2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 şi de Ordonanţa Guvernului nr. 13/1995, astfel cum a fost modificata prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996, se depun la directiile judetene de muncă şi protecţie sociala, respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti.2.1. Prin aceeasi cerere se pot solicita mai multe inlesniri cu privire la oblibaţiile către bugetul asigurarilor sociale de stat.2.2. Cererea trebuie să cuprindă urmatoarele elemente principale:* elementele de identificare a contribuabilului – denumirea, adresa/sediul, numărul contului (dacă sunt mai multe se vor preciza toate) de disponibilitati şi unitatea (unitatile) bancara(e) la care sunt deschise, numele, prenumele şi calitatea celor care reprezinta contribuabilul în relatiile patrimoniale;* sumele datorate bugetului asigurarilor sociale de stat, distinct, pe categorii de fonduri (contribuţii de asigurări sociale de stat, contribuţia de 2-4%, prevăzută de Legea nr. 80/1992, republicată, şi de Hotărârea Guvernului nr. 557/1992, datorata până la 31 decembrie 1994 şi de la 1 ianuarie 1997 conform Legii nr. 73/1996 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, contribuţia de 3% pentru pensia suplimentara şi contribuţia de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.Menţionarea tuturor contribuţiilor restante prevăzute mai sus este obligatorie, chiar dacă se solicita inlesnire la plata numai pentru unele dintre oblibaţiile principale restante la data cererii sau pentru contribuţii neachitate anterior cererii.Sumele respective vor fi inscrise cronologic, în functie de momentul când se datorau bugetului asigurarilor sociale de stat (conform anexei nr. 1);* sumele datorate pe fiecare fond în parte, cu titlu de obligaţii, şi pentru care, din acestea, se solicita inlesniri (cu precizarea inlesnirilor solicitate). Se vor preciza termenele până la care se solicita inlesnirile şi sumele ce vor fi achitate la fiecare scadenta (conform anexei nr. 2);* data şi numărul de înregistrare la directia judeteana de muncă şi protecţie sociala (respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti) a cererii anterioare pentru aprobarea de inlesniri la plata în temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 şi al art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/1995, astfel cum a fost modificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996;* numărul dosarelor de pensionare depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor;* motivele pentru care se solicita inlesniri în temeiul Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 şi al Ordonantei Guvernului nr. 13/1995, astfel cum a fost modificata prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996;* masurile stabilite pentru plata obligaţiilor principale datorate, precum şi plata contribuţiilor curente faţă de bugetul asigurarilor sociale de stat;* data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta) în care a fost analizata cererea şi s-a hotarit solicitarea inlesnirilor la plata obligaţiilor;* semnaturile persoanelor care angajează unitatea solicitanta şi stampila acesteia.2.3. La cerere se vor anexa:* ultimul bilant contabil anterior depunerii cererii;* situaţia creditelor obtinute până la data cererii şi nerambursate;* situaţia privind rezultatele financiare la zi;* situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;* certificatul eliberat de Oficiul Registrului comerţului – anexa nr. 6 la Normele metodologice nr. 45.184/1996, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996.În lipsa elementelor prevăzute la pct. 2.2. şi a anexelor prevăzute la pct. 2.3., cererea nu va fi înregistrată la directia judeteana de muncă şi protecţie sociala (respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti).Se recomanda să se mentioneze în cerere şi alte elemente şi să se anexeze orice alte documente considerate utile pentru solutionarea cererii.Organele sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă vor fi informate în legătură cu cererea de aprobare a unor inlesniri la plata.Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la plata, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, după caz, până la data comunicarii modului de solutionare a acestora.3. La primirea cererii, directia de muncă şi protecţie sociala, respectiv Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, o înregistrează într-un registru special, cu rubricatia stabilita de Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale prin circulara.Directorul directiei judetene de muncă şi protecţie sociala, respectiv al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala Bucureşti, dispune corpurilor de control specializate, de asigurări sociale şi şomaj, verificarea cererilor în termen de 30 de zile lucratoare de la depunere.În cazuri temeinic motivate, directorul poate prelungi cu 10 zile calendaristice termenul de verificare a cererilor înregistrate.3.1. Cu ocazia verificării se au în vedere:* realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor inlesniri la plata obligaţiilor cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat; solicitanţii sunt obligati să prezinte toate actele şi explicatiile necesare verificării. Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.În cazul constatarii unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare, care se menţionează în procesul-verbal;* respectarea de către solicitant a reglementarilor legale în vigoare privind disciplina financiară;* situaţia creditelor angajate de solicitant;* respectarea de către solicitant a termenelor de plată a contribuţiilor curente, în care sens este necesar ca cererea sa conţină măsuri concrete. Lipsa acestora sau netemeinicia lor poate constitui motiv pentru respingerea cererii.În cazul în care se constata nevirarea unor sume reprezentind contribuţiile de 3% pentru pensia suplimentara şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi majorarile aferente, directorul directiei judetene de muncă şi protecţie sociala sau, după caz, al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, dispune restituirea cererii;* existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementarilor în vigoare;* orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.Rezultatele se inscriu într-un proces-verbal, care se semneaza de organul de control şi de reprezentantii autorizati şi solicitantului.3.2. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de verificare, directorul directiei judetene de muncă şi protecţie sociala sau, după caz, al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, întocmeşte un referat cu concluzii şi propuneri de solutionare motivate.Referatul, semnat de director şi de directorul adjunct de specialitate, se inainteaza Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale, în termen de 5 zile lucratoare de la terminarea verificării prevăzute la punctul 3.1, insotit de cererea solicitantului pentru acordarea unor inlesniri şi de procesul-verbal cu rezultatele verificării.După solutionare, documentele se restituie directiei judetene de muncă şi protecţie sociala, respectiv Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti.4. Ministrul muncii şi protectiei sociale solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata majorarilor de întârziere cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat.4.1. În vederea aprobării sau respingerii cererii, corpurile de control în domeniul asigurarilor sociale şi şomaj din Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale, cu avizul secretarului de stat coordonator, prezinta ministrului propuneri motivate.4.2. Ministrul muncii şi protectiei sociale poate delega, prin ordin, pe secretarii de stat care coordonează execuţia fondurilor cuprinse în bugetul asigurarilor sociale de stat sa solutioneze cereri privind acordarea de inlesniri la plata majorarilor de întârziere.5. Cererile privind acordarea de inlesniri la plata obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat se solutioneaza în termen de 10 zile de la inregistrarea lor la Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale.Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat se comunică solicitantilor prin directiile judetene de muncă şi protecţie sociala, respectiv prin Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti.În cazuri temeinic motivate, la propunerea secretarului de stat coordonator, ministrul muncii şi protectiei sociale poate aproba prelungirea termenului cu inca 10 zile.6. Aminarea sau esalonarea platii obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat se poate aproba pe o perioadă de 1-3 ani, cu o perioadă de gratie de până la un an.7. Inlesnirea la plata aprobata îşi pierde valabilitatea şi nu produce efecte, dacă nu au fost respectate condiţiile în care a fost data; o noua cerere de aprobare a unor inlesniri la plata obligaţiilor datorate nu poate fi depusa în timp de 3 luni de la data constatarii nerespectarii condiţiilor în care a fost aprobata cererea anterioara.8. Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale şi directiile judetene de muncă şi protecţie sociala, respectiv Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, organizeaza evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective.9. Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale incheie cu solicitanţii o nota privind analiza cererii de acordare a inlesnirilor la plata obligaţiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat. Semnarea acestei note semnifica insusirea de către solicitant a inlesnirilor aprobate şi a condiţiilor în care au fost acordate. Nota privind analiza cererii constituie documentul pe baza caruia inlesnirile aprobate devin efective şi se opereaza în evidentele contabile. Solutiile consemnate în nota se aduc la cunoştinţa solicitantului şi direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie sociala printr-o comunicare.10. De la data semnarii protocolului, dispozitiile de încasare introduse de către directiile judetene de muncă şi protecţie sociala, respectiv de către Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor legale în vigoare, vor fi retrase sau, după caz, modificate, corespunzător inlesnirilor aprobate. + 
Anexa 1

                 
  Contribuţii Data de la care se datorau ─ în ordine cronologică ─ Suma datorată ─ lei ─ Numărul dispoziţiei de încasare/data Suma achitată Sumele restante la data cererii
  lei nr. documentului de plată/plăţii
  A. Contribuţii de asigurări sociale de stat            
  1.              
  2.              
               
               
               
  B. Contribuţii de 2─4% la Fondul de pensii şi asigurări sociale ale agricultorilor            
  1.              
  2.              
               
               
               
  C. Contribuţii de 3% pentru pensia suplimentară            
  1.              
  2.              
               
               
               
  D. Contribuţii de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj            
  1.              
  2.              
               
               
               
  E. Contribuţii de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj            
  1.              
  2.              
               
               
               

 + 
Anexa 2

                   
  Majorări la: Data de la care se datorau ─ în ordine cronologică ─ Suma datorată ─ lei ─ Numărul dispoziţiei de încasare/data Suma achitată Majorările restante la data cererii Precizarea înlesnirilor solicitate/ termenele pentru amânări şi eşalonări
  lei nr. documentului de plată/ data plăţii
  A. Contribuţii de asigurări sociale              
  1.                
  2.                
                 
                 
                 
  B. Contribuţii de 2─4% la Fondul de pensii şi asigurări sociale ale agricultorilor              
  1.                
  2.                
                 
                 
                 
  D. Contribuţii de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj              
  1.                
  2.                
                 
                 
                 
  C. Contribuţii de 3% pentru pensia suplimentară              
  1.                
  2.                
                 
                 
                 
  E. Contribuţii de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj              
  1.                
  2.                
                 
                 
                 

––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x