Informatii Document
Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi (Anexa nr. 4)(actualizată până la data de 27 decembrie 2011*)
–––––*) Forma actualizată a acestei proceduri până la data de 27 decembrie 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDIN nr. 3.578 din 12 decembrie 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor1. Pentru contribuabilii care au fost declaraţi inactivi şi care îşi încetează activitatea se actualizează corespunzător, de către organele fiscale în a căror evidenţă fiscală aceştia sunt înregistraţi, Registrul c ontribuabililor inactivi/reactivaţi.2. În sensul prezentei proceduri, contribuabilii care îşi încetează activitatea, denumiţi în continuare contribuabili radiaţi, sunt:a) comercianţii radiaţi din registrul comerţului; … b) ceilalţi contribuabili, cu excepţia comercianţilor, care la încetarea condiţiilor care au generat înregistrarea fiscală au depus certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării. … 3. În prima zi a fiecărei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:– datele de identificare ale contribuabililor radiaţi (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală);– numărul şi data documentului care atestă radierea;– data radierii;– numărul şi data deciziei prin care respectivii contribuabili au fost declaraţi inactivi;– propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi.4. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi se aprobă de către conducătorul organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul.5. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.6. Pe baza referatului aprobat se întocmeşte lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi care au fost radiaţi din Registrul contribuabililor.7. Listele avizate de conducătorul organului fiscal/directorul general adjunct se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va include numărul de contribuabili cuprinşi în listă.8. Procedura prevăzută la pct. 3-7 se desfăşoară în maximum 5 zile lucrătoare.9. În prima zi de la primirea listelor prevăzute la pct. 7, Direcţia generală de tehnologia informaţiei verifică fiecare contribuabil din liste cu informaţiile existente din Registrul contribuabililor la nivel central şi în situaţia confirmării radierii operează în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi, înscriind, pentru fiecare contribuabil din listă, data radierii. În cazul în care se constată că unii contribuabili nu figurează ca fiind radiaţi în Registrul contribuabililor la nivel central, Direcţia generală de tehnologia informaţiei comunică direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene lista contribuabililor care se află în această situaţie.10. Contribuabililor declaraţi inactivi care au fost radiaţi li se păstrează istoricul în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi, pe o perioadă de 5 ani, începând cu 1 ianuarie a anului următor celui în care au fost radiaţi.–––––