PROCEDURĂ din 20 octombrie 2011 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1847 01/07/2014
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3578 12/12/2011 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 20/10/2011
ActulPENTRU APLICAREAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 78
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ActulPENTRU APLICAREACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 78
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1847 01/07/2014

de reactivare a contribuabililor declaraţi inactivi potrivit art. 78^1 alin. (1) din Codul de procedură fiscală (Anexa nr. 2)**)(actualizată până la data de 27 decembrie 2011*)



––––-*) Forma actualizată a acestei proceduri până la data de 27 decembrie 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDIN nr. 3.578 din 12 decembrie 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor––––**) Titlul procedurii a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.A. Prevederi generale1. Pentru a fi reactivaţi, contribuabilii declaraţi inactivi potrivit art. 78^1 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Codul de procedură fiscală trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) să îşi îndeplinească toate obligaţiile declarative prevăzute de lege;b) să îşi îndeplinească toate obligaţiile de plată;c) să se constate de către organele fiscale că aceştia funcţionează la domiciliul fiscal declarat.––––Pct. 1 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.2. Condiţia prevăzută la pct. 1 lit. a) se consideră îndeplinită şi în cazul în care obligaţiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organele de inspecţie fiscală.3. Contribuabilii pentru care s-a deschis procedura insolvenţei în formă simplificată, contribuabilii care au intrat în faliment sau cei pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare se reactivează de organul fiscal, la cererea acestora, după îndeplinirea obligaţiilor declarative.4. Reactivarea contribuabililor se face cu data comunicării deciziei de reactivare. Decizia de reactivare produce efecte faţă de terţi de la data înscrierii în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi.5. Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor reactivaţi sunt considerate active începând cu data reactivării contribuabililor care le-au înfiinţat.B. Fluxul de reactivare a contribuabililor inactivi1. În cazul în care un contribuabil îndeplineşte condiţiile de reactivare, acesta poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat.2. După primirea cererii, compartimentul de specialitate verifică în evidenţele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil îndeplineşte condiţiile de reactivare prevăzute la lit. A pct. 1.3. Verificarea îndeplinirii obligaţiilor declarative se realizează de către compartimentul cu atribuţii în gestionarea declaraţiilor fiscale.4. Perioada supusă verificării cuprinde termenele de declarare aferente perioadei de prescripţie a dreptului organelor fiscale de a stabili obligaţii fiscale, inclusiv pentru perioada în care contribuabilul a fost declarat inactiv.5. Se consideră că un contribuabil şi-a îndeplinit obligaţiile declarative pentru perioada în care acesta a beneficiat de regimul derogatoriu de declarare sau pentru care obligaţiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organele de inspecţie fiscală.6. Îndeplinirea obligaţiilor de plată se verifică de compartimentul cu atribuţii în organizarea evidenţei pe plătitori, la solicitarea compartimentului de specialitate.7. Dacă între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscală există neconcordanţe privitoare la îndeplinirea obligaţiilor de declarare şi plată, compartimentul de specialitate solicită prezenţa contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situaţiei fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 5.f) la ordin.8. Notificarea se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.9. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă, pentru clarificarea situaţiei fiscale, în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de reactivare se respinge.10. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care cuprinde, în mod obligatoriu, motivaţia respingerii şi la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.11. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de respingere a cererii de reactivare, care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de reactivare este prevăzut în anexa nr. 5.d) la ordin.12. Decizia de respingere a cererii de reactivare se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.13. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1-12.14. Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil:– datele de identificare ale acestuia (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală);– numărul şi data deciziei prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;– motivaţia propunerii de reactivare.15. Referatul se avizează, după caz, de:– directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor, în cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;– conducătorul organului fiscal pentru administraţiile finanţelor publice ale contribuabililor mijlocii, ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, administraţiile finanţelor publice comunale şi orăşeneşti.16. Referatul cuprinzând contribuabilii propuşi pentru reactivare se transmite organului de inspecţie fiscală competent, în vederea verificării condiţiilor de reactivare prevăzute la art. 78^1 alin. (3) lit. c) din Codul de procedură fiscală.17. Ca urmare a controlului, organele de inspecţie fiscală întocmesc documentaţia specifică, precum şi avizul cuprinzând propunerea de reactivare sau respingerea cererii, pentru fiecare contribuabil, înscriind ca motivaţie dacă a fost îndeplinită sau nu condiţia de reactivare, prevăzută la art. 78^1 alin. (3) lit. c) din Codul de procedură fiscală.––––Pct. 17 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.18. Avizul se semnează de directorul executiv adjunct care coordonează activitatea de inspecţie fiscală şi se transmite organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, avizul se semnează de directorul general adjunct care coordonează activitatea de inspecţie fiscală.––––Pct. 18 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.19. Pe baza referatului aprobat şi a avizului, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de reactivare, care se înaintează spre semnare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de reactivare este prevăzut în anexa nr. 5.b) la ordin.––––Pct. 19 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.20. Decizia de reactivare se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.21. În termen de cel mult 3 zile de la data comunicării deciziei de reactivare, potrivit legii, compartimentul de specialitate înscrie în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi, prin intermediul Direcţiei generale de tehnologia informaţiei, următoarele date:a) denumirea contribuabilului;b) codul de identificare fiscală;c) domiciliul fiscal;d) data reactivării, şi anume data comunicării deciziei de reactivare a contribuabilului;e) denumirea organului fiscal care a emis decizia de reactivare, respectiv direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau a municipiului Bucureşti ori Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.22. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, se constată că respectivul contribuabil nu îndeplineşte condiţiile de reactivare prevăzute la pct. 1 lit. a) şi b), compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.––––Pct. 22 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.23. În baza notei aprobate sau a avizului privind respingerea cererii, după caz, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de respingere a cererii de reactivare, care se înaintează spre semnare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de reactivare este prevăzut în anexa nr. 5.d) la ordin.––––Pct. 23 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 3.578 din 12 decembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 27 decembrie 2011.24. Decizia de respingere a cererii de reactivare se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.25. Documentaţia care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de reactivare se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.26. Procedura prevăzută de prezentul capitol, cu excepţia pct. 6 şi 15-17, se aplică şi în cazul reactivării, după îndeplinirea obligaţiilor declarative, a contribuabililor pentru care s-a deschis procedura insolvenţei în formă simplificată, a contribuabililor care au intrat în faliment sau a contribuabililor pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x